Moderator: Arcturus

Svar
LouisIV

Re: Midlertidig hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av LouisIV » søn sep 13, 2015 15:43:19

Svenskeknugen skrev:Ser ingen problemer med dette. Flaut av klubben. Jeg stemmer ikke arbeiderpartiet.

Trist at du ikke evner å se problem med at en klubb assosieres med et politisk parti.

PS: Det er ikke interessant om du stemmer AP, eller ikke. Ingen partier kan skilte med 100% genier i medlemsmassen.

jast

Legg inn av jast » søn sep 13, 2015 15:45:21

Jeg stemmer ikke AP heller. Og Fredriksen mener dette var dumt av han og det var det. Alle kan tabbe seg ut innimellom, men når han innrømmer at dette var dumt så viser det hvilken hedersmann han er, og saken burde være ut av verden hos alle og en hver.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn sep 13, 2015 17:30:45

Jeg synes ikke noe om å bruke sin posisjon til å fronte politikk på den måten. Det er helt uavhengig av hvilket parti han fronter.
Men jeg har nå sansen for ham likevel, og enda mer så, når han velger å trekke tilbake dette.

Turam

Legg inn av Turam » søn sep 13, 2015 17:41:00

Fint at Fredriksen støtter Ap, men enig at ikkje CLS kan brukes i politisk sammenheng

Godkjent håndtering fra både klubb og trener :)

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn sep 13, 2015 18:12:08

Storm i ett vannglass, lenge leve demokratiet på CLS.

gaddag

Legg inn av gaddag » søn sep 13, 2015 18:47:49

Jeg håper Aafk tar en lang og god evaluering på en evt fornyelse. Det vi viser på bortebane er så jævlig dårlig at det nesten ikke er til å tro.
Det finnes ikke kreativitet og tro på det de bedriver.

Trenere som legger opp til så forskjellig taktikk på hjemme og bortebane er ikke mine favoritter.

The Patriot

Legg inn av The Patriot » søn sep 13, 2015 19:18:48

Fornyelse? Evaluer trenerposisjonen i løpet av kvelden! Det er så skremmende dårlig det AaFK viser at jeg har ikke ord

LouisIV

Legg inn av LouisIV » søn sep 13, 2015 19:38:23

Sacked in the morning!

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn sep 13, 2015 21:34:17

Jeg har vært en av de største og første støttespillerne til at Trond skulle og skal være Aafks hovedtrener. Etter kampen mot LSK begynner jeg å tvile. Før kampen uttalte Trond at de hadde lært fra forrige bortekamp og den naive tilnærmingen de hadde da. Det som var løsningen var å sette inn mye mer løpskraft i laget i neste bortekamp. Dette virket både lurt og fornuftig. Akkurat det som ga resultater borte mot Vålerenga for eksempel. Så hva gjøre Trond mot LSK? Jo, han setter ikke inn ekstra løpskraft i laget. Han spiller med Hoseth som ikke har løpskraft, og han beholder Mos som ikke har defensiv løpskraft. Dette betyr slik jeg ser det at Trond ikke er voksen nok til å disponere laget slik den enkelt situasjon krever det. At navn (for eksempel Hoseth) er større enn treneren.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man sep 14, 2015 07:52:16

Skagestad ble i hvert fall fullstendig parkert på 2-0, og leke har ikke tempo nok til å slå tilbake på samme måte..
Men spillerstallen er ikke TF's skyld.

Brehme

Legg inn av Brehme » man sep 14, 2015 08:52:45

Dette var altså Trond`s "eksamen", skal man tro enkelte (PRH) eksperter. En pinlig forestilling fra vår side, og prestasjoner langt under det vi bør forvente av et lag som har ambisjoner om å kjempe på øvre halvdel.

Ser man bort i fra denne enkeltkampen, så viser statistikken følgende:
TF: Totalt 27 poeng på siste 19 kamper, derav 2 seiere og 1 uavgjort på bortebane.
KR: Totalt 26 poeng på siste 19 kamper, derav 3 seiere og 2 uavgjort på bortebane.

Jeg sammenlignet TF med KR fordi KR leder et av de mest ressurssterke lagene i serien, og de har bygget og forsterket en stall over en lenger periode. Bare denne sesongen er det hentet inn flere spillere for å forsterke laget. Man kan jo selv gjøre seg noen tanker om prestasjonene i enkeltkamper, og det totale bildet.

