Moderator: Arcturus

Svar
jast

Re: Velkommen Pape Habib Gueye

Legg inn av jast » man jul 01, 2019 17:18:13

AaFK forlanger 1 000 000 Euro for Pape. Pape og agenten er rystet over prisen på en som ikke spiller fast i 1.Divisjon. Rosenborg er en av klubbene som er ute etter Pape. Jeg synes det er flott at AaFK setter prisen høyt. Men LB burde gitt han mer spilletid så han kunne vært fornøyd. Tror dessverre at Pape og Bohinen ikke er beste venner.

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Gue ... 6096b.html

Sulalenning

Legg inn av Sulalenning » man jul 01, 2019 17:55:51

Kan vel ikkje akkurat klage på spilletid denne sesongen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jul 01, 2019 17:57:53

Aafk BØR halde på summen som er sett. Om Rosenborg meiner at han er den rette for dei, har dei jammen råd til å betale. Vil han vere sikra meir speletid der? Likevel meiner eg at det beste er at han blir verande ut tida si, han er under kontrakt, og det får han forholde seg til. Om han sutrer for det, får han enten spele på reservelaget eller sitte på tribuna. Klubben KAN IKKJE finne seg i en pengegrisk agent og en ung, uvitande spelar. Om klubben hadde markert dette, ville han nok etter ei stund komme luskande tilbake, og bedt om unnskyldning for n' te gang. Uten speletid i denne tida er han nok ødelagt som fotballspiller, vil han verkeleg det?

weasel

Legg inn av weasel » man jul 01, 2019 18:39:55

Det beste han kan gjøre er å prestere best mulig og fremstå som en profesjonell. Da kommer nok et akseptabelt bud. Sånn som han driver på nå ødelegger han for alle. Personlig synes jeg han virker litt utakknemlig i forhold til klubben som har tatt han hit og invesert ganske mye for å få han til å blomstre, både av tid og ressurser. Håper det ordner seg for alle her.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » man jul 01, 2019 19:55:11

1 mill euro var da veldig lavt. 2 mill euro burde en kunne oppnå med den kontraktslengden han har. Men det kan jo være 1 mill euro + bonuser + videresalgsrettigheter.

At talenter vil videre fra bakgårdskubber på nivå 2 i en lite attraktiv liga som Eliteserien er det normale. En kan ikke forvente å finne et talent med stor motivasjon til å bli bedre som er fornøyd med å være i en så lite attraktiv klubb. Han bør jo helst være i en klubb der det trenes på fransk, da vil han utvikle seg mye fortere på det taktiske, som er det som skal til for å spile på høyere nivå enn Eliteserien.

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » man jul 01, 2019 21:17:22

For noe bullshit. 1 mill euro er ikke hinsides for en så spennende spill. Store klubber i europa pøser ut penger på unge talentfulle spillere. Spesielt spisser.

Agenten til Pape er en forbanna gullgravende amatør.

Når Ålesund tar sjansen på en 19-åring fra Afrika og bruker masse tid og ressurser på å bygge han både som spiller og person, så forventes penger tilbake om han selges. Jeg skal love deg at speidere har FULL kontroll på norsk første divisjon. Der kan man finne mye spennende.

Aafk har solgt en og annen spiller før, av høyere kvalitet enn Pape er nå.

En ting sier jeg bare. Han skal IKKE til Rosenborg. Om ham skal en plass, så skal han ut av landet. Ikke opp i barteland om han har så høye ambisjoner som ham selv påstår.

gaddag

Legg inn av gaddag » man jul 01, 2019 21:57:37

Enig. Salg til RBK bør doble prisen.. ;)

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man jul 01, 2019 23:56:47

Skjønner ikke helt tankemønsteret til Pape! Hvorfor babler han plutselig nå om Rosenborg?
For det første er ikke Rosenborg det det en gang var, og i år tror jeg ikke de kvalifiserer seg til noe annet enn å holde seg i eliteserien.
Hvorfor ikke heller innfinne seg med situasjonen han ER i, og slutte med alt dette tullet som gjør at han får lite spilletid.
Han bør heller tenke på å hjelpe laget sitt til opprykk og Norgesmestere i cupen, da blir det Europa-gruppespill neste år og et fantastisk utstillingsvindu for egen karriere!
Dette får han ikke i Rosenborg neste år.
Grunnen vi nå har fått fra klubben når det gjelder lite spilletid er jo noe så enkelt at han er en uspiselig, egoistisk surpomp som bare tenker på seg selv!
Dvs han har satt seg selv i den situasjonen han selv og familien sin er så bekymret for!
Å messe rundt i tide og utide om at du vil bort hjelper jo ikke akkurat på spilletiden da!
Makan til type!! :-/
Akkurat nå er jeg drittlei hele fyren, og mener han bør sendes på dør før han forpester hele spillergruppa!

