jast

Publikumsoppslutning

Legg inn av jast » tor jun 29, 2017 08:38:32

5769 billetter har blitt solgt i snitt på hjemmekampene i år. 4.plass på tabellen burde jo gitt ett mye høyere oppmøte. Mye billigere å se kampene på TV i år kan være en av årsakene. Noen dårligere hjemmekamper . Jeg har vært på alle pluss 4 bortekamper. Jeg har også kampene på TV hjemme, men liker best å se kampene på stadion. Noen hjemmesittere her på forumet som kan forklare meg hvorfor de velger å sitte hjemme og se TV ? 6370 var snittet i 2016.

AaFK-spissen

Re: Publikumsoppslutning

Legg inn av AaFK-spissen » tor jun 29, 2017 09:09:43

Meget skuffet over ANTALLET tilskuere på hjemmebane iår, men samtidig er stemningen meget god tross relativt få hjemmesupportere. Nettopp fordi de som går på kamp er GENUINT interessert og ikke bare går på CLS fordi nabokjerringa går der :mrgreen:

Selv kunne jeg ikke tenkt meg å se kampene på tv så lenge jeg har en snøballs sjanse i hellegata til å sitte ringside. Dessverre må jeg dog melde forfall til neste kamp mot Smurfene siden vi sitter i Nessebar, en katastrofe for min del. Bare å håpe at en lokal pub viser kampen, hvis ikke må jeg prøve å få sett hjemmeseier nr 1 mot Smurf på en eller annen plattform. Eurosport har vel ikke rettigheter i andre land så vidt jeg vet?

Uansett, håper på "full" stadion neste lørdag. Selv om det er midt i ferien til mange.....
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

88charlie

Publikumsoppslutning

Legg inn av 88charlie » tor jun 29, 2017 09:21:04

Prisene for langsidene er altfor høye og det er ikke alle som har anledning til å utnytte rabattene i et sesongkort.

Se for eksempel M-feltet som da er mellom midten og svingene i syd.

Bilde

Blir fort en tusing med to unger og noe mat før kampen.
Sist redigert av 88charlie den tor jun 29, 2017 09:26:40, redigert 1 gang totalt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor jun 29, 2017 09:24:09

Argumentet med pris kjøper jeg ikke helt. Prisene var vel ca like "høye" når vi fylte stadion.

88charlie

Legg inn av 88charlie » tor jun 29, 2017 09:30:47

Klart pris har noe å si. Den tiden de spilte fryktelig dårlig var ikke "markedet" villige til å betale det aafk krevde.

Kan ikke sammenlikne dagens situasjon med hvordan det var da Aafk var i stigende form og etablerte seg i TL pluss cupfinaler osv. Nå sliter næringslivet og økonomien er generelt dårligere. Så kan man diskutere om ES-produktet/nivået er bra nok til at folk gidder

gaddag

Legg inn av gaddag » tor jun 29, 2017 10:57:35

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor ikke stadion fylles mer enn den gjør. Vi trenger nabokjærringa fra Hellegata, tantene fra Sjokoladebyen, ungene fra Vika og ALLE. Uansett om de ikke er fryktelig interessert i fotball generelt sett.
Det er snakk om noe vi skal ha og skape sammen.

Nå er ledelse byttet til en dynamisk spennende gjeng, laget er på gang med morsom fotball. Alt ligger til rette for en lang og god opptur etter en trasig tid. Ingen unnskyldninger...MØT OPP !! :D

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jun 29, 2017 11:18:35

For all del, det har ikke vært vanskelig å være kritisk de siste sesongene, men nå har vi fått alt vi har bedt om, og vel så det. Vi taper aldri, vi har lokal tilhørighet, vi har Eliteseriens største profiler og beste spillere, vi kjemper om medalje, vi henter alltid spennende og gode spillere, vi utvikler lokale talenter.

Nå må folk kjenne sin besøkelsestid og møte opp mot molde!

Og så er det på sin plass å skryte av de som faktisk møter opp, støtter laget og lager fantastsik stemning :)

jast

Legg inn av jast » tor jun 29, 2017 11:31:19

Enig med dere alle sammen, men har også vært merkelig stille på forumet synes jeg, mye mer aktivitet når det har gått dårlig. Derfor vil jeg at de som klager i dårlige tider og sitter hjemme i gode tider og ser på TV skal stå frem og forklare hvorfor ??

