Vatnebygder

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av Vatnebygder » tir okt 23, 2018 21:58:37

Skuffende sier Bohinen om kveldens kamp. Vi hadde en kampplan, men den ble kun fulgt i fem minutter. Det gikk gærnt når vi prøvde noe annet følger treneren opp med. Dessverre å si det men noen taktikker er dessverre ikke trener Bohinen. Å sitte taus på sidelinjen er i alle fall ikke løsningen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir okt 23, 2018 23:43:24

av 1aafk » lør okt 06, 2018 01:25:57 Ja, ja, kva skal eg egentleg skrive? Trur det er best å la vere denne gongen, redd det blir kvalifisering med tap for Start........

jast

Legg inn av jast » ons okt 24, 2018 06:13:24

Nei hva skal en si ??? Er bare så skuffa over å se hvor feig Bohinen er. 3-5-2 kaller han det. Men spiller 5-3-2. Og sommervindduet, ble laget styrket?? Kan strekke meg til å si at benken ble fyldigere. Og Hatlehol hvorfor ble han plutselig for dårlig til laget? Og hvorfor Gretarsson på midten? Mye jeg ikke skjønner, men det er større grunnlag for å sparke Bohinen nå, enn det var å sparke Fredriksen i fjor. Vet rett og slett ikke hva som må gjøres nå. Jeg har vært på nesten samtlige kamper siden 2006 . Skal etter planen til Sogndal også, men vet ikke lenger. Er bare så skuffa. Ikke p.g.a. tapet i går, men måten vi tapte på. Skal ikke gå ann å tape på dårlig innsats . Nei dette var lavmål av Bohinen og spillerne. Jeg har mista troa.......

Brehme

Legg inn av Brehme » ons okt 24, 2018 08:54:50

Bohinen gikk høyt ut og klagde på tilstanden i troppen etter forrige regime med TF. Et snaut år etterpå fremstår Bohinen fullstendig uten engasjement lederegenskaper og "attityd", han har den feigeste tilnærmingen til en fotballkamp vi noengang har sett på CLS og er fraværende på sidelinjen underveis i kampene.

Jeg blir ikke underholdt av det Aafk driver med om dagen, og klarer ikke å se hva de egentlig forsøker ute på banen. Hva er planen? Hvordan skal vi vinne kamper? Vi skaper så og si ingen målsjanser.

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons okt 24, 2018 09:17:43

Er prinsipielt i mot å sparke trenere etter så kort tid, så vil gi Bohinen litt mer tid.
Det jeg virkelig savner i en kampsituasjon, er feks en illsint Rekdal som prøver å jage opp spillerene om de ikke legger ned den innsatsen som kreves

cupmester 2002

Lars Bohinen

Legg inn av cupmester 2002 » ons okt 24, 2018 09:35:17

Etter nok en begredelig fotball kamp på Colorline, så kan en begynne å stille spørsmål rundt dette laget. Hva er det vi holder på med?? Lars Bohinen, hva er det du vil med dette laget?? Er det rett og slett en CV til deg selv for å forhåpentligvis få opp et lag i tippeligaen igjen eller bygger du lag?? Jeg bare spør.

