Moderator: Arcturus

LØVrE

Reidar Vågnes ?

Legg inn av LØVrE » fre jul 29, 2016 17:25:40

Reidar Vågnes ?

Den 7. september 2009 publiserte Sunnmørsposten en artikkel om Reidar Vågnes med overskrift : ”Derfor sluttet Vågnes” med undertekst : ”Brutte løfter og endrede arbeidsoppgaver gjorde at Reidar Vågnes mistet lysten på å fortsette i AaFK”.

Sammendrag : RV var i utgangspunktet skeptisk til å returnere til AaFK i 2006 (hovedgrunnen var bl.a. tidligere samarbeidsproblemer med Henrik Hoff red.anm.). Derfor søkte han aldri jobben, men ble isteden headhuntet til stillingen som Sportslig Utviklingsleder . Dermed skulle Vågnes sikre den nødvendige sportslige kompetansen i AaFK på lengre sikt !

Slik ble det aldri og dermed leverte RV sin avskjedssøknad .

Sitat fra artikkelen :
– ”Det er ikke til å legge skjul på at det skyldtes at forutsetningene fra da er helt forandret. Da jeg kom til AaFK stilte jeg to krav: For det første ønsket jeg en fast stilling som sikret meg trygghet, slik at jeg kunne bli i klubben resten av yrkeslivet. I tillegg skulle kompetansen min bli brukt. Jeg skulle få ansvar og myndighet, men det endte med at jeg bare fikk ansvar, sier Vågnes”. Dermed var et av to kriterier brutt.

Høsten 2008 dro Reidar Vågnes på ferie med gjentatte forsikringer om at jobben hans ikke var truet. Sjokket var dermed stort da han 8. desember troppet opp på Color Line stadion igjen.
Sitat : ” – Da var stillingen min kuttet ut, og jeg fikk i stedet tilbudet om en åremålsstilling som spiller- og trenerutvikler. Dermed var begge kriteriene brutt, sier han.
Hovedårsaken til at Reidar Vågnes i midten av november gav seg i AaFK, skyldtes m.a.o. at han følte at bare en liten del av kompetansen hans ble brukt av klubben.

Sitat : ”Jeg har blant annet, som den eneste på sportsavdelingen, ikke vært med på å evaluere hovedtrenerens innsats. Med tanke på at NFF har brukt meg 12 ganger som instruktør på D-kurset, og at jeg har UEFA Pro Lisens som trener, synes jeg jo det er litt merkelig, sier Vågnes. Jeg ville tro at dette var en kompetanse klubben ville benytte seg av når den først var i klubben, sier han”.

(I 2007 var det også knyttet høye forventninger til et prosjekt likt det Molde kaller Aker Akademiet. I fire måneder jobbet prosjektleder Reidar Vågnes og Terje Tollås – med mange flere – med prosjektet.
– Vi presenterte det for styret og fikk positive tilbakemeldinger. Men så gikk det et par-tre uker, og plutselig fikk vi beskjed om at det var lagt på is, og at det bare var å glemme det. Vi fikk heller ikke lov å bruke ordet akademi. Jeg var med da beslutningen ble tatt, men har til dags dato ikke fått noen fullgod forklaring. Det er klart at du mister litt motivasjon når du opplever slikt, legger han til).

Men NB ! RV utelukket den gang likevel ikke en retur til AaFK på et senere tidspunkt !
Sitat : ”Jeg vil tro at alle som kjenner meg vet hvor glad jeg er i denne klubben – den betyr utrolig mye for meg! Det er sikkert delte meninger om viktigheten av min rolle, men jeg vet i alle fall at jeg har investert vanvittig mye tid og krefter i klubben. Så en retur i framtiden er vel ikke utelukket, for i fotball kan ting skje fort. Men jeg tror de fleste forstår at det i så fall må bli under et annet regime (les; uten Henrik Hoff som leder), sier Vågnes.

