Brukeravatar
tl007

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av tl007 » man mar 12, 2018 18:54:45

Bohinen er vel ganske glad for at han kom seg bort fra Sandefjord. Det brant vel under beina . Etterfølger Powell har det ikke lett, og han blir spådd å være den første som må gå planken i årets sesong.

Galiat

Legg inn av Galiat » man mar 12, 2018 21:16:24

Problemt til Sandefjord er at dem har ansatt en trener som ikke spiller 3-5-2 eller 3-5-2.Mens spiller stallen er bygget opp,til og spille slik bohien liker.Så jeg hørte tv2 sine eksperta i går,ikke forstod ansettelsen av trener sandefjord har valgt.

Brukeravatar
AaFKforEVIG

Legg inn av AaFKforEVIG » fre mar 16, 2018 17:39:53

tl007 skrev:
man mar 12, 2018 18:54:45
Bohinen er vel ganske glad for at han kom seg bort fra Sandefjord. Det brant vel under beina . Etterfølger Powell har det ikke lett, og han blir spådd å være den første som må gå planken i årets sesong.
Tror han skal få slite, ja...

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor mai 24, 2018 11:19:01

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Rxwl8 ... m-forbilde

"Kulturen var hovedproblemet" sier Lars Bohinen i dette intervjuet med VG.
Spikeren på hodet sier jeg.... :)

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tor mai 24, 2018 13:25:16

Mye bra med Bohinen. Han har definitivt levert så langt. Det eneste som savnes er mer publikumsorientert frieri men det er ikke en oppgave som ligger under sport. Ikke Bohinens jobb.

Men jeg kjøper ikke helt sitatet over men ser på det som en smart måte å skape platform for endring på. Aafks problemer var ( og er? ) mer komplekse og stikker dypere.

Når det er sagt så er fokus på prestasjonskultur et godt verktøy for å endre de andre faktorene også. Prestasjonskultur er et så vidt begrep og fenomen at det omfavner alle personer, aktiviteter, og planer i klubben.

Smarting Bohinen!

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » man okt 01, 2018 22:30:59

Bohinen tar et kraftig oppgjør med AaFK-spillerne:

https://smp.alda.no/bestillpluss?1&artR ... 2250b.html

(Betal et par hundre kroner for å finne ut nøyaktig hva som blir sagt).

Med 2 seire på de siste 7 kampene peker pila feil vei. Jeg forventer ikke at laget vinner hver kamp, men dersom spillerne fremstår som hodeløse/nevrotiske høns på banen, som i store deler av hjemmekampen i går mot Jerv, er det ikke Bohinens ansvar ikke bare å få de til å fungere bedre, men også at de fremstår slik in the first place?

Og da kommer man fram til et relevant spørsmål: har hodeløse/nevrotiske spillere for mye eller for lite selvtillit?
Er hårføneren det optimale instrumentet å bruke for å få på en slik spillergruppe?
Om ja; er det i så fall et alternativ å bruke hårføneren også FØR kampstart?

Og apropos spørsmål; hva med litt mer spillemessig variasjon enn høye innlegg fra 30 meter?

Og hvorfor i he¤%te klarer fortsatt aldri laget å starte kampen når dommeren blåser i fløyta (i 1.omgang)?

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » man okt 01, 2018 23:12:51

Javel da er vi kommet til det stadiet at etter en lengre dårlig periode, så fyrer Bohinen løs på spillerne og forteller om alt som er galt. Kollektivt sett var 1.omgang det dårligste vi har prestert i år, sier LB. Men hvorfor tar han da ikke da grep tidligere?
Opprykkspresset har nok tatt lagets trener, og nå handler det om bortforklaringer og legge skylden på alle andre.

