Moderator: Arcturus

Vatnebygder

Re: JO NYMO MATLAND

Legg inn av Vatnebygder » ons mai 13, 2015 20:51:21

Det var jaggu meg ikke mange minuttene Matland trengte for å gjøre seg bemerket i denne kampen, dessverre for han og laget i negativ retning. Minus også til Fredriksen som bytter han inn, helt unødvendig.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons mai 13, 2015 21:23:34

Hvorfor i alle dager måtte Matland komme innpå da? Bare for å tilfredstillelse en eller annen?? Trond, nå må du bare drite en lang f... i å bli påvirket av omgivelsene rundt deg, If you know what I mean.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons mai 13, 2015 21:37:17

F.I.L. skrev:Hvorfor i alle dager måtte Matland komme innpå da? Bare for å tilfredstillelse en eller annen?? Trond, nå må du bare drite en lang f... i å bli påvirket av omgivelsene rundt deg, If you know what I mean.

+1

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » ons mai 13, 2015 21:54:03

Jeg har ikke noe til overs for piping osv mot enkeltspillere, og selv om jeg i likhet med samtlige er lei, skuffet og forbannet nå, så håper jeg at vi slipper å oppleve dette igjen.
Tar seg ikke bra ut når egne supportere piper på en spiller som blir byttet inn.
(selv om jeg har full forståelse for at følelsene er mange nå)
Ikke engang tornekrattet liker dialekten sin!

Turam

Legg inn av Turam » ons mai 13, 2015 22:08:50

Matland er for dårlig for TL, og han dreit seg ut i dag

Men man skal ALDRI pipe på egne spillere!

mm1904

Legg inn av mm1904 » ons mai 13, 2015 22:20:18

Enig i at man aldri skal pipe mot egne spillere, men nå er det vel litt mer som ligger bak den pipinga..Synd at det går utover spilleren når det egentlig er andre man vil ramme..

jast

Legg inn av jast » ons mai 13, 2015 22:27:01

Mot Sandefjord kom han inn på 1-0 og vi snudde til 1-3. Han hadde også en målgivende til Barrantes den kampen. Men han hadde en tabbe der også, men det gikk bra. Men velger å tro at det ikke er Hoff som presser på får å få han inn på.

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » ons mai 13, 2015 22:27:13

mm1904 skrev:Enig i at man aldri skal pipe mot egne spillere, men nå er det vel litt mer som ligger bak den pipinga..Synd at det går utover spilleren når det egentlig er andre man vil ramme..
Jo den ser jeg. Skjønner at folk er frustrerte over hele "sagaen", men piping mot enkeltspillere er uansett ikke noe jeg vil ha av egne supportere.
Ikke engang tornekrattet liker dialekten sin!

krølltango

Legg inn av krølltango » tor mai 14, 2015 00:07:58

Jeg syns ikke noe om buing, men jeg har nok kritiske kommentarer som kan oppfattes som værre. Men skjønner at enkelte reagerer med buing, hele greia er jo blitt en dårlig vits. Matland visste at det var ekstremt mange supportere som ikke ville ha han her, men skrev under ny kontrakt allikevel. Da må han faktisk bare tåle at folk viser misnøye.

krølltango

Legg inn av krølltango » tor mai 14, 2015 00:11:24

jast skrev:Mot Sandefjord kom han inn på 1-0 og vi snudde til 1-3. Han hadde også en målgivende til Barrantes den kampen. Men han hadde en tabbe der også, men det gikk bra. Men velger å tro at det ikke er Hoff som presser på får å få han inn på.

