Svar
weasel

Re: Stallen 2017

Legg inn av weasel » ons aug 16, 2017 20:47:11

Herregud, samme svada som vanlig .

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » ons aug 16, 2017 21:14:24

Slike flåsete uttalelser kan Fredriksen holde for seg sjøl ! Vi som ønsker det beste for laget sit igjen skuffa som vanlig !

Similio

Legg inn av Similio » ons aug 16, 2017 21:33:39

Melland fant vel ikke noen som virket bra nok til å kna i

ellingen

Legg inn av ellingen » ons aug 16, 2017 21:35:19

Bakenga til Tromsø ! Gjett hvem som kommer til å score mot Aafk til helga ? Hvorfor går vi ikke for Endre Kupen ? Dette blir svart natta !

Neeskens

Legg inn av Neeskens » ons aug 16, 2017 21:42:00

Nedrykk

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » ons aug 16, 2017 21:48:23

Melland uttalte nylig at dei hadde god kontroll på obos og 2div Endre Kupen har gått under radaren då ?

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » ons aug 16, 2017 21:58:01

Ene etter den andre klubben handler. Publikum fosser UT av dørene på CLS. Forsvarsrekka lekk som ei gammal not..
Fredriksen prater svada, Aafk lover nye spillere, Aafk modererer seg, og sier det ganske sikkert blir minst en ny spiller før overgangsvinduet stenger, Aafk modererer seg igjen, kanskje blir det en ny spiller før vinduet stenger. Aafk er ferdig handlet, Aafk er fornøyd med den stallen de har, den er steika god bare den får tid til å utvikle seg. De gjentar, "vi er i tippeligaen for å lære, nei sorry vi mente eliteserien. " Tiden går og vi skal alle dø engang, det er det eneste som er sikkert her i livet. Ja og så at Aafk ikke klarer å hevde seg på overgangsmarkedet da...

Aalesund er en liten by sier de, ingen vil til Ålesund. Den er så liten og været er så dårlig vettu...Vi vinker farvel til spillere som drar til mye mer attraktive klubber som Sogndal, Kristiansund, Sarpsborg, blakke stabæk osv... Ikke har vi penger heller, foruten en tangopool. Men alle vet at en ekte Alesunder ikke liker å bruke penger.

jast

Legg inn av jast » ons aug 16, 2017 22:11:09

Hadde AaFK signert og satset på en ukjent tvilsom spiller, hadde vi jublet og ønsket han velkommen. Så hadde f.eks. Gyasi blitt solgt og liksom blitt erstattet av denne spilleren og stallen vært svekket så da er det jo mye bedre å ha stallen som den er. Nå kan ikke AaFK selge noen og det tror jeg heller ikke de kommer til å gjøre. Nå gjenstår det bare å få orden på hodene til de som er her, så kan dette bli en bra sesong :)

weasel

Legg inn av weasel » ons aug 16, 2017 22:47:01

Du tror virkelig at de ikke selger spillere som Gyasi og Kirkeskov til tross for manglende spillere inn!? Haha, vent og se. Alt kan selges til rett pris min venn. Og tvil ikke på at det kan skje før du rekker å si sesongkort.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » ons aug 16, 2017 22:49:14

Registrerer et par ting.
1)
Fysio og Turisten hadde god kontroll på overgangsmarkedet før det åpnet. Hvorfor skjer det ingenting utenom grekeren og hødd-keeperen!? De har 7 mill tilgjengelig i poolen, og 1,8 mill tilgjengelig i lønn etter Mäntylä (Har fra meget sikre kilder at det tallet stemmer)

2)
Henrik Bjørdal er aktuell for Brann 1 time og 15 min før vinduet stenger. Hvorfor er han ikke aktuell for oss?

3)
Hvilke ambisjoner har egentlig AaFK? Hvordan takler spillerne den manglende evnen til å skaffe nye spillere gang på gang. Og hvordan kan TF si at han er "fornøyd med ståa" når spillerne han har ikke klarer jobben?