Konklusjon : Dette føyer seg inn i rekken av eksempler på hvordan daglig leder m/”bakmenn” indirekte har frosset ut dyktige medarbeidere ved å ta fra dem eller forandre stillingsinstuksen/ansettelses-premissene deres (Reidar Vågnes , Arnfinn Ingjerd , Dagfinn Evebø , Jan Jønsson , Jan Erik Sørnes og nå sist Karl Oskar Fjørtoft). Han kan skylde på investorer og styreledere/styrene til han blir blå i ansiktet , men nå bør de to nåværende styrelederne Ivar Nesset og Reidar Mjelde sette seg sammen med HH og på en ryddig og juridisk korrekt måte fortelle ”direktør” Henrik Hoff at nok er nok og at dersom stumpene skal reddes , så må klubben gå foran enkelpersoner som HH sjøl - for de kan umulig ha unngått å få med seg den unisone kritikken blant både menigmann og supportere som har eksistert helt siden salget av HammedAllah , og som i dag er større enn noen gang siden AaFK kvalifiserte seg for Tippeligaen i 2002 !

Så dersom Reidar Vågnes fortsatt ønsker en sportslig lederstilling i klubben , må det først ei skikkelig personal-opprydding til (men det må det uansett !) , før RV evt. spørres om han har lyst – kanskje har han mista lysta , men kanskje sier han "OK" - at ”alle gode ting tre” ? Men da må som nevnt noen først "rydde plass" og deretter spørre ham.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 9260_1.snd

PS.

RV kunne lagd et stort rabalder dersom han hadde villet (og med god grunn) , men slik er ikke Reidar Vågnes ; han setter klubben foran seg sjøl - han er sindig , klok og ikke minst ydmyk - stikk motsatt den nåværende daglige leder ...

Sist redigert av LØVrE den fre jul 29, 2016 23:39:29, redigert 1 gang totalt.

Guru

Re: Reidar Vågnes ?

Legg inn av Guru » fre jul 29, 2016 19:30:31

Yes, please.
Nokon veit bedre enn andre

Wodewick

Legg inn av Wodewick » fre jul 29, 2016 21:55:37

Da får vi enn kompetansen vi trenger iallefall i første omgang ja.. Og bonusen er et ufattelig godt nettverk etter et langt liv i fotballen. Selv om det nok er noen år siden han var veldig heit i fotballverdenen så kjenner han folk det kan lønne seg å kjenne. Folk som trolig ikke kjenner nåverende ledelse....

forever_orange_1985

Legg inn av forever_orange_1985 » fre jul 29, 2016 22:53:42

Helt sykt hvordan denne klubben styres. HELT sykt! Hvordan kan styret la HH sitte når det er et unisont folkekrav å bli kvitt han? Supportere boikotter kamper i protest, likevel skjer ingenting. Maktsyke Hoff sørger for å fjerne ALLE i klubben med kompetanse, likevel lar styret han sitte. Er det så vanvittig "gutteklubben grei" at han skal vernes for en hver pris? Selv om det betyr nedrykk? Jeg er så rystet... finner egentlig ikke ord... klubben er jo KORRUPT!

LØVrE

Legg inn av LØVrE » fre jul 29, 2016 23:03:21

Kanskje tida er moden for et opprop her på SC , Guru ?
Jeg føler den er overmoden !

Kan vi samle oss om en ordlyd som ikke er så personlig , men ryddig og tydelig ?
Kom gjerne med forslag til ordlyd , Guru eller andre ...

Kunne rett og slett bare være :

Ja , til ny sportsjef !
Ja , til ny daglig leder !

Eller på Facebook ?
Er ikke der sjøl , men registrerer meg gjerne !

Willy

Legg inn av Willy » fre jul 29, 2016 23:36:21

LØVrE skrev:Kanskje tida er moden for et opprop her på SC , Guru ?
Jeg føler den er overmoden !

Kan vi samle oss om en ordlyd som ikke er så personlig , men ryddig og tydelig ?
Kom gjerne med forslag til ordlyd , Guru eller andre ...

Kunne rett og slett bare være :

Ja , til ny sportsjef !
Ja , til ny daglig leder !

Eller på Facebook ?
Er ikke der sjøl , men registrerer meg gjerne !

Ja til nye krefter, ny giv!
A fool gives full vent to his anger, but a wise man keeps himself under control.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » fre jul 29, 2016 23:40:36

Signert !

gaddag

Legg inn av gaddag » lør jul 30, 2016 00:30:21

Vågnes hater Henrik Hoff..

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » lør jul 30, 2016 00:40:42

gaddag skrev:Vågnes hater Henrik Hoff..
Han har selv sagt det til meg, så lenge HH er i klubben KOMMER HAN ALDRI TIL Å RÈINTRE I KLUBBEN. Derimot, den dagen HH forlater AaFK, kommer han svært sannsynlig tilbake om noen i klubben ønsker det. Og hvem har vi mest bruk for i "nye" AaFK, HH eller Reidar Vågnes?

