Svar
The Patriot

Kjetil Rekdal så langt...men ikke lenger.

Legg inn av The Patriot » fre nov 09, 2012 11:33:13

Skjønner helt ærlig ikke at Rekdal gidder å være i denne klubben.

Vi kommer til å slite som f... når Rekdal forsvinner, mark my words.

Garrincha

Legg inn av Garrincha » fre nov 09, 2012 11:34:48

http://fotball.smp.no/eliteserien/article256818.ece

Og Brann følger "situasjonen" i Ålesund med argusøyne tenker jeg.

Ka du siir?

Legg inn av Ka du siir? » fre nov 09, 2012 16:27:00

Og Brann følger "situasjonen" i Ålesund med argusøyne tenker jeg

Blir spennende om Rekdal havner i VIF eller Brann neste sesong..

Jubel og Glede!

Legg inn av Jubel og Glede! » fre nov 09, 2012 16:29:02

Og om Sture endelig tar over Aafk skuta..

Bels

Legg inn av Bels » fre nov 09, 2012 17:21:27

Og om Sture endelig tar over Aafk skuta..  Sture tar nok ikke over skuta.http://fotball.smp.no/eliteserien/article255116.ece Og hvem som ev tar over etter Rekdal blir nok vanskelig å gjette seg til. Iallefall når en vet at en hovedtrener i AaFK har lite å si når det gjelder sportslig....

The Patriot

Legg inn av The Patriot » fre nov 09, 2012 22:43:44

Det er så dårlig reklame for trenerstillingen i AaFK som det går an å få det. Og er det noe som tyder på at Rekdal ikke kan stå for det han sier? absolutt ingenting. Latterlig ledelse av hoff, Haagensen, Tennfjord og co.

Skal være glad om vi får Nordlie som trener sånn som klubben drives.

Binge

Legg inn av Binge » lør nov 10, 2012 00:07:34

I denne klubben?  Vi har ikke råd til å kjøpe stjernespillere.  Ei heller er vi geografisk plassert slik at vi kan lokke hopevis av unge oppadstormende spillere til klubben ala Godset.  Problemet i det hele er at Rekdal m/flere har snakket mulighetene opp i skyene, mens faktum er at vi er en evig middelhavsfarer som nå og da vil inneha spillere som skaffer et cupgull eller en hederlig plassering.  Jamring fra Rekdal, eller spillere med et ego som er himmelhøyt for stort for en liten klubb som AaFK, kan man lite gjør med.

Folk bør snarest klare å stikke fingeren i jorda.  Selvsagt vil vi slite.  Welcome to the real world.

kalleK

Legg inn av kalleK » lør nov 10, 2012 02:23:07

Ja, men Binge - da er det temmelig uinteressant for oss bare å være henvist til å bygge opp om Hoffs ego og pølsebu ..

faani

Legg inn av faani » lør nov 10, 2012 03:40:58

Ja, men Binge - da er det temmelig uinteressant for oss bare å være henvist til å bygge opp om Hoffs ego og pølsebu ..
Dette er så tendensiøst at det ikke er verdt videre kommentarer.

Men det kan være greit å minne hverandre på at for 10 år siden satt vi på Kråmyra, og hadde aldri tidligere opplevd å spille fotball på høyeste nivå. Nå har vi opplevd dette på 8 av de siste 10  år, samt 2 cupgull og spill i Europa.

Selvsagt har Kjetil Rekdal mye av æren for det vi har oppnådd de siste åra.Og Hoff? Uansett hvordan man opplever Hoff sin innsats, har han i sin lange fartstid vært en vesentlig person i å få laget fra nesten konkurs og 2. divisjon, til der vi er nå.

Selvfølgelig må man ha ambisjoner. Men disse må være basert på en viss realisme. Det var vel før 2010-sesongen at styreleder Toril Hole Standal sa at målet for AaFK burde være at AaFK kunne oppnå minst 7. plass. Og fikk gjennomgå så det holdt etterpå av Kjetil Rekdal , som mente dette var urealistisk. Og AaFK endte på 4. plass.