4)
Hvorfor er O.Lie fremdeles i klubben? Og hvordan i ALLE DAGER klarer han å spille seg INN på laget? Barstad må jo være milevis foran.

Det er ekstremt tungt å være AaFK supporter om dagen. Turistsjef som direktør og fysio som sportslig leder, et publikum som er så nedprioritert og pissa på, en stadion som ser ut som en nedrustet russisk tråler, spillere uten motivasjon, NULL og NIKS overgangsvindu etter overgangsvindu, mens vi selger de beste vi har og lar pengene renne vekk i underskuddet som kommer av manglende satsing.

Fy faen så skuffa.. enda en gang.
AaFK er bipolar - fort opp og fort ned.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons aug 16, 2017 22:53:28

jast skrev:
ons aug 16, 2017 22:11:09
Nå kan ikke AaFK selge noen og det tror jeg heller ikke de kommer til å gjøre.
Er du nå så sikker på det ? ;)
Jeg tror de lett finner på å selge Gyasi. Om det kommer bud på ham så vil han kreve salg og så sier klubben at vi må gjøre slikt for å kunne lokke andre som vil videre. Med andre ord utenfor deres kontroll på et vis.
Og så er vi supportere enige i det og selv om stallen svekkes stallen vindu for vindu. Seter står dekte av støv på tribunene og vi ser tilbake på storhetstiden med Barrantes, Hamdallah, Morrison, Phillips, Leke og mange mange flere med vemod.

MEN sier de, til høsten skal det handles !
Hurra hurra...virkelig !!?

Nei...

weasel

Legg inn av weasel » ons aug 16, 2017 23:38:21

Dette blir min siste post for denne sesongen, det er min stille protest. Dette er vilt og helt utrolig nedbygging av laget. Få ut møkkaspillere som (alle vet vel hvem), og få inn noe skikkelige spillere. Nei fy faaan for en måte å bygge lag på. Leiesoldater på halvtårs kontrakter, selg de som er noe, hvordan er dette mulig!?? Syltynn stall som virkelig skal få merke det. Heldigvis er vi ikke med i cupen lengre heller , så blir slitasjen mindre. Snakkes til neste år (kanskje).

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » ons aug 16, 2017 23:48:02

Om Henrik Bjørdal havner i Brann er kvelden heilt ødelagt! Enda bra at det er toppfotball på sein kveldstid det lindrer smerten !

Guru

Legg inn av Guru » tor aug 17, 2017 00:00:39

Dersom dette blir resultatet av overgangsvinduet, så skal eg ikkje klage.

Men ein ting er openbart; Vi kan ikkje selge verken Gyasi, Kirkeskov eller andre som nokon kan finne på å vere interesserte i.

Første grunn er at vi kun har 19 A-spelarar. Det er allereie nede på minimum. Eventuelle erstatninger no vil vere egne juniorar eller kontraktslause spelarar som i beste fall spelte ein kamp i mai. Ingen av dei kan ventast å bidra med noko som helst i år.

Når det gjeld Gyasi, så er han gullklumpen vår. Esset. Jokeren. Vårt glimt av storhet. Joda, vi har spelarar som kan ta plassen hans i lagoppstillinga. Men ingen som kan erstatte han. Verken på bana eller som stjerna. Omdømemessig katastrofe om det skulle skje.

Det er endå meir uaktuelt å sleppe Kirkeskov. Vi har rett og slett ingen som kan ta plassen hans. Både Oddbjørn Lie og Daniel Gretarsson er på ei heilt anna venstrebackhylle enn han. I tillegg vil ein av dei på backen bety at vi er heilt uten reserver på midtstopperplass. Mister vi Kirkeskov, så mister vi også betydelig antall poeng.

Men tilbake til starten: Dersom dette blir resultatet av overgangsvinduet, så skal eg ikkje klage. Eg velger å stole på Trond når han seier at vi ikkje skal selge nokon. Men det blir to lange veker før eg er trygg tvers gjennom.

