Svar
Arcturus

Re: Kamptråd 29: Aalesund vs Levanger - Søndag 4.november 12.00

Legg inn av Arcturus » ons okt 31, 2018 20:00:57

Ja, antakelig...

gaddag

Legg inn av gaddag » ons okt 31, 2018 20:33:09

Jeg er ikke enig i at Carlsen har vært så dårlig i år. Tvert om har hans innsats vært svært god og han har blitt en langt mye bedre teknisk spiller enn tidligere.
MEN..jeg er 100% enig i at disse konstante støttepasningene og spill mot eget mål har vært en mare av dimensjoner. Og er sikker på at dette er noe han faktisk SKAL gjøre i det systemet vi har. Om han hadde fått beskjed om å tørre mer fremover og sjanse mer på gjennombrudd så hadde han gjort det.

Hadde alle spillerne vist Carlsens innsats og iver hadde vi vært klare for ES allerede.

trippelf

Legg inn av trippelf » ons okt 31, 2018 22:01:02

100% enig Gaddag, dette har jo Fagermo m flere også nevnt ved flere anledninger! I kampen mot Viking f.eks ga Carlsen jernet og pushet de andre. Det er ikke han som er utfordringen i dagens AaFK, det er i all hovedsak slik jeg ser det keeper og kantspillere. Mangelen av kreativ kraft har vi vært klar over hele sesongen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons okt 31, 2018 22:02:03

Støtter det som Gaddag sier her ang Carlsen. LB er nok den som må stå til rette for denne situasjonen vi er i no.

jast

Legg inn av jast » ons okt 31, 2018 22:08:38

1aafk skrev:
ons okt 31, 2018 22:02:03
Støtter det som Gaddag sier her ang Carlsen. LB er nok den som må stå til rette for denne situasjonen vi er i no.
Helt enig, det er LB sitt egoistiske ønske om at HAN skal lykkes med 3-5-2 som gjør at vi ikke er topp 2 lenger.

lhmr

Legg inn av lhmr » ons okt 31, 2018 22:43:26

Hvis AaFK vinner de to siste er sjansen egentlig veldig stor for opprykk.
Da sier det sitt at man nærmest har gitt opp håpet om Eliteserien neste år når kampene som er igjen er mot 16.plassen og 12.plassen. AaFK har vært så dårlige i år at det rett og slett er vondt.

Har hatt noen muligheter til å se de denne sesongen, men droppet det fordi jeg rett og slett ikke har hatt lyst. Dette har før i år vært helt utenkelig. Nå skal jeg se siste serierunde mot Strømmen, men det er nesten mer fordi jeg får dårlig samvittighet for å ikke ha sett Aalesund enn at jeg har så veldig lyst. Har sett kampene på tv, men å bruke tid og penger utover dette har ikke vært aktuelt. Og fortsetter Bohinen som trener neste år sier jeg opp Eurosport. Da er pengene bedre brukt andre steder.

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons okt 31, 2018 23:23:23

Etter den seneste artikkelen om AaFK på smp.no, tolker jeg det dithen at det ligger an til en Gueye fra start mot Levanger!

+sak https://www.smp.no/100Sport/fotball/Boh ... 3792b.html

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor nov 01, 2018 00:56:03

Kan noe gi et referat på dette, gidd ikkje kjøpe et abbonement på smp. Har heller ikkje avisa, er møkk lei heile smp. At Pape får plass i strartelveren, er vel fordi det etterkvart har blitt et massivt press om dette her på SC. Så det hjelper, sjølv mot en bastant trener med sitt syn. MEN, vi får no sjå om dette blir slik. 3 i angrep dei siste to kampane, det hadde det nok blitt mål av, skal du sjå............

