Moderator: Arcturus

Svar
Arcturus

Re: Midlertidig hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av Arcturus » man mai 11, 2015 13:42:39

Hehe, ja, tanken har streifa meg og. Men vi må tydeligvis komme under 1-0 først, ellers blir det ikke noe action. Så det blir trøbbel hvis vi greier å holde nullen til det 89.minutt..

vevat

Legg inn av vevat » man mai 11, 2015 16:43:46

Disse to er jo ung i trenersammenheng. Nytt ungt blod som har en stå på vilje, i forhold til mette eldre trenere. Trond og Karl Oskar kjenner hverandre godt, og dialogen mellom dem blir kanskje lettere. Det har et hjerte for klubben, og klubbens framtid. Jeg liker det jeg ser, og håper at deres entusiasme oppveier for erfaring.:)

Brukeravatar
Blaudis

Re: Sv: Midlertidig hovedtrener Trond Fredriksen så langt...

Legg inn av Blaudis » tir mai 12, 2015 10:48:15

Arcturus skrev:Hehe, ja, tanken har streifa meg og. Men vi må tydeligvis komme under 1-0 først, ellers blir det ikke noe action. Så det blir trøbbel hvis vi greier å holde nullen til det 89.minutt..
Tror ikke vi skal satse på å slippe inn mål tidligst mulig for å få god tid til å ta tilbake seieren. Det gikk ihvertfall svært dårlig da RBK scoret etter 30 sek. ;)

Sony

Legg inn av Sony » lør mai 16, 2015 19:54:31

Den 16. mai, dagen før dagen, kom tapet for Fredriksen&Co.

Mye å jobbe med fremover og vi får fortsette å støtte og ha troa!

Håper tapet blir en opplevelse som styrker Trond&Co og som på den måten bidrar til utvikling!
AaFK etablerer seg i TL

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør mai 16, 2015 20:32:19

Ny taktisk bommert fra Fredriksen, og forsvarsarbeidet til Aafk kan karakteriseres til tider som horribelt. Det er mulig at Skagestad briljerer på trening, men i dag var det ikke noe som tilsa det.
Jeg tror at det vil bli svært viktig for den nye trenerduoen å allerede nå begynne og signalisere overfor Åfas/Aafk at det må inn kapital for spillerkjøp når sommervinduet åpner. Vi har nå sett i de to siste kampene at laget mangler spillertypene som kan komme inn og avgjøre kampene, dvs. at som tidligere år er benken altfor svak. Samtidig mangler førsteellveren spillertyper med hurtighet og løpskraft.

kazzi

Legg inn av kazzi » lør mai 16, 2015 21:43:18

Ser man det i det litt lengre perspektiv, så er 10 poeng på fem kamper absolutt godkjent for F&F! (2 poeng i snitt hver kamp). Det må sies at F&F virkelig har tatt laget med storm, fått tilbake selvtilliten til gutta, 100% glød og innsats, og troa på å vinne HVER eneste kamp. Nå må vi for all del huske på at F&F har 5 (!) kampers erfaring som trenere på TL-nivå. Vi kan ikke forvente at de taktiske disposisjonene/valgene er 100% hver kamp, men STEIKE ta assa.. De skal ha MYE cred for grepene de har gjort så langt (-Matland sarpsborg og til dels skagestad i dag). Likevel, så skjønner jeg at de gir skagestad sjansen forran Mantyla i dag basert på de siste kampene. I tillegg har skagestad mange kampers erfaring fra TL, så han vet bedre hva som kreves (så ikke sånn ut i dag dessverre), men dere skjønner poenget. Nøkkelen til at det skal løsne for skagestad er rein og skjær selvtillit. Han har bra tempo og er fysisk veldig sterk. Han må bare få lært seg å bruke det riktig (et godt eksempel på dette er 3-1 scoringen til godset i dag). En skagestad med selvtillit hadde lett stoppet fossum i den situasjonen.

Vi kan nok ikke forvente samme poengfangst framover (2poeng i snitt), men rundt 1.5p er etter mitt syn en realistisk målsettning. Det som jeg derimot føler meg 100% sikker på, er at med F&F ved ''Aafkroret'' så rykker vi definitivt ikke ned! Vi er for gode til det, og det er fantastisk å se hvilke gode kvaliteter det er i dette laget til tider! Det skader ikke å få sett det oftere!