Tre poeng mot Tromsø vil gjere ventetida lettare.
Nokon veit bedre enn andre

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor aug 17, 2017 00:20:49

Ja, ventetida blir kortare om det kjem 3 poeng mot Tromsø, det trur eg desverre ikkje skjer. Aafk skal SLITE for kvart j.... poeng resten av sesongen. Det kan ikkje gå anna enn en vei, reknar med at Gyasi er borte innen 14 dager. Nei, nedrykk er nok nærmare enn dei fleste trur. Dei signala som blir sendt ut fra stadionkontora vil nok skremme bort alle som snuser på overgang til Aafk. Dette er blitt en klubb som ikkje satser, og derfor får klubben som fortjent. Natta er her bokstavlig tala. God natt!

Wodewick

Legg inn av Wodewick » tor aug 17, 2017 00:31:24

Dett var dett for denne gang, ingen nye inn selvfølgelig utenom et halvt års leiekontrakt for å erstatte et halvt års leiekontrakt. Ja og så litt nedbygging på keepersiden da.. Forutenom frigjøring av lønnsmidler for Tero..

I beste fall status quo, men det beste var jo en god del innsparte lønnsmidler i dette vinduet.. For noen genier vi har som leder denne klubben..

Jeg har ikke blitt særlig fristet av å sjå kamper denne sesongen forutenom på tv og et par gjesteopptredener på stadion. Selv når ting så som lysest ut og til og med jeg måtte moderere meg litt her inne så trodde jeg ikke på det som skjer. Derav heller ingen lyst og giv til å oppsøke stadion. Og jeg kan heller ikke se hvordan dem skal klare å vekke meg lenger. Motstanden og denne irritasjonen over en klubb uten noen retning og sterk ledelse sitter så dypt inne i kroppen at dem må virkelig slå på stortromma for å friste meg igjen. Men men

Klubben søker en fleksibel økonomi står det i avisa, helt hva det innebærer skjønner jeg lite av.. Er det å ha så mange spillere på kortidskontrakter som mulig som gjør det lett å frigjøre lønnsmidler eller? kanskje det er slik at penger kan flyttes fra utviklingsavdeling til senioravdeling når nødvendig.. Eller er det penger i banken som gjør at vi alltid kan hente inn spillere ved nødvendighet.. Kanskje stallen må bli så tynn og lønnsbudsjettet så lite at vi tjener penger bare på overføringene fra tv-avtaler og fotballforbundet..

Ikke vet jeg helt men det sier meg fint lite. Om klubben ikke har skjønt det enda at offensiv satsing generer mer inntekter som igjen kan generere sportslig satsing videre! En såkalt god spiral.. Nei det er bedre å omgi seg på disse negative spiralene som vi har jobbet med siden Hågensen sa det skulle bli andre boller nå..

Ok pengene er der ikke selv om dem skryter om at dem har så mange millioner på bok i poolen som var opprettet.. Helt ubrukelige penger for vi har ikke råd til å bruke dem, Gi dem til investorene så kan det kanskje få litt positive ringvirkninger hos næringslivet her på sunnmøre. Eller kanskje dem bare kan ha dem til å betale formueskatt om AP vinner valget..

Trist som Faen!

Om ikke vi har økonomi så må vi bli best på sportslige ting og da trengs det sportslig kompetanse men det er bannlyst i Ålesund for dem er så breiale og krever penger fra ledelsen til både utviklingavdelinger og kanskje andre plasser hvor skoen trykker....

Nei god natt.. Bydelsklubben AaFK lenge leve!!!!

Guru

Legg inn av Guru » tor aug 17, 2017 09:34:17

Det har vore eit aktivt overgangsvindu i Eliteserien. Under er konklusjonen, slik det var å finne i ein sak på smp.no. I snitt har kvar klubb henta nesten fire spelarar, i tillegg til at nokre har kome tilbake frå utlån. Omtrent like mange har gått ut.