Var ikke akkurat ferdigscoret målet til Barrantes da, alle som har vært borti en ball hadde spilt den til Barrantes når han sto så alene som han gjorde. Jeg, du, og bestefar kunne hatt målgivende der.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » tor mai 14, 2015 07:37:02

"Svigersønn" til Hoff gir fri vei forbi (i tillegg til å handse), og vips så var kjempejobben med å snu kampen i vasken. Og når det er 30 sek. igjen av kampen, og mulighet til en siste sjanse, så kaster han bakover på egen banehalvdel.

tredo

Legg inn av tredo » tor mai 14, 2015 08:43:57

Huff - einsidig hylekorhyling!
Det er lett å henge seg på hylekoret over Matland (eller ikkje). Men jammen skal fyren også få kred for gode legg og viktige nestsiste- eller siste inngripningar - korneren mot Sandefjord og headinga før siste målet mot Sp-08.
Han vart rundlurt og kunne også fått straffe for hands før siste målet i går - men kva med dei to medforsvararane ved første stolpe, men kun 100% fokus på ballen og dermed IKKJE dekking av dei to angrepsspelarane til Sp-08 som fekk "alt servert på fat"?
Og kva med Latifu sin haudelause aksjon mot tre motspelarar midt på bana og med mest heile laget framføre seg, som førte til ein farleg og klar overtalssituasjon - med til slutt det siste målet imot som resultat? Det var dessutan griseflaks at Aafk fekk eitt poeng - ..mot eit lag som var betre!
Matland er ikkje eller langt i frå stjerna på laget, men "alt gale" kan ikkje tilskrivast han ..og berre han. Det er fleire på laget som stadig tek såkalla kalkulert risiko - og som ofte fører til heilt idiotiske baklengsmål.
Mobbing (ja, kvifor det?) fører i alle fall ikkje til å auke kvaliteten i laget - det vere seg Matland eller nokon av dei andre.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » tor mai 14, 2015 09:30:15

tredo skrev:Huff - einsidig hylekorhyling!
Det er lett å henge seg på hylekoret over Matland (eller ikkje). Men jammen skal fyren også få kred for gode legg og viktige nestsiste- eller siste inngripningar - korneren mot Sandefjord og headinga før siste målet mot Sp-08.
Han vart rundlurt og kunne også fått straffe for hands før siste målet i går - men kva med dei to medforsvararane ved første stolpe, men kun 100% fokus på ballen og dermed IKKJE dekking av dei to angrepsspelarane til Sp-08 som fekk "alt servert på fat"?
Og kva med Latifu sin haudelause aksjon mot tre motspelarar midt på bana og med mest heile laget framføre seg, som førte til ein farleg og klar overtalssituasjon - med til slutt det siste målet imot som resultat? Det var dessutan griseflaks at Aafk fekk eitt poeng - ..mot eit lag som var betre!
Matland er ikkje eller langt i frå stjerna på laget, men "alt gale" kan ikkje tilskrivast han ..og berre han. Det er fleire på laget som stadig tek såkalla kalkulert risiko - og som ofte fører til heilt idiotiske baklengsmål.
Mobbing (ja, kvifor det?) fører i alle fall ikkje til å auke kvaliteten i laget - det vere seg Matland eller nokon av dei andre.

100% enig

De fleste kommentarer er i og for seg greie, men det er noe med mengden kommentarer. Folk bør derfor prøve å begrense seg, og i hvert fall spare seg for å smøre på med oppgulp og konspirasjonsteorier.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor mai 14, 2015 11:10:50

Alle visste at konspirasjonsteoriene ville komme, både her inne og blant folk flest. Dette kan ikke komme som et sjokk for noen. Det er jo ikke bare her inne det skjer. Det var fullstendig galt å forlenge med Matland av flere grunner. Defensivt er han fullstendig krise mens han offensivt kan ha sine gode dager. Dette er et diskusjonsforum der man skal ytre sine meninger, bare for å ha sagt det også.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » tor mai 14, 2015 11:51:55

F.I.L. skrev:Alle visste at konspirasjonsteoriene ville komme, både her inne og blant folk flest. Dette kan ikke komme som et sjokk for noen. Det er jo ikke bare her inne det skjer. Det var fullstendig galt å forlenge med Matland av flere grunner. Defensivt er han fullstendig krise mens han offensivt kan ha sine gode dager. Dette er et diskusjonsforum der man skal ytre sine meninger, bare for å ha sagt det også.

