Guru

Innspurten i nedrykksstriden

Legg inn av Guru » tir okt 03, 2017 10:33:39

Det er fryktelig mykje smerte, sinne, matthet og andre negative følelser ute og går. Eg har min del. Men slaget er ikkje tapt. Langt derifrå. Strengt tatt ligg vi ikkje ein gong på nedrykksplass. Ein utanforstående ekspert som får sjå tabellen vil kjapt konkludere med at Viking rykker ned og Rosenborg tar gull. Bortsett frå det er det veldig usikkert korleis det går. Nesten bingo kven som tar den andre nedrykkssplassen og kvaliken. Sjølvsagt, dersom vi i tillegg serverer denne uvitende eksperten resultata den seinare tid, så ser han trenden like tydelig som vi gjer. Den trenden er vi nødt til å bryte - sjølvsagt - om vi skal klare å halde plassen. Det er like sjølvsagt lett å seie at ingenting tyder på at vi skal bryte den. Det er nettopp det ein trend er. Den fortsetter som den gjer, med mindre den blir brutt. Og det blir den stadig vekk. Ellers hadde vi kunna avslutta tabellen i mai. Ingen enkel jobb, har ikkje tenkt å filosofere over korleis vi kan få det til, men det er ikkje anna å gjere enn å gjere eit godt forsøk. Og å tru på det.

Status i botnen per i dag:
...
8.Sandefjord 33
9.Stabæk 33
10.Kristiansund 29
11.Lillestrøm 28
12.Vålerenga 27
13.Sogndal 27
14.Aalesund 25
15.Tromsø 25
16.Viking 15

Vålerenga har att 7 kampar, alle andre 6.

Og sånn ser prognosa mi ut, basert på tidlegare resultat:
...
8.Sandefjord 43
9.Stabæk 40
10.Kristiansund 40
11.Tromsø 34
12.Sogndal 33
13.Lillestrøm 33
14.Vålerenga 32
15.Aalesund 27
16.Viking 17

Den er utelukkende basert på "nosituasjon"+"trend". Nosituasjonen kan vi ikkje gjere noko med. Trenden beskriv fortida. Framtida skaper vi.

Det er vanskelig å seie kor mange poeng som trengs. Kanskje taper Tromsø resten av kampane sine. Då treng vi berre å tape mindre enn dei. Kanskje finn alle laga forma samtidig. Då er vi nødt å gjere det same. Realistisk sett er 9 poeng eit tall å sikte på. 3 sigrar på dei siste 6. Det er cirka der lista ligg. Men det handler som nevnt like mykje om andre som o moss. Det er ikkje likegyldig vlike kampar vi tar poeng i. For eksempel er neste serierunde på Vålerenga Stadion betydelig viktigare enn heimekampen mot Rosenborg. Fatalistane blant oss - og det begynner å bli mange - har bortimot dekning når dei seier at den kampen er vinn eller forsvinn. Uavgjort vil i alle fall vere eit nederlag. Eit stort eit.

Vålerenga har som nevnt 7 kampar att. Dei speler hengekampen torsdag 12.oktober. Tre dagar før dei møter oss. Det gir dei litt lite kviletid. Samtidig gir det dei litt kamptrening der vi berre venter. Og godt mulig gir det dei 1 eller 3 poeng som slapper av nervane deira. Men skulle dei tape hengekampen, då blir det nervedrama 15.oktober. Og det er berre begynnelsen på slutten.

AaFK sine kampar:
Vålerenga (b)
Kristiansund (h)
Lillestrøm (b)
Rosenborg (h)
Sarpsborg (b)
Strømsgodset (h)
Dei tre komande kampane er nøkkelkampar. Er vi ikkje i posisjon etter dei, då er det i alle fall på tide å planlegge eit OBOS-budsjett.
Siste 8 kampar: TTTUTUUT (siste kamp først)

Tromsø er laget bak oss. Det einaste laget vi kan holde bak oss utan å ta poeng. LIte sannsynlig. Her er kampane deira:
Rosenborg (h)
Stabæk (b)
Viking (h)
Sogndal (b)
Haugesund (h)
Brann (b)
Vi kan stole på at dei tar 3 poeng mot Viking, og dei plukker ein håndfull til.
Siste 8 kampar: STUSTSUT