Ja, han har det med dette Kjetil Rekdal. Å stadig gå ut og kommentere klubb og personer i AaFK. Og også egne spiller, som vi vet.
Det er ikke nødvendigvis slik at Rekdal har "feil" og Hoff har "rett". Men dette blir uholdbart i lengden. Fra ikke minst Henrik Hoff har jo man hørt at, joda, Kjetil kan være krevende, men "Kjetil er jo den han er".
Men dette kan ikke holde på særlig lenger.

cumshot

Legg inn av cumshot » lør nov 10, 2012 14:31:35

I denne klubben?  Vi har ikke råd til å kjøpe stjernespillere.  Ei heller er vi geografisk plassert slik at vi kan lokke hopevis av unge oppadstormende spillere til klubben ala Godset.  Problemet i det hele er at Rekdal m/flere har snakket mulighetene opp i skyene, mens faktum er at vi er en evig middelhavsfarer som nå og da vil inneha spillere som skaffer et cupgull eller en hederlig plassering.  Jamring fra Rekdal, eller spillere med et ego som er himmelhøyt for stort for en liten klubb som AaFK, kan man lite gjør med.

Folk bør snarest klare å stikke fingeren i jorda.  Selvsagt vil vi slite.  Welcome to the real world.
Mye tullprat her Binge.Vi har hatt stjernespillere i klubben hele den tiden Rekdal har styrt skuta.Lindegaard og Parr de største, de er no veldig fornøyd med Rekdal.Vi hører at Morrison og Barrantes klager på uambisiøse AaFK, det forstår jeg godt, her trengs det en karismatisk ledelse som kan få inn mer kroner.Hoffs dager bør være over nå og Haagensen likeså, vi vil opp og fram ikke stå på stedet hvil.Dette med naturstridig er det største pusset jeg har hørt, når Haugesund kjøper og produserer stjerne etter stjernespiss så kan vi også få til mer.Bakstrebersk og uambisiøst, håper Rekdals klaging fører frem, men jeg tror han går fra klubben før jul og at Hoff blir sittende (dessverre)!=+£

Binge

Legg inn av Binge » lør nov 10, 2012 15:03:06

Mye tullprat her Binge.
Vi har hatt stjernespillere i klubben hele den tiden Rekdal har styrt skuta.
Lindegaard og Parr de største, de er no veldig fornøyd med Rekdal.

Hverken Lindegaard eller Parr var stjernespillere når de kom til klubben.  Men hva har egentlig det med mitt egentlige poeng om at AaFK ikke innehar rammebetingelsene til å kjempe regelmessig om edelt metall?  Ei heller har det noe å gjøre med utenlandske spillere med et oppblåst ego.

Forøvrig har Haugesund de siste par årene kjøpt eller oppfostret tre virkelig gode spillere; Djokovic, Søderlund og Våge Nilsen.  AaFK har i samme periode utviklet Lindegaard, Mathisen og Parr til å bli minst like gode spillere.  Vi har også Ulvestad, Ygg, Stewart, Tollås og Grytebust som alle kan gå mot en lovende framtid.  Jeg ser virkelig ikke forskjellen i favør haugesund på akkurat det området, da bortsett fra at de har fått fram to gode spisser i motsetning til AaFK.

aafklover

Legg inn av aafklover » lør nov 10, 2012 16:06:07

Det er ikke Kjetil som må gå her, det er nok andre opp i systemet. Jeg gleder meg til den dagen folk faktisk innser det.

Binge

Legg inn av Binge » lør nov 10, 2012 16:17:49

Det er ikke Kjetil som må gå her, det er nok andre opp i systemet. Jeg gleder meg til den dagen folk faktisk innser det.

Du tror vel ikke seriøst at klubben kvitter seg med alt av styrende skikkelser opp i systemet bare for å tekkes en trener på utgående kontrakt?  Forandringer vil nok forhåpentligvis komme, men garantert ikke av en dramatisk karakter.  Rett eller galt.

