Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
Tottsy

Kjetil Rekdal så langt...men ikke lenger.

Legg inn av Tottsy » man sep 22, 2008 05:09:31

Syns han hang med jeg.. Han står ikke passivt og ser på, noe mange desverre gjør til tider. Pasningsspillet laget generelt er håpløst. På tide å møte ballen mer.. hjelper ikke å vippe frem en tå.

Stein

Legg inn av Stein » man sep 22, 2008 11:13:43

Vår nye keeper var solid.
Halli var solid.

Merkelig å ta ut all offensiv kraft av laget.
Savnet Silva, som skapte en del de få minuttene han kom innpå.
Parr var ikke så værst, men er best fremme.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » man sep 22, 2008 11:33:40

Jeg synes Arnefjord var på grensen til håpløs. Du har bedre peiling på bilder enn fotball SvenO.... ;)

Seriøst Arnefjord spilte seg kraftig opp etter en litt rotete første omgang. 2 omgang var han rett og slett strålende !

gaute bolle

Legg inn av gaute bolle » man sep 22, 2008 11:37:31

Når Aarøy og Silva kom var skandalen et faktum!

Jeg har endret strategi, disse to hører ikke til i start 11érn.

Sony

Legg inn av Sony » man sep 22, 2008 12:04:59

Kjære Kjetil!

Er det ingen i Aafk som kan hjelpe deg å fortelle hvilke spillere som passer i de forskjellige rollene?

Er det ikke mulig å se på tidligere spillte kamper og hvordan de forskjellige fungerte der?

Bør ikke justeringene være så små som mulig for å skape trygghet innad i gruppen?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sitat smp.no:
Skuffende for Rekdal
Var Vålerenga svake, så var Aalesund enda svakere.

I Kjetil Rekdals hjemmedebut skapte Aalesund nesten ingenting. Bortsett fra god defensiv kontroll, var det ikke så mye skulle tilsi at AaFK får en umiddelbar Rekdal-effekt.

Den gamle Vålerenga-sjefen var tøff i trynet da han vraket U-landslagskeeper Andreas Lie og kjempen Tor Hogne Aarøy fra startoppstillingen.

Keeperbyttet var i hvert fall en suksess. Serberen Nenad Novakovic var trygg og god, og hentet frem en klasseredning da han stoppet Martin Andresens avslutning tidlig i annen omgang

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

..........så langt har du ikke vært i nærheten av å "frelse" Aafk fra nedrykk......

Håper og tror at du nå har "panikkbyttet" fra deg og at du nå viser hva du egentlig står for og setter sammen en 11 som kan begynne å vinne kamper!

Det er tross alt det fotball handler om:(

fotballidiot

Legg inn av fotballidiot » man sep 22, 2008 12:59:17

Da styret sparket Søren og kjøpte Reka, var nok dette mer kortsiktig enn langsiktig. Er det noen som tror Rekdal holder ut dette slitet i mange år? Mannen har ambisjoner i Europa. Kravene om spillerkjøp for 2009 vil nok skape uro i styrerommet. Flere av læreguttene skal erstattes av nye spillere. Sunnmøringer på laget? Kanskje noen av de yngre får bli med videre. Reka vant gull med VIF, men med et lag som kunne vinne kamper.

faani

Legg inn av faani » man sep 22, 2008 13:25:32

Kjære Kjetil!

Er det ingen i Aafk som kan hjelpe deg å fortelle hvilke spillere som passer i de forskjellige rollene?

Er det ikke mulig å se på tidligere spillte kamper og hvordan de forskjellige fungerte der?

Bør ikke justeringene være så små som mulig for å skape trygghet innad i gruppen?
Må langt på vei dele undringen over de ganske så radikale endringer som Rekdal har gjort i sine 2 første kamper...
Først starter han med 3-5-2 i bortekampen mot Ham.kam, og så benker han både Silva og Aarøy i første hjemmekamp mot Enga, og setter inn et helt "nytt" spisspar i Khari og Orry. (når Silva endelig kom inn i det 80. minutt, så vi fort hva denne karen er i stand til å utrette)

Jeg har full tiltro til Rekdal som trener, men håper vi slipper alt for mye "eksperimentering" på de siste 5 serierunder! Om ikke Rekdal skulle kjenner godt nok til hvor spillerne har sin styrke på banen, skal jo Geir Hansen kunne fortelle han noe om det...

