trippelf

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av trippelf » man okt 29, 2018 23:19:22

Bohinen blir ikke fjernet, men han må skifte filosofi/ tenke nytt. Gi heller mannen en flaske absint og en eviglang kavalkade av Juventus kamper i håp om at han kommer på bedre tanker!

jast

Legg inn av jast » ons okt 31, 2018 20:40:34

Noen som husker hvor lang kontrakt Bohinen har ?

Brukeravatar
Link

Legg inn av Link » søn nov 04, 2018 14:45:45

Det at Bohinen ikke har sett det alle andre har sett, og nektet å starte med Pape Habib denne sesongen, har kostet oss opprykket.

Mannen har scoret rundt 10 mål fra benken. Det er mer enn de fleste som spiller fast. For en flause.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn nov 04, 2018 14:54:45

Min vurdering er at Bohinen er mer opptatt av prinsipper, stahet og prestisje enn av å vinne fotballkamper og utvikle laget.
AaFK trenger en trener som vil utvikle laget, og spille en fornuftig formasjon, ikke en stabeis med inngrodde og uforanderlige holdninger. AaFK trenger en som både har fotballkompetanse, innsikt i stallen vår, og som har evnen til å ta selvkritikk og gjøre endringer på noe som åpenbart ikke fungerer, uten at det skal gå stolthet og prestisje i det.
Stoltheten bør ligge i evnen og viljen til å ta de grepene som trengs for å bli et bedre fotballag. Ikke i å nekte å endre seg uansett hvor dårlig det går.

Kort sagt: Bohinen må bli mer ydmyk, mindre sta eller finne seg en annen jobb.

Jeg forventer bøttevis med selvkritikk etter denne høsten, og en ydmyk Bohinen som ber om unnskyldning for å ikke ha spilt med det beste laget i halve sesongen, og for å ikke ha lyttet til supporterne.

Alt annet vil føre til at jeg hiver meg på en kampanje for å fjerne ham. Denne holdningen og staheten er rett og slett ikke godt nok.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn nov 04, 2018 15:11:21

Jeg savner at Bohinen, som klubbens ansikt utad, og med et kamera og mikrofon opp i ansiktet etter kamp, ikke benyttet anledningen til å spre litt glede og entusiasme og f.eks skryte bittelitt av lagets prestasjon. Spillemessig har vi jo ikke sett bedre ut på evigheter, og vi har tross alt sunket som en stein de siste 10 kampene.

Menmen, Vik skriver vel et innlegg på FB snart.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn nov 04, 2018 15:38:19

Vi får vente noen veker til før vi tar den endelege dom over LB. Meiner at det skal et under til om det blir eliteserie spill for oss neste år, kvallik er nok innen rekkevidde, men greier en prestasjonen det er å komme gjennom en kvallik ? Trur faktisk ikkje det, og da må en nesten påstå at dette er krise fra ende til ende. Med seier mot td. Sotra hadde vi vore der. Mange unødvendige tap denne sesongen. Å sjå blint på en tabell, som nok altfor mange har gjort, har resultert i dette. Sjølv om vi har hatt masse poeng, ser en no at dette ikkje har vore nok. Laget har IKKJE prestert denne sesongen, og fått en masse ufortjente poeng, som nok har blenda både den ene og den andre. No kjem en blåmandag, som nok ikkje hadde vore her, om spillere og trener hadde tatt meir alvorleg på oppgave i løpet av sesongen.

trippelf

Legg inn av trippelf » søn nov 04, 2018 17:57:11

Bohinen gjorde mye rett i dag da. Blir det kvalik har vi sett i dag et lag som kan slå godt fra seg der! Eneste endringen vil jeg ha til neste kamp er ut med Tkalic og inn med Meade eller Arnasson. Hatlehol kan spille på begge kanter.. Pape skubbet Agdestein godt inn på benken i dag. Først seier mot Strømmen, som feide Åsane av sin egen bane i dag. Så får vi håpe at noe uforventet kan skje..

Øggen

Legg inn av Øggen » søn nov 04, 2018 18:51:21

Nei Trippelf, Hatlehol kan IKKJE spille på begge kanter. Det viste han ifjor og tidligere iår. Han fungera kun på Venstre side.
Ellers heilt enig.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn nov 04, 2018 21:29:25

Inn med Meade altså trippelf? Skal si du har stor tro på den spilleren. Setter LB inn Meade nå på slutten så er han mer gal en jeg trodde.

jast

Legg inn av jast » søn nov 04, 2018 21:40:46

Med max flaks så vinner vi OBOS :)

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » søn nov 11, 2018 14:55:56

Da er dommen etter endt seriespill klar. Bohinen har feila radikalt, både med spillerlogistikk, taktikk, inngang til kamper og kampledelse underveis. Vi sparte oss også til fant ved ikke å kjøpe ut Castro i sommer, det kan vi fastslå nå.

jast

Legg inn av jast » søn nov 11, 2018 15:21:54

Håpet på ett mirakel i dag. Men dette er ikke over enda...... Men Bohinen er ikke rett man for AaFK.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn nov 11, 2018 15:37:39

At opprykket kunne glippe har vært en varslet tragedie hele høstsesongen.