Det er nemlig det som må skje, dersom man gir Rekdal fullt gehør for hans synspunkter.  Da må Haagensen, Hoff og styret forsvinne.  Alle som en.  Ingen er mer skyldige enn de andre.  Det er styret som har gitt Hoff for mye makt, det er Haagensen som har valgt å involvere seg så dypt inn i klubbens indre gemakker og det er styret som har nikket godkjennende til at Haagensen stadig har fått en forhøyet makt.  Da står man igjen med kun skallet igjen. 

Det fornuftige er nok en gradvis forandring, hvor den sportslige ledelsen  styrkes gjennom å få inn eksterne folk som har bevist sin kompetanse. 

Rekdal på sin utgående kontrakt vil uansett aldri vinne en maktkamp.

aafklover

Legg inn av aafklover » lør nov 10, 2012 16:49:14

Du tror vel ikke seriøst at klubben kvitter seg med alt av styrende skikkelser opp i systemet bare for å tekkes en trener på utgående kontrakt?  Forandringer vil nok forhåpentligvis komme, men garantert ikke av en dramatisk karakter.  Rett eller galt.

Det er nemlig det som må skje, dersom man gir Rekdal fullt gehør for hans synspunkter.  Da må Haagensen, Hoff og styret forsvinne.  Alle som en.  Ingen er mer skyldige enn de andre.  Det er styret som har gitt Hoff for mye makt, det er Haagensen som har valgt å involvere seg så dypt inn i klubbens indre gemakker og det er styret som har nikket godkjennende til at Haagensen stadig har fått en forhøyet makt.  Da står man igjen med kun skallet igjen. 

Det fornuftige er nok en gradvis forandring, hvor den sportslige ledelsen  styrkes gjennom å få inn eksterne folk som har bevist sin kompetanse. 

Rekdal på sin utgående kontrakt vil uansett aldri vinne en maktkamp.

Jeg mener at det er ikke Kjetil som skal vike her. Det vil ikke løse problemet.  Det har vært problemer knyttet til ledelsen i flere år, og det er ingen underdrivelse. At endringer kansje må skje gradvis kan jeg være enig i, men en ting er sikkert. De må stake ut en ny kurs, og det bør komme inn nye friske pust i klubben som kan se ting litt utenfra. Vi spiller ikke i 1 og 2.div lenger, og det er ikke nødvendigvis slik at de som har vært med helt fra starten, er best egnt til å føre veien videre.

Sony

Legg inn av Sony » søn nov 11, 2012 23:34:00

Rekdal ikke overrasket over tapet mot Odd, og tror  AaFK kan rykke ned i 2013.

Binge

Legg inn av Binge » søn nov 11, 2012 23:45:22

HVA er det egentlig som feiler Rekdal?  Hvorfor påpeke det åpenbare når det åpenbare kun har en eneste funksjon;  sørge for at taperstempelet overlever alt og alle.  Faktum er at JA, AaFK blir  dumpekandidat dersom halve stallen fortsetter å være indisponible i 2013.  JA, uten forsterkning på topp vil AaFK aldri kunne samle nok poeng til å kjempe i toppen.  Man trenger ikke å bruke sesongens nest siste kamp til å bevise dette, ei heller sørge for at de som måtte ha gått glipp av poenget, hvertfall fanger det opp etter endt dyst.

Hvor er fighting-spiriten?  Hvor man skal slå seg opp og fram når ingen andre har troen?  Hvor er viljen til å ta samling i bånn og forene alle krefter til et kraftløft gjennom vinteren?

