Svar
Sony

Hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av Sony » tir apr 28, 2015 16:23:36

AaFK etablerer seg i TL

Arcturus

Re: Midlertidig hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av Arcturus » tir apr 28, 2015 16:32:42

Hehe, ja Trond har en formidabel oppgave foran seg. Jeg er glad jeg ikke er i hans sko nå. Men der det er utfordringer, er det muligheter. Og det skal godt gjøres å få det til dårligere enn Aabrekk. Dessuten er Trond en klubblegende med hjertet godt planta i oransje drakt. For meg kan han få ganske mange sjanser, bare han viser entusiasme og vilje til å lære.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir apr 28, 2015 16:36:15

Ønsker selvfølgelig Trond og Kalle lykke til, men det er nok bare midlertidig vil jeg tro.

Sony

Legg inn av Sony » tir apr 28, 2015 16:42:19

....jeg tror faktisk dette kan bli bra! Både Trond og Kalle har respekt i spillergruppa!

Jeg skal være på Ullevål på torsdag og stillingen er 0-0 ved avspark ;)
AaFK etablerer seg i TL

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Legg inn av Å-Eff-Kå » tir apr 28, 2015 18:10:29

Foreløpig ser alt bra ut, Aafk har ikke avgitt et eneste poeng de første 6 timene F&F har hatt ansvaret! :-)
På den negative siden må sies at vi helle ikke har skaffet oss noen poeng...
Men det er klart, dette blir ingen lett oppgave. Klarer vi å sanke noen poeng i løpet av de neste ukene, så kan denne ordningen for bli litt mer langvarig. Lykke til F&F!
Det er i motbakke det går oppover!

lurendreier

Legg inn av lurendreier » tir apr 28, 2015 18:18:28

Blir ihvertfall viktig å ikke dømme mannen ut ifra resultat nå kommende torsdag.

kazzi

Legg inn av kazzi » tir apr 28, 2015 22:35:01

Virker som om vi har glemt hvilket ''fotballand'' vi er i. I følge sumpen begynner vi å nærme en oss en skikkelig italiensk trenerfilosofi!

''I første omgang er han (Fredriksen) bare garantert AaFKs to kommende kamper. Torsdag mot Vålerenga, søndag mot Bodø/Glimt.''

Hva hvis de ikke får det til da? hva med de to neste kampene etter det? tar KOAS over som hovedtrener og Matland blir spillende assistent? Helt texas dette her :lol: (Ja, det er lov å ha det litt morro! :D )

Ønsker selvfølgelig det nye trenerteamet MASSE lykke til! Håper så inderlig at de lykkes! En lokal TL trener. Ingenting hadde vært/er bedre enn det! Dette er en trener som virkelig har hjerterota i Aafk, og ikke ''bare'' en trener som er ute etter å tjene til livets glade opphold.

Guru

Legg inn av Guru » tir apr 28, 2015 23:29:30

kazzi skrev:En lokal TL trener. Ingenting hadde vært/er bedre enn det! Dette er en trener som virkelig har hjerterota i Aafk, og ikke ''bare'' en trener som er ute etter å tjene til livets glade opphold.

Trond er herved den første lokale treneren sidan Helge Røsvik, Eivind Syversen og Hallgeir Austnes gjorde jobben i 1993.
Nokon veit bedre enn andre

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » ons apr 29, 2015 18:39:17

Med all respekt for Trond, dette går ikke. Hvilke resultater har han å vise til? Han har allerede satt i over 24 timer og hva har han gjort? Ingen nye spillere, ingen tegn på ny taktikk, og verst av alt -- det har ikke kommet en eneste tilskuer på CLS (tilskuertall: 0!) siden han tok over.

Sorry Trond, du er en hedersmann, men nå synes jeg du skal kjenne din tid og trekke deg før dette blir verre og før vi havner ennå lengre nede på tabellen, tilskuersnittet blir negativt og vi befinner oss i en ytterligere skjerpet krise.

Synes klubben nå bør gå for en stabil personlighet som viser veien bakover mot en sikrere hverdag. Søren Åkeby comes to mind.