Min konklusjon er at vi dummet oss ut på Åråsene, men at TF leverer mere enn godt nok til å lede Aafk. Å snakke om å bytte ut treneren i den situasjonen vi er i nå, er lite seriøst mener jeg.

jast

Legg inn av jast » man sep 14, 2015 14:03:10

Helt enig, Fredriksen har kommet for å bli. Det er ikke hans feil at AaFK sin spillerstall ikke er bedre.Synes ikke det var hel svart i går.

Sony

Legg inn av Sony » man sep 14, 2015 14:52:53

AaFK etablerer seg i TL

gaddag

Legg inn av gaddag » man sep 14, 2015 15:08:36

Brehme skrev: Min konklusjon er at vi dummet oss ut på Åråsene, men at TF leverer mere enn godt nok til å lede Aafk. Å snakke om å bytte ut treneren i den situasjonen vi er i nå, er lite seriøst mener jeg.

Å bytte noe trener nå i sesongen er selvsagt bare tull. Trond har fått og skal ha denne sesongen og overbevise oss på.
Men neste år er en helt annen sak. Trond skal jaggu overbevise meg godt i de gjenstående kampene før jeg stemmer for å la han fortsette i 2016.
Han kan gjerne være trener på feltet videre, men jeg er sikker på at klubben trenger en sterk trener/manager som kan utfordre ledelsen øvrig til å yte der også.

Trond er sikkert en fin og flink fyr som gjør så godt han kan. Men jobben i Aafk pr i dag krever erfaring og pondus på et TL lag/klubb som sliter. Det har han ikke.

Saerdna

Legg inn av Saerdna » man sep 14, 2015 17:15:50

gaddag skrev:
Brehme skrev: Min konklusjon er at vi dummet oss ut på Åråsene, men at TF leverer mere enn godt nok til å lede Aafk. Å snakke om å bytte ut treneren i den situasjonen vi er i nå, er lite seriøst mener jeg.

Å bytte noe trener nå i sesongen er selvsagt bare tull. Trond har fått og skal ha denne sesongen og overbevise oss på.
Men neste år er en helt annen sak. Trond skal jaggu overbevise meg godt i de gjenstående kampene før jeg stemmer for å la han fortsette i 2016.
Han kan gjerne være trener på feltet videre, men jeg er sikker på at klubben trenger en sterk trener/manager som kan utfordre ledelsen øvrig til å yte der også.

Trond er sikkert en fin og flink fyr som gjør så godt han kan. Men jobben i Aafk pr i dag krever erfaring og pondus på et TL lag/klubb som sliter. Det har han ikke.
Trond fortsette sjølvsagt ut sesongen, noe annet ville vært userriøst - sjølv for Aafk å være.

Men kva er problemet til Aafk? Jo, borteformen. Det sleit også Rekdal med, JJ ikkje fult så mye (delvis pga et svært god tropp).

Under Fredriksen har vi 6 seiere, 2 uavgjort og 1 tap. Det inkluderer uavgjort mot stabæk, seier mot Godset og Seier mot VIF. Med en målforskjell på 17 - 11, noe som gjør oss til det et av det beste hjemmelaget siden Fredriksen tok over. Bare RBK er markant bedre, mens vi presterer både i målforskjell og seier/tap på linje med Stabæk, Godset og Viking, som er 2, 3 og 5 plassen i TL.

Borte derimot.. 2 seiere, 1 uavgjort og 7 tap, 12 - 23 i mål forskjell. Riktig nok så er seier mot VIF, Sandfjord og uavgjort mot Odd bra. Men resten av bortekampene har vært begredelig, og hele 6 av kampene har endt med 2 målstap, eller mer.

På hjemmebane scorer vi i snitt 1.8 mål, slepper inn 1.2 mål - noe som til sammenligning er 'hakket' bak både RBK, Stabæk og Godset.
På bortebane scorer vi i snitt 1.2 mål og slepper inn 2.3 mål - borte scorer vi nesten minst av alle, mens vi slepper inn mest av alle.

På hjemmebane presterer vi som en medaljekandidat, dessverre presterer vi som dumpekandidat på bortebane, bare Start, Tromsø, Sandefjord og Mjøndalen er dårligere på bortebane.