Vålerenga er laget i dårligsat form, bortsett frå oss. Her er deira kampar:
Haugesund (h) (hengekamp)
Aalesund (h)
Viking (b)
Molde (h)
Sandefjord (b)
Odd (h)
Sogndal (b)
Faktisk ikkje noko enkelt program. Veldig spent på Haugesund-kampen. Så er det vår jobb å slå dei. Og kanskje nervane påvirker dei mot VIking? Kort vei til ille ute. Men 1 poeng mot oss er uansett ein siger for dei.
Siste 8 kampar: TSTTTUTU

Sogndal er også i veldig utsatt posisjon:
Lillestrøm (b)
Sarpsborg (h)
Strømsgodset (b)
Tromsø (h)
Stabæk (b)
Vålerenga (h)
Dei møter 3 av bunnkonkurrentane i innspurten. Blant anna dei to siste heimekampane. Dei kan kome som ein rakett. Eller falle til bakken som ein død fugl.
Siste 8 kampar: USTTSTTT

Lillestrøm er også kun ei uheldig serierunde frå direkte nedrykksposisjon:
Sogndal (h)
Odd (b)
Aalesund (h)
Brann (b)
Molde (h)
Sandefjord (b)
Dei to neste heimekampane er mot Sogndal og oss. Der kan dei sikre seg. Eller få svettebyger.
Siste 8 kampar: TTUUSTUU

Kristiansund har kjempa rundt kvalikplassen heile sesongen, men har prikka inn ei seiersrekke no. 4 poeng til kvalik og nedrykk, ikkje meir enn det som trengs:
Viking (h)
Aalesund (b)
Odd (h)
Molde (b)
Sandefjord (h)
Haugesund (b)
Kan regne med at dei tar 3 poeng mot Viking. Plusser dei på med 3 mot oss, så er dei oppe på 35. Ingen lag har nokonsinne havna på kvalik i ein 16-lags eliteserie med så mange poeng.
Siste 8 kampar: SSUSTUTU

Det er utgangspunktet vi har å jobbe med.
Nokon veit bedre enn andre

Leedsfan

Re: Innspurten i nedrykksstriden

Legg inn av Leedsfan » tir okt 03, 2017 18:38:13

Du legg ned masse jobb Guru takk for det ! Men eg vart dessverre ikkje beroliga vi treng nok et godt gammeldags under for å berge oss ! Vi må nok kneppe hendene kvar kveld religiøs eller ikkje !!!

weasel

Legg inn av weasel » tir okt 03, 2017 20:01:43

Ja, det er tett i bunn, og alt kan skje(nesten) Viking er sannsynligvis fortapt, ellers veldig åpent. En Evt kvalik klarer vi. Alt for spennende nå.😕

Brehme

Legg inn av Brehme » tir okt 03, 2017 21:25:00

Matematikken og statistikken er egentlig ganske klar, vinner vi 3 kamper er vi nok sikret i alle fall kvalikk. Hjemmeseier mot KBK og Godset, og en borteseier mot LSK eller VIF bør være realistisk for å sørge for det.

Men med den formen vi er i, og de utrolig svake spillerprestasjonene vi ser hver uke, så er oppgaven enorm.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 04, 2017 10:42:19

Den oppgaven er altfor enorm for Aafk. Skal dei ha ei ørlita mulighet til dette, MÅ det inn nye koster. En ekstern kapasitet MÅ få ansvaret f.o.m. neste kamp, Fredriksen greier IKKJE motivere spillerne til det lille ekstra, som denne gangen ER HEILT NØDVENDIG!! Om det ikkje blir tatt tak med dette, går det UTFOR STUPET, og da kan fallhøgda vere STOR, ikkje sikkert at laget stopper på første avsatsen heller. Om styret ønsker dette, kan dei berre sitte rolig å vente på katastrofa. Det vil i allefall bli et godt ettermæle for desse personane !! Mange lag har fått en oppgang ved nye koster, og dette MÅ STYRET NO FORSTÅ!! Har dei verkeleg tenkt tanken på kva dette vil koste i penger for klubben? Må da ta i betraktning at det kan gå MANGE år før en er tilbake, OG DET ER HELLER IKKJE SIKKERT DET BLIR DEI NESTE 5 ÅRA, ELLER ?????????????????? MAKEN TIL SUPPERÅD!!!

donaldduck

Legg inn av donaldduck » ons okt 04, 2017 11:17:40

Dette er ikke spennende i det hele tatt.
Det vi ser er konsekvens av siste års strategi (eller mangel på sådan) og trist som faen.
Aafk rykker ned med glans, det kan vi alle som objektivt sett vil se det nå slå fast.