Rekdal anno 2012 - forsvinn.

enra

Legg inn av enra » man nov 12, 2012 00:22:12

Nå syntes jeg at Binge etterhvert beveger seg lenger og lenger ut på jordet med sine analyser. Jeg har nå sittet å lest på div tråder hva som er skrevet.
Binge du tar ikke direkte, men likevel tydelig parti med klubbledelsen i denne konflikten som nå er kommet opp.
Skal vi se på resultater de siste årene så er de skapt av KR, det kan det ikke være noen tvil om. Det er først og fremst de sportslige reultatene som har vært tildels gode.
På den adminstrative delen av klubben har det overhode ikke vært skapt gode resultater. Klubben har i en årrekke gått med til dels stor underskudd. Takket være en kjempe emisjon for ca 4 5 år siden har klubben fortsatt bra egen kapital.
Ser vi på den samme periode og de forskjellige avgangene av utvilsomt gode fagfolk på det sportslige, blandt andre Vågnes og Ingegjerd kan vel også nevne Geir Hansen så er det mye som har ulmet i flere år. Nå i denne sesongen ser vi også at fremmøte på kampene begynner å minke kraftig.
Vi har en sportslig leder som flere ganger når det har vært snakk om ny spillere hele tiden trekker frem at Ålesund ikke er verdens navle altså med et svært defensivit utgangspunkt.
Etter mitt skjønn er det overmodent at det kommer inn en sterk sportslig leder som styrer alt som har med spillerlogistikk og gjør, slik som Jostein Flo i Godset.
HH har tydelig ikke denne kompetansen.
Skulle det være slik At KR ikke ønsker å jobbe under en slik ledelse blir det hannes valg, jeg er sikker på at klubben på sikt vil tjene på det.
Dette vil også kunne være en løsning som gjorde at både KR og HH kunne bli klubben, men det er noe de selv måtte ta stilling til.

Binge

Legg inn av Binge » man nov 12, 2012 00:29:41

Nå syntes jeg at Binge etterhvert beveger seg lenger og lenger ut på jordet med sine analyser. Jeg har nå sittet å lest på div tråder hva som er skrevet.
Binge du tar ikke direkte, men likevel tydelig parti med klubbledelsen i denne konflikten som nå er kommet opp.
Skal vi se på resultater de siste årene så er de skapt av KR, det kan det ikke være noen tvil om. Det er først og fremst de sportslige reultatene som har vært tildels gode..

Feil.  Jeg kritiserer alle.  Og etter mitt syn er det intet feil med mine analyserer.  Faktum er at Rekdal prater ned laget i hytt og pine.  Spillere som ikke har forstått ditt, spillere som ikke har forstått datt.  Realiteten er at det er han som trener som står ansvarlig for det spillerne presterer.  Sesongen 2012 har vært som et finsk fjernsynsteater.  Og den skyldige;  Kjetil Rekdal.  Men selvkritikk finnes ikke. 

Man får høre om hvor rævva det vil gå, hvor dårlig allting er, men ingen ting om visjoner, fremtidsplaner, ingen fighting spirit, ingen uttalelser som er ment for å trigge omgivelsene.  Alle kan se hvor dårlig stilt allting er.  Hver enkelt av oss trenger ingen Rekdal for å fortelle om akkurat det.  Og sannheten er; dersom ingen forteller allmenheten om noe annet, vil man naturligvis anta at det er dette som blir varene også neste år.  Det er av den grunn at man trenger en trener som klarer å ta samling i bånn, knytte nevene og allerede nå se muligheter for sesongen 2013.  Om ikke, vel.. da er det faktisk på tide å kaste inn hansene.

enra

Legg inn av enra » man nov 12, 2012 00:40:59

I ditt siste avsnitt tar du feil. Det er ca 2 måneder side KR gikk ut fortalte hva han ønsket å gjør før 2013. Planleggingen var alt igang, det skulle ryddes i spillerstallen. Han fortalte om sine ambsjoner og du skal være sikker på at dette er formiddlet ti ledelsen gjenntatte ganger.
Det er bare det at dette ikke har fått gjennomslag og da føler han en slik fustrasjon at han forteller det til media.
At du selv tror på dine egene analyser er jo en selvfølglighet.

