Svar
jast

Re: Hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av jast » man sep 25, 2017 20:06:58

I fjor når Trond var borte ble Start slått 4-1 og sist han var borte på kurs ble Odd slått 5-1, så vi får håpe det blir seier denne gangen også :)

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man sep 25, 2017 20:22:36

Det kan jo blitt en interessant kamp til helga i såfall. Har en mistanke om at Joore og TF egentlig burde bytte stilling. Men vi får se... :)

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » man sep 25, 2017 20:39:08

Synes TF har litt lik tilnærming til problemer som Jonas Gahr Støre, litt tåkefyrste-tendenser.
Opp av hatten kommer jammen Bjarne Haagensen idag, og proklamerer at investorene har krevd at Gyasi skal få mer spilletid. TF svarer galant og ikke ukjent "Dette vet jeg ingenting om".
Så da sitter jeg igjen med følelsen om at enten står TF å lyger folk rett i trynet, eller så er klubben så dårlig styrt at beskjedene stopper en plass, noe som viser en elendig evne til kommunikasjon.. har aldri vært borti en bedrift som styres på en slik måte at beskjedene stopper hos en mellomleder :?

Hadde Rekdal vært her hadde han iallefall sagt sannheten. Hadde Jönsson vært her hadde vi fått et godt kommunisert svar som ikke kunne tolkes i "hue å rævva", og hadde Aabrekk vært her hadde svar vært unødvendig da Gyasi hadde forlatt oss når vi rykka ned i OBOS i 2016.

Alt i alt er jeg utrolig misfornøyd om dagen. Ser partneransvarlig som svinser og svanser rundt med de høye, mørke gutta med penger, og seminar og lunsjer med folk som egentlig burde vært vekke for lenge siden, mens vi supportere som sto med lyng langt oppi rasshølet på kråmyra blir skuslet bort i dårlige unnskyldninger og tåkeprat om gode treninger og et håp om 3 poeng.

Nei, jeg savner tiden hvor AaFK var folkelig, og IMN trua me å rive hue av alle supportere som bua. Da var det iallefall action både på bana og på tribuna. Nå er det bare penger og en tom rusten stadion som står igjen som ett signalbygg for å minne oss på hvordan det føltes når Aarøy sto som en viking å peika på OSS når han scoret.

Over og ut.. drita lei.
AaFK er bipolar - fort opp og fort ned.

88charlie

Legg inn av 88charlie » man sep 25, 2017 21:04:24

platini skrev:Dette gjelder UEFA Pro Lisens, der det er 7 samlinger på 3-7 dager, 3 av dem utenlands, dette er den siste av 7 før eksamen. Den første samlingen var 30.mai i fjor på Ullevaal stadion, denne siste er i Geneve. Tanken om å kutte før siste samling er meningsløs.
Er glad på Tronds vegne at han nå har fått denne utdannelsen, bare det å få være i sammen med og få impulser fra andre unge Eliteserietrenere må være verdifullt. Også flott for klubben AaFK.
Siden du vet så mye om dette, må han begynne på nytt om han skipper siste samling? Hva koster opplegget, eller mer interessant, hvem betaler? Kan han starte på nytt igjen neste år?

Signaleffekten ved å dra å på kurs når det bare gjenstår "cupfinaler" resten av høsten kan ikke kimses av. TF's personlige utvikling/sertifisering er så langt ned på listen over hva som er viktig for klubben her og nå at noen burde satt foten ned og prioritert beinhardt. Den siste samlingen kan umulig tilføre klubben noe i denne kritiske tiden. Rykker vi ned trenger han heller ikke lisensen. (Og vi trenger ikke han lenger heller)

Å ikke dra på samlingen ville vært selve definisjonen av beinhard prioritering, akkurat det klubben trenger og ikke minst hva spillerne burde hatt å se opp til.

88charlie

Legg inn av 88charlie » ons sep 27, 2017 07:31:50

Bra leserinnlegg i sumpen. Akkurat slik tror jeg de fleste tenker

http://www.smp.no/nyheter/2017/09/26/«K ... 364809.ece

Runeviking

Legg inn av Runeviking » ons sep 27, 2017 12:39:35

Se positivt på det, folkens. Vi ligger tross alt 2 poeng foran fjoråret etter 23 serierunder. Forbedring!

