Øggen

Re: Hva nå Aafk

Legg inn av Øggen » lør des 02, 2017 14:46:41

Ikkje vits i å hause opp "å forme årsmøte på Aafk"
Om du ikkje he et navn og rang som nokken der bryr seg om, bli du kun pissa på og nedstemt likevel.

gaddag

Legg inn av gaddag » lør des 02, 2017 17:45:45

Det er såpass få på de årsmøtene at det er fullt mulig å kuppe de..

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn des 03, 2017 02:47:27

Defansivt å tru at vi supportere ikkje kan organisere noe om en gidd, det burde vere en tråd med innmeldingslink til Aafk her på forumet, så kan 2-300 supportere møte opp og gi seg til kjenne. Hadde vore interressant. ;)

trippelf

Legg inn av trippelf » søn des 03, 2017 18:44:55

Bli medlem av Aafk har linken #1 aafk

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » man des 04, 2017 15:48:16

At supportere kan påvirke årsmøtet har vi jo sett i andre klubber, ferskeste eksempel er jo Brann der de presset inn sin egen representant noe som gjorde at Tennfjord trakk seg som leder for styret.
Det kan funke her også om det er mange nok som melder seg inn og at de har en felles sak de vil ha gjennomslag for, som styremedlemer o.l

Guru

Legg inn av Guru » man des 04, 2017 16:43:37

Heilt seriøst?

Å kome trekkende med "sin kandidat" som benkeforslag på årsmøtet er ein fin måte å vise engasjement på. Men - om det lykkes - så er eg ikkje sikker på at det vil gi det beste styret. Litt tilfeldig kven som blir stemt ut. Det kan jo vere at samansetninga er som den er av ein grunn. Det bør i alle fall vere velgkommiteen sitt ansvar å få til.

Det er allereie der ein bør sette inn støtet, spør du meg. Ved "valgkommitteen". Ved å lage ein heilt ekte og seriøs valgkommite. Som oppfører seg som den vanlige, heilt opent. Som snakker med medlemmane som er i styret per i dag som som leiter opp nye kandidatar. (Det er forresten normalt berre halvparten av medlemmane som til eikvar tid er på valg.)

Dermed kan ein kome til årsmøtet med to klare fulle alternativ. Eitt foreslått av valgkommiteen utnevnt av forrige årsmøte, eitt foreslått av ein annan valgkommite. To seriøse forslag. Kanskje heilt ulike, kanskje med fleire eller mange kandidatar på plass i begge.

Sånn kan ein gjere det. Om nokon har nok initiativ til å gjennomføre det. Det hadde i alle fall blitt eit spennende og engasjerende årsmøte, heilt sikkert med fleire deltakarar enn vanlig.
Nokon veit bedre enn andre

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » tor des 07, 2017 12:23:49

Guru skrev:
man des 04, 2017 16:43:37
Heilt seriøst?

Å kome trekkende med "sin kandidat" som benkeforslag på årsmøtet er ein fin måte å vise engasjement på. Men - om det lykkes - så er eg ikkje sikker på at det vil gi det beste styret. Litt tilfeldig kven som blir stemt ut. Det kan jo vere at samansetninga er som den er av ein grunn. Det bør i alle fall vere velgkommiteen sitt ansvar å få til.

Det er allereie der ein bør sette inn støtet, spør du meg. Ved "valgkommitteen". Ved å lage ein heilt ekte og seriøs valgkommite. Som oppfører seg som den vanlige, heilt opent. Som snakker med medlemmane som er i styret per i dag som som leiter opp nye kandidatar. (Det er forresten normalt berre halvparten av medlemmane som til eikvar tid er på valg.)

Dermed kan ein kome til årsmøtet med to klare fulle alternativ. Eitt foreslått av valgkommiteen utnevnt av forrige årsmøte, eitt foreslått av ein annan valgkommite. To seriøse forslag. Kanskje heilt ulike, kanskje med fleire eller mange kandidatar på plass i begge.

Sånn kan ein gjere det. Om nokon har nok initiativ til å gjennomføre det. Det hadde i alle fall blitt eit spennende og engasjerende årsmøte, heilt sikkert med fleire deltakarar enn vanlig.
Ja jeg er helt seriøs, det med Brann var et eksempel på supportermakt ikke at vi skulle gjøre det samme, men ser du på Brann idag så tror jeg ikke at det var skadelig at det skjedde, for de har jo lykkes bra etter dette.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tor des 07, 2017 12:50:06

Er det ikke Aalesund Fotball A/S som egentlig styrer skuta? Det blir vel ikke så stor påvirkning selv om en presser ut en av de samme personene fra AaFK Fotball? Organiseringen er vel ganske uheldig slik sett.

