Moderator: Arcturus

Svar
gaddag

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 13:03:46

Ta en titt på tribunene da Brehme. Se på salget mot "hovedfiende" Molde i dag.
Om ikke dette er alvorlige sykdomstegn så vet ikke jeg.
Men som sagt, kanskje det er oss tilskuere det er noe galt med som ikke begeistres. Da er det jo ikke håp uansett. *ironi*

Men hva synes du da. Du liker det du ser ?
Dette er ikke et ironisk eller tullespørsmål. Det er klart litt sært å ikke være fornøyd med 9-2-0. Det ser jeg.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons jun 19, 2019 14:11:16

gaddag skrev:
ons jun 19, 2019 13:03:46
Men hva synes du da. Du liker det du ser ?
Helt ærlig, så synes jeg hjemmekampene har vært underholdende med mye bra spill. Det har stort sett vært nivåforskjell på Aafk og samtlige lag vi har møtt på CLS. Enig?
På bortebane har vi karret til oss et godt nok resultat, uten å hverken underholde eller vinne spesielt overbevisende. I tillegg er det nitriste tv-produksjoner med lite engasjerende kommentatorer og stadioner med 800 slappe tilskuere.

Generelt sportslig, så kan ikke jeg se at Aafk og LB kunne ha prestert noe bedre eller gjort noe annerledes i sesongen 2019, så langt. Laget fremstår rett og slett veldig solid. Jeg skjønner på ingen måte at de som faktisk har vært på en hjemmekamp i 2019, har blitt så lite underholdt at de ikke vil komme på neste. Mener du at det er dette som skjer?

Det smerter selvsagt at Aafk ikke skaper mere interesse og entusiasme enn de gjør pdd, men det blir alt for lettvindt å skylde på dårlig underholdning. Se bare på hvordan snittet har fallt som en stein etter 2009. Fra 10 000 i snitt, så mister vi hundrevis, opp mot 1000, av tilskuere hvert år, og det i en periode på flere år der vi ligger helt i toppen av norsk fotball, spiller i Europa og tar titler. Spillerstallen inneholder også noen av de største profilene som har vært i norsk fotball de siste 10 årene.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons jun 19, 2019 17:36:04

Det er vel ganske normalt tilskuertall i forhold til innbyggere.
Sammenligner en med Trondheim og Bergen får en omtrent samme prosent.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jun 19, 2019 18:16:08

Man kan ikke se på tilskuertall på denne måten. Det kommer også an på hvor "fotballgal" byen er. Se på Fredrikstad feks. Selv Sogndal ligger jo i norgestoppen hvis man bare ser på innbyggertall. Jeg tror AaFK har et potensial for å ligge mellom 7-8000 i ES når laget spiller feiende flott angrepsfotball.

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jun 19, 2019 22:16:29

4-0 mot molde ja treneren lykkes 100 prosent

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jun 19, 2019 22:18:27

I dag er vel selveste FIL fornøyd,dette må jo være underholdene og hjemme i år har jo Aafk spilt fin fotball

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons jun 19, 2019 22:32:57

Ja, når Bohinen endelig lar gutta spille noe annet enn 3-5-2, så får de ut uforløst potensiale, og spiller som om de var i europaligaen.
Kanskje en liten tankevekker for Bohinen også?
Fordelen med å legge om til 3-4-3 er at vi får utnytta 3 spisser, deriblant Pape hele kampen, og vi er allerede vant til å spille med 3 i forsvar.
Dette var solid levert!

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 22:33:27

Gi mannen livstidskontrakt ASAP !! :lol: :lol: :lol:

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jun 19, 2019 22:41:16

Det som er bra er at dem kan spille 3-5-2 og 3-4-3,og det er jo veldig bra.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons jun 19, 2019 23:47:13

3-4-3 med Gueye - Holmbert - Castro på topp fra nå av!!!

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jun 19, 2019 23:51:33

Det blir dynamitt men er redd han ikke tør det borte,men så bra som forsvaret fungera Hadde det vært smart

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jun 27, 2019 09:55:38

Etter å ha sendt ut det ene topplaget fra ES, etter det andre, så er det kjekt å kunne sitere seg selv :D
Brehme » Mon May 27, 2019 09:10:10

1 poeng på en vanskelig bortebane er greit nok. Det var ikke i går vi "rotet bort" forspranget.

