Bale

Hva nå Aafk

Legg inn av Bale » ons nov 01, 2017 09:29:19

Leser i dagens utgave av Sumpen at Aafk hadde tilbudt Tom Nordli både kortid og lantidskontrakt, men Trond Fredriksen så nei til å få inn hjelp.
Du snakker om å sette seg selv foran klubben. Etter tapet mot LSK ble TF avkledd av Bengt Eriksen foran direkte TV, pinlig dekker ikke situasjonen.

Om det skjer nå eller etter sesongslutt, skriv kontrakt med Tom Nordli og da håper jeg på at Speakers Corner støtter dette fotslaget

Brehme

Re: Hva nå Aafk

Legg inn av Brehme » ons nov 01, 2017 09:49:13

Jeg tror at TF er ferdig og at Tom Nordlie snart blir presentert som ny trener med en kontrakt på 2 år. Slik jeg frostår det som er skrevet her og i media, så har han allerede fått et slikt tilbud, men takket nei med respekt for TF og at hans stilling var uavklart.

Plakatene med bilde av Trond og høstens kampprogram er allerede tatt ned fra ytterveggene på CLS.

Øggen

Legg inn av Øggen » ons nov 01, 2017 10:15:44

Brehme skrev:
ons nov 01, 2017 09:49:13

Plakatene med bilde av Trond og høstens kampprogram er allerede tatt ned fra ytterveggene på CLS.
Stemmer dette??
Konspirasjons teori eller ei, men da e det vel nokke i gjerdet. Stygt å seie det, men håpe at nokke skjer iallefall.
Om Tom Nordlie e rette mannen, det..............men nokke e bedre enn ingenting.

Fikk ikkje med meg at Bengt kledde av TF, men skulle gjerne sett det. He hørt det va pinlig ja.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons nov 01, 2017 10:37:00

Plakatene er nede ja. Vet ikke grunnen, men med to kamper igjen av sesongen, og en syltynn mulighet for å beholde plassen, så burde informasjonen på disse fortsatt være ekstremt aktuelt.

Tviler på noen i Aafk gidder å ta seg bryet med å kommunisere med supporterne, så da er det fritt fram for konspirasjonsteorier :(

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons nov 01, 2017 11:19:49

Ser en del på damelandskampene der Nordli er ekspertkommentator, og det som går igjen er å gjøre ting enkelt og kompromissløst. Og er ganske enig i at i kamp om poeng er det det rette. Så får en heller ta det som er mer komplisert og ambisiøst på treningskamper eller på trening.
En må være ganske trygg på det en foretar seg i kamp, i hvert fall på sin egen banehalvdel
Jeg er ganske sikker på at hvis Nordli blir trener så vil han ta laget opp igjen på første forsøk hvis han får noenlunde romslige betingelser.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » ons nov 01, 2017 12:14:16

Nordli vil ikke funke om han ikke får være gamle Keiko som engasjerer seg 100% uansett. Han har jo måtte bli så rund i kantene.

Bale

Legg inn av Bale » ons nov 01, 2017 13:04:53

Alle husker da Kjetil Rekdal kom til klubben.....stemningen steg fra depresjon til super optimisme, og det er nok der vi er nå.

For meg vil det være lettere å svelge et nedrykk dersom det er Tom Nordli som skal hjelpe oss.

Personen Tom Nordli var i sin tid svææært krevende, men han har nok blitt rundere i kantene med alderen. Er det noe Aafk trenger, så er klar tale og de som ikke tåler det, finn dere en annen koseklubb.

Velkommen Tom Nordli og mine 2 årskort blir fornyet

Brehme

Legg inn av Brehme » ons nov 01, 2017 13:14:53

Tom Nordlie er en som kan skape engasjement. Vi vet at han har fått et tilbud, og vi vet at interessen er gjensidig.

