Brukeravatar
AaFKforEVIG

Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av AaFKforEVIG » ons des 20, 2017 13:12:46

Starter tidlig med en slik tråd.

Etter litt skjær i sjøen er det klart at det er Lars Bohinen som skal ta AaFK til nye høyder. Først på listen er opprykk.

Hva forventes? Hva håper dere på?
AaFK er bipolar - fort opp og fort ned.

SnåsagutteN

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av SnåsagutteN » ons des 20, 2017 13:36:33

Håper på en renoverende sesong med teambuilding, "entertaining fotball" og opprykk på første forsøk.

Friskt blod inn og ut med blodproppene i spillergruppa. Starte med blanke ark med litt teambuilding, noe som vi garantert manglet i den evigheten vi gikk uten seier forrige sesong. Gleder meg allerede til OBOS med Bohinen som trener, en type med større taktikkunnskaper enn TF. En av de grunnen til at jeg var bare på 4 kamper forrige sesong, var den fotballen Aafk spilte. Når det begynte og gå galt, kom det fram i et intervju med Thrandarson at de fryktet at andre lag hadde "knekt" aafk koden. Så hva gjorde TF med det? "Langballer med snø på"... Veldig naivt taktisk spill. Så gleder meg nesten mer til OBOS med Bohinen enn en Eliteserien med TF :)

Guru

Legg inn av Guru » ons des 20, 2017 13:48:38

Det fine i dag er at det for første gong på lenger enn eg kan huske, så skjer det ein enkeltting som snur stemninga i positiv retning. Fortsatt ingen som prøver å øydelegge den gode stemninga. Sjølv då det gjekk som best i fjor haust og i vår, så var det meir lettelse enn grunnleggende optimisme i allmuen.

Dette positive blaffet kan vere ein begynnelse. På økonomisida kan det vekke både sponsorar og publikum. I spelerlogistikken kan vi forvente nye folk på vei inn. I spelerstallen bør det bli ein restart, ein ny giv. Snart begynner vi å spele treningskampar. Og om 104 dagar møter vi Sogndal. Då forventer eg god eliteseriestemning på tribuna. I skyggen av dette bør det vere gode muligheter for Jan Petter Hagen, Geir Steinar Vik og Bjøen Erik Melland å bygge klubben i litt meir fred og ro enn til vanlig. Det handler om å lære seg meir av jobben sin. Om å utvikle klubben på dei viktige områda. Blant anna den økonomiske biten og spelerutviklinga. Og kanskje aller viktigast: Gjenvinne tillit og entusiasme på heile Sunnmøre.

I dag er eg optimist.

Syns Lars Bohinen er eit godt valg. Men nesten aller mest er glad for at vi er i gang igjen. Det var ikkje kjekt å stå trenerlaus.
Nokon veit bedre enn andre

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » ons des 20, 2017 14:07:36

Får håpe ledelsen registrerer at å prate om "topp 6" er hakket mer spennende for publikum enn å prate om "45 poeng". Å drive fotballklubb er ikke det samme som å selge møbler, selv om man ønsker å parkere bussen iblant. Samtidig gjenstår jo enn så lenge den lille detaljen med å komme seg opp i riktig liga hvor man ønsker å være topp 6...

Jeg vet ikke så alt for mye om hva Bohinen står for som trener, bortsett fra 3-5-2 og at Sandefjord tydeligvis har truffet bedre på lagsammensetning enn oss dette året. Erfarings og aldersmessig er han på rett plass; erfaren nok til å ha lært en del av tidligere opplevelser (fra høyere nivå enn f.eks. Fredriksen), og ung nok til å ha ambisjoner og uforløst potensial. Han virker jo som en rolig og reflektert type som både kan bygge lag og være en del av et lag, samt forhåpentligvis legge stein på stein vel så bra som Mjelde? :D

Ser for øvrig ut som om AaFKs plan er å la den nye hovedtreneren også fungere som sjefsspeider...ikke akkurat Barca style kanskje, men får håpe Bohinen med sitt nettverk kan finne noen spillertyper som vi mangler, og som passer i norsk fotball. En veldig positiv ting med å få inn Bohinen er å få inn impulser utenfra fra, dvs til og med helt utenbys fra, nesten helt fra utlandet, med mye spiller-erfaring fra høyere nivå.

