Brukeravatar
Veggen78

OBOS 2018 - Ett år der nede

Legg inn av Veggen78 » søn nov 26, 2017 20:11:34

Jeg sitter her utslått etter en berg og dalbane tur av en kamp, og vet ikke helt hva jeg tenker.
-Først av alt: tusen takk for en herlig vårsesong.. det var en fryd å møte fotballglade kollegaer på mandagen.

Jeg har hatt tyngre mandager nå på høsten, men Å så godt det var på jobb etter vi slo Rosenborg. Og så godt det er å vinne mot Strømsgodset. Med ett lag som absolutt bør være i eliteserien.

Jeg velger muligens akkurat nå å tenke at de guttene som ikke forsvinner kanskje vil få en super sesong neste år.

Håper og tror (har blitt bedre til det) at vi rykker opp på første forsøk.

Så avslutter jeg kvelden her i hovedstaden ved å gå over til naboens balkong og brenne det helv..... Vålerenga flagget som henger der.

Bale

OBOS 2018

Legg inn av Bale » søn nov 26, 2017 20:31:42

Et nedrykk behøver ikke være noen katastrofe....Brann kom sterkt tilbake og det samme kan en vel si om Bodø Glimt.

Men hva med Aafk....av dagens stall, hvem sitter vi igjen med. Forsvinner alle våre profilerte, så stiller vi uhyre tynt, vi har jo alle sett hvor vanskelig det har vært å få kvalitetspillere....og blir dette noe enklere i OBOS

Slik jeg ser det så må Aafk ansette en profilert trener samt signalisere at penger står det ikke på. TF må gjerne være i klubben men ikke som sjef.

Orange

Re: OBOS 2018

Legg inn av Orange » søn nov 26, 2017 20:46:15

Går man rett opp igjen så er hele prosessen trolig bare positiv. Det svir i dag, men med opprykk neste sesong får man inn seiersgnisten i stallen, får bygd opp flere lokale spillere, endret på spillerlogistikken i troppen. Men det er på ingen måte sikkert at det ender slik. Her er det også muligheter for at det ender som FFK/Ham-Kam med år etter år med dårlig spill og 2. div. Det ville vært en virkelig krise, som det vil være vanskelig å komme seg ut av. Dermed må man jobbe enda hardere med stallen (og mot sponsorene) nå som man har rykket ned. Det står mye på spill.

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » søn nov 26, 2017 20:48:37

Bare det ikke blir med Trond Fredriksen så er det greit... da har vi en mulighet til å komme styrket ut av et opphold i OBOS. Med Trond blir vi det nye Fredrikstad.

Aafk kommer til å miste mange spillere, og de må vi prøve å erstatte med unge lovende norske spillere. Ikke «super talentene» de støvsuger molde opp. Men de 2 og 3-dje beste. Som har lyst å ofre alt for å bli proffspillere.

Bale

Legg inn av Bale » søn nov 26, 2017 21:12:47

Jeg kan jo svare for meg......hva må til for at jeg fornyer mine sesongkort:

1. Trond Fredriksen må gå/får sparken med umiddelbar virkning
2. Ny profilert trener kommer inn
3. Forny alle kontrakter som en ny trener vil ha med videre
4. Nye spillere må inn

Nå må byen og omlandet føle at Aafk tar grep og det gjør de ikke med å fortsette i samme spore. Kunne forneme i interjuvet med Sumpen at TF aner at hans dager snart er talte

1aafk

Re: Ett år der nede

Legg inn av 1aafk » søn nov 26, 2017 21:23:26

Svakt av Vålerenga, dette hadde blitt anleis, om dei hadde gidda litt meir. TUSEN TAKK, berre brenn flagget, du.......................
MEN, det er sjølvsagt ikkje Vålerenga som er skuld i dette, skulda ligg nok tjukk i veggane på stadion. Dei bør no gå i seg sjølv og gi fra seg ansvaret, dei har vist at dei ikkje duger..........En heroisk innsats av Aafk spillerne, dei skal ha all ære for denne kampen. Likevel, trisst som f...............