Minner faktisk veldig om situasjonen i 2003 da Bryne lå godt an før sommerferien og endte sist ( og hva har Bryne gjort siden ??)

Tidligere i samme situasjon har vi lagt "der nede" gjennom hele sesongen og tatt kampen slik KFK og Tromsø nå gjør, i dag er ingen i Aafk mentalt i stand til det, eller villig til å gå "i krigen" ser det ut som.

Aafk er i fritt høstfall og har ikke det som trengs for å kunne snu det.
Aafk ned, Aafk II ned - joda det gjøres en god jobb på skuta...

Å sparke treneren er nå også for sent, det gir erfaringsmessig ikke resultat før etter kampene mot VIF og KFK, og da er toget definitivt kjørt.
Tar laget mer enn 3 poeng til i år vil det være bemerkelsesverdig.
- og det vil ta lang tid før man igjen kan se ES/TL eller hva det nå blir - i Ålesund.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » ons okt 04, 2017 12:34:46

Donaldduck har dessverre helt rett

Guru

Legg inn av Guru » ons okt 04, 2017 13:06:06

donaldduck skrev:
ons okt 04, 2017 11:17:40
Aafk rykker ned med glans, det kan vi alle som objektivt sett vil se det nå slå fast.
Klassisk subjektiv pessimisme, ofte uttalt av personer med ei vrangforestilling om at dei framfører objektiv realisme.

Når det er sagt, så er dedt openbart at oppgava er vanskelig. Og at vi er favoritter til å spele seriekampar mot Viking neste år. Problemet med utsagn som dette - overdrivent fatalistiske uten nyanser - er at det smitter. Skulle spelerane begynne å tru på det, då er slaget tapt.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons okt 04, 2017 13:14:17

Greit å minne om at vi spillte uavgjort borte mot både KBK og Godset og slo LSK hjemme. Det er stort sett de samme spillerne som skal spille returoppgjørene. Jeg forstår jo at det er vanskelig for enkelte å se mulighetene, men slik er det nå en gang. For min del gir det meg svært lite å sitte på et forum og være negativ og pessimistisk.

Stikk fingern i jorda folkens, Aafk er rævva, men det er det jammen meg en del andre klubber som er også. Og det er disse vi skal møte nå de neste ukene :)

AaFK-spissen

Legg inn av AaFK-spissen » ons okt 04, 2017 13:47:38

Jeg gidder ikke kjøre meg selv og andre ned i kjelleren. 6 kamper og 18 poeng igjen å få kloa i. Av disse 18 tar AaFK 12, og berger plassen med en formidabel innspurt. Vålerenga på kvalik og Tromsø rett ned sammen med Viking. Utopi vil nok mange si. Optimistisk til siste slutt vil jeg si!

Tenk om jeg får rett....... ;)
Spissen, evig AaFK- og LFC-supporter:)

Guru

Legg inn av Guru » ons okt 04, 2017 14:13:06

Det er gjentatt til det kjedsommelige at den mentale biten er viktig. Openbart er den det. Og der er vi tydeligvis heilt ute å kjøre. Med 10 kampar på rad uten å vinne, der vi i tillegg har havna 0-1 under i kvar einaste ein. Mulig vi gjorde det bedre enn vi eifentlig var gode for i første halvdel av sesongen. I siste halvdel har det definitivt vore underprestering i forhold det iboende nivået.

Tilbake til det mentale. Det er trist å sjå på muligheitane vi har hatt og kasta vekk. Heime mot Viking klarte vi berre såvidt å dra i land det eine poenget. Vi burde sjølvsagt ha vunne. I så fall hadde rekka stoppa på 4, og vi ei bør ville ha vore av skuldrene. Kampen mot Tromsø etterpå irriterer meg endå meir. Då var vi slett ikkje verst, men tilfeldigheter i form av dommeravgjersler kosta oss mest sannsynlig 3 poeng. 3 viktige poeng. Og ein viktig mental boost. At vi klarer å tape heime mot Sogndal som knapt nok prøver er fort eit resultat av det same. Vi er redde. Redde for å tape. Redde for å rykke ned. Redde for å feile, for å ta ansvar, for å miste ballen. I staden speler vi på det sikre, og det er ikkje særlig sikkert i lengda.

