Bale

Ingen bryr seg

Legg inn av Bale » søn okt 01, 2017 23:05:34

Det er bare å innrømme det.....jeg bryr meg ikke lenger.

Aafk er en grå masse, som taper amp etter kamp etter kamp. Nedturen startet med at Kjetil Rekdal ble erstattet av Harald Aabrekk...alle sa hvordan det ville gå og fikk rett. TF gikk fra en spiller lønn på 250.000 og til en trenerlønn 3-4 ganger høyere og er sikkert storlig fornøyd

Spillerstallen er syltynn, noe mange har påpekt, men TF var fornøyd, resultatet ser vi i dag....klubben ligger på bunn

Aafk rykker ned med stall som kanskje holder middels OBOS liga standard....tror ikke at TF er en trener som talenter vil spille for, Derfor vil klubben ikke retunere til TL....kanskje aldri

Noe må gjøres og TF er IKKE rett mann.

1aafk

Re: Ingen bryr seg

Legg inn av 1aafk » søn okt 01, 2017 23:11:34

Trisst som f.... Vi får drømme om glansperioden under Kjetil Rekdal, INGEN kan vise til resultat i klubben som han. Kjeti, mange savner deg................

Brukeravatar
Lardboy

Legg inn av Lardboy » søn okt 01, 2017 23:18:30

Meningene dine følger jeg deg på, men her slurves det fælt med fakta.

Det var Jan Jönsson som tok over for Kjetil Rekdal, og han satt i to sesonger før Aabrekk kom inn før 2015-sesongen.

Slik jeg ser det var det i Jönssons andre sesong den nærmest systematiske tappingen av kvalitet i stallen skjøt fart.

Fredriksen gikk ikke fra spillerlønn til trenerlønn slik du beskriver. Han la opp som profesjonell spiller fire-fem år før han ble innsatt som hovedtrener.

Bale

Legg inn av Bale » søn okt 01, 2017 23:42:45

Endel faktafeil, men trenden er tindrende klar...ingen bryr seg. Sesongkortsalget vil stupe neste år, kanskje kommer det 1500 på hjemmekampen....kanskje færre...spillerstallen kommer ribbet til OBOS ligaen etc etc etc

Det er ingen glød i byen lenger...helt dødt. TL er ingen lekegrind og jeg aner mer enn jeg tror at spillergruppen har mistet troen på TF.

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » man okt 02, 2017 00:16:29

Tja...bryr seg og bryr seg...
Jeg følger jo med i uke etter uke...i 2 x 45 + tillegg...
Leser til om klubben hver dag, litt her og litt der...

Engasjementet dør riktignok sakte men sikkert ut, innrømmer det glatt...
Men er det rart???

I næringslivet er det et begrep som heter 'styrt avvikling' og det er nettopp det jeg mener har skjedd/skjer i AaFK nå.
Situasjonen vi er oppe i nå kan kun skyldes udyktighet, udyktighet og udyktighet. Samt blindhet og naivitet.
I alle ledd.

AaFK - gjør ikke så veldig mye med deg...lenger...

Øggen

Legg inn av Øggen » man okt 02, 2017 08:52:58

Styrt avvikling e heilt riktig.
Og ja, bryr meg mindre å mindre......
Det e flaut å vær Aafk supporter for tia......

Finru12

Legg inn av Finru12 » man okt 02, 2017 09:04:39

Hvorfor skal jeg bry meg mens ledelse ikke gjør det??? De etter de som handlingslammet høns hele gjengen. Det ay også den ene profilen etter den andre forsvinner. Hva er det som skjer med klubben???

Bale

Legg inn av Bale » man okt 02, 2017 11:04:53

I den grad det finnes "pengefolk" som kan hjelpe/ta over og få Aafk over denne kneiken......så kan det være hjelp til selvhjelp.