Spør for en kompis :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

LØVrE

Legg inn av LØVrE » lør jul 30, 2016 20:36:15

Nå tar også Vågnes , Normarm , Erik Hoseth , Arne Aambakk bladet fra munnen - FLOTT !

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 791506.snd

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør jul 30, 2016 21:39:35

Det er kanskje ikke så vanskelig å danne seg et bilde av hva som har skjedd i saken med Fjørtoft.
Han har sannsynligvis fått direktiv fra Fredriksen/Hoff om å holde skjenneprekener til spillerne som tydeligvis ikke har ytet sitt beste eller spilt dårlig i det siste. Det er som regel nestkommanderende som får slike drittjobber. Mulig han har gått over streken i all sin iver, og da er tradisjonelt ikke veien lang til Onkel Hoff i denne spillergruppen.
Som takk for pliktoppfyllende jobb har Hoff da sett sitt snitt til å rydde plass for denne mentoren de har fablet om.
De uskyldige skal lide-ikke minst i AaFK.

Wodewick

Legg inn av Wodewick » lør jul 30, 2016 22:17:33

Hvilken mentor, var det han som ikke ønsket å komme det da!

Veldig godt å sjå fotballfolk komme på banen og da spesielt Vågnes, det han sier har tyngde.. Håper flere følger opp.. Nå må det taes grep som publkum ønsker.. Styre og stell i Aafk ligner jo mere på Nord-Korea enn en fotballklubb i demokratiske Norge..

LØVrE

Legg inn av LØVrE » søn jul 31, 2016 00:12:32

Vågnes til NRK igår :

Når det gjelder Ålesund, er jeg veldig bekymret må jeg innrømme. Kampen mot Brann var en skrekkopplevelse for alle oss som holder med AaFK. Jeg kunne sagt mye, men jeg er i alle fall veldig betenkt. Jeg tror det blir tøft å holde seg hvis de ikke forsterker seg med to-tre spillere i dette overgangsvinduet, spår Vågnes.

Øggen

Legg inn av Øggen » fre apr 27, 2018 09:02:22

Vågnes i samtale med Melland. Bekrefta fra begge sider tydeligvis. Vi kan berre håpe....

http://www.smp.no/100Sport/fotball/Skal ... 4223b.html

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre apr 27, 2018 14:59:54

Synd lønna til Reidar forsvant på Bergsøy.

Men Aafk trenger Vågnes mer enn Vågnes trenger Aafk. Sogndal har 8 mill Hovland-kroner de nok gjerne vil bruke godt til å få frem nye afrikanske suksesser. Aafk har ikke plass til flere.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » fre apr 27, 2018 17:21:14

Krå Myra skrev:
fre apr 27, 2018 14:59:54

Men Aafk trenger Vågnes mer enn Vågnes trenger Aafk. Sogndal har 8 mill Hovland-kroner de nok gjerne vil bruke godt til å få frem nye afrikanske suksesser. Aafk har ikke plass til flere.
Godt vi har økonomi og administrasjonsansvarlig for AaFK her på forumet! Rett og slett helt fantastisk!
Det er jo klin umulig at andre betaler firmaet ti Reidar for de tjenestene han skal utføre, så godt vi fikk lagt den ballen død!!

Helt utrolig merkelig at klubben går ut i sumpen å sier de skal styrke teamet når det så åpenbart kommer frem av Adm dir. her at klubben ikke har noe å gå på... håper de går ut å beklager feilen, og at Vik får sparken momentant!!!!!

Willy

Legg inn av Willy » fre apr 27, 2018 18:07:33

AaFKforEVIG skrev:
fre apr 27, 2018 17:21:14
Krå Myra skrev:

Godt vi har økonomi og administrasjonsansvarlig for AaFK her på forumet! Rett og slett helt fantastisk!
Det er jo klin umulig at andre betaler firmaet ti Reidar for de tjenestene han skal utføre, så godt vi fikk lagt den ballen død!!

