Svar
Sony

Kjetil Rekdal så langt...men ikke lenger.

Legg inn av Sony » tir sep 16, 2008 16:38:59

Til tross for at det er bare en drøy uke siden Rekdal hadde sin første trening på CLS kommer her en liten evaluering........

Rekdal startet med å gå knallhardt ut og markedsførete seg selv og klubben og la vekt på et uforløst potensiale i dagens Aafk.

Etter kampen innrømmet Rekdal egne feil og sa:

- taktikken slo feil.
- han hadde valgt feil spillere.
- m.m.

Ut i fra de forskjellige intervjuene Rekdal har gitt så langt kan vi lese bl.a:

- Han stiller høye krav til de han har rundt seg.
- Han stiller høye krav til seg selv.
- Han viser gode lederegenskaper.
- Han er analytisk.
- Han legger nye planer for hver ny motstander.
- osv.osv og sist men ikke minst:
- Han finner seg ikke i "å bli pissa på".

Konklusjon:

-Aafk har så absolutt fått en "handlingens mann" som trener.

-Samtlige i Aafk vil bli evaluert ,og de som ikke holder mål vil få vite dette klart og tydelig.

hebrus

Legg inn av hebrus » tir sep 16, 2008 17:04:18

-Samtlige i Aafk vil bli evaluert ,og de som ikke holder mål vil få vite dette klart og tydelig.
Jeg gaar ut fra at du da mener det sportlige apparatet og spillerne.
Jeg vil tro at han ikke kan bli for nargaaende ovenfor administrasjon ,styre,investorer etc :P

Joche

Legg inn av Joche » tir sep 16, 2008 17:24:54

Fin konklusjon Sony!

Greit nok, Rekdal feilet kanskje med taktikken og spillervalgene (kombinert med marginer i mot). Det som imidlertid betyr noe, er at han skjønte det og tok konsekvense av det, med drastiske endringer.

Det har vi ofte sett også i VIF, hvor han kunne bytte ut spillere midt i 1. omgang. Det er surt for spilleren som må av, men det ble ofte en vekker til de andre spillerne og et smart grep.

Aafk har så absolutt fått en "handlingens mann" som trener.

1951

Legg inn av 1951 » tir sep 16, 2008 17:50:04

1951 er sjeleglad for at Rekdal er kommet til klubben med sin beinharde , men rettferdige filosofi , han har en langsiktig plan som han vil stå beinhard på for å gjennomføre - han har en kontrakt totalt blottet for "feige" klausuler om å trekke seg ved et evt (men sannsynlig?) nedrykk ...

Derfor er det viktig at supporterne står fjellstøtt bak trener Kjetil Rekdal .

Scheie

Legg inn av Scheie » tir sep 16, 2008 17:51:32

Men med alt det gale Reka gjorde i kamma kampen hadde det ikke gått noe dårligere med Åkeby snarere tvert om. Det defensive satt seg med Åkeby men når Reka røsket opp etter kun en treningsuke gikk det galt.
Så la oss håpe at dette er nybegynnerfeil fra Rekas side og forsåvidt spillerne

AaFK patrioten

Legg inn av AaFK patrioten » tir sep 16, 2008 20:17:29

Gjør han?

Sony

Legg inn av Sony » tir sep 16, 2008 21:00:55

[b] Gjør han?[/b] Neida, ikke dersom du klapper han og går tur med han osv.......men han gjør høyt dersom han er misfornøyd....og DET er ingen spøk!

Scheie

Legg inn av Scheie » tir sep 16, 2008 23:00:55

Foreløpig har han bare vist gode lederegenskaper utad ikke innad.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » ons sep 17, 2008 00:34:21

Vi har vinnet 1...EN bortekamp i år. At ikke det ble no 2 på første forsøk er forståelig. Men at Rekdal skal klare dette bedre enn Åkeby når sesongen er over er jeg overbevist om.
Tror jaggu jeg skulle klart det bedre selv..

mmvi

Legg inn av mmvi » ons sep 17, 2008 04:43:29

KLUBBEN AAFK er pr dato noe vannstyrt......feile spiller-innkjøp..!!!..GRÅSTEIN...har vi fått....

NÅ MÅ VI RETTE OPP SKUTA ! ! HVA MENER ...SPORTS-SJEFEN ????eller er han på sykkel-tur ?

Rekdal er en dyktig og UREDD trener...DET trenger AAFK !!

Vi som er glade i klubben vet at vi vil komme tilbake....MEN da må alle bidra ! !

Redningsaksjonen er vel igang. Penger er blitt bladd opp til å skaffe kanskje Norges dyktigste trener, og signalene er stålklare på at det blir oppvask etter sesongen.