Michael Barrantes er en annen som kan skape engasjement. Han stod på CLS i sommer og leverte jobbsøknad, men fikk ikke napp den gangen.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons nov 01, 2017 13:18:11

Dette med Barrantes er typisk. Det ble sagt han var for gammel, hvor gammel er Bjørn Helge ?
Men uansett, jeg tror ikke vi hadde vært der vi er med Michael på laget. Han hadde fått mye mer ut av Gyasi og Papa med sine pasninger.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons nov 01, 2017 13:27:19

https://www.nrk.no/mr/michael-barrantes ... 1.13514557

I ettertid kan man ikke gjøre annet enn å grine av denne artikkelen. Dette er symbolet på handlingslammelsen som er i Aafk nå.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » ons nov 01, 2017 19:53:45

Brehme skrev:
ons nov 01, 2017 13:27:19
https://www.nrk.no/mr/michael-barrantes ... 1.13514557

I ettertid kan man ikke gjøre annet enn å grine av denne artikkelen. Dette er symbolet på handlingslammelsen som er i Aafk nå.
Helt klart at her ble det gjort nok en tabbe å ikke gi Barrantes en kontrakt ut året, han hadde blitt den manglende kvaliteten som er fraværende på dagens midtbane.
Men problemet for TF ville vært først og fremst en full utlendingskvote og at den mest nærliggende å ta ut av troppen ville vært Marlinho. Men for TF ville det vært et stort personlig nederlag for vi husker jo alle at Hoffern og Fredriksen var i sambastemning i fjorten dager på Copa Cabana da de personlig begge to reiste over til Brasil for å signere denne spilleren. Som etter deres egne utsagn var en spiller for fremtiden med et enormt potensiale. Vel hvorfor har han da ikke fått mer tillit og spilletid da? Svaret er at han ikke er god nok for eliteserien.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons nov 01, 2017 20:35:17

Marlinho trenger nok ett år til for å bygge seg opp fysisk. Slik det er nå så blir det noe puslete og lite effektivt. Så slik sett er OBOS en bra arena.
Han har det i seg, og det virker som innstillingen er den rette også.

sindre2

Legg inn av sindre2 » tor nov 02, 2017 00:33:30

Syns det var helt riktig å beholde Marlinho. 110% innsats hele tiden, og kvaliteter er der, men ikke selvtilliten...

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 02, 2017 08:29:46

Jeg synes det er sprekt gjort å satse på en type som Marlinho. Man må tørre å satse på unge spillere som man tror har et uforløst potensiale. Problemet i Aafk er at Marlinho ikke er den eneste. Berisha, Gretarsson, Arnasson, Thrandarson, Hatlehol, Hoff, Waagan, osv...

Og hvem er de rutinerte som skal dra lasset?
O.Lie, BH.Riise, Carlsen, Mantyla, Mos ....

Det sier seg selv at sammensetningen i stallen er helt på trynet!

gaddag

Legg inn av gaddag » tor nov 02, 2017 10:40:14

Men det burde ikke være nødvendig å reise til Brasil for å hente unge utviklingsobjekter. De ressursene burde heller brukes på lokale eller norske gutter.
Nå er jeg heller ikke enig at potensialet til Marlinho er så voldsomt heller da men.

Skal vi hente spillere fra andre verdensdeler bør de være såpass at de kan komme inn og bidra ganske fort.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 02, 2017 12:58:46

Helt enig, og med fasiten foran seg, så er det skivebom at Marlinho har tatt opp en plass i stallen i flere sesonger. F.eks. Fet er en bedre spiller og har prestert bedre. Tipper det er flere "Fet`er" i juniorstallen som har lyst å vise seg frem.

Hvor har f.eks. Waagan vært hele sesongen? Han presterer på 2.-laget og er med på aldersbestemte landslag?

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » tor nov 02, 2017 13:10:32

Obos er en fin arena for Hoff, Marlinho og Berisha neste år. Dette er spillere jeg tror vil utvikle seg fint i en divisjon under.
Ramstejn, Lie x 2 må bort og det må satses på kvalitet i forsvaret. Jeg tror vi hadde vært meget mye bedre fremover om ikke alle skalv i knærna av hva forsvaret vårt kunne finne på.
Kirkeskov, Mos og Gyasi blir solgt/går. Kirkeskov virker umotivert, Mos er attraktiv( om ikke klubber ser begrensningene somvi ser) og Gyasi, ja han er Gyasi og ønsker nok ikke spille i Obos.