Prellen

Legg inn av Prellen » ons apr 29, 2015 21:01:51

Aalesunderen skrev:Med all respekt for Trond, dette går ikke. Hvilke resultater har han å vise til? Han har allerede satt i over 24 timer og hva har han gjort? Ingen nye spillere, ingen tegn på ny taktikk, og verst av alt -- det har ikke kommet en eneste tilskuer på CLS (tilskuertall: 0!) siden han tok over.

Sorry Trond, du er en hedersmann, men nå synes jeg du skal kjenne din tid og trekke deg før dette blir verre og før vi havner ennå lengre nede på tabellen, tilskuersnittet blir negativt og vi befinner oss i en ytterligere skjerpet krise.

Synes klubben nå bør gå for en stabil personlighet som viser veien bakover mot en sikrere hverdag. Søren Åkeby comes to mind.

Hahaha nå lo jeg godt :lol:

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons apr 29, 2015 21:49:11

Klart man ikke kan dømme han etter første kampen i morgen, ei heller mot Bodø mener nå jeg, men likevel kan man se på de taktiske vurderingene underveis om det fortsetter i samme gate der; eller om det blir tegn til bedring

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor apr 30, 2015 12:16:16

Trond er et fantastisk trenertalent. Det er ikke uten grunn at han er hovedtrener nå og ikke Skiri, Fjørtoft, Fagermo, Yttis, Sørnes osv

gaddag

Legg inn av gaddag » tor apr 30, 2015 15:42:37

Aalesunderen skrev:Med all respekt for Trond, dette går ikke. Hvilke resultater har han å vise til? Han har allerede satt i over 24 timer og hva har han gjort? Ingen nye spillere, ingen tegn på ny taktikk, og verst av alt -- det har ikke kommet en eneste tilskuer på CLS (tilskuertall: 0!) siden han tok over.

Enig...jeg merker INGEN forandringer ! :lol:

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tor apr 30, 2015 15:47:26

Det blir spennende å se laguttaket, formasjon, samt hvordan laget framstår i de to kommende kampene.

Men, så lenge vi ikke taper enda mere enn under Aabrekk, så synes jeg 2 kamper blir alt for lite. Fredriksen og KAOS bør få mere tid og flere kamper, og laget trenger tid til å trene inn nye ting. Dessuten tviler jeg sterkt på at styret i AaFK har en ny trener som er godt nok researchet og vurdert klar i løpet av 1 uke... :roll:

Det blir spennende å følge de to framover, men jeg synes litt synd på de i og med at de "kastes til ulvene" litt før de kanskje er klare. Det er viktig å stå samla framover, i alle fall sportslig, så kan ledelse og rollefordeling i klubben for øvrig diskuteres opp og ned og i mente overalt hvor man kan diskutere...

Sony

Legg inn av Sony » tor apr 30, 2015 20:43:20

3 poeng kom som en gave fra oven!!!!

Bedre start for den midlertidige hovedtrener Fredriksen kunne ingen forventet!!

En aktiv og engasjert herremann med liten sans for hvilestillinger og med fokus på å styre laget og drive frem det beste i sine menn:twisted:

Dette kan bli veeeeldig spennede kjære medsupportere!!!

......og for et KAOS :D
AaFK etablerer seg i TL

Sony

Legg inn av Sony » tor apr 30, 2015 21:59:28

AaFK etablerer seg i TL

tomsing

Legg inn av tomsing » tor apr 30, 2015 23:12:30

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor apr 30, 2015 23:52:07

"Fordi at, som e sir: Vi representera Sunnmøre, vi e Aalesund Fotballklubb, vi e Sunnmøres stolthet, og det vi vise utpå bana her i dag i forhold til guts, en drive, og en innsats, det e slik vi representera Sunnmøre.."
Sitat: Trond Fredriksen 30.04.2015

Trond intervjuet av Cmore

Steik kor godt sagt Trond!
Sist redigert av Arcturus den fre mai 01, 2015 00:06:24, redigert 5 ganger totalt.