For en gangs skyld liker jeg det som skjer i klubben min :)

Forlanger ikke at Rekdal holder plassen, men håper og tror. Viktigere enn noe annet er at Rekdal får bygge topplaget AaFK. Det må vi gi han tid til.

eivind

Legg inn av eivind » ons sep 17, 2008 12:38:20

Berre so det er sagt; vi tapte mot HamKam eine og aleine fordi spelerane var episk dårlige i førsteomgang. So dårlege at eg ikkje klarer å forstå det faktisk.
Det var IKKJE noko med Rekdal å gjere.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » ons sep 17, 2008 12:53:51

Rekdal har tilført oss noe vi ikke har hatt tidligere:

En trener som stiller KRAV og som samtidig har PONDUS NOK til å stå bak krava sine til spillerne. Tviler ikke ett sekund på at de som ikke presterer blir benket eller ikke blir med videre.

Tror heller ikke at rekdal er en tyrann som pisker sine disipler frem for enhver pris. Men at han får hver enkelt til å gå i seg selv og virkelig mane frem det beste i seg er en god ting!

Vi har en stall fylt med unge talenter. Det er forskjell på å gjøre sitt beste og mislykkes noen ganger og ikke gidde å prøve i det hele tatt. Det er naturlig at prestasjonene varierer, og jeg tror at Rekdal etter hvert vil klare å gi disse en trygghet der de tør å prøve.

En endring er ikke gjort over natten, og Rekdal har ikke mislyktes før vi evnt ikke rykker opp igjen neste sesong.

Sony

Legg inn av Sony » ons sep 17, 2008 18:51:37

Kjetil kjefter og smeller........

http://fotball.smp.no/eliteserien/article118186.ece

vindaloo06

Legg inn av vindaloo06 » ons sep 17, 2008 19:19:53

Takk for alle pizzaene som Kjetil Rekdal spanderte på AaFK-supporterne etter kampen!
Synd at jeg ikke klarte å få tak i et stykke. :D

vindaloo06

Legg inn av vindaloo06 » ons sep 17, 2008 20:01:35

Jeg mener å ha lest at det var Rekdal som sponset dem?

Sony

Legg inn av Sony » lør sep 20, 2008 01:00:45

Treningsuke nr 2 nærmer seg slutten og ut i fra det media rapporterer føler jeg en liten uro...... Enten så røklegges lagoppstillingen med hensikt, eller så famler Rekdal etter en lagoppstilling som skal forløse det optimale Aafk høsten 2008.

..............i morgen er siste økt før VIF-kampen og da drilles de siste taktiske momenter samt at treneren sluttfører den ultimate 11'rn;)

Sjelden, om noen gang, har jeg vært så nervøs før en kamp..... Lykke til Rekdal! Det trenger du.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » lør sep 20, 2008 01:13:20

Rekdal kommer inn og tar et oppgjør med (det jeg fra utsiden tror) er en kultur i Aafk som har vært for snillistisk. Slurv og mangel på innsats har det blitt sett mellom fingrene med altfor lenge. Spillere ute av form har fått starte kamp etter kamp og blitt en smule sløva av det også.

Min oppfatning er at Rekdal nå kjører en knallhard linje for å få bukt med dette. Tror han gjør dette
1) for å heve tenningsnivået/skjerpingen på spillerne
2) heve konkurransen mellom spillerne
3) luke ut de som ikke takler "presset" eller er villige til å ofre det som trengs

Dette KAN gå på bekostning av et optimalt laguttak. Så spørs det om det er verdt det for å oppnå en "ny og forbedret prestasjonskultur" i klubben. Jeg håper og tror det.

Sony

Legg inn av Sony » lør sep 20, 2008 01:20:08

@MyckeMus. Men er det verdt et nedrykk?? Er dette du betegner som "en knallhard linje for å få bukt med snillismen" noe som må gjennomføres midt i en krisesituasjon??

Jeg krysser fingrer og tær for at Rekdal har den kontrollen som du tilskriver han.........jeg er desverre i sterk tvil:(

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » lør sep 20, 2008 01:33:06

@Sony: Jeg er temmelig sikker på at den soveputa vi hadde landa på hadde ført oss rett ned. Spillerne måtte vekkes, og det ser ut til å skje på en mer drastisk måte enn jeg hadde forventet. Jeg var for trenerbyttet når det først kom på banen og støtter Rekdal i hans vurderinger i at det må skje en oppvask. Hvor hardt han går frem er en annen vurdering som er vrient å vurdere fra sidelinja.

Hvilken effekt det har får vi sett på søndag. Om ikke spillerne viser tegn til forbedret innsats blir jeg alvorlig bekyrmet.

Hva er verdt et nedrykk? Jeg kan ikke gi noe klart svar på det annet enn at et nedrykk ville være veldig veldig VELDIG kjedelig.

Men vi kan ikke bytte ut hele stallen foran neste års sesong. Og kan en slik "risting" av stallen gjøre det vesentlig lettere å sile ut hvem som må forlate oss ved sesongslutt og hvem som er verdt å bygge videre på har vi uansett kommet et godt stykke på vei i å bygge opp "nye" Aafk. Så vår vi se op det blir via adecco eller ved fortsatt spill i TL

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » lør sep 20, 2008 02:17:44

Dersom dette blir startellveren på søndag, tror jeg dette er mer et taktisk uttak enn noe annet. Reka vil presse VIF til å gjøre feil på egen banehalvdel, og slenger innpå alt Aafk kan mønstre av løpskraft og duellstyrke(selv om Parr og Olsen nok kunne ha gjort samme nytta som mange andre i oppstillingen, men det blir egentlig detaljer). Dette blir vanvittig spennende.