Binge

Legg inn av Binge » man nov 12, 2012 00:49:15

I ditt siste avsnitt tar du feil. Det er ca 2 måneder side KR gikk ut fortalte hva han ønsket å gjør før 2013. Planleggingen var alt igang, det skulle ryddes i spillerstallen. Han fortalte om sine ambsjoner og du skal være sikker på at dette er formiddlet ti ledelsen gjenntatte ganger.
Det er bare det at dette ikke har fått gjennomslag og da føler han en slik fustrasjon at han forteller det til media.
At du selv tror på dine egene analyser er jo en selvfølglighet.

Du mener denne?

Det er vel og bra at man får et mini-innblikk i planene for oppbyggingen av 2013, men dette er ett eksempel - et intervju som egentlig ikke sier noe som helst.  Mulig at han har fortalt mer i et intervju som har gått meg hus forbi, men poenget vedstår.  I de kjipe øyeblikkene, trykker Rekdal alltid alle andre ned.  Vis meg gjerne et eksempel på en Rekdal som tar av for støyten som den lederen han skal være.  Jeg tipper at slike tilfeller knapt finnes.  Det er når alt er som verst, at man trenger ledere som står opp.  Jeg skjønner utmerket godt at Rekdal føler seg motarbeidet, men da må han ta konsekvensen dersom motarbeidelsen har gått så langt at han ikke evner å bygge opp en fighting-spirit i laget. 

Pehelg

Legg inn av Pehelg » man nov 12, 2012 01:00:14

Motarbeidelsene av KR har pågått lenge. Altfor lenge!!

Han har fått tydelige signal i klartekst om å bruke det spillermateriellet han har - basta.

KR svarer med å benytte forsvarspiller som spiss gjentatte ganger
På denne måten forteller han fotball Norge at kompetansenivået i Aafk ledelsen ikke er all verden.

Og det forteller alt om hvilke komunikasjon og sammarbeidsproblemer som rir klubben.

Jeg tviler virkelig på at en god nok opprydding kan gjøres uten hoderulling.

enra

Legg inn av enra » man nov 12, 2012 22:06:27

Du mener denne?

Det er vel og bra at man får et mini-innblikk i planene for oppbyggingen av 2013, men dette er ett eksempel - et intervju som egentlig ikke sier noe som helst.  Mulig at han har fortalt mer i et intervju som har gått meg hus forbi, men poenget vedstår.  I de kjipe øyeblikkene, trykker Rekdal alltid alle andre ned.  Vis meg gjerne et eksempel på en Rekdal som tar av for støyten som den lederen han skal være.  Jeg tipper at slike tilfeller knapt finnes.  Det er når alt er som verst, at man trenger ledere som står opp.  Jeg skjønner utmerket godt at Rekdal føler seg motarbeidet, men da må han ta konsekvensen dersom motarbeidelsen har gått så langt at han ikke evner å bygge opp en fighting-spirit i laget. 

Ja Binge denne mener jeg og leser du denne er den rimelig klar på hva KR mener.Jeg kaller ikke dette et mini innblikk. Dette har han tydelig formidlet til ledelsen, og det har vært diskutert. Det som nå har skjedd er at ledelsen ikke vil høre på hans anbefalinger når dette er tatt internt. Da ser ikke KR annen utvei enn å gå til media for å vise blandt annet oss supporterne at hans planer er umulig å gjennomføre.
Andre valg hadde han vel ikke?
Eller mener du skulle han vente til feb/mars 2013 og si beklager folkens vi fikk det ikke til.

Runeviking

Legg inn av Runeviking » man nov 12, 2012 22:25:38

Det som nå har skjedd er at ledelsen ikke vil høre på hans anbefalinger når dette er tatt internt. Da ser ikke KR annen utvei enn å gå til media for å vise blandt annet oss supporterne at hans planer er umulig å gjennomføre.

Du vet 100% sikkert at alt Rekdal og Sumpen kommer med er det hele og fulle sannhet? Finnes det ikke 2 sider av samme sak?
Det Rekdal gjør er å redde ryktet sitt etter en katastrofesesong fra hannes del. Han legger all skyld på andre og fremstår som en kujon i mine øyne.

Som jeg skreiv i en annen tråd..