Få med Fredriksen som spillerutvikler også nå, samt ta et PR-kurs med ledelsen, så kan det begynne å svinge i AaFK.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons des 20, 2017 17:30:40

Fredriksen på spillerutvikling hadde vært knall. Men han har tydeligvis ikke tenkt å la seg flytte over til en annen stilling uten å brenne alle broene til klubben. Det tror jeg er dumt av ham, og det kan medføre at han må ut av byen for å finne jobb. Som enkelte andre har sagt, viser denne ulogiske staheten veldig godt hvorfor han ikke lyktes med å snu den dårlige perioden også.
Men han om det.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » tor des 21, 2017 00:12:13

Om Lars Bohinen er ett godt eller dårlig valg skal jeg ikke ha sagt så mye om, det vil tiden vise. Men får ikke akkurat noen halleluljastemning etter at ansettelsen ble kjent. Kommer ikke akkurat fra noen storklubb, jeg rangerer ikke Sandefjord å være noe bedre enn Aafk. Ikke noe spesielt å vise til av suksess som trener, så noen garanti for at han skal lykkes i Aafk finnes ikke. Blir spennende å se om han aksepterer Joore som assistent, eller har med sin egen kandidat.

LØVrE

Legg inn av LØVrE » tor des 21, 2017 00:23:53

Etter det jeg har hørt vil LB sjøl velge sin assistenttrener - det var en av betingelsene LB satte for å ta jobben (pålitelige kilder) .
Og definitivt ingen god ide´å beholde TF i klubben heller sålenge hans tillit til ledelsen er borte (TF hyret advokat) ...
AJ må derfor kjøpes/forhandles fri , og det vil bli gjort (samme kilder) .

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » fre des 22, 2017 11:54:24

For første gang på leeeenge er jeg faktisk optimistisk til den nye sesongen. Bittert at vi er i OBOS, men jeg ser at interessen rundt AaFK har økt allerede. Mange hyller den nye signeringen. Det lover godt.

Brukeravatar
Spiff

Legg inn av Spiff » fre des 22, 2017 12:10:28

Vi mangler fortsatt trener til aafk2/g19 Joore hadde passet utmerket.

Sony

Legg inn av Sony » fre des 22, 2017 12:24:46

Spiff skrev:
fre des 22, 2017 12:10:28
Er ikke Remi trener?
AaFK etablerer seg i TL

Brukeravatar
Spiff

Legg inn av Spiff » fre des 22, 2017 13:51:11

Sony skrev:
fre des 22, 2017 12:24:46
Spiff skrev:
fre des 22, 2017 12:10:28
Er ikke Remi trener?
Han var spillerutvikler. Kan ha rykket opp, men syns de uansett bør styrke dette apparatet. Joore har vært u21 landslagstrener. Tro det var for ett av de baltiske landene. Hadde vært topp å få han inn der.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør des 23, 2017 18:52:54

Jeg mener som overnevnte sier, bruk kompetansen til Joore hos de yngre. Få ut Melland (please, for guds skyld!!!!!!) og få inn Reidar Vågnes i hans rolle.
Da har vi faktisk oppnådd noe.. da har vi fått ut daukjøttet PG fått inn friske hoder, ett nytt system.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » tor jan 04, 2018 01:28:39

Anton Joore blir med videre, det er absolutt positivt!
Da er det assistenttrener som gjenstår, slik jeg forstår det.

Registrerer også at LB bekrefter at klubben vil prøve å hente Skålevik fra Brann. Helt vilt om LB får spillerne han ønsker seg, og vi går all in med 3-5-2. Da kan OBOS blir fryktelig artig!

Men klarer likevel ikke helt å legge fra meg tanken på hvordan TF føler det hvis han leser at folk nå gleder seg til OBOS så fort han er ute. Missforstå meg rett, jeg er 110% enig i sparkingen, og synes TF var helt feil for AaFK, men det er merkelig å se de økonomiske musklene klubben plutselig fikk så fort han var ute. Sparkingen er ikke gratis, LB er langt ifra gratis hverken i lønn eller kompensasjon til Sandefjord, ny assistent i tillegg til at Joore mest sannsynlig får en ny rolle. Det lukter peng.
Men jeg synes det er helt fantastisk å se klubben satse! Gleder meg til fortsettelsen.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jan 04, 2018 08:28:16

AaFKforEVIG skrev:
tor jan 04, 2018 01:28:39
... men det er merkelig å se de økonomiske musklene klubben plutselig fikk så fort han var ute.
Enig i denne betraktningen, men husk på at både Mos og grekern sikkert hadde en betydelig del av lønnskostnaden i klubben, så det skal uansett være rom for å erstatte disse + reservekeeper. Så gjenstår det å se om pengene sitter løsere, eller om Melis er fornøyd med 17-18 spillere, slik han har uttalt både for 2017 og 2018 sesongen.

