Moderator: Arcturus

Svar
AaFKHareid

Tilstand på vårt kjære stadion.

Legg inn av AaFKHareid » lør jan 28, 2017 22:12:30

Var på kampen AaFK-Hødd på Fredag og det var ein ting som slo meg mitt i mageregionen.
Vårt kjære Colorline Stadion begynner dessverre å virke slitt og tildels lite ryddigt og reint

Synest det er trist å sjå! Ureint mange plasser. Rusten renner fra stålkonstruksjoner etc.

Kva synest dåkke?
:oops:

Brukeravatar
tl007

Re: Tilstand på vårt kjære stadion.

Legg inn av tl007 » lør jan 28, 2017 22:50:45

Er du sikker på at det ikke er på Ulstein Verft du har vært? :lol:

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » lør jan 28, 2017 23:37:21

Vedlikehold er jo én ting, men det som både jeg og maaange med meg legger merke til er den grå og kjedelige betongen som slår imot oss. Spesielt via TV så ser det ikke bra ut. Det er ikke mye jeg vil skryte av det de får til ved fergeleiet, men i fjor sommer hadde de studenter på sommerjobb som malte den grå og kjedelige betongen blå. Hele stadion får et annet og mer proft preg. Ble faktisk meget bra. *går og vasker munnen sin* Har en våt drøm om å helle på oransj maling på de grå om dominerende feltene. Da kommer også de viking-blå setene til sin rett. Tenk, en blå og oransje stadion??? :D
Ikke engang tornekrattet liker dialekten sin!

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » lør jan 28, 2017 23:38:55

tl007 skrev:Er du sikker på at det ikke er på Ulstein Verft du har vært? :lol:

Du er muligens en av grunnene til at publikum er iferd med å svikte klubben vår?

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn jan 29, 2017 10:51:42

AaFKHareid skrev:

Du er muligens en av grunnene til at publikum er iferd med å svikte klubben vår?

Ja, siden dette er ditt andre innlegg så har i hvert fall du vist en fanatisk interesse for klubben.

jast

Legg inn av jast » søn jan 29, 2017 11:24:16

einherjer83 skrev:Vedlikehold er jo én ting, men det som både jeg og maaange med meg legger merke til er den grå og kjedelige betongen som slår imot oss. Spesielt via TV så ser det ikke bra ut. Det er ikke mye jeg vil skryte av det de får til ved fergeleiet, men i fjor sommer hadde de studenter på sommerjobb som malte den grå og kjedelige betongen blå. Hele stadion får et annet og mer proft preg. Ble faktisk meget bra. *går og vasker munnen sin* Har en våt drøm om å helle på oransj maling på de grå om dominerende feltene. Da kommer også de viking-blå setene til sin rett. Tenk, en blå og oransje stadion??? :D

Dette høres ut som en god ide. Male alle grå betong flater på hele stadion oransje :)

Løfserøven

Legg inn av Løfserøven » søn jan 29, 2017 11:56:51

Hva med å la noen unge graffitiutøvere(kunstnere) få utfolde seg ved å lage Aafk relaterte motiver på grå betong. Dette er etter min mening en vinn-vinn situasjon for alle. Stadion blir pynta opp, graffitikunstneren får utøve kunst, og slik blir lagt merke til av publikum og TV publikum, annønsører etc.........

Øggen

Legg inn av Øggen » søn jan 29, 2017 12:54:15

AaFKHareid skrev:Var på kampen AaFK-Hødd på Fredag og det var ein ting som slo meg mitt i mageregionen.
Vårt kjære Colorline Stadion begynner dessverre å virke slitt og tildels lite ryddigt og reint

Synest det er trist å sjå! Ureint mange plasser. Rusten renner fra stålkonstruksjoner etc.