Brehme

Legg inn av Brehme » ons sep 27, 2017 14:05:33

88charlie skrev:
ons sep 27, 2017 07:31:50
Bra leserinnlegg i sumpen. Akkurat slik tror jeg de fleste tenker

http://www.smp.no/nyheter/2017/09/26/«K ... 364809.ece
Mye av dette er jo enkle ting å kritisere og er gjengangere på SC, men biter meg merke i spesielt to ting.

1. Vi mangler duellstyrke og fart på midtstopperplass. Dette er kanskje det mest elementære og grunnleggende man må ha på plass på et fotballag, og er viktig både defensivt og offensivt. Samtlige lag i ES har bedre duellspillere i angrepet enn vi klarer å matche på midstopperplass. Nå gidder ikke jeg sjekke opp alle baklengsmålene våre, men i hjemmekampene mot Sogndal, Brann og molde, så slipper vi inn mål på enkle innlegg fra kant der spissen kan gjøre som han vil inne i vår boks. Og mot Sogndal har vi kanskje et tosiffret antall cornere og er ikke i nærheten av å lukte på en målsjanse.

2. Vi har en midtbane uten kreativitet og fremdrift. Både Carlsen og Hoff er helt ok ES-spillere, men begge har store mangler i det offensive spillet. Gjennombruddspasninger, løp/initiativ fremover i banen og ikke minst skudd fra distanse er fraværende. Vi skaper ingenting sentralt i banen. Kankje det mest skremmende er at det ikke finnes alternativer på midtbanen.

Nå er det lett å være etterpåklok, men dette er enkle ting som burde blitt tatt tak i. Vi hadde en sjanse i sommervinduet, men Aafk klarte ikke å skaffe mere enn en erstatter til Lars og en reservekeeper. Ut i fra uttalelsene til styreleder Hagen, så er det tydligvis ikke økonomisk spillerom til å ha en større stall enn 17 spillere.

Min konklusjon er at Aafk går rett ned i nedrykkssumpen med åpne øyne, med et kart i hendene som viser alle utveier, men som de dessverre ikke har evner til å lese.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons sep 27, 2017 23:09:24

Trist som fa.....! Ikkje sjølvsagt at en rykker opp att året etter, slik som laget er no, dett dei som en stein vidare nedover i systemet. Vil dei møte Stranda og Sykkylven, skal tru? Forstår en alvoret i korridorane på Color Line stadion? Handlingslamma? Ja?

Finru12

Legg inn av Finru12 » tor sep 28, 2017 08:47:26

Vi har da for faen ikke rykket ned enda. Det er 21 poeng å spille om. Mange av de lagene vi kjemper mot skal spille mot hver andre. Så der ligger det mange pong tapt for noen. Se bare på kampoppsettet til helgen. Går der rett vei fyker vi opp på tabellen med seier. Jeg er sikker på at spillerne nå er klar over situasjonen og vil jobbe som få.. . At nå hjelpetreneren rykker opp og skal styre skuta så kommer dette til og gå bra med rette fokuset. Velger å være opptimist til der.motsatte er bevist...

weasel

Legg inn av weasel » tor sep 28, 2017 17:54:33

ja, må si det blei krisestemning her , men som tidligere sagt, tror ikke på nedrykk, tror vi berger plassen fint.

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor sep 28, 2017 21:07:44

Krisestemning? Er det ikkje det da? Mot Sogndal påstår eg at Aafk leverte den svakaste kampen i nyere tid( etter ankomst Color Line), og det har dei også gjort ei stund no. Kva dato kom siste poenget? Nei, det er ikkje til å tru! Spelarane seier at dei forstår problemet, er det derfor dei spelar med skuldrane langt over øyrene? Kvifor tørr dei ikkje satse på et skudd? Kvifor sender dei berre balen vidare til nesteman uten plan og meining? Pasningsspel i sideretning gir som kjendt ikkje mål. Nei, no må dei berre gi f..., så kan hende det går betre, dette sit mellom øyrene på alle sammen. Ikkje hjelp å seie at det er 21 poeng å spille om, når dei ikkje får skuldrane ned om øyrene. Nei, dei får berre gi f.., så kjem resten kanskje av seg sjølv. For at laget er godt nok, det har dei bevist tidlegare i sesongen, kunsten no er å få godspillet tilbake..... Greier dei å senke skuldrane ? Da vil det nok gå bra til slutt..