Så er det om å gjere å kåre vinnarar og taparar. Om nokre månader vil fasiten vise kven som har rett. Brann og Strømsgodset har berre henta ein speler kvar. Dei har mista langt fleire, men ingen dei har prøvd hardt å halde fast i. Aalesund, Odd, Tromsø og Vålerenga har henta to kvar. For oss og Odd ser det ut som eit nullsumspel, medan Tromsø og Vålerenga ser ut til å ha blitt sterkare. Ellers er det mange vi kan nevne. Rosenborg ser ut som ein vinner, men alt er relativt. Dersom dei blir slått ut av Ajax, så er det lenge til dei kan nyte fruktene. Viking har skifta halve laget, og det er bingo. Kanskje trekk dei vinnerkula. Det er mange ukjente navn på lista, men verden er full av ukjente fotballspelarar. Det er alltid spennende å sjå kven som treff best. Det lurer vi alltid på. Historia seier at deter Sarpsborg.

Vi er ikkje hoppende glade over vårt eige resultat. Men så lenge vi klarer å beholde dei vi har er det ikkje verst. Vi har i alle fall kontinuiteten. Kun ein greker å spele inn i laget, og han er allereie godt i gang. Vi får håpe at det er det som er vinnermelodien. For no er det på tide med nokre positive opplevelser igjen.

BRANN
INN:
Ludcinio Marengo - ADO Den Haag
UT:
Halldor Stenevik - Nest-Sotra, lån
Steffen Lie Skålevik - Start, lån

HAUGESUND
INN:
Aleksandar Kovačević - Lechia Gdansk
Marko Cosic - Inter Zapresic
Jakub Serafin - Lech Poznan, lån
UT:
Filip Kiss - Al Ettifaq
Erik Huseklepp - Åsane, lån
Bruno Soares - Hapoel Tel Aviv
Johnny Per Buduson - Fredrikstad, lån

KRISTIANSUND
INN:
Andreas Rødsand - Nest-Sotra, retur fra lån
Amidou Diop - Molde
Torgil Gjertsen - Ranheim
Olav Øby - Sarpsborg 08, lån
Magne Hoseth - Notodden
UT:
Thompson Ekpe - Molde, retur fra lån (deretter solgt til Arendal)
Rocky Lekaj - Fredrikstad
Kamer Qaka - Politehnica Iasi

LILLESTRØM
INN:
Charles Chinedu Ezeh - Gee-Lec Football Academy
Moses Ebiye - Akwa United
Marko Maric - Hoffenheim, lån
Marco Tagbajumi - Strømsgodset
UT:
Bajram Ajeti - Gefle
Daniel Fernandes - frigitt
Tomás Malec - LASK Linz, retur fra lån
Michal Skoda - Zbrojovka Brno, retur fra lån
Bonke Innocent - Malmö FF
Petter Mathias Olsen - Strømmen, lån
Emil Ødegaard - Levanger, lån

MOLDE
INN:
Martin Ellingsen - Kongsvinger
Ibrahima Wadji - Gaziantep BB
Mathias Eriksen Ranmark - Oppsal
Vegard Forren - Brighton & Hove Albion
Christopher Telo - IFK Norrköping
Mathias Normann - Brighton & Hove Albion, lån
UT:
Sander Svendsen - Hammarby
Ole Martin Rindarøy - Sogndal, lån
Thompson Ekpe - Arendal
Amidou Diop - Kristiansund
Neydson da Silva - Elverum, lån
Kristian Fredrik Aasen Strande - Brattvåg, lån
Ola Ormset Husby - Brattvåg, lån
Etzaz Hussain - Odd, lån

ODD
INN:
Elbasan Rashani - Rosenborg
Etzaz Hussain - Molde, lån
UT:
Ardian Gashi - Ørn-Horten
Rafik Zekhnini - Fiorentina
Fredrik Oldrup Jensen - Zulte Waregem

ROSENBORG
INN:
Jonathan Levi - Öster
Morten Ågnes Konradsen - Bodø/Glimt
Anders Trondsen - Sarpsborg 08
Samuel Adegbenro - Viking
UT:
Elbasan Rashani - Odd
John Hou Sæter - Stabæk
Erlend Dahl Reitan - Bodø/Glimt, lån
Mushaga Bakenga - Tromsø