Jeg synes uansett at det er kjempepositivt at både LB og Melis er ute i media og deler sine tanker nå. Det får heller bare være at det kommer noen bomskudd, så lenge jeg føler at de faktisk gjør noe.

Wodewick

Legg inn av Wodewick » tor jan 04, 2018 13:58:53

Mos og grekeren tjente sikkert mye ja, men det er ingen ting i forhold til bortfallet av inntekter når vi nå er i OBOS. At klubben nå kan satse er fordi noe måtte gjøres og den gamle taktikken til klubben om at vi venter og håper på det beste ble vraket.. Man må være proaktiv og skape sine egne inntekter og det har klubben vært svært svake på siden Hågensen sa at nå skulle det bli andre boller under Rekdal. Et lite oppsving når dem sparket rekdal og kjøpte Hamed Allah men så falt en inn i sporet igjen..

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jan 04, 2018 14:10:05

LB melder på smp.no at han skal ha inn 6 nye spillere. Det er noe annet enn de 2-3 som Melis pratet om på folkemøtet. Er det virkeligheten som Aafk møter i døra nå?

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jan 04, 2018 14:14:09

Wodewick skrev:
tor jan 04, 2018 13:58:53
Mos og grekeren tjente sikkert mye ja, men det er ingen ting i forhold til bortfallet av inntekter når vi nå er i OBOS. At klubben nå kan satse er fordi noe måtte gjøres og den gamle taktikken til klubben om at vi venter og håper på det beste ble vraket.. Man må være proaktiv og skape sine egne inntekter og det har klubben vært svært svake på siden Hågensen sa at nå skulle det bli andre boller under Rekdal. Et lite oppsving når dem sparket rekdal og kjøpte Hamed Allah men så falt en inn i sporet igjen..
Poenget mitt var at det ikke blir riktig å snakke om at "nå åpner Aafk lommeboka, tenk på hva Trond tenker", når det snakkes om 1 spiller i januar.
LB snakker om 6 nye spillere, og da får vi se om viljen til å investere er forandret nå, enn den var i sommer når man klarte seg med en stall på 17 spillere.

Hvis Aafk starter sesongen med en stall på over 20 a-lagsspillere, da bør noen gå i seg selvmtp den jobben som ble gjort i 2017. Men nå er det vanskelig å legge så mye skyld på Melis eller de andre, all den tid de var nyansatt og tok over planene og den utførte jobben fra de som satt der tidligere.

Guru

Legg inn av Guru » tor jan 04, 2018 14:18:16

Brehme skrev:
tor jan 04, 2018 14:10:05
LB melder på smp.no at han skal ha inn 6 nye spillere. Det er noe annet enn de 2-3 som Melis pratet om på folkemøtet. Er det virkeligheten som Aafk møter i døra nå?
Han seier også at målet er ein stall på 22 spelarar, men at dette kan inkludere ein liten flokk unge lovende. Ca 15-16 fiks ferdige spelarar - kva som enn ligg i det - er mistekravet. Han seier også at det kan ta litt tid - fleire overgangsvindu - å kome opp i det rette antallet. Så med litt tolking av både Bohinen og Melis, så høyres dei ikkje så ulike ut.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor jan 04, 2018 14:49:24

Guru skrev:
tor jan 04, 2018 14:18:16
Ca 15-16 fiks ferdige spelarar - kva som enn ligg i det - er mistekravet.
I 2017 var det for lite, I flere kamper var benken besatt av juniorer uten spilletid i ES og typer som Marlinho og Berisha. Det blir for tynt altså. Nå var det jo TF sitt valg og ikke bruke de juniorene som faktisk var i stallen. Jeg kan ikke etter beste evne se at man ikke skulle ha kunne benytte seg mere av de yngste. Hatlehol fikk en (1!) sjanse, og han tok den.