Øggen

Legg inn av Øggen » tir okt 02, 2018 00:00:07

Vatnebygder skrev:
man okt 01, 2018 23:12:51
Javel da er vi kommet til det stadiet at etter en lengre dårlig periode, så fyrer Bohinen løs på spillerne og forteller om alt som er galt. Kollektivt sett var 1.omgang det dårligste vi har prestert i år, sier LB. Men hvorfor tar han da ikke da grep tidligere?
Opprykkspresset har nok tatt lagets trener, og nå handler det om bortforklaringer og legge skylden på alle andre.
+1

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir okt 02, 2018 00:30:26

Han er vel altfor stolt til å innrømme sine feil, den største i mitt hode er at han ikkje har brukt Pape, det er ikkje en av "hans" spillere dette, kan det vere noe her? Vågar å påstå at om Pape hadde blitt brukt meir, så hadde truleg Aafk hatt noen flere poeng, som no truleg hadde vore det som kunne bikke i rett lei på vektskåla. Men han vil vel aldri innrømme dette, så da er det lettere å skuuuuuuuulde på dei som er på bana. Var godt nøgd da LB ble tilsett som trener, men har etter kvart blitt meir usikker om dette var den rette for klubben.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons okt 03, 2018 13:30:10

Man kan jo bare stille spørsmålet, hvem mener folket er best av Pape G og Agdestein? Jeg er ikke i det minste tvil, Pape G.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 03, 2018 19:53:49

Pape burde i alle fall få sjangsen fra start i en kamp, så ser vi nok det. Vi ser iallefall kva han har skapt dei få minutta han har vore på bana, sist med mål som gav 1 uhyre viktig poeng. Men LB er en stabeis, vanskeleg for han å gå tilbake no, og ærkjenne at Pape er et godt valg. Er han verkeleg villig til å ofre opprykk pga sine prinsipp?

jast

Legg inn av jast » ons okt 03, 2018 20:45:09

Bohinen endrer ikke formasjon og er helt sikker på at AaFK rykker opp.

https://www.smp.no/100Sport/fotball/AaF ... 2354b.html

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 03, 2018 21:32:58

Ja, ja, da så.................Kva bryr vi oss om............ Sjefen sier vi rykker opp............. da så............

lhmr

Legg inn av lhmr » ons okt 03, 2018 22:06:36

Har ikke tilgang til hele artikkelen, men ut fra det jeg ser i overskriften og det som står under bildet så sier Bohinen at han ikke ser poenget med å bytte spillere for å bytte spillere? Hva med å bytte spillere fordi det ikke fungerer? 8p siste 7 kampene er veldig langt unna opprykksform. Hvis dette er bakgrunnen for at man ikke skal bytte spillere skjønner jeg ingenting. Og hva slags signal sender man til de spillerne som ikke får starte? Jens Petter Hauge har startet en kamp. Gueye får aldri starte til tross for at han gjentatte ganger har reddet AaFK med sine 6 mål og 2 målgivende på 495min, og en kjempeformdupp på Agestein. For å sammenligne med Gueye har Agdestein 1 mål og 1 målgivende de siste 495min... I tillegg har Hatlehol kun fått prøve seg en gang de siste 8 rundene. Greit at han hadde en formdupp på våren, men med forbehold om at dette er en utelukkende sportslig vurdering, synes jeg det er merkelig at han ikke får prøve seg mer når det fungerer såpass dårlig som det gjør.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » ons okt 03, 2018 22:38:44

Enig med siste taler.

Regner med at akkurat som Bohinen har flere grunner for å bruke "sine" spillere utover at det var han som hentet de, som f.eks. at han mener de passer bedre i 3-5-2, eller at de passer rollene eller spillestilen bedre enn andre alternativ, så har andre folk flere grunner for å bytte spillere, utover bare for å bytte de.

Resultat og spill har jo f.eks. vært alt for dårlig i de siste kampene. Duoen Holmbert + Agdestein fungerer dårligere nå enn i vår, og Hatlehol som spilte fast da slipper ikke til 5 min. en gang for tida. Han var ofte 3.dje sist på scoringene, jeg vet ikke helt hvem som har tatt over stafettpinnenen der, Tkalcic eller Hauge? Gueye skaper mye med sin uforutsigbarhet, og tross at han kanskje sliter litt med kommunikasjonen så fungerer han i alle fall bra offensivt, og har fortjent mer spilletid alt i alt.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 03, 2018 22:44:35

Om LB ikkje vinn kampen til helga, MÅ han nok krype til korset og la andre spillere få en sjangse. Kan ikkje vere arrogant til det bitter end!!!!!!!!!!