SANDEFJORD
INN:
Carlos Grossmüller - Danubio, lån
Crescendo van Berkel - Telstar
Facundo Rodríguez - Peñarol, lån
Varg Støvland - Fram Larvik, retur fra lån
UT:
Kevin Jablinski - Raufoss, lån
Péter Kovács - Arendal
Markus Naglestad - frigitt
Elliot Kebbie - frigitt

SARPSBORG 08
INN:
Nicolai Poulsen - Randers, lån
Erikson Spinola «Nenass» Lima - KFUM
Amin Askar - Sanliurfaspor
Rashad Muhammed - Florø
UT:
Morten Sundli - Öster
Kachi - Strømmen, lån
Amani Mbedule - Notodden, lån
Erton Fejzullahu - Kalmar
Olav Øby - Kristiansund, lån
Anders Trondsen - Rosenborg

SOGNDAL
INN:
Edin Øy - Fana, retur fra lån
Magnus Pedersen - Elverum, retur fra lån
Markus Brændsrød - Strømmen
Reiss Greenidge - Ebbsfleet United
Ole Martin Rindarøy - Molde, lån
Joachim Soltvedt - Åsane
Stanisa Mandic - Cukaricki, lån
Mohamed Didé Fofana - Hafia FC
UT:
Henrik Furebotn - Fredrikstad, lån
Fredrik Flo - Bryne, lån
Walid Atta - Najran, retur fra lån
Kristian Fardal Opseth - Bodø/Glimt (permanent overgang, var på lån)
Kristinn Jónsson - Breidablik
Simen Brekkhus - Åsane, lån

STABÆK
INN:
Edvard Linnebo Race - Kongsvinger, retur fra lån
Rubio Rubin - Silkeborg
John Hou Sæter - Rosenborg
John Alvbåge - IFK Göteborg
Tao Hongliang - Shandong Luneng
UT:
El-Hadji Ba - Sochaux
Alex Nimely - frigitt
Oskar Johannes Løken - Raufoss
Gurpreet Singh Sandhu - Ikke offentliggjort

STRØMSGODSET
INN:
Pål Vestly Heigre - Aalesund
UT:
Tommy Høiland - Viking
Radoslaw Janukiewicz - Pogon Szczecin, retur fra lån
Henrik Bredeli - Fredrikstad, lån
Marco Tagbajumi - Lillestrøm
Sondre Solholm Johansen - Mjøndalen (permanent overgang, var på lån)
Sosha Makani - Mjøndalen, retur etter lån

TROMSØ
INN:
Lasse Nilsen - Tromsdalen, retur fra lån
Sjamil Gasanov - Anzji
Mushaga Bakenga - Rosenborg
UT:
Patrick Kpozo - AIK, retur fra lån
Fredrik Michalsen - Fjölnir, lån

VIKING
INN:
José Cruz - Racing Ferrol
Ross Jenkins - Pirin Blagoevgrad
Fredrik Torsteinbø - Hammarby
Tommy Høiland - Strømsgodset
Sime Gregov - Koper
Tore André Sørås - Follo
Andreas Nordvik - Esbjerg
UT:
Michael Ledger - Sunderland, retur fra lån
Karol Mets - NAC Breda
Aniekpeno Udoh - Ljungskile, lån
Patrick Pedersen - Valur
Kwesi Appiah - Crystal Palace, retur fra lån (deretter solgt til AFC Wimbledon)
Robin Shroot - Hødd, retur fra lån
Stian Michalsen - Ljungskile, lån
Samuel Adegbenro - Rosenborg

VÅLERENGA
INN:
Fitim Azemi - Maccabi Haifa
Adam Larsen Kwarasey - Brøndby
UT:
Magnus Retsius Grødem - Ull/Kisa, lån
Rasmus Lindkvist - AIK
Aslak Falch - IFK Norrköping
Muhamed Keita - Lech Poznan, retur fra lån (deretter solgt til New York Red Bulls)
Mathusan Sandrakumar - Strømmen, lån