Dette er en gylden mulighet for Aafk. Ved nedrykk må vi begynne å saumfare Norsk 2 og 3 divisjon. Vil tro det er rimlig enkelt å erstatte ihvertfall O.Lie og Ramsteijn.
Etter Aafks siste års skandaløse fremtoning i tippeligaen vil jeg tro at vi ikke er særlig attraktive for spillere som har alternativer å velge i fra øverste hylle i Norge. Men hos spillere i Obos og 2.divisjon har nok Aafk høy status, så slettes ikke umulig å hente gode spillere derfra.
Ellers så er jo Barrantes litt på «hell» aldersmessig, så jeg tror ikke han hadde vært helt avvisende til å spille for Aafk i Obos.. Det hadde ihvertfall vært forsøket verdt.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre nov 03, 2017 13:32:13

Jeg tror nok at det ulmer mer innad i Aafk enn hva som har kommet frem så langt. I dagens papirutgave av sumpen er det Berisha som tar ett oppgjør med lite spilletid og frustrasjon etter å ha blitt brukt som innbytter i 19 av årets kamper. Senest på overtid mot LSK. Han har heller aldri fått en skikkelig tilbakemelding om hvorfor han ikke får en sjanse for mer spilletid. Han legger også til at et eller annet må skje for det kan ikke fortsette slik. Jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn, og jeg lurer veldig på hva faen som skjer.
Trond Fredriksen har mediafri, men Melland svarer på hva han synes om at en spiller lufter sin frustasjon slik: På generelt grunnlag ønsker vi å holde slike ting internt.
Og når skal Fet få en fast plass på banen å spille? Det er vel snart bare keeper han ikke er blitt brukt til. Skal han få videreutvikle sitt store talent, så må det bli slutt på at han ikke skal ha en fast posisjon. Skal du bli god, så må du ha en fast posisjon og bli god i. Men dette er vel også en konsekvens av en tynn spillertropp.

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre nov 03, 2017 19:52:56

Er vel mest en konsekvens av en for dårleg trener, vil eg tru..............Å behandle Berisha med et innhopp på 20 sekund 2 min ut i overtid, ( låg da under med 4 mål) er for meg fantastisk av en trener, kva var hensikta med dette, Trond? Dette er nok den beste måten å bryte ned en spiller på, ikkje å bygge opp, slik eg trudde TF skulle gjere. Eller er eg på viddene, er det noe eg ikkje forstår?

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » lør nov 04, 2017 13:46:16

Minner om at etter Rosenborgkampen er det landslagspause ! Om nokke skal gjerast er dette siste sjanse! Men det finnes vel ikkje hverken økonomi eller baller nok til at nokke skjer! Men kanskje blir eg overraska ?

trippelf

Legg inn av trippelf » lør nov 04, 2017 17:30:15

Hadde Brann vært oppe igjen med R.Nordling ved roret? Har null tro på prosjekt Fredriksen. Feilvalg og hakk i plata om å skape energi og gode treningsuker. Aafk leverer på nivå med Start i fjor, som var teknisk konkurs og hadde derav en ubrukelig stall. Plassen i TL er gone og neste år fortsetter nedturen om klubben ikke tar grep.

gaddag

Legg inn av gaddag » lør nov 04, 2017 17:35:59

Enig trippelf. Jeg vil tro at FF er ferdig allerede, da burde han også vært avløst nå.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » lør nov 04, 2017 21:10:18

Kanskje burde AaFK hente denne mannen til en work-shop ?!!
Det kan virkelig både klubben og byen trenge - Navnet er HANS TRYGVE KRISTIANSEN :

Sakset fra en norsk avis sør for Oslo :

Han var skøytesportens medaljegrossist, en av drivkreftene bak Larvik Fotball og mannen som fikk brandingprosessen i den gamle industribyen på skinner. Men hva skjer nå med byen, med fotballen som var i ferd med å ta av tidlig på 2000-tallet? undrer Hans Trygve Kristiansen.

Mange mener han er en garantist for framgang både innen idrett, næringsliv og offentlig sektor. Han er direkte, tydelig og ikke redd for å være direkte.

Det var derfor han ble dratt inn i fotballen også. Han hadde sportslig bakgrunn og visste hva som skulle til for å lykkes.

– Vi begynte i 4. divisjon og jeg hentet Dag Vidar Kristoffersen fra Strømsgodset som kunne hjelpe oss de nødvendige hakkene opp. Vi lyktes bra de første to årene og gikk rett opp i 2. divisjon, oppsummerer Kristiansen.