weasel

Legg inn av weasel » søn nov 26, 2017 21:40:40

Da blir det å venne seg til tanken på OBOS neste år. Men akkurat nå må sårene slikkes. Dette var bittert. Det blir interessant hvordan stallen ser ut neste sesongstart, hvem forsvinner, og hvem kommer? En eller annen ny komet forhåpentligvis? Sikkert noen lokale nye ansikter. Hvem blir å trene laget? Mange spørsmål og ingen svar.😩😢

MrCaligula

Legg inn av MrCaligula » søn nov 26, 2017 22:08:01

Dei får sikkert et kanon lag :D

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn nov 26, 2017 22:16:50

Nye koster må til i styret, dei kostane som er brukt i år, har forlengst mista børstene sine, og fungerer ikkje i det heile tatt.
Om ikkje børstene er på plass innen kort tid, går nok heisa lenger ned.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn nov 26, 2017 22:33:53

Dette er et resultat av stor mangel på fotballkompetanse i klubben. Start med å rydde opp på styrenivå. Det er generalforsamlingen sitt ansvar.

Bale

Legg inn av Bale » søn nov 26, 2017 22:48:49

Leser i Sumpen at Aafk må redusere med kanskje 20 mill neste år. Greit nok, men hva om de klarer å fylle CLS neste sesong.....det eneste jeg forlanger er en trener med tyngde og karisma....og da snakker jeg ikke om TF

TF er i denne omgang ferdig som Aafk trener, kast ikke bort mer evaluering på det. Slik jeg ser det så har ledelsen en gyllen mulighet til å komme på offensiven....vis alle Aafk supportere at dere mener alvor

Wodewick

Legg inn av Wodewick » søn nov 26, 2017 22:57:55

Leser i Sumpen at Aafk må redusere med kanskje 20 mill neste år.

Hvor i all verden skal desse summene hentes? Det er jo skjært godt innpå benet i spillerstallen allerede. Fins det muligheter for dette? Hvor mye er det å hente i administrasjonen? Hvor mange mister jobbene sine nå?

Dette er resultatet av å spare seg til fant.. Jeg ser ingen logisk vei tilbake til eliteserien når dem snakker om å spare 20 mill til..

Spillerstallen er syltynn og noen toppspillere forlater oss, kanskje 5-6 mill spart der og kanskje er det noen som går ned i lønn. Men har vi da nok kvalitet i spillerstallen. Det blir dyrt å hente kvalitet utenfra selv om kanskje det går på poolen som vi "sparte i år".
Kompetanse finnes ikke i klubben og skal den hentes inn så koster jo det noen kroner og det har vi ikke råd til nå(vi har vel ikke råd til å ikke gjøre det heller),

Nei dette ser svart ut!!!

lhmr

Legg inn av lhmr » søn nov 26, 2017 23:16:34

Orange skrev:
søn nov 26, 2017 20:46:15
Her er det også muligheter for at det ender som FFK/Ham-Kam med år etter år med dårlig spill og 2. div.
Hehe, trist som det er skal vi faktisk møte HamKam neste sesong.

Roy-kenneth

Legg inn av Roy-kenneth » søn nov 26, 2017 23:27:07

Mos,kirkeskov,ramjstein,papa,gyasi,riise(legger opp?) Drar eller blir solgt..resten kan potensielt være med videre om de går med på en lønnsreduksjon.tror en må bygge laget rundt vebjørn hoff..fet og hatlehol er gode obosspillere, kan berisha dyrkes på topp og fungere?,kan en barrantes komme billig å herje i obos på lavkost?..blir spennende å se dette.

Bale

Legg inn av Bale » søn nov 26, 2017 23:34:10

Aafk har ikke noe valg.....direkte opprykk vil koste blod, svette og penger...så enkelt er det.

Duger du ikke så er du ikke med....derfor må TF forlate skuten

PAEI, Capi

Legg inn av PAEI, Capi » søn nov 26, 2017 23:37:15

Et begrep som nesten er fraværende i denne opphetede situasjonen og selvsagt noe deprimerende følelsesmessige tilstand er ordet, ANSVAR. Og det å ta ansvar. Jeg siterer noe fra en artikkel på www.magma.no. Skrevet av Henrik Syse og Jørn Bue Olsen:
- Å ta ansvar, ------- Andre ganger sier vi at å ta ansvar når noe har gått galt, betyr at man påtar seg en straff, eller at man går fra jobben sin. Det sistnevnte er både en måte å synliggjøre ansvaret overfor omverdenen, og en måte å innrømme feil på - og dermed også innrømme at man kanskje ikke er den beste til å gjøre den aktuelle jobben fremover. Sitat slutt.