På meg virker det som at LB har en taktikk og spillestil uavhengig av hvilke lag og nivå vi spiller på. Han vil være best mulig rustet til å møte topp 4 lag i ES, og det er dette vi trener på. Fikk litt samme inntrykk da han var i Sandefjord, han gjorde det på sin måte, uavhengig av motstandere og tabellsituasjon. Greit nok at han legger lista der, men når hverdagen er noe helt annet, så lider vi av at vi fremstår slik vi gjorde spesielt i går.

Vi må heller ikke glemme at det er en drøy uke siden laget presterte og fremstod meget bra hjemme på Colorline!

Binge

Legg inn av Binge » søn jun 30, 2019 21:16:56

Har vært skeptisk til Bohinen lenge, men med progresjonen så langt i år så er det bare en ny kollaps som kan hindre en velfortjent forlenging av kontrakten. Spørsmålet er vel heller hvor lenge styret kan utsette å ta en avgjørelse.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » man jul 01, 2019 00:57:28

LB sier det var imot hans prinsipper å slippe Pape innpå. Frafall gjorde at han fikk bli med i det hele, var ikke en del av troppen i utgangspunktet. Så måtte Holmbert ut. Og Pape ble foretrukket fremfor Agdestein.

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Boh ... 6082b.html

Agdestein sier at Aafk og LB får stå for de signalene det sender.

Jeg mener det var helt riktig. Nå er saken løst, Pape er tilbake på trening. Skal Aafk svare med samme mynt? Er det dette Agdestein mener? Lockout? Viser Pape innsats på trening og i kamp på lik linje med resten er han kampklar på linje med de andre. Kan ikke behandle (med)spillere som spedalske heller når en konflikt er løst. Om Pape fortsetter å klage og spre dårlige holdninger kan han settes ut av laget. Det gjelder alle andre også. Agdestein ble veid og funnet for lett på sportslig grunnlag. Get over it! Dette er ikke breddefotball på løkka. Er en spiller tatt ut i troppen og kampklar blir det helt meningsløst å skulle være benkefyll av prinsipp.

Helt riktig å sette inn Pape fra benken så lenge de sportslige argumentene tilsier det.

gaddag

Legg inn av gaddag » man jul 01, 2019 08:39:07

Helt enig MyckeMus

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jul 01, 2019 11:41:54

Dette uttaket av Pape støtter eg helt og fullt ut. Positivt at LB gjorde dette, sjølv om han sier at det sat langt inne. Pape er nok en bedre spiss enn Agdestein på dette tidspunktet, og da er dette forsvarleg. Laget først, ikkje enkeltspillere. Så får berre Agdestein krumme nakken, og gi gass på treningane, og vise at han er bedre enn Pape, som i denne kampen fikk et mål, hadde 2 i stanga og gjorde en grei kamp. Håper det retter seg for Pape, har alltid hatt sans for han, men dette siste tøvet fra hans side, var IKKJE BRA. Håper at han er ferdig med nykkane sine, i Aafk kan han utvikle seg til eg meget god spiller, om han har tid til det..............

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir jul 02, 2019 17:56:31

Når det gjeld LB som trener for Aafk, har eg ganske lenge gitt til syne mitt syn på han som trener. Eg har lenge vore negativ til han, både pga spilleuttak (spesiellt i fjor) og system. Har egentlig meina at han har vore sta, og sett ut i livet sine tanker uten å sjå på realitetane og muligheitene i laget. Synest dette har endra seg i den seinare tid, og eg er ikkje verre på det enn at eg no ser på han på en litt anna måte. Meiner å sjå ei endring i hans veremåte og disposisjoner til det positive, og eg er ikkje lenger SÅ negativ til han som trener. Så får haustsesongen vise om dette er rett observasjon. En trener MÅ heile tida ha et system som spillergruppa behersker, og ikkje ri sine kjepphester på system og på kven som skal spille. Sjølvsagt SKAL DEN BESTE alltid vere førstevalget, uansett kven som har henta spelaren til klubben. Likte det eg såg i siste kamp, Pape ble foretrukket framfor Agdestein, noe eg meinar var heilt rett. Så får heller Agdestein brette opp ermane og trene meir. På denne måten blir laget bedre, og det er vel det vi ønsker alle sammen??

