Moderator: Arcturus

Svar
Galiat

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av Galiat » tir jun 11, 2019 17:55:01

Hva gjør dere fornøyd da ? At vi gjør som ullsaker kisa vinner 8-0 mot Tromsdalen og 3-0 mot Sogndal og taper mot nestsorta og Hamkam ? Jeg vil heller vinne 1-0 og av og til spille 1-1 og 0-0 en og gjøre som ullsaker kisa og ligge 12 poeng bak toppen

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jun 12, 2019 00:15:03

Hvorfor drar du opp Ull/Kisa som et eksempel? Se en gang til på det Guru skreiv og slutt å være så useriøs.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons jun 12, 2019 14:26:08

Syns AaFK burde forhøre seg med Åge Hareide som blir ledig neste år. Bohinen må gjerne få ett år til.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » ons jun 12, 2019 19:01:50

tl007 skrev:
ons jun 12, 2019 14:26:08
Syns AaFK burde forhøre seg med Åge Hareide som blir ledig neste år. Bohinen må gjerne få ett år til.
Helledussen,... Åge Hareide?
Har en moral som er verdig ei skjøge!
Har du glemt hans illojalitet mot sin daværende arbeidsgiver; RBK -saken?

Jeg sier NEI, og atter NEI til en slik ''personlighet''.
Åge's personlighet passer ypperlig inn blant Molde folket. De er slik de med.... Ikke blant oss ærlige, ranke Sunnmøringer!

Her er sitat hans arbeidsgiver, direktør Rune Bratseth, .. kjent for sin høye moral- & anstendighet :!:
Bratseth karakteriserer Hareides oppførsel og vingling som «uholdbar».
Dette går ikke. Han har etterhvert blitt uspiselig for oss, sa RBK-direktøren i nyhetssendingen. Fra kommentatorplass utdypet Bratseth:
Vinglingen gjør at han blir uspiselig som Rosenborg-trener. Han er uspiselig overfor omgivelsene. Supporterne har reagert på måten han har fremstått i media, sa Bratseth.
RBK-direktøren la ikke skul på at han er frustrert over situasjonen, som han kalte en parodi.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/qnnvm ... v-bratseth

Og her , 15 år eldre, en tilsynelatende ''angrende'' (les skuespill) Hareide om sin illojale oppførsel.
Saken er den, sleske Åge, du er avslørt. Din personlighet er slik den er, livet ut. I n g e n forandrer sin personlighet. Spesielt ikke i områder moral- & anstendighet.

ÅGE ... ''hopp til sjøs''

https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport ... lagstrener

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons jun 12, 2019 19:51:04

Hehe.... det er ikke hver dag en kan bli landslagstrener. De fleste trenere på høyt nivå har klausuler om slike situasjoner.
Det var greit for NFF som tilbød han jobben.
Hareide vil nok ha en slik klausul hvis han skulle bli aktuell. Men kanskje han blir landslagstrener for Norge direkte 8-)

jast

Legg inn av jast » tor jun 13, 2019 21:47:56

Bohinen kan jo ikke få fortsette om det ikke blir opprykk, så det blir jo helt feil å forlenge før opprykket er sikret .Jeg mener at han ikke bør få forlenge uansett hvordan det går. Jeg vil ha en trener som er mer utadvent og appellerer til publikum.

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Eks ... 5161b.html

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre jun 14, 2019 13:10:01

De fleste trenere har vært rimelig kjedelige. Bortsett fra Normark og Rekdal
På den annen side er det vel noe uheldig at trenerne tar oppmerksomheten og ikke laget

Filer

Legg inn av Filer » fre jun 14, 2019 15:14:35

Så lenge treneren sørger for at laget presterer og at underholdningen skjer på banen, spiller det forsåvidt liten rolle hvor synlig treneren er. Men LB har etter min mening ikke levert bra nok og vil sannsynligvis ikke gjøre det i fortsettelsen heller. Det er mange ting å sette fingeren på, en av mine undringer er hvorfor det kjøpes inn middelmådigheter i stedet for å slippe mer til de unge og sultne talentene fra egne rekker.
En annen ting er hans CV. Imponerende nok som spiller, men som trener er det ikke mye å ta av seg hatten for. Han ledet Sandefjord i tiden 2014-2017.
2014 - Opprykk til ES 69 poeng
2015 - Nedrykk fra ES 16 poeng
2016 - Opprykk til ES 59 poeng
2017 - Bestod i ES 13. plass 36 poeng
2018 - Nedrykk fra ES 23 poeng

Ikke akkurat imponerende etter min mening. Og med spillestilen og forvaltningen av laget slik de fremstår nå, er jeg redd for at det ikke holder og vi havner i samme situasjonen som Sandefjord har vært i de siste årene.
Vi kan godt skryte på oss at vi spilte en glitrende kamp sist mot U/K, men samtidig ikke glemme at vi var kun et stolpeskudd fra å miste seieren.

