Svar
Krå Myra

Re: Nye spillere 2018...rykter...ønskeliste...blir opprykk et realistisk mål???

Legg inn av Krå Myra » tir feb 13, 2018 21:24:51

Bohinen er ute og legger press på styret, daglig leder og sportslig leder i dag.

På en måte bra, på en måte et varsko på at ting ikke er som de burde.

Savner nyheter fra Aafk i det siste på sponsor/økonomi...

Vurderer oss som nr.2 på opprykk i øyeblikket. Vi mangler offensiv kvalitet og dybde. Nr.1 når Bohinen tok over men mye tid har gått nå uten noen notoriske målskorere eller assistmaskiner.

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » ons feb 14, 2018 14:15:39

Sulalenning skrev:Ser at Brann har lagt inn bud på Daniel Chima Chukwu, og at dei mest sannsynlig selger Skålevik om den overgangen kjem i boks. Molde er visstnok også interessert i Chukwu.
Då gikk han til Molde, som ågså hadde inne bud på Banjamin Stokke. Kan han være aktuell for oss?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons feb 14, 2018 14:41:31

Benjamin Stokke tror jeg ikke vi har råd til. Var vel noen millioner på bordet fra Molde.

Synd at Brann ikke fikk spissen de ønsket. Dess flere dager som går dess mer "fast" blir Skålavik i Brann-stallen.

Om jeg var leder i Brann ville jeg beholdt han. Det er ikke så mange gode lokale spisser og publikum er glad i det.

Håper på Kongsvingers Castro jeg da.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » ons feb 14, 2018 15:18:23

Krå Myra skrev:
ons feb 14, 2018 14:41:31
Benjamin Stokke tror jeg ikke vi har råd til. Var vel noen millioner på bordet fra Molde.
Og kanskje det aller viktigste: Hvorfor skal Stokke gå fra en god sesong i Eliteserien til OBOS?

Guru

Legg inn av Guru » ons feb 14, 2018 16:42:44

4-5 spelarar inn dersom Kirkeskov forsvinn? Var det ikkje det som var sagt?

2 midtstopparar.
1 spiss.
1 venstre midtbane.
Og eventuelt 1 angriper til.

Marius Lode og ein til.
Steffen Lie Skålevik.
Kristoffer Normann Hansen.
Og eventuelt Pape Pate Diouf.

Det er omtrent det vi mangler for å kome dit Bohinen ønsker oss.
Nokon veit bedre enn andre

Galiat

Legg inn av Galiat » ons feb 14, 2018 17:45:16

Vi kan vel glemme dem 2 første glimt mittstopperen blir i glimt og brann må ha en ny spiss først.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons feb 14, 2018 18:39:52

Skålavik og Lode har nok nivået, de andre nevnt gir bredde men ikke noe vesentlig heving av kvalitet.

Vi MÅ ha en notorisk målskorer som kan være på nivået 20 OBOS mål. Om ikke blir det veldig spennende de siste 5-6 kampene på høsten.

Holmbert er bra men ikke den typen som skorer 20-25 i OBOS. Mer 12-15.

Pape har ikke skoret på noen år og må bøomstre for å komme opp i de 15 som vil være rolleforventningen.

Det var snakk om lån av spillere i de første uttalelsene fra Bohinen. Blir vel til at det lånes fra utlandet.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons feb 14, 2018 20:23:14

Velkommen Kristoffer Normann Hansen? 8-)

MrCaligula

Legg inn av MrCaligula » tor feb 15, 2018 09:50:58

Håper det. :)

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre feb 16, 2018 21:28:48

Glem Skålevik sier Brann. Da blir det spennemde å se hvem Aafk har som pri 2 og 3 på blokka:

"– Det har vært en del ting som har skjedd rundt dette, men vi har sagt at vi ønsker å beholde Steffen hos oss. Vi har i utgangspunktet lagt den saken død, sier Brann-sportssjef Rune Soltvedt til Sunnmørsposten.

Brann spilte i ettermiddag treningskamp mot Sarpsborg 08, som de vant 3–2 etter at Lie Skålevik scoret lagets vinnermål."

