Svar
AbbySC

Kjetil Rekdal så langt...men ikke lenger.

Legg inn av AbbySC » ons nov 14, 2012 11:05:24

Det er kun jeg som har grunnlag til å mene noe i klubben, sier Rekdal. 

"- Det er meget merkelig at en spiller kan gå ut å si at det er mangel på motivasjon og glede når han har vært skadet i to år, nesten ikke har kunnet bidra og har hevet høy lønn, sier han" 

Flott at du trykker ned en av våres mest respekterte spillere gjennom tidene på denne måten, Rekdal.

"Haagensen uttaler også at han mener spillerne i dagens stall er mer enn gode nok til å hevde seg i toppdivisjonen. Det kommenterer Rekdal slik:

- Har han grunnlag for å mene noe om spillerstallen? "

Er det kun du som har kunnskap til å kunne uttale deg om AaFK?

For en latterlig såpeopera dette er i ferd med å bli!

Det eneste som mangler nå er at Hoff kommer på banen, kaller det hele for "forbanna tøv", og så har Davy Wathne noe å latterliggjøre AaFK med på Twitter det neste halvåret også.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » ons nov 14, 2012 11:05:57

.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons nov 14, 2012 11:06:05

Haagensen meinar at Rekdal har skrive under på ein protokoll ,men Rekdal seier det er feil?
Hehe ..er det mulig? Det går vel i tilfelle an å bevise/motbevise dette ved å sjå etter  i protokollen.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » ons nov 14, 2012 11:08:48

Haagensen meinar at Rekdal har skrive under på ein protokoll ,men Rekdal seier det er feil?
Hehe ..er det mulig? Det går vel i tilfelle an å bevise/motbevise dette ved å sjå etter  i protokollen.

Ja, nivået på dette er i ferd med å bli barnslig drittslenging.

En eller annen med hodet på rett plass må ha baller nok til å stoppe denne farsen NÅ!

Jendor Merda

Legg inn av Jendor Merda » ons nov 14, 2012 11:14:01

SMP fortsetter å ødelegge for klubben ved å sette aktørene opp mot hverandre.

Helt utolig at de får fotsette slik.

Runeviking

Legg inn av Runeviking » ons nov 14, 2012 11:31:04

Det virker som om Rekdal har mistet garderoben helt nå. Vi mangler bare at Hoff går ut og sier at romsdalingen har full tillit, så har vi ny trener innen sesongoppkjøringen.

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » ons nov 14, 2012 11:37:49

smp gjør jobben sin!! Og det er gledelig at vi får vite HVA som skjer i klubben, når AaFK selv legger lokk på saken...

aafklover

Legg inn av aafklover » ons nov 14, 2012 15:31:44

Det virker som om Rekdal har mistet garderoben helt nå. Vi mangler bare at Hoff går ut og sier at romsdalingen har full tillit, så har vi ny trener innen sesongoppkjøringen.

Har han mistet hele garderoben fordi en spiller går ut og sier sin mening. Slutt med denne svartmalingen. Det eneste vi vet, er hva som står i avisa, og de skriver jo som kjent etter hva som passer dem.

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » ons nov 14, 2012 15:49:26

Man kan saktens lure på HVA som er sant i denne farsen Sunnmørsposten har satt igang. Men en ting er sikkert; der er store problemer internt og dette bør avklares INTERNT og UTAD asap! Skittentøysvask i avisen er IKKE rette fora for å diskutere hva som må gjøres foran neste sesong!

Spissen, for evig optimist, men bekymret for det som skjer i media for tiden.....

enra

Legg inn av enra » ons nov 14, 2012 18:53:21

Det er stort sett spelarstallen som avgjer resultatet.

Dette er etter mitt skjønn svada. Etter 30 serierunder vil det være trenerens handlinger på og utenfor banen som har æren/skylden for at laget får en gitt plassering på tabellen. Spillerne er intet annet enn et verktøy som treneren må evne å bruke på en best mulig måte. Det er bare å ta en titt på sesongen til Real Madrid får å skjønne hvor avhengig spillerstallen er av det ytre.