Det har vært Bohinen og co sitt ansvar å snu trenden, noe de ikke har klart, før eventuelt helt på slutten da det dessverre var for seint. Med et bedre overgangsvindu og bedre laguttak tror jeg dette hadde bikka rett vei, det var tross alt kun snakk om 1 til 2 poeng til slutt. Med et unntak av et par-tre kamper har laget sett begrederlig ut i hele høst.

Øggen

Legg inn av Øggen » søn nov 11, 2018 16:14:32

Det e naturligvis veldig lett for oss ekspertane å sitte å profetere i etterkant.
Vi kan meine, og det gjer ej mæ, at mykje kunna vør gjort annerledes i løpet av sesongen. Både med laguttak, spiller logistikk og ikkje minst uttalelsa i media. Personlig trur ej situasjonen e litt meir kompleks enn som så.
Nokken som va å hørte på Vågnes idag???
Personlig har det irritert meg at Pape ikkje har spillt meir enn han har gjort. Taktikk?? Eller e han kun spart får å hindre at MFK snappa han i løpet av vinteren??
Uansett, skal en trener virkelig vingle etter alle oss ekspertane? Eller skal han som øverste sjef bestemme til the bitter end?
At han ikke har plan B., kun plan A osv.. det e jo litt fundamentalt i en strategi spør du meg.. En må jo ha trua på det en gjer, ellers vil du aldri få med deg spillergruppa. Har dei ramla av??
Fundamentalt eller ikkje, det vart berre synd at plan A styrte heilt til siste 3 rundane..
En kan sei at han tape ansikt med å endre sin plan underveis, men heller tape litt ansikt, enn å sitte igjen som idiot til slutt.
Sorry, men litt frustrert idag....

lhmr

Legg inn av lhmr » søn nov 11, 2018 20:17:44

Øggen skrev:
søn nov 11, 2018 16:14:32
Det er naturligvis veldig lett for oss ekspertane å sitte å profetere i etterkant.
Det er selvfølgelig riktig, men her har supporterne etterlyst konkrete grep lenge (Hatlehol og særlig Gueye). Bohinen nekter å gjøre det åpenbare mens det fortsatt er opp til AaFK selv. Så, etter at man er avhengig av hjelp, gjør han disse grepene som umiddelbart fører til to sterke trepoengere. Dessverre skulle dette vise seg å være for sent da hjelpen, i likhet med i fjor, ikke kom. Måten Bohinens stahet har kostet opprykket på er mildt sagt irriterende. De to siste kampene og den nye tilliten til Gueye gir et lite håp om opprykk likevel, men om det ikke skulle skje håper jeg Aalesund både har en ny trener i 2019 og ikke minst at de viser litt tro på sin egen spillergruppe gjennom spillestilen de tilegner seg.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn des 09, 2018 23:10:15

Vatnebygder skrev:
tor des 21, 2017 00:12:13
Om Lars Bohinen er ett godt eller dårlig valg skal jeg ikke ha sagt så mye om, det vil tiden vise. Men får ikke akkurat noen halleluljastemning etter at ansettelsen ble kjent. Kommer ikke akkurat fra noen storklubb, jeg rangerer ikke Sandefjord å være noe bedre enn Aafk. Ikke noe spesielt å vise til av suksess som trener, så noen garanti for at han skal lykkes i Aafk finnes ikke. Blir spennende å se om han aksepterer Joore som assistent, eller har med sin egen kandidat.
Vel så viste det seg å bli ett feilvalg dessverre, og fortsatt ingen halleluljastemning.
GOD JUL.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » ons des 12, 2018 16:36:35

Vatnebygder skrev:
søn des 09, 2018 23:10:15
Vatnebygder skrev:
tor des 21, 2017 00:12:13
Om Lars Bohinen er ett godt eller dårlig valg skal jeg ikke ha sagt så mye om, det vil tiden vise. Men får ikke akkurat noen halleluljastemning etter at ansettelsen ble kjent. Kommer ikke akkurat fra noen storklubb, jeg rangerer ikke Sandefjord å være noe bedre enn Aafk. Ikke noe spesielt å vise til av suksess som trener, så noen garanti for at han skal lykkes i Aafk finnes ikke. Blir spennende å se om han aksepterer Joore som assistent, eller har med sin egen kandidat.
Vel så viste det seg å bli ett feilvalg dessverre, og fortsatt ingen halleluljastemning.
GOD JUL.
Ja, dessverre..