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man sep 22, 2008 13:31:13

Vel,alle har sine favorittar både når det gjeld trenarar og spelarar.
Det som har skjedd til no viser vel at Åkeby var ein god trenar som fekk nesten maksimalt ut av det tidvis reduserte mannskapet han disponerte. Med K. Rekdal har det til no vore mykje skrik og lite ull utan at eg vil gå så lavt som å stemple Rekdal som ein dårlig trenar.
Men ein må konstatere at laget faktisk spelar dårlegare enn når alle var skadefri under Åkeby.
Hadde klubben brukt pengane som trenarskiftet kosta til å leie/kjøpe ein bra spiss hadde det truleg vore mykje bedre bruk av midlane.
Og når Rekdal til alt overmål set dei som er potensielle målscorarar på benken og brukar sårt trengde midtbanespelarar som spissar kan det knapt bli verre.
Trøsta må vere at Rekdal truleg vil gå tilbake til normal oppstilling,og heller bygge vidare på dette inntil ein kan få tak i dei spelarar ein treng.
Ved nedrykk kan dette vil vanskeleg nok.

aafk tulling

Legg inn av aafk tulling » man sep 22, 2008 13:51:10

Vel,alle har sine favorittar både når det gjeld trenarar og spelarar.
Det som har skjedd til no viser vel at Åkeby var ein god trenar som fekk nesten maksimalt ut av det tidvis reduserte mannskapet han disponerte. Med K. Rekdal har det til no vore mykje skrik og lite ull utan at eg vil gå så lavt som å stemple Rekdal som ein dårlig trenar.
Men ein må konstatere at laget faktisk spelar dårlegare enn når alle var skadefri under Åkeby.
Hadde klubben brukt pengane som trenarskiftet kosta til å leie/kjøpe ein bra spiss hadde det truleg vore mykje bedre bruk av midlane.
Og når Rekdal til alt overmål set dei som er potensielle målscorarar på benken og brukar sårt trengde midtbanespelarar som spissar kan det knapt bli verre.
Trøsta må vere at Rekdal truleg vil gå tilbake til normal oppstilling,og heller bygge vidare på dette inntil ein kan få tak i dei spelarar ein treng.
Ved nedrykk kan dette vil vanskeleg nok.

Dette er bullshit , på sikt vil Aafk bli ett bedre lag med Rekadal . De siste kampene har Aafk faktisk greid å stå høyt i banen . Noe som er bedre enn å ligge lavt og få de jævla unødvendige baklengsmåla imot seg . Måten Aafk har spilt på den siste tiden(før rekadal kom), kunne du ha kjøpt en bataljon med verdens beste spisser og det ville ikke hjulpet en dritt . For jeg ser ikke hvordan spissen skal greie og springe seg gjennom midtbanen og stopperne til motstanderlaget.

Nå er det faktisk folk(mer enn en spiller) innenfor 16m når det kommer innlegg .

Sony

Legg inn av Sony » man sep 22, 2008 13:56:30

Kjetil vil begynne å bygge opp selvtilliten.....sten for sten......

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=516763

sitat fra artikkelen:

Kjetil Rekdal frykter manglende rutine, voksenhet og selvtillit skal ødelegge neste års eliteseriemuligheter for AaFK. Det gjør han alt han kan for å hindre.

.................................???

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man sep 22, 2008 14:14:02

@ tulling
Åkeby la opp til å bli eit meir spelande lag.Men du vil vel fortsette med lange ballar på Årøy går eg ut frå?
Og det er ikkje nødvendig å skifte trenar for å sette ut f.eks Fjørtoft som gjorde midtbana meir statisk. AaFK slepte ikkje inn meir enn vel eit mål pr kamp dei siste kampane under Åkeby. Og med Nenad i mål ville dette bli enda bedre. No blir Rekdal genierklært for å skifte keeper,noko som 90% av skribentane her har meint burde gjerast heilt sidan Nenad kom hit.

TrueLee

Legg inn av TrueLee » man sep 22, 2008 14:19:55

Om ikke Rekdal skulle kjenner godt nok til hvor spillerne har sin styrke på banen, skal jo Geir Hansen kunne fortelle han noe om det... Men det virker som Hansen holder korten tett til brystet. Han kan UMULIG ha fortalt noe om hvordan den enkelte spiller fungerer i kampsituasjon. Til det gjør vi altfor mange feil. Mulig Åkeby gjorde for få endringer, men nå syns jeg Rekdal går i den andre grøfta og endrer litt for mye fra gang til gang.