Guru

Legg inn av Guru » tor des 07, 2017 13:03:42

Amadeus skrev:
tor des 07, 2017 12:50:06
Ja jeg er helt seriøs,
Vil berre utdjupe litt. "Heilt seiøst?" var ein forkortelse av "Vil du ha eit heilt seriøst forslag?". Ikkje "Er du heilt seriøs?"

Meiner at eit plutselig benkeforslag har liten sjanse til å bli tatt seriøst. Godt mulig vil det heller ikkje vere heilt gjennomtenkt. Det løyser ein ved å lage sin eigen valgkommite og kome med eit fullstendig forslag. Men det krever sjølvsagt ein god del.

Brann sitt valg via benkeforslag ser ikkje ut til å ha skada klubben. Sjølv om det satte dei tilbake der og då og fekk dei til å sjå ut som ein kaosklubb. Vilket til ei viss grad stemte. Men trur heller ikkje valget i seg sjølv er forklaringa på at det har gått som det har gjort med dei i ettertid.

tl007 skrev:
tor des 07, 2017 12:50:06
Er det ikke Aalesund Fotball A/S som egentlig styrer skuta? Det blir vel ikke så stor påvirkning selv om en presser ut en av de samme personene fra AaFK Fotball? Organiseringen er vel ganske uheldig slik sett.

Dualmodellen med to adskilte selskap til å drifte ein klubb er omdiskutert. Blant anna har det vore mykje krig i Viking, og Joacim Jonsson peika på det som ein fellesnevner med Fredrikstad. To styrer som trekker i forskjellig retning.

Aalesund har hatt det på same måten: Frå og med sist vinter blei det identisk styre i dei to einingane. Fortsatt to ulike styre i prinsipp, men med 100% overlapp i besetning. Det er alle enige om at er ein god ide. Det må vi fortsette å ha. Tilbake til Viking: Dei prøvde også på det same i fjor. Men medlemmane og investorane klarte ikkje å bli enige om kven som skulle sitte der.

vevat

Legg inn av vevat » fre des 08, 2017 23:35:39

Aafk vil kalle inn til årsmøte. Her vil en kunne se hvem som står på valg. Å få inn kandidater, betyr en del forarbeid. Dette sendes da til valgstyre. Om ikke valgstyre da tar inn den kandidaten, så vil en kunne fremme denne på årsmøte som benkeforslag. Møter en da opp på årsmøte, og flertallet velger kandidaten/ kandidatene, så har en fått gjennomslag. Det er da viktig at en samler seg om kandidaten/ kandidatene. Dette må selvfølgelig være en kandidat som er motivert, har kompetanse, og er villig til å gjøre en innsats for Aafk.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » lør des 09, 2017 00:03:51

I den situasjonen AaFK er i akkurat nå , MÅ de krype til korset og få på bana ressurspersoner som
Reidar Vågnes , Arill Riise , Ivar Morten Normark , Arne Aambakk , Frode Fagermo , Svein Viddal , Veben , Amund Skiri , Tor Hogne Aarøy og spillere som Barrantes og Lindegaard m.fl.
Her ligger tonnevis av kompetanse som dagens ledelse mangler !
Nå må alle som har et hjerte for Aafk trekke sammen ; samling i bånn !

Bale

Legg inn av Bale » lør des 09, 2017 00:48:10

Nå er vi snart midt i desember......intet nytt fra CLS. Så kommer julekvelden som etterfølges av nyttårsraketter...intet nytt fra CLS

Så får vi høre at lokale talenter skal sikre direkte opprykk....tidligere fantes de ikke, men nå er det vist flust av dem.

En kan evaluere opp og ned i mente, men skal Aafk få publikum tilbake på CLS så må det ansettes en trener som kan skape blest og røre rundt klubben. TF burde enten gies en livbøye dvs ny jobb i klubben, eller så må han sparkes.

Jeg har tidligere sagt at når januar 2018 er historie, så er TF fortsatt trener og ingen nye spillere er på vei inn til klubben.....bortsett fra lokale talent i 4 div.