jast

Legg inn av jast » tor okt 04, 2018 10:34:09

Samme som Trond Fredriksen i fjor, stø kurs mot Obos. Kjørte samme løpet og venta på at det skulle snu og det bar rett ned. Sitter med samme følelsen i år, sitter på gjæret og håper ting retter seg. Men men håper Bohinen får rett, men jeg frykter at vi blir nr. 3.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » tor okt 04, 2018 15:25:36

En ganske så klar Bohinen om at han ønsker ikke å vingle, han står fast på at både formasjon og spillere er riktig. Han bytter ikke bare for å bytte. Spillere som tidligere har vært gode men som nå er medskyldige for den dårlige trenden, skal få sjansen til å få laget ut av problemene. Og så kommer det videre at vi har dessuten ikke så mye å bytte med, da dessverre vår stall er ganske tynn.
Mitt spørsmål er ganske enkelt hvorfor ta inn leiesoldater i sommervinduet når de ikke er en styrking av laget? Styreleder JP Hagen kunne jo på medlemsmøtet etter sparkingen av Fredriksen fortelle at leie av spillere var en dårlig måte å bygge lag på og at brukt økonomi ikke genererte noe inn i Aafk-kassa. Men lot det likevel fortsette under LB.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tor okt 04, 2018 16:09:19

Det er ikke så mye å snakke om nå, men tror Fredriksen ville klart minst det samme. Med hjelp av de bortkastede mill. ved trenerskiftet kunne laget vært styrket ganske mye

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor okt 04, 2018 18:54:33

Greiit det, MEN kven var det som ville ha Trond Fredriksens bort fra Aafk? Synest å hugse en massiv storm mot han her på SC. Har vi tatt feil på dette?

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre okt 05, 2018 00:08:06

tl007 skrev:
tor okt 04, 2018 16:09:19
Det er ikke så mye å snakke om nå, men tror Fredriksen ville klart minst det samme. Med hjelp av de bortkastede mill. ved trenerskiftet kunne laget vært styrket ganske mye
Problemet med det resonnementet er at en del sponsormidler kom som konsekvens av den optimismen som oppstod da Lars Bohinen kom inn som trener. Trond greide ikke å skape den samme entusiasmen blant sponsorene. Jeg tenker det var rett at TF måtte gå, men samtidig er det ikke sikkert LB får det til noe bedre sportslig.
Jeg mener dessuten at holdningsproblemene i spillergruppen ikke løses med en ny trener (les: hverken Lars eller Trond har en sjanse i havet med denne uprofesjonelle gjengen av høns).

Det er spillerne selv som må ta ansvar og møte opp. Det er de selv som må ønske å prestere, og utvikle seg. Det er de selv som må ønske opprykk. De er voksne menn, og må ta ansvar for sin egen tilnærming til yrket. Det er helt nødvendig å sørge for en stor entusiasme i gruppen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre okt 05, 2018 00:38:46

Trur du verkeleg at alle i spillergruppa verkeleg ØNSKER et opprykk? Eg trur faktisk ikkje det!! Kvifor, ja det skulle vel vere innlysande. Dei er ikkje gode nok, og vil da ikkje få ny kontrakt. De e fali, det..........

Brehme

Legg inn av Brehme » fre okt 05, 2018 09:10:29

1aafk skrev:
fre okt 05, 2018 00:38:46
Trur du verkeleg at alle i spillergruppa verkeleg ØNSKER et opprykk? Eg trur faktisk ikkje det!! Kvifor, ja det skulle vel vere innlysande. Dei er ikkje gode nok, og vil da ikkje få ny kontrakt. De e fali, det..........
Morsom "påstand" å slenge ut, men jeg klarer ikke å ta det seriøst. Hvis det var ment seriøst, så tar du feil.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre okt 05, 2018 09:21:56

Ja, det er mange faktorer som spiller inn . Jeg følte ikke så stor entusiasme da Bohinen ble lansert, selv om diverse sponsorer trolig gjorde det. Men det er ikke enkelt å skape det heller etter det AaFK har prestert siste 10-15 årene. En er nå tilbake i hverdagen, men dette er problemer de andre lagene også har.
At noen frykter for jobben sin ved opprykk har vel også jeg vært innom. Det er sikkert noen av spillerne som tenker på det. Og beste medisinen er vel da at de prøver å gjøre seg fortjent til det

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre okt 05, 2018 10:03:37

Breme: Korleis kan du vere så sikker? Hverken du eller eg veit nok dette, kjensgjerninga er iallefall at om Aafk skulle rykke opp, ville ikkje alle spelarane få forny kontrakt. Til det er nok nivået på enkelte altfor dårleg, så, da så............... Dette veit nok berre den enkelte spelar sjølv, og vi veit sjølvsagt ikkje kva som rører seg mellom ørene på spelarane. Et liv i OBOS ville da, for desse, vere å foretrekke, vil eg tru..............