Er TF større enn klubben? Er TF større enn seg selv? Det kan virke slik, at han mener det selv, ut fra ulike uttalelser som er kommet både tidligere og nå. Det vitner om dårlig selvinnsikt når han mener han er rett mann for å trene klubben videre fremover. Jeg mener TF nå må ta ansvar og fratre som trener med umiddelbar virkning. Da vil han fortsatt ha litt ære i behold, men han burde gjort det tidligere, som mange skriver. Det ville det ha stått mer respekt av enn når han går nå. Innrøm at dette gikk en viss plass, og fratre.
Han har selvsagt ikke ansvaret alene, så der er andre som også bør vurderer å ta ansvar:
Styreleder Hagen, ta ansvar.
Sportslig leder Melland, ta ansvar.
Daglig leder Vik, ta ansvar.
Det blir spennende å se de nærmeste dagene hva som skjer, og om det blir åpenhet rundt prosessene som må komme. Er stygt redd for at dersom alt fortsetter som før, blir vandringen i skyggenes dal lenger enn et år.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man nov 27, 2017 00:02:53

Trådene "Ett år der nede" og "OBOS 2018" er herved slått sammen til én.

Pehelg

Re: OBOS 2018 - Ett år der nede

Legg inn av Pehelg » man nov 27, 2017 00:48:23

Jaja, da er det bare å stålsette seg og innse at det ikke blir toppfotball på CLS i 2018.
Årsakene er sikkert mange, og vi har vel sett tegninga de siste sesongene.
Klubben har tydeligvis kjørt for fort i trange farvann uten å ha tatt hensyn til farene.
KRASJ.......

Det bør være unødvendig å sparke treneren.
Han bør stå opp i morgen tidlig, se seg i speilet og innrømme - jeg var ikke god nok.
Så møter han på CLS og sier « jeg trer til side «, av hensyn til Aafk og seg selv.

Og planer for hva som nå MÅ gjøres har vel ledelsen allerede. Noe annet vil være intet mindre enn overraskende, og i så fall en understrekninger av at de ikke er kompetente nok.
En evaluering i dager og uker for å finne svar og løsninger skal være unødvendig etter en høstsesong som tydelig viste hvor det bar.

Har ikke ledelsen allerede utarbeidet planer for den realiteten klubben nå befinner seg i, så blir det like dumt som « en flykaptein som ikke har en plan for hva han skal gjøre om landingshjulene plutselig svikter «
Selvfølgelig har flykapteinen det.

Det må vi kunne forvente at ledelsen i Aafk også har.
For dette er ikke en plutselig svikt.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » man nov 27, 2017 01:44:11

Hjertens enig med de forannevte "talere" !

Gratis tips /forslag :
Samling i bånn , men med ny entusiasme !

Start med å hente inn en trener med karisma , visjoner og realistiske, men "hårete" mål .
Hent så inn enerne Lindegård og Barrantes som begge elsker både klubben og byen på henholdsvis på henholdsvis 2 og 1års kontrakter.
For gamle ? Mye yngre enn Kippe , Wæhler m.fl. !

Psykologi er ofte enklere enn man tror , og hvem vil ikke spille sammen med disse to publikum-magnetene ?!!
Da kan plutselig en retur av Ulvestad og Bjørdal , Parr og Tollås bli mer enn en ønskedrøm .

Fortsetter man som før , kommer definitivt INGEN av disse samt at alle de beste på dagens lag forsvinner !

Bruk så kjendiser/kjentfolk som Arill Riise , Nymark , Veben , Fagermo , Skiri , Viddal , Aambakk , Vågnes til å markedsføre klubben og gjerne som styremedlemmer , speidere osv ...