Rekdal avskriver seg som vanlig alt ansvar etter ydmykelsen i Skien og viser en tapermentalitet ved å si at han ikke er overrasket over tapet. Og dette er mannen dere hyller.

En mann som kommer på jobb 15 minutter før treningen starter og som drar hjem 10 minutter etter treneningen er ferdig. En mann som aldri gidder å ha spillersamtaler. En mann som er mer opptatt av å kritisere andre enn å prøve og motivere sin egen tropp. 

Men alt dette er vel Henrik Hoffs feil alt sammen......

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » man nov 12, 2012 22:30:04

Kjetil Siem i NFF mener at Solskjær er en aktuell Drillo-etterfølger
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10055893

Legg merke til følgende kommentar i artikkelen:
- Vi har mange trenere som ofte uttrykker aggresjon når det går dårlig. Jeg har ikke sett det ennå fra Solskjær. Det er noe med kommunikasjonen hans som gir trygghet. Jeg mener resultatene henger sammen med kommunikasjonen. Vi har mange flotte trenere i Norge, men det er flere som kan tenke gjennom det han har gjort, sier NFF-toppen.

Tenker Siem på noen spesiell trener mon tro?

Runeviking

Legg inn av Runeviking » tir nov 13, 2012 10:26:43

Rekdal klarer ikke å motivere spillerne.

vevat

Legg inn av vevat » tir nov 13, 2012 10:47:41

Det er tydelig at Kjetil ikke selv er motivert. Dette så vi blant annet i Skien. Da blir det vanskelig å få med seg spillerne. Minner litt om Kjetil sin tid i VIF. Kjetil har gitt oss historiske resultat som vi alle kjenne til og er stolte av. Om det er styre, klubbdirektør, eller trener, som er årsaken til den negative trenden vites ikke. Det er innlysende at noen bør se seg selv i speielen og vurdere om nok er nok. Ny koster på CL er sikkert ikke noen dum ide.

Sony

Legg inn av Sony » tir nov 13, 2012 13:34:27

Det handler om struktur, kommandolinje, planlegging og hva man skal forholde seg til, svarer Rekdal.

Littbarski

Legg inn av Littbarski » tir nov 13, 2012 13:47:46

Jeg skjønner ikke hvorfor vi i Norge ikke kan ha en "engelsk modell" med en manager på toppen som tar avgjørelsene og bestemmer.

Selvfølgelig må der være et styre, men de daglige sportslige gjøremålene bør styres av sjefen, og det er vel dette KR ønsker!? Med flere sjefer som har egne agendaer så sier det seg selv at med slike sterke personligheter så blir det slitasje.

Jeg forstår ikke hvorfor Hoff eller styret skal ha noen meninger rundt de sportslige valgene eller hvilke spillere man skal ha i klubben. KR burde hatt en sekk med penger som han kunne forvalte til kjøp og lønninger, og når der var tomt så var der tomt.

Synes KR har klare og fornuftige meninger rundt dette, og han fortjener å bli hørt, og jeg tror også at Hoff & co lytter! Det kan fort vise seg at klubben er gjennom en renselsesprosess og at KR er rette mannen til å sette skapet på plass :)

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » tir nov 13, 2012 15:34:17

Årets seriemester i Tippeligaen har en slik modell.

Runeviking

Legg inn av Runeviking » ons nov 14, 2012 10:43:04

Det er kun jeg som har grunnlag til å mene noe i klubben, sier Rekdal. 

"- Det er meget merkelig at en spiller kan gå ut å si at det er mangel på motivasjon og glede når han har vært skadet i to år, nesten ikke har kunnet bidra og har hevet høy lønn, sier han" 

Flott at du trykker ned en av våres mest respekterte spillere gjennom tidene på denne måten, Rekdal.

"Haagensen uttaler også at han mener spillerne i dagens stall er mer enn gode nok til å hevde seg i toppdivisjonen. Det kommenterer Rekdal slik:

- Har han grunnlag for å mene noe om spillerstallen? "

Er det kun du som har kunnskap til å kunne uttale deg om AaFK?

Svar