Øggen

Re: Ny kontrakt til Mos nå!

Legg inn av Øggen » søn jun 04, 2017 22:34:48

Blir ingen ny kontrakt med det latterlige dårlige spelet som han føre no. Om det e Ramadan eller anna religions tull som e grunnen, syns ej han bør vurdere idrettskarriera si med en gang. Høre ikkje heime på toppnivå. Benken uten lønn. Gi guten en svinemør å han vil prestere igjen.
Og berre for å ha sagt det, om ej støte nokken med dette innlegget, så beklaga ej ikkje. Det e berre mi meining.

88charlie

Legg inn av 88charlie » søn jun 04, 2017 22:55:35

Må kunne gi mannen 1 dårlig kamp da! Gidder ikke bruke tid på å kritisere Mos for dagens tap. Det var han ikke alene om.

weasel

Legg inn av weasel » man jun 05, 2017 12:12:10

Hehe , det var vel flere som ikke presterte i går.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man jun 05, 2017 12:26:00

Nå handler ikke min kritikk mot Mos om én eller to kamper; det kunne ikke ramle meg inn å vurdere helheten i en spiller basert på én kamp alene.
Såpass tiltro burde du kanskje utvise dine medsupportere, og i det minste sjekke opp historien i innleggene før du begynner å beskylde meg for å basere meg på én kamp.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » man jun 05, 2017 13:01:43

Mos forsvinner, det trenger det ikke å være noe som helst tvil om. Så får man bare glede seg over de målene han setter resten av sesongen og forberede en ny spisskonstellasjon til han er borte.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » man jun 05, 2017 14:24:25

Øggen

Legg inn av Øggen » lør jul 08, 2017 18:46:07

Kall det spam om dokke vil, men Herr Mos e fanden ikkje verdt ei krone en gang.........

Brehme

Legg inn av Brehme » lør jul 08, 2017 20:15:43

Mos er helt fraværende dessverre. Nå er det på tide at han tar med seg denne agenten, setter seg på ei fiskekasse og kommer seg ut av byen. Takk for innsatsen og lykke til videre.

The Patriot

Legg inn av The Patriot » lør jul 08, 2017 20:45:44

weasel skrev:ja, denne støtter jeg. Helt skandale hvis vi mister Mos. Fantastisk spiller...
[FACE WITH TEARS OF JOY]

Sent from my iPhone using Tapatalk

cumshot

Legg inn av cumshot » lør jul 08, 2017 21:50:27

Lite attraktiv Mos i det siste, kanskje vi trenger ny spiss uansett

weasel

Legg inn av weasel » lør jul 08, 2017 21:53:49

Hehe, dette syntes jeg når Mos bøttet inn mål, nå ser jeg vel heller frem mot at vi får inn noen nye spisser, både Mos og Lars er i realiteten reist nå. Ingen av de er noe særlig tess. Lars var stor i Odd-kampen, men har ikke vært det siden.'Hadet, takk for alt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør jul 08, 2017 22:56:31

Står på hælene, dukker i hodedueller osv. Nei vi trenger ikke en sånn spiss.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør jul 08, 2017 23:38:07

Om det medfører riktighet det som Mos sin agent sier i media om interesse både fra norske toppklubber og utenlandske klubber, så burde han slå til. Med krav om minst samme lønn og spillet som nå over lengre tid har vært under pari, da bør Aafk si nei takk og heller satse på de unge talentene de allerede har i klubben. Jeg ser ikke at Fet har stått noe tilbake for Mos i de kampene han har fått sjansen. At Mos fikk spille hele kampen mot MFK i dag skjønte jeg lite av.

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » søn jul 09, 2017 00:32:58

Ja det var godt nå at vi fikk disse kampene på slutten av vårsesongen. Verken Mos eller Lars er noen "store" spillere som kan forsvare 1,5 mill i lønn. Vil være rimelig enkelt å ihvertfall hente inn én spiss som holder deres nivå. Av de to er det Lars jeg helst ville beholdt, men med det han viste i dag så sier jeg good luck. Og lykke til om noen klubber er dumme nok til å "splash the cash"...