Kva betyr dette for Fredriksen? Hjemme har vi Odd, Sandefjord, Molde og RBK igjen. Borte har vi Tromsø, Stabæk og Mjøndalen. Utfordringen for Fredriksen blir å fortsette den gode trenden hjemme og å snu trenden borte. Sandefjord, Tromsø og Mjøndalen burde være mulig å slå, de andre kampene er, på papiret, mye verre. Det betyr at 'eksamen' til Fredriksen begynner nå, nå må han og Aafk bevise at vi er gode hjemme. Og han må bevise at han kan prestere på bortebane, og mot Tromsø og Mjøndalen burde det være mulig.

Det fine spillet og fantastiske kombinasjonene får vente til Fredriksen, eventuelt, får en pre-season på seg. Nå må han vise at han har evnene og pondusen til å sette opp taktikk og kampplaner som fungerer, både borte og hjemme.

Så får vi summere opp etter sesongen, og vurdere korleis han har gjort det utifrå dei rammebetingelsene han fikk. Det som blir sentralt blir ikkje bare prestasjonen hannes utifrå rammebetingelsene, men også kva er alternativa og kva har vi råd til?

The Patriot

Legg inn av The Patriot » tir sep 15, 2015 23:37:51

Stallen er ikke god nok til at en som Fredriksen kan gjøre en god jobb. Gi meg en trener med mengder av erfaring, arroganse og pondus!

Wodewick

Legg inn av Wodewick » ons sep 16, 2015 00:51:37

Trond gjør en helt grei jobb med svært begrensede midler og spillermatriell. Men er det den treneren klubben trenger? svaret er nei fordi som noen skrev her tidligere så trenger vi en trener som utfordrer og krever av ledelsen!!! Det har ikke Trond nok pondus til enda tror jeg...

Trist at det skal være slik, men hadde vi hatt et godt sportslig apparat og en knallsterk sportslig leder så tror jeg Trond kunne fortsatt som hovedtrener... Men klubben skriker etter fotballkompetanse i alle ledd og kun en trener i toppsjiktet som vi hadde med Rekdal og delvis Jønsson klarer å begrense det skrikende behovet, og demme opp for "våre sportslige lederer (les Hoff og Hågen) sin inkompetanse"...

Det kan også virke som JAR kommer som spiller iallefall på vårsesongen dem neste 2 åra, tenk om vi kunne hatt et godt sportslig apparat og nye ledere til å utnytte den boosten det vil gi klubben, men dette er nok en molefonken forumists våte drømmer og kommer aldri til å skje...

Trist som det er men jeg må bare nevne at jeg aldri har vært mere uanfektet av et Aafk tap som jeg var nå sist mot LSK, jeg så kampen men var nesten mere opptatt av telefonen under kampen... Jeg nærmer meg desverre likgyldihetsmarerittet som jeg aldri trodde jeg skulle oppleve for 10 år siden da alt var bare morro.. Jeg savner å bry meg mere men jeg føler desverre at klubben "deres"(gutteklubben grei) ikke fortjener bedre... Holder enda døren på gløtt da håpet er at det skal komme en evaluering av ledelse med et resultat som gjør at hodene florerer hos de høye herrer. Da kan jeg få noe å tro på igjen men tror nok at det kommer for sent, det kjennes slik ut... Aafk nærmer seg status som en bydelsklubb igjen for meg.. Det var gøy så lenge det varte......

Saerdna

Legg inn av Saerdna » fre sep 18, 2015 12:11:28

Litt statistikk for dei som likar slikt på en Fredag.

Vi har hatt 7 trenere i vårt tippeliga liv, Fredriksen, Aabrekk, JJ, Rekdal, Søren, Perry og Normark. Forskjellige bakgrunner, forskjellig levetid, forskjellige rammebetingelser og forskjellige personer.

Vi har til nå spilt 307 kamper i tippeligaen, Rekdal (127), JJ(60), Normark(52), Perry (26) Søren og Fredriksen med 19 kvar og Aabrek med 4. På disse 307 kampene har vi skaffet oss 392 poeng, scoret 411 ganger og sluppet inn 472 - i snitt har vi altså fått 1,28 poeng per kamp, scoret 1,34 mål og sluppet inn 1,54 mål.