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre jun 14, 2019 20:46:56

Har sagt og skreve dette i 1.5 år no. LB er nok ikkje rett mann for Aafk, om ambisjonane er å spele fotball på eliteserienivå. Det plager meg enormt at han ikkje gjorde dei grepa forige sesong som skulle til for at vi skulle greie rykke opp. Hadde han villa, så hadde vi spela eliteseriefotball i år. Men han er sta, som han alltid har vore, og vi såg korleis det gjekk. Galskap å gi denne karen ny kontakt, han burde vore sendt på dør førige sesong............Maken..............

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre jun 14, 2019 22:57:18

Hvis AaFK skal framstå seriøst så kan de ikke holde på slik de har gjort tidligere. Bohinen har ikke gjort det så dårlig at det er grunnlag for å sende ham ut porten. Det er slett ikke sikkert at andre hadde gjort det bedre.
Men det ser ikke ut som om det blir noen fornyelse av kontrakten heller, hvis ikke gleden over opprykk gjør at de signerer ny kontrakt i lykkerus

Filer

Legg inn av Filer » fre jun 14, 2019 23:56:34

tl007 skrev:
fre jun 14, 2019 22:57:18
Hvis AaFK skal framstå seriøst så kan de ikke holde på slik de har gjort tidligere.
Hva mener du her? Det er da ikke useriøst å ikke forlenge en kontrakt. Og det finnes mange seriøse grunner til å ikke forlenge den. Å gi han sparken før kontraktstiden er ute er det ikke grunnlag for slik situasjonen er nå, men kommer en i samme situasjonen som forrige sesong, er det høyst legitimt å tenke i de baner også. Aafk har rett og slett ikke råd til å være Obos-lag ett år til.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jun 16, 2019 00:19:02

Ser at mange her på SC har glemt det mislykka fjoråret, vi får sjå kva desse supporterane meiner og skriv om 3 månader.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn jun 16, 2019 08:39:22

Filer skrev:
fre jun 14, 2019 23:56:34
tl007 skrev:
fre jun 14, 2019 22:57:18
Hvis AaFK skal framstå seriøst så kan de ikke holde på slik de har gjort tidligere.
Hva mener du her? Det er da ikke useriøst å ikke forlenge en kontrakt. Og det finnes mange seriøse grunner til å ikke forlenge den. Å gi han sparken før kontraktstiden er ute er det ikke grunnlag for slik situasjonen er nå, men kommer en i samme situasjonen som forrige sesong, er det høyst legitimt å tenke i de baner også. Aafk har rett og slett ikke råd til å være Obos-lag ett år til.
Det er sparken nå, som noen antyder. som er useriøst. Og gi ham sparken hvis vi ikke rykker opp mener du? Da er vel kontrakten mer eller mindre ute likevel når en er kommet så langt at en ser det.
Å ikke forlenge nåværende kontrakt er helt greit(for min del)

Filer

Legg inn av Filer » søn jun 16, 2019 09:37:40

tl007 skrev:
søn jun 16, 2019 08:39:22
Det er sparken nå, som noen antyder. som er useriøst. Og gi ham sparken hvis vi ikke rykker opp mener du?
Enig i at det er endel som er litt raske på avtrekkeren og skyter fra hofta så snart ting ikke er helt på topp. Men det jeg mener er at om laget går "i lås" slik vi opplevde lange perioder forrige sesong, så bør en se på alternative løsninger. Pr i dag mener jeg det ikke er grunn for det.
Men jeg mener også at en ikke bør forlenge kontrakten meed LB. Er egentlig helt greitt at det ikke ble opprykk i fjor. Vi hadde ikke klart oss er jeg redd og det ville blitt enda mer skadelig for klubben.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn jun 16, 2019 11:21:48

Mjøndalen og viking har jo klart seg bra i eliteserien så langt i år.Aafk er mer styrka i år en Mjøndalen og viking er,så det er ingen ting som tilsier at Aafk ikke har klart seg i eliteserien i år.Aafk har mange i troppen som holder eliteserien nivå,men om det blir opprykk.Så er det året her kansje bra,da kan laget styrkes enda mer før neste år

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn jun 16, 2019 11:32:50

Hør; rykker vi ikke opp = sparken!
.. men det gjør vi!

