Svar
Guru

Re: Cupen 2017

Legg inn av Guru » fre aug 11, 2017 09:25:39

Husker november 2009 og 2011. Cupfinale. Ekstase. Noko av det beste eg har vore med på.

Sidan den tid har det egentlig ikkje vore ein einaste positiv cupopplevelse. Med eit mulig unntak av overtidsutligninga mot Lillestrøm eg nevnte nokre innlegg lengre oppe. Og der tapte vi uansett etter ekstraomganger. Sandefjord, Ranheim, Lillestrøm, Hødd, Brattvåg og Stabæk har slått oss ut dei siste sesongane. I tredje eller fjerde runde. Rundene fram til då har også vore fulle av flauheter og lettelsens sukk. Det er trist. For sjølv om serien er det viktigaste og alt det der, så er det i cupen draumane lever for alle som ikkje er med i medaljelkampen.

I går gjekk eg glipp av den første timen. Kom inn på 0-3 og blei sittende i håp om å få oppleve a-once-in-a-lifetime-opphenting. Eller i frykt for å gå glipp av den eine gongen det skulle skje. Det var kjekt å sjå Bjørn-Helge tilbake. Av og til såg eg han og tenkte "han er god". Kampen vr naturlig nok daff på dette tidspunktet. Trist. AaFK hadde tydeligvis gitt opp. Det håper eg i alle fall. For om dei ikkje hadde fått til meir dersom dei prøvde, så hadde det vore eit alvorlig faresignal. Stabæk viste heller ikkje noko særlig i denne perioda. Men kvifor skulle dei egentlig det?

Deter fristende å grave seg ned just nu. Opphentinga mot Brann og supermålet til Mos er nesten viska ut. Det er vanskelig å forstå korleis vi skal klare å løfte oss ut av motgangen vi har gått oss inn i. Men det skjer. Stadig vekk og plutselig. Uten at vi på førehand kan spå det, så snur det. Vi kan drøyme om at vi går inn i den same seiersrekka som vi gjorde i fjor. Det vil nok vere for mykje forlangt. Men vi er berre 1 poeng frå øvre halvdel. 5 poeng frå fjerdeplassen som gir europacup om eitt av laga framføre vinn cupen. (Rosenborg, Sarpsborg og Molde per i dag.) Og 12 seriekampar som kvar enkelt kan vere ein himmel- eller helvete-opplevelse. Vi har sjølvsagt lignende tall nedover. Og det finns lag som går inn i lange, stygge rekker og aldri kjem ut. Det skjer ikkje av seg sjølv.

Cupen er over.
Viktig kamp på søndag.
Nokon veit bedre enn andre

Brehme

Legg inn av Brehme » fre aug 11, 2017 09:54:59

Nitrist forestilling! Tydelig at det er knalltøft for Aafk å møte Stabæk på bortebane i år. Her er det bare å krumme nakken og ta tre poeng mot Viking på søndag.

weasel

Legg inn av weasel » fre aug 11, 2017 12:54:48

Regner med vi slår de siddisene, men Gudene vet .

platini

Legg inn av platini » fre aug 11, 2017 15:44:59

At vi skulle ryke ut borte mot Stabæk var egentlig svært sannsynlig, bedre er vi dessverre ikke for tida. Som jeg skrev før kampen måtte vi i så fall score sjøl på et par av de 2-3 mulighetene vi kommer til å få og ta nødvendig dybde med det temposvake midtforsvaret vårt. Intet av dette klarte vi. Hadde vi scoret på i hvertfall ett av de gode mulighetene på stillinga 0-0, kunne det blitt kamp. Scoringene deres kom på de 3 verst tenkelige tidspunkt. Stabæk var best i alt og vi har i 2017 intet å fare med og underholde med borte fra CLS i cupen dessverre, nå gjelder å sanke poeng!
Det som ergrer meg er at laget måtte være på tur i 3 døgn pga utsettelsen, det hadde vel gått an å spille kampen kl 16, publikumstapet i så fall vel fortjent for Stabæk når man stiller med en så dårlig bane i Tippeligaen.

gaddag

Legg inn av gaddag » lør aug 12, 2017 12:28:54

Dårlig bane !?
Den var jo strøken, jeg var imponert..problemet dagen før var jo sinnsyke mengder regn. Det hadde ingen naturgressbane kunnet ta unna.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør aug 12, 2017 14:01:41

Snakk om å kaste stein i glasshus. For det første var bana helt ok.
For det andre var utsettelsesgrunnen helt legitim, det regna enormt (selv sett med sunnmørske øyne) hele den dagen. Det er ikke sikkert en kunstgressbane hadde greid å ta unna de mengdene en gang.
Glasshus-delen handler om vår egen historie med kråmyra. Det er ikke SÅ lenge siden vi inviterte til eliteseriespill på Norges desidert mest humpete potetåker ;)

Men ja, uflaks for AaFK at det ble tre reisedøgn.

platini

Legg inn av platini » tor sep 21, 2017 20:54:18

For en super-torsdag dette ble. Molde fortjent tap 0-3 hjemme i semifinalen. Nå kan vi feire 1. advent uten dem i finalen.

weasel

Legg inn av weasel » tor sep 21, 2017 21:59:49

He he, Molle ute av dansen, det gjør ikke så mye liksom😃👍😏

Svar