Bale

Re: Ingen bryr seg

Legg inn av Bale » ons okt 04, 2017 15:13:41

Jeg tror at alle bryr seg om Aafk meg inkludert....men over laaang tid har jeg blitt mer og mer motløs på det jeg ser.

Hvor ofte har vi ikke hørt at når overgangsvinduet åpner, ja da skal det handles.....først noen sekunder før vinduet stenger, signeres, som regel en spiller og som oftest trenger tid for tilvenne seg klubben/spillere. Vi ser jo at alle andre henter spillere som går rett inn på laget.

Resultatet er at vi sitter med TL svakeste stall og når dagens situasjon skriker etter endringer, så har vi ingen å kaste innpå.

Ekstern hjelp må hentes inn først og fremst for å berge plassen. Klarer en det, kan en i ro og mak vurdere/evaluere sesongen og hvilke tiltak som bør gjøres.

Opp i dette kan TF mene det han vil, han klarer ikke engang å spillerne til å yte 110% noe Eurosport tydelig viste oss.

En hver bedrift som får problemer vil snakke med sine kreditorer, bankforbindelse etc for å snu hver stein som kan bring bedriften på trygg grunn

Fra CLS er det en øredøvende stillhet kan nesten tro at de sitter der helt handlingslammet.

3 poeng mot VIF er et absolutt krav

LØVrE

Legg inn av LØVrE » ons okt 04, 2017 15:17:40

Ja , få inn en ny trener som er villig til å prøve å redde klubben fra nedrykk ... og som er villig til å bli 2år til - uansett om det blir OBOS eller Eliteserien neste år - en trener med VISJONER , ENTUSIASME og MOT til å stå på KRAVA sine ... Trond Fredriksen vet jo ikke lenger hva han vil (og har ikke visst det lenge!) - makan til SVADA-prat som han har kommet med til pressa etter de siste kampene er rett og slett SJOKKERENDE !!!

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » ons okt 04, 2017 15:41:31

Eg bryr meg om at vi har for liten stall ! Eg bryr meg om at ingen ting skjer når vi ikkje vinner kamp etter kamp ! Eg bryr meg om at klubben i mitt hjerte går addundas ! Eg bryr meg om at stadion tømmes ! Eg bryr meg men gjer ledelsen det !

Bale

Legg inn av Bale » ons okt 04, 2017 15:54:21

Er det lov å leie inn spillere når overgangsvinduet er stengt?

jaudajauda

Legg inn av jaudajauda » ons okt 04, 2017 21:00:41

Jeg også bryr meg i høyeste grad. Men nå er det jo også slik at av og til må man helt ned på bunnen for å tørre å ta dristige, nødvendige og riktige valg. Se bare på hva Sportsklubben Brann har fått til etter en tur ned i obos. De framstår på en helt annen måte som klubb enn de har gjort på mange år. Det er mulig AAFK også behøver å få noen tøffe signaler og beskjeder slik at de evner å endre.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 04, 2017 23:51:42

EG BRYR MEG OGSÅ, MEN SOM EG HAR MESSA UTALLIGE GANGER, SKAL DETTE GÅ BRA, MÅ EN FÅ INN NYE KOSTER FØR NESTE KAMP. GJERNE I SAMARBEID MED TROND, OM DETTE ER NØDVENDIG. OM EN IKKJE GJER NOE, GÅR DET NEDOVER I DIVISJONANE, OG EG TRUR OSÅ AT DET BLIR VANSKELEG Å KOMME OPP ATT MED DET FØRSTE.
HÅPER INDERLEG AT EG TAR FEIL, TIDA FÅR VISE KVA SOM BLE FASITTEN PÅ DETTE.

weasel

Legg inn av weasel » tor okt 05, 2017 06:46:17

Bale skrev:
ons okt 04, 2017 15:54:21
Er det lov å leie inn spillere når overgangsvinduet er stengt?
ja,men kun spiller uten kontrakt- få inn han Aarøy! :D

vevat

Legg inn av vevat » tor okt 05, 2017 15:30:55

Jeg bryr meg, men er i sørgemodus :(

jast

Legg inn av jast » tor okt 05, 2017 21:05:11

Jeg også bryr meg, men trøster meg selv med at jeg er veldig heldig i denne verden som har AaFK som eneste bekymring for tiden :)

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre okt 06, 2017 22:41:13

vevat skrev:
tor okt 05, 2017 15:30:55
Jeg bryr meg, men er i sørgemodus :(
Signerer den

Bale

Legg inn av Bale » søn okt 15, 2017 20:47:07

Jeg tror at alle bryr seg men helt siden de ansatte Harald Åbrekk, så har pilen pekt nedover, nedover og nedover og nå ligger vi der vi ligger.