Helt utrolig merkelig at klubben går ut i sumpen å sier de skal styrke teamet når det så åpenbart kommer frem av Adm dir. her at klubben ikke har noe å gå på... håper de går ut å beklager feilen, og at Vik får sparken momentant!!!!!
Har du dannet deg hele bildet av den økonomiske situasjonen du da, etter å ha lest bare 2 saker fra SMP? Gjør litt grundigere research før du uttaler deg så bombastisk :)
A fool gives full vent to his anger, but a wise man keeps himself under control.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre apr 27, 2018 21:04:30

AaFKforEVIG bruker å sitere meg og dra en stråmann. Ikke noe å bruke en kalori på. Det handler aldri om sak men at jeg sier noe teit.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør apr 28, 2018 18:01:48

Krå Myra skrev:
fre apr 27, 2018 21:04:30
AaFKforEVIG bruker å sitere meg og dra en stråmann. Ikke noe å bruke en kalori på. Det handler aldri om sak men at jeg sier noe teit.
Fordi du forpester forumet med masse unødvendige tråder og innlegg som det der. Hvordan i alle dager vet du hvordan økonomien i AaFK er? At de ikke har plass til fler?
Det irriterer kanskje ingen andre, men det irriterer meg, når jeg vet hva situasjonen er, vet mer om klubben på innsiden slik at jeg slipper å synse..

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør apr 28, 2018 18:06:50

Krå Myra skrev:
Og «dra en stråmann»... selvfølgelig gjør jeg det. Som er din enkleste vei ut. Mange har sitert deg på mye, uten at du gidder å svare de, så selvfølgelig velger du å se det på den måten. Svært lite overraska...

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør apr 28, 2018 18:07:29

AaFKforEVIG skrev:
lør apr 28, 2018 18:06:50
Krå Myra skrev:
Og «dra en stråmann»... selvfølgelig mener du jeg gjør jeg det. Som er din enkleste vei ut. Mange har sitert deg på mye, uten at du gidder å svare de, så selvfølgelig velger du å se det på den måten. Svært lite overraska...
Dobbelpost
Sist redigert av AaFKforEVIG den lør apr 28, 2018 18:11:48, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør apr 28, 2018 18:11:21

Willy skrev:
fre apr 27, 2018 18:07:33
AaFKforEVIG skrev:
fre apr 27, 2018 17:21:14
Krå Myra skrev:

Har du dannet deg hele bildet av den økonomiske situasjonen du da, etter å ha lest bare 2 saker fra SMP? Gjør litt grundigere research før du uttaler deg så bombastisk :)
Hvis det er meg du sikter til Willy, så nei, absolutt ikke.
Når det gjelder administrasjonen i AaFK så lar jeg de gå ut i media å si de skal styrke kompentansen i klubben. Da forventer jeg at de vet hva de snakker om, og at de vet de kan realisere det. Ikke at de allerede da vet at de ikke har råd.

Når det er sagt, så vet jeg, som veldig mange andre her på forumet, hvordan ting er i klubben om dagen. Mye info fra sikre «skilder»
Derfor provoserer det meg når KM her oppe gang på gang uttaler seg så bombastisk om ting han absolutt IKKE har greie på..

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons mai 23, 2018 15:06:24

Da er Vågnes i klubben, engasjert som konsulent.
Han skal jobbe med spillerlogistikk; for å finne de rette spillertypene.

Og med det har klubben omsider tatt de grepene som fler her inne har etterspurt i ca 15 år.

http://www.aafk.no/nyheter/reidar-vagnes-til-aafk

Med Skiri og Vågnes som de siste brikkene på plass i kulissene, er toppfotballkompetansen i administrasjonen høyere enn den noen gang har vært i AaFK's historie. Fremtiden ser lys ut nå!

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » ons mai 23, 2018 15:20:00

Korrekt analyse/kommentar Acturus!!!
Dette var særdeles gode nyheter... 8-)

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons mai 23, 2018 15:56:44

Det hadde vært interressant å vite mer om hva rollen til Vågnes innebærer.

"Vågnes skal i en 50% prosjektstilling bidra til kontroll og styring i prosesser med den hensikt å skaffe riktige spillertyper til klubben, fra både lokalt, nasjonalt og internasjonalt."

Det høres litt ut som en "sjefsspeider" en funksjon mange klubber har.