TrueLee
for mye møller's

TrueLee

Legg inn av TrueLee » man sep 22, 2008 14:27:47

Fra VG:
[i] Haraldur Gudmundsson oppsummerer nedrykksdramaet ganske greit:

- Hvor mange poeng vi må ta, avhenger av hvor mange HamKam tar, sier han til VG Nett.[/i]

Dette er absolutt ingen "grei" oppsummering! Dette er en negativ holdning som kommer til å føre oss rett ned i Adeccoligaen! Riktig svar er at vi driter i de andre lagene og vinner VÅRE kamper. Spiller ingen rolle om de andre heter HamKam eller noe annet! Med 3 seiere på de neste kampene kan vi være på høyde med Brann og Strømsgodset med 25 poeng!

gaute bolle

Legg inn av gaute bolle » man sep 22, 2008 14:53:50

Da styret sparket Søren og kjøpte Reka, var nok dette mer kortsiktig enn langsiktig..

@fotballidiot.

Rekdal har 4 års kontrakt
Åkeby hadde 2 års kontrakt!

Først vite så mene, det er en meget god regel!

TrueLee

Legg inn av TrueLee » man sep 22, 2008 16:02:51

Så her er vi avhengige av HamKams resultater fremover. Her sliter vi med å bli enige, Dommeren. Å konsentrere seg om HamKam blir som å be en skøyteløper om å konsentrere seg kun om den han går i parløp med. Hvis HamKam taper en kamp så er det greit at vi taper også?!

Se på tabellen. Teoretisk sett kan vi ta opp kampen med SYV lag. Med 5 strake seiere har vi 31 poeng. Hvorfor er det GREIT at vi ligger nederst sammen med HamKam? VIL vi ligge der? Husk, vi er ikke bedre enn vi TROR vi er. Marginene er så små at vi havner nederst hvis vi TROR vi havner nederst!

Hvis vi skal se på noe annet lag så må vi IKKE se på Tippeligaens dårligste! Det er selvmord. HamKam skal vi ikke spille mot flere ganger i år! Jeg foreslår at vi først og fremst konsenterer oss om å slå den neste mostanderen vår. Mål nummer to må være å bli fylkets beste fotballag. I forgårs var vi 5 poeng unna. I dag er vi 7 poeng bak.

Jeg håper virkelig at Rekdal klarer å få spillerene til å se opp og fram og ikke skape unødig nervøsitet ved å fokusere på at vi ligger nederst. Et AaFK-lag som koser seg og spiller så herlig fotball som de KAN gjøre i gode stunder slipper å ligge nederst på tabellen!!

TrueLee
dette klarer vi!

faani

Legg inn av faani » man sep 22, 2008 16:39:48

Det spiller vel ikke noen rolle hvilke andre lag man "konsentrerer" seg om... uansett må jo man ta en kamp av gangen og yte sitt beste?

Dr. Phil

Legg inn av Dr. Phil » man sep 22, 2008 17:06:17

Begynner å lure på om Rekdal er sponsa av Molde???

Synsern

Legg inn av Synsern » man sep 22, 2008 17:26:52

Se på tabellen. Teoretisk sett kan vi ta opp kampen med SYV lag. Med 5 strake seiere har vi 31 poeng. Hvorfor er det GREIT at vi ligger nederst sammen med HamKam? VIL vi ligge der? Husk, vi er ikke bedre enn vi TROR vi er. Marginene er så små at vi havner nederst hvis vi TROR vi havner nederst!

.......

Jeg håper virkelig at Rekdal klarer å få spillerene til å se opp og fram og ikke skape unødig nervøsitet ved å fokusere på at vi ligger nederst. Et AaFK-lag som koser seg og spiller så herlig fotball som de KAN gjøre i gode stunder slipper å ligge nederst på tabellen!!

TrueLee
dette klarer vi!

Jeg vet ikke hvor mye fotball TrueLee har spilt/trent, men du kan neppe i særlig grad ha opplevd fotball-tabellens psykologi. Når man ligger nederst 5 serierunder før slutt, har syv strake kamper uten seier, har tatt 10 poeng på de siste 17 kampene, nytter det ikke snakke om teoretiske muligheter for 5 strake seiere, ta opp kampen med lagene som har 8-10 poeng mer osv. Det er det absolutt ingen i hele spillergruppa som tror noe som helst på.