Sent from my iPhone using Tapatalk

trippelf

Legg inn av trippelf » søn jul 09, 2017 01:35:13

Mos var elendig å fraværende i dag. Opptrådte direkte feigt der han trakk seg gang på gang i dueller. Tyder på at at han er borte? Lars prøvde og er spillbar, men klarte ikke å dominere i dag. Tar LW 10 av 10 ganger opp mot Mos. Han krever samme lønn som han har, noe som vil være direkte galskap av et lag med 5-6000 på hjemmekamper og et sviktende næringsliv!

jast

Legg inn av jast » søn jul 09, 2017 10:28:16

Mange her inne som var kritiske til H.Hoff som drøyet med å fornye med Mos , men i ettertid så kan det se ut som en smart avgjørelse. Han kommer nok til å være fornøyd bare han for ny kontrakt og 500 000 i årslønn. Han er iallefall ikke verdt 2 mill. da må han bare dra viss noen vil betale han det.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » søn jul 09, 2017 23:04:43

Eg vil ikkje vere med i nedrakkinga av Mos ! Berre målet mot Molde er nok til at han får ei stjerne hos meg han har også bidratt godt med dei andre 19 poenga vi har fått ! Men når det er sagt er han ikkje i form no og då kan ikkje Tf vere så feig at han ikkje kan la andre få prøve seg ! Ingen er større enn laget !

cupmester 2002

Legg inn av cupmester 2002 » man jul 10, 2017 10:38:06

Veldvwijk er nå tapt. Han skal faktisk ha for at han i alle fall prøver. Om ikke ferdighetene er dei beste, så har han i alle fall i dei siste kampene prøvd. Det kan i alle fall ikke sies om Mos. Så han må gjerne dra for min del. En kunne lett erstattet Mos dei siste kampene med hvem som helst fra dei 4 øverste divisjonene. Totalt ubrukelig. Jobber ikke, vil ikke, får det ikke til. Om han har hode et annet sted vet jeg ikke, men om dette er det vi skal få fra han så er det bare å takke høyere makter for at vi ikke har signert en ny kontrakt med han. Og like ille er det å se at Fredriksen lar han stå i samtlige 90 minutter mot Molde uten å ta grep. Det er en hån mot dei som sitter på benken. Mos har ikke scoret et spillemål siden 7 serierunde. Det er 9!!!!! kamper uten å score i åpent spill. Han har riktignok 3 straffescoringen etterpå, men han har ikke scoret på 9 kamper i åpent spill. Og tar en bort straffesparkene, så har han 5 mål på 16 kamper. OG 0!!!!! assist. Så han bidrar ikke med en dritt utenom heller. Så hvorfor skal en skrive ny kontrakt?????

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » man jul 10, 2017 22:12:56

Har skrevet noen ganger på twitter at jeg er 100% overbevist om at formsvikten til Mos er grunnet usikkerheten rundt fremtiden. Jo, han spiller for fremtiden sin nå. Jo han bør imponere både nåværende og evt fremtidige klubber. Men han er bare et menneske (tro det eller ei). Problemet er at om han skulle innrømme dette til media så blir han avskiltet pronte!

Jo kjappere han (og vi) får en avklaring, jo kjappere kan dette snu. Enten ved å avslutte med stil, eller ved å vise at skuldrene er senket igjen. Den konstante jagingen etter ball som har kjennetegnet han er fullstendig fraværende nå. Og ikke minst at han fremstår som "Bambi på isen" når han først har ballen.

Mos er og blir en klassespiller, og en av våre absolutt viktigste, men jeg vil hevde hardnakket at det er den forbanna kontrakten som ødelegger for han nå. Nyheten om TheHoff og Lillejord sprakk like før kampen mot Moldor. Og i ukene etter dette så har formen sakte, men sikkert dalt. Vi snakker da om 7. runde, og på de påfølgende rundene (9) har han scoret 4 mål (hvorav TO på straffe).

Om dette ikke gir konspirasjonsjegerne som hevder at smp har en agenda mot AaFK vann på mølla, så vet ikke jeg :lol: :lol:
Ikke engang tornekrattet liker dialekten sin!