AALESUND
INN:
Athanasios Papazoglou - Kortrijk, lån
Jan Lennart Urke - Hødd
UT:
Lars Veldwijk - Kortrijk, retur fra lån (deretter solgt til Groningen)
Tero Mäntylä - Inter Turku
Pål Vestly Heigre - Strømsgodset

Brehme

Legg inn av Brehme » tor aug 17, 2017 09:59:36

En ting er i alle fall sikkert, vi kan stille et like godt/dårlig lag til neste kamp, som vi gjorde i vårsesongen da vi presterte veldig bra og lå helt i toppen. Utfordringen nå blir å gjenskape de prestasjonene og å fortsette å utvikle de spillerne vi faktisk har i stallen.

Det er ingen tvil om at stallen er syltynn, men det må gå an å kritisere uten å hele tiden mase om nedrykk. Hvis dette Aafk-laget rykker ned, så skal jeg gå til Tromsø sammen med Yttis :D

gaddag

Legg inn av gaddag » tor aug 17, 2017 10:38:51

Nei så "enkelt" er det i grunn. Prester godt og ingen vil klage.
Og det er jo ikke slik at alle lagene rundt oss har plutselig klart å kjøpe seg mye bedre enn de var.
Men det har også med å kjøpe seg interesse. Det er kjølig rundt Aafk og de trenger sårt en piff.

Men jeg tror de skal få et kjeppa kjør med spesielt Gyasi de neste par ukene, og de kan rett og slett ikke selge noen som helst nå.
Så selv om vi ikke har kjøpt oss bedre er det fortsatt tid til å selge seg dårligere.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor aug 17, 2017 11:06:38

gaddag skrev:
tor aug 17, 2017 10:38:51
Nei så "enkelt" er det i grunn. Prester godt og ingen vil klage.
Og det er jo ikke slik at alle lagene rundt oss har plutselig klart å kjøpe seg mye bedre enn de var.
Men det har også med å kjøpe seg interesse. Det er kjølig rundt Aafk og de trenger sårt en piff.

Men jeg tror de skal få et kjeppa kjør med spesielt Gyasi de neste par ukene, og de kan rett og slett ikke selge noen som helst nå.
Så selv om vi ikke har kjøpt oss bedre er det fortsatt tid til å selge seg dårligere.
Enig i at en ny interessant spiller inn nå, hadde gitt en boost for interessen. I tillegg er jo stallen syltynn, så det er jo sportslige argumenter for det også.

Men stallen har vært syltynn over lenger tid, og "normalen" kan umulig være det antall spillere vi har pdd. Da legges i så fall lista veldig lavt. Hele sesongen har TF vært avhengig av å bruke spillere utenfor sine vante posisjoner, så det er tydelig at vi mangler alternativer på flere plasser.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor aug 17, 2017 11:43:49

Faktisk tror jeg ikke lenger at et spillerkjøp i 5-6 millionersklassen betaler seg for klubben. Med mindre vedkommende er direkte medvirkende til å unngå nedrykk (vi ville garantert ha rykket ned uten ham), og vi i tillegg får en langvarig publikums-boost, så vil det ikke betale seg. Interessen rundt klubben er nå så kjølig og laber at folk knapt nok får med seg at det kommer en ny spiller.
Se bare på JAR f.eks. Det kom noen tusen ekstra på hans første hjemmekamp, deretter var det tilbake til samme gamle tralten. Netto gevinst, kanskje 2-300.000
Nå var han riktignok gratis, men det gir oss en pekepinn. Dersom AaFK hadde betalt millioner for ham, ville det gått i dundrende minus.
Jeg tror at AaFK må begynne å drite litt i hva "allehvermansen" rundt klubben vil nå. Og de som ønsker "satsing fordi det må jo naturligvis lønne seg," de må nesten komme med et realistisk regnestykke før jeg tror på det. Å spare seg til fant er blitt et begrep man gjerne bruker om AaFK. Men på den andre siden: det er tross at bedre å rykke ned, enn å satse hud og hår på noe som ikke funker, og ende med dundrende konkurs.
Klubben bør selvfølgelig ta med seg innspill fra supporterne, men tenk først og fremst fotball og lagbygging! Stein på stein, sant!
Det som lønner seg mest på sikt, er å prestere på bana over tid. Aller helst med lokale gratis spillere.
Greier vi det, vil publikum komme av seg selv.
Jeg tror også at vi som supportere må stikke fingeren litt i jorda, og prøve å legge bak oss den perioden med voldsom entusiasme i hele byen, og full stadion på hver kamp. Den tiden var AaFK's "15 minutes of fame". Det kommer ikke tilbake i vår levetid.