Framover må vi angripe situasjonen. Vi har mykje meir å vinne enn å tape. Defensiv trygghet er fint, men vi kjem ingen vei med å ligge 10 mann under press i forsvaret med eit håp om at guddommelig inngripen skal fikse biffen i andre enden. Joda, det funka for Sogndal. Ingen grunn til å tru at det skal hjelpe oss.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons okt 04, 2017 14:28:42

Vi kan gjerne tro og være optimister. Tro kan som kjent flytte fjell (gjelder ikke Mannen) og sikkert berge plasser i Eliteserier. Men mer enn bare tro heller jeg mer mot handling. Og det er det store problemet, klubben virker handlingslammet.
Skal spillerne få troen tilbake må de få servert et opplegg de tror på, for uansett hvor store optimister de er så er der en jobb og gjøre.

Men bevares, klart vi kan fortsatt stå. De er ikke så gode de andre lagene.

donaldduck

Legg inn av donaldduck » ons okt 04, 2017 16:31:54

Skulle gjerne vært optimist jeg, men jeg synes mange her inne tviholder på en drøm mer enn å forholde seg til virkeligheten.

Pr dato finnes det dessverre ikke en eneste reell grunn til å håpe på noe som helst.
Det er åpenbart at Aafk på papiret har det tøffeste programmet igjen.
Med 2 heldige poeng hjemme mot Viking, Stabæk og Sogndal er det rart man mister troa...

Og jeg tror nok at trenerne etter 10 kamper uten gevinst har trykket på de knappene de tror de har og prøvd det de evner, og har mislykkes totalt.
Se på kroppspråket til spillerne - se på Trond, de tror jo ikke selv lenger på det de holder på med.
Floskler om å brette opp armene og stå på, snu hver stein osv. har blitt oppbrukt.

Publikum tror heller ikke på prosjektet slik det er i dag - det ser man på faktisk fremmøte.

Jeg frykter at vi nå er i ferd med å bli dette tiårets versjon av Bryne.
Men nå skal jeg ikke plage forumet med flere "negative innlegg".

Til dere som ennå tror:
Lykke til med innspurten i sesongen, måtte jeg ta inderlig feil i mine vurderinger :D

Guru

Legg inn av Guru » tor okt 05, 2017 14:27:32

donaldduck skrev:
ons okt 04, 2017 16:31:54
Skulle gjerne vært optimist jeg, men jeg synes mange her inne tviholder på en drøm mer enn å forholde seg til virkeligheten.

...

Men nå skal jeg ikke plage forumet med flere "negative innlegg".

...

Du må ikkje gi deg, Donald!

God plass til å kreve trenerskifte her inne. For min del veit eg ikkje om Trond er rette mannen til å berge plassen i år. Eg veit heller ikkje om han er rette mannen til å bringe klubben opp og fram i åra som kjem. Det er ikkje ein gong sikkert at det er same svaret på dei to to spørsmåla. Kanskje er det slik at han er rett mann på lang sikt, men feil mann på kort. Eller motsatt. Kanskje er løysinga - som enkelte nevner - å få inn ein korttidsassistent som er sjef ut sesongen. I så fall må Trond svelge ein stor kamel, samtidig som klubben vil bli latterliggjort i lengre tid. Kan vere rett likevel. For å konkludere: Eg veit ikkje.

Vi kan og kan støtte klubben på mange måtar. Nokon skal juble for alt som er bra og ellers halde stilt. Andre skal nikke anerkjennende når det går bra og blant peikefingeren på alt som er gale. Nokre skal gå på alel kampar herifrå til evigheten uavhengig av kven vi møter. Andre skal plukke dei mest spenennde kampane når vi kjemper om medlajer. Om vi alle var like ville vi har vore kjedelige.

Akkurat no er det en ting som gjelder: Å berge plassen. Kanskje vil ei endring i trenerteamet før helga hjelpe. Kanskje ikkje. Har ikkje tenkt å protestere på verken det eine eller andre. Men når nokon konkluderer med at toget er gått, at vi er sjanselause; Då seier eg frå. Det er nemlig ikkje sant, og det er ein påstand som kan vere sjølvoppfyllende om den får slå nok rot. Det er heilt openbart for alle at vi er i overhengenden nedrykksfare. Men det er like klinkende klart at vi har alle muligheter til å berge plassen heilt uten hjelp frå nokon som helst.