Dette innlegget hadde Binge 26.05.2009.
Da forstår jeg bedre at han mener at Rekdal skal gå.
Spillemateriellet betyr ingen ting, hva skal vi med nye spillere da, det er jo bare å skifte trener. Da har jo Haagensen rett i dag, stallen er god nok.
Hvorfor angriper du Haagensen da?

Binge

Legg inn av Binge » ons nov 14, 2012 19:44:36

Det er stort sett spelarstallen som avgjer resultatet.

Dette er etter mitt skjønn svada. Etter 30 serierunder vil det være trenerens handlinger på og utenfor banen som har æren/skylden for at laget får en gitt plassering på tabellen. Spillerne er intet annet enn et verktøy som treneren må evne å bruke på en best mulig måte. Det er bare å ta en titt på sesongen til Real Madrid får å skjønne hvor avhengig spillerstallen er av det ytre.

Dette innlegget hadde Binge 26.05.2009.
Da forstår jeg bedre at han mener at Rekdal skal gå.
Spillemateriellet betyr ingen ting, hva skal vi med nye spillere da, det er jo bare å skifte trener. Da har jo Haagensen rett i dag, stallen er god nok.
Hvorfor angriper du Haagensen da??En trener kan ikke legge skylden på spillerne for at laget har havnet på plass x etter fullført sesong. Dette betyr selvsagt IKKE at kvaliteten hos hver enkelt spiller er underordnet. Derimot er det trenerens ansvar å sørge for at laget får mest mulig ut av potensialet til laget. Haagensen kan ha rett og Haagensen kan ta feil. Det er underordnet. Rekdal selv mente i vinter at laget kun var en spiss unna å matche Molde. Han gjorde minimalt for å avskrive lagets muligheter til å havne over midten på tabellen. På den bakgrunn har laget underprestert. Ikke på grunn av spillerne, som helt korrekt kun er et verktøy som må håndteres riktig, men på grunn av en trener som har feilet. Brutalt, men sant.

enra

Legg inn av enra » ons nov 14, 2012 20:24:30

Til Binge:
Det du skriver er det reneste svada.
Du sier at Haagensen kan ha rett og galt, men likevel angiper du hans utspill, hallo. Du sjøl kommer jo med mange påstander.
Jeg har til dags dato ikke sett at du har konkrete ting som du angriper, bortsett fra KR sine utspill i pressen.
Laget har hatt snart 50% skade/ sykdomsfravær, betyr ikke dette noe?
Det første du må gjøre er analysere hva som er de faktiske forhold når det gjelder skader/sykdom.
Laget blir selvfølgelig skadeliden av dette, det motsatte ville jo være en sensasjon.
Det andre er at det holder ikke si av laget ikke har et eget spill.
Da bør du sette deg ned å analysere kampene og hvis du ikke finner ut hva treneeren ønsker å oppnå, ja da har du et problem.
Laget har en klar filosofi i lokke motsatnderen ut  for så angripe først gjennom midten for så sette opp kantspillerne for innlegg.
Treneren ønsker også at flest mulig kan bekle flere roller av taktiske hensyn, men dette har du vel ikke fått med deg.
Defensivt er det å gi motstanderene så lite rom rom som mulig sentralt.
Dette er hovedtrekkene.

Binge

Legg inn av Binge » ons nov 14, 2012 21:07:47

Til Binge:
Det du skriver er det reneste svada.
Du sier at Haagensen kan ha rett og galt, men likevel angiper du hans utspill, hallo. Du sjøl kommer jo med mange påstander.

Altså..  poenget er at det er uvesentlig hvorvidt Haagensen har rett eller galt sett i forhold til innlegget som du refererte til. Det handler ikke om at en trener kan utrette mirakler, men at den enkelte trener over tid ikke kan legge skylden på spillerne for at ting ikke fungerer.  I en enkeltkamp, selvsagt.  Over en lang sesong - selvsagt ikke.  Verre er det ikke.