Dårlige rammebetingelser

Entusiasmen var stor, men rammebetingelsene for å løfte laget opp i det som i dag kalles OBOS-ligaen var begrenset.

– Vi hadde mellom to og tre millioner i budsjett. Det var ingen voldsomme lønninger og hele basisen var fra starten av litt skjør, innrømmer han.

Men klubben var opprettet som et AS, og verken skulle eller ville trekke ut ressurser fra idrettsklubben Fram.

Så ble Dag Vidar Kristoffersen alvorlig syk, og erstatteren klarte aldri å løfte laget videre.

Resten av historien er kjent. Klubben ble de liggende i 2. divisjon i tre år, men før 2005-sesongen ble det bråstopp både økonomisk og sportslig. Klubben opphørte og Fram overtok plassen i seriesystemet.

– Hva vil vi med fotballen?
Jeg føler virkelig med Petter Belsvik. Jeg oppfatter han som både profesjonell og en mann som får mye ut av de ressursene han har. Men hvor er entusiasmen rundt klubben? Hvor er samarbeidspartnerne nå? spør Hans Trygve og har mange ganger undret på hva som har skjedd i klubben som fostret så mange store skøytenavn på 80- og 90-tallet.

Han vil verken slå i bordet, arrestere noen eller henge ut noen. Heller sette i gang en debatt om hvorfor så mange ting stopper opp.

– Mange vil nok oppfatte meg som negativ, jeg oppfatter meg selv som konstruktiv kritisk. Jeg lever med det og tror det er en viktig egenskap i et lag eller et samfunn. Koplet med resultatfokus og prestasjonskultur har det som trener gitt meg mange gode resultater både i idrett og næringsliv. Det er viktigere for meg å få til noe eller få igangsatt noe enn nødvendigvis å bli godt likt, avslutter Hans Trygve Kristiansen.

Superfly

Legg inn av Superfly » søn nov 05, 2017 09:57:06

Trøsten får være at om noen år er nedrykket 2017 noe vi kan smile av. Og vi kommer til å le oss skakke over at det ble ansatt en daglig leder fra turistnæringen som hadde som eneste fotballerfaring at han hadde spilt på Stranda opp til gutte nivå. Videre er det jo morsomt at til tross av at vi hadde et kanonlag (uttrykt fra klubbens side) og målstning om topp 4, så var klubben sitt eneste tiltak på krisen (når de omsider skjønte det) å skjerme treneren.

Øggen

Legg inn av Øggen » fre nov 17, 2017 01:12:05

Klar over at Aafk vil vente å sjå om dei berga seg eller ikkje, men........ koffor e det ingen som tar opp problemet i klubben?? Ting må jo endrast til neste år!?!?!?!?
I Viking e skjebnen talt, og sjølv der he dei forstått at ting må endres. Iallefall Herr Maaseide som eig klubben.
Meget kloke ord fra den mannen som burde gjelde for klubben vår også:

Har du selv tro på folkene som er i klubben nå?

– I toppidrett er det sånn at resultatene aldri lyver, du syns aldri synd på folk og du må ta konsekvensene av resultatene du lager. Jeg er ikke tett nok på til å si at den og den personen ikke har gjort en god nok jobb, men jeg registrerer at vi er der vi er.

gaddag

Legg inn av gaddag » fre nov 17, 2017 09:25:06

Helt klart Øggen, det MÅ bli et skikkelig oppgjør etter sesongen. Uansett om vi skulle stå eller ikke.
Stallen er svak og i oppløsning. Trond har ett år igjen slik jeg forstår det.
En setter ikke en trener med ettårskontrakt til å bygge lag for fremtiden. De må enten forlenge eller finne en ny trener for flere år.

Brehme

Legg inn av Brehme » fre nov 17, 2017 09:40:16

Maaseide uttaler at problemet og utfordringen i Viking er systemet og måten klubben er organisert med mange styrer fordelt på breddeklubben, toppidretten, det kommersielle, osv. Det er for mange som skal bestemme. Det har altså lite å si hvem som sitter i de forskjellige styrene/rollene.

