gaddag

Re: Hva nå Aafk

Legg inn av gaddag » søn nov 19, 2017 02:02:53

Skagestad spilte for FFK.

Øggen

Legg inn av Øggen » tir nov 28, 2017 09:10:40

Veldig viktig, og riktig "kommentar" av Hans-Christian Vadseth.

http://www.smp.no/meninger/ytring/2017/ ... articles=3

Øggen

Legg inn av Øggen » tir nov 28, 2017 14:25:48

Øggen

Legg inn av Øggen » tir nov 28, 2017 18:39:02

Siste rykte. Aafk ville hente Rekdal som redningsmann.

http://smp.alda.no/bestillpluss?1&artRe ... 6218b.html

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tir nov 28, 2017 18:54:26

Ingen tvil om at de var temmelig desperate. Rart de ikke kontaktet Nordmark, Åkeby og Åbrekk også.
Det er rart ikke begeret renner over for Fredriksen

lhmr

Legg inn av lhmr » tir nov 28, 2017 19:11:19

Øggen skrev:
tir nov 28, 2017 14:25:48
No må Aafk henge seg på....

http://www.sportsbibelen.com/no/fotball ... rsk-klubb/
Kenneth Dokken bør også sjekkes opp til tross for en mindre hyggelig episode på CLS. Imponerende hva han har fått til i Notodden.

sindre2

Legg inn av sindre2 » tir nov 28, 2017 19:26:21

lhmr skrev:
tir nov 28, 2017 19:11:19
Øggen skrev:
tir nov 28, 2017 14:25:48
No må Aafk henge seg på....

http://www.sportsbibelen.com/no/fotball ... rsk-klubb/
Kenneth Dokken bør også sjekkes opp til tross for en mindre hyggelig episode på CLS. Imponerende hva han har fått til i Notodden.
Ikke enig der. Dokken er en mann som ALDRI får min respekt etter den episoden. Stygg, stygg sak, som ikke glemmes!

Bale

Legg inn av Bale » tir nov 28, 2017 19:37:30

Det føles befriende å høre inne fra CLS at de har vedtatt "å rykke rett opp igjen"........da er den biten på plass. Sportssjefen lover at spillere som forsvinner, skal erstattes.....nå lyser nok varsellampene hos klubber som Valder, Godøy, SIF etc.

Sparebanken Møre blir med videre og Tangopoolen v/Bjarne Hågensen blir også med. Får håpe at noen visker noen i øret og rydder opp i bla trenerspørsmålet.

Aafk har vært handlingslammet og gamblet på at klubben ville overleve. Å sparke Trond Fredriksen og erstatte han med feks Tom Nordli hadde kanskje kostet 2 mill. Slik gikk det ikke, og nå må Aafk redusere budsjettet med kanskje 20 mill. Er det noen som forstår dette regnestykket?

Nå må ledelsen vise handlekraft og sparke TF på dagen, og aller helst komme opp med et nytt trenernavn som kan samle byen og bygdene igjen. Da kan en kanskje lettere få inn spillere.

Men jeg frykter at ved utløpet av januar 2018 så er status som i dag, salget av sesongkort stuper og nye spillere kommer ikke

Synspunkter?

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir nov 28, 2017 23:03:31

Uansett kva medlemmene i Stormen meiner, har eg mest tru på å reengasjere Kjetil Rekdal, han er den største vinnerskallen som går i to sko, og om han tørr, og styret ønsker det, ville han, etter mi meining, vere den beste til å ta over laget. Gjerne med TF som hjelpetrener, om Trond ( og Kjetil) kunne tenkje seg dette. Vi hugsa korleis Sunnmøringane reagerte då han ble engasjert sist, publikumstallet gjekk i veret, og vi hugser godt kva han oppnådde med klubben, det var tider det. 2 cupgull er ikkje å kimse av på dei få åra han var i klubben. Trond ville da ha ei læretid, og kunne da gjerne ta over treneransvaret ved et senere tidspunkt. Greitt at KR krev plass, men om en avtaler ting på forhand, og held dette, trur eg det ville bli bra. Sjølvsagt koster det litt økonomisk, men det koster MEIR om vi ikkje rykker opp att omgåande. Sats skikkeleg, så kan gevinsten komme!! Om KR kan tenkje seg dette, ja, det er et anna spørsmål, likevel er det er nye tider på stadion no, og det ville vere toppers om dette kunne gå. Da kunne det bli hyggeleg også neste sesong i OBOS, og publikum ville strømme til stadion. Vi treng KJetil Rekdal som kan lage litt liv og røre, vi vil få masse omtale i media, i tilleg til at han er en av norges dyktigste trenere. Dette har han bevist i Aafk tidlegare.

