Moderator: Arcturus

F.I.L.

Re: Florø - Ålesund

Legg inn av F.I.L. » man aug 13, 2018 13:21:17

Hadde vi bare hatt et valg da Arcturus. Blir ikke helt riktig å si at vi får det vi betaler for når vi sitter med bare et valg.

Guru

Legg inn av Guru » man aug 13, 2018 15:01:57

For min del er eg ganske happy med at alle OBOS-kampane blir vist direkte. Eitt kamera, samt en innraska forbipasserende til å kommentere. Eit ganske bra tilbud, med heilt minimale kostnader. Å auke kvaliteten på sendinga vil koste mykje meir. To ekstra kamera vil sikkert fordoble kostnaden. Kor mykje bedre blir sendinga? Kor mange kamera treng vi? Og trengs det ein lokal miksegjeng, i staden for den sentrale (?) som kjører reprisene i dag?

Vi har spelt oss ned i undergrunnen. Vil vi ha skikkelige produksjoner, så får vi kome oss dit slikt finns.
Nokon veit bedre enn andre

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man aug 13, 2018 19:18:36

Guru, sammenligna med fotballeuropa så finnes det ikke god produksjon i eliteserien heller. Produksjonen er ok så lenge det spilles en singel kamp. Men men noen er fornøyd med det meste uansett hvor dårlig tingenes tilstand er.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man aug 13, 2018 23:48:29

F.I.L. skrev:
man aug 13, 2018 13:21:17
Hadde vi bare hatt et valg da Arcturus. Blir ikke helt riktig å si at vi får det vi betaler for når vi sitter med bare et valg.
På en måte kan du si det likevel.
Fordi da TV2 hadde produksjonen, og tok 299 pr mnd for tilgang, så valgte bl.a jeg å avstå. Da tjener TV2 mindre, og de kunne trolig ikke forsvare å legge inn anbud som krever den prisingen fordi markedet ikke tok det.
Eurosport har derimot lagt seg på en billigere linje. Flere vil sannsynligvis kjøpe det når prisen er 1/3, og forhåpentligvis kan de forsvare det økonomisk.

Jeg har dermed, ved å velge det bort i fjor pga pris, vært med på at TV2 skulle gi opp rettighetene, og at en billigere aktør skulle vinne anbudet. Jeg alene er ikke representativ for markedet, men erfaring tilsier at ofte tenker mange det samme (eller i ca samme retning) som meg rundt slike ting.

Jeg hadde satt meg en grense for hvor mye jeg var villig til å betale pr mnd for et TV-abonnement som jeg kun vil bruke til å se AaFK de gangene jeg ikke kan gå på kamp. TV2 var over den grensa. Eurosport er innafor. Og det valget er jeg ganske trygg på. Jeg bruker markedskreftene for å prøve å oppnå det jeg vil, og denne gangen lyktes jeg, nemlig å få ned prisen på TV-tilgang til AaFK. Og jeg er happy med å få litt mindre kvalitet i produksjonen mot en så mye lavere pris. Helt ok.

Dessuten kan vi se at Eurosport prioriterer Eliteseriekampene med bedre produksjon, slik at neste år, når vi har rykket opp, vil trolig AaFK-kampene være bedre produsert. Og hvis de fortsetter med 99,- pr mnd vil jeg anse det som en seier for forbrukerne. Du kan si at forbrukerne valgte ved å ikke kjøpe TV2s produkt i fjor, i store nok mengder.

:)

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » ons aug 15, 2018 14:49:14

Guru skrev:
man aug 13, 2018 15:01:57
For min del er eg ganske happy med at alle OBOS-kampane blir vist direkte. Eitt kamera, samt en innraska forbipasserende til å kommentere. Eit ganske bra tilbud, med heilt minimale kostnader. Å auke kvaliteten på sendinga vil koste mykje meir. To ekstra kamera vil sikkert fordoble kostnaden. Kor mykje bedre blir sendinga? Kor mange kamera treng vi? Og trengs det ein lokal miksegjeng, i staden for den sentrale (?) som kjører reprisene i dag?

Vi har spelt oss ned i undergrunnen. Vil vi ha skikkelige produksjoner, så får vi kome oss dit slikt finns.
100% enig Guru :!:

Klarer ikke å se på Tippeliga og engelske TV-kampsendigner av èn(1) eneste grunn:
'' 2 kampreportere som har et voldsomt ego og behov for å makere seg selv før, under og ikke minst etter kamp''
Orker ikke disse folka. :!:
Derfor er det en nyyyytelse å se på OBOS kamper, ingen jekla reporter ' med ''oppmerksonhets behov''

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » ons aug 15, 2018 14:53:43

Det samme gjelder Tour de France sykling (stikkord: Paasche) og langrenn om vinteren også.
Dette blir off topic, men nå ble jeg så engasjert angåedne elendige sportsreportere.
Jeg klarer ikke opptil 5 kalkelende NRK reportere på langrenn ,med samme ovennevnte behov, snakke i munnen på hverandre.

Ser allltid på SVT. saklig og rolig, og hvem kan for gudskyld kopiere genene til SVT - reporter Jacob Hård :?:
Verdens beste

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons aug 15, 2018 22:52:51

Even beinløs, heldigvis så er det flere meninger om dette. TdF kommentatorene er verdens beste. Hvis ikke kommentatorene skal få lov å være litt sjåvenistisk når en norsk løper kjemper om seier blir det fryktelig kjedelig, som de svenske...

Og hva er så fantastisk med han Bergenseren som kommenterte Florø-AaFK feks? Godt kamuflert Florø supporter. Setter ikke spørsmål ved noen situasjoner. Bare jatter med og er likeglad.

Svar