Det jeg og sikker mange med meg, er hvor tyst det er inne fra CLS...ikke et eneste pip

Det er jævlig frusterende.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » man okt 16, 2017 00:57:15

Hvorfor legger Sumpen ut et intervju med styrelederen i AAFK som kun kan leses i Aftenposten ? Noen som kan referere innholdet ?

LØVrE

Legg inn av LØVrE » man okt 16, 2017 02:08:22

Ut/bort med Vågnes - Veben - Skiri - Nordmark - Sørnes - Kaos - Rekdal - Fagermo ... og for all del ikke hør på Svein Viddal , Aarøy m.fl (les; tidl. Sportslig Utvalg) ...
Inn med Aabrekk - TrondF uten Eliteserie-erfaring , fysio Melis som sportslig leder - daglig leder uten fotballerfaring og styreleder uten bein i nasen ...
Da blir det nedrykk ... flere og flere couldn´t care less for å si det på dialekt !

trippelf

Legg inn av trippelf » man okt 16, 2017 09:01:09

100% enig LØVrE. Tenk at dagens ledelse i klubben ikke har vært med på EN seier ennå! Folk rundt klubben har mistet engasjementet, mens innafor portene sitter folk å peker på at det er for mye klaging/sutring der ute. Høna eller egget?

Vi fikk en ny matchball i går da Kr.sund og Sogndal tapte. Byen og omland bør bry seg til denne kampen, da kommer hele Nordmøre nedover. Stiller vi oss mannsterke bak til denne kampen, kan Aafk klare det ingen tror de klarer. Vi bør faktisk bry oss, om ikke bare for denne ene gangen!

Brehme

Legg inn av Brehme » man okt 16, 2017 09:45:34

LØVrE skrev:
man okt 16, 2017 00:57:15
Hvorfor legger Sumpen ut et intervju med styrelederen i AAFK som kun kan leses i Aftenposten ? Noen som kan referere innholdet ?
"Vi forholder oss til kontrakten med TF."

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man okt 16, 2017 12:12:16

LØVrE skrev:
man okt 16, 2017 02:08:22
Ut/bort med Vågnes - Veben - Skiri - Nordmark - Sørnes - Kaos - Rekdal - Fagermo ... og for all del ikke hør på Svein Viddal , Aarøy m.fl (les; tidl. Sportslig Utvalg) ...
Inn med Aabrekk - TrondF uten Eliteserie-erfaring , fysio Melis som sportslig leder - daglig leder uten fotballerfaring og styreleder uten bein i nasen ...
Da blir det nedrykk ... flere og flere couldn´t care less for å si det på dialekt !
her er selve kjernen i problemet enkelt oppsummert.

88charlie

Legg inn av 88charlie » man okt 16, 2017 12:58:15

trippelf skrev:100% enig LØVrE. Tenk at dagens ledelse i klubben ikke har vært med på EN seier ennå! Folk rundt klubben har mistet engasjementet, mens innafor portene sitter folk å peker på at det er for mye klaging/sutring der ute. Høna eller egget?

Vi fikk en ny matchball i går da Kr.sund og Sogndal tapte. Byen og omland bør bry seg til denne kampen, da kommer hele Nordmøre nedover. Stiller vi oss mannsterke bak til denne kampen, kan Aafk klare det ingen tror de klarer. Vi bør faktisk bry oss, om ikke bare for denne ene gangen!
Støtter faktisk den.

En treneravgang kan også hjelpe på stemningen.

Trond: synd, trist og leit men du har ganske enkelt skuffet meg

Bale

Legg inn av Bale » man okt 16, 2017 15:01:27

Nå er det OBOS eller TL mot KBK......skal bli interessant å se hvilke grep som taes for å fylle opp CLS med orange tilskuere.

Frykter at intet blir gjort og da kan det fort bli 1200 nordmøringer mot 1500-2000 sunnmøringer.....det er nesten som at KBK har hjemmebane.

Synspunkter?

trippelf

Legg inn av trippelf » man okt 16, 2017 17:40:11

Vi kan ikke være deltakere på forumet og samtidig vurdere å la være å møte mot K.sund? Såfremt vi er i byen og har mulighet er dette KAMPEN vi må gå på! Alt anna blir tullete, så e pusser lakkskoa og skal oppleve den første seieren som kommer. #merkedag

sindre2

Legg inn av sindre2 » man okt 16, 2017 18:08:30

Bale skrev:
man okt 16, 2017 15:01:27
Nå er det OBOS eller TL mot KBK......skal bli interessant å se hvilke grep som taes for å fylle opp CLS med orange tilskuere.
Her må drastiske tiltak til! 50,- billetten uansett plass feks, og kanskje invitere noen lokale guttelag? Alle monner drar