To trenere har ledet oss til en positiv målforskjell, JJ i både 2014 og 2013 og Rekdal i 2010. JJ er forøverig den eneste treneren som har en positiv målforskjell totalt (+12), imponerende nok har Rekdal 'bare' -3 i mål forskjell - med tanke på tilstanden til laget han tok over i 2008, og laget han hadde til rådighet i 2009 og 2010 så er det absolutt en imponerende bragd.

Under JJ scoret vi i snitt 1.58 mål per kamp, i rangert rekkefølge følger Perry(1,54), Fredriksen(1,53), Rekdal (1,28), Søren(1,16) og til slutt Normark (1,06). Imponerande nok så scorer vi bra med mål under Fredriksen, dessverre så ligger han langt framme når det gjelder å sleppe inn og.

Bare Perry med (2,15) og Søren(1,84) slapp inn mer mål en Fredriksen, vi slepper inn hele 1,79 mål per kamp under Fredriksen - til sammenligning slapp vi inn mindre mål under Normark! Ikkje sjokkerande er det JJ (1,38) og Rekdal(1,31) som slapp inn minst. Igjen svært imponerende av Rekdal.

Vi kan trøste oss med at bare JJ skaffet oss flere poeng per kamp enn Fredriksen. Med 1,50 poeng per kamp troner JJ øverst, Fredriksen (1,42) følger tett bak, Rekdal (1,37), Perry (1,15), Normark (1,06) og til slutt Søren med 0.79 poeng per kamp.

Det er sjølvsagt viktig å nemne at bare Normark, Rekdal og JJ har trent Aafk i over 26 kamper (mer enn en sesong), og at tallene kan bli 'blåst opp' av lite kamper. Det blir spennende å se om Fredriksen kan bli den neste treneren som får over en sesong, eller om han blir som Aabrekk, Søren og Perry som alle fikk 1 sesong (eller mindre) som trener i Tippeligaen for Aafk.

Brehme

Legg inn av Brehme » fre sep 18, 2015 12:36:54

Saerdna skrev:Litt statistikk for dei som likar slikt på en Fredag.
Hvem liker ikke slikt!? :D
Saerdna skrev:Det er sjølvsagt viktig å nemne at bare Normark, Rekdal og JJ har trent Aafk i over 26 kamper (mer enn en sesong), og at tallene kan bli 'blåst opp' av lite kamper. Det blir spennende å se om Fredriksen kan bli den neste treneren som får over en sesong, eller om han blir som Aabrekk, Søren og Perry som alle fikk 1 sesong (eller mindre) som trener i Tippeligaen for Aafk.
Jeg legger ved statistikken jeg la ut på forrige side som tar tak i akkurat dette:
Brehme skrev:Litt statistikk der vi tar for oss de 18 første kampene til samtlige av Aafk`s trenere i TL:

18 første til IMN i 2003: 15 poeng*
18 første til PJH i 2007: 21 poeng*
18 første til SÅ i 2008: 14 poeng
18 første til KR i 2009: 22 poeng**
18 første til JJ i 2013: 31 poeng
18 første til TF i 2015: 27 poeng

* IMN og PJH`s første sesonger i TL.
**Merk at Rekdal tok over da det gjensto 7 kamper i 2008, og skal man være pinlig nøyaktig, så tok han 25 poeng på 7+11 kamper fordelt på 2008 og 2009 sesongene.
Jeg synes det er greit å vise til de tørre fakta og så synse om hvordan TF egentlig har gjort det som trener. At vi blir slaktet på Åråsen og ikke har vunnet borte siden svartedauden, er bare en del av det store bildet :)

The Patriot

Legg inn av The Patriot » fre sep 18, 2015 13:58:09

Latifu går fea dagens trening uten å bry seg om at Fredriksen snakker til han. Og dette sier Fredriksen er positivt. Jaja

Brehme

Legg inn av Brehme » fre sep 18, 2015 14:33:07

The Patriot skrev:Latifu går fea dagens trening uten å bry seg om at Fredriksen snakker til han. Og dette sier Fredriksen er positivt. Jaja
Jeg klarer ærlig talt ikke å se hva som skal være problemet i denne saken. Kan du forklare?

Sony

Legg inn av Sony » fre sep 18, 2015 16:42:59

AaFK etablerer seg i TL

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør sep 19, 2015 00:50:50

Synes Trond forklarer seg veldig bra i den artikkelen.

cumshot

Legg inn av cumshot » søn sep 20, 2015 17:14:46

Fredriksen, hva gjør Matland og Mentyla i førsteelleveren?