1. Spillerkjøp. Hva er tanken rundt dette. Å styrke stallen for et opprykk og kun det eller skal en bruke sesongen i år til å bygge lag for fremtiden??
Galskap nummer 1. Nikola Tkalcic. Hvor i alle dager har du hentet denne spilleren??? Hadde hadde en strålende assist til 3-1 målet til VIKING!!!!! Det skal han ha. Men hva i alle dager ser du i denne spilleren. Er tanken at han skal være med i et eventuellt tippeligaspill neste år som nå sannsynligvis bare blir en fjern drøm???? 2. Hva med talentet Jens Petter Hauge. Hva er tanken bak dette lånet?? Fremtiden?? En spiller som en har lånt fra Bodø Glimt??? Med tanke på hva?? Eller ingen tanker?? I beste fall hadde han spilt en grei høstsesong for oss. For så å dra hjem igjen til Bodø Glimt dersom han hadde blitt en suksess i AAFK. Er det å bygge lag?? 3. Ståle Steen Sætre?? Hva er tanken her?? Er vel ikke ung å talentfull når en er 25 år. Stall fyll, eller kun utlegg i lønn til enda flere spillere som holder obos men ikke mer??? Hvorfor henter du han dersom han ikke spiller??? 4. Erikson Spinola Lima. Hva tenker du her??? Skal han spille tippeliga med AAFK?? Bortsett fra innsats, og det kommer en ofte langt med, og det skal han ha. Men det er ikke nok. Ser ikke du dette Bohinen??

2. Lagbygging. Hva er planen din Bohinen. Er ikke Obos ligaen i år sesongen hvor vi som klubb skal bygges opp igjen for å være rustet til tippelgaen igjen?? Jeg bare spør for det ser ikke slik ut. Tenker du fremtiden eller tenker du egen CV???? Hvor er det blitt av dei lokale talentene. Hvorfor får dei ikke 5 eller 10 minutt på slutten av kampene for å gi dem gleden av å være med. Teste seg på dette nivået. Se om dei har det som skal til. Waagen gadd ikke mer fordi han aldri fikk en mulighet. Er det slik vi skal ha det, i OBOS som er en gyllen mulighet til å få ungguttene til å få en smak på nivået, se om dei kan ta steget?? Husker i begynnelsen av sesongen, vi leder 3-0 mot Florø, full kontroll på kampen, en fantastisk anledning til å la ungguttene får en sjanse. Men hva gjør Bohinen?? Setter selvsagt inn unge lovende Bjørn Helge Riise i det 73 min. Dagens andre bytte for dagen. Så kan en spørre seg, hvorfor bruker han ikke bytte nummer 3, også på en ung lovende spiller??? Er det mer press fra Riise enn fra Waagen?? Tenker du da fremtid Bohinen eller hva tenker du??? Eller tenker du overhode??? Jeg bare spør, fordi jeg skjønner ingenting av det du holder på med.

3. Spillestil. Er det slik AAFK vil fremstå?? Ofte i en 5-3-2- formasjon og ikke i den 3-5-2 varianten som Bohinen vil spille. Føler du at dette fungerer?? Er du fornøyd med det offensive spillet?? når en 3-5-2 blir til en 5-3-2 mot Tromsdalen, så har jeg vanskelig for å se at det blir noe annet mot Rosenborg. Jeg vet ikke om det er noe statistikker på ting i OBOS men AAFK bør styre stort sett alle kamper på dette nivået. Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er tilfelle om en ser på ballinnehav og pasninger i lagene.

4. Så til slutt Lars Bohinen. Er du her får å bygge lag eller kun for å få en CV. I så fall er jeg redd den CV'en din får en ripe i lakken når det ikke blir opprykk i år. For det blir det ikke men dei prestasjonene dere legger til grunn for dagen. Men AAFK har per i dag heller ingenting å gjøre på øverste nivå. Det er handlet inn middelmådigheter med tanke på OBOS og ingen av dem har nivået inne til Tippeligaen. Så jeg tror Lars Bohinen er her på veldig kortsiktig grunnlag, og derfor er der null vilje eller interesse å bygge lag. Og er det det vi som klubb vil????? Blir i alle fall ikke mye folk på Colorline fremover dersom dette er det som presteres.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 24, 2018 09:43:15

Med ei slik innstilling som ble vist i går, har LB et år til på seg for å komme opp og spise kirsebær med dei andre. Spørsmålet er nok om klubben har råd til å vente så lenge. Det er nok snakk om millionvis av kroner i tap på dette, trisst heile greia, spør du meg........