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 01, 2018 10:37:51

Lardboy skrev:
ons okt 31, 2018 19:11:23
Arcturus skrev:
ons okt 31, 2018 18:24:52
Drømmer om 4-3-3 ja..
At Bohinen skal skifte formasjon nå er vel omtrent like sannsynlig som at paven blir protestant.
Eg leste om ein kar som hadde studert straffespark. Hadde gått gjennom, sett og telt ein heilt flokk. Kategorisert dei. Høgt,lavt, hardt, svakt, høgre, venstre. Og det var ein ting som var heilt klart. Straffene som blei plassert midt i mål hadde absolutt størst sjanse til å bli skåring. Men ikkje 100%. Enkelte gongar blei målmannen stående og fekk ballen enkelt dalende rolig i hendene sine.
Så trakk han konklusjonen. Straffeskytterane lar vere å velge den beste løysinga av frykt for å sjå teite ut dersom dei feiler. For det er berre å innrømme det. Vi har sett det skje. Slike straffer frå obskure kamper som ser heilt håplause ut. Som gjerne blir sendt på runddans i det som finns av sportssendinger og som for allt id vil ligge på youtube linka til speleren sitt navn. Då risikerer speleren heller at keeperen tipper rett og redder.

Oversatt til oransj handler det sjølvsagt om at vi må gjere det beste forsøket vi kan på å vinne dei to siste kampane. Uansett kva vi velger, så er det ein mulighet for at vi mislykkes. Men vi må velge den som gir størst sannsynlighet til å lykkes. Om det skulle sjå dumt ut er strengt tatt ikkje viktig, sjølv om det heilt klart vil vere belastende i ettertid.

Her kjem 3-, 4- og 5-backslinjene inn. Kva skal vi satse på? I dagens Sunnmørspost er Bohinen intervjua. Han lanserer 3-4-3 som eit alternativ til 3-5-2, men legg til at "ein speler som Gueye i så fall er mindre aktuell". Dei har nemlig diskutert han litt. Så spør journalisten "en firebackslinje er helt uaktuell å prøve nå?" Det er det visst. "Ja, det ville ha vært ren gambling å innføre en helt ny formasjon nå helt mot slutten av sesongen," svarer treneren.

Det finns to alternativ. Vi må velge det eine, kan ikkje velge begge. Enten speler vi med trebackslinje, slik vi har gjort og trent på heile sesongen. Eller så bytter vi til ei firebackslinje. Begge deler kan fungere, begge deler kan feile. Dersom vi fortsetter som før legger Bohinen skallen på blokka. Alle ser at det har fungert dårlig over tid. Vi har lykkes dårlig i det siste. Strengt tatt har vi ikkje sprudla nokon gong. På den annen side har han heilt rett. Det er gambling å legge om formasjonen på få dagers varsel. Firebackslinje er sjølvsagt ingen heksekunst. Alle spelerane har spelt slik mesteparten av livet. Men ikkje trent på det på eit år. Eit slikt formasjonsskifte no lukter desperasjon. Begge deler kan slå feil ut.

Det påstås at Lars Bohinen er ein kyniker. At resultatet trumfer alt. (Enkelte påstår at formasjon rangerer endå eit hakk høgare, men det betyr nok helst berre at han har veldig tru på at formasjonen er den beste for å oppnå suksess. Spørsmålet er om det kun gjeld i langt perspektiv eller om det også gjeld i tokampersperspektivet vi ser på no.) Det viktige no er å velge det som gir størst mulighet til suksess. Begge deler gir ein betydelig risiko. Enten ved å satse på noko som ikkje har virka på ei stund. Eller ved å satse på noko vi ikkje har trent på. Vær så god, Lars B; Valget er ditt. Søk ditt indre, finn det du trur vil gi oss 6 poeng dei neste to kampane. Ikkje bry deg om verken oss i allmuen eller dine eigne kjepphester. Gjer valget, ta støyten. Eller æra.
Nokon veit bedre enn andre

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor nov 01, 2018 11:20:34

Og dette er mot Levanger, det desidert svakaste laget i OBOS,kven skulle tru dette når sesongen starta? Får berre krysse fingrar og tær og håpe på det beste, for håpe, det er nok det einaste vi kan i denne situasjonen vi er i no. Truleg vil målforskjellen avgjere, så her er muligheita for å pynte på den, men er laget i stand til dette, ja, det veit vi søndag kl 14.00. Måtte dette endeleg gå vår vei.............

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tor nov 01, 2018 15:14:23

lhmr skrev:
ons okt 31, 2018 22:43:26
Hvis AaFK vinner de to siste er sjansen egentlig veldig stor for opprykk.
Da sier det sitt at man nærmest har gitt opp håpet om Eliteserien neste år når kampene som er igjen er mot 16.plassen og 12.plassen. AaFK har vært så dårlige i år at det rett og slett er vondt.