Kva synest dåkke?
:oops:

Ej e heilt enig. Satt med akkurat samme tankene når ej speida opp etter stålbjelkane. Når du først begynne å sjå ette, e det faktisk ganske stygt og gir et "slitt og gammalt" uttrykk. (irritera meg av og til over å vere en pettimeter)

Ideen med å male store betongflater e god, men oransj he lite med Color-line å gjere, så sikkert ingen interesse derifra.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn jan 29, 2017 14:45:49

Sikkert vært fint å leie inn et (polsk) malingfirma i sommerpausen ja. Men oransje er i utgangspunktet en farge en ikke bør bruke for mye av.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn jan 29, 2017 21:11:31

Likte tanken om graffitikunst med AAFK tema
Sist redigert av Arcturus den man jan 30, 2017 10:31:55, redigert 1 gang totalt.

faani

Legg inn av faani » søn jan 29, 2017 22:51:21

einherjer83 skrev:Vedlikehold er jo én ting, men det som både jeg og maaange med meg legger merke til er den grå og kjedelige betongen som slår imot oss. Spesielt via TV så ser det ikke bra ut.
Den einaste misnøye eg har med Color Line Stadion, er namnet (men det er det jo det ikkje så mykje å gjere med -no verfall)
Men ellers: Vi har ein flott og intim stadion. Ein av dei flottaste i Norge, spør du meg. Om med tanke på "den grå og kjedelige betongen som slår imot oss...spesielt via TV så ser det ikke bra ut"; du har vel lagt merkes til den eine langsida på Aspmyra stadion? Det ser jo ut som ein 8 etasjes vegg av byggebrakker satt opp på kvarandre!

(Men skal eg få komme med ein liten digresjon, heilt på sidelinja: Svinemørpølsa! Ålesunds pølsestolthet! Kan vel ikkje vere så mykje umake med å få den inn i sortementet? Ville garantert blitt ein salgssuksess! :-) )

Svenskeknugen

Legg inn av Svenskeknugen » søn jan 29, 2017 23:24:32

Eneste problemet med CLS er at tribunen er for høyt opp fra banen. Men det er vel noen idiotiske FIFA/nff regler her som ellers.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

The Patriot

Legg inn av The Patriot » man jan 30, 2017 02:06:13

tl007 skrev:
AaFKHareid skrev:

Ja, siden dette er ditt andre innlegg så har i hvert fall du vist en fanatisk interesse for klubben.
Skal ikke bedømme ens interesse for klubben etter hvor mange innlegg man har. Å være interessert i klubben og å være interessert i å diskutere på forumet er to forskjellige ting

Sent from my iPhone using Tapatalk

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man jan 30, 2017 10:06:23

tl007 skrev:
AaFKHareid skrev:

Ingen grunn til å oppføre seg elitistisk her. Mange benytter seg fritt av prinsippet som ligger i at vi er født med to ører og én munn, altså at de lytter mer enn de prater. Ingenting galt med det.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man jan 30, 2017 22:43:54

Neida. Trodde bare at Hareid-døler normalt er Hødd-patrioter. Derfor den noe skeptiske holdningen.

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » lør apr 08, 2017 23:35:57

Lydanlegget en katastrofe.
Var det andre enn meg som la merke til at lydanlegget virket rufsete spesielt på Vest sida av stadion?
Er det ikkje på tide med ein oppgradering/vedlikehold av anlegget?

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » søn apr 09, 2017 00:40:10

tl007 skrev:Neida. Trodde bare at Hareid-døler normalt er Hødd-patrioter. Derfor den noe skeptiske holdningen.
Slett ikkje umulige at eg var aktiv på dette forumet før du var tiltenkt!!

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn apr 09, 2017 08:45:27

Du måtte i så fall være aktiv før Krigen. Og da var det vel heller i Hirden tenker jeg. En Quisling da også :lol:

platini

Legg inn av platini » søn apr 09, 2017 14:06:14

Når dennne tråden plutselig dukka opp igjen, henger jeg meg på med en liten kommentar. Selve stadionet vårt er jeg personlig fornøyd med, liker den litt røffe minimalistiske stilen med grå ubehandla betong. Har ikke merka noe til dårlig lydanlegg på min plass på sydsida heller.

