Svar
1aafk

Re: Hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av 1aafk » søn okt 01, 2017 23:33:27

MOS ER IKKJE NOEN SPISS!!!! EN SPISS GREIER IALLEFALL Å TREFFE MÅL FRA 10 METER PÅ TOMT BUR. DET GREIIDE IKKJE HAN I DAG!!
Siste, tynne halmstrået ligg her på vent, om klubben ikkje forstår dette og henter inn en ekstern trener (Kjetil!!!!) I N N E N N E S T E K A M P , er dette forseint og halmstrået er borte. Da vil det bli DYRT for klubben, og det er meir sansynleg at klubben dett lenger ned i systemet, enn å greie spele seg opp att neste år. Handlingslamma??????????????

Øggen

Legg inn av Øggen » man okt 02, 2017 09:05:40

Det kjem ikkje ny trener, ingen ny trener kan heller endre situasjonen.
Illusjonen om det å lage gull av gråstein e berre ikkje sann. Og Hoff stjal sikkert med seg siste tryllepulveret før han stakk ut døra.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man okt 02, 2017 09:27:10

Øggen, du er altfor defensiv her. Om det er en LITEN mulighet at en ny trener kan "skape gull av gråstein", ja, da må en sjølvsagt prøve dette. Å la være, vil vere katastrofalt i denne sammenhengen. Stallen er god nok, den, men en ny trener må få bort allt som ligg mellom ørene. Det har vist seg mange ganger at med nye koster, så blir situasjonen en annen, og med annen meiner eg at om det kom noen poeng ved et trenerskifte, så er en forplikta til å gjere dette. Det kunne vere skilnaden mellom å stå eller rykke ned. Om en rykker ned, stopper det nok ikkje med et nivå. trur laget har vansker også i adecco slik situasjonen er no.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » man okt 02, 2017 11:38:28

Et lag som gleda oss i vår som detter sammen som et korthus ! Kven har ansvaret om ikkje treneren ? Når vi som støtter laget måtte sjå at vi ikkje forsterka laget og det var greit for Tf kven peiker flasketuten på ? En trener som ikkje greier å få spelerane til å yte sitt beste kven vil gå på kamp ? Kun vi som stiller opp uansett ! Sjå ka den nye treneren i Tromsø har fått til med ett lag som var dømt nord og ned ! Vil helst ikkje tru det men det kan sjå ut som om det er greit med OBOS for styret i Aafk ! Eg blir så inderlig trist !

LØVrE

Legg inn av LØVrE » man okt 02, 2017 12:28:13

Ny trener må inn SNAREST !!!
En trener som med en klar og TYDELIG SPILLESTIL-filosofi med minst en 2års-kontrakt slik at vedkommende kan bygge et nytt lag uansett om det blir OBOS eller fortsatt Eliteserie ...
En trener med charisma og tøffhet som kan få publikum tilbake på tribunene !
En trener som vet at man ikke bygger et KANONLAG med et knips , men som bygger stein på stein ...

Øggen

Legg inn av Øggen » man okt 02, 2017 21:12:06

1aafk skrev:
man okt 02, 2017 09:27:10
Øggen, du er altfor defensiv her.

Kanskje det, men ingenting e hardere enn sannheten.

Stallen er god nok, den.

Ja vel, meina ej he hørt det fra TF ette dei 9 siste tapa også

Om en rykker ned, stopper det nok ikkje med et nivå.

Her min venn, e vi iallefall heilt enig ;)

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » ons okt 04, 2017 21:34:18

Det er nok liten tvil om at støtten til TF fra styret i Aafk også nok er en kjensgjerning på å få igjen noe for investerte økonomiske midler i utdanningen som vår kjære trener i forrige uke tok en del av. UEFA Pro lisens er betinget på dette nivået som den høyeste trenerutdanningen, og det er liten tvil om at den koster for klubbene som allerede ikke har ansatt trenere som har utdannelsen. I tillegg må en trener også på veien frem mot Pro lisens også ha tatt UEFA A-lisens, som heller ikke er billig.
https://www.fotball.no/trener/uefa-a-li ... -a-lisens/
https://www.fotball.no/trener/uefa-pro- ... ro-lisens/

Bale

Legg inn av Bale » fre okt 06, 2017 19:06:42

Om en general i krig taper slag etter slag,så blir han erstattet umiddelbart.