kazzi

Legg inn av kazzi » man okt 16, 2017 20:31:23

trippelf skrev:
man okt 16, 2017 17:40:11
Vi kan ikke være deltakere på forumet og samtidig vurdere å la være å møte mot K.sund? Såfremt vi er i byen og har mulighet er dette KAMPEN vi må gå på! Alt anna blir tullete, så e pusser lakkskoa og skal oppleve den første seieren som kommer. #merkedag
Fryktelig mange kamper man MÅ gå på i det siste. Kjerringa sku reises mot viking, så Sogndal og nå Kristiansund? Har rett og slett ikke trua... så LSK, RBK, sarp og godset... 3 lag der som enten har eller kjemper om medalje! det er så kjørt som det kan få blitt....

1aafk

Legg inn av 1aafk » man okt 16, 2017 21:45:31

Nei, kjørt er det ikkje enno, MEN............. FORVENTER AT LEDELSEN TAR TAK FOR Å FYLLE STADION, DETTE ER VIKTIG!!!!!!!!!!!!!! Det kjem nok mange busslaster fra lengtvegistan, så det ville vere trisst om dei var i fleirtall og "tok" tribuna. Seier MÅ komme i denne kampen, elles ser det svartere enn svart ut.................

vevat

Legg inn av vevat » tir okt 17, 2017 08:37:30

gaddag skrev:
ons okt 04, 2017 14:33:01
Jeg bryr meg, derfor vil jeg ha et trenerskifte og handling fra ledelsen i klubben for å berge den fra nedrykk !
Signerer denne

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » tir okt 17, 2017 13:52:43

Jeg kommer og JEG skal skrike av full hals mot dommertrioen, motspillere og bortesupporterne! Men ikke minst skal jeg skrike ENDA HØYERE for våre egne spillere og støtte de så godt jeg bare kan. For nå er det enda viktigere enn noen gang at vi står BAK spillerne i jakten på fornyet kontrakt. Blir DU med?

Color Line Stadion lørdag kl 1800. Møt opp i hopetall og vis Baillsund hvem som er storebror i fylket😁
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

gaddag

Legg inn av gaddag » tir okt 17, 2017 14:07:36

Klart jeg skal på kamp

Waien

Legg inn av Waien » tir okt 17, 2017 15:38:31

Jeg var på Brann Stadion og så kampen Brann-KBK. Må si jeg ble mektig imponert over både supporterne og laget til KBK. Til tider klarte KBK-supporterne å overdøve Bataljonen og de framstod som en enhet. Kan ikke si jeg har følt det samme når AaFK besøker Brann stadion.
AaFK må virkelig mobilisere for å vinne denne kampen...både på tribunen og på banen!

Bale

Legg inn av Bale » tir okt 17, 2017 15:55:06

Motløsheten sprer seg som ild i tørt gress.

Tom Nordli tror at Aafk rykker ned, blant annet fordi "laget spiller uten engasjement og glede...motløsheten slår imot en"

Trond Fredriksen i mixed sone etter VIF kampen.....jeg har aldri sett en mer slagen mann, han vet overhode ikke hva han skal gjøre/si for å motivere sine spillere.
Så kan vi ta resten av ledelsen inne på CLS, ikke et pip foran den viktigste kampen på år og dag.

Om Aafk skulle klare å komme til sjanser, hvem skal sette de?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tir okt 17, 2017 16:14:23

Helge Skuseth med bra kommentar på Smp.no. Kommer sikkert i papirutgaven i morgen.
Mye fornuftig.
Det en må stille spørsmål med er den totale mangelen på kompetanse i klubbdrift på styrenivå. Klubben ble satt på vent i år pga ny daglig leder og sportslig leder skulle inn. Det er jo en forutsetning at skal du drive fotball klubb skal alle viktige skifter komme i november / desember og ikke når sesongen er halvkjørt. Hele klubben har vært på vent. Dette må de virkelig lære av. Nå sparker de ikke TF nå. Men han må jo få sparken dagen etter sesongen er over. Ikke etter en evaluering osv osv og ny trener etter at overgangsvinduet er åpnet og stengt. Alle klarer jo å evaluere fortløpende. Neste gang viktige stillinger skal besittes så må folk gå til riktig tid eller gå på dagen og aktuelle kandidater er de som er ledige, ikke de som må passe Aafk inn i sine andre forpliktelser.

Lokalfotball

Legg inn av Lokalfotball » tir okt 17, 2017 16:49:35

AaFK er på veg til å bli det nye Fredrikstad.... Ikke noe av det som skjer rundt klubben om dager er noe form for oppløftende og absolutt ingenting peker på at Ålesund skal holde seg i Eliteserie, heller ikke gå rett opp igjen ved et eventuelt nedrykk.