Er noen strekt uenig?

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør des 09, 2017 13:54:44

En bør i hvert fall få en avklaring hvem som forlater klubben . Dette burde vel være avklart i midten av januar for bare å nevne et tidspunkt?
Både når det gjelder administrasjonen, det sportslige apparatet og spillerne. Når en ikke vet hvem som ikke blir med videre så er det vanskelig å foreslå nye inn

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir des 12, 2017 14:01:29

Ja, nå er det folkemøte klokka 17, så da dukker det vel opp noen tanker, ideer, teorier og konspirasjoner utover kvelden. Er sånn passe spent på hvilke planer og tanker (og kroner) klubben har for tida framover.

Siden Fredriksen fortsatt er trener så går jeg ut ifra at det er bankers at han blir ut kontrakttida og vel så det. Skiri kan sikkert fort dukke opp i en rolle...forhåpentligvis ikke fysioterapeut? Har mer tro på langsiktig tenkning enn en Nordlie/Rekdal inn for å røre rundt i gryta, skrike i media og forsvinne ut etter 2 år.

Bale

Legg inn av Bale » tir des 12, 2017 15:13:47

En kjenning av meg drev i sin tid en Rema 1000 butikk. Så besluttet han å starte for seg selv i en ikke konkurrerende bransje.
Han spurte Odd Reitan om råd......og fikk til svar "at det du ikke kan, lei inn personer som kan det"

Overført til Aafk......det TF er svak på må andre i trenerteamet være god på....og da nytter det ikke å komme dragende med en kompis eller to

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir des 12, 2017 15:49:25

Abderrazak Matzerath skrev:
tir des 12, 2017 14:01:29
Siden Fredriksen fortsatt er trener så går jeg ut ifra at det er bankers at han blir ut kontrakttida og vel så det
Det tok 1 time å få avkrefta at det var bankers ja. :roll:

Hvem blir det nå? Nordlie? Rekdal pluss Skiri?? Mathiesen og Melland???

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir des 12, 2017 16:01:10

For øvrig er det vel en sjanse for at folkemøtet utvikler seg til en pressekonferanse?

Øggen

Legg inn av Øggen » tir des 12, 2017 17:14:27

Får ikkje anledning å delta på møtet likevel.
Kan nokken vennligst referere her eller en anna tråd.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir des 12, 2017 20:29:24

Etter å ha overvært ettermiddagens møte per tekstoppdatering (som om ikke VG Live er nok?!) så sitter jeg egentlig igjen med omtrent flere spørsmål enn svar. Som f.eks: hvorfor ikke sette opp et webkamera? Jeg mener, det er stort sett voksne folk som stiller på slike møter, og om de allerede har klart å komme seg dit og "våger" å ta ordet tror jeg ikke et lite digitalkamera i hjørnet skremmer de fra å si det de mener...

Det kan hende det har vært mer intern uro i stallen enn det jeg har fått inntrykk av (og ikke bare det med Gyasi), men samtidig er vel det å takle slike saker noe som blir enklere med mer erfaring. Og her var det jo styret som ansatte en rimelig uerfaren Fredriksen som hovedtrener...

Det å velge å fullføre sesongen med 16 spillere i troppen fordi tabellsituasjonen så bra ut på sommeren er i mine øyne totalt amatørmessig og inkompetent. Det som blei sagt på møtet angående det sportslige framover ga meg ikke videre troen på AaFK-framtida. Riise snakka om at AaFK har mista identiteten på veien, men lite mer ble sagt om det (i alle fall per tekst update). Hvordan ser ledelsen for seg at framtidas AaFK-identitet er? Hva er den sportslige langsiktige planen og røde tråden? Å skaffe 2 spisser som scorer mål? Å hente inn en breikjefta kjendistrener? Å bytte trener hver gang det butter imot?

I følge Melland ønsker AaFK å ha 18 etablerte spillere og 6-7 unge, lokale spillere. Kanskje kan det funke, men det forutsetter jo at de etablerte er gode nok, og at man har tillitt til at de unge, lokale kan bidra på banen. Når kun 1-2 av de faktisk får tillit på banen, pluss at 2-3 av de "etablerte" har mye læring foran seg og i praksis ikke er etablert nok til å starte i eliteserien, da har man jo i praksis en like tynn stall som...tja, i dag? For meg synes det som om ledelsen er bedre på å meisle ut mål om antall poeng per sesong enn antall spillere i stallen...