Alternativet er at klubben glir inn i skyggenes dal og blir værende der

Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » man okt 02, 2017 11:28:53

Ja interessen er dessverre på bunn ....
Alt tullet i ledelsen , manko på god ledelse opp igjennom årene ( begynte med Aambak & Hoff) har tæret kraftig og er årsaken for min del
(De to nevnet gjøker er skyld i at 'Yttis' ikke fikk fornyet konttrakten :evil: )

Styrt avvikling påstås det her på tråden.
Kan det være slik at klubben ikke ser seg råd til å være i toppligaen?
Kan virke slik.. .. :?:

Sunnmøringens styrke er å gjøre 'business' med alt. Også AaFK!
Men det er en svakhet i flg. andre stenrike investorer.
For Røkke & Gjelsten påstår det er galskap ( de brukte ordet hazzard) å tro at du kan tjene penger på toppfotballen som investor.
For det er den agenda flere investorer har gått inn i klubben opp igjennom årenene....

Hvor mange hundre millioner har Røkke & Gjelsten bidrat med.. uten å forvente noe annet igjen, enn at MFK forblir i norsk toppfotball, i generasjoner?
Og det i en såkalt 'by', med knapt noe en kalle en gate.
Imponert.

Bale

Legg inn av Bale » man okt 02, 2017 13:04:22

Det som skremmer meg mest er neste år i OBOS ligaen. Hva slags mannskap har Aafk disponibelt.....Mos og grekeren er borte, Gayse likedan, Kirkeskov forsvinner nok også.

Når vi i TL ikke klarer å få spillere til klubben, tror noen at det blir enklere i OBOS. Fallet fra TL kan fort ende i 2. div sammen med Brattvåg..

cupmester 2002

Legg inn av cupmester 2002 » man okt 02, 2017 14:53:51

Om vi mister Mos, Grekeren, Gyasi og Kirkeskov så lever jeg godt med det. Dei er alle overbetalte spillere som ikke er i nærheten av å gjøre jobben sin. Kirkeskov var strående med en gang han kom til oss. Sannsynligvis vår bestemann da. Nå er han totalt fraværende i alt han foretar seg. Har ikke den kapasiteten han hadde tidligere da han kom på løp på løp fremover. Nå har han ikke utholdenheten som han hadde. Hvorfor???
Mos gidder jeg ikke å nevne engang. Har vel ikke scoret et spillermål denne sesongen. En mer tiltaksløs spiss har jeg sjeldent sett. Der er null vilje til jobbing, trekker seg i alle situasjoner. Mos kan en ting, og det er at han veldig ofte er på rett sted innenfor 5 meteren. Det er en god egenskap, men utover det er han totalt ubrukelig. Så han må gjerne dra for min del.
Gyasi har stort potensial, men som mange andre med det potensialet, så blir det ødelagt av et ego som der er ingen grunnlag for å ha. Lykke til videre i en annen søppelklubb.
Grekeren, ja hva med han??? Hvem i h...... er det som henter inn spillere til denne klubben. 190 cm høy, men han vinner jo ikke en jævla hodeduell. Hvorfor er han hentet?? Hvilke kvaliteter har han egentlig?? Jeg ser ingen.

Hvor er Sondre Fet?? Hvorfor får ikke han flere sjanser??? Hva har skjedd med Thrandasson??? Hvor i h.... er vinnerviljen???

Nei, vi trenger ikke overbetalte, ubrukelige spillere, vi trenger folk som vil blø for drakta. Og faktisk kan vi like gjerne gjøre det med lokale unge spillere som overbetalte "wannebies" som ikke holder mål. Og så må vi slutte å snakke om penger. Nivået i denne ligaen er så sinnsykt svakt at en bør kunne holde seg i denne divisjonen uten investorer som ikke vil klubbens beste. En må ha en klubb som produserer frem salgsobjekt, ikke bare utvikler spillere som investorene skal tjene penger på. Da vil en aldri kunne få inn egne penger på spillersalg.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man okt 02, 2017 15:27:24

Støttes cupmester 2002

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man okt 02, 2017 15:59:57

Spørsmålet er vel hvilke lokale talenter vi skal benytte oss av? Er det plutselig så mange å velge mellom?