Det er mer realistisk å få stabile ca 6000 på tribunene, og hvis vi greier å normalisere oss rundt det, bør vi være fornøyd. Alt over det må komme som en bonus.

gaddag

Legg inn av gaddag » tor aug 17, 2017 12:41:30

Jeg er personlig svært uenig i det meste du skriver over Arcturus. ;)

Spesielt i at de skal drite i allehvermansen. Gjør de det mer enn i dag så kan de bare legge ned.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tor aug 17, 2017 14:16:13

gaddag skrev:
tor aug 17, 2017 12:41:30
Jeg er personlig svært uenig i det meste du skriver over Arcturus. ;)

Spesielt i at de skal drite i allehvermansen. Gjør de det mer enn i dag så kan de bare legge ned.
Heilt enig gaddag ! Et anna spørsmål er kor lenge TF er sjef hos spelerane misser han garderoba er han ferdig ! Tenker på tåkepratet etter kampane vi gjør ikke ditt og vi gjør ikke datt ! Det er han som skal få system og spelerane til å fungere !

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor aug 17, 2017 15:57:43

Lov å være uenig, men det er basert på historien om hvordan de kom seg opp til å begynne med. Fokus på lagbygging, identitet og kvalitet. Ikke på å kjøpe inn dyre leiesoldater. :)

gaddag

Legg inn av gaddag » tor aug 17, 2017 18:46:42

Men under den oppbyggingen var klubben veldig nærme sine supportere..

Pehelg

Legg inn av Pehelg » tor aug 17, 2017 21:20:48

I de første årene på CLS var det nettopp "bygge stein på stein" som ble gjort. Da så vi vekst og et produkt som utviklet seg og gjorde det interresant og underholdende å gå på kamp og følge laget.
Når det nå er glissent på tribuna og ditto liten interesse fra næringslivet, så kan det skyldes at klubben de seneste årene har " bygget NED stein for stein". Siden Rekdaltida har pilene mer eller mindre pekt nedover.
I en periode solgte klubben spillere for mange titalls millioner - investorene SA de skulle reinvisteres. Hvis denne lovnaden ble etterlevd, så ville klubben ha økonomi til spillerkjøp mange andre klubber bare kunne drømme om.
Vi kan med sikkerhet si at disse midlene ikke er å finne i invisteringsregnskapene til Aafk!!!!

Klubben har i flere år prøvd å selge et produkt de ikke kunne levere. Dette har publikum blitt lei av og viser misnøye med å utebli.
Da er Aafk i den vonde spiralen, og det må kraftige tiltak til for å snu dette.

En god begynnelse er at man stopper nedbygginga og skaffer spillere som kan gi oss noe å tro på.
Det er ikke nok at treneren er "fornøyd med ståa" når resultatene uteblir.