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man nov 27, 2017 02:15:08

Eneste sjansen ut av dette for TF er at han kommer ut å forteller åpent om de rammebetingelsene han fikk tildelt før og underveis i sesongen og hvordan han ble styrt av andre. Resultatet av den åpenheten er at styreleder må gå, siden han er eneste kontinuitet igjennom sesongen ved siden av hovedtrener. Denne kampen må TF ta, hvis han ikke gjør det så må han ta sin hatt å gå frivillig eller akseptere å få sparken. Det er rett og slett ikke mulig å restarte i OBOS med business as usual. Da kan de risikere at klubben går overende. Grunnfjellet til Aafk rent tilskuermessig er ikke 6000 slik mange tror, det er ikke mer enn rundt 1500 tilskurer. Mulighetene til videre fall er veldig mye større. Styreleder som er kjent med business verden og aksjer vet vel at fordi om en har opplevd en halvering så betyr det ikke at bunnen er nådd. Bunnen er faktisk 0.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » man nov 27, 2017 05:38:51

Det å se AaFK denne sesongen har vært som å se en kollisjon i sakte film. ALLE har sett det. ALLE har påpekt det. Men de som sitter med makten har valgt å se en annen vei.. og da ble det OBOS.

En helsvart dag for klubben. Men kanskje dette er sjansen til å få tilbake entusiasmen på CLS.
Skal vi se nøktern og sannsynlig på ting, så er Vik og Melis fredet. De går ingen plass. De har nettopp fått jobben, og kommer ikke til å få sparken nå. TF er jeg veldig imot, men jeg tror klubben er skrudd sammen slik at han får fortsette nå.. dessverre.
Anton Joore ser seg kanskje rundt etter en ny jobb, hvem vet? Ofrer ikke det mye energi.
Av spillerne tror jeg Mos, Gyasi, Kirkeskov, Ramsteijn og Berisha forsvinner. I tillegg til at Papazoglou’s lån ikke forlenges eller at avtalen gjøres permanent.
Om spådommen skulle slå til så blir det tynt. OBOS er OBOS, men man skal absolutt ikke undervurdere nivået. Man kan bruke året på å utvikle yngre spillere, men skal man satse på direkte opprykk må det styrkes med ett lag som gjør det mulig å kjempe i ES 2019, slik av vi ikke ender opp som ett jojo-lag som tidligere.

Jeg tror klubben skal finne en god mix av yngre spillere som har fått sjansen i år, utvikle disse og for Guds skyld prøve å holde på de. Med det så mener jeg at de må selge hvis de mottar høye bud, men gudene skal vite at AaFK har mye å gå på når det gjelder kontraktsfornyelser....

Beklager rotete innlegg.. men er litt perpleks. Hadde håpet til dommeren blåste av kampen i Sogndal. Det kjipeste er at kommende sesong ikke vil inneholde Molde-derby, og 16.mai kamp mot Skrotnes IL fra Bukkebygd.

Takk for denne gang, ES. Håper på at det blir en snartur i OBOS.

AaFKHareid

Legg inn av AaFKHareid » man nov 27, 2017 07:48:00

Les hva Helge Skuseth skriver.....! AaFK har tapt omland og mye av sentrum. Dette blir ikkje bedre med den navlebeskuende trener og sportslig leder som styrer klubben idag!

Brukeravatar
Spiff

Legg inn av Spiff » man nov 27, 2017 08:21:43

Tipper TF sitter trygt og det kommer minimalt med spillere inn. Gyasi, Mos og Riise forsvinner av ulike årsaker. Papa forsvinner trolig, men er ikke den heiteste på markedet så der er en mulighet.

Trolig første 11er 2018:
A. Lie.
Arnason. Ramsteijn. Gretarsson. Kirkeskov.
Marlinho. Hoff. Karlsen. Fet.
Thrandarson. Berisha.

Benken:
O.Lie. Hatlehol. Karlsbakk. Barstad. Waagan. Solnørdal. Urke.

Dette bør holde til opprykk, men en må nå bygge et lag som har potensiale i Eliteserien 2019 og årene etter. Det vil si at laget må styrkes og samspilles med spillere i riktig alder.