Guru (antar at det var hans innlegget som jeg svarte på) skrev at det er spillerstallen som avgjør resultatet.  Ja og nei.  Treneren er ansvarlig for spillerstallen.  Ergo er det treneren som avgjør.  Det er heller ikke de ansatte i en hvilken som helst bedrift som er skyldig dersom en bedrift går ad undas, uansett hva som måtte ha skjedd.  Det er selvsagt toppledelsen.

Jeg har til dags dato ikke sett at du har konkrete ting som du angriper, bortsett fra KR sine utspill i pressen.

Jeg mener på langt nær at Rekdal er et håpløst tilfelle.  Derav bruker jeg min rett til å kommentere enkelthendelser.  Du må gjerne mene at enhver forumist skal måtte komme med side opp og side ned med nitidig analyse for å kunne fremme en mening om dagsaktuelle hendelser.  Personlig er jeg ikke like enig.

Laget har hatt snart 50% skade/ sykdomsfravær, betyr ikke dette noe?
Det første du må gjøre er analysere hva som er de faktiske forhold når det gjelder skader/sykdom.
Laget blir selvfølgelig skadeliden av dette, det motsatte ville jo være en sensasjon.

Det betydde noe i fjor, ikke like mye i år - all den tid klubben har feilet kapitalt med å forbedre skadefrekvensen.  Her må skylden selvsagt deles på flere, deriblant Melland.  Like fullt;  Rekdal har et soleklart ansvar.  Skader er en forklaring, men også en særs dårlig unnskyldning.

Det andre er at det holder ikke si av laget ikke har et eget spill.
Da bør du sette deg ned å analysere kampene og hvis du ikke finner ut hva treneeren ønsker å oppnå, ja da har du et problem.
Laget har en klar filosofi i lokke motsatnderen ut  for så angripe først gjennom midten for så sette opp kantspillerne for innlegg.
Treneren ønsker også at flest mulig kan bekle flere roller av taktiske hensyn, men dette har du vel ikke fått med deg.
Defensivt er det å gi motstanderene så lite rom rom som mulig sentralt.
Dette er hovedtrekkene.

Selvsagt ser jeg hva treneren prøver å oppnå.  Jeg er _ikke_ blant de som skriker ut sin vrede når ballen holdes i noen trekk i det bakre ledd ;)  Dette er uansett bare en grovskisse og duger til akkurat det; en skisse på tavlen før kamp.  Poenget er at alt for mange angrep er basert på tilfeldigheter.  Spillerne opptrer utydelig, samtidige bevegelser er knapt nok synlig og samhandlingen generelt er alt for fraværende.  Utviklingen i spillet, altså framgangen som man tydelig ser i lag som Molde og Godset - hvor trenerne i stadig større grad baker inn sin filosofi etter hvert som de har fått tid på baken til å bearbeide spillerne, er sørgelig fraværende i AaFK.  AaFK har hatt rimelig god kontinuitet de siste årene.  Da bør man kunne forvente en øyensynlig framgang i samhandlingen.

enra

Legg inn av enra » ons nov 14, 2012 21:43:47

"Det betydde noe i fjor, ikke like mye i år - all den tid klubben har feilet kapitalt med å forbedre skadefrekvensen.  Her må skylden selvsagt deles på flere, deriblant Melland.  Like fullt;  Rekdal har et soleklart ansvar.  Skader er en forklaring, men også en særs dårlig unnskyldning"

Så du mener det treneres skyld at en brekker foten på juleferie. en får skuldar ut av ledd etter trening, to spiller får sterk øyebetennels og av de har også hatt kyssesyken innledningsvis. Dette er selvsagt KR sitt ansvar.
Etter mitt skjønn har dette svært mye å si i inneverende sesong og ingen ting med Kr å gjøre.
Er det KR sitt ansvar at verken Mellis, Ålesund sykehus, eller Medie 3 finner ut at Leke har brudd i foten? 