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » tor sep 28, 2017 23:47:31

Jeg har støttet Trond så langt. Jeg tror heller ikke at han egentlig er problemet. Jeg gikk på skole med ham og vet hvilken kjernekar han er.

Men jeg må spørre meg selv nå om han er tøff nok til å stille de rette spørsmålene, stille de rette kravene osv. Jeg tror vel at nettopp det som er hans styrke (at han er AaFK-er tvers gjennom) også er hans svakhet (ingen tror han ville dra om han ikke får det sånn han vil).

Selv om jeg ikke tror på nedrykk ennå så er tendensene ikke helt gode -- jeg tror vi har en god assistent i Anton Joore, men tror dessverre vi trenger en sjef som er litt mer sjefete.

Den mest naturlige å spørre vil jeg mene er Rekdal -- han har fått det til før, viste at han kunne stille krav og bli hørt -- ikke bare av klubben, men av næringslivet og sponsorer rundt klubben, som ikke må undervurderes.

Trond må for all del holdes i systemet om han aksepterer det -- men som mange andre tror jeg nå at han må se at klubbens beste muligens ikke er at han fortsetter som hovedtrener. Ideelt hadde vært om han ble assistent (sammen med Joore?)

Trond, om du mot formodning skulle lese dette, det gjør meg genuint vondt å skrive dette.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre sep 29, 2017 21:18:10

Nå var det dessverre må en si at Trond Fredriksen ikke kunne stille på gårdagens medlemsmøte pga flyforsinkelser til Ålesund. I stedet var det Melis og Anton som måtte svare på de spørsmålene som omhandlet laget og den negative situasjonen som de har havnet oppi. Kan ikke si at jeg ble så veldig overbevist om at nå var det samling i bånn, finne igjen den gode følelsen og selvsagt så langt en trening denne uka med god kvalitet. Men styreleder hadde klokketro på at TF var rette mann til å snu dette til fordel Aafk.
Får håpe at TF så kveldens kamp der Kristiansund knuser Brann i Bergen og virkelig tar lærdom. Det handler om å blø for drakta og ikke minst bevegelsen og samhandling som lag.

Brukeravatar
Lardboy

Legg inn av Lardboy » fre sep 29, 2017 22:28:53

Flaks for Fredriksen at det nå er to bortekamper på rad.

Han hadde ikke tålt et nytt hjemmetap - ikke mot motstandere som Sandefjord og VIF.

Selv om vi ikke skulle vinne hjemme mot Kristiansund 21. oktober, blir han nok sittende ut sesongen. Da er det bare fire kamper igjen, og trolig for sent å få inn en ny mann.

Personlig hadde jeg slått på tråden til Tom Nordlie like etter fadesen mot Sogndal.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » lør sep 30, 2017 14:56:46

TrondF har helt tydelig "mista garderoben" - det ser man klart og tydelig på ansiktene og kroppsspråket både til TF og spillerne under intervjuene etter de siste kampene ; rådvillhet og flakkende blikk råder over heile linja ... Sitat TF etter Sogndalkampen : "Kanskje" vi må gjøre noen forandringer ???

aafk abu

Legg inn av aafk abu » lør sep 30, 2017 16:52:45

Leser i avisa at Aafk legger om til 5-4-1 mot Sandefjord. Regner med at TF har kontroll på hva han gjør. For meg ser det mer ut som katastrofe. Ønsker å bli motbevist, men har heller tro på at det blir totalslakt og full rettrett til gammel formasjon etter en omgang. Tror faktisk at TF signerer sin egen avgang med denne endringen.