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons des 12, 2018 17:17:41

Legg inn av 1aafk » ons des 12, 2018 16:46:40

Forstår ikkje alle at om Pape hadde fått meir spilletid, hadde vi no vore i ES.? Kva skjedde etter at laget( LB) hadde kniven på strupa, eller kniven halveis inne? Laget spealte betre fotball med Pape på laget. HADDE PAPE FÅTT MEIR SPILLETID, hadde vi vore i ES no!!!!!!!! Kven har ansvaret? Kven må ta skulda for et år til i OBOS? Kva har klubben tapt økonomisk på at målsetninga ikkje ble oppfyllt? Noe den burde med en trener som kunne innsjå og endre på sine prinsipp? Nei, her skulle vi kjøre på, koste kva det koste ville..........Han bør ikkje ha flere muligheter i Aafk! Send han heim i skam!!!!!!!!

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tor des 13, 2018 00:01:02

Stillinga til LB er ikkje noko tema i følge dagens SMP. Der vert det slått fast at LB er rett mann til å ta oss opp i ES neste sesong. Budsjettet skal haldast på omtrent årets nivå.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor des 13, 2018 01:09:34

Synd at han ikke var rett mann i år da....

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor des 13, 2018 01:24:50

Ja, ja da får vi berre håpe at han verkeleg greier dette neste sesong. Har ikkje tru på han lenger, men vi får no sjå kva som skjer............

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » fre des 14, 2018 00:21:07

Heilt seriøst:
Ej trur at et trenerteam bestående av undertegnede, Guru, Krå Myra, Gaddag og TrueLee hadde fint klart opprykk til ES denne sesongen...svaret vil vi aldri få vite...

Vi tapte opprykket på banen...og fra benken...
Gjort er gjort...spist er spist... (og pult er pult!)

Nå må LB få full støtte og tøyler + midler til å hente inn noen nye spillere... (ingen kroater pliiiizzz)
Alternativet er enkelt: LB går...men av egen fri vilje...

For...da er nemlig en person klar til å ta over...og det ville jeg lovprist umiddelbart: Amund Skiri

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre des 14, 2018 02:16:30

Hadde LB gjort som han burde, da burde han tre tilbake av egen fri vilje. Han har mislukkast, og det veit han også meget godt sjølv. Så Lars, håper at du forstår dette, og stiller jobben disponibel til andre, da hadde du likevel hatt att litt av respekta her på berget. Men det gjer du nok ikkje, milionane frister nok meir enn noe anna. Trur nok Amund kunne greitt denne sesongen betre, og da hadde vi nok vore i ES. Men slik ble det ikkje denne gongen, trur heller ikkje på noe opprykk neste sesong. Klubben har nok ikkje økonomiske muskler til det....Det blir nok også tøffere å greie opprykk neste sesong, vil eg tru. Så, da, så.............

Brehme

Legg inn av Brehme » fre des 14, 2018 09:15:01

Det er fortsatt litt for tidlig til å legge fra seg skuffelsen etter årets sesong, men på et eller annet tidspunkt må vi klare å bli ferdige og stille oss bak klubben og de som skal gjøre en jobb i 2019. De som ikke har prestert, tatt ut feil lag eller bommet på mål, er de som vet det aller best selv, og som sikker også er de som er mest selvkritisk.

Om det blir LB, Pape, Ramstein eller Lie som er på benken og bana vil tiden vise, men når sesongen 2019 begynner må vi være klar for å støtte Aafk! En uendelig sutring gjennom hele pre-season og 2019 er en jævla uting.

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre des 14, 2018 20:32:01

Ok, Brehme, tar denne, eg. Men eg meiner ikkje sjølv at dette er sutring, men realitetane i denne sesongen, og det må en få presisere noen ganger, uten at dette skulle bli oppfatta som sutring. Eg tar likevel hintet, og skal ikkje skrive meir om min frustrasjon over LB. MINNER I SAMME SLENGEN AT EG FIKK EN MASSE PEPPER HER PÅ FORUMET DA EG PÅPEIKA, FOR FLEIRFOLDIGE MÅNADAR SIDEN, AT LAGET IKKJE VAR GODT NOK. Da fikk eg høre at det var berre å slappe av, dei hadde da så mange poeng og leda serien klart. Måtte ikkje komme her å fortelje at laget ikkje heldt mål. Berre så det er nemnt en gang til. Vi såg i ettertid kven som fikk rett. Så får vi berre slappe av, nyte livet og håpe på en knallsesong neste år. Meiningane mine vil eg uansett beholde, så får vi sjå neste sesong kven som DENNE gangen fikk rett...........God Jul alle sammen!!

lhmr

Legg inn av lhmr » lør des 15, 2018 14:24:16

MyckeMus skrev:
tor des 13, 2018 00:01:02
Stillinga til LB er ikkje noko tema i følge dagens SMP. Der vert det slått fast at LB er rett mann til å ta oss opp i ES neste sesong. Budsjettet skal haldast på omtrent årets nivå.
Dette må skyldes det økonomiske. Overhodet ingenting tyder på at Bohinen er rett mann. Negativ utvikling gjennom sesongen, færre og færre tilskuere og klarte ikke det soleklare kravet om å rykke opp.

Svar