Brehme

Legg inn av Brehme » ons okt 24, 2018 09:48:36

Jeg er heller ikke interessert i å sparke Bohinen nå, men det som blir prestert pdd er ikke godt nok. Rykker vi opp, så er det godt nok og målsetningen for 2018 er nådd. Rykker vi ikke opp, så har den sportslige ledelsen i Aafk et stort forklaringsproblem.

1aafk

Re: Lars Bohinen

Legg inn av 1aafk » ons okt 24, 2018 10:02:50

Støtter dette, som her er skreve, fullt ut. Har egentleg sett konturer av dette gjennom hele sesongen. Laget har IKKJE briljert i kampane, og sjølv, med god poengfangst, har dette vore meir hell enn dyktighet og fortjente poeng. Skal det bli opprykk i år, MÅ en vinne dei resterande kampane, det greier en ikkje med den innstillinga som er hos trener og videre til spillere. Veit ikkje helt om motivasjonen verkeleg er tilstede for ett opprykk, ser i allefall ikkje slik ut, utfa det som ble vist i går. Her hadde en sjangsen til å avgjere dette, men var FEIG og la seg bakpå for å sikre et poeng?? Maken til idioti!! Nei, trur faktisk ikkje LB er noe for Aafk, sjølv om eg vart glad da han ble presentert som trener. Så feil kan en ta!! Nei, LB, med ei slik innstilling i forkant av kamp, meiner eg at du ikkje er rett mann for oss. Noen andre er meir interressannte, kunne tenke meg en retur med KR. Han er en av norges største vinnerskaller. Tenk på kva han greidde utrette dei åra han var her, det var tider, det. Minner for heile livet..........

Orange

Legg inn av Orange » ons okt 24, 2018 12:01:47

Når jeg tenker tilbake på rekken av svake prestasjoner i år, så føler jeg tabellen lyver. Men tabellen lyver aldri så sent i sesongen. Er helt enig med Brehme, blir det opprykk, så er det godt nok. Da er det en ny mulighet neste sesong, nye forsterkninger inn, og så kan man håpe at laget spiller mer underholdende.

Hvis det ryker helt på slutten, med en tredje plass, og dårlig kvalikspill. Så er det resultatmessig skuffende, men ikke helt krise. Ser man derimot på prestasjonene og spillet som har vært prestert, så er det under enhver kritikk. Her har det vært hentet inn et helt lag med nye spillere, hovedtrener og assistent med bred erfaring, også spiller vi så feigt og passivt, at halvparten ville vært nok.
Sist redigert av Orange den ons okt 24, 2018 12:51:14, redigert 1 gang totalt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons okt 24, 2018 12:44:30

Havner vi på en 3dje plass i år så er det krise, sett AaFK sitt budsjett og spillerstall (samtlige helproffe). Det betyr kvalikkamper. Et siste hinder vil evt være, Lillestrøm, Start, Stabæk, Strømsgodset eller Bodø/Glimt. (grøss og gru)

Jeg sa det før sesongen at rykker vi ikke opp på direkten så blir det fullstendig krise vedr økonomi +++. Da blir det faktisk mye vanskeligere å rykke opp i forsøk nr 2. Da har vi det gående med OBOS spill i nesten det uendelige.

Jeg mener 100% at Bohinen allerede nå har vist at han fører AaFK i gal retning på nærmest alle plan (spillemessig, spillerkjøp etc). Vi må kvitte oss med han så fort vi kan. Vi kan ikke ha en trener som tviholder på spillesystem som overhodet ikke passer et AaFK lag. Han har fått mulighet å hente inn spillere som skulle passe inn i sitt system, men feilet fundamentalt. Det AaFK driver på med ute på bana om dagen er ikke et AaFK lag verdig. Lars Bohinen mangler også fullstendig karisma. Han skaper overhodet ikke noe engasjement i forhold til måten han er som person. Sterke ord? Ja! Om det er riktig? JA!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons okt 24, 2018 12:50:49