Superfly

Legg inn av Superfly » tir jul 02, 2019 00:47:55

Får vi opp mot 10 mill for Pape !! - så selg i vei. Å ha han gående sutrende rundt øker ikke akkurat verdien. Skjønner forøvrig godt at Agdestein ikke er fornøyd. Å sette inn Pape mot S Ulf var direkte unfair mot Agdestein. Kan vise seg å være en tabbe av Bohinen.

Filer

Legg inn av Filer » tir jul 02, 2019 01:06:25

SandMan65 skrev:
man jul 01, 2019 23:56:47
Akkurat nå er jeg drittlei hele fyren, og mener han bør sendes på dør før han forpester hele spillergruppa!
Og akkurat her mener jeg LB tar store sjanser og spiller et høyt spill med lagånden og miljøet innad i spillegruppa. Selv om han sier at det var et jævlig valg, kan dette lett medføre at miljøet surner. Og da bidrar også LB til at det kan oppstå ei negativ stemning. Det er ikke bare Pape som har ambisjoner i Aafk. Han har kun ambisjoner for sin egen karriere, mens de som blir satt ut gir uttrykk for at de også har ambisjoner på laget sine vegne.

Brehme

Legg inn av Brehme » tir jul 02, 2019 08:54:16

Superfly skrev:
tir jul 02, 2019 00:47:55
Å sette inn Pape mot S Ulf var direkte unfair mot Agdestein. Kan vise seg å være en tabbe av Bohinen.
Det ligger jo i kortene at LB ikke får fornyet kontrakt med Aafk, og da er det helt naturlig og veldig forståelig at han plukker frukten som henger lavest. Med 4 mnd igjen å jobbe så er fokuset til LB på et opprykk på CV`en, og da blir selvsagt ikke følelsene til Agdestein prioritert.

Hadde LB hatt kontrakt lenger enn ut sesongen, så tror jeg prioriteringene hadde vært annerledes.

Binge

Legg inn av Binge » tir jul 02, 2019 09:58:35

Brehme skrev:
tir jul 02, 2019 08:54:16
Superfly skrev:
tir jul 02, 2019 00:47:55
Å sette inn Pape mot S Ulf var direkte unfair mot Agdestein. Kan vise seg å være en tabbe av Bohinen.
Det ligger jo i kortene at LB ikke får fornyet kontrakt med Aafk, og da er det helt naturlig og veldig forståelig at han plukker frukten som henger lavest. Med 4 mnd igjen å jobbe så er fokuset til LB på et opprykk på CV`en, og da blir selvsagt ikke følelsene til Agdestein prioritert.

Hadde LB hatt kontrakt lenger enn ut sesongen, så tror jeg prioriteringene hadde vært annerledes.
Ligger det virkelig i kortene at LB ikke får fornyet kontrakt med AaFK? Når stallen er finjustert til en formasjon som LB er alene om, cupfinale er en god mulighet og man resultatmessig har prestert særdeles bra samtidig som prestasjonskurven har vært stadig stigende så ville det vært fullstendig galemathias om man valgte å starte fra scratch med en ny trener med ny formasjon og med egne tanker om hvilke spillertyper han ønsker i troppen. Eneste som bør hindre en fornyet kontrakt for LB er om resultatene bråstopper rett over ferien. Om ikke bør kontrakten være ferdig signert senest i september.

Hva Agdestein angår er det tydelig at han ikke inngår i planene fremover, som seg hør og bør egentlig iom at han i beste fall er en god Obos-spiss. Når man spiller siste kamp før ferien, kampen etter at AaFK gikk på sitt første tap, på hjemmebane, så skulle det bare mangle om ikke LB skal kunne ta et sidesteg vekk fra linjen som har sørget for at Gueye kun har 8 kamper fra start så langt i sin karriere. En seier var EKSTREMT viktig og Bohinen valgte således fullstendig rett. Gledelig å se at Bohinen klarte å sette høstsesongen foran personlige prinsipper.
Sist redigert av Binge den tir jul 02, 2019 10:11:11, redigert 1 gang totalt.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tir jul 02, 2019 10:10:30

Det eneste Pape oppnår er å redusere sine egne muligheter til å havne i en 'toppklubb'. Sånn oppførsel er det ingen klubber som ønsker, og fortsetter han å vise så dårlige holdninger kan drømmen hans bli knust før han aner. Pape er for tiden (sammen med agenten) sin egens største fiende.