Bale

Legg inn av Bale » man okt 02, 2017 16:03:31

At ingen bryr seg hvordan det går med Aafk ser dessverre ikke ut til å nå inn til ledelsen. Forleden skrev Sumpen at ingen plan var utarbeidet, altså fortsette som før mot stupet (OBOS) og senere 2. div.

For meg er det komplett uforståelig at ingen fra Aafk står frem og sier noe....de bryr seg kanskje ikke.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man okt 02, 2017 19:19:25

SKANDALØST, SPØR DU MEG!! Det er nok en styrt utvikling mot obos, og vidare nedover i systemet. HER SKAL DET SPARES TIL FANT, MÅ VITE!!
Om 5 år har alle glemt Aafk har eksistert.

Galiat

Legg inn av Galiat » man okt 02, 2017 23:15:30

Vi må ikke miste inntressen da er vi medgangs supportera husk mange holder med leeds selv om det er mange år siden dem møtte liverpool.Det er i dag Aafk trenger supportera mest.Start var nesten konkurs i fjor,men ligger ann til og rykke opp.Brann tapte kamp etter kamp for 3 år siden,i fjor tok dem.sølv og i år kjemper dem om sølv.Så et nedrykk kan Aafk tåle,bare klubben får næringslivet på lag og suppprterane støtter klubben 100.prosent

gaddag

Legg inn av gaddag » man okt 02, 2017 23:31:44

Jeg er Leeds supporter og er sikker på vi møter Liverpool om et par år. Så får vi se hvem av oss som klarer opprykket først..

faani

Legg inn av faani » tir okt 03, 2017 10:29:21

Det er jo sjølsagt ikkje riktig at ingen bryr seg.
Og om uttrykket "å ikkje sove godt om natta" har meining, vil eg tru det sikkert kunne brukast om mange med eit ansvar i AaFK.
Eg trur berre at dei er rådlause.
Psykologi blir ofte ein alt for undervurdert faktor i fotball, og det å gå på smell etter smell, gjer noko med ein. Ein blir meir og meir redd for det å gjere feil, enn å ha trua på laget absolutt er godt nok.
Laget og spillerane må ikkje no tenke på mange seire, vi treng EIN SEIER. At lag og spillerane får trua. Så trur eg at det vil løsne.

Men ja, det er tungt og slitsomt dette. Men eg sluttar ikkje å bry meg. AaFK kjem ikkje til å bli eit nytt Fredrikstad. Fredrikstad holdt på å gå konk. Dei brukte mange pengar dei ikkje hadde. Det må og kan ikkje AaFK gjere. Sjølv om det i verste fall no skulle medføre eit nedrykk. Og det er med eit slikt bakteppe, at lag og spillera treng all den støtte den kan få fra supporterane.

platini

Legg inn av platini » tir okt 03, 2017 11:18:30

Kloke ord faani. Lurer ofte på agendaen til Sunnmørsposten, i dag ny krigsoverskrift på første sida om at Rekdal trur AaFK går ned. Siste tida blåst opp lesarinnlegg fra "mannen i gata" og gamle heltar frå 80-talet på Kråmyra. Nytt i Uka og PHR med belæring om fotball til alle som har trent AaFK er vi vane med i årevis. Sumpen har kun ein mann med fotballkompetanse. Skuseth skriv godt, men problemet er at han aldri har akseptert at AaFK vart byens leiande klubb i staden for SIF, dei andre journalistane underheld mandagane med vas og forunderlege spelarpoeng.
I vårt lille land, trur eg at det er kun ei avis som bidrar like mykje til å DRA NED interressa for byens flaggskip, det er Bergens Arbeideravis mot Brann.
Pressa har ei farlig makt sjølv innanfor "Vær varsom-plakaten", mi meining er at Sumpen siste tida har gått for langt, det gjer ikkje situasjonen betre for nokon i AaFK.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir okt 03, 2017 12:39:03

Å dra ned interessa for AaFK klarar klubben heilt sjølve..