Har også lyst å skyte inn i den forbindelse, vi ligger under 2-0 på hjemmebane så presterer han å sette inn Kroaten??? Hvilken forskjell skulle han utgjør i positiv forstand når alle vet hvilket nivå han er på? Alle vet hvordan det gikk. Så igjen, på stillingen 0-2, alle mann innenfor 16m på corner imot. Sånn, med respekt å melde, nytter det ikke å "oppføre" seg når laget skal opp og fram.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 24, 2018 16:03:25

Helt enig med F.I.L. i det som blir kommentert. LB bør vere historie i Aafk, han har hatt lang nok tid til å bevise om han er den rette. Den største bommerten i kampen mot Viking, er, etter mi meining, at han ikkje brukte Pape fra start. Med han på bana, trur eg faktisk at resultatet hadde vore anleis. Men det får vi sjølvsagt aldri vite. Å vere sta er ikkje alltid så positivt, å sette innpå kroaten på 0-2 var galskap, etter mi meining. Nei, hadde vi kunne fått tilbake Kjetil Rekdal, trur eg dette kunne gå bra. Det har han bevist tidlegare, det var tider, det. Minne for livet, iallefall for meg. Argumenta for å ikkje bruke Pape, er for meg fullstendig ubegripeleg. Dei få minutta han har fått spelt, viser at Pape veit kvar målet er, det har han bevist. Det er nok for meg. DET ER NO 3 KAMPER ATT OG DEI MÅ VI VINNE, DA FORHÅPENTLIGVIS MED PAPE I STARTELVEREN I KAMPANE. Kva har vi vel å tape? Vi treng noe nytt å håpe på!!!!!!!!!!

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons okt 24, 2018 16:18:41

Dette tapet må Bohinen ta ansvaret for. Feil 11'er, feil taktikk!

lhmr

Legg inn av lhmr » ons okt 24, 2018 20:05:05

1aafk skrev:
ons okt 24, 2018 16:03:25
Argumenta for å ikkje bruke Pape, er for meg fullstendig ubegripeleg. Dei få minutta han har fått spelt, viser at Pape veit kvar målet er, det har han bevist. Det er nok for meg. DET ER NO 3 KAMPER ATT OG DEI MÅ VI VINNE, DA FORHÅPENTLIGVIS MED PAPE I STARTELVEREN I KAMPANE. Kva har vi vel å tape? Vi treng noe nytt å håpe på!!!!!!!!!!
Virkelig helt uforståelig. Hver gang han kommer på skaper han usikkerhet hos motstander med fysikk, tempo og gode ferdigheter en mot en.En helt annerledes type enn Agdestein som er mer jevnt god på mye, men som mangler x-faktor. Agdestein har for all del gjort mye bra i år og er veldig glad for at han er i klubben, men nå sliter han med formen og da må Gueye inn. Det trumfer at han kommuniserer mindre bra enn andre på laget.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn okt 28, 2018 20:33:53

Enig i mye av det Cupmester 2002 skrev lengre oppe her.

Midtbanen har vel knapt fungert i år, men spesielt ikke i høst. Thrandarsson er vår beste offensive midtbanespiller de få gangene han både er i form, blir involvert, og ikke er skadd, noe som er ca en 20-minuttsperiode hver 15. kamp. Nenass er en løpsmaskin, men veldig begrensa offensivt. Carlsen sender ballen tilbake eller til siden. Vingbackene har ikke slått målgivende pasninger siden en gang i mai. Noen av oss maser om Hatlehol, men Bohinen foretrekker tydeligvis heller Tkalcic, Fet eller en eller annen midtstopper på vingene, og ingen av de har prestert særlig bra der.

Under Sogndal-kampen nå i kveld var jeg mest spent den lille perioden hvor vi spilte med Gueye på topp og både Fet og Thrandarsson som indreløpere. Endelig kanskje vi blir litt uforutsigbare, tenkte jeg. Men det varte ca. 10-15 min, før Fet gikk ut og Ramstein kom inn..