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » tir nov 28, 2017 23:55:44

Hoff har dratt, Haagensen er her fortsatt. Tror ikke Rekdal er interessert.

weasel

Legg inn av weasel » ons nov 29, 2017 07:20:04

Drit i Reka, skal vi ha ny trener så la det bli en ny en, ikke et gammelt spøkelse som fikk sparken sist han var her. Herregud, fatter ikke hva folk ser i denne klysa.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons nov 29, 2017 08:50:20

1aafk skrev:
tir nov 28, 2017 23:03:31
Vi hugsa korleis Sunnmøringane reagerte då han ble engasjert sist, publikumstallet gjekk i veret, og vi hugser godt kva han oppnådde med klubben, det var tider det. 2 cupgull er ikkje å kimse av på dei få åra han var i klubben.
Greit å presissere at KR kom til en klubb som hadde 10 000 i snitt i 1. divisjon 1,5 år før han tok over. Akkurat der kom han til duk og dekka bord ;)

Dersom KR har fornyet buss-sertifikatet, så kan jo det hende han kan gjøre en grei jobb som trener igjen. Men da må han ta med seg en ny spiss, for jeg kan ikke se hvem vi har i stallen pdd som kan gli inn i rollen til Skagestad. Eller kanskje det er der Ramsteijn kan brukes?

weasel

Legg inn av weasel » ons nov 29, 2017 08:54:14

Ja, eller du, Skagestad kan jo hentes inn som erstatter for Mos, og Ramstein går inn for Papa.

Øggen

Legg inn av Øggen » ons nov 29, 2017 09:01:31

weasel skrev:
ons nov 29, 2017 07:20:04
Drit i Reka, skal vi ha ny trener så la det bli en ny en, ikke et gammelt spøkelse som fikk sparken sist han var her. Herregud, fatter ikke hva folk ser i denne klysa.
Ej ser i den klysa, faktisk den klysa det e. Han som tørr å sei det han tenke, rett ut. Drite i om sarte sjele som kanskje du blir såra.
Ikkje slik som foregående puddla som aldri åpna kjeften. Greit nok å synke så lavt å vær puddel på heimebane med kjerring, men fanken............
I treneryrket må det komme fra levra, og iallefall i denna gjennomsyra kompisklubben her.

weasel

Legg inn av weasel » ons nov 29, 2017 09:42:00

E blir ikkje såra, og er ikkje en sart sjel , og Rekdal er en god trener, ingen tvil. Men han er også en person med en ekstrem slitasje på omgivelsene sine samtidig som han driter seg ut på direkten pga sin direkte fremferd. Han er også en dårlig ambassadør for klubben, og sist fremprovoserte han sin egen avskjedigelse. Så nei takk.

vevat

Legg inn av vevat » ons nov 29, 2017 10:04:48

Har sendt flere mail til Aafk, for å få opplysninger om hvordan en om mulig kan komme med forslag til kandidater til styre i Aafk, og som kan fremmes på årsmøte. Får ikke svar???
Sist redigert av vevat den ons nov 29, 2017 10:08:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons nov 29, 2017 10:07:07

Hvem er det som skal evaluere Fredriksen egentlig?
Er det styret alene , er det styret sammen med daglig leder, er det styret sammen med daglig leder og sportslig leder ,er det styret sammen med daglig leder, sportslig leder og spillerne, er det styret sammen med daglig leder, sportslig leder , spillere og ÅFAS, er det styret sammen med daglig leder, sportslig leder, spillerne , ÅFAS og Havarikommisjonen... nei nå orker jeg ikke å gjenta meg selv 8-)

P.S Du er en modig mann , vevat!

Brehme

Legg inn av Brehme » ons nov 29, 2017 10:55:35

vevat skrev:
ons nov 29, 2017 10:04:48
Har sendt flere mail til Aafk, for å få opplysninger om hvordan en om mulig kan komme med forslag til kandidater til styre i Aafk, og som kan fremmes på årsmøte. Får ikke svar???
Er du medlem i klubben?