1) Skal Ålesund holde seg så er de HELT avhengig av entusiasme på Colorline, det er helt avhengige av 10 000 sunnmøringer som skriker av full hals og gir spillerene den boosten de trenger nå i en tung innspurt. Men for at den entusiasmen på noen som helst måte skal være mulig å få til så må klubben handle! De må sparke Fredriksen å få inn en ny, beklage til publikum for mange år med dårlig drift og rett å slett legge seg paddeflat og fri til publikum! Tilby GRATIS billetter til alle og fyll stadion til randen og skrem vett av et KBK som aldri har opplevd et Colorline Stadion smekkfullt av skrikende sunnmøringer.

2) Vi bruker spillere som uansett forsvinner etter sesongen, blant annet MOS.... Mos har vært en begredelig spiller helt siden vi begynte å drite på draget, han springer nesten ikke, skorer ikke mål og jobber så si ikke en drit for klubben, han vil vekk! Da synes jeg at Berisha må få muligheten til å vise hva som bor i han, det er klart en ikke får noe ut av en slik spiss når alt han får er ett innhopp i ny og ne. En spiller trenger tillit og muligheter for å blomstre, og en Berisha med 10 000 sunnmøringer i ryggen er helt klart mer spennende en en klagende og dårlig MOS! Vi er helt avhengig av spillere som sprinter i press i det fremre ledd av banen og som jager på alt, Mos har vell aldri jaget en ball i sitt liv og er stort sett kun god når laget rundt fungerer, noe det ikke gjør nå.

3) Om plassen ikke berges i år, blir det nok ikke noen flere sunnmøringer på kamp neste år... Et potensielt nedrykk når ting er blitt drevet så dårlig som de er blitt nå de siste årene så er det ingenting som tyder på at AaFK skal ned å briljere i OBOS. Tvert i mot! Om prestasjonene uteblir også i OBOS så kommer vi til å se et Colorline som ser mer ut som et forlatt hus enn en fotballstadion for en stolt fotballklubb! Ledelsen sparer seg til fant og evner ikke i noen grad å endre dette er i ferd med å skje, hvordan er det mulig at de som faktisk styrer denne klubben ikke ser det samme som absolutt alle vi andre ser?

4) Hvem i Norges land kan forsvarer en ansettelse av Trond Fredriksen som hovedtrener for et eliteserielag? Hvem kan forsvarer at han fikk fortsette etter vikariatet etter Aabrekk fikk sparken? Hvem kan i det hele tatt se at Trond Fredriksen skal ta AaFK til noen som helst nye høyder? La oss spør oss selv, hva har egentlig Trond oppnådd i sin spillerkarriere? Ikke minst, hvilken kompetanse har han egentlig til å skulle rå over en klubb med millionbudsjett? Med all mulig respekt for mennesket oppi alt dette her så har verken Trond erfaring eller kompetanse til noen av de kvalifiksasjonen som en eliteserietrener trenger! Hvordan skal han få en spillergruppe til å lytte? Hvordan skal han si til sine mer meriterte spillere at de må høre på hva han sier når faktisk flere av de har vært i større klubber en Trond noen gang var? I stort sett alle intervjuene som er gjort med Trond den siste tiden ser jeg en resignert mann som ikke vet hva han skal gjøre for å snu dette og skylder stort sett på at spillerene ikke springer... HVEM ER DET SITT ANSVAR DA TROND? Hvem er det som skal sørge for at spillerene er både mentalt og fysisk klar til kamp? Hvem er det som skal sørge for at de vet hvor de skal løpe og hvordan de skal løpet? Hvem er det sitt ansvar å ta de av banen om de ikke gjennomfører kamp plan? JO, DET ER DU DET TROND! Du vet knapt hva du selv har begitt deg ut på og det hjelper ikke at du ikke innser dette selv! En av de aller viktigste egenskapene en må ha som fotballtrener, det er å være reflektert. Spørre seg selv, har jeg gjort en god nok jobb? klarer jeg lede denne gruppen videre? er jeg rett mann? Om du ser det samme som oss og er reflektert og faktisk bryr deg om den klubben du selv sier du er så glad i, da går du på kontoret i morgen med oppsigelse og sier opp stillingen din som hovedtrener for AaFK.

Noe må skje!!! Kampen mot KBK er være eller ikke være, og uten et nesten smekkfullt Colorline Stadion i denne kampen er jeg redd at vi går inn i en mørketid på sunnmøre hva angår toppfotball på en LANG stund. Om dere i ledelsen av klubben ikke skjønner dette så får dere finne dere noe annet å drive med....

Øggen

Legg inn av Øggen » tir okt 17, 2017 17:26:48

Meget bra Lokalfotball.
Spot On 👍

Svar