Guru

Legg inn av Guru » tor jan 04, 2018 14:58:30

Brehme skrev:
tor jan 04, 2018 14:49:24
Guru skrev:
tor jan 04, 2018 14:18:16
Ca 15-16 fiks ferdige spelarar - kva som enn ligg i det - er mistekravet.
I 2017 var det for lite, I flere kamper var benken besatt av juniorer uten spilletid i ES og typer som Marlinho og Berisha. Det blir for tynt altså. Nå var det jo TF sitt valg og ikke bruke de juniorene som faktisk var i stallen. Jeg kan ikke etter beste evne se at man ikke skulle ha kunne benytte seg mere av de yngste. Hatlehol fikk en (1!) sjanse, og han tok den.
I fjor var vi totalt 19, målet no er 22.

Av fjorårets 19 var Hatlehol og Waagan definitivt utanom dei "fiks ferdige". Godt mulig kunne vi ha lagt inn fleire av dei 17 siste i same kategori. Marlinho, Fet. Spelarar som absolutt kan bidra, men som vi ikkje regner med skal dra lasset.

Akkurat det med å dra lasset har Bohinen også nevnt. Han vil ha fleire erfarne ledertyper.

Når det gjeld "fyllmassa" i den tenkte 22-mannstroppen, så må den opp på eit skikkelig nivå. Det er ikkje berre å hente inn ein som går forbi stadion. Hatlehol viste i fjor at han var god nok. Waagan gjorde det ikkje, men fekk heller ikkje sjansen å vise det. Slik vil det vere. Nokre får sjansen - enten på grunn av prestasjoner på trening eller tilfeldigheter i skadesituasjonen. Andre får ikkje. Nokre griper sjansen med begge hender og løfter seg opp i hierarkiet. Andre gjer det ikkje.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor jan 04, 2018 15:15:50

Det ene er å få sjansen, det andre er å være klar. Waagan har ikke en fysikk som forsvarer en plass i laget. Hatlehol har kommet seg mye fysisk og derfor klarte han å komme seg inn på laget. Den eneste av Aafk "juniorene" som er klar i tillegg til Hatlehol er Barstad eller hva han heter, han som er midtstopper. Han burde absolutt få en av 3 plasser i 3 backslinja.

Guru

Legg inn av Guru » tor jan 04, 2018 15:26:07

Kva er felles for Hatlehol, Barstad og Waagan?

Dei kjem frå Ravn!

Kan det stemme at AaFK også har henta inn den tidlegare treneren deira? Styreformann Jan Petter Hagen har i alle fall trent aldersbestemte lag der.

OrangeDiablo

Legg inn av OrangeDiablo » tor jan 04, 2018 15:43:37

Hørte noen rykter om at det muligens var flere av JR/2.lags-spillerene som var på vei til indre bydel, Herd/Spjelkavik?!
Hørte snakk om at Barstad, Skuldstad, Hatløy, Halkjelsvik og også Waagan.

Høres rart ut, men om de ikke er tiltenkt spill i OBOS, så er jo 3. divisjon bedre enn 4. divisjon, da spesielt for Barstad og Waagan som nok er de av disse som er aktuelle for OBOS-spill. Kan ikke si at jeg synes det er spesielt oppløftende med så mange unge spillere som forlater AaFK, tenker da også på alle de som forsvant i høst.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » tor jan 04, 2018 16:30:28

Brehme skrev:
tor jan 04, 2018 14:14:09
Wodewick skrev:
tor jan 04, 2018 13:58:53
Poenget mitt var at det ikke blir riktig å snakke om at "nå åpner Aafk lommeboka, tenk på hva Trond tenker", når det snakkes om 1 spiller i januar.
LB snakker om 6 nye spillere, og da får vi se om viljen til å investere er forandret nå, enn den var i sommer når man klarte seg med en stall på 17 spillere.

Hvis Aafk starter sesongen med en stall på over 20 a-lagsspillere, da bør noen gå i seg selvmtp den jobben som ble gjort i 2017. Men nå er det vanskelig å legge så mye skyld på Melis eller de andre, all den tid de var nyansatt og tok over planene og den utførte jobben fra de som satt der tidligere.
Jeg er helt enig i at det ikke blir riktig for noen å gå rundt å snakke om hva Trond tenker, men som du sier så er det noen som må gå i seg selv om vi starter sesongen med 21-22+ spillere.