Om han virkelig skal oppnå drømmene sine må det full skjerpings til NÅ.

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jul 02, 2019 11:02:16

Saksa fra VG om missfornøyd spiller som fronter lite spilletid og trenerens disposisjoner! Ikke populært i NOEN klubber/spillergrupper når enkeltspillere driver med solo-utspill!

"– Selvfølgelig. Jeg snakket med ham i går (lørdag). Han fremstår ydmyk i forhold til sin egen prestasjon, men også veldig frustrert. Derfor ville jeg ikke ta ham med. Jeg følte ikke han var klar for å ta på seg Brann-drakten i dag, sier Nilsen og legger til:

– Vi skal jobbe mer med dette senere. Jeg vil se om det han sier, er det han faktisk mener.

Brann-spiller Veton Berisha mener lagkamerat Bamba ikke burde uttalt seg som han gjorde.

– Kritikken Lars Arne har fått har ikke vært greit. Har spillere meninger skal det komme til gruppen eller direkte til treneren, så vi kan ta det opp. Det er ikke slik vi oppfører oss som fotballspillere, sa Berisha til Eurosport."

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir jul 02, 2019 13:02:11

Tviler på at Gueye er i klubben når høsten kommer sånn som han holder på. Det er i alle fall tydelig at han tenker på egen karriere framfor det meste annet. Merkelig at han signerte for AaFK når han tydeligvis ikke har tida til å være her. Når han fordufter håper jeg det blir langt vekk, minst av alt til to visse klubber som er feid ut av cupen. Kina kunne kanskje passe?

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tir jul 02, 2019 14:08:07

Vil overraske meg stort om klubben selger nå. Oppsiden er gode prestasjoner og større sjanse for opprykk. Nedsiden er tribunetilværelse og resten av laget må gjøre jobben. Men den risken må vi ta, og da samtidig signaliseres det hva som forventes i Aafk.

Et salg vil vil være et knefall for sutring og minske sjansen for opprykk, det kan ikke klubben gjøre.

Brehme

Legg inn av Brehme » tir jul 02, 2019 14:49:33

Binge skrev:
tir jul 02, 2019 09:58:35
Ligger det virkelig i kortene at LB ikke får fornyet kontrakt med AaFK? Når stallen er finjustert til en formasjon som LB er alene om, cupfinale er en god mulighet og man resultatmessig har prestert særdeles bra samtidig som prestasjonskurven har vært stadig stigende så ville det vært fullstendig galemathias om man valgte å starte fra scratch med en ny trener med ny formasjon og med egne tanker om hvilke spillertyper han ønsker i troppen. Eneste som bør hindre en fornyet kontrakt for LB er om resultatene bråstopper rett over ferien. Om ikke bør kontrakten være ferdig signert senest i september.
Gode argumenter for at Aafk ønsker å beholde LB, men jeg kan ikke se de samme argumentene for at LB skal ønske å forlenge. Kritiske supportere, dalende interesse, stadige kutt i budsjett ...

sindre2

Legg inn av sindre2 » tir jul 02, 2019 15:35:30

Brehme skrev:
tir jul 02, 2019 14:49:33
[...] Kritiske supportere, dalende interesse[...]

Tja, personlig har jeg en følelse av at interessen blant folket er økende, spesielt etter skalpene mot molde og RBK!

Guru

Legg inn av Guru » tir jul 02, 2019 16:08:58

sindre2 skrev:
tir jul 02, 2019 15:35:30
Brehme skrev:
tir jul 02, 2019 14:49:33
[...] Kritiske supportere, dalende interesse[...]