Galiat

Legg inn av Galiat » fre feb 16, 2018 21:52:56

Blir nok en utledning er nok derfor dem vil.bli kvitt svensken for da har dem jo 3 utledninga til på utlandsk kvota om dansken også selges dem 2 som skal vise seg frem i morgen pluss 1 spiss og mittstopper til er mitt tips.spørsmålet er om spissen som viser seg frem i morgen er god nok.vi vet hva han stod for i molde men det begynner og bli en stund siden.og 31 år er ingen god alder.

Galiat

Legg inn av Galiat » fre feb 16, 2018 21:54:56

Vi kan håpe brann får kjøpt en spiss til men at han begynner og skåre for brann er ikke bra for oss.

AsE987

Legg inn av AsE987 » lør feb 17, 2018 14:23:34

Skålevik er tapt for oss. Børven er på vei bort fra Brann, skal hjem til Odd. Håper vi har andre spillere i kikkerten.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør feb 17, 2018 14:38:52

Håper på Castro fra Kongsvinger skjønt tror ikke Aafk tør satse på en såpass lett spiller.

Tror han ligger an til å bli årets hit i OBOS siden han utviklet seg så kjapt med spilletid i fjor.

Syns han viser de trekkene som spillere som blomstrer kjapt har. Aafk og spesielt som sidespiss i 3-4-3 vil gi han anledning til å blomstre enda mer og også bli god nok for 3-5-2 med Holmbert.

shoreline

Legg inn av shoreline » lør feb 17, 2018 19:36:44

Hei, har ikke vært aktiv på forumet her bortsett fra en liten periode for 14 år siden eller noe slikt. Var veldig engasjert Aafk-fan i tenårene, Interessen min har vært litt opp og ned de siste årene, men følger mye med på det som skjer med klubben for tiden. Er mer en "sportssjef-type" mtp. hva jeg er interessert i, synes spillerlogistikk, bygging av lag og støtteapparat er kanskje vel så spennende som det som foregår på banen. Har vært passiv leser av forumet lenge, men tenkte å hive meg med på diskusjonen her nå :) .

Jeg vil nevne to spillere som jeg tror kan være verdt å sjekke ut for Aafk:
    Niklas Sandberg - Midtbane, 22 år,Ullensaker/Kisa. Omtales som en kreativ midtbanespiller. Skåret hele 11 mål (blant annet et hat-trick) og hadde 10 assists på 25 kamper i OBOS-ligaen i fjor. Ifølge nettavisen har Haugesund visst prøvd å hente ham, men ikke klart å komme med et akseptabelt bud. Anslås til å være priset til en plass mellom 1 og 1,5m. Spennende type.
      Kent Håvard Eriksen - Spiss, 26 år. Sandnes Ulf. 198 cm høy, skåret 15 mål og hadde 5 assists på 30 kamper (28 fra start).

Laget trenger også minst én rask forsvarer, men jeg har ikke nok oversikt til å finne/komme på noen aktuelle der. Dette er resultat av litt rask googling og studering av statistikk på altomfotball.no :)

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn feb 18, 2018 04:32:36

Børven sies på det nærmeste klar for Odd. Aafk kan dermed glemme Skålevik.

Brehme

Legg inn av Brehme » søn feb 18, 2018 07:44:43

Jeg tror ikke vi klarer å få det laget Bohinen ønsker før sesongstart. Han kommer til å prioritere et par defensive spillere, og så kommer spissen på lån. Det tror jeg er realistisk.

Roy-kenneth

Legg inn av Roy-kenneth » søn feb 18, 2018 10:04:21

Brehme skrev:
      søn feb 18, 2018 07:44:43
      Jeg tror ikke vi klarer å få det laget Bohinen ønsker før sesongstart. Han kommer til å prioritere et par defensive spillere, og så kommer spissen på lån. Det tror jeg er realistisk.
      Tenker det samme,det blir nok ikke som bohinen håpte,det vil si at han fremdeles ikke har en stall som han tror kan rykke opp,er reidar vågnes inn i bildet,kan han bidra?,eller gjør han det allerede?,vi må få på plass en spiss,en wingback og 1-2'midtstoppere til.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » søn feb 18, 2018 12:00:19

De finnes noen hundre spisser ute i Europa som har nivået Aafk trenger, det er kun et spørsmål om å ha kapasitet til å identifisere spillere som har lyst på en endring og som har kontrakt som løper ut. En har visst at en trenger en erstatter for Mos i et år så det burde være nok navn på blokka til raskt å gå videre.