Jeg synes det er utrolig flott at gjengen i toppen ser at man må satse for å vinne. Men det gnager fremdeles at vi kunne hatt LB og + flere spillere OG vært i ES hadde de innsett dette tidligere.
Men det er ingenting hverken jeg eller noen andre kan gjøre noe med nå.. håper 2018 blir AaFK’s år. :D

Bale

Legg inn av Bale » tor jan 04, 2018 22:04:29

Før Lars Bohinen tok fast med Aafk så har han helt klart fått grønt lys hva nye spillere angår.....og jeg tror at spillere han ønsker å signere
forlengst har kommet på bordet til sportsjefen.

I kulissene lurer Reidar Vågnes som sikkert har klargjort halve Senegal klar til å reise til Ålesund på kort varsel on.....dette blir topp...løp og kjøp sesongkort om du ønsker å se sesongen 2019 live

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tor jan 04, 2018 22:06:33

Man kan vel dra den konklusjonen at det var mest MoS og Gyasi sin skyld at OBOS ble resultatet? Og ikke direkte TF sin skyld?
Det gikk rimelig bra helt til disse herrene begynte å furte.
P.S
Forøvrig ikke imponert over moralen til Bohinen, som forlanger at andre skal ha høy moral, og som bør framstå som 'hel ved' som han uttrykker det
Å legge en lang ferie til Emiratene er ikke hva man da forventer. Langt mellom liv og lære.
(Bør vel tilføye at jeg selv bor i et muslimsk land halve året, så jeg er vel ikke stort bedre. )

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » lør jan 06, 2018 16:47:27

tl007 skrev:
tor jan 04, 2018 22:06:33
Man kan vel dra den konklusjonen at det var mest MoS og Gyasi sin skyld at OBOS ble resultatet? Og ikke direkte TF sin skyld?
Det gikk rimelig bra helt til disse herrene begynte å furte.
P.S
Forøvrig ikke imponert over moralen til Bohinen, som forlanger at andre skal ha høy moral, og som bør framstå som 'hel ved' som han uttrykker det
Å legge en lang ferie til Emiratene er ikke hva man da forventer. Langt mellom liv og lære.
(Bør vel tilføye at jeg selv bor i et muslimsk land halve året, så jeg er vel ikke stort bedre. )
Furter vell mye mer når man blir satt ut av laget, og klubbdirektør nekter å snakke med agenten pga. ting som ikke er relevant idag.
MANGE må gå i seg selv, det gjelder også sjeler som er på CLS den dag i dag.
Hva Bohinen foretar seg privat legger jeg meg ikke borti. Man må skille mellom jobb og privatliv. Sålenge jeg er profesjonell i mitt arbeid, har sjefen ingenting med hva jeg gjør på fritiden.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør jan 06, 2018 17:29:29

Jeg skrev min mening . Og så lenge det var min mening så behøver ikke du å legge deg bort i hva jeg mener 8-)

Øggen

Legg inn av Øggen » lør jan 06, 2018 21:06:29

AaFKforEVIG skrev:
lør jan 06, 2018 16:47:27

Hva Bohinen foretar seg privat legger jeg meg ikke borti. Man må skille mellom jobb og privatliv. Sålenge jeg er profesjonell i mitt arbeid, har sjefen ingenting med hva jeg gjør på fritiden.
Det e sikkert i teorien din riktig, men i praksis heilt feil.
Fleste nyere arbeidskontrakter he begrensninger på fritidsaktivitet. Fritid=etter jobb.
Etter jobb kan du evt ta andre jobb oppdrag, offentlige aktiviteter som ikkje e ønska.

I min forrige jobb stod det spesifisert i arbeidskontrakt at andre verv og oppdrag va utelukket uten godkjenning av ledelsen.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » ons jan 10, 2018 19:33:29

tl007 skrev:
lør jan 06, 2018 17:29:29
Jeg skrev min mening . Og så lenge det var min mening så behøver ikke du å legge deg bort i hva jeg mener 8-)
I det du legger ut meningen din offentlig på et forum som dette, må du regne med at folk svarer. Om du ikke ønsker å at folk kommenterer meningene dine, så er «best bet» å la være å ytre de :lol:

Men nok om det. Ser at AaFK gjør helomvending ang. Joore. Lurer på hva som har skjedd for å få de til å endre seg så fort. Ingen nyheter på overgangsfronten, og i tillegg står klubben uten assistent. Blir hektiske tider fremover :shock:

Tror klubben burde bruke noen kroner på å sende folkene som skal uttale seg i media på et kurs i kommunikasjon. Det virker jo helt natta på CLS. Melland har allerede tråkka i det flere ganger nå...

Svar