Heller 1 Aarøy i boks, enn 10 midtstoppere på midtbanen.

Øggen

Legg inn av Øggen » søn okt 28, 2018 21:24:40

.......står til stryk...

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn okt 28, 2018 22:17:00

Bohinen har vært en gedigen skuffelse. Aafk har ikke vært annet enn en gedigen skuffelse. Spillerstallen er vesentlig bedre enn motstanderne. Men hans manglende tro på spillere han ikke har hentet selv er helt latterlig og hans bruk av Carlsen som oppbremspunkt er noe helt nytt innen fotballen som jeg ikke helt har forstått meg på.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn okt 28, 2018 22:31:43

Både Bohinen og hans lag er en gedigen skuffelse i denne andre halvdel av sesongen. Det var i sommervinduet stallen skulle ytterligere styrkes, slik at opprykket til Eliteserien skulle sikres. Men hva kommer inn, jo to innleide spillere som overhodet ikke har vært i nærheten av å styrke laget. Så om spillerstallen til Aafk er vesentlig bedre enn motstanderne tror jeg kan diskuteres. Det ser ikke sånn ut akkurat nå sett i forhold til Mjøndalen og Viking.

gaddag

Legg inn av gaddag » søn okt 28, 2018 22:35:59

Bohinen har ikke strøket enda. Rykker vi opp er det G-.
Målet nådd, men utførelsen var dårlig.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » søn okt 28, 2018 23:25:30

Vi får se etter endt sesong. Rykker vi ikke opp bør Aafk rykke tilbake til start. uten Bohinen. Med mindre et mirakel skjer rykker vi ikke opp. Fotballen vi har prestert har vært LANGT under pari. Spesielt siste tredjedel av sesongen. Der er vi blant Obos-ligaens tre dårligste lag. Før det har vi hatt litt flyt og samla en del poeng. Men slett ikke fremstått som noe feiende flott lag. utviklingen har gått FEIL VEI. Hadde vi hatt en positiv tendens og ikke rykka opp er det en ting. En helt begredelig siste halvdel av sesongen der alt bare blir svakere og svakere er et gedigent varsku til styre og stell. Dette holder ikke mål, og det er ikke mye som tilsier at denne kursen skal ende med opprykk neste år heller.

Skal gi Lars Bohinen sjansen til å rykke opp før endelig dom felles. Men ender det med ny sesong i OBOS bør det være takk for nå.

sindre2

Legg inn av sindre2 » man okt 29, 2018 00:09:46

Syns det er litt vanskelig å ta stilling til om Bohinen er den rette for oss. Aabrekk slet, Fredriksen slet, og nå sliter Bohinen.
Er det noen andre trenere som kunne fått inn litt vilje i dette laget? Rekdal?

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man okt 29, 2018 00:28:53

Hvis Bohinen skal være den rette for oss så må laget bli totalt renovert. Vi må ha spillere som passer inn i 3-5-2. Det har vi ikke i dag. Hvor mange midtstoppere avsluttet kampen i dag? Hvorfor gjør han tilsynelatende ingen korrigeringer når han ser at ting ikke funker? Det er mange spørsmål. Få inn en trener som evner å spille et system som passer spillerne.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man okt 29, 2018 01:23:54

Rekdal tok over et nedrykksdømt START for en stund siden. SJÅ berre kva han får til. Tenk godt gjennom KVA han fikk til her hos oss sist, 2 gull!!!!
Dette var tider, det, minne for livet, drøymer ofte om da vi sat i Saras Telt på Carl Johan i Oslo og sang og sang og sang og hadde det perfekt. Han er nok den rette. Hadde vore kjekkt med et comeback, kva meiner de???????