I Aafk er saken en helt annen, all kritikk går på person uansett hva som skjer og egentlig uansett hva de faktisk har ansvar for. Eneste man kan kritisere måten Aafk er organisert på, må være at for oss supportere, så er det umulig å skille på de ansvarlige og de som fremstår som fullstendig handlingslammet. Utfordringen i Aafk er at det sitter en gjeng pensjonister og holder kjeft på årsmøtene og nikker til breiale bedriftsledere uten noe som helst fotballerfaring, og lar de styre klubben, der eneste mål virker å være fast plass på vip`en og et nyttig avsnitt på cv`en. Da tenker jeg ikke på BH som til tross for manglende fotballerfaring, faktisk er en av de få som klarer å ta avgjørelser, men alle disse andre som blir valgt inn i styrer osv.

Det er interessant å se på Aafk de siste 15 årene. Vi har gått fra å bli ledet av "fotballfolk" der de ansatte tungvektere for å være ansvarlig for de sportslige prestasjonen (Perry, Åkeby, Rekdal, Jønsson), til der vi er i dag, der blåskjortene har tatt over og det er null fotballfaglige avgjørelser som blir tatt. Ærlig talt, hvordan i alle dager kan man med vettet i behold ansette Melland i en av de tyngste og vanskeligste rollene i Aafk spesielt og Eliteserien generelt!?

Hadde Aafk vært i samme situasjon for 5 år siden, så hadde vi ansatt Nordlie og hentet 2-3 solide spillere for å berge klubben unna nedrykk. Situasjonen i dag, er at klubben styres av juniorer som ikke har peiling på hva de må gjøre, sittende på Eliteseriens største pengesekk der 8 millioner står tilgjengelig for å bruke på spillere.

weasel

Legg inn av weasel » fre nov 17, 2017 13:17:56

Det med de 8mill som står ubrukt er utrolig, klarte de virkelig ikke å hente 1- EN brukbar spiller i overgangsvinduer, eller er det motvilje mot å bruke pæng som råder? «Alle» så jo dette i sommer😡.

vevat

Legg inn av vevat » fre nov 17, 2017 18:53:25

Brehme skrev:
fre nov 17, 2017 09:40:16
Maaseide uttaler at problemet og utfordringen i Viking er systemet og måten klubben er organisert med mange styrer fordelt på breddeklubben, toppidretten, det kommersielle, osv. Det er for mange som skal bestemme. Det har altså lite å si hvem som sitter i de forskjellige styrene/rollene.

I Aafk er saken en helt annen, all kritikk går på person uansett hva som skjer og egentlig uansett hva de faktisk har ansvar for. Eneste man kan kritisere måten Aafk er organisert på, må være at for oss supportere, så er det umulig å skille på de ansvarlige og de som fremstår som fullstendig handlingslammet. Utfordringen i Aafk er at det sitter en gjeng pensjonister og holder kjeft på årsmøtene og nikker til breiale bedriftsledere uten noe som helst fotballerfaring, og lar de styre klubben, der eneste mål virker å være fast plass på vip`en og et nyttig avsnitt på cv`en. Da tenker jeg ikke på BH som til tross for manglende fotballerfaring, faktisk er en av de få som klarer å ta avgjørelser, men alle disse andre som blir valgt inn i styrer osv.

Det er interessant å se på Aafk de siste 15 årene. Vi har gått fra å bli ledet av "fotballfolk" der de ansatte tungvektere for å være ansvarlig for de sportslige prestasjonen (Perry, Åkeby, Rekdal, Jønsson), til der vi er i dag, der blåskjortene har tatt over og det er null fotballfaglige avgjørelser som blir tatt. Ærlig talt, hvordan i alle dager kan man med vettet i behold ansette Melland i en av de tyngste og vanskeligste rollene i Aafk spesielt og Eliteserien generelt!?

Hadde Aafk vært i samme situasjon for 5 år siden, så hadde vi ansatt Nordlie og hentet 2-3 solide spillere for å berge klubben unna nedrykk. Situasjonen i dag, er at klubben styres av juniorer som ikke har peiling på hva de må gjøre, sittende på Eliteseriens største pengesekk der 8 millioner står tilgjengelig for å bruke på spillere.
Dette beskriver virkeligheten. Er helt enig I den beskrivelsen du her gir.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn nov 19, 2017 00:44:51

Svar