Fra aafk.no:
http://www.aafk.no/om-klubben/Styre-%20 ... 20I%20AAFK
Valgkomtitè

Leder:
Otto Inge Skeide

Medlemmer:
Roger Holand
Berit Wennersberg

Varamedlem:
Tore Lerstad

PAEI, Capi

Legg inn av PAEI, Capi » ons nov 29, 2017 13:49:08

Fra aafk.no:
http://www.aafk.no/om-klubben/Styre-%20 ... 20I%20AAFK

Valgkomtitè

Leder:
Otto Inge Skeide

Medlemmer:
Roger Holand
Berit Wennersberg

Varamedlem:,
Tore Lerstad

Det er også fullt mulig å komme med benkeforslag på årsmøtet. men slike blir stort sett ikke vedtatt da det oftest kommer som en overraskelse på forsamlingen. På dei årsmøta e har vært på blir i hovedsak valgkomiteens innstillinger vedtatt. (Med akklamasjon).

Vil man komme med forslag på leder og styremedlemmer til valgkomiteen, bør man i forkant av årsmøtet også sørge for at det er en viss mulighet for å få disse valgt. Det betyr å mobilisere foran årsmøtet i 2018. Som igjen betyr at en god slump med folk må melde seg inn i klubben og møte på årsmøtet. Hvis valgkomiteen ikke innstiller på dine forslag, er det lettere å komme med dem som benkeforslag, da de allerede er foreslått til komiteen. På årsmøte i AaFK er der ca 40 - 50 fremmøtte. Det betyr at hvis ingen av disse liker din/dine kandidater, må du sørge for at minst 40 - 50 andre stemmer for ditt/dine forslag, for å få de valgt.

Jeg synes ikke at Vevat er en modig mann for så vidt. Han ønsker å bruke de demokratiske rettigheter man har i en organisasjon. Og det bør vel respekteres av alle.

PAEI, Capi

Legg inn av PAEI, Capi » ons nov 29, 2017 14:07:36

Glemte en ting i innlegget foran. For å "tvinge" folk til noe mer enn å sitte sløvt å klappe inn alle forslag under valget, kan det være lurt å kreve skriftlig avstemming (hemmelig valg). Da kan folk få si sin mening gjennom stemmeseddelen uten å avsløre hva de mener om foreslåtte kandidater, og selv om det bare er en kandidat til et verv, kan man stemme blankt for å tilkjennegi sin misnøye.

vevat

Legg inn av vevat » ons nov 29, 2017 16:57:18

Brehme skrev:
ons nov 29, 2017 10:55:35
Er du medlem i klubben?

Ja jeg er medlem, og jeg vet hvem som sitter i valgstyre. Var også på årsmøte i fjor, der det vart etterlyst en mailadresse eller lignende, der en kunne komme med forslag på kandidater. Så jeg stusser bare over at jeg ikke får svar på min henvendelse. Jeg hadde behov for å vite hvem som er på valg, for eventuelt å komme med forslag.

vevat

Legg inn av vevat » ons nov 29, 2017 17:06:10

Er det noen som har forslag på gode kandidater til styre. Er navn som Reidar Vågnes og Ivar Morten Nordmark personer som dere ville ha hatt i Aafk sitt styre?

LØVrE

Legg inn av LØVrE » ons nov 29, 2017 17:17:59

Arill Riise - Svein Viddal , Frode Fagermo , Reidar Vågnes ...

Guru

Legg inn av Guru » ons nov 29, 2017 19:08:57

Arill Riise - om han ønsker å engasjere seg såpass - hadde vore ein fantastisk kandidat å få inn i styret. Akkurat ein slik vi mangler.

Reidar Vågnes høyrer heime på den sportslige sida. Berre å finne rette posisjonen.

Vi treng ikkje gjere voldsomme endringer. Men vi må gjere dei rette...
Nokon veit bedre enn andre

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons nov 29, 2017 20:08:20

Uansett kva medlemmene i Stormen meiner, har eg mest tru på å reengasjere Kjetil Rekdal, han er den største vinnerskallen som går i to sko, og om han tørr, og styret ønsker det, ville han, etter mi meining, vere den beste til å ta over laget. Gjerne med TF som hjelpetrener, om Trond ( og Kjetil) kunne tenkje seg dette. Vi hugsa korleis Sunnmøringane reagerte då han ble engasjert sist, publikumstallet gjekk i veret, og vi hugser godt kva han oppnådde med klubben, det var tider det. 2 cupgull er ikkje å kimse av på dei få åra han var i klubben. Trond ville da ha ei læretid, og kunne da gjerne ta over treneransvaret ved et senere tidspunkt. Greitt at KR krev plass, men om en avtaler ting på forhand, og held dette, trur eg det ville bli bra. Sjølvsagt koster det litt økonomisk, men det koster MEIR om vi ikkje rykker opp att omgåande. Sats skikkeleg, så kan gevinsten komme!! Om KR kan tenkje seg dette, ja, det er et anna spørsmål, likevel er det er nye tider på stadion no, og det ville vere toppers om dette kunne gå. Da kunne det bli hyggeleg også neste sesong i OBOS, og publikum ville strømme til stadion. Vi treng KJetil Rekdal som kan lage litt liv og røre, vi vil få masse omtale i media, i tilleg til at han er en av norges dyktigste trenere. Dette har han bevist i Aafk tidlegare.