En annen bemerkning som etter mitt syn er verdt å nevne er at så langt, så ser vi ''giftigere'' ut offensivt på bortebane enn på hjemmebane. Vi skaper sjanser med godt spill og fine kombinasjoner. Faktisk et bedre kontringslag for øyeblikket synes jeg, kontra det å spille ut motstanderen i etablert forsvar. Mao, her har vi MASSE å gå på når det forventes at vi skal styre spillet i alle hjemmekamper. Håper å se 11 løver som SKAL score det første målet og vinne kampen mot viking i neste runde. Vi trenger ikke å få et mål i mot i hver kamp før vi tør å vise frem hva som bor i oss offensivt ;)

kazzi

Legg inn av kazzi » søn mai 17, 2015 22:08:02

Grytebust nærmest krever at F&F må få fortsette ut sessongen, mens godeste Hoff sier at det er opp til styret å til den endelige avgjørselsen etter kampen mot godset. Fair enough.

Men her må det også kraftig overveies at spillerne endelig har fått en/to de har respekt for, og tror på! Spillerne viser skikkelig gode takter etter trenerbyttet, selvtillit, og guts! Dette må da telle i bedømmingen og det regner jeg med at det gjør. Hjelper fint lite å ansette en ny hovedtrener til sommeren som STYRET mener er best, mens spillergruppa gir klart utrykk for F&F.. Da får vi fort en ny Aabrekk situasjon... grøss.... Regner med, og håper for all del at LAGET får en sentral possisjon i denne besluttningen. Det er tross alt spillerne som skal prestere og da må de ha troa på den som trener laget! En gjeng med ''sparefanter'' og null fotballforståelse skal holde seg LANGT unna denne avgjørelsen!!

vevat

Legg inn av vevat » man mai 18, 2015 08:11:10

Vatnebygder skrev:Ny taktisk bommert fra Fredriksen, og forsvarsarbeidet til Aafk kan karakteriseres til tider som horribelt. Det er mulig at Skagestad briljerer på trening, men i dag var det ikke noe som tilsa det.
Jeg tror at det vil bli svært viktig for den nye trenerduoen å allerede nå begynne og signalisere overfor Åfas/Aafk at det må inn kapital for spillerkjøp når sommervinduet åpner. Vi har nå sett i de to siste kampene at laget mangler spillertypene som kan komme inn og avgjøre kampene, dvs. at som tidligere år er benken altfor svak. Samtidig mangler førsteellveren spillertyper med hurtighet og løpskraft.
100% enig. Vi har mye bra på gang når det gjelder rekrutering, så her har vi noe å bygge på i årene fremover. Det er likevel nødvendigheter som må inn i laget som Vatnebygder her skriver. Spillertyper med hurtighet og løpskraft er et must for å kunne hevde seg i moderne fotball.

Guru

Legg inn av Guru » ons mai 20, 2015 09:57:58

Nokon veit bedre enn andre

Sony

Legg inn av Sony » ons mai 20, 2015 19:26:42

AaFK etablerer seg i TL

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » fre mai 22, 2015 12:12:22

Fredriksen får fortsette som Aalesund-sjef ut året
AaFK har innkalt til pressekonferanse klokken 15.00 i dag. Trenerkabalen er temaet.

Link

Orange

Legg inn av Orange » fre mai 22, 2015 15:38:30

Veldig gledelig.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » fre mai 22, 2015 17:42:29

Ser ut som om styret var enige med mesteparten av supporterne i denne saken, Skuseth. :D

Gratulerer til Fredriksen og KAOS. The sky is the limit, og 45 poeng er bare et tall på veien mot...ABSOLUTT VERDENSHERREDØMME. :mrgreen:

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre mai 22, 2015 22:18:25

Sett utifra klubbens økonomiske ståsted så var nok dette det beste valget. Derimot om det var det riktige sportslig, jo det får vi svar på ved sesongslutt. Så vi får ha troa på Fredriksen og Fjørtoft til det motsatte er bevist. Men at hovedtrener ikke skal sitte i sportslig utvalg, det er jeg kritisk til. Da lurer jeg på hva som skal være oppgavene til dette utvalget.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør mai 23, 2015 14:23:41

Veldig populært med realityserier for tiden. Og trenden har tydeligvis smittet over på AaFK også.
Skal bli interessant å se hvor lenge F&F får bli før de blir stemt ut av spillerne (og supporterne) , og må pakke kofferten og reise hjem 8-)

faani

Legg inn av faani » lør mai 23, 2015 15:07:49

Vatnebygder skrev:Men at hovedtrener ikke skal sitte i sportslig utvalg, det er jeg kritisk til. Da lurer jeg på hva som skal være oppgavene til dette utvalget.
Ja, dette forstår eg ikkje.