Å ligge nederst på tabellen er psykisk slitende, spesielt når du har ligget "over streken" i hele sesongen. Du føler at de andre lagene er bedre, man begynner å tvile på opplegget, mister selvtillit osv.
Dette handler ikke om å ikke ha troen på at man kan vinne kamper, snarere enn virkelighetsoppfatning basert på realiteter. Og tabellen er faktisk det eneste som betyr noe i denne sammenheng.

Derfor er også resultatet i HamKam's neste kamp mot BG helt avgjørende for AaFK. Taper HamKam mot BG vil ett AaFK-poeng mot RBK være gull verdt, mens det samme poenget vil være lite verdt dersom HamKam vinner mot BG.

Tilsvarende er dette for HamKam. Dersom AaFK taper mot RBK vil ett HamKam-poeng mot BG være utrolig viktig, for da må AaFK vinne en kamp mer enn HamKam for å gå forbi (event. 2 U mer).

Det eneste som nå betyr noe for Rekdal og Co er å skrape sammen ett poeng mer enn HamKam på de siste 5 kampene. Alle andre scenarioer er helt urealistiske. Og det vet både Rekdal og spillergruppen meget godt, og de later heldigvis heller ikke som om de tror på noe annet.

AaFK patrioten

Legg inn av AaFK patrioten » man sep 22, 2008 17:33:59

Begynner å lure på om Rekdal er sponsa av Molde???

Og skulle AaFK være avhengig av hjelp fra Molde for å ikke komme bak HamKam (som jo skal spille hjemme mot MFK) i siste serierunde, så begynner det å se ut som et godt regissert stunt (for de mest konspiratoriske). Plutselig sender MFK utpå juniorspillerne sine...

TrueLee

Legg inn av TrueLee » man sep 22, 2008 17:46:02

Alle andre scenarioer er helt urealistiske. Syns ikke det, Synsern. Jeg syns vi bør ha litt mer vidsyn enn det du beskriver! Med enkel matematikk kan du fort se at hvis vi vinner de to neste kampene, mens et eller to av de fire lagene over oss taper to kamper, så ser plutselig situasjonen HELT annerledes ut. Det er fullstendig bortkastet energi å bekymre seg for hvordan HamKam gjør det mot Bodø Glimt. Taper HamKam mot BG vil ett AaFK-poeng mot RBK være gull verdt, mens det samme poenget vil være lite verdt dersom HamKam vinner mot BG. Har du kvalitetssikret denne påstanden? Hvordan kan du si at ett poeng mot RBK "vil være lite verdt"?!

TrueLee

Legg inn av TrueLee » man sep 22, 2008 18:17:23

Jeg tror vi skal være sjeleglad om vi havner på kvalikk. Her er vi helt på bølge, Dommeren, men ikke si det til noen! Det er ikke umulig at VIF, LSK eller MFK taper et par kamper og da kaster vi oss over dem før de rekker å si kake! Alle disse lagene er definitivt innenfor rekkevidde hvis vi klarer å få guttene våre til å yte LITT over evne.

TrueLee
trur det

Edit:

PS!
Vålerenga skal for eksempel møte Viking (Stabækdødaren), Bodø/Glimt (på Aspmyra), Lillestrøm (hatgreie), Stabæk (serielederen) og Brann. Det er ikke sikker VIF får så mange flere poeng i høst... Vinner VI de to neste kampene så spår jeg mye nerver i de tre siste!

Sony

Legg inn av Sony » tir sep 23, 2008 11:32:54

smp.no med artikkel om Kjetil Rekdal sin lederstil. Her blir det gitt eksempler på "sjokk virkemiddel" som treneren tror er riktig å bruke overfor spillere.............

.......kan det være at Holm og Jããger var de to som hadde de vanskeligste oppgavene i HamKam kampen? Og hvem var det som satte de to i denne situasjonen ved formasjonsvalget?

http://www.smp.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080923/FOTBALL/30029939/1002&nocache=1

sitat fra artikkelen:

"Estlenderen Enar Jääger skal ha fått sitt livs sjokk på spillermøtet , da Rekdal skulle skulle fortelle Jääger hva han mente om høyrebackens innsats mot HamKam.