Har hatt noen muligheter til å se de denne sesongen, men droppet det fordi jeg rett og slett ikke har hatt lyst. Dette har før i år vært helt utenkelig. Nå skal jeg se siste serierunde mot Strømmen, men det er nesten mer fordi jeg får dårlig samvittighet for å ikke ha sett Aalesund enn at jeg har så veldig lyst. Har sett kampene på tv, men å bruke tid og penger utover dette har ikke vært aktuelt. Og fortsetter Bohinen som trener neste år sier jeg opp Eurosport. Da er pengene bedre brukt andre steder.
Sånn surmaga kommentar kan du ha for deg sjøl! Og vi som er glad i klubben drit i om du har eurosport eller ikkje!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor nov 01, 2018 16:30:20

Leedsfan, få høre noen oppmuntrende ord om situasjonen fra deg da. Bare for å få sagt det, surmaga kommentarer hører så absolutt hjemme på dette forumet iallefall i den situasjonen vi befinner oss i.

Eller mener du at bare de som svever på ei rosa sky og alt er fryd og gammen skal få ytre seg her inne?

Vær klar over år dette forumet speiler den situasjonen vi befinner oss i.

Kom heller ikke å påstå at du er gladere i klubben enn andre her inne. Jeg er eitrende forbanna på mye i klubben, men elsker likevel AaFK.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tor nov 01, 2018 16:51:18

F.I.L. skrev:
tor nov 01, 2018 16:30:20
Leedsfan, få høre noen oppmuntrende ord om situasjonen fra deg da. Bare for å få sagt det, surmaga kommentarer hører så absolutt hjemme på dette forumet iallefall i den situasjonen vi befinner oss i.

Eller mener du at bare de som svever på ei rosa sky og alt er fryd og gammen skal få ytre seg her inne?

Vær klar over år dette forumet speiler den situasjonen vi befinner oss i.

Kom heller ikke å påstå at du er gladere i klubben enn andre her inne. Jeg er eitrende forbanna på mye i klubben, men elsker likevel AaFK.
Bra du er glad i Aafk og ja alle skal komme til orde! Men når en person ikkje finn nokke positivt i en sesong. Som vi nesten har leda heile sesongen då må eg få reagere! Så kan vi vere enige om at haustsesongen har vore mistrøstig men så lenge det er håp vil eg møte opp å heie! Så får heller medgangssupporterane vere heime!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tor nov 01, 2018 17:27:04

Så lenge du sier at "sånne surmaga kommentarer kan du ha for deg selv" så sier du samtidig at ikke du vil lese sånne ting her inne. Da blir ikke alle stemmer hørt om du vil ha bort dette.

Vi har ledet serien omtrent fra start til mål. Problemet er bare at vi har "stivnet" fullstendig på oppløpssiden og eller hatt en del trøbbel i siste halvdel av løpet. Da hjelper det fint lite at vi har ledet omtrent hele veien. Vi er det 3. dårligste laget de siste 10 kampene. Tenk det. Med de resursene AaFK har hatt sammenlignet med omtrent hele forbanna OBOS-ligaen.

Hvis pokker må folk få ytre ALT de vil her inne uten at du skal kalle de medgangssuportere og andre ting. Medgangssuportere er også supportere. Moderator skal ta seg av om folk går over streken.

weasel

Legg inn av weasel » tor nov 01, 2018 18:06:28

1aafk skrev:
tor nov 01, 2018 00:56:03
Kan noe gi et referat på dette, gidd ikkje kjøpe et abbonement på smp. Har heller ikkje avisa, er møkk lei heile smp.
Men lese det vil du😁

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor nov 01, 2018 19:30:39

Weasel: JA, eg vil gjerne lese, tru meg på det. Men eg har ikkje sumpen som noe favoritt, sa opp mitt abbonement der for noen år siden, mest fordi eg var misnøgd med dekning og omtale av Aafk. FORSTÅ DET DEN SOM VIL. Har no fått den info eg treng, så denne oppmodinga er ikkje lenger aktuell.
Det som for meg, no, er aktuellt, er om noen veit kva + KANAL vår kamp går på på søndag. Eg er i Sunnfjprd, og får ikkje møte opp på stadion, da må en ta til takke med det neste beste. Finn ikkje ut kvar kampen blir vist............