Khari fikk stilt siktet sitt 8 knepp ned i kampen mot Ham Kam. Selv om jeg ikke er spesielt religøs ber jeg en stille bønn om at han har stilt det 6 knepp til høyre mot enga. Han sparker som en hest. Makeløst upresist. Men vanvittig hardt. Og konsistent. Konsekvent over i de første kampene. Og konsekvent til venstre mot Ham Kam. Orry er heller ingen avslutter a-la Solskjær. Men den som påstår at det finnes noen bra avsluttere i den norske ligaen i dag, utenom Nannskog, han lyger. Dette er et eksperment jeg har sansen for, i motsetning til 3-5-2 mot ham Kam. Det var dødsdømt.

TrueLee

Legg inn av TrueLee » lør sep 20, 2008 03:43:25

i motsetning til 3-5-2 mot ham Kam. Det var dødsdømt. Ja, helt utrolig at vi gikk ut med et helt nytt system allerede i første kampen. Vi hadde jo allerede et innarbeidet forsvar som hadde fungert veldig godt i 7 kamper. Hvis det var flere mål vi trengte (og det var det jo) så var det vel bedre å gjøre noe med angrepet vårt.

Nå snur vi altså tilbake til det gamle systemet, samtidig som vi legger om til et fullstendig nytt angrepsvåpen. Jeg håper virkelig at denne vinglingen fører noe godt med seg! Men som jeg skrev i en annen tråd; jeg har sansen for at Khari får prøve seg fremover. Det hadde vært moro å fått se litt av hurtigheten hans.

Sony

Legg inn av Sony » søn sep 21, 2008 18:53:36

Da vet vi start-11'rn mot VIF:

Laget mot VIF:
-------------------------Novakovic--------------------
------Arnefjord---Halli---Tollås--Parr----------
-------Mathisen--Arneng-- Skiri--Kopteff----
------------------Orry---------Stephenson---------

Er dette den ultimate 11'rn?? Håper virkelig Rekdal ser noe som jeg ikke ser, og at jeg får meg en hyggelig overaskelse under dagens kamp;)

AaFK patrioten

Legg inn av AaFK patrioten » man sep 22, 2008 01:51:26

siter:

Gjør han?

Spør igjen...gjør han det?

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man sep 22, 2008 01:57:20

Altfor mye eksprimentering!!

Big Dog

Legg inn av Big Dog » man sep 22, 2008 02:14:29

Altfor mye eksprimentering!!

Ja, vi skulle ha fortsatt som før for da gikk alt så jævlig bra

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man sep 22, 2008 02:16:13

Ja, vi skulle ha fortsatt som før for da gikk alt så jævlig bra

Visste at den kom!! Vi kunne fortsette som før men bare med å gjøre det bedre! 4-4-2 systemet!! Skjønner??

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man sep 22, 2008 02:25:25

Utrolig nok så er det hele fire spillere som spiller out of posistion i dag! Parr på venstreback, Arnefjord på høyreback, Orry og Stephenson på topp.

Dette virker for meg ytterst merkverdig da vi tross alt skal kjempe for Tippeligaeksistens, og spillerne burde etter min mening heller spille i posisjoner de er komfortable i.

Stephenson så jo ut til å ha panikk når han sprang på offsidegrensen, og det hele så heller tragikomisk ut.

Jeg var en glad mann da Rekdal ble ansatt, og jeg har fortsatt tro på at han kan være mannen til å snu dette, men til nå synes jeg det har blitt litt for mye sær taktikk, og heller lite handling.

At Silva ikke kom inn før det var gått vel 80 minutter av kveldens kamp er en indikasjon på det.

Brukeravatar
Tottsy

Legg inn av Tottsy » man sep 22, 2008 02:30:26

Arnefjord var da god på kanten? =) Min personlige favoritt i denne kampen, sett borti fra Nenad..

At Rekdal trenger tid på seg er sikkert. Vi kan jo ikke forvente at han skal komme inn å snu hele skuta på en to tre.. Vi har ikke de beste spillerne i TL-ligaen og det må vi leve med.. det som jeg derimot reagerer på er hvordan han trikser til hver enkelt kamp med et lag som ikke virker sikker på noe.. la dem heller få en formasjon til å funke, ved å tilvenne seg den. Så kan man begynne å leke. En ting er sikkert: Khari og Orry er ikke vårt fremtidige spisspar!

SvenO

Legg inn av SvenO » man sep 22, 2008 02:31:59

Jeg synes Arnefjord var på grensen til håpløs. Rotet bort ballen til stadighet.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man sep 22, 2008 02:33:19

Arnefjord altså?? Jeg satt å uffet meg over alle feilene han gjorde! Spilte seg noe opp etterhvert, men dog...

Svar