TF har tydeligvis ikke peiling på hva han skal gjøre eller ikke gjøre. Nå er det ikke slik at jeg vil sparke TF men resten av denne sesongen burde, om det er mulig, få en en kapasitet som setter skapet på plass.

Mens jeg skriver dette kom jeg til å tenke på Drillo....han kan å organisere et forsvar...noe Aafk sårt trenger og har også vært i klubben tidligere

Altså ta en telefon til Drillo

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre okt 06, 2017 23:53:14

Meiner også at det ikkje er nødvendig å sparke TF, MEN DET ER HEILT NØDVENDING NO å få inn en ekstern kapasitet, Drillo er nok et godt forslag i så måte, han er i tillegg kjendt i klubben da han har hatt et angasjement tidlegare. DETTE ER HEILT NØDVENDIG, lik eg ser det. Og som eg også har messa om tidlegare i fleire innlegg her på SC. Trur ikkje Trond greier snu dette alene, tida for han er nok ute, og det burde ALLE i styret ha forstått for lenge sidan. Prioritet 1 no er å redde klubben fra et nedrykk, det vil koste DYRT på sikt. Dei neste heimekampane bør også vere gratis, slik at en kan greie fylle stadion, dette er også svært viktig, slik eg ser det. Likevel er det ikkje sikkert at det er så mange som kjem, men klubben taper ikkje så masse på det uansett.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør okt 07, 2017 19:19:47

Nå hadde nok dette vært enklere hvis vi ikke allerede har en Mentor (Jore) Skal vi ha to Mentorer? En skikkelig suppe vil det vel bli. Hvem skal spillerne forholde seg til?
Kanskje Jore fungerer som en slags assistent. Så da kan det vel forsvares? Jeg tror det er ute på banen det svikter mest.
Finnes det en topp midtstopper eller midtbanegeneral ledig, så lei vedkommende ut året. Går ut fra at grekeren er Ok, ellers hadde det vært fristende å leie en spiss.

Bale

Legg inn av Bale » søn okt 08, 2017 14:05:19

Det er øredøvende stille inne fra CLS, vi rykker aldri ned er det eneste vi har hørt, men hvilke grep taes for å unngå det.?

1. Full stadion vil sikkert hjelpe de ute på matta......har vi sett tiltak hvor en kan oppnå dette
2. Ekstern hjelp til TF.....kommer aldri til å skje
3. TF trekker seg.......kan skje først når nedrykket er et faktum
4. Finnes det en eller flere kontraktløse ringrever vi kan leie inn......det skjer nok ikke

TF er fredet og ikke noe vi kan gjøre med det, de som kan gjøre noe er fullstendig fraværende.

Pr dato er vi et middels OBOS lag og er det noen som tror at vi blir bedre ved et nedrykk

trippelf

Legg inn av trippelf » søn okt 08, 2017 17:08:02

Brann rykte ned fra Elitenog kom opp igjen med omtrent samme mannskap og har i to sesonger kjempet om medaljer. Alt handler om ledelse og evnen til å sette sammen spillere i et system som har tro på det en holder på med. Et lag som har tatt 3 poeng på et halvt århundre eier ikke selvtillit! Hvordan skal en få dette med flere sentrale spillere som egentlig ikke vil være her? Lever i håpet, men har null tro på annet enn nedrykk.

Bdahl

Legg inn av Bdahl » man okt 09, 2017 11:25:07

Lista er lang med spillere uten kontrakt.
http://www.transfermarkt.co.uk/statisti ... osespieler

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man okt 09, 2017 12:06:16

Har fulgt med landslaget i det siste. Og landslaget under Lagerback er veldig likt det TF ønsker med Aafk slik jeg har forstått. Lagerback har brukt noen måneder nå, men kun noen få samlinger på å skape forbedringer. TF burde studere de forbedringene som Lagerback har statt i verk. Det er helt klart et mye bedre fungerende landslag nå enn for bare kort tid siden. TF som har laget hver dag har alle muligheter til å skape forbedringer om han kommer seg ut av det dødsporet han er i nå, med forferdelig forutsigelig vending av spillet som eneste plan. Hvor er spillet igjennom midtbanen i lengderetningen. Hvor er pasningene som får fra midtstopper opp på Carlsen eller Hoff som går tilbake til midtstoppere i støtte men som spiller oppigjen på samme spiller slik at de får vendt opp og spilt videre i lengderetningen. Vi har kun de evinnelige pasningene fra side til side helt til motstander går lei og mister konsentrasjonen. Problemet er at det samme gjør PUBLIKUM!!