Tja, personlig har jeg en følelse av at interessen blant folket er økende, spesielt etter skalpene mot molde og RBK!
Eg syns Bohinen har begynt å bli meir ein av oss i det siste. Anstrenger seg meir, seier dei rette tinga. Virker nesten som han bryr seg meir. Har tre alternativ:

1.Det romantiske. Aalesund har gjort noko med han.
2.Det kyniske. Han vil ha ny kontrakt og gjer seg deilig.
3.Det tredje. Eg innbiller meg heile greia.
Nokon veit bedre enn andre

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tir jul 02, 2019 16:12:42

Pape må ha veldig dårlige rådgivere om han tror han passer inn i spillestilen til RBK. Han er ingen springe spiller. Har ikke kropp til det og om han får den type kropp så mister han alt som gjør at han kan få fremtidig suksess. Om han skulle gå til en annen klubb i Norge så er nok Brann, RBK, Sarpsborg og Haugesund de klubbene han definitivt burde holde seg unna.

PS: Endringa en har sett hos LB i det siste er Izunna. Han forstår tydligvis ikke norsk så han vender opp og spiller ballen fremover. Selvfølgelig kommer entusiasmen om ballen blir spilt fremover.

Filer

Legg inn av Filer » tir jul 02, 2019 16:54:28

sindre2 skrev:
Suksess er ferskvare. Det må nok mer til for at interessen skal ta seg nevneverdig opp. Det er likevel en bra begynnelse. Men da må vi også få bort forsmedlige tap som f eks Raufoss-kampen.

En annen liten ting, og kanskje jeg er litt pirkete, kan vi ikke diskutere og "synse" om LB i tråden "Hovedtrener Lars Bohinen så langt... "? :)

sindre2

Legg inn av sindre2 » tir jul 02, 2019 20:57:00

Filer skrev:
tir jul 02, 2019 16:54:28
sindre2 skrev:
Suksess er ferskvare. Det må nok mer til for at interessen skal ta seg nevneverdig opp. Det er likevel en bra begynnelse. Men da må vi også få bort forsmedlige tap som f eks Raufoss-kampen.

En annen liten ting, og kanskje jeg er litt pirkete, kan vi ikke diskutere og "synse" om LB i tråden "Hovedtrener Lars Bohinen så langt... "? :)
Bohinen kan diskuteres der, ja. Jeg mener dog Gueye skal ha mye av æren for den økende entusiasmen blant folket. Han skaper noe omtrent hver eneste kamp, og kan snu et kampbilde på hodet i løpet av få minutter!

Selv om det er mye rart utenfor banen, syns jeg han bidrar på en særs god måte på banen, så også i kampen mot Sandnes Ulf

Filer

Legg inn av Filer » tir jul 02, 2019 22:18:39

sindre2 skrev:
tir jul 02, 2019 20:57:00

Jeg mener dog Gueye skal ha mye av æren for den økende entusiasmen blant folket.
Helt klart at en spiller av hans kaliber er med på å øke underholdningsverdien og følgelig interessen for mange publikumere. Vi har hatt slike typer tidligere og jeg er ikke i tvil om at de var med på å holde oppe tilskuertallene. Jeg har vært på mange kamper de to siste sesongene og må bare innrømme at jeg ofte har kjeda meg selv om resultatet har endt med seier. Som tilskuere har vi sikkert ulike oppfatninger av hva som er god og underholdene fotball og ikke. Men for min del er det viktig at vi har signaturspillere som kan overraske og begeistre. Gueye er utvilsomt en slik type. Castro er på god vei til å bli det, men der stopper også sammenligningen.
Håper vi får ro rundt situasjonen med Gueye, og da gjerne få han bort. Jeg liker ikke å se spillere som selv ikke har lyst å være der.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons jul 03, 2019 00:06:33

Uenig med sistnevnte, ...gjerne få han bort............ Om klubben "får han bort", som du skriv, vil nok publikuminterressa dale meir, og dette har ikkje klubben råd til. Bedre at han blir, han er på kontrakt, og klubben bestemmer dette. Om han ikkje er interressert i å spille, får han berre sitte på tribuna til han får vit. Han veit nok at kariera hans er ødelagt om han må sitte å vente kontraktstida si uten å yte en dritt. Kven ønsker vel en slik spiller? Aafk bør her sette hardt mot hardt, og ikkje la han gå uten at noen betaler 10-12 mill. Det er han verdt om noen år, om han tar til vit. Vi ser kvar gong han kjem inn på laget, ting byrja skje og publikum venter berre på at han gjer det store, det har han også gjort mange ganger. Nei, her bør Aafk berre sitte stille og vente på at han tar til fornuft, for det vil han nok gjere, før eller seinare. Har foresten noen forklart han at han kan komme langt om han har vit til å vente og utvikle seg i klubben. Europaspill neste sesong, ??, bra utstillingsvindu, det........... Men noen må få han til å forstå dette..........