Det jeg kunne ønska bedre var forbedring av inntrykket, kall det gjerne hele "attityden" fra innfartsvegen, førsteinntrykket av AaFK/CLS når turister og andre kjører inn mot Jugendbyen, tenk på forskjellen til Molde Stadion! Er klar over at dette arealet tilhører andre, trolig vegmyndigheter. Utover sommer og høst vokser det opp med buskas og brun høymol som blir slått en gang ut på høsten. Jeg innbiller meg at stadioneier (les gjerne Color Line/ONS/AaFK) hadde fått lov til å vedlikeholde og gjøre skråninga opp mot gjerdet mer tlltalende, til og med beplante (med noe blått/ oransje kanskje?) uten altfor store kostnader.

Så er det gjerdet mot skråninga, som ser ut som inngjerding av en militærleir på indre Østland. Nå har det også fått seg en trykk langt øst som aldri har blitt utbedret. Dette synes jeg klubben burde retta opp. Aller helst fått opp et helt nytt, noe som ville heva inntrykket og attityden til Color Line Stadion og AaFK mot innfartsvegen. Det var min mening.

jast

Legg inn av jast » søn apr 09, 2017 15:51:25

Jeg var på Z-feltet og hørte nesten ingenting. Kunne høres ut som det var høyttalere bare på hovedtribunen. Sikkert en enkel ting å fikse på, men håper det blir gjort til 2.påskedag.

Brukeravatar
TangoTV

Legg inn av TangoTV » man apr 10, 2017 08:11:17

Før sesongstart måtte vi bytte et av forsterkerne til lydanlegget da det var defekt, og i forbindelse med dette dukket det opp en annen feil som forhåpentligvis ble rettet allerede ut i 2. omgang når feilen ble lokalisert.

Vi hadde full gjennomgang av anlegget før sesongstart, men dessverre er det ikke alt som kommer til overflaten før kampdag.

Øggen

Legg inn av Øggen » ons sep 18, 2019 21:55:01

E ofte på stadion som sagt, og som nevnt i 2017 så rusta det fortsatt. Men EN ting som faktisk e verre og absolutt meir synlig, e at begge skjermane e dritdårlig. Masse pixelfeil og svarte felt.
Den feil idømte straffa til koffa, va overhode ikkje mulig å sjå på reprisen pga det va bak det "sensurerte" feltet. Generelt sett dritkvalitet på bildet.....
10 mill i stadionleie og så lite vedlikehold. Det holde ikkje mål.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » ons sep 18, 2019 22:46:54

Det skulle i alle fall ikke være vanskelig for de som driver med vedlikehold å se alle plassene som taket lekker. Veldig irriterende, men med så mange ledige seter så går det greit å flytte plass.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør sep 21, 2019 09:30:13

Vil bare kværne videre på det Øggen tar opp vedr stadionkjermene. Jeg mener å huske at pixelfeilene kom relativt kort tid etter de ble montert. Er det ikke noe garanti på slike ting? Jeg tenkte at dette tar helt sikkert de ansvarlige ansvar for.... Men ikke en shit er gjort. Ting blir bare verre og verre. Kan snart like gjerne demontere de.

Når det er sagt så irriterer det meg også grenseløst at vi som møter opp på stadion svært sjelden får se "litt omdiskuterte" situasjoner i slow på skjermene. Dette er det vel NFF som står bak, men jeg både hører og ser at flere klubber viser langt mer enn AaFK av slike situasjoner. Mener tydelig å huske for en stund tilbake at NFF skulle oppheve dette "forbudet"?

Det er klart, sitter man hjemme foran TV'en blir man servert repetisjoner nær sagt hele tiden. Denne servicen får ikke vi som møter opp på stadion. Men er AaFK reddere enn andre klubber med å spille slow? Er det mange klubber som får bøter for dette, som feks RBK??

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » lør sep 21, 2019 12:12:00

F.I.L. skrev:
lør sep 21, 2019 09:30:13
Når det er sagt så irriterer det meg også grenseløst at vi som møter opp på stadion svært sjelden får se "litt omdiskuterte" situasjoner i slow på skjermene. Dette er det vel NFF som står bak, men jeg både hører og ser at flere klubber viser langt mer enn AaFK av slike situasjoner.
Det er nok ulik praksis rundt om, men regelverket sir vel at det maks kan vises ei reprise av omdiskuterte situasjoner. I Oboskampene er det stort sett bare ett kamera, så da blir det med ei reprise. Slow får man heller ikke.

Svar