Det er såpass kort tid til serieåpning at en kanskje bare bør signere Normann Hansen for å få en sak mindre å jobbe med og prioritere en midtstopper og en stabilt skorende spiss.

trippelf

Legg inn av trippelf » søn feb 18, 2018 13:42:45

Etter exit Gyasi og Kirke sitter Aafk igjen med 18 spillere.
      2 keepere (Lie, Omenås)
      6 forsvarere (Lie, Ramsteijn, Gretarsson, Arnarsson, Hatlehol, Sandnes)
      6 midtbane (Hoff, Riise, Carlsen, Lima, Thrandarsson, Karlsbakk)
      4 angrep (Fet, Waagan, Berisha, Fridjonsson)

Forsvaret må ha inn en rask og god mann, som kan bli Normann Hansen. Diouf kan bli en ekstra mann i angrep? Utfordringen slik jeg ser det er mangelen på målfarlige spillere i de to fremste leddene. Når vi hadde Barrantes, hadde alle lag som møtte oss flere utfordringer. I fjor sa Sunny det godt, der var kun en målfarlig mann å passe på i Aafk - Mos. Skal vi ha muligheter på å klare ett opprykk kommende sesong må der inn en målfarlig spiller til, uten blir det statisk, kjedelig og forutsigbart. Bra vi har fått en ballvinner i Lima og at Hoff har tatt steg, men noen må score om vi skal vinne nok kamper! Jeg tror islendingene der fremme får en god sesong, men når de er ute, skadet eller ikke i form står vi igjen med tynn suppe.

Mye positivt til nå med "nye" Aafk, men møter vi nok en sesong uten en stall som kan klare utfordringene er det to hakk tilbake!

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » søn feb 18, 2018 18:05:23

Kant/vingback i 3-4-3 og 3-5-2 er en spiller som står høyt i midtbanen ved vanlige brudd. Når vi har behov for en rask forsvarspiller så er det ikke i denne rollen men som midtstopper slik en kan stå høyere og sende flere frem.

Ikke tenkt på Normann Hansen som den raske forsvarspilleren. Det er en rask midtstopper vi må ha.

Ellers enig.

Vi er totalt avhengig av at offensiv samhandling sitter maks så tynne som vi er fremme og det gjør det neppe før etter 10-15 kamper.

En frisk Thrandarsson får nok venstre vingplass, en må ha playmakere i den rollen i 3-4-3.

trippelf

Legg inn av trippelf » søn feb 18, 2018 21:10:37

Enig der Krå myra, men uavhengig av hvilke system vi velger har vi pr i dag 18 utespillere om vi tar med de to nye om de blir signert? Karlsbakk og Waagan bør være squad spillere til de er klare/gode nok, så da har vi i realiteten 16 utespillere! Mye skal klaffe om det skal funke, med både karantener og skader. Riise var skadet store deler av fjoråret og er i gang igjen. Så min klare oppfatning er at vi har for få spillere og dermed få alternativer i de offensive posisjonene. En spiss til, en kreativ midtbanespiller som gjerne er målfarlig er viktigere enn en forsvarer slik jeg ser det, om målet om opprykk skal innfries!

Galiat

Legg inn av Galiat » søn feb 18, 2018 21:41:52

AT Aafk trenger flere forsterkninger sier bohien til sunnmørsposten er sikkert og Aafk vet hvem jeg vil ha.Så jeg er ikke redd for at ikke dem kommer

Brukeravatar
      tl007

Legg inn av tl007 » søn feb 18, 2018 22:43:36

I 3-4-3 systemet så er det vel meningen at en av de 4 på midten skal falle tilbake når det kommer et angrep på flanken. Og en av de 3 forsvarerne trekker utover for å legge press på motstanderens ballfører. Det bør være en spiller som kan forflytte seg ganske raskt

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » søn feb 18, 2018 23:26:16

"Bohinen er klar på at AaFK allerede vet hvem som heller kan være aktuelle kandidater.