Så det virkelige sp.målet er: '' Er'n god nok for Eliten'' :?:
Det er det som må avklares nå, nå som event. kontraktforhandling skal innledes.
:arrow: Og hvis svaret er ''NEI''?
Få ut finge'n AaFK ledelse
Få inn en trener som ''er hele pakka'' .
Dvs. en som også får med ''Den 12 mann '' på laget, oss supportere!, for det vil han aldri gjøre, og er ei heller ikke interessert i det.
Sist redigert av Even beinløs den søn jun 16, 2019 13:40:33, redigert 1 gang totalt.

Filer

Legg inn av Filer » søn jun 16, 2019 11:43:38

Galiat skrev:
søn jun 16, 2019 11:21:48
Aafk har mange i troppen som holder eliteserien nivå,
Det har de hatt hele tiden, det er først og fremst treneren som etter min mening ikke holder mål. Han er en del av troppen han også

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jun 16, 2019 14:03:14

Om en er enig i at mange i troppa innehar eliteserienivå, (mange, etter mi meining, ), og samtidig meiner at LB ikkje held mål i eliteserien, kvifor da ha han gåande. Hadde vore betre å takka for seg etter endt sesong og fått inn en NY trener som, DENNE SESONGEN!!!!, hadde jobba mot det som venter neste sesong, ES.!!! Slik som det er no, kjem det truleg en ny trener etter endt sesong, med et lag som har greitt målet, som dei skulle forige sesong. En ny trener kjem da inn med nytt system og spelestil, og en starter da drille dette inn. Seint, etter mi meining. Betre om dette ble drilla inn alt no, slik at en er bedre rusta til det som venter.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn jun 16, 2019 14:10:22

Samme dem sa om liverpool treneren dem første åra,men hellevis hadde Liverpool litt ben i nesa og etter 4 år fikk han sin første pokal i år.Og det kommer nok mange pokaler der dem neste åra.og gå fra 4 til 3 bak tar litt tid,framgangen fra i fjor har vært stor.forsetter framgangen så er det ingen grunn til og bytter trener.Men er nok lurt og vente til august før dem tar et valg

Galiat

Legg inn av Galiat » søn jun 16, 2019 14:13:04

Jeg tror ikke vi får ny trener etter åres sesong,kontrakta blir nok forlenga i august

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn jun 16, 2019 17:07:47

Det er så stor forskjell på LB og Klopp på karisma og offensivt spill at den sammenligninga Galiat blir nok en gang tullete. De er faktisk rake motsetninga.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn jun 16, 2019 22:33:09

Er ikke personen LB jeg er opptatt av men resutater,Liverpool spilte mye mer underholdene i fjor,men tok bare 75 poeng.i år har dem tatt 97 poeng sluppet inn minst mål i engelske liga.liverpool har på langt nær underholdt like mye i år,Aafk har tatt 6 poeng mer en på samme tid i fjor,skåra et par mål mindre men sluppet inn 4 mål mindre.Så framgangen fra i fjor er bra den,mer kan vi ikke kreve av Aafk sine trenera

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 21:16:41

Min påstand er at det ikke er treneren sin fortjeneste at AaFK er såpass suverene. Vi har den desidert beste og jevneste stallen i OBOS. Vi skal prise oss lykkelige over de poengene vi har fått. Nok en vårsesong med mye flaks i forhold til spill og sjanser. De bortekampene vi har vunnet har vært med knappest mulig margin, samt noen av hjemmekampene.

Vi så dette i fjor, vi var et av de dårligste lagene i OBOS over en periode på 10-12 kamper. Dette kan man ikke skylde på skader. Det jevnet seg bare ut. Flaksen tok slutt. Dette kommer nok ikke til å skje i år, siden troppen ser helt annerledes ut, men igjen så mener jeg LB sin spillestil er så dørgende kjedelig og defansiv at det er sterkt hemmende for utviklingen av AaFK og publikumsoppmøte.