Binge

Legg inn av Binge » ons nov 14, 2012 22:01:40

"Det betydde noe i fjor, ikke like mye i år - all den tid klubben har feilet kapitalt med å forbedre skadefrekvensen.  Her må skylden selvsagt deles på flere, deriblant Melland.  Like fullt;  Rekdal har et soleklart ansvar.  Skader er en forklaring, men også en særs dårlig unnskyldning"

Så du mener det treneres skyld at en brekker foten på juleferie. en får skuldar ut av ledd etter trening, to spiller får sterk øyebetennels og av de har også hatt kyssesyken innledningsvis. Dette er selvsagt KR sitt ansvar.
Etter mitt skjønn har dette svært mye å si i inneverende sesong og ingen ting med Kr å gjøre.
Er det KR sitt ansvar at verken Mellis, Ålesund sykehus, eller Medie 3 finner ut at Leke har brudd i foten? 

Han er ansvarlig for totalen.  AaFK hadde 7!!! (om jeg ikke blingser) spillere på trening forut for kampen mot Odd.  Enkelthendelser er ikke Rekdals ansvar, og 2012 har absolutt stått i uflaksens tegn, men totalen er uansett alt for drøy til at man kan skylde på uflaks alene.

cumshot

Legg inn av cumshot » ons nov 14, 2012 22:03:03

Må si meg enig, rett ifra levra og sannferdig argumentasjon anngående disse skadene du nevner.Det som jeg og flere med meg undres over er om det gamle kunstgresset; harde og glatte kunstgresset kan ha forårsaket slitasjeskader og andre ulykker som kan være relatert til det?Utviklingen av et kunstgress som eldes er jo hardere og glattere kan det være lineært med skadefrekvensen?

Binge

Legg inn av Binge » ons nov 14, 2012 22:27:56

Må si meg enig, rett ifra levra og sannferdig argumentasjon anngående disse skadene du nevner.
Det som jeg og flere med meg undres over er om det gamle kunstgresset; harde og glatte kunstgresset kan ha forårsaket slitasjeskader og andre ulykker som kan være relatert til det?
Utviklingen av et kunstgress som eldes er jo hardere og glattere kan det være lineært med skadefrekvensen?

Hvor mange skader har Godset slitt med, som har et kunstgress som er i like dårlig stand som dekket i Ålesund pre-juni?

Sony

Legg inn av Sony » tor nov 15, 2012 13:54:12

På randen av sparken?

AbbySC

Legg inn av AbbySC » tor nov 15, 2012 14:57:03

Fra kommentaren Sony linker til, av Ola Bernhus, nyhetsredaktør i Aftenposten:

Forbløffede sunnmøringer

I Ålesund ser det ut som om Kjetil Rekdal selv ønsker å provosere frem en
oppsigelse. Slik har hans syting de siste ukene fortonet seg.

For halvannet år siden foreslo jeg Rekdal som vår neste landslagstrener. Det
er jeg ikke sikker på at jeg mener lenger. Som trener er han god nok, men
først må han vise at han kan lære å oppføre seg.

Humøret hans var til å tåle i Aalesund, også for klubbledelse og spillere,
så lenge han fikk resultater.

Denne høsten har mye raknet.

Stadige krangler

Hans bok fortalte om en fascinerende sportspersonlighet, men også om en kar
som er vanskelig å håndtere.

Han fikk kjørt seg da han demonstrativt byttet ut Lars Fure da 14 sekunder
gjensto av førsteomgangen mot Sogndal. De siste ukene har han kranglet med
lokalpressen, klubbdirektør Henrik Hoff og styreleder i Aalesund Fotball,
Bjarne Haagensen - direkte, men helst indirekte gjennom kritiserende
uttalelser.

Tirsdag fortalte veteranen Amund Skiri om mangel på glede og motivasjon i
troppen. Rekdal slo tilbake i går:

- Han har vært skadet i to år, har nesten ikke kunnet bidra og har hevet høy
lønn, sa Rekdal om spilleren som nå skal hylles ved avslutningen av en solid
klubbkarrière.

Det burde ikke Rekdal ha sagt. Har han klart å fylle begeret?

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tor nov 15, 2012 16:13:30

På randen av sparken?

Denne sesongen ender med hoderulling i ene eller andre enden. Så spørs det om klubben får ordna det ved "frivillig avgang", frikjøp av trener, sluttpakke(r) eller på andre måter.