Til sist bare registrerer jeg at Hagen sier han tar ansvar, mens Fredriksen får ta hatten og gå. Bisniss as usual i AaFK?

gaddag

Legg inn av gaddag » tir des 12, 2017 20:33:21

Veldig godt oppmøte. Masse kritiske spørsmål og ytringer.
Det beste innlegget kom fra Bror Johannesen som påpekte at det er ikke de sittende lederne som har skylda i dette nedrykket men en prosess som har vart i mange år.

Melland lovte 2-3 nye spisser..

Mye svadaprat om energilekkasje i troppen osv. Bak linjene kunne en lese at det hadde vært masse bråk i gruppa, ikke bare Gyasi.

Men positivt at de inviterte til dette møtet. Og det varte mye lenger enn planlagt.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tir des 12, 2017 21:23:40

Det viktigste møtet foregikk vel bak lukkede dører. Det er pengene som råder , det andre er stor sett et spill for galleriet?

gaddag

Legg inn av gaddag » tir des 12, 2017 21:51:30

Tja si det. Pengene rår, ingen tvil. Men de er avhengige av oss vanlig dødelige også.

Wodewick

Legg inn av Wodewick » ons des 13, 2017 00:50:36

Hadde ikke mye tro på dette folkemøtet og ble iallefall ikke overbevist om at dem har kontroll på tingene i Aafk. Dem skulle nok ønske at dem slapp og sparke TF i dag. Men etter trykket om TFs rolle i dagens folkemøte så såg dem ingen annen utvei. Tror rett og slett dem malte seg inn i et hjørne..

Helt ærlig så føles det rett og slett ut som om vi famler videre i blinde.

Om vi sammenligner Styre og ledelse i aafk med et fotballag så er vi i kritisk mangel av en playmaker som finner løsningene, og vi har heller ingen bauta av en forsvarssjef som rydder opp i tingene. Det vi har er en gjeng med unggutter som er ute for å lære, dem er rett og slett sjeleglade for å få spille kampene i utgangspunktet.

jast

Legg inn av jast » ons des 13, 2017 07:40:04

Det ble jo sagt på møtet at de fleste sponsorer er med videre med samme innsats som før, noen øker også bidraget litt. Så det kan jo se ut som at det blir ett bra budsjett til OBOS ligaen å være. Ett av poengene jeg tok med meg fra en i salen var at vi kan ikke skylde på de som styrer AaFK i dag det er ikke deres feil at det har blitt sånn. Etter at Kjetil Rekdal forlot klubben har AaFK blitt dårligere og dårligere for hvert år og det måtte bare til slutt ende med ett nedrykk. og det er sant nok det, men ledelsen sier nå at AaFK skal være i Eliteserien 2019 så da har de lagt lista for neste år. Nå har den nye ledelsen noe å bevise AaFK må være nr 1 eller 2 fra start av i 2018. Da tror jeg tribunene fylles igjen. Men viser ledelsen nå at det er bare tomprat igjen da tror jeg alt rakner. Ord og handling skal henge sammen. Gjør det det så kan det bli en flott sesong. Men viser det seg igjen at det er bare tåkeprat, ja da er jeg redd det vil ta mange år før AaFK er tilbake igjen.

PAEI, Capi

Legg inn av PAEI, Capi » tor des 14, 2017 15:39:16

Prøver meg på et innlegg a la "Guru" når det gjelder lengde, men slår han vel neppe!

Hva er AAFKs utfordringer neste år? Hva må til for å få tilbake publikum/kundene? Jeg regner meg som kunde hos AaFK og i den sammenheng, hvilke behov har jeg som kan tilfredsstilles ved å gå på kamp og støtte klubben? Jo, følgende!
Jeg vil se et lag som spiller attraktiv angrepsfotball, et lag som skårer mål og som vinner kamper og tar 3 poeng. (ref. Eggen i «Godfoten», Ingen betaler hundrevis av kroner for å sjå på innkast!). I tillegg skal det være trivelig og sosialt å gå på kamp.
De to største utfordringene nærmest nå er å få på plass en ny trener som kan bidra til å tilfredsstille mine behov, og den neste er å skaffe gode nok spillere, i tillegg til de vi har igjen, som også kan bidra til å tilfredsstille de nevnte behova.
Dette er AaFKs utfordringer fremover, klarer de det kommer kundene tilbake.