– Vi er nødt til å intensivere jakten på nye spillere, for vi må få inn spillere ganske raskt."

Bohinen vil altså ha mer trykk rundt spillerlogistikken.

Bohinen sier også:

" Jeg er ikke stresset, men jeg er opptatt av at vi skal ha nok kvalitet i treningshverdagen. Jeg ønsker at vi skal gire litt opp, men vi får ikke trent hardt nok.

....Men at vi skal ha en ny spiss og noen spillere til, det skal på plass uansett. Det er helt bankers."

http://www.smp.no/100Sport/fotball/AaFK ... 0537b.html

Galiat

Legg inn av Galiat » man feb 19, 2018 04:13:46

Det Treneren sier må jo være som drops for oss,det er jo helt andre ord og tanker en det Fredriksen sa i fjor.Han var jo mer opptatt av og si vi var gode nok ,og det stemte jo etter 13 kamper.Men fullstendig feil etter 30 kamper,og i år må vi jo være best av alle etter 30 kamper

Brukeravatar
      tl007

Legg inn av tl007 » man feb 19, 2018 10:18:01

Fredriksen kunne sikkert sagt det samme som Bohinen, men ville det nyttet? Der var visstnok penger til å kjøpe spillere, men nå er det vel slik at disse skal ha lønn også. Det var heller smått med penger til lønninger ble det sagt.
      AaFK er vel et godt eksempel på at det er stor forskjell på den enkelte treners status?
      På den annen side later det til at Bohinen prioriterer spillere som vil jobbe , og det skal han han all ære for.

sindre2

Legg inn av sindre2 » man feb 19, 2018 10:56:36

Vil tro Fredriksen tenkte det samme. Kan godt hende han sa det samme også, internt. Forskjellen er vel at Bohinen ikke aksepterer for dårlig stall

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » man feb 19, 2018 12:27:50

Angående Fredriksen, spillerstall og nedrykk så bør det være klart for de som er faktaorientert at vi rykket ned fordi Fredriksen fikk en dårligere og tynnere stall for hvert år og at uflaks og formdupp da ble nok til å rykke ned med en poengsum som normalt er nok til å stå.

Styret, sportslig leder og daglig leder sitter med mye av ansvaret for det.

Frrdriksen burde selfvfølgelig gjort som Bohinen og kommunisert forventninger og behov offentlig. Det er et maktgrep ovenfor lederne som egentlig ikke "har råd".

Det blir mye utskiftinger med Bohinen. Spillesystemet hans krever spillere som er sterke i rollene, så forventer 2-3 før seriestart, 1-2 i sommervindu, og ved opprykk 3-4 til.

Guru

Legg inn av Guru » man feb 19, 2018 13:11:52

16.januar signerte Holmbert.
      26.januar gjorde Robert det same.
      1.februar var det Omenås som var overraskelsen.
      2.februar Nenass.

Det var 4 spelarar inn på 2-3 veker. Alle med over 2 månader på seg før seriestart. Bra tempo.

No er det gått ei like lang ny periode uten fleire inn. I motsatt retning er det 3 mann ut, riktignok spelarar vi i større eller mindre grad har venta skulle forsvinne. Men det er på tide med fleire inn. Vi kan seie det vi vil om spelerane vi har i stallen. Men dei er ikkje mange nok.

Kristoffer Normann Hansen regner vi nesten med allereie. Å signere han er omtrent berre ein bekreftelse. Å la vere er nesten som å miste ein mann.
      På topp er Pape Pete Diouf aktuell. Om det blir han eller nokon annan får tida vise. Ikkje så kritisk.

På stopperplass er det derimot skrapa. Vi har kun 3 mann som passer beskrivelsen. Pluss Robert Sandnes som nødløysing og Håvard Breivik som purung og lovende. Ein til må inn, og sidan Marius Lode forsvant av radaren er vi heilt ryktelause.

Så det er ønskelista denne veka: Kristoffer NH og ein midtstopper.
      Nokon veit bedre enn andre

Svar