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tor nov 01, 2018 19:38:22

1aafk skrev:
tor nov 01, 2018 19:30:39
Weasel: JA, eg vil gjerne lese, tru meg på det. Men eg har ikkje sumpen som noe favoritt, sa opp mitt abbonement der for noen år siden, mest fordi eg var misnøgd med dekning og omtale av Aafk. FORSTÅ DET DEN SOM VIL. Har no fått den info eg treng, så denne oppmodinga er ikkje lenger aktuell.
Det som for meg, no, er aktuellt, er om noen veit kva + KANAL vår kamp går på på søndag. Eg er i Sunnfjprd, og får ikkje møte opp på stadion, da må en ta til takke med det neste beste. Finn ikkje ut kvar kampen blir vist............Eurosport player og en av eurosport +kanalene!

weasel

Legg inn av weasel » tor nov 01, 2018 19:42:17

Jaja. Greit nok det. Uansett, jeg tror vikung går på et tap til helga og vi går på en seier. Vipps så er vi i førersetet til direkte opprykk. Det snur plutselig av og til😍

jast

Legg inn av jast » tor nov 01, 2018 19:49:07

Ingenting overasker meg i Obos i år, Plutselig så ender tabellen med AaFK på topp,Viking på andre og Mjøndalen på tredje. Umulig å spå noe som helst.

kløfta

Legg inn av kløfta » tor nov 01, 2018 20:07:53

Det eneste som betyr noe er seier på søndag. Hva som skjer etter det avhenger av flere enn Aafk

AaFK, QPR og Cruzeiro

Så lenge innsatsen er på topp så får vi heller akseptere å tape noen kamper.

gaddag

Legg inn av gaddag » tor nov 01, 2018 21:09:44

Jeg er enig at det kan høres litt skremmende ut og endre formasjoner til denne kampen. Men på den andre siden så kan vi bare belage oss på Obos neste år om vi skal spille som mot Viking og Sogndal !
Hva de velger av formasjoner og taktikk bryr jeg meg lite om. Men jeg KREVER at de angriper som ville barbarer og ofrer både gelesveisen og barberte legger til de oppgjørene som står foran oss nå. HVER ENESTE duell skal vinnes, Levanger og Strømmen skal ikke ha det gøy når de møter oss. Og de spillerne som ikke vil være med på dette blir hjemme eller i beste fall på benken.

Guru: Om alle gjorde det sikre og satte straffene midt på mål så tror jeg keeperne hadde hatt en relativ enkel jobb.. ;)

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor nov 01, 2018 21:45:05

Støtter Gaddag, det eneste eg FORVENTER på søndag er et Aafk lag som jobber og slit som F..... Når kampen er slutt, forventer eg at spelarane ligg strødd rundt på matta og tar seg innatt etter en kraftanstrengelse som dei ikkje har vore borti tidlegare. Berre med hard jobbing, kan denne kampen vinnes, vi treng også mange mål, det kan vi få til her. NOEN SOM VET KVA + KANAL KAMPEN BLIR VIST PÅ????

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » tor nov 01, 2018 22:13:47

Kampen blir sendt på Eurosport player og på en av Eurosport +kanalene! Fant ut no at den går på Eurosport 1

lhmr

Legg inn av lhmr » tor nov 01, 2018 22:50:14

Leedsfan skrev:
tor nov 01, 2018 16:51:18
Bra du er glad i Aafk og ja alle skal komme til orde! Men når en person ikkje finn nokke positivt i en sesong. Som vi nesten har leda heile sesongen då må eg få reagere! Så kan vi vere enige om at haustsesongen har vore mistrøstig men så lenge det er håp vil eg møte opp å heie! Så får heller medgangssupporterane vere heime!
Medgangssupporter er jeg så definitivt ikke. Jeg har sett 99% av alle kampene til Aalesund siden 2007. Og ja det er første året AaFK var tilbake i Eliteserien, men det var da jeg omsider hadde mast nok til at faren min punget ut så vi fikk sett på. Jeg har ved en hver mulig anledning sett AaFK live uavhengig av tabellsituasjon, form osv. Om jeg hadde vært medgangssupporter hadde jeg først vært kritisk nå, når ting går dårlig. Det er imidlertid ikke tilfellet.