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » tir jul 11, 2017 15:37:57

LouisIV

Legg inn av LouisIV » tir jul 11, 2017 15:56:19

Fullstendig enig! Ikke er han påskrudd og han opptar verdifull spilletid for noen man kan satse på!

Guru

Legg inn av Guru » tir jul 11, 2017 16:08:30

Per Rich Hunstad spekulerer i spalta si om at lønna til Mos er 1,8 mill. Men som han også skriv; Han har ikkje fått klubben til å verken bekrefte det eller avkrefte det.

Ein slik sum var ei god lønn for ein 25-åring med videresalgspotensial i 2014.

I dag er han ein 28-åring. Cirka like god som då han kom. Videresalgspotensialet er langt lavare. Der han før også var eit spekulasjonsobjekt, så er han no ei rein sportslig investering. Og det økonomiske klimaet i klubben, landet og all fotball utanfor England og Champions League er noko heilt anna. Eg har veldig lite respekt for nekte-å-forhandle-før-klubben-tilbyr-minst-samme-lønn-strategien.

Sportslig sett har Mos prestert ein heile sesong no. Av dei tre han har vore her. God innsats heile vegen - med eit mulig unntak av dei siste kampane - men det er altså siste året det har løsna. Det kan begrunnast reint sportslig å velge andre angriparar enn han framover. Og det kan begrunnast med større utviklingspotensiale for spelarar som har tenkt å vere her neste år.

Syns dette er litt trist. Inntil videre regner eg Mos for å vere ein fotballspeler med dårlig rådgiver.
Nokon veit bedre enn andre

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tir jul 11, 2017 16:28:19

Støtter det siste Guru skriv om fotballspiller med dårlig rådgiver ! Men når det kjem til laguttak er eg heilt uenig i dette med å benke spelara på utgående kontrakt vel å merke om dei forsvarer en plass på laget ! Det viktigaste er å skaffe mest mulig poeng .Dessuten er spelaren nødt å prestere om han skal få tilbud frå andre klubber !

Neeskens

Legg inn av Neeskens » tir jul 11, 2017 17:09:57

Leedsfan skrev:Støtter det siste Guru skriv om fotballspiller med dårlig rådgiver ! Men når det kjem til laguttak er eg heilt uenig i dette med å benke spelara på utgående kontrakt vel å merke om dei forsvarer en plass på laget ! Det viktigaste er å skaffe mest mulig poeng .Dessuten er spelaren nødt å prestere om han skal få tilbud frå andre klubber !
enig, dei 11 beste må spele til ein kvar tid. Kanskje Berisha med speletid er like god ?

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » tir jul 11, 2017 19:27:14

Jeg har lenge vært tilhenger av å gi Mos ny kontrakt med samme betingelser som han har nå...siden vi dreit oss ut i fjor høst og ikke forlenget da...

MEN...

Siste ukes medieoppslag og diverse uttalelser fra agenten får meg til å omsbestemme meg...nå mener jeg at neste stoppested for Mos bør være AaFK 2 i 3.divisjon...enten blør man for drakta eller så dropper man å ta den på!

Fedig snakka!

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tir jul 11, 2017 19:49:56

En kan selvsagt forsøke å pynte bruda for salg. Det er synd hvis AaFK ikke får noe igjen for han. For øvrig er det lurt å avslå Tyrkia. Med den innsatsen han viser nå ville han trolig blitt steinet av rasende tyrkere.

Guru

Legg inn av Guru » ons jul 12, 2017 08:48:06

Leedsfan skrev:...når det kjem til laguttak er eg heilt uenig i dette med å benke spelara på utgående kontrakt vel å merke om dei forsvarer en plass på laget ! Det viktigaste er å skaffe mest mulig poeng...
Det er faktisk ikkje eit heilt enkelt spørsmål om ein skal vektlegge kontraktssituasjon i laguttak.

Kan starte med eit par grunnregler:
- Laguttaket skal sørge for det beste laget.
- Å sette nokon ut av laget som hevn er barnslig.

Det store spørsmålet er: Kva er "det beste laget"?