Sony

Legg inn av Sony » ons mai 27, 2015 20:28:52

AaFK etablerer seg i TL

lurendreier

Legg inn av lurendreier » fre mai 29, 2015 01:02:01

Hadde vi bare hatt litt is i magen og venta på at Norling fik sparken :roll:

Brukeravatar
Link

Legg inn av Link » fre mai 29, 2015 12:00:09

lurendreier skrev:Hadde vi bare hatt litt is i magen og venta på at Norling fik sparken :roll:

Dette er en spøk, selvsagt? Eller mener du faktisk at vi skulle ansatt den største fiaskotreneren i Tippeligaens historie? Skriftelig humor kan være vanskelig noen ganger.

lurendreier

Legg inn av lurendreier » fre mai 29, 2015 20:16:24

Link skrev:Dette er en spøk, selvsagt? Eller mener du faktisk at vi skulle ansatt den største fiaskotreneren i Tippeligaens historie? Skriftelig humor kan være vanskelig noen ganger.
Spøk nei, fullt alvor ;) :roll:

Brukeravatar
Link

Legg inn av Link » fre mai 29, 2015 21:24:01

lurendreier skrev:
Link skrev:Dette er en spøk, selvsagt? Eller mener du faktisk at vi skulle ansatt den største fiaskotreneren i Tippeligaens historie? Skriftelig humor kan være vanskelig noen ganger.
Spøk nei, fullt alvor ;) :roll:

:)

jast

Legg inn av jast » fre mai 29, 2015 23:28:22

Tror trådstarter kan fjerne midlertidig i overskriften på denne tråden. Trond Fredriksen kommer til å være hovedtrener i mange år :)

cumshot

Legg inn av cumshot » lør mai 30, 2015 09:55:28

Trond Fredriksen / KAOS ser ut til å være ett godt valg!

Helt tydelig at engasjementet smitter over på spillerne.

En god kombinasjon av Rekdal/Jønsson og kanskje litt Aabrekk.

Press på ballfører blir bedre for hver kamp, offensive backer som pumper ballen inn i boks men, feilpassningene de må bort !!!

Håper tilskuerne snart kommer tilbake på Color Line også.

Sony

Legg inn av Sony » søn jun 07, 2015 23:54:06

AaFK etablerer seg i TL

Sony

Legg inn av Sony » man jul 06, 2015 16:57:34

....en mnd siden siste innlegg.... dette sier Grytebust om treneren:

"Filosofien til Fredriksen og Fjøtoft passer meg bra. Jeg liker at vi holder på den ambisiøse tankegangen, selv om ikke alt har fungert. Nå holder vi mer på ballen enn i vinter og er mye mer balansert, som jeg har etterlyst."

Herlige og utrolig viktige 3 poeng mot Mjøndalen! :twisted:
AaFK etablerer seg i TL

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør jul 18, 2015 21:14:42

Vi får bare håpe på at filosofien til Fredriksen klarer å redde TL plassen til Aafk i år. Har han satt klare krav om at laget mangler spillere i sentrallinjen som må inn snarest. Eller tror han at dagens mannskap bare må opp 100% i kvalitet så ordner det seg? Det er nå du må stå frem som sjef, du har jo selv uttalt at du skal ha hovedtrenerrollen i mange år.

et mål foran

Legg inn av et mål foran » søn jul 26, 2015 16:30:52

Hvorfor ser ikke trenerne manglende ferdigheter hos enkelte over tid ? Når vi har så dårlig fremdrift og får frispark på midtbanen, hvorfor flytter vi ikke opp laget og slår en innleggs pasning på 40-50 meter med muligheter for å skape en sjanse, i stedet spiller vi bakover og presses til å slå en panikkpasning på 70-90 meter ? Tror ikke dette laget er i stand til å spille seg ut mange ganger i en kamp...
Greit de er mer eller mindre freda men nå holder det...

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn jul 26, 2015 22:59:01

Dette tapet kan aksepteres, men blir det tap mot Start på hjemmebane vil trolig presset bli ubehagelig på de involverte.
Start har tradisjonelt et noe vaklende forsvar, så her er alt under to-tre hjemme-mål uakseptabelt.
Det bør holde til seier og et pusterom i det minste.

Djaniban

Legg inn av Djaniban » søn aug 02, 2015 21:42:58

Coaching i verdensklasse :p

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » man aug 03, 2015 01:29:05

Hvorfor stille med Hoff i dag? Og hvorfor ble han ikke byttet ut tidlig i første omgang? Han har ikke vært i nærheten av TL-nivå, og bør gå til Brattvåg, slik som Grytten. Dårlig vurdering av Fredriksen.

Svar