Filer

Legg inn av Filer » ons jul 03, 2019 00:15:37

Jeg har også vært skeptisk til Bohinen, men i motsetning til 1aafk er jeg det fortsatt. Han har vært sta hele tiden og brukt omtrent en og en halv sesong på å drille inn en formasjon som spillerne ikke behersker. Så snur han plutselig om foran moldekampen og endrer til 3-4-3. Dette bruker de en trening på ifølge han selv. Alt fungerer og vi slår til med 4-0 seier! Jeg er på ingen måte noen fotballekspert, men vet at her er mange flinke på dette med formasjoner o.l. Kan noen ha synspunkt på dette? Det går i alle fall over min fatningsevne :shock:

Brehme

Legg inn av Brehme » ons jul 03, 2019 08:44:33

Filer skrev:
ons jul 03, 2019 00:15:37
Jeg har også vært skeptisk til Bohinen, men i motsetning til 1aafk er jeg det fortsatt. Han har vært sta hele tiden og brukt omtrent en og en halv sesong på å drille inn en formasjon som spillerne ikke behersker. Så snur han plutselig om foran moldekampen og endrer til 3-4-3. Dette bruker de en trening på ifølge han selv. Alt fungerer og vi slår til med 4-0 seier! Jeg er på ingen måte noen fotballekspert, men vet at her er mange flinke på dette med formasjoner o.l. Kan noen ha synspunkt på dette? Det går i alle fall over min fatningsevne :shock:
Stallen vi hadde i 2018 var ikke god god nok. Vi manglet bredde i alle ledd, og mistet i tillegg en av de beste spillerne til sommeren. Det er begrenset hvor mye LB klarte å sette sitt preg på Aafk de få månedene han hadde før sesongen startet. Før årets sesong, er stallen betydelig styrket i bredden, noe som gir LB flere strenger å spille på. Jeg tror mye av forklaringen ligger der, både det at LB virket sta (han hadde ingen alternativer) og at han nå fremstår mere offensiv og tar de rette grepene (fordi han faktisk har mulighet til å ta de valgene).

Jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i tallkombinasjonene. Det er de samme spillerne med de samme styrkene som er på banen, og taktikken er marginalt annerledes. Det vi kaller 3-4-3 ha jo de samme ving-backene, så i praksis er det 5 i forsvar, og høye vinger når vi angriper. Når Castro eller Aron har 10`er-rollen, så er det like mye en offensiv midtbanespiller i en 5`er på midtbanen, som en ekstra angriper.

Etter 1,5 år som trener for Aafk så har LB vunnet 25 av 43 kamper.
Poengsnitt: 2,12
Snitt plussmål: 1,93 / kamp
Snitt innslupne: 0,93 / kamp

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons jul 03, 2019 11:40:54

Izunna er en av årsakene til at det flyter bedre nå. Carlsen har begrensede evner i å motta og vende opp, så han ble veldig forutsigbar ved å enten spille ballen bak igjen eller crosse på flanker.

Bohinen er jo inspirert av Contes 2011-13 Juventus med 3-5-2. Det var et lag som forsvarte seg dypt, slo langballer fra midtstoppertrioen og Pirlo, eller kombinerte gjennom når spisser og indreløpere møtte ballen.

Med Carlsen ble det mye langballer fra midtstoppere og helt blottet for Pirlo-kvaliteter. Med Izunna så spilles det mer fremover på fot, også fra backrekka, og spillet er langt mer attraktivt å se på.

Castro har jeg nevnt før ;-)

Brehme

Legg inn av Brehme » tor aug 22, 2019 10:37:20

http://www.aafk.no/nyheter/har-signert-for-to-nye-ar

LB har signert ny avtale for to nye år. Lagets utvikling under LB har vært betydelig, og vi fremstår som godt skikket til å returnere til ES og toppen av norsk fotball. Et riktig og klokt valg av Aafk!

AsE987

Legg inn av AsE987 » tor aug 22, 2019 10:57:21

Helt enig. Dette var et åpenbart valg, og den beste løsninga. Jeg tror på opprykk og gode prestasjoner fremover!

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » tor aug 22, 2019 11:17:05

Er av de mange som har vært skeptisk, men som sikkert nå er enig i denne avgjørelsen. Bohinen virket veldig sta på valg av formasjon selv når vi manglet de rette spillerne. Vi har bedre spillere nå og han har også vist vilje til å endre avhengig av motstander.
Sist redigert av Blaudis den tor aug 22, 2019 11:17:05, redigert 1 gang totalt.

weasel

Legg inn av weasel » tor aug 22, 2019 12:09:50

Ja, gratulerer, synes det har blitt mye bedre nå i det siste, så dette ser jeg positivt på. Lykke til Bohinen, og oss selv.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor aug 22, 2019 12:22:42

Gratulerer til klubben, supporterne og Lars Bohinen selv. Dette er en avgjørelse som jeg støtter pr nå. Var litt mer skeptisk tidligere, men ting ser ut til å gå rette veien nå. Jeg håper vi kan slå oss til ro med denne treneren i noen år nå, og at han kan levere varene. Vi trenger å få litt kontinuitet på dette fremover. AaFK var i ferd med å bli en av klubbene med veldig korte trenerkarrierer.