- Enar, du vil aldri spille for meg igjen. Sa Rekdal (på engelsk), og tok en kunstpause. Mens stakkars Jääger fikk hakeslepp. Før Rekdal fortsatte: - Dersom du spiller like svakt som i går .

- Det stemmer at jeg av og til benytter meg av slike spissformuleringer for å få fram et budskap, og jeg var ikke fornøyd med Enars spill mot Hamkam. Men han skulle ha startet mot Vålerenga om han ikke hadde trakket over på lørdagstreninga, bare så det er sagt. Men ellers er det en myte at jeg oppfører meg som en bølle og truer spillerne. Jeg er direkte overfor dem, sier akkurat det jeg mener, og det må de tåle, sier Rekdal til Sunnmørsposten dagen derpå."

hebrus

Legg inn av hebrus » tir sep 23, 2008 12:38:39

.......kan det være at Holm og Jããger var de to som hadde de vanskeligste oppgavene i HamKam kampen? Og hvem var det som satte de to i denne situasjonen ved formasjonsvalget?
Det var det første som slo meg også. Og hvorfor konsentrere seg om forsvaret som slapp inn 1.0 mål i snitt på de siste seks kampene før Rekdal tok over ? Med Nenad i mål hadde dette trolig vært enda mindre. Å gi Jääger og Holm skylden for et idiotisk forsvarsopplegg for å redde sitt eget skinn er direkte dumt. Tiden skulle vært konsentrert om midtbanen og angrepet.
"You'll never play for me again"...hehe. Kanskje Jääger tar han på ordet og vil vekk. Hvem taper på det?

TrueLee

Legg inn av TrueLee » tir sep 23, 2008 15:05:16

Jeg setter pris på optimismen din TrueLee :) Som jeg (og Dommeren) skrev i går; jeg er sjeleglad om vi klarer kvalik. Det som bekymret meg var at mange her på Speakers KUN sammenlignet oss med HamKam. Jeg mener at vi må ha LITT mer ambisjoner enn å holde følge med HamKam.

Enkelt å forklare hvorfor: Tenk deg at vi utelukkende satser på holde følge med HamKam og syns det er greit med ett poeng når de tar ett poeng, etc. Da står vi der i siste serierunde - både vi og HamKam har hjemmekamp - de tar imot MFK og vi møter LSK. Med vår "flaks" vedder jeg mye på at vi da rykker ned!

Det er derfor jeg maser om at vi må se HØYERE OPP! LSK skal møte både TIL (borte), VIF og RBK før de møter oss i siste kampen, så de har absolutt ikke noe enkelt program. Hvis vi klarer å dra oss innpå Lillestrøm før siste runde så kan dette bli MYE mer spennende enn Sundgot og de andre liker!

TrueLee
look, sheeps go roam this autumn

albert

Legg inn av albert » tir sep 23, 2008 21:04:48

Kjetil Rekdal så langt er 1p på 2 kamper noe som tilsvarer 16,67% av mulige poeng på 2 kamper eller ett gj. snitt som ville ført til 13 poeng med samme poengfangst gjennom en hel sesong. Og da må man vel si at to sste kamper har vært "lettere motstand forøvrig?

Rekdals poengsnitt 1 poeng av 6 mulige = 16,67% av full pott

Tidligere i sesongen 15 poeng av 57 mulige = 26,3% av full pott

Til Rekdals forsvar, må det selvfølgelig taes med at det er vanskelig å komme inn å snu en trend og dessuten vil poengfangst prosenten øke betraktelig med 3 poeng mot Rosenborg. Men sum, sumarum blir trenere målt i resultat og poeng.. Også Kjetil Rekdal..

Sony

Legg inn av Sony » ons sep 24, 2008 11:12:11

Vi skriver 24.sep 2008 og Kjetil Rekdal er i sin 3. treningsuke med Aafk. To kamper er historie og han sitter som sagt igjen med "bare" 1 poeng......

Håper virkelig ikke dette er begynnelsen på Rekdal-deffekten"!

Det som bekymrer meg er at det virker som om Kjetil ser feilene men er ikke i stand til å rette på de! Til nå har han skapt mer usikkerhet enn trygghet og han bruker pressen som en arena der han tar opp interne problemer såvel kollektive som enkletspillere........