Der var ett bluss med det samme du tok over men, hva har du tilført dette laget egentlig?

Nå går jeg fra stadion sammen med de andre 10 minutt før kampen er slutt!

6000 tilskuere idag!

Sony

Legg inn av Sony » søn sep 20, 2015 18:05:02

AaFK etablerer seg i TL

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn sep 20, 2015 19:26:21

Kort sagt elendig, sier Frode Fagermo. Vanskelig å være uenig i det.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » søn sep 20, 2015 19:40:58

Synd å si det, men virker som Trond sliter med å få laget med på både kampopplegg og entusiasme.

I flere bortekamper i det siste har han vært svært optimistisk før kampstart: "Nå tror vi vi har funnet løsningen". "Vi skal ta dem med løpskraft og entusiasme." Etterpå tar han selvkritikk for både naivitet og taktiske bommer.

Jeg liker Trond godt, og håper inderlig at han får suksess, at han kan bli AaFKs big man i mange, mange år.

Men først må han klare å overføre sin egen entusiasme til spillerne, for i dag var det DØDT.

cupmester 2002

Legg inn av cupmester 2002 » man sep 21, 2015 09:49:41

Kan ikke se at det finnes så fordømt mange bedre alternativer enn Trond, så la han få tid og jobbe med det vi har. Er møkk lei av "kjente" tippeligatrenere som går på rullering mellom alle tippeligaklubbene uten å få til noe. Så la noen ny komme til, få tid og satse på en ny "Daila" i steden for å bruke oppbrukt vare. En skal huske på at vi har ikke gjort annet enn å kvitte oss med profiler dei siste per årene for å STOPPE utviklingen av klubben, for å betale tilbake til GUTTA MED PENGENE SOM "SKULLE" HJELPE KLUBBEN. Her er det bare å gå tilbake til røttene og satse på egne spillere og få fortjenesten selv ved videresalg. Dessverre er det slik en tippeligaklubb overlever i dag. En må basere seg på salg, men da må en ha inntektene selv, ikke gi dem bort til dei som skal tjene penger på klubben. Det blir rimelig kortsiktig. Men når det er sagt, og all min støtte til Fredriksen, så må jeg nok dessverre bare vedgå at denne kampen taper vi på grunn av hans valg av spillere. Skal la være å nevne navn, men denne kampen var tapt før den var begynt. Og jeg må innrømme at jeg er litt skremt over at Fredriksen ikke ser dette selv. Får bare håpe at det var skader og andre ting som gjør at det ble som det ble, men om dette er det han mente var beste laget for dagen, så har vi et problem. Desverre

gaddag

Legg inn av gaddag » man sep 21, 2015 10:48:38

Problemet er ikke så enkelt som Trond eller andre i trenerstolen.
Her må klubben gjennom en veldig stor prosess for å ha en sjans. Dette latterlige sportslige utvalget, med Trond som medlem, kan de bare legge ned asap.
Veldig få forventer noe av Aafk og det vises på tribunene. Man gir blaffen og henter underholdningen andre steder.

Neste sesong blir være eller ikke være. Næringslivet har en nedgang, svært mange som eier sesongkort og ikke bruker de, vil ikke fornye neste år. Det vil bli veldig vanskelig for klubben å skaffe penger. Man investerer ikke i noe man ikke har tro på vil gi avkastning. Hverken økonomisk eller i opplevelser.

Skal så de som sakte har kjørt ned klubben få fortsette ?
Eller kan vi håpe på en revolusjon og nye koster som kan gi ny energi og forventninger ?

Tipper det første..

trippelf

Legg inn av trippelf » man sep 21, 2015 11:26:49

Gode innlegg av både Cupmester og Gaddag.

Finner det merkelig at Lie ikke får sjansen som midtstopper i år, da han var vår mest stabile i fjor. Samtidig har alt pekt nedover etter at Reka kom på kant med ledelsen. Da må det være legitimt å se på hva som har skjedd siden Aafk kom til Colorline. Mye kompetanse har kommet og forlatt klubben, mens de som styrer og drar i trådene fortsatt er de samme. Hva gjør Aafk videre? Håper ikke Fredriksen og Fjørtoft på nytt blir syndebukker for en organisasjon som sårt trenger nye krefter og ideer.

Svar