Brukeravatar
1da12sk

Legg inn av 1da12sk » tor apr 30, 2015 23:52:45

Stolt.
Stolt i dag.
Stolt av innsatsen og løpsviljen til guttane.
Stolt av kaptein Mattila som går i krigen og setter et flott eksempel på den gløden vi ønsker å se.
Stolt av en lokal gutt med hjertet i Aafk som vinner debutkampen sin som hovedtrener for klubben han elsker.
Stolt av å se samholdet og den rå og ekte gleden blant støtteapparat og reserver på benken.
Stolt av å være Sunnmøring.
Stolt.

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » fre mai 01, 2015 09:37:26

Skjerpings, Trond!

Ja, så vi vant. Men dette var mot et middelmådig lag som henter trenere fra resirkuleringsbingen på Color Line Stadion. Et lag som egentlig aldri har fått til noe stort bortsett fra ETT ligagull -- sånn sett ligner de ganske mye på Brann, bare uten helt å ha rykket ned ennå.

Det er jo ikke størrelsen på byen som teller, men størrelsen på balla til dem som styrer klubben.

Ikke noen stor prestasjon med andre ord. Vi vant bare 2-1 mot dette suppelaget, og mye av grunnen var naivitet. Først ble du naivt fradømt straffespark. Sånt må du lære deg å unngå -- dette er jo direkte nybegynnerfeil! Og hva er det med å ha dommeren imot seg? Du sa vel ikke noe til ham før kampen for å irritere ham? Det er viktig å BYGGE RELASJONER -- også utenfor banen -- nok en ting du bør ta tak i. Hadde vi fått ordnet på disse tingene kunne vi lett vunnet 4-1.

Det er riktig at vi fikk tre poeng uansett i denne kampen, men slikt kan fort bli avgjørende i andre kamper der vi spiller mot bedre motstand.

Det er nesten smått utrolig at en amatør som meg ser dette og at dette ikke har gått opp for deg ennå.

Så skjerpings, Trond. Men vi har troa!

Sony

Legg inn av Sony » fre mai 01, 2015 11:14:03

Med poeng mot Glimt blir det ikke lett å "sparke" Trond og Kalle 8-)
AaFK etablerer seg i TL

Sony

Legg inn av Sony » fre mai 01, 2015 11:23:54

AaFK etablerer seg i TL

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » fre mai 01, 2015 15:35:48

Aalesunderen skrev:Skjerpings, Trond!

Ja, så vi vant. Men dette var mot et middelmådig lag som henter trenere fra resirkuleringsbingen på Color Line Stadion. Et lag som egentlig aldri har fått til noe stort bortsett fra ETT ligagull -- sånn sett ligner de ganske mye på Brann, bare uten helt å ha rykket ned ennå.

Det er jo ikke størrelsen på byen som teller, men størrelsen på balla til dem som styrer klubben.

Ikke noen stor prestasjon med andre ord. Vi vant bare 2-1 mot dette suppelaget, og mye av grunnen var naivitet. Først ble du naivt fradømt straffespark. Sånt må du lære deg å unngå -- dette er jo direkte nybegynnerfeil! Og hva er det med å ha dommeren imot seg? Du sa vel ikke noe til ham før kampen for å irritere ham? Det er viktig å BYGGE RELASJONER -- også utenfor banen -- nok en ting du bør ta tak i. Hadde vi fått ordnet på disse tingene kunne vi lett vunnet 4-1.

Det er riktig at vi fikk tre poeng uansett i denne kampen, men slikt kan fort bli avgjørende i andre kamper der vi spiller mot bedre motstand.

Det er nesten smått utrolig at en amatør som meg ser dette og at dette ikke har gått opp for deg ennå.

Hva skal Trond skjerpe seg med?
De jobbet sammen denne kampen og gjorde en innsats for laget som en enhet, det var ikke det peneste spillet og det må det jobbes med fremover, men på 2 dager er det ikke lett å få til så veldig mye, de neste ukene vil vise om han får til endringer i spillestil og samspill som vil løfte oss betydelig.