I kampen med Ull/Kisa refset LB publikum for lite støtte. Han hedret Stormen og Aalesunds Support. Det er skivebom å refse publikum på denne måten. Man refser jo for f.... ikke de som møter på kamp. Helt håpløst. Så topper han det hele med defansive uttalelser mtp kampen mot Molde. Nå har han etter sigende snudd, ganske sikkert fordi han har fått mye pes for denne uttalelsen.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jun 18, 2019 22:44:11

LB har priotert det defansive slik brann sin trener gjorde,og borte har han satsa ekstra mye på forsvar spillet.Men hjemme syntes jeg Aafk har underholdt mye,problemer har vært at Aafk har ikke fått som forkjent i 1 omgang.og blitt feig i 2 omgang.Som kampen mot kongsvinger og ullsaker kisa,som burda vært avgjort etter 1 omgang.ingen må komme og si 1 omgangen, mot kongsvinger og ullsaker kisa ikke var underholdene.Tar vi med 1 omgangen mot skeid,så er det 3 av 5 hjemme ksmper som har vært gode.+ mot bunnlaget tromsdalen 5-0.Kampen mot sogndal var dårlig ,der hadde vu flaks.Men fremgang fra i fjor har Aafk hatt

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 22:53:58

Den evt framgangen skyldes en bredere og bedre tropp, ikke LB. Klart laget har spilt underholdende i perioder, hvem nekter for det?

Mye av problemet er at trenerteamet overanalyserer hver en kamp. Legger strategien opp etter hvem vi spiller mot i all for stor grad. Gå ut på bana og fei all motstand til side med VÅRT EGET SPILL. Slutt å ta så mye hensyn til motstanderen. Spill et system som passer spillergruppa og ikke et system som passer treneren.

Gikk ikke lang tid før Horneland fant ut dette i RBK også. Se hva det førte til Galiat.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 00:09:28

Måleren på om laget spiller underholdende fotball er på antall solgte billetter. Så enkelt er det.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons jun 19, 2019 00:14:13

STØTTES!!!!!!!!!!

Brehme

Legg inn av Brehme » ons jun 19, 2019 10:18:20

gaddag skrev:
ons jun 19, 2019 00:09:28
Måleren på om laget spiller underholdende fotball er på antall solgte billetter. Så enkelt er det.
Men skal det være slik at dagens forventninger til underholdning skal kalibreres mot publikumsoppmøte for 15 år siden? Og er det virkelig noen som mener at snittet på 9-10 000 midt på 2000-tallet skyldes underholdende fotball? Joda, det var underholdende, men vi kunne slukket lyset, låst døra, og parkert bussen på CLS, og allikevel ville vi fyllt stadion til hver kamp.

Jeg tror at dersom Aafk spiller verdens mest underholdende fotball, presterer og kjemper i toppen av ES og i tillegg har eksotiske profiler på laget, så er det kanskje realistisk med 6-7 000 i snitt. På gode dager trekker vi kanskje 8 000 mot molde og RBK.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 10:53:31

Hvor skrev jeg at det skulle måles mot den tiden vi hadde smikk full stadion grunnet nyhetens interesse ?

Jeg sier det så enkelt: Hvis Bohinen mener det er noe feil med måten jeg underholdes av fotball på så helt greit, da er ikke dette den rette underholdningen for meg. Hva andre synes og liker er opp til de.
Men jeg synes det har vært dørgende kjedelig defensiv fotball store deler av tiden. Bortekamper er ikke verd å kaste bort en søndag med sol og sommer i alle fall.
Se på Viking. Deres publikum har møtt opp etter hvert som FORVENTNINGENE deres er blitt større. Her har vi ingen forventninger uten om at Aafk til slutt vinner en knepen seier eller uavgjort. Vi forventer ikke sjansefullt angrepsspill. Vi håper at vår morsomste spiller Pape skal spille og ha dagen, men forventer det ikke fordi han er for svak defensivt.

Aafk er ganske enkelt blitt kjedelige.

Brehme

Legg inn av Brehme » ons jun 19, 2019 12:56:23

gaddag skrev:
ons jun 19, 2019 10:53:31
Hvor skrev jeg at det skulle måles mot den tiden vi hadde smikk full stadion grunnet nyhetens interesse ?
Jeg tolket det som at du mener at sesongens snitt så langt på 4000 solgte billetter, er en bekreftelse på liten underholdningsverdi.
gaddag skrev:
ons jun 19, 2019 10:53:31
Men jeg synes det har vært dørgende kjedelig defensiv fotball store deler av tiden.
Og, dette bekrefter det.

Hvor mange billetter må Aafk selge før du tar det som en bekreftelse på at underholdningsverdien er god nok? Og hva er referansen din, når det ikke er slik det var på midten av 2000-tallet?

Vi kan jo sammenligne oss mot de beste lagene i Norge!? Hvor mange billetter må f.eks. Bodø/Glimt, Kristiansund eller Odd selge, for å gi en bekreftelse på underholdningsverdien? Vi bør forvente at 3 av topp 5 lagene i Norge ligger en del over snittet til kjedelige Aafk!?

Svar