Den enkle definisjonen er dei 11 spelerane som gir oss størst mulighet til å vinne neste kamp. Men det er heilt reelt å trekke linjene lengre enn som så. Det kan også vere laguttaket som gjer oss best i stand til å oppnå resultat på eit seinare tidspunkt. Det er jo ein kjent sak at samspel og erfaring på nivået er viktig for å få den rette utvikilinga.

Dermed er det openbart at tabellsituasjonen også er sentral. Kor viktig er det å oppnå resultat på kort sikt? Per i dag er det muligheter både oppover og nedover. Vi kan ta medalje. Vi kan rykke ned. Det meste tyder på at vi havner ein plass midt i mellom. Vi må ikkje gløyme cupen. Den kan vi vinne. Per i dag er vi i ein situasjon der det er råflott å ikkje stille med laget som kan gjere det best i komande kamp.

I tilfellet Mos er det dobbelt komplisert. I tillegg til å ikkje ein gong ville diskutere forlengelse, så har han plutselig slutta å prestere. Hovedkonkurrenten er Valmir Berisha. Korleis er styrkeforholdet mellom dei? Sistnevnte har ikkje imponert i Aalesund, men har samtidig knapt fått muligheten til å gjere det. Framtida var lys for 3-4 år sidan. No er han her for å få speletid og kome opp på nivå igjen. Kor sterk tru har vi på at han klarer det? Sondre Fet er det neste alternativet. Han speler kvar kamp, og han er alltid lett å få auge på. Anders Waagan er det tredje, men sidan han fortsatt venter på debuten er det neppe snakk om å sette han inn frå start. Vi skal heller ikkje gløyme Aron Thrandarson, men han er meir eit alternativ til Veldwijk. Gyasi og Marlinho hadde vore eit artig par. Vi mangler ikkje alternativ. Mos bør vere udiskutabelt øvst på den lista. Det er han ikkje for tida.
Sist redigert av Guru den ons jul 12, 2017 10:55:42, redigert 1 gang totalt.
Nokon veit bedre enn andre

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jul 12, 2017 10:45:13

Å snakke om å sette Mos ut av laget for at han ikke signerer ny kontrakt av prinsipp eller for å spille inn andre på (veldig) lang sikt er bare tøys synes jeg.
Aafk har heller ikke råd til dette med tanke på å lokke publikum. Laget som stilles i hver eneste kamp fremover, uansett tabellsituasjon, må være de 11 beste til enhver tid.

At Mos kanskje ikke bør ha klippekort pga prestasjoner er selvsagt en annen sak.

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » ons jul 12, 2017 15:15:29

Her er mange kritiske røster som mener mangt om Mos. Selv er jeg litt mer positivt til en spisstype som ham, men det fordrer at han har medspillere som bruker og utnytter styrkene hans. Og det er ikke akkurat luftdueller mot karer oppimot 2 meter. Derfor må han ha en stor og sterk makker som tar imot juling og flikker ballen gjennom til en Mos på løp.

Å skylde på Mos alene for "måltørken" er litt skivebom. Han er en spillertype som er helt avhengig av hjelp fra både spissmakker, midtbane og til og med backene. Han er ikke typen til å gjøre alt på egenhånd, men er derimot veldig god når han blir spilt igjennom. Og sikker på straffer. Kan vi spiller fortere i lengderetning enn tilfellet har vært de seneste kampene, kommer han mer til sin rett og målene vil atter komme. Men når alt på død og liv skal gå frem og tilbake mellom backfirer og midtbanen blir alt tempo drept og en slik spillertype vil se nesten hjelpeløs ut. Tenk over det før du ensidig slakter Mos!.......
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jul 12, 2017 15:52:12

Joda spissen, helt klart et moment du her nevner. MEN, Mos har gjort mye rart med ballen i det siste. Han har blitt spilt opp i gode posisjoner der han på uforståelig vis roter bort ballen. Forsvarerne trenger ikke være 2m for at Mos får problem i lufta for å si det enkelt. Han viker unna i hver eneste hodeduell uavhengig av hvor høy en forsvarspiller er. Fryktelig frustrerende å være vitne til.

Svar