Skytset må rettes riktig vei, og det finnes nok av tråder med det temaet.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor mai 14, 2015 12:08:23

Matland er en offentlig person i form av å være fotballspiller i tippeligaen. På et forum som dette deles det ut både ris og ros til dem som fortjener det. Hadde Matland tenkt seg om mer enn en gang så hadde han fint takket nei til en videre kontrakt med AaFK. Selvinnsikt kaller man dette. Når han likevel takket ja til forlengelsen så visste han svært godt hva som ville komme hvis han ikke hevet spillet sitt. Her har altså både klubben og Matland gjort en gedigen tabbe. En tabbe faktisk 99% av supporterne var klar over.

kazzi

Legg inn av kazzi » tor mai 14, 2015 14:20:26

F.I.L. skrev:Matland er en offentlig person i form av å være fotballspiller i tippeligaen. På et forum som dette deles det ut både ris og ros til dem som fortjener det. Hadde Matland tenkt seg om mer enn en gang så hadde han fint takket nei til en videre kontrakt med AaFK. Selvinnsikt kaller man dette. Når han likevel takket ja til forlengelsen så visste han svært godt hva som ville komme hvis han ikke hevet spillet sitt. Her har altså både klubben og Matland gjort en gedigen tabbe. En tabbe faktisk 99% av supporterne var klar over.
Kunne ikke blitt mer enig! Jeg er en av dem som skriker høyest i hylekoret, men jeg må igjen understreke at det ikke er mot Matland som person, men hans kvaliteter som fotballspiller. Disse kvalitetene er (over hele linja) ikke gode nok for noe som helst TL lag i 2015, og da hvertfall ikke for Aafk som en stabil TL klubb. Atpåtil toppet det seg med disse svigersgreiene som gjør hele suppa ubehagelig... nei, nesten litt småekkelt. To ting som hele sunnmøre forutså var Ansettelsen av Aabrekk og resigneringen av Matland. Ikke overraskende så viste begge seg til å være grusomme. At styret/sportslig ( - Janne og kenta) ikke så dette tyder på så liten fotballforståelse som overhodet mulig! Og hvilken suppe det har blitt. Matland blir i tillegg prioritert forran Gretarson, noe som kan tyde på Gretarson er veldig langt fra og være god nok han også (bomkjøp). Helldigvis så er han ung, men han må heve seg og vise utvikling gjevnlig i kommende måneder. Håper han skal bli fast etterhvert å ta nivået.

Huff.. Hvis Lie blir skadet så kommer vi til slite.. grøss...

sindre2

Legg inn av sindre2 » tor mai 14, 2015 18:20:26

kazzi skrev:
F.I.L. skrev:Matland blir i tillegg prioritert forran Gretarson, noe som kan tyde på Gretarson er veldig langt fra og være god nok han også (bomkjøp). Helldigvis så er han ung, men han må heve seg og vise utvikling gjevnlig i kommende måneder. Håper han skal bli fast etterhvert å ta nivået.

Leste en plass at Gretarsson var veldig svak i kampen mot Brummundal (AaFK 2), så det kan være en av grunnen for akkurat kampen mot S08

cumshot

Legg inn av cumshot » tor mai 14, 2015 23:21:09

Vi som går på kamp og betaler for å se på må bli hørt!

Matland er i bestefall en nød nød løsning.

Skagestad og Lid er bedre alternativ på venstreback.

Har faktisk vanskelig for å akseptere at det er plass på benken, Husaain burde få den plassen.

Sportslig kvalitet og motivasjonsfaktor later til å
mangle totalt. Herd, Spjelkavik, Rollon eller Skarbøvik har garanter spillere som kan ta backplassen fra svigersønnen

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » tor mai 14, 2015 23:26:02

Jeg er en stor kritiker av Matland, holdt på å gå bananas når de presterte å signere ny kontrakt med han imot alle råd fra folk som faktisk har peiling. (Sport altså, ikke supporterene :))

Men det har faktisk nådd ei grense for meg nå, klarer snart ikke lese en negativ bemerkning til, han er en 28 år gammel "gutt" som sikkert tar innpå seg disse kommentarene vi må ikke glemme det, når det blir så mye så grenser det til mobbing.
Selvfølgelig signerer han ny kontrakt når disse amøbene vifter med en rett foran nesen på ham, han har jo kjæreste fra Ålesund og han vet sikkert også at dette er eneste mulighet til å spille i tippeligaen da han langt fra holder nivået.