"Eit mirakel om vi berger plassen," seier nokon. Dei bør helst helst snakke om Viking. Dei treng eit mirakel. Vi treng berre å vere cirka like gode som konkurrentane. Vi treng berre å vinne nokre kampar. Vi treng berre å finne den rette knappen å skru på. Må berre snu trenden. Eg påstår ikkje at det er enkelt. Men den som påstår at deter umulig tar himla mykje meir feil enn som så.

gaddag

Legg inn av gaddag » tor okt 05, 2017 20:20:56

God post Guru. Ingen av oss kan påstå å vite svarene på hva som er rett aksjon nå.
1.Vi kan la Trond fortsette og alt kan gå videre som det har gjort og ender med nedrykk.
2.Vi kan la Trond fortsette og ting bedrer seg og vi berger oss.
3.Vi kan få ny trener som også rykker ned
4.Vi kan få ny trener som berger plassen.

Alt er i grunn like sannsynlig. Men den som intet våger..
Og det sies at en vet hva en har men ikke hva en får. Vel da burde han ryke.. ;)
Men blir alt 1 over fasit til slutt så vil klubbens ledelse få en veldig veldig tøff jobb videre med å bygge klubben opp igjen. Da vil det sies at de gikk ned med åpne øyner, og at det måtte gå som det gikk.

Superfly

Legg inn av Superfly » tor okt 05, 2017 20:58:44

Herregud så mye svada. Dette bærer rett ned. Alle som har litt greie på fotball skjønner det. Hvordan klubben takler nedrykket vil være syretesten på fundamentet i klubben. Er vi en klubb som fortjener å være i eliteserien, så skal vi takle det. Vi er ikke de første som opplever dette, og det burde ikke være noe katastrofe.

jast

Legg inn av jast » tor okt 05, 2017 20:58:52

Min mening er at Frode Fagermo hadde vært ett mye bedre trener valg enn Fredriksen. En som snakker rett fra levra er det som fyller tribunene og kunne satt fart på spillerne nå. Føler Fredriksen driver bare med pjatt bare for å svare noe.

Bale

Legg inn av Bale » fre okt 06, 2017 14:12:49

Om det er slik at kun fullpakka stadion vil få Aafk utvalgte til å yte maks.....da har jeg et forslag.

Neste hjemmekamp er ekstremt viktig...forsetter trenden så møter kanskje 1500-2000 opp på CLS, det vil med andre ord være glissent. Da kan ledelsen ta et grep og legg ut i alle medier at neste hjemmekamp er gratis for alle. Fyller en opp CLS så er det positivt, blir oppmøtet dårlig, om ikke før så må det være en alvorlig vekker for ledelsen

Er dette en god eller dårlig ide?

gaddag

Legg inn av gaddag » fre okt 06, 2017 14:42:07

Jeg synes det er en god ide. Det er ikke mange solgte billetter vil jeg tro, stort sett sesongkort og slikt, så kostnaden/tapet blir ikke mye.

platini

Legg inn av platini » fre okt 06, 2017 17:11:24

I prinsippet interessant, folk legger jo igjen en del i kioskene. Men det går nok ikke an å gjennomføre til neste hjemmekamp, da denne er mot KBK.
Disse kommer trolig med nærmere 1000 supportere, som selvsagt SKAL betale. MEN ved å møte opp ved andre innganger uten at de har synlig supporterfarger,slipper de også inn gratis. Det ville vær enklere mot et langveisfarende lag, som feks Tromsø. Mot Balljsunjd blir det folksomt!

Synes nok at 1500-2000 høres litt lite ut, det er noe med sunnmøringer og det de har betalt for...

Øggen

Legg inn av Øggen » lør okt 07, 2017 17:49:42

Bale skrev:
fre okt 06, 2017 14:12:49
Om det er slik at kun fullpakka stadion vil få Aafk utvalgte til å yte maks.....da har jeg et forslag.