Har AaFK forutsetninger for å klare dette? Nja, men jeg håper det. Slik AaFK fremstår i dag er de en organisasjon på nedadgående. Etter min forståelse er den i en fase som noen eksperter kaller «høstfasen» The Fall. Den begynner å eldes som organisasjon. Den er på toppen av en livssykluskurve, og da er veien videre nedover dersom det ikke tas de rette grepa. Mange symptomer i organisasjonen gjennom flere år bekrefter at situasjonen er slik. Kunne gått mer i detalj på dette, men da blir dette innlegget så altfor langt.
Jeg er enig med Bror Johannesen på folkemøtet at vi ikke kan legge all skyld på de som sitter i organisasjonen nå, der er flere nye/ferske, for situasjonen som endte med nedrykk er resultatet av en prosess som har utviklet seg i mange år. Den begynte kanskje i 2011/12, i hvert fall burde det ringt noen bjeller i 2011, da det var første året gjennomsnittlig publikumstall falt under 10000.- Smp. skreiv 15. okt. 2016 at 2010 var det siste året AaFK hadde over 10000 i snitt på kampene. Og de påfølgende åra har det bare gått nedover.
Det er ikke bare i spillergruppa det har vært lekkasjer, i form av energi, det har også som alle vet, vært en betydelig kundelekkasje siste 7 åra.
Hvis en regner litt på det angående publikumsinntekter i forhold til full stadion, har klubben tapt rundt 30 mill. kroner de tre siste åra. (Enda mer dersom en regner fra 2011).

Hvorfor mener jeg at klubben er i denne kritiske fasen. Det er fordi den etter min mening mangler noen funksjoner i ledelsen eller teamet om du vil. I tillegg har mange sentrale skikkelser forsvunnet siste året, kanskje opp mot 10 stykker. Og dette er bl.a. et symptom på en organisasjon i «høstfasen», uavhengig av årsaken til at de slutter. Klubben mister/kvitter seg med nødvendig kompetanse.
For å være kort og klar mangler klubben, slik jeg ser det, entreprenørfunksjonen, «brannstifteren», en som kan gi både den ene og andre et spark bak og som er proaktiv og tenker langsiktig, ikke bare til 2019 sesongen. En som tør å ta risiko sammen med andre, får opp entusiasmen og beveger seg inn i ukjent kanskje risikabelt territorium.
AaFKs klare målsetting for 2018 må være at vi skal vinne OBOS-ligaen. Og det må de gå ut å si, høyt og tydelig. Ikke bare si at vi skal opp igjen i 2019. Det kan bety at vi er fornøyd med både 1. 2. og 3. plassen. Det er for defensivt.
Videre mener jeg det er et symptom i samme gate at de lar markedssjefstillingen stå vakant. På møtet sa GSV at en del av dennes oppgaver legges over på han. Det mener jeg er helt feil, han har sikkert rikelig med andre oppgaver som skal utføres. Dersom han i tillegg skal være delvis markedssjef, er det lett å se hvilke oppgaver som blir nedprioritert når han blir overarbeidet.
Markedssjefstillingen er kanskje en av de viktigste funksjonene videre fremover, når klubben skal ut å selge sitt produkt til gamle og nye kunder. Denne bør ikke nedprioriteres, for det er også et tegn på at organisasjonen er i «høstfasen».

Hva er så mulighet AaFK har nå? Klubben/organisasjonen må tilbake til noen tidligere stadier på Livssykluskurven ned til venstre nesten i starten, kanskje der vi var ved det siste opprykket i 2007. Man skal ikke kopiere det som skjedde da, men lære av det.
Jeg har ikke tro på ropet om at «gamle guder» skal komme inn å fikse saken. Mange her inne går for det. De har hatt sin tid, gjort en glimrende jobb og takk for det.
Nye krefter må inn, og kanskje må vi gi de som er nye nå en sjanse. Men de må suppleres med noe funksjoner som mangler i dag. (Noen av de «gamle guder» kan kanskje komme inn som eksterne konsulenter/rådgivere på sine felt, men ikke som nye ansatte, trenere eller ledere).