Wodewick

Legg inn av Wodewick » tor aug 17, 2017 22:06:07

Begynn med å skape en ledelse og leder/trenergruppe som folk har tillit til. Vi har ikke tid til å bygge opp tillit over tid nå. Et enkelt grep er å få inn folk med fotballkompetanse i mange ledd. Da vil iallefall vi som har spilt/fulgt fotball tett over tid ha noe å tro på. Kontaktnettet til nåværende ledelse /trenergruppe begrenser seg til Anton Joore. Resten er ubeskrevne blad i det store og det hele. Fotballkompetansen sitter også hos ham. Det var en god avgjørelse å hente inn han, noe som igjen viste seg resultatmessig når han kom inn.. Men en enslig svale som sitter kanskje lavest på rangstigen har begrenset verdi.. Hadde Joore blitt ansatt som sportslig leder(med reell makt) med hans CV så hadde iallefall jeg sett lysere på det..

Om dem da fulgte opp en slik signering med kanskje et godt norsk fotballnavn som enten daglig leder eller i trenerkorpset så hadde iallefall jeg begynt å tro litt igjen.. Det handler veldig lite om hvilke spilllere man henter. Men om dem som henter dem har tillit blant supporterene.

Men løsningen på lederkabalen ble akkurat så svak som fryktet, kan hende dem er flinke for all del, men dem har ikke tillit og dermed må dem gjøre seg fortjent til tilliten og det kan ta lang tid om dem noen gang får den...

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » fre aug 18, 2017 00:28:25

Det er jo dessverre slik at AaFK har blitt en lukket klubb, en klubb uten ansikt utad og en klubb som har blitt sakte men sikkert adskilt fra supporterne. Det er som Woodewick sier, utrolig grått og trist på trenersiden, foruten Egil Eliassen og Anton Joore. Å gå fra Jønsson til Aabrekk var jo et nakkeskudd for klubben. Når gjengen i tillegg ikke hadde ryggrad nok til å holde på avgjørelsen sin i mer en 4 kamper tapte klubben mye cred i fotballnorge. Så kom saken med Fjørtoft.

Enig i at det ikke nødvendigvis hele tiden går på spillerne. Alle ansatte blomstrer under rett ledelse, fotball er intet unntak. Men AaFK skriker etter en bredere tropp, og man kan ikke basere bredden på juniorer, hvertfall ikke i Norge og AaFK. Muligens i større klubber. AaFK har heller ikke råd til flere kjøp ála Sander Post, Pimpong, Okoronkwo eller Marlinho. Det koster flesk i overgangspenger, sign-on fee og lønn. Penger som AaFK hele tiden skriker at de ikke har, selv med en tangopool på godt over 7 mill.
Det nytter ikke å si at de nye spillerne glapp i siste liten, for før det kommer til siste liten så må ting være oppe å avgjort.

Når det er sagt skjer det tydeligvis ting på supportersiden også. Har Aalesund support noe som helst med stormen å gjøre? Eller er de separate?
AaFK er bipolar - fort opp og fort ned.

weasel

Legg inn av weasel » fre aug 18, 2017 12:21:34

Da har man lagt skuffelsen bak seg( delvis) over manglende forsterkninger , dersom de ikke selger noen nå, så kan det leves med., men trygg er vi ikke. Med skadefri tropp og forhåpentligvis en greker på opptur så kan dette bli bra. Men da må spillerne blø for drakta i hver eneste kamp. Jeg lovte å ikke skrive mer her i år, men det var skrevet i affekt🙂.

Guru

Legg inn av Guru » fre aug 18, 2017 12:30:50

Benytter denne tråden til å dele den dårlig skjulte hemmeligheten at Anders Waagan er tatt ut på U17-landslaget.

12 av dei 20 spelerane der er tilknytta ein eliteserieklubb, inkludert en som er lånt ut derifrå.

Anders venter som kjent fortsatt på eliteseriedebuten sin. Av spelerane i troppen kan eg berre sjå Johan Hove frå Sogndal som har spelt meir enn bittelitt. Trur Haldor Stenevik har eit innhopp for Brann. Erik Botheim fekk litt omtale som stortalent då han gjekk frå Lyn til Rosenborg i vinter. Bortsett frå deter det helst ukjente navn, med mulige unntak av Marcus Solbakken og Filip Brattbakk.

Svar