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre okt 05, 2018 10:44:23

Fordi å antyde at spillerne ønsker å sabotere for klubben, er et svært alvorlig tillitsbrudd, og må bevises før man kommer med slike påstander.
Men at man tenker tanken, når man ser prestasjonene, det skjønner jeg.

Brehme

Legg inn av Brehme » fre okt 05, 2018 11:24:14

1aafk skrev:
fre okt 05, 2018 10:03:37
Breme: Korleis kan du vere så sikker? Hverken du eller eg veit nok dette,
Jeg forstår at du er uvitende, men jo, dette vet jeg! Fullstendig useriøst å diskutere at spillere i dagens Aafk-stall saboterer et opprykk med vilje.

1aafk skrev:
fre okt 05, 2018 10:03:37
kjensgjerninga er iallefall at om Aafk skulle rykke opp, ville ikkje alle spelarane få forny kontrakt. Til det er nok nivået på enkelte altfor dårleg, så, da så............... Dette veit nok berre den enkelte spelar sjølv, og vi veit sjølvsagt ikkje kva som rører seg mellom ørene på spelarane. Et liv i OBOS ville da, for desse, vere å foretrekke, vil eg tru..............
Kan du gi ett eksempel på en spiller i dagens stall som ikke vil få fornyet kontrakt ved et opprykk, og holder et så lavt nivå at han vil foretrekke å spille i Obos foran ES? Ett eksempel!?

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre okt 05, 2018 12:31:56

Carlsen.. men ja... jeg mener også dette er feil. :P

Brehme

Legg inn av Brehme » fre okt 05, 2018 13:24:49

Arcturus skrev:
fre okt 05, 2018 12:31:56
Carlsen.. men ja... jeg mener også dette er feil. :P
Nå skal 1aafk få lov å svare selv, men hvis lagets kaptein, og en spiller LB bygger laget og taktikken rundt, er en av de som vi supportere mener Aafk kommer til å kvitte seg med ved et evt opprykk fordi han ikke holder høyt nok nivå, så tror jeg vi må få oss en skikkelig realitetssjekk :D

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør okt 06, 2018 01:25:57

Trur ikkje eg har påstått at spillere saboterer spillet, om det er forstått slik, så var det ikkje meininga fra mi si side. Å bevise noe slikt, er umulig, eg veit nok ikkje kva som rører seg i hoddet på enkelte spelarar, men at alle i stallen er gode nok til eliteseriespill, det meiner eg dei ikkje er. Eg ønsker ikkje drage fram enkeltspelarar, kvar og en kan sjølv gjere seg opp ei meining på nivået på dei som spring rundt på matta. Ikkje alle spring så masse heller. Men en må nok få lov til å lure på mange ting når det gjeld dette laget og dei prestasjonane som er vist i år. Greitt at poenga har kome i mange kamper, men laget har også underprestert i mange kamper. Det har ofte vore sagt at dette var årsverste, og det er vel også en grunn til at det ikkje er så mykje folk att på kampane. Om du meiner at dette spørsmålet er useriøst å diskutere, så greitt for meg, da kan vi la dette berre ligge og tru at det som eg har tenkt i mitt hode er berre sprøyt. Vi kan da heller diskutere kvifor laget stadig vekk får karakter "årsverste", kva er grunnen til denne karakterestikken? Eller meiner du at laget har gjort det så bra som en kunne forvente? Kva vil skje om det blir tap på søndag? Kva vil da skje om det også blir tap mot Viking? Ikkje usansynleg noe av dette, etter mi meining. Sjølv om LB meiner dette ikkje er et tema, og meiner at det blir opprykk. Eg er svært frustrert, har jamt vekk vore på kamp dei siste 10 åra, støtta laget, men no er lysta ikkje lenger den samme, kan du forstå det? Eg berre spør? Kan du forstå det?

Svar