Jeg synes AaFK har spilt kjedelig og uinspirerende fotball i hele år. Jeg synes det er trist å se de spille hjemme mot Tromsdalen og la de styre store deler av spillet fordi det virker som man ikke har tillit til at spillerne klarer å spille offensiv fotball og skape et grunnspill som holder mål i OBOS. Den meningsløse dunkingen opp fra forsvaret, krydret med noen oppspill til midten som så slår tilbake til forsvaret som dunker opp er så langt unna det jeg står for fotballmessig at det faktisk gjør litt vondt å se på.

Jeg er selv trener (nei ikke på noe høyt nivå), og det er stikk motsatt av det laget mitt har jobbet med i hele år. Vi har terpet på hurtige valg, pasningstempo, aggressivitet og intensitet i hele år og når jeg da benker meg foran tven og ser AaFK i gåtempo i store deler av kampene er det rett og slett ikke gøy å se på. For å være ærlig hadde jeg vært veldig mye mer fornøyd om jeg hadde sett bedring i angrepsspillet, mer tempo i ballen, aggressivitet og intensitet uten ball (ofte nesten helt fraværende) selv om man kanskje hadde blitt tatt på noen overganger og endt opp med litt færre poeng.

Slik jeg ser det har AaFK nå en filosofi som ikke utvikler fotballspillerne videre. Da blir det vanskelig å se hva den røde tråden i klubben skal være og hva man jobber mot. Med denne filosofien kan man kanskje berge et opprykk som strengt tatt ikke burde blitt så spennende, og det kan godt være man forsvarer inn nok poeng til å holde plassen neste år også. Men hva gjør man etter det? Når man i så stor grad har lagt opp spillet etter motstanderen blir det vanskelig å omstille seg til å utvikle en egen spillestil som faktisk er nødvendig om man vil ta det neste steget og på sikt jobbe seg oppover på tabellen i Eliteserien. Dit synes jeg ikke klubben er på vei. Tvert imot føler jeg man har tatt et stort steg tilbake, og det er skuffende i en sesong der jeg håpet man skulle klare å få på plass en grunnmur man kunne bygge videre på. Det er tross alt det positive når man først rykker ned. Man får muligheten til å bygge noe nytt, og den muligheten føler jeg dessverre vi ikke har tatt godt nok vare på.

Jeg kommer naturligvis til å følge AaFK tett uansett opprykk eller ikke og uansett Bohinen eller ikke, men jeg har andre ting i livet jeg merker AaFK faller litt på prioriteringslisten min når jeg gang på gang sitter gjennom 90 kjedelige minutter og synes AaFK fremstår feige i en liga der de burde angrepet hver kamp. Og akkurat det tror jeg ikke at jeg er alene.

lhmr

Legg inn av lhmr » tor nov 01, 2018 22:52:00

lhmr skrev:
tor nov 01, 2018 22:50:14
Leedsfan skrev:
tor nov 01, 2018 16:51:18
Medgangssupporter er jeg så definitivt ikke. Jeg har sett 99% av alle kampene til Aalesund siden 2007. Og ja det er første året AaFK var tilbake i Eliteserien, men det var da jeg omsider hadde mast nok til at faren min punget ut så vi fikk sett på. Jeg har ved en hver mulig anledning sett AaFK live uavhengig av tabellsituasjon, form osv. Om jeg hadde vært medgangssupporter hadde jeg først vært kritisk nå, når ting går dårlig. Det er imidlertid ikke tilfellet.

Jeg synes AaFK har spilt kjedelig og uinspirerende fotball i hele år. Jeg synes det er trist å se de spille hjemme mot Tromsdalen og la de styre store deler av spillet fordi det virker som man ikke har tillit til at spillerne klarer å spille offensiv fotball og skape et grunnspill som holder mål i OBOS. Den kampen vant de for øvrig 4-0. Den meningsløse dunkingen opp fra forsvaret, krydret med noen oppspill til midten som så slår tilbake til forsvaret som dunker opp er så langt unna det jeg står for fotballmessig at det faktisk gjør litt vondt å se på.