Jeg kommer fremdeles til å rive meg i håret, banne og frese hver eneste gang han drar av seg overtrekksdrakta, men jeg kommer ikke til å skrive mer negativt om han her..

sindre2

Legg inn av sindre2 » fre mai 15, 2015 01:12:20

Fantomet_Vika skrev:Jeg er en stor kritiker av Matland, holdt på å gå bananas når de presterte å signere ny kontrakt med han imot alle råd fra folk som faktisk har peiling. (Sport altså, ikke supporterene :))

Men det har faktisk nådd ei grense for meg nå, klarer snart ikke lese en negativ bemerkning til, han er en 28 år gammel "gutt" som sikkert tar innpå seg disse kommentarene vi må ikke glemme det, når det blir så mye så grenser det til mobbing.
Selvfølgelig signerer han ny kontrakt når disse amøbene vifter med en rett foran nesen på ham, han har jo kjæreste fra Ålesund og han vet sikkert også at dette er eneste mulighet til å spille i tippeligaen da han langt fra holder nivået.

Jeg kommer fremdeles til å rive meg i håret, banne og frese hver eneste gang han drar av seg overtrekksdrakta, men jeg kommer ikke til å skrive mer negativt om han her..

Enig! Han har tross alt ett og annet lyspunkt med en assist eller et mål, dog alt for sjeldent

Pöhler

Legg inn av Pöhler » fre mai 15, 2015 10:47:11

Det eneste problemet med Matland er at han er back. Han byttes inn mot slutten av kampene fordi man er ute etter innleggene, cornerne og pasningsfoten.

Matland scoret mål mot Strindheim som høgrekant. Just sayin'.
Tredo skrev:Og kva med Latifu sin haudelause aksjon mot tre motspelarar midt på bana og med mest heile laget framføre seg, som førte til ein farleg og klar overtalssituasjon - med til slutt det siste målet imot som resultat? Det var dessutan griseflaks at Aafk fekk eitt poeng - ..mot eit lag som var betre!
Heilt enig! Latifu har kostet AaFK mange flere poeng enn Matland har. Latifu skal ha for at han har blitt bedre de siste kampene, men det balltapet mot slutten mot Sarpsborg var direkte idiotisk. Latifu har fortsatt ingen reell utfordrer til seg og sin posisjon, og det er meget synd. Man har i det minste gitt Matland minst 2 stk som han må spille bedre enn før han får spilletid.

Brehme

Legg inn av Brehme » fre mai 15, 2015 11:03:58

Vi kan alltids skylde på Matland på 2-2 scoringen, men jeg tror alle er enige i at det er vanskelig å gardere seg mot gode prestasjoner fra motstanderen. Vingen dribler og slår et veldig bra innlegg, og de har spillere i boksen som ofrer seg og gir alt for å score.

Skal det først brukes tid på å kritisere fordi vi mistet ledelsen i kampen, så må vi se på de håpløse taktiske valgene vi tar med blant annet å misbruke en corner, der vi ikke klarer å slå ballen inn foran mål og skape en sjanse eller holde på ballen og bruke tid, som de faktisk prøvde på. Eller når Latifu utfordrer i midtbaneleddet og mister ballen slik at S08 får en fin overgang. Hadde vi vært enda mere kynisk, så hadde vi drept kampen.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » lør mai 16, 2015 03:01:40

[quote="Brehme"][i]Vi kan alltids skylde på Matland på 2-2 scoringen, men jeg tror alle er enige i at det er vanskelig å gardere seg mot gode prestasjoner fra motstanderen. Vingen dribler og slår et veldig bra innlegg, og de har spillere i boksen som ofrer seg og gir alt for å score.[/i][/quote]