Lanserer Amund Skiri som en fremtidig arvtaker på sikt. Men akkurat nå holder vi på Bohinen :)

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tor aug 22, 2019 14:08:30

Njaaaaaaaa....
Jeg har aldri likt'n pga. hans mutte. umotiverende personlighet som leder.

Husk, det er akkurat på denne tiden i fjor vi fikk 5 kamper på rappen med kun 1 poeng i gevinst, som gjorde at Mjøndalen passerte oss og rykket opp.
Håper ikke at det er et dårlig omen å gi fornyet tillit,.. nå foran det sammen scenarioet (H-H-B-H-H kamper), som i fjor.

Kort og godt: ' :!: 'JEG STOLER IKKE PÅ LB's LEDEREGENSKAPER''

Ps. Arcturus;
Skiri er en mennesketype som innsmigrer seg hos de ''som betyr noe'' (det være seg ledere av klubben, ledere av supportere etc.)
Slik er ikke LB og Reka, ..den ros skal de ha, for en som smisker, er det siste vi trenger. Husk H.Hoff
Tips, Skiris hån / sang mot AaFK da han ble VIF spiller, glemmes ikke, Skiri. Aldri :!: Det komiske er at flere VIF spillere der og da ikke stolte på han pga. dette. De gjennomskuet ''spillet' hans.

Galiat

Legg inn av Galiat » tor aug 22, 2019 14:53:37

Vi hadde aldri 1 poeng på 5 kamper i fjor vi hadde 4 poeng på 5 kamper på dem siste 7 kampene tok vi 10 poeng i den dårlige 5 kamper perioden tapte vi mot Mjøndalen men slo hamkam borte 3-1 uka etterpå også spilte vi 1-1 mot jerv før vi tapte 3-1 mot viking og 2-0.mot Sogndal før vi avslutta sesongen med og vinne 2 siste i år har vi 47 poeng etter 18 kamper i fjor hadde vi 39 poeng på samme tid.så.forbedrinen er veldig stor fra i fjor

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor aug 22, 2019 15:07:46

Såpass ja, Even. Vel vi har nok en ulik oppfatning av Skiri, og det er greit. Jeg likte veldig godt at han tok bladet fra munnen og ba om et paradigmeskifte i AaFK. Det var en sjanse å ta den gangen han gjorde det; for hvis det ikke lyktes, ville han for alltid få sittende ledelse imot seg. Heldigvis (for oss og ham) lyktes det ca ett år senere. Og med det er dørene vidåpne for ham på CLS.

olav60

Legg inn av olav60 » tor aug 22, 2019 15:34:37

Det er vel ingen tvil om at Bohinen kan mye fotball. Og er spillerne fornøyd så er det vel greit.
Hvis treneren skal underholde publikum , da er det vel ikke helt riktig det heller

Binge

Legg inn av Binge » tor aug 22, 2019 15:49:23

Even beinløs skrev:
tor aug 22, 2019 14:08:30
Njaaaaaaaa....
Jeg har aldri likt'n pga. hans mutte. umotiverende personlighet som leder.

Husk, det er akkurat på denne tiden i fjor vi fikk 5 kamper på rappen med kun 1 poeng i gevinst, som gjorde at Mjøndalen passerte oss og rykket opp.
Håper ikke at det er et dårlig omen å gi fornyet tillit,.. nå foran det sammen scenarioet (H-H-B-H-H kamper), som i fjor.

Kort og godt: ' :!: 'JEG STOLER IKKE PÅ LB's LEDEREGENSKAPER''
Høyst spesielt å være negativ til at man forlenger kontrakten med to år når klubben leder serien suverent 12 serierunder før slutt, ligger i rute til å sette ny poengrekord i obos-ligaen og er videre til kvartfinalen i cupen. I tillegg til at en ny trener ville måtte ha gjort STORE forandringer ved å hente inn i overkant mange nye spillere og brukt unødvendig tid til å spille inn en ny formasjon. Det er ganske enkelt et objektivt faktum at Bohinen representerer vår beste mulighet til å lykkes optimalt i eliteserien 2019.

Svar