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor jun 29, 2017 11:38:15

jast skrev:Enig med dere alle sammen, men har også vært merkelig stille på forumet synes jeg, mye mer aktivitet når det har gått dårlig. Derfor vil jeg at de som klager i dårlige tider og sitter hjemme i gode tider og ser på TV skal stå frem og forklare hvorfor ??

Helt klart, kan være greit å få en uttalelse fra disse personene. Som Brehme skriver så har man nå fått det meste man har bedt om og vel så det.

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » tor jun 29, 2017 13:13:29

Fatter ikke de som sutrer at det er så dyrt å gå på kamp. skal en ta med to voksne og to barn på en kino premiere i 4dx koster det 700,- i bare biletter.

Hadde Eliteserien lagt tilrette for bortesupportere og gitt de litt mer grasiøs behandling slik at det var litt mer "koselig" å komme på bortekamper (før/etter kamp) ville man hatt mange flere som gadd å dra rundt å se laget sitt spille fotball.

Bolav

Legg inn av Bolav » tor jun 29, 2017 16:31:13

AaFK-spissen skrev:Meget skuffet over ANTALLET tilskuere på hjemmebane iår, men samtidig er stemningen meget god tross relativt få hjemmesupportere. Nettopp fordi de som går på kamp er GENUINT interessert og ikke bare går på CLS fordi nabokjerringa går der :mrgreen:

Selv kunne jeg ikke tenkt meg å se kampene på tv så lenge jeg har en snøballs sjanse i hellegata til å sitte ringside. Dessverre må jeg dog melde forfall til neste kamp mot Smurfene siden vi sitter i Nessebar, en katastrofe for min del. Bare å håpe at en lokal pub viser kampen, hvis ikke må jeg prøve å få sett hjemmeseier nr 1 mot Smurf på en eller annen plattform. Eurosport har vel ikke rettigheter i andre land så vidt jeg vet?

Uansett, håper på "full" stadion neste lørdag. Selv om det er midt i ferien til mange.....

Jeg har sett samtlige kamper på Eurosport player i Danmark. Last ned 'Hola VPN' som utvidelse i nettleseren, velg Norge, og du er good to go ;)

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » tor jun 29, 2017 21:13:51

Bolav skrev:
AaFK-spissen skrev:Meget skuffet over ANTALLET tilskuere på hjemmebane iår, men samtidig er stemningen meget god tross relativt få hjemmesupportere. Nettopp fordi de som går på kamp er GENUINT interessert og ikke bare går på CLS fordi nabokjerringa går der :mrgreen:

Jeg har sett samtlige kamper på Eurosport player i Danmark. Last ned 'Hola VPN' som utvidelse i nettleseren, velg Norge, og du er good to go ;)
Allerede gjort. Spennende å se om jeg får det til å virke når jeg kommer nedover. Takker så mye for tipset :D

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » tor jun 29, 2017 21:28:47

Foreløpig

4.399

ledige billetter til AaFK-Molde FK lørdag 8. juli kl 1800.....

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » fre jun 30, 2017 00:41:18

Hei!
Personlig så synest eg at prisene på stadion er heilt OK! Faktisk så kan du gå på kamp 2 voksne +2 Barn for under 300,- Problemet idag er at alle går med muligheten til å se kampen i lomma,på nettbrett, PC eller TV for 99,- PR mnd. Det å ta seg til stadion er derimot svært dyrt om man er avhengig av ferge/båt. Nei,gjer som i England. Begrens tilgangen på media, kjør hovedrunden på Lørdag med Max 1 kamp vist direkte, og en kamp på Søndag som kan vises på TV. Da tror jeg at publikum er tilbake på stadion umiddelbart!

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre jun 30, 2017 07:07:25

Tror ikke dette forumet er stedet for å stille det spørsmålet egentlig.. De som frekventerer her, er antakeligvis de mest ivrige; de som bryr seg, de som går på kamp enda. Derfor tror jeg ikke du treffer så mange av dem som uteblir her inne.
En annen ting er at det er folks private anliggende hva de velger å gjøre når AaFK spiller fotball.
For meg er ikke 99,- mnd for Eurosport en grunn til å ikke gå på kamp. Det er heller en halvgod erstatning de gangene jeg ikke har anledning, og ellers ville gått glipp av kampen.