Filer

Legg inn av Filer » ons jul 03, 2019 00:28:27

:D Jeg sa ikke få han bort for enhver pis.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons jul 03, 2019 11:49:28

Aafk må bevise for seg selv og for kommende signeringer at de kan utvikle og selge videre med god fortjeneste til klubben.

Prosjektet med å utvikle og selge Pape blir da veldig viktig. Klubben må lære hva en skal bli bedre på, og omgivelser må se at Aafk lykkes med å utvikle og la spillere ta store karrieresteg.

Jeg syns Pape kan få tilbud om ny kontrakt. En kort forlengelse på et halvt år mot en prestasjons- og lojalitetsbasert forbedret kontrakt. En der han tjener bra om han er lojal og presterer bra, men der sutring ikke lønner seg.

Da får han sendt penger hjem, og agenten vil få mindre innflytelse.

Men hvor er årets talent? Vi må ikke ha noen spillere i sommer om vi beholder alle, så vi bør hente inn 2 nye talenter. Og de må vi ha et mindre turbulent forhold til enn det Aafk har latt utvikle seg med Pape. Jobber Vågnes fremdeles for Aafk/Tango?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » ons jul 03, 2019 20:45:35

<t>Jeg er helt enig i at Aafk må tilby Gueye ny og forbedret kontrakt som plaster på såret for å ikke bli solgt. Han har vært her i 1,5 år uten at klubben har villet gi han tillit. Han har blitt brukt som 3-4 valg stort sett hele tiden. Alikevel så har han blitt bedre hele tiden. Til og med i dag er han et 3 valg, og om Agdestein kommer i form blir han et 4 valg. For alle som følger Aafk er det uforståelig at han ikke er førstevalget. Da er det ikke rart at også han synes det er uforståelig. At RBK ønsker å kjøpe han og ikke Fridjonson, Agdestein eller Castro bekrefter jo dette, og bekrefter at LBs behandlig av han kanskje ikke har vært en inner-10er.</t>

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor jul 04, 2019 17:23:26

LB har behandla Pape på en dårleg måte fra dag en, det er egentlig ikkje rart at Pape ønsker deg bort. Men no MÅ KLUBBEN ta dette på alvor, og gjerne få ei forklaring fra LB på kvifor han behandler han som han gjer. Det har blitt litt bedre den siste tida, men eg er ikkje sikker på kvar LB står i dette spørsmålet.
Pape hadde vore lang bedre enn han er no, om han hadde blitt satsa skikkeleg på fra dag en. Klubben må strekke seg LANGT for å beholde Pape, dette er en stor diamant som kan gi stor gevinst seinare.

Filer

Legg inn av Filer » fre jul 05, 2019 02:48:14

Krå Myra skrev:
ons jul 03, 2019 11:49:28

Jeg syns Pape kan få tilbud om ny kontrakt. En kort forlengelse på et halvt år mot en prestasjons- og lojalitetsbasert forbedret kontrakt. En der han tjener bra om han er lojal og presterer bra, men der sutring ikke lønner seg.
Vet ikke om det hjelper stort. Tror kanskje problemet Pape/LB er mer komplekst enn det vi forestiller oss. Med en slik kontrakt må han nødvendigvis få lovnader om mer spilletid. Det kan ikke bare være prestasjoner på trening han skal få prestasjonsbasert lønn på. Kan også tenke meg at det kan være problematisk å definere hvilke prestasjoner som skal telle på lønningsdagen. Og så spørs det om LB gir han mer spilletid. Frem til nå har det virka som om at LB ikke vil bruke han i kamp med mindre han ikke har noen alternativ. Det kan ha mange grunner. En som er relativt åpenbar, er at han ofte ikke spiller så bra når han starter i første-ellveren.

Personligheter begge to, det spørs om der er plass for begge. I alle fall en grunn til at treneren ikke har fått orden på kontraktsforlengelse enda.

faani

Legg inn av faani » fre jul 05, 2019 14:38:49

Eg har mange ganger lurt på korfor Pape ikkje får meir spilletid. Han har i fleire kampar utgjort forskjellen, til AaFKs fordel.
Det er jo heller ikkje så rart, at afrikanaren ynskjer seg til ein større klubb.
La han få gå, men kanskje må han få beskjed om å vente til etter sesongen? Å tviholde på ein spelar, er ikkje så veldig smart.

Svar