Telstar

Legg inn av Telstar » ons nov 29, 2017 21:39:14

Ut i fra signalene som blir gitt vedr. den økonomiske situasjonen er det vel begrenset hvor store endringer som kan bli gjort no i første omgang. Dersom jeg hadde hatt noen innvirkning ville jeg gjort følgende endringer. I administrasjonen ville jeg latt daglig leder fortsette. Melland bør gå tilbake til det medisinske apparatet (evt. mot en hvis øknomisk kompensasjon) og byttes med Reidar Vågnes som sportssjef. I tillegg ønsker jeg Ivar Morten Nordmark tilbake på Color Line gjerne som speider/motivator. Når det gjeld styret er Frode Fagermo mitt klare førstevalg som styreformann. Ellers ville jeg gjerne hatt med Svein Viddal og Tor Hogne Aarøy i tillegg til en person som er god på økonomi, en person som er god på medmennesklige relasjoner og en person som har juridisk kompetanse. Arill Riise hadde selvsagt også vært en stor ressurs dersom han kunne tenke seg en plass i styret. Når det gjeld trener er nok dette det aller vanskeligste ettersom dette genererer forholdsvis store pengebeløp. Dersom det ikke er mulig å fåi nn en ny trener no, bør i alle fall TF gå med på å bytte jobb med hjelpetreneren mot en hvis økonomisk kompensasjon. Så får Frode Fagermo og resten av styret gjennomgå økonomien og se hva som er mulig å få gjort på kort sikt. Det er vel også slik at dersom det blir lagt fram et opplegg som skaper interesse så er det vel ikke umulig at det kan kome inn meir økonomiske midler enn det som ligg i korta p.t.

Wodewick

Legg inn av Wodewick » ons nov 29, 2017 22:31:25

Hent inn noen som folk tror på, noen som kan håndtere media og ikke minst er i medias søkelys. noen med tung kompetanse. Dette kan faktisk være en og samme person men denne personen vil tjene seg inn selv med renter og dermed være en god investering.. Men i Aafk så ønsker vi ting så billig som mulig og da får man ikke tjent inn invisteringen selv om den personer nesten ikke mottar lønn.. Vi mister engasjement med slike personer og det er dermed dei dyreste personene vi har...

Svenskeknugen

Legg inn av Svenskeknugen » tor nov 30, 2017 00:04:36

Vet ikke hva Fagermo gjør på til daglig, men har han noe styreerfaring? Du kan ikke hente inn en styreleder uten styreerfaring?!? Lurt med noen løse kanoner i styret altså, men viktig med en stødig og erfaren hånd som kan lede styrearbeidet så det ikke sklir helt ut.

Høres ut som om folk vil fylle styrerommet med lokale helter i stedet for folk som vet hva de driver med.

vevat

Legg inn av vevat » lør des 02, 2017 11:40:48

Jeg vil anbefale den enkelte her til å melde seg inn i Aafk, og gjør det nå i 2017. Vi kan skrive og ytre oss på SC så mye vi vill, der vi får ut glede og depresjoner. Jo, det er vel noen som er inne og leser hva vi skriver, uten at det vil ha den store effekten. Møt opp på årsmøte, og bruk medlemskapet, og vær med på å forme årsmøte til Aafk.

jast

Legg inn av jast » lør des 02, 2017 12:38:28

vevat skrev:
lør des 02, 2017 11:40:48
Jeg vil anbefale den enkelte her til å melde seg inn i Aafk, og gjør det nå i 2017. Vi kan skrive og ytre oss på SC så mye vi vill, der vi får ut glede og depresjoner. Jo, det er vel noen som er inne og leser hva vi skriver, uten at det vil ha den store effekten. Møt opp på årsmøte, og bruk medlemskapet, og vær med på å forme årsmøte til Aafk.
Kanskje du kunne laget en egen post med dette og kanskje en link til hvor du kan melde deg inn :)

Svar