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tir okt 03, 2017 13:42:02

Det handler om at folk har øyne i hodet. De så at Aafk ikke var outstanding i vår. A.Lie var outstanding også kom resultata. Så blir han mer menneskelig og resultata blir mer på linje med det en selv ser fra kamp til kamp. Nytter ikke da å snakke som TF om kanonlag etc. Da dreper du entusiasme. En god trener hadde skjønt dette og brukt oppturen til å styrke laget, ikke svekke det.

Guru

Legg inn av Guru » tir okt 03, 2017 14:26:52

Å ha ein favorittklubb er litt som å ha barn. Det gjer deg faktisk mindre lykkelig. Men gir samtidig ei større meining med livet.

Å vere fotballsupporter er ein stor del smerte. Mykje meir smerte enn glede. Å slutte å bry seg er ein fin måte å unngå smerta på. Samtidig mister du også gledene. Dei altfor sjeldne og heilt fantastiske gledene. Dei vi alltid venter på. Det er sjølvsagt mulig å kun bry seg når det går bra. Foraktelig kalla medgangssupporter. Ein del av den store skaren vil til eikvar tid vere av denne sorten. Kan vere eit greit kompromiss det. Men gledene blir ikkje like store. Og ein får ikkje bidratt som ein del av laget når behovet er størst.

AaFK gjer heilt klart noko med oss. Vi er fryktelig mange som bryr oss. Som har det vondt no. Men det er dessverre sant at det er mange som ikkje bryr seg. No virker det som om alle som ikkje er veldig engasjerte er enten heilt likegyldige eller veldig kritiske til eitt og alt. Negativiteten er stor, tilliten liten. Det tar tid å endre slikt. Ein må gjere dei rette grepa. Eg innbiller meg at mykje er på rett veg med den nye organsiasjonen. Dessverre heng laget etter. Om det så er uflaks eller årevis med oppsamla udyktighet. Det er lang sikt som er viktigast. På lang sikt er det viktig at vi speler eliteserie neste år.
Nokon veit bedre enn andre

gaddag

Legg inn av gaddag » tir okt 03, 2017 15:12:11

Den analogien med barn...vel..den ser jeg ganske enkelt ikke. Og om jeg skulle skrive den store boken som ga fasit på meningen med livet så ville fotball ikke hatt mange, om noen, ord.

Fotball er oss sammen mot de andre. Nå er vi mange færre som tråden omhandler og det er ikke bra.
De kan ikke bruke tid på hjerte/smerte ute i korridorene på CLS. De må handle når noe må gjøres, og etterstrebe på og være i forkant hele tiden uansett hvor godt det ser ut i øyeblikket. De har misbrukt supporternes tillit siden den store 100 års festen i 2014 og fått betale med at alt ramler sammen siden.
Vi ligger målforskjellen unna direkte nedrykk fra Eliteserien og 2-laget er ferdig nedrykket. Hvor klare tegn på hvordan klubben er stilt er ikke det ?

Guru

Legg inn av Guru » tir okt 03, 2017 15:24:26

gaddag skrev:
tir okt 03, 2017 15:12:11
Den analogien med barn...vel..den ser jeg ganske enkelt ikke. Og om jeg skulle skrive den store boken som ga fasit på meningen med livet så ville fotball ikke hatt mange, om noen, ord.
Basert på ein sak for ei tid tilbake. Ein fant ut at folk med barn var mindre lykkelige enn folk uten. Ikkje noko gale med barna sjølvsagt, men det følgde med bekymringer av mulige varianter som gjorde foreldra mindre lykkelige. Eller var det meir ulykkelige? Noko mange kan kjenne seg att i når dei tenker seg om. Å ha barn er ikkje ein konstant lykkerus. Ganske ulikt å definere seg som ein del av eit fotballag. Men mange likheter i mekasnismene.