For å gjøre de rette grepene i en «restart» som dette blir, trenger en kanskje ekstern hjelp, noe i retning av det Hans Kr. Vadseth skreiv om i Smp. for noen uker siden, en «Havarikommisjon». Ikke for å finne syndebukker, men for å få inn friske øyne som kan se organisasjonen utenfra, uten noen emosjonell eller sosial tilknytning til klubben.

Vi står ved et veiskille sies det. Da er der to muligheter. Vi lykkes med å gjenreise klubben og er i ES i 2019, eller klubben glir djupere ned i aldring.

Den samme eksperten som beskriver The Fall fasen i en bedrifts/organisasjons livssyklus avslutter med følgende, og jeg siterer det med tanke på AaFK fra 2002 og frem til i dag, og håper vi har lært noe siden opprykket i 2002:

HUSK:
Good management is not a marathon race. It is a relay race.

God ledelse er ikke et maratonløp. Det er et stafettløp!

Beklager et langt innlegg, men måtte bare få det ut.

Lykke til i 2018!

Bale

Legg inn av Bale » tor des 14, 2017 16:16:23

Trond Fredriksen er historie, hvem den nye blir vet vi ikke ennå. Men vi kan alle bidra positivt ved å fornye/kjøpe sesongkort.

I tillegg så kan lage en supporterpool basert innsamlede midler....feks om alle med sesongkort, 5000, "spytter inn" 1.000 hver så blir det 5 mill som kan gå til nye spillere etc. Kanskje kan denne poolen kombineres med Tango poolen, dette kan en advokat utrede. Regler for poolen utarbeides også.

Er dette en dum ide?

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » søn des 17, 2017 00:45:44

Er vettskremt med tanke på hvem som skal lede prosessen med å ansette ny trener. Er alvorlig bekymret for prosessen med å kvitte seg med klubbens få profileterte spillerere. Her skal det tydeligvis satses på billig arbeidskraft fra lokale klubber. Er det seriøst noen som tror på snarlig kontakt med Eliteserien??

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn des 17, 2017 18:20:37

Har skreve dette lenge, vi skal vere glad om vi ikkje rykker lenger ned i systemet...................

Brehme

Legg inn av Brehme » man des 18, 2017 09:48:00

Status 5 arbeidsdager før jul:

15 A-spillere
Ingen trener

:(

Guru

Legg inn av Guru » man des 18, 2017 11:26:10

6 dager til jul.
15 veker til seriestart.
Eit par veker til sesongoppkjøringa starter.

"Skal ha ny trener klar snart, i alle fall før nyttår."
Flott. Det er det minste vi kan vente.

"Venter med å hente inn spelarar til treneren er klar."
Vanskelig å seie at det er feil.

Klokka tikker i dag som alle dager.

Desember er den mest feriete månaden vi har. For klubben er den hårreisende viktig. Men frå utsida orker eg ikkje å engasjere meg i alt. "La dei styre på i fred", tenker eg. "La dei finne ein trener og nokre spelarar, så skal eg evaluere i januar".

Det er endå meir på tapeten deira. Treningskampar å arrangere. Budsjett å barbere. Roller å fylle. Roller å fjerne.

Obosligaen har vore eit svart hull i bevisstheten vår eit tiår. No er vi der. Trist og tragisk, men med muligheter vi er nødt til å sjå og ta. Straumlinjeforme klubben. Fokusere på det som er viktig. Sette oss i stand til både å rykke opp umiddelbart og til å flyte på bølga inn i 2019. Ikkje berre skal vi heim til eliten, vi skal kome dit i bedre tilstand enn vi reiste.

Viking, Sogndal, Mjøndalen, Sandnes Ulf. Kanskje blir dei dei tøffaste konkurrentane våre. Skikkelige lag. Vårt utgangspunkt er minst like godt som deira. Ingen grunn til å sikte lavare enn førsteplass. Likevel er dei fleste kampane mot Levanger, Notodden, Åsane og Jerv. Lag vi ikkje forventer å kjempe mot når november kjem, men lag som meir enn gjerne tar knekken på oss på kampdag.

Berre litt filuleringer.

Når treningane starter opp i begynnelsen av januar er det slutt på fotballferien. Då skal vi ha ein trener og ein plan.

Mons Ivar Mjelde? Heilt greitt for meg. Stein på stein og erfaring frå lignende utfordringer og seriegull på toppen er kanskje akkurat det vi treng.

Svar