Grunnen til jeg tror dette går til bøvels:
1. Aafk har ingen sjef i forsvarsrekka. Så 5 bak blir bare flere kokker som kan lage søl. Ser for meg fullt kaos bak der og ingen som vet hvem som skal ta ballen.
2. Mos som ensom spiss og oppspillspunkt kommer til å resultere i null avslutninger på mål. Ikke Mos sin feil. TF sin feil. Er dette taktikken så skjønner jeg ikke annet enn at Mos må på benken, men det kommer aldri til å skje for vi har ingen å sette inn der.

Problemet til Aafk er at TF skal være for flink. Han har bestemt seg for et opplegg og kjører det opplegget. Det er kjempefint. Problemet er at han bestemte seg for et opplegg som han ikke har spillere til å gjennomføre. Dessverre pga en heldig sesongstart så har han trodd at han har vært på rett vei, når han tvert i mot har rotet seg helt bort i tåka.

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør sep 30, 2017 18:18:19

Kvifor blottlegge en ny formasjon slik at motstanderen får forbrede seg, burde ikkje dette komme "som julekvelden på kjerringa" ? Eg berre undrar......

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør sep 30, 2017 20:45:18

Og i dag var det Stabæk som gjorde en fantastisk innsats mot VIF. 0-2 ved pause, men snur kampen til 4-2 og dermed tror jeg at plassen for deres del er sikret. VIF har også en utsatt kamp mot Haugesund som ikke nødvendigs gir de poeng der heller, så for Aafk er toget langt fra gått. Men en seier mot Sandefjord bør absolutt være innen rekkevidde, men om fem mann i forsvarsrekka og Mos aleine på topp er resepten vil bli interessent å se. Kan det være at Joore vil lede laget i morgen siden TF ikke har vært sammen med laget under ny formasjonstrening? Men litt merkelig at en venter ti kamper før en prøver noe annet enn 4-4-2.

cumshot

Legg inn av cumshot » lør sep 30, 2017 21:14:08

Nå er Kjetil Rekdal ledig, Henrik Hoff og Haagensen er borte vekk.

Da er det bare å få inn Kjetil igjen, stallen er god nok og kan bygges på til neste år.

Det er resepten for å få skuta på rett kjøl igjen.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør sep 30, 2017 22:23:28

5 bak har aldri vært en suksess for AaFK. Hver gang Rekdal prøvde seg på det, gikk det til h...
Dette kan bli stygt!

Galiat

Legg inn av Galiat » søn okt 01, 2017 01:09:07

5 mann bak? Skal vi prøve og forsvare oss til poeng ? Mye bedre og gjøre som stabæk og kristansund anngripe med full styrke slik at motstaderen må bruke krefter på og forsvare seg og ikke kunne anngripe uten og frykte at dem får et bakleng.vist ikke Aafk er gode nokk mot et nyopprykka lag slik at dem må prøve og forsvare seg til et poeng.Da har ledelsen gjort en veldig dårlig jobb dette året,når dem møter roseborg forstår jeg den taktikken. Men mot lille sandefjord er det bare anngrep som gjelder,få Rekdal til klubben raskes mulig 3 poeng av siste 27 poeng er stryk karater.fotball handler om og skåre mål.og ikke om og forsvare seg til et i ny og ned.Da blir det nedrykk

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » søn okt 01, 2017 02:09:47

cumshot skrev:
lør sep 30, 2017 21:14:08
Nå er Kjetil Rekdal ledig, Henrik Hoff og Haagensen er borte vekk.

Da er det bare å få inn Kjetil igjen, stallen er god nok og kan bygges på til neste år.

Det er resepten for å få skuta på rett kjøl igjen.
Jeg tror også dette er rette resepten. KR har et hjerte for denne klubben uansett hvor mye han sier han først og fremst er VIF-fan. Og han vil nok bevise at han fortsatt kan.

Dette er mannen som tok AaFK ut i Europa gang på gang på gang.