Noe man kunne gjort, var å kjøre en spørreundersøkelse fra klubben, rettet mot de som tidligere hadde sesongkort, og de som tidligere har kjøpt flere billetter jevnlig, men som nå uteblir, og håpet på å få tilbakemeldinger den veien. Hva man eventuelt skal bruke den informasjonen til, er kanskje litt i det blå, siden de fremdeles ikke kan tvinges på kamp Bilde

Brehme

Legg inn av Brehme » fre jun 30, 2017 10:41:48

Hva er gevinsten med å fylle tribunene da? Så lenge NFF og klubbene tjener fett på tv-avtalen, så blir ikke der gjort noen endringer.

Øggen

Legg inn av Øggen » fre jun 30, 2017 21:20:13

Brehme skrev:Hva er gevinsten med å fylle tribunene da? Så lenge NFF og klubbene tjener fett på tv-avtalen, så blir ikke der gjort noen endringer.

Og der Brehme, trur ej du traff spiker'n.

88charlie

Legg inn av 88charlie » lør jul 01, 2017 19:29:07

AaFKHareid skrev:Hei!
Personlig så synest eg at prisene på stadion er heilt OK! Faktisk så kan du gå på kamp 2 voksne +2 Barn for under 300,- Problemet idag er at alle går med muligheten til å se kampen i lomma,på nettbrett, PC eller TV for 99,- PR mnd. Det å ta seg til stadion er derimot svært dyrt om man er avhengig av ferge/båt. Nei,gjer som i England. Begrens tilgangen på media, kjør hovedrunden på Lørdag med Max 1 kamp vist direkte, og en kamp på Søndag som kan vises på TV. Da tror jeg at publikum er tilbake på stadion umiddelbart!

Hvilke plasser er det??

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » tir jul 04, 2017 11:32:48

Vel litt over 300,- da. På R feltet sitteplasser får du 2 Voksne og 2 barn for 310,-.... kom ikkje å fortell meg at det er dyrt! 77.59,- PR billett må kunne sies å være rimeligt i Eliteserien :)

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » tir jul 04, 2017 13:14:07

Foreløpig

4.138

ledige seter til kampen mot Smurfene....

platini

Legg inn av platini » tir jul 04, 2017 16:01:06

Når det gjelder akkurat Moldekampen lørdag, så er det vel ikke den beste helga i sommerferien. Det skjer også mye på kulturlivet ellers en lørdagskveld. En annen ting er historikken med hjemmekampene mot Molde. Men det drar seg vel opp til 7-8000 vil jeg tro.
Den generelle tendensen i Eliteserien spesielt i år, er TV-bilder med glisne tribuner alle steder bortsett fra i Trondheim, et par hjemmetap der oppe ville nok også der virket negativt.

I Molde så det ikke ut til å være over 3000 på setene mot Viking, til og med i Bergen i jakt på tabell-topp, var det mye ledig.
Egentlig ser det ikke aller verst ut på TV-bildene fra CLS, godt trøkk har det også vært i år takket være Stormen.

Der det ser best ut er på intime Kristiansund Stadion pga. størrelsen og fullt hus hver gang, noe som pirrer, slik det var første åra i Ålesund.

Det store problemet er dessverre at det er billigere for interesserte å sitte hjemme. Klubbene får jo millioner tilbake for overføringene, men spørsmålet er om dette nå har gått for langt. Kanskje forlange enda mer penger og heller slippe folk inn mye rimeligere og velge fyllte tribuner og mindre overføringer fra TV-aktørene.

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » tor jul 06, 2017 12:31:53

platini skrev:Når det gjelder akkurat Moldekampen lørdag, så er det vel ikke den beste helga i sommerferien. Det skjer også mye på kulturlivet ellers en lørdagskveld. En annen ting er historikken med hjemmekampene mot Molde. Men det drar seg vel opp til 7-8000 vil jeg tro.
Den generelle tendensen i Eliteserien spesielt i år, er TV-bilder med glisne tribuner alle steder bortsett fra i Trondheim, et par hjemmetap der oppe ville nok også der virket negativt.

I Molde så det ikke ut til å være over 3000 på setene mot Viking, til og med i Bergen i jakt på tabell-topp, var det mye ledig.
Egentlig ser det ikke aller verst ut på TV-bildene fra CLS, godt trøkk har det også vært i år takket være Stormen.

Der det ser best ut er på intime Kristiansund Stadion pga. størrelsen og fullt hus hver gang, noe som pirrer, slik det var første åra i Ålesund.