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man okt 09, 2017 14:18:01

Hvis klubben kan tenke seg å ta inn forsterkninger så ville jeg forhørt meg med Joel Ekstrand. Han har mas se erfaring og prisen er sikkert overkommelig for en låneavtale. AaFK er nødt til å tette forsvaret.

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » ons okt 11, 2017 18:51:53

Leser i dagens Nytt i Uka at det trenes beinhardt nede på CLS for å snu denne vonde trenden. Akkurat som lovet fra Trond Fredriksen :geek:

Forrige ukes treningsrapport:
Mandag - restitusjon.
Tirsdag, onsdag og torsdag - Totalt ca 4,5 timer trening med fokus på ballbesittelse. Lite trening på defensiv organisering og avslutninger. Middels tempo.
Fredag, lørdag og søndag - FRI FRI FRI

Denne uke:
Mandag - ca. 1,5 timers trening.
Tirsdag - en ubetydelig tullete treningskamp
Onsdag - FRI FRI FRI
Torsdag, fredag, lørdag - Usikkert, vi får håpe det blir noe trening.
Søndag spiller man mot Vålerenga.

*rister på hodet og gråter litt innvendig*

88charlie

Legg inn av 88charlie » ons okt 11, 2017 20:12:32

NoggyStyles skrev:Leser i dagens Nytt i Uka at det trenes beinhardt nede på CLS for å snu denne vonde trenden. Akkurat som lovet fra Trond Fredriksen :geek:

Forrige ukes treningsrapport:
Mandag - restitusjon.
Tirsdag, onsdag og torsdag - Totalt ca 4,5 timer trening med fokus på ballbesittelse. Lite trening på defensiv organisering og avslutninger. Middels tempo.
Fredag, lørdag og søndag - FRI FRI FRI

Denne uke:
Mandag - ca. 1,5 timers trening.
Tirsdag - en ubetydelig tullete treningskamp
Onsdag - FRI FRI FRI
Torsdag, fredag, lørdag - Usikkert, vi får håpe det blir noe trening.
Søndag spiller man mot Vålerenga.

*rister på hodet og gråter litt innvendig*
Hæ? Det er jo mindre enn det jeg trener og jeg er FFF!!

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 11, 2017 20:43:47

Latterlig at TF dummer seg slik ut når han forkynner en tøff, BEINHARD treningsuke, ER BERRE DUMT.
Betre at han var still og ikkje sa noen ting. Om dette er å trene hardt, så forstår eg ikkje noen verdens ting.
Ikkje rart at lager er i den situasjonen dei er i. Å håpe på noe trening er berre tull, det må vel noe mer til enn å håpe !!
MAKEN !!!!!!!!!!!!!!!!

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons okt 11, 2017 20:44:15

Det e r greit det er i kampsesongen, men dette er mindre en en noenlunde ivrig mosjonist mosjonerer/trener
Håper de driver egentrening også.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 11, 2017 20:50:24

Som sagt, det er ikkje nok å håpe i den situasjonen laget er i no, da må det meir enn et håp til. Dette beviser berre at TF ikkje er rett mann til å snu dette. Skal vere den første som beklager mine påstander om det viser seg at eg tar feil, men det trur eg ikkje vil skje. Før kampen mot Vålernega burde dei vere skikkelig gjennomtrena, det kjem ikkje berre med et håp!

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor okt 12, 2017 00:40:00

Hva er dette for slags barnehage? Tror TF at vi skal konkurrere i Nugatti-spising for å overleve i eliteserien? Ser jo nesten ut som at de PRØVER å rykke ned...

gaddag

Legg inn av gaddag » tor okt 12, 2017 01:00:46

De gjør det Arcturus !