Likevel føles det som jeg sparker en gammel venn i skrittet når jeg sier det, men det viktigste er klubben.

weasel

Legg inn av weasel » søn okt 01, 2017 19:41:14

Ser ikke noe håp no lenger, Fredriksen må vekk for faen. 3 poeng av30 mulige? Wtf? Takk for alt.(ingenting)

Galiat

Legg inn av Galiat » søn okt 01, 2017 20:36:39

3 av 30 mulige poeng og værst av alt det var dommeren som ga oss 2 av dem 3 poenga mot brann og stabæk.Rykker vi ikke ned skal jeg gå fra blindheims brevika til ålesund sykehus.og drikke meg en kopp kaffi

vevat

Legg inn av vevat » søn okt 01, 2017 21:25:02

Trod`s ve og vel er vel viktigere en klubben????

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn okt 01, 2017 21:49:49

Trond Fredriksen kommer ikke til å gå av frivillig som hovedtrener i Aafk. Og så lenge styreleder Hagen har fredet TF, så sitter han nok trygt i allefall ut sesongen. Dessverre er vel kanskje tanken å tenke akkurat nå. Om så ett bytte mellom Trond og Anton sine roller tror jeg nok vi alle hadde forstått, men slik som TF fremstår nå så er det nesten som å sette seg selv foran klubben.

gaddag

Legg inn av gaddag » søn okt 01, 2017 21:52:06

Nok er nok. Jeg holdt på å sette kaffen i vrangstrupa under pauseintervjuet der han var god fornøyd med første omgang og kunne fortelle at det eneste de ville var å holde nullen.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » søn okt 01, 2017 22:24:05

Det mest sjokkerende er at styre og stell ikkje reagerer når alle andre ser at TF ikkje makter å snu skuta ! Ti kamper uten seier burde reagert for mange kamper sida No kan det vere for seint !

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn okt 01, 2017 22:48:23

Leser i avisa at Aafk legger om til 5-4-1 mot Sandefjord. Regner med at TF har kontroll på hva han gjør. For meg ser det mer ut som katastrofe. Ønsker å bli motbevist, men har heller tro på at det blir totalslakt og full rettrett til gammel formasjon etter en omgang. Tror faktisk at TF signerer sin egen avgang med denne endringen.

Grunnen til jeg tror dette går til bøvels:
1. Aafk har ingen sjef i forsvarsrekka. Så 5 bak blir bare flere kokker som kan lage søl. Ser for meg fullt kaos bak der og ingen som vet hvem som skal ta ballen.
2. Mos som ensom spiss og oppspillspunkt kommer til å resultere i null avslutninger på mål. Ikke Mos sin feil. TF sin feil. Er dette taktikken så skjønner jeg ikke annet enn at Mos må på benken, men det kommer aldri til å skje for vi har ingen å sette inn der.
Ble akkurat som jeg sa. Trist å se Aafk. Uansett hvem som analyserer og kommer med sitt synspunkt har di litt rett fordi det er så utrolig mye feil med laget. MEN DET SOM ER HOVEDPROBLEMET ER AT TROND HAR AKSEPTERT EN SÅ LITEN STALL AT DET IKKE ER KONKURRANSE. I begynnelsen av sesongen var det ingen skader og ingen karanterner, derfor kunne en flyte på en FALSK konkurranse i troppen. NÅ TRENGER INGEN Å FRYKTE FOR PLASSEN PÅ LAGET. Dersom en spiller så rævva som Gretarson i dag, så burde du være ute av laget i 1-2 mnd. Du måtte kjempe deg inn. Men ingen fare. Han er bankers for det finnes ingen alternativer i klubben. Vi har ingen alternativer på noen plasser.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn okt 01, 2017 23:09:49

Tapet av Wormgoor er veldig følbart. Da betydde ikke trenerne så mye , for han skremte de andre til å jobbe skikkelig. Et godt stopperpar er grunnsteinen i et lag , og det mangler nå. For øvrig har trolig tullet fra Gyasi gjort sitt med moralen i laget, og MOS er en sørgelig spiss .
Det brenner et blått lys for øverste divisjon, men det er ikke for sent å berge seg hvis moralen er høy nok.

Svar