E du edru? Du ser vel at Matland gang etter gang, i kamp etter kamp, blir passert som om det ikke var noen der. Og ofte er det ikke noe der, for i tillegg til at han ikke kan tackle/vinne ball, kan han ikke plassere seg heller. Han står alltid i ingenmannsland - midt i mellom de to stedene han burde stått. Bare dritflaks gjør at han ikke har kostet oss mange flere mål. Ja Latifu er dårlig han også, men langt fra så dårlig. Og at vi har to elendige side-backer, og ingen kantspillere, viser bare enda tydeligere den elendige jobben Hågensen og Hoff har gjort med stallen i år, og i fjor.

sindre2

Legg inn av sindre2 » lør mai 16, 2015 10:21:32

Etter min mening, har Matland ingenting på banen å gjøre; så lenge han spiller i backfireren! Derimot om han testes ut som kantspiller, kan det hende vi får utnyttet hans kvaliteter (som ligger offensivt, om man ser bort ifra alle støttepasningene) med innlegg og gode skudd; og ett og annet frisparkmål!

Altså, ja han kan kanskje brukes, men da lenger fremme på banen etter min mening

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Legg inn av Å-Eff-Kå » lør mai 16, 2015 16:43:39

For min del minner det sterkt om kampfiksing hver gang Matland settes innpå.
Ikke at jeg tror han er kjøpt og betalt, det bare ser slik ut når han i nesten hver kamp gir motstanderen fritt leide mot mål.

Faktisk gjør det meg litt deprimert at både trenere og andre, etter flere år med den samme elendigheten, ikke ser at Matland helt på egenhånd er den direkte årsak til minst et titalls tapte poeng.

Forhåpentligvis er grunnen til at T&K har benyttet ham, at de ønsker å gi han litt spilletid for å gjøre ham salgbar!
Bare så hersens ergerlig at det er svigerfar som styrer alt som har med kjøp og salg av spillere og gjøre.......
.....#møkkasituasjon......
Det er i motbakke det går oppover!

88charlie

Legg inn av 88charlie » lør mai 16, 2015 16:57:44

Jeg støtter det meste av kritikken mot Matland men jeg ble helt låk i sjela av å høre en stadion full av mumling og hvisking da han kom innpå mot sarp08. Det påstås også at det ble hørt buing. Det gjør man bare ikke mot egne spillereog jeg tror enhver hadde blitt gele i beina av å komme innpå til en sånn mottakelse. Kanskje smått utrolig at han holdt seg på bena I det hele tatt.

Når det er sagt så støtter også jeg det å flytte han fremover på banen. Har ofte stusset over hvor annerledes han blir når han ikke er sisteskanse. Det er lett å se at han trives bedre og kanskje får man utnyttet det positive uten å ta for stor risiko med det negative.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » lør mai 16, 2015 17:02:35

sindre2 skrev:
Fantomet_Vika skrev:Jeg er en stor kritiker av Matland, holdt på å gå bananas når de presterte å signere ny kontrakt med han imot alle råd fra folk som faktisk har peiling. (Sport altså, ikke supporterene :))

Enig! Han har tross alt ett og annet lyspunkt med en assist eller et mål, dog alt for sjeldent
Ja det er 100% sikkert.
Slutt med hetsingen av Matland!

Man 'dreper' ikke egne spillere.
Det er det BRANN som står for.
I og på banen får egne BRANN spillere gjennomgå. Det har BRANN fansen holdt på med i tiår etter tiår, så det er vist en del av BRANN kulturen

Men IKKE her!
VI behøver IKKE å kopiere dette! :cry:

(o_O)

Legg inn av (o_O) » lør mai 16, 2015 18:44:44

Enig.

gaddag

Legg inn av gaddag » lør mai 16, 2015 18:53:16

Helt enig, men det er trenernes bruk av ham som fortviler meg.

Svar