Usikkerhet skapes lett, men det tar ofte lang tid for å fjerne den igjen!

En annen ting (som også er nevnt av andre) er dette med å bruke teamet som allerede er i klubben! Til og med Henning Berg skjønte dette etter hvert, og i år kom suksessen!

På dagens to økter har du mange valg........ ot av dem er:

Du kan fortsette å "herse" med spillerne og tape....

Du kan starte å bygge den enkelte opp og vinne.....

Tiden er knapp! Poengene få, og kampen mot RBK blir en tøff og vanskelig hjemmekamp!!

Regner også med at du bruker spillerne der de fungerer best?? Det er vel ett av de virkemidlene du har bommet på de første to kamper.....

......og til spillerne...dere har nå en trener som krever full innsats på treningene, og det er bra! Men da må dere forsvare posisjonen, og vise dere frem i absolutt alle situasjoner!! (Igjen og igjen og igjen....)

Tiden med en lun Åkeby er over på godt og vondt.... Nå forventer vi at Rekdal skal vise kløkt og rutine i egne valg og få snudd pessimisme til optimisme ved å begynne å vinne kamper igjen!! :D

Brukeravatar
Tottsy

Legg inn av Tottsy » ons sep 24, 2008 12:17:42

Begynner å bli rimelig trøttende å høre på at folk vil sparke treneren etter hvert tap -_- Tror folk det virkelig er så enkelt?

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » ons sep 24, 2008 12:29:25

Du er ikke så begeistret for Rekdal Sony...? ;)

Kjetil Rekdal er i sin 3. treningsuke med Aafk

Jo, men det er en litt finurlig måte å prøve å få frem at han har hatt godt med tid på seg. Man kan jo også si at han bare har hatt EN hel treningsuke med laget...

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons sep 24, 2008 13:17:13

Rekdal var min favorittspelar både på landslaget og elles. Som trenar trur eg han har for mykje tysk mentalitet i måten å opptre på. Han skaper meir 'angst' i gruppa enn det som er av det gode. Det er truleg at ikkje alle på AaFK-laget vil'akseptere' ein slik trenarstil.
F. eks N.A Eggen kunne opptre og seie det han ville til sine spelarar fordi det var ein kameratgjeng som kjende kvarandre ut og inn. Men slik er det stort sett ikkje i dag i noko topplag. Spelarane er meir bevisst si makt og finn seg ikkje i å bli behandla som 'læregutar' ;)

AaFK patrioten

Legg inn av AaFK patrioten » ons sep 24, 2008 16:39:49

Rekdal har hatt for vane å hente inn mange nye spillere. De færreste lykkes under ham, derfor så stor utskiftning. Vanskelig å si hvordan ting vil bli i AaFK, og spørsmålet er jo også hvor gode spillere han kan få til AaFK, med eller uten nedrykk. Ved nedrykk blir det nok spillere han vil kvitte seg med senere, og ved ny kontrakt i eliteserien så blir det nok middels gode elitespillere som er etablerte, evt "sjansespill" på yngre utenlandske spillere som kanskje/kanskje ikke slå til?
Slik ting ser ut nå kan det bli direkte nedrykk,og man vet ikke hvorvidt de yngste og mest lovende spillerne vil bli med i adecco hvis de får meget gode tilbud andre steder. Parr, Mathiesen, Roberts er ikke lokale. Og Lie har kanskje ikke fått all verdens følelse av å bli satset på. Orry Larsen har blitt snust på av Udinese, som sikkert frister. Tollås er kanskje en som vil bli med ned dersom han får relativt gode lovnader om å bli satset på i førstelaget. Jääger og Arneng vil sannsynligvis også forsvinne. Hvordan Rekdal ser på Aarøy for tiden er vanskelig å si. Han har vært primus motor i opprykkssesongene, men en negativ faktor når man spiller på øverste hylle. Skal Rekdal bygge et nytt lag med ny stil, så vil nok Aarøy bli en backup, og det spørs om han er interessert i å være i adeccoligaen. Skiri er vel såpass gammel og lojal at han blir med ned. Fredriksen får muligens ny kontrakt ved nedrykk. Stephenson er usikker, da han ikke har vist noe som gjør andre klubber fristet til å hente ham. Silva er også en spiller andre klubber kanskje vil sjekke ut.

Svar