Orange

Legg inn av Orange » man nov 27, 2017 08:45:50

lhmr skrev:
søn nov 26, 2017 23:16:34
Orange skrev:
søn nov 26, 2017 20:46:15
Her er det også muligheter for at det ender som FFK/Ham-Kam med år etter år med dårlig spill og 2. div.
Hehe, trist som det er skal vi faktisk møte HamKam neste sesong.
Ja, de har noe bra på gang der. Tror faktisk de ender på øvre halvdel neste sesong.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » man nov 27, 2017 08:58:10

Spiff skrev:
man nov 27, 2017 08:21:43
Tipper TF sitter trygt og det kommer minimalt med spillere inn. Gyasi, Mos og Riise forsvinner av ulike årsaker. Papa forsvinner trolig, men er ikke den heiteste på markedet så der er en mulighet.

Trolig første 11er 2018:
A. Lie.
Arnason. Ramsteijn. Gretarsson. Kirkeskov.
Marlinho. Hoff. Karlsen. Fet.
Thrandarson. Berisha.

Benken:
O.Lie. Hatlehol. Karlsbakk. Barstad. Waagan. Solnørdal. Urke.

Dette bør holde til opprykk, men en må nå bygge et lag som har potensiale i Eliteserien 2019 og årene etter. Det vil si at laget må styrkes og samspilles med spillere i riktig alder.
Inside info tilsier at både Ramsteijn, Berisha og Kirkeskov er på vei ut. Riise har allerede garantert at han blir i klubben for å få de tilbake i ES. Thrandarsson kan for min del reise tilbake til Island med halen mellom beina.. makan til ubrukelig spiller skal man bla helt tilbake til Pat Noonan for å finne.
Papa er vell såvidt jeg vet på lån, slik at han er nok ikke vår til å selge.

Ellers så håper jeg at man satser på de med guts og de som vil. Hatlehol har på ingen måte gjort seg bort, Fet det samme. Barstad fikk sine arme 15 min, får sikkert mye mer i OBOS.

Spillermateriell tror jeg går greit etter evt. spillersalg osv. Der er jeg ikke megabekymret. Det er trenerteamet som blir det virkelig store spørsmålet. Som nevnt i forrige innlegg så blir nok fysiosportslig leder og charter-SveinGeir i stillingene sine. Synd, men sant. Håper AaFK har sondert markedet. Hamrén og Høgmo er allerede kontaktet av OBOS-kollega Viking.. 8-)

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man nov 27, 2017 09:22:41

Hoff sa i et intervju i Oslo media ifbm U21 landskamp at han ikke så det som bra for han å bli værende om det ble OBOS.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » man nov 27, 2017 09:33:55

aafk abu skrev:
man nov 27, 2017 09:22:41
Hoff sa i et intervju i Oslo media ifbm U21 landskamp at han ikke så det som bra for han å bli værende om det ble OBOS.
Samtidig er han jo under kontrakt og koster noen kroner i et norsk marked som ofte blir betraktet som overpriset. Spørsmålet er om de norske klubbene som faktisk har økonomiske muskler ser Hoff som en forsterkning.

Han kan sikkert være interessant for en del klubber på "nedre halvdel", men er det så interessant for han at han forlater AaFK? Og har de penger til å kjøpe han ut?

Tenker at AaFKs signaler om vilje til å satse i OBOS også vil påvirke muligheten til å beholde profiler.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man nov 27, 2017 09:41:52

Bare så det er sagt, Kaj Ramsteijn er knapt god nok for OBOS. Altfor treig og dårlig teknikk og snart et dusin med kort.

Det fungerte langt bedre i midtforsvaret med Hoff! Ramsteijn er det bare å kvitte seg med uansett.

Brukeravatar
Pastoren

Legg inn av Pastoren » man nov 27, 2017 15:03:49

Takk til Trond F.....
Det som er det kjedelige nå er at vi kommer til og bli i OBOS i ca 4 år...
Tror ikke vi rykker rett opp...
Men da har vi noen år og rydde i kontorene og stallen
Samt få fram noen egene talenter, så på sikt bare possetivt for Aafk's eksistens...
Mvh Pastoren...🤠
Joh:3:16........

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » man nov 27, 2017 15:19:47

F.I.L. skrev:
man nov 27, 2017 09:41:52
Bare så det er sagt, Kaj Ramsteijn er knapt god nok for OBOS. Altfor treig og dårlig teknikk og snart et dusin med kort.

Det fungerte langt bedre i midtforsvaret med Hoff! Ramsteijn er det bare å kvitte seg med uansett.
+1

Svar