trippelf skrev: ↑tor okt 18, 2018 13:12:45
Boli ville ikke vi satse på, prisen ser vi nå. Han tror jeg vi kan glemme og hente, takk for sist..
Meg bekjent var det Boli som ikkje ville forlenge lånet i Aalesund. Då han skada seg var det allereie klart at han ikkje blei med neste sesong.
Aafk må ha en ny keeper som tar for seg i feltet, vi overlever lettere i Eliteserien med en bedre keeper. Aafk's svakeste punkt slik jeg ser det.
Tja... Ingen skandalekeeper i det heile tatt. Men heller ikkje heilt på nivået til dei før han. Ser ikkje heilt for meg at reservekeeperen skal rykke opp først i køa, sjølv om ein aldri veit heilt med slike reserver.
Midtstoppere har vi nok av, og alle har kontrakt også neste år.
5 høgaktuelle. Føler meg trygg på Gretarsson og Grønner. Og enten Lie, Ramsteijn eller Sæthre burde klare å gjere ein god jobb på den tredje plassen. Så er det heilt greitt med Breivik som tredjereserve.
På midtbanen kommer Castro inn, som var overbevisende før vi hentet han og om mulig ennå bedre etterpå. 10 mål og assistkonge i Obos blir en bra tilvekst for Aafk. Spørsmålet blir hvordan vi syr sammen resten av midtbanen? Carlsen og Thrandis er selvskrevne sammen med Castro, men vi mangler en stor, sterk og pasningssikker ballvinner som tar for seg i dueller både på bakken og i lufta. Kinderegg spillere is hard to get.
Om Castro passer som indreløper er han og Thrandarson ein spennende kombinasjon. Carlsen gjer ein respektabel jobb. Men han er i praksis det einaste alternativet vårt bakerst på midten. Det kan han ikkje vere neste år.
Kantspillere kan bli en utfordring da både Adam og Meade ikke har kontrakter lenger. Hva skjer med disse to og hvem sitter vi igjen med? Hatlehol har potensiale og er lokal, Adam har levert de beste varene denne sesongen med 5 assister mens Meade har vært skadet. Enten må vi forlenge eller så må nye inn.
Er litt spent på Sondre Fet. Er venstrekanten ein posisjon som kan passe for han? Godt mulig. Men med kun Hatlehol-Sandnes(-Fet) under kontrakt, er det klart at noko må skje.
Fremst i banen er Holmbert mer en klar for å ta et nivå til, men er hans makker Agdestein det? Guaye bør være en reell utfordrer allerede neste kamp, men Bohinen stritter i mot. Jeg tror vi må inn med en spiss til med opprykk. Agdestein må finne frem noe mer om han skal ta det nivået.
Det ligger i korta at Agdestein er utfordrer til Holmbert-Gueye neste sesong. Kven er fjerdevalget? Thrandarson? Castro? Berisha? Er det nokon i utviklingsavdelinga som er modne for den rollen?
Konklusjon ved opprykk: Ny keeper, kant, spiss og midtbane, i den rekkefølgen slik jeg ville ha prioritert!
Kant-Sentral-Kant-Spiss er mine fire første.