Telstar

Legg inn av Telstar » ons mai 23, 2018 17:49:47

Fantastisk nytt. Med Vågnes og Skiri er apparatet bak laget direkte strålende. Ingen ting kunne gledet meg mer enn akkurat dette.
En skal slett ikke se bort i fra at desse tilsettingene er med på å øke lysten til å investere i klubben og dermed opne opp for flere
gode signeringer både i sommervinduet og ikke minst til neste år dersom klubben skulle greie å rykke opp igjen på første forsøk.
Uansett er dette to tilsettinger som etter min mening vil skape mye posivitet både innad og uttad i AAfk i åra framover. Kjempebra !!

Guru

Legg inn av Guru » ons mai 23, 2018 18:30:18

Det er berre å gratulere. Både klubben, Vågnes og oss. Veldig mange har ønska han tilbake sidan han første gong forlot oss. Sist slutta han fordi han fekk feil oppgaver. No virker det som om jobben er grundig snakka gjennom og forma ut før han har takka ja til den. Frå gammalt av er han ein flink trener og spelerutvikler. Den biten er det andre som har hånd om, men tipper han gjerne tar ein prat om nokon spør. "Speider med ansvar både her og der" virker som ein viktig del av jobbeskrivelsen. Han har gode kontakter, er tydeligvis flink å velge ut dei rette spelerane og har resultat å vise til. Det åleine er ein viktig grunn til å få han inn igjen. På toppen av det heile får han vere med på å forme klubben og kulturen der. Eg ser ikkje vekk frå at han får ein slags mentorrolle opp mot både Melland og andre. Som ein lagspeler kan han vere med på å gjere heile laget bedre. Til slutt - som nokon nevner - så er han ein person veldig mange har ønska inn i klubben. Og det er veldig langt mellom dei argumenterer mot. Litt det same med Skiri. Det er bortimot utelukkende positive tilbakemeldinger på at begge to er tilbake. Forhåpentligvis vil dette vise igjen i støtta både frå dei med stemme og dei med penger.

Apropos penger: Vågnes er endå ein på lønningslista. Det sportslige apparatet begynner å bli stort. Definitivt ikkje obos-størrelse. Eg går ut frå at det er godt vurdert. No er det berre å levere varene:-)

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons mai 23, 2018 18:48:33

Ang. størrelsen på organisasjonen så er det sommervinduet som viser om en har lagt seg på for høye utgifter. Det skal 4 inn som forsterker.

( Bohinen sier 3 mer i antall og Berisha skal nok ut )

Vågnes kan jo sikkert lønnes som honorar ved Tango2012 konsulentjenester. Det er vel innafor. Vil være rart om klubben lønner den som finner investeringsobjekt til poolen uten at det bidras fra Tango2012.

Guru

Legg inn av Guru » ons mai 23, 2018 19:03:07

Krå Myra skrev:
ons mai 23, 2018 18:48:33
Vil være rart om klubben lønner den som finner investeringsobjekt til poolen uten at det bidras fra Tango2012.
Det vil vere rart om ikkje alle involverte diskuterer vegen videre i lag. Klubben, investorane, alle med lange og halvlange planer. Eg går ut frå at det handler om suksess for dei aller fleste. Sjølvsagt, spenninga ved å kunne gjere eit kjempekupp vil alltid vere ein inspirasjon for enkelte.

Men kvifor oppsto tangopoolen til å begynne med? Om eg ikkje har misforstått, så var det fordi dei med pengane ville ha kontroll. Dei stolte ikkje på at klubben ville håndtere dei på rette måten. No kan vi håpe at den tilliten er på vei til å bli gjenoppretta. Samtidig som heile tangopool-ordninga i beste fall er gråsonelovlig. Eg skal ikkje legge løysinga i hendene på nokon. Men så lenge målet er likt og tilliten på plass, så bør det vere godt grunnlag for å finne dei beste løysingane.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons mai 23, 2018 20:20:56

Guru skrev:
ons mai 23, 2018 19:03:07
Krå Myra skrev:
ons mai 23, 2018 18:48:33
Vil være rart om klubben lønner den som finner investeringsobjekt til poolen uten at det bidras fra Tango2012.
Men kvifor oppsto tangopoolen til å begynne med? Om eg ikkje har misforstått, så var det fordi dei med pengane ville ha kontroll. Dei stolte ikkje på at klubben ville håndtere dei på rette måten.
Tango2005 var pengefolks bidrag til å hindre Normark i å rykke ned. Han sa neitakk. Og så fikk vi Tango2007 og Tango2012.

Tango2012 ville hindre nedrykk forrige sesong men klubben sa neitakk.

Svar