Brehme

Legg inn av Brehme » tor okt 12, 2017 08:44:05

Er det noen som har litt mere inngående kjennskap til treningshverdagen til Aafk-spillerne? Det som er nevnt over virker lite og veldig usannsynlig, og det må være mere aktivitet bak disse tallene.

Jeg forventer at på ES-nivå, så er spillerne "24-timers"-utøvere. Det handler ikke nødvendigvis om kvantitet på fellesøkter, men at hverdagen er lagt opp til å prestere best mulig. Ut i fra prestasjonene, så stemmer det nok at Aafk trener lite.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor okt 12, 2017 11:21:20

Traff Gyasi og Marlinho på McD for noen dager siden. Vet ikke om det er å være 24/7 utøver.

Øggen

Legg inn av Øggen » tor okt 12, 2017 12:07:45

aafk abu skrev:
tor okt 12, 2017 11:21:20
Traff Gyasi og Marlinho på McD for noen dager siden. Vet ikke om det er å være 24/7 utøver.
"Kor e liker knappen" :lol:

Superfly

Legg inn av Superfly » fre okt 13, 2017 10:57:42

At vi ligger an til å rykke ned i år, er bare grusomt. Aldri har vel nivået i tippeligaen vært svakere. Det er jo i år vi skulle ha kjempet i toppen. I følge TF så har vi på papiret et KANONLAG. Hvorfor har ikke dette KANONLAGET prestert ? Savner litt selverkjennelse fra TF rundt dette. I stedet uttalte han til Smp for noen uker siden, at han syns det er urettferdig at trenerne alltid skal få skylden når lag gjør det dårlig. Men legger til heroisk, at han er glad for at han får skylden i stedet for spillerne.. Jeg våger påstanden om at spillergrunnlaget har vært for dårlig, og for tynt. Og at vi overpresterte i vårsesongen mye pga. at motstanderne ikke var forberedt på å stoppe høyrekanten vår. Når den (les Gyassi) ble tatt ut, var det ikke noe kreativt tilbake. Jeg tror, at med bare litt styrkning av laget (bl.a med en kreativ midtbanespiller), så hadde vi kjempet i toppen i år. Og at det er en SKANDALE at vi ikke greide å styrke laget før sesongen, og ikke minst i overgangsvinduet i sommer.

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre okt 13, 2017 17:58:38

Støtter Superfly på dette. En skandale av dimensjoner!! Sjølv om laget redder plassen, (noe eg ikkje trur) er dette likevel altfor svakt, og trener har hovedansvaret for dette. Om TF ikkje var ening med styret om kvaliteten på gruppa, burde han sette foten ned, det er TF som bestemmer spillesystem, bruk av spillere osv, så uansett er det trener som har hovedansvaret for dette. Kan ikkje gøyme seg bak et dårleg styre, dårlege spillere etc. Men det er sikkert ikkje så lett, han hadde vel fått fyken som andre trenere i klubben, men eg trur dette hadde styrka TF betre om han hadde markert seg betre, og med det fått sparken.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn okt 15, 2017 17:43:09

Det har vært samling i bånn hos Aafk i denne ferien ifølge trener Fredriksen i dagen artikkel på smp.no. Det viktigste har vært å få folk på fremfoten igjen (hva nå det betyr?) Vi har måttet omstille oss til angrepsposisjon igjen. Nå handler det om å angripe hverdagen på en offensiv måte. Derfor har vi fokusert på ting som kan være energiforløsende disse ukene her, sier Aafk-treneren.
Så da får vi håpe at innholdet i psykologitimene blir omsatt til tre poeng i kveldens kamp mot VIF.

gaddag

Legg inn av gaddag » søn okt 15, 2017 19:45:11

Om ikke Trond får fyken fort som som faen nå så er sesongen over for min del i alle fall. Dette tullpreiket hans er jeg ferdig med for godt.

vevat

Legg inn av vevat » søn okt 15, 2017 19:58:41

Både styre og daglig leder må mene at Trond er viktigere en klubben. Forstår at det er vanskelig for styreleder og sparke kompisen sin, men han misser oss andre.

Svar