Uansett på sida av det tråden handler om, som du seier. For tida er det stadig vanskeligare å huske kvifor vi er glade i dette laget. Og den enklaste måten å sleppe smerta på er å slutte å bry seg. Kvar dag er det nokon som gjer det.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir okt 03, 2017 18:15:15

Sant nok Guru, og sett på det viset så er det kanskje gunstig med pause og bortekamp for å kunne rette på noe av det innen neste hjemmekamp.

Bdahl

Legg inn av Bdahl » ons okt 04, 2017 11:01:40

Blir litt feil å si at ingen bryr seg. Det blir litt mer riktig å si at de fleste er uenig i hva som skjer med laget i mitt hjerte etter min mening. Det er vel den største snakkisen fortiden om hva som skjer med Aafk, trener, apparatet rundt laget. Det betyr vel at vi bryr oss. Vi har alle våres ytringer om hva vi mener er galt og hva som må gjøres. Men det er dessverre etter min mening at vi snakker om (Gutteklubben grei) Aafk. kommer du som utenomforståersegpå blir du sett rart på. hvem f***** er du?. De bør begynne å søke kompetanse fra utsiden av klubben. Folk med et litt annet syn på ting og tang om hvordan det bør gjøres, ikke de gamle ringrevene som har vandret sin år i AAfk systemet, med god kunnskap om hvordan klubben har fungert og skal fungere med fullstendig mangel på nytenkning. Håper dere tolker rett hvor jeg vil.

platini

Legg inn av platini » ons okt 04, 2017 12:49:04

Om å bry seg, eller hva er det egentlig som bryr en?

Ny belæring til Trond av Helge Skuseth i Sumpen i dag (for n`te gang, akkurat som PHR i Nytt i Uka jevnlig driver med).

Når slike utrolig begavede fotballkapasiteter finnes i vår lille kystby med et flaggskip som nå seiler i farlig farvann, og de jevnlig går og trakker på CLS og ser på treninger og prater med vår alltid åpne og velvillige Trond, hadde det ikke vært unaturlig om de brydde seg såpass for klubben at de heller diskuterte og lufta tankene sine som velmeinenede råd til han i en slik anledning.

Da velger de å dra ned Trond og belære ham i spaltene sine. Skape ytterligere misnøye, splid og dalende interesse hos "mannen i gata". Bryr de seg da om klubben egentlig? Eller er det ene og alene seg sjøl og sin egen fortreffelighet?

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » ons okt 04, 2017 13:58:20

JEG BRYR MEG!

Jeg har, som mange andre, mine meninger om hva som må til for å berge plassen. Både gode ideer og sikkert også mindre gode ideer. Men fra nå og ut sesongen skal jeg være

SUPEROPTIMISTISK

til siste spark på ballen i årets Eliteserie. Så får jeg heller bite i meg disse ordene om det skulle bli nedrykk🤔

Jeg gir alt for AaFK de siste 6 kampene og håper jeg får med meg mange flere.

FOR NÅ TRENGER GUTTA OSS MER ENN NOENSINNE.

Will you also join me?

Per Henning Helseth
evig optimist😁
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

Guru

Legg inn av Guru » ons okt 04, 2017 14:15:15

EG BRYR MEG!!

AaFK er i gang med ein grunnleggende snuoperasjon etter nokre års nedgang.
Eit nedrykk vil sette den prosessen langt tilbake.
Full støtte, på stadion og ellers overalt!

Guru

gaddag

Legg inn av gaddag » ons okt 04, 2017 14:33:01

Jeg bryr meg, derfor vil jeg ha et trenerskifte og handling fra ledelsen i klubben for å berge den fra nedrykk !

Svar