Neste hjemmekamp er ekstremt viktig...forsetter trenden så møter kanskje 1500-2000 opp på CLS, det vil med andre ord være glissent. Da kan ledelsen ta et grep og legg ut i alle medier at neste hjemmekamp er gratis for alle. Fyller en opp CLS så er det positivt, blir oppmøtet dårlig, om ikke før så må det være en alvorlig vekker for ledelsen

Er dette en god eller dårlig ide?
En god ide. Men, ingen sunnmøring læt nokke gratis gå te spille. Altså vil mange møte opp, ikkje for å støtte laget, men fordi det e gratis.

weasel

Legg inn av weasel » tir okt 10, 2017 22:30:53

Etter å ha sett dagens kamp Aafk vs folket så bl jeg ikke veldig overbevist.

Sulalenning

Legg inn av Sulalenning » ons okt 11, 2017 00:50:51

Det einaste som slo meg i denne kampen er at Thrandarson mest sannsynlig er bedre som spiss enn han er som kantspeler. Ganske urovekkende at Aafk slepper inn mål tidlig sjølv mot dette laget og at det tar så lang tid før Aafk snur kampen.

AsE987

Legg inn av AsE987 » ons okt 11, 2017 10:48:07

Det har vært mye snakk om svakhetene dette laget har på å forhindre mål som kommer av innlegg. Med en 3-4-3 formasjon, vil ikke det bare blottlegge oss enda mer på kantene? Kirkeskov og Riise står kanskje litt høyere i banen i en slik formasjon enn ved en 4-backslinje? Og det blir mindre hjelp og få av Gyasi/Thrandarsson også? Vi har en ekstra mann til å klarere unna innleggene, men hjelper det om innlegg kan slås ofte og upresset? Vi slapp iallefall inn mål på akkurat den måten i går.

Skeptisk til denne formasjonen. Men nå har vi ikke vunnet på 10 kamper, så 4-4-2 har ikke akkurat hjulpet oss det heller..

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » ons okt 11, 2017 20:49:58

Husker dere seriestarten?
Den var køla svart som berre det.
Så snudde det til gangs! Det må gjenskapes allerede til helgen mot VIF.
Jeg tar med meg guttungen og reiser ned til Infinity Stadion og skal iallefall bidra med med det jeg kan:
Støtte laget mitt uansett.
Oppfordrer alle mann til pumpene,møt opp og skrik og gaul som berre det!

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons okt 11, 2017 23:22:23

Vi har snudd dårlige trender før borte mot Vålerenga, så hvorfor ikke igjen?

Brehme

Legg inn av Brehme » tor okt 12, 2017 08:46:31

VIF spiller hjemme mot Haugesund i kveld. Uavhengig av resultatet, så får har de en tøff kamp i beina før de møter oss på søndag. En klar fordel for oss, som bør ha samlet masse overskudd og skal sprudle i 90 minutter. Taper VIF i kveld, så er de skikkelig på hæla.

gaddag

Legg inn av gaddag » tor okt 12, 2017 10:36:34

Får nesten håpe de vinner slik at kampen mot oss ikke blir like dramatisk viktig.

Øggen

Legg inn av Øggen » tor okt 12, 2017 12:04:55

BETALINGSMUR: http://pluss.vg.no/2017/10/12/2962/2962_24160282

Men, står veldig mykje riktig angående Aafk, og ka så må gjerast. Heilt enig med forfatteren her.

Utdrag fra tekst:
Trond Fredriksen gikk til klassikeren når det slippes inn mange mål – «tre stoppere» - mot Sandefjord, uten hell, og med Bjørn Helge Riise som en av de tre. Det er ikke veien å gå. Jeg tror faktisk ikke AaFK har mannskap til å spille 3-5-2 med den stallen her. Ingen av stopperne er hurtige, noe som spesielt trengs i en treer bak.

Nei, da vil jeg heller bruke det beste fra vårsesongen, med den innkjørte kvartetten Arnason (Island), Ramsteijn (Nederland), Gretarsson (Island) og Kirkeskov (Danmark). Men jeg ville tettet midtbanen med en trio der, latt Bjørn Helge Riise med sine kjappe føtter spille dypest, med løpsmaskinen Fredrik Carlsen og 20-åringen Sondre Fet som indreløpere. Så ville jeg selvsagt brukt lagets beste spiller, Edwin Gyasi i en fri rolle, vandrende fra side til side, og Mos/Papazoglou på topp.

Øggen

Legg inn av Øggen » tor okt 12, 2017 14:13:02

Alle ekspertane e enig i at Ålesund rykker ned. Desverre e talla entydig.

https://www.vg.no/sport/fotball/elitese ... /24156281/

Svar