Det store problemet er dessverre at det er billigere for interesserte å sitte hjemme. Klubbene får jo millioner tilbake for overføringene, men spørsmålet er om dette nå har gått for langt. Kanskje forlange enda mer penger og heller slippe folk inn mye rimeligere og velge fyllte tribuner og mindre overføringer fra TV-aktørene.

[highlight=#ecf3f7]Hei![/highlight]
[highlight=#ecf3f7]Personlig så synest eg at prisene på stadion er heilt OK! Faktisk så kan du gå på kamp 2 voksne +2 Barn for under 300,- Problemet idag er at alle går med muligheten til å se kampen i lomma,på nettbrett, PC eller TV for 99,- PR mnd. Det å ta seg til stadion er derimot svært dyrt om man er avhengig av ferge/båt. Nei,gjer som i England. Begrens tilgangen på media, kjør hovedrunden på Lørdag med Max 1 kamp vist direkte, og en kamp på Søndag som kan vises på TV. Da tror jeg at publikum er tilbake på stadion umiddelbart![/highlight]

Wodewick

Legg inn av Wodewick » fre jul 07, 2017 01:03:49

Tror prisene har veldig lite å si for oppmøte, man kan kjøpe billige billetter om man ønsker det og dyrere billetter om man må se veldig godt.

Angående forumet så er det tydelig at interessen er lav generelt, det skjer jo ingenting her inne. Jeg tror alle årene med vanstyre har drept mye av interessen rundt klubben. At vi har fått det vi har bedt om er vel en sannhet med modifikasjoner. Ja vi er kvitt Hågensen og Hoff, men den defensive holdningen sitter i enda. Lite djervhet å spore i nyansettelser og spillerstallen er så som så.. Gode toppspillere, svak bredde. At interessen uteblir synes jeg ikke er så veldig rart da vi strengt tatt ikke selger klubben utad, Ok det har vært noen spede forsøk fra Sara Årø eller ka det va ho heite, men jeg må sei at foreløpig lar jeg være å kommentere annet enn at det var mere sting i forgjengeren. Jeg lar likevel tvilen komme henne til gode.

Hva er det som blir skrevet om i avisene for tiden, jo det er nesten utelukkende om hvem som kommer til å forlate klubben og hva er vel vi uten Mos og Weldvijk. Nå må dem komme på banen med noe positivt som viser at dem har kontroll på situasjonen, men det er akkurat like dørgende stille på overgangsfronten inn som det har vært dem seneste årene.. Dette selger ikke billetter. Kan hende dem har gode kort som dem ikke viser men vi må lekke litt for å få given tilbake, fortell noen halvsannether i alle fall. Senest i dag var det en sak om at RBK ønsket å signere en svensk midbanespiller, litt sånn må vi ha her på bjerget også....

Så for å få tilbake godfølelsen så må klubben lære seg å bruke media, det nytter ikke å drive underholdning uten brød og sirkus. Ansett en løs kanon iallefall en eller annen plass. Selv Hågensen sine utblåsninger skapte mer engasjement enn dagens ledelse skaper.. Nå må nyansettelsene kjenne sin besøkelsetid og starte å bygge en klubb igjen. På mange måter er vi tilbake til tiden før Ivar Morten Normark, dem fleste er likegyldige til det som skjer men kan kanskje plukke med seg godbitene.. Vi trenger noen i organisasjonen som kan dette med å bruke media, vi ansatte ikke folk som skapte noe bare ved navnet da må nyansettelsene sørge for å skape noe fra grunn av og dette er tidkrevende.. Om dem skaper en gjensidig tillit som ikke har vært der på mange år så kan dette gå men jeg er ikke fra meg av begestring enda..

Jeg var i Sogndal sist helg og kommer på kamp igjen i helga men det syder ikke av forventninger som det gjorde for et tiår siden. Ja vi er blitt vante med å spille i tippeligaen men da kreves det mer av ledelsen for å skape forventninger og interesse.

Men når sant skal sies så er det ikke mange klubbene i Norge som klarer å skape noe mer enn det vi klarer her, Brann leverer nogenlunde mens Sarpsborg er for meg en forgangsklubb, den sportslige lederen der nede viser at med knallhardt arbeid at det går an å skape noe ekstra selv med et begrenset budsjett.

88charlie

Legg inn av 88charlie » lør jul 08, 2017 10:30:13

Et praktisk spørsmål. Er det kun på vestsiden det selges øl, bortsett fra VIP?