Jeg har litt troa på at det kan fungere.

kazzi

Legg inn av kazzi » fre mai 01, 2015 17:53:04

Aalesunderen skrev:Skjerpings, Trond!

Hahaha! jeg ler så jeg griner! :lol:

Sony

Legg inn av Sony » fre mai 01, 2015 18:17:27

Siste uttalelse fra klubben:

"For øyeblikket er Trond Fredriksen hovedtrener og Karl Oskar Fjørtoft assistent. Etter seieren over Vålerenga loves de tid minst fram til sommeren. Dersom AaFK ikke får tak i en virkelig storfisk som de ønsker seg, er sjansen stor for at Fredriksen/Fjørtoft får sjansen permanent.
- Drømmen til alle parter er vel at dagens løsning skal vise seg å være en veldig god en. Drømmen for alle på Sunnmøre må jo være at to lokale karer får det til med AaFK, sier klubbdirektør Henrik Hoff."
Kilde smp.no
AaFK etablerer seg i TL

aafk abu

Legg inn av aafk abu » lør mai 02, 2015 12:46:16

Hvilke meritter hadde Deila? Solskjær? Guardiola? Grindhaug? Solbakken?

Fredriksen er svært lik Deila hva angår tanker og egenskaper. Den største forskjellen er at Deila hadde Jostein Flo. Fredriksen må gjøre alt alene.

Jeg sa det i fjor høst som Santillana. Gå for Fredriksen. Han er det største trenertalentet vi kan drømme om å få. Det finnes ingen ledige meritterte trenere med et talent i nærheten av Fredriksen. Kanskje eneste unntak er Nils Arne Eggen.

Jeg er helt sikker på at Fredriksen vil gjøre det bra ut i fra forutsetningene i spillerstallen og andre rammebetingelser. Kan garantere det. Enhver som har sett Fredriksen utøve sin trenergjerning på nært hold skjønner at dette er noe helt spesielt.

Brukeravatar
Link

Legg inn av Link » lør mai 02, 2015 16:13:41

Man skal ALDRI undervudere et menneske som går inn i en oppgave med hud, hår og sjel, drevet av en sterk inde motivasjon og tilhørighet.

Trond gjør dette i sin trenergjerning i AaFK. Han ånder for fotball, og har oransje og blått blod i årene. Spillerne vil aldri tvile på at han brenner for laget, og en slik trener tar jeg anyday fremfor en mer merittert trener som kanskje lunter inn i stillingen uten det samme engasjementet.

Det er litt som med eliteserielagene. Man skal ikke slippe seg ned mange prosent før man er på nivå med et toppmotivert 1. divisjonslag.

kazzi

Legg inn av kazzi » lør mai 02, 2015 22:15:34

Link skrev:Man skal ALDRI undervudere et menneske som går inn i en oppgave med hud, hår og sjel, drevet av en sterk inde motivasjon og tilhørighet.

Trond gjør dette i sin trenergjerning i AaFK. Han ånder for fotball, og har oransje og blått blod i årene. Spillerne vil aldri tvile på at han brenner for laget, og en slik trener tar jeg anyday fremfor en mer merittert trener som kanskje lunter inn i stillingen uten det samme engasjementet.

Det er litt som med eliteserielagene. Man skal ikke slippe seg ned mange prosent før man er på nivå med et toppmotivert 1. divisjonslag.
SIGNERT!

cumshot

Legg inn av cumshot » søn mai 03, 2015 18:03:39

Vi vant kampen fordi vi spilte 4-4-2 med mye folk i boksen.

KAOS og Fredriksen viser moderne tankegang, det kommer til å bli flere tilskuere og ikke bare fordi vi vinner men fordi de viser følelser.

Kan ikke drømmer om bedre trenerteamet, håper det fortsetter.

Trond tok mikrofonen og takket de som var på kampen idag :D

lhmr

Legg inn av lhmr » søn mai 03, 2015 23:14:48

cumshot skrev:Trond tok mikrofonen og takket de som var på kampen idag :D
Akkurat det tror jeg var veldig lurt! Tror fort det er små grep som det som gjør at entusiasmen kommer tilbake og at tribunene fylles opp.

Svar