trippelf

Legg inn av trippelf » man okt 29, 2018 08:42:46

Rekdal er i Start, så glem det greiene der. Verre er det å bli begeistret over det Bohinen holder på med, det er jo drepende kjedelig! Levanger kampen til helgen kan få gå for min del, helt uaktuelt å bruke tid på Aafk når det eneste laget skaper hos meg er irritasjon. Florø, som mest sannsynlig rykker ned med 15 dølahester på laget, har 12 poeng på de siste 10 kampene! Millionklubben Aafk, som satser i helt andre enden har 11 poeng på de siste 10! Bohinen har en mann som alle som går på kamp vil se i start 11'eren, og han starter på benken i kamp etter kamp? Hva i alle dager styrer Bohinen på med? Hva tenker klubben? Kommer der 1000 personer og ser på mot Levanger skal de prise seg lykkelig slik de fremstår nå! Det er så tutende gale at det bare får seile sin egen sjø. Vinner Mjøndalen mot Kamma i morgen, blir det u mellom de to lagene i kampen etterpå. Jada, det kan hende vi slumper til med en seier mot Levanger, som tross alt bare har karret seg til 3 uavgjorter på de siste 10, men toget har forlatt perrongen og Aafk har stått samlet og skubbet det avgårde! Trist at det eneste Aafk gjør med meg om dagen er kjipt, da blir det utfordrende å være supporter.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » man okt 29, 2018 12:59:56

Det mest skuffende i årets sesong er jo at AaFK har gått fra topplag til bunnlag, ikke bare poengmessig men også spillemessig.

Har laget blitt mer samspilt?
Har relasjonene utviklet seg til det bedre?
Mestrer laget 3-5-2 bedre nå enn i vår?
Skaper de flere sjanser?

For å si det som en russer på øvelse uttafor Breisundet et sted; njet, njet, njet, njet.

Dersom pilene hadde pekt oppover hadde det ikke vært krise å skli på et bananskall inn i mellom, men nå er det snart vi som er bananskall, for Levanger og Strømmen.

faani

Re: Lars Bohinen

Legg inn av faani » man okt 29, 2018 14:06:42

cupmester 2002 skrev:
ons okt 24, 2018 09:35:17
Galskap nummer 1. Nikola Tkalcic. Hvor i alle dager har du hentet denne spilleren??? Hadde hadde en strålende assist til 3-1 målet til VIKING!!!!! Det skal han ha. Men hva i alle dager ser du i denne spilleren. Er tanken at han skal være med i et eventuellt tippeligaspill neste år som nå sannsynligvis bare blir en fjern drøm????
Tkalcic hadde kun 3 kampar for Sarpsborg 08, i 2017-sesongen. Alle 3, cup-kampar. Kanskje Bohinen tenkte at han ville blomstre, i AaFK? :-(

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man okt 29, 2018 17:14:39

Problemet er bare at han blir brukt selv om han ikke blomstrer.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man okt 29, 2018 18:30:40

Må nesten få bemerke at eg ikkje synest at Aafk har vore noe topplag denne sesongen, slik som Abderrazak Matzerath skriv.
Greitt at dei har sanka en del poeng, men et topplag, det har dei aldri vore denne sesongen!!!!
Poenga som dei har fått, har kome rekande på ei fjøl.............flaks for det meste........
Elles bør LB stå skolerett og forklare oss bruken av spillere, det forstår eg ikkje noenting av.
T.d å spare den beste, som ALLE vil sjå, er galskap.

jast

Legg inn av jast » man okt 29, 2018 19:22:43

Jeg mener at spillerne AaFK har i dag er mer enn gode nok til å vinne OBOS ligaen, Problemet er at Bohinen bruker stallen helt feil. Han er så sta og egen at han setter sin 3-5-2 formasjon foran alt. Han setter rett og slett seg selv og sitt system foran Klubben. Spillerne fungerer ikke i Bohinens formasjon og da hadde en god trener lagt om. Jeg vil ha Bohinen fjernet.

Svar