Brehme

Legg inn av Brehme » lør jul 08, 2017 11:45:35

Det selges øl og vin inne på vip-avdelingen, og det er ikke lov å ta med ut på tribunen, thats it!

Du må vel så langt vest som Brooklyn pub før du får ei øk ;)

88charlie

Legg inn av 88charlie » lør jul 08, 2017 20:03:54

Ref publikumsoppslutning. Oppvisningen i dag forklarer det meste.......

gaddag

Legg inn av gaddag » tor aug 17, 2017 10:41:07

Hører ikke mye fra den nye arrangementsjefen ??

Brehme

Legg inn av Brehme » tor aug 17, 2017 10:57:24

gaddag skrev:
tor aug 17, 2017 10:41:07
Hører ikke mye fra den nye arrangementsjefen ??
Joda, det har du.

-Fanzone før kampene
-Sykle til kamp
-Diverse pauseunderholdning
-osv

Men dette er kanskje ikke det du ønsket å høre? ;)

gaddag

Legg inn av gaddag » tor aug 17, 2017 11:35:21

Ønsket ikke noe spesielt jeg Brehme, og jeg kjenner i grunn ikke til noe av dette du nevner annet enn at jeg ser de har en fotballkonkurranse i pausen . Flott om hun finner på nye ting ! :)

Guru

Legg inn av Guru » tor aug 17, 2017 12:19:06

Å lokke publikum til stadion er ein krevende sak. Det finns heilt sikker tgode tiltak, men dei er ikkje enkle å kome på. Og det er heilt sikker ikkje nokon som når alle.

Om eg bruker meg sjølv som eksempel: Pauseunderholdning er rivende likegyldig. Gratis wifi er til å le av. Fanzone kan eg svinge innom på veien, men det vil aldri vere grunnen til at eg går på kamp. Billige billetter, interessant motstand og god fotball? Flott alt sammen, men det gjer ikkje store forskjellen. Eg går uansett.

Steikje for en drømmetilskuer. Hadde det vore 11000 som meg, så ville det vore 9000 der kvar kamp. (Trass alt er 2000 oppholdt av andre ting.)

Så er det sjølvsagt ikkje meg dei prøver å lokke. Det er alle dei som berre er der av og til eller aldri. For meg er det vanskelig å vite kva som skal til for å få dei med.

Ein ting er eg 100% sikker på: Det er mykje lettare å miste tilskodarar enn å vinne dei. Å ta vare på dei vi har er dermed det viktigaste. Stoppe nedgangen, så sakte bygge oss oppover.

Nøkkelen - trur eg - er å få til fellesskapsfølelsen mellom klubben og folket. Aalesund må føles som vår klubb. Spelerane som våre spelarar. Det er ikkje noko enkelt triks for å få det til. Det krever ein god tanke og skikkelig innsats over lang tid. Alle aldersbestemte spelarar på Sunnmøre burde treffe minst ein AaFK-spelar kvart år. Og det bør vere speleren som kjem til dei. Aller helst på trening eller fotballskule. Det bør ligge ein smal og tornefull løper frå der ungane er til AaFK-gardeoba dei kan få plass i om nokre år. Samanhengen må vere der.

Klubben kan knapt gjere anna enn å legge til rette, i tillegg til diverse meir eller mindre vellykka stunt. Den mest effektive jobben er det vi som kan gjere. Vi som allereie er på tribuna. Det er vi som kan ta med oss fleire på kamp. Dei aller fleste som kjem på sin første eller ein av sine få kampar kjem saman med nokon. Det er ikkje vanskelig å få med seg ein til på kamp. Om alle på stadion hadde gjort det, så hadde vi gått frå 5000 til 10 000 på eit øyeblikk. Ein tilsynelatende umulig jobb er ikkje meir enn 5000 kjempeenkle.

Tilbake til klubben. Vi er nødt til å føle oss ønska derifrå. Inkludert. Som ein del av den same familien. Openhet. Ei tydelig stemme utad. Ivar Morten Normark var kongen der. Øyvind Vebenstad var den neste store. Bjørn Helge Riise er vel det næraste vi kjem per i dag. All ære til han. Bruk spelarar til slikt, men det hadde vore flott om nokon frå klubben også kan stikke seg fram. Det er berre å sjå rundt seg inne på kontora. Kven er det som har det i seg?
Nokon veit bedre enn andre

Svar