Jeg er temmelig sikker på at KR ikke er vår trener 01.01.13

Sony

Legg inn av Sony » tor nov 15, 2012 22:22:20

...Tennfjord, som slår fast at den endelege evalueringa blir presentert etter siste serierunde.

Sony

Legg inn av Sony » fre nov 16, 2012 14:25:59

Koster AaFK kr 900 000 å sparke Rekdal.....

hebrus

Legg inn av hebrus » fre nov 16, 2012 15:53:02

Det finns vel ingen andre yrker der ordet 'sparke' er mer treffende enn innen fotball- hvis en blir oppsagt.

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » fre nov 16, 2012 16:24:52

Hæ?!????? var det siste Rekdal ville si om saken...... Hva pokker foregår internt i klubben? Hvorfor uttaler Haagensen seg om spillere og påstår at Kjetil har fått oversendt tre prospekt på spillere når Rekdal selv svarer HÆ? på spørsmålet. HVEM POKKER ER DET SOM SNAKKER SANT????? Begynner faktisk å bli lei av at Haagensen sier og Rekdal påstår han ikke vet!!!!!!!! Forb.... parodi hele greiene. Men vi stiller opp i siste hjemmekamp og tar gjenkjøp på sesongkortene også denne gang;)

Bels

Legg inn av Bels » fre nov 16, 2012 16:30:54

HVEM POKKER ER DET SOM SNAKKER SANT????? ) Ingen, det er det som er hele vitsen. Hadde alle snakket sant så hadde det vært kjedelig, og vi hadde ikke hatt noe å diskutere på SC.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre nov 16, 2012 20:21:33

Som Kjellen sier på twitter:

kjell kjellen Bigset ‏@kjellenbigset
Dersom Aafk sparkar Kjetil Rekdal må det være noko steikje gale mellom øyrene på dei som tek avgjerdsler i Aafk. #Kjellen som hjelpetrenar

Sony

Legg inn av Sony » man nov 19, 2012 10:24:42

Rekdal ikke fornøyd....

Littbarski

Legg inn av Littbarski » man nov 19, 2012 11:35:07

Vi kan konkludere med at sesongen har vært skuffende. men ser vi på tabellen så er det lite som skiller fra at vi kunne lagt flere plasser høyere oppe. Seier mot Haugesund i forrige hjemmekamp (som ble rotet bort) ville ført oss opp på en 9. plass, bare et par plussmål bak nettopp Haugesund på 8. plass. Og videre oppover er det tett som hagl helt til en luke opp til Viking på 5. plassen.

Men det er kanskje det som skiller de gode og de "ikke fullt så gode" lagene. Ellers så hørte jeg Skarsfjord i et radiointervju på vei hjem fra CLS i går. Han klaget på de mange skadene, og mente dette var en viktig årsak til at de ikke lå høyere på tabellen. Hørt den før!?

Hvordan hadde tabellen sett ut dersom alle lagene slapp unna skader, karantener og landslagsopphold på andre siden av jorda? Hadde alle kjempet om medaljene? Det høres nesten slik ut skal vi tro de som er ledere/trenere!

Homer

Legg inn av Homer » man nov 19, 2012 18:34:17

Hva er alternativet til Rekdal som hovedtrener?

Vi kan jo ikke senke kravene til en sportslig leder i AaFK og dermed må en bedre trener på plass.

Hvem blir i tilfelle det?

Jeg har sansen for Rekdal, men er kynisk når det gjelder hva som er best for AaFK.

Hva er egentlig årsaken til 11 plassen i år? Trenerne? Spillerne? Eller kanskje ledelsen og styret?

Ønsket om en bedre plassering var til stede før sesongen, men evnene manglet.

taztepriv

Legg inn av taztepriv » man nov 19, 2012 19:12:12

Hva er egentlig årsaken til 11 plassen i år? Trenerne? Spillerne? Eller kanskje ledelsen og styret?

Ønsket om en bedre plassering var til stede før sesongen, men evnene manglet.

Inge Liavåg og Bjørn E. Melland må gå.

Svar