Jeg er selv trener (nei ikke på noe høyt nivå), og det er stikk motsatt av det laget mitt har jobbet med i hele år. Vi har terpet på hurtige valg, pasningstempo, aggressivitet og intensitet i hele år og når jeg da benker meg foran tven og ser AaFK i gåtempo i store deler av kampene er det rett og slett ikke gøy å se på. For å være ærlig hadde jeg vært veldig mye mer fornøyd om jeg hadde sett bedring i angrepsspillet, mer tempo i ballen, mer aggressivitet og intensitet uten ball (ofte nesten helt fraværende) selv om man kanskje hadde blitt tatt på noen overganger og endt opp med litt færre poeng.

Slik jeg ser det har AaFK nå en filosofi som ikke utvikler fotballspillerne videre. Da blir det vanskelig å se hva den røde tråden i klubben skal være og hva man jobber mot. Med denne filosofien kan man kanskje berge et opprykk som strengt tatt ikke burde blitt så spennende, og det kan godt være man forsvarer inn nok poeng til å holde plassen neste år også. Men hva gjør man etter det? Når man i så stor grad har lagt opp spillet etter motstanderen blir det vanskelig å omstille seg til å utvikle en egen spillestil som faktisk er nødvendig om man vil ta det neste steget og på sikt jobbe seg oppover på tabellen i Eliteserien. Dit synes jeg ikke klubben er på vei. Tvert imot føler jeg man har tatt et stort steg tilbake, og det er skuffende i en sesong der jeg håpet man skulle klare å få på plass en grunnmur man kunne bygge videre på. Det er tross alt det positive når man først rykker ned. Man får muligheten til å bygge noe nytt, og den muligheten føler jeg dessverre vi ikke har tatt godt nok vare på.

Jeg kommer naturligvis til å følge AaFK tett uansett opprykk eller ikke og uansett Bohinen eller ikke, men jeg har andre ting i livet jeg merker AaFK faller litt på prioriteringslisten min når jeg gang på gang sitter gjennom 90 kjedelige minutter og synes AaFK fremstår feige i en liga der de burde angrepet hver kamp. Og akkurat det tror jeg ikke at jeg er alene.

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor nov 01, 2018 23:07:51

Legg inn av lhmr » tor nov 01, 2018 22:50:14

Leedsfan skrev: ↑tor nov 01, 2018 16:51:18

Jeg synes AaFK har spilt kjedelig og uinspirerende fotball i hele år. Jeg synes det er trist å se de spille hjemme mot Tromsdalen og la de styre store deler av spillet fordi det virker som man ikke har tillit til at spillerne klarer å spille offensiv fotball og skape et grunnspill som holder mål i OBOS. Den meningsløse dunkingen opp fra forsvaret, krydret med noen oppspill til midten som så slår tilbake til forsvaret som dunker opp er så langt unna det jeg står for fotballmessig at det faktisk gjør litt vondt å se på.

Jeg er selv trener (nei ikke på noe høyt nivå), og det er stikk motsatt av det laget mitt har jobbet med i hele år. Vi har terpet på hurtige valg, pasningstempo, aggressivitet og intensitet i hele år og når jeg da benker meg foran tven og ser AaFK i gåtempo i store deler av kampene er det rett og slett ikke gøy å se på. For å være ærlig hadde jeg vært veldig mye mer fornøyd om jeg hadde sett bedring i angrepsspillet, mer tempo i ballen, aggressivitet og intensitet uten ball (ofte nesten helt fraværende) selv om man kanskje hadde blitt tatt på noen overganger og endt opp med litt færre poeng.

Guru

Legg inn av Guru » fre nov 02, 2018 09:04:29

gaddag skrev:
tor nov 01, 2018 21:09:44
Guru: Om alle gjorde det sikre og satte straffene midt på mål så tror jeg keeperne hadde hatt en relativ enkel jobb.. ;)
Jepp, han tok ein snarvei der. Trur ikkje han var ein fotballspeler.

Men samtidig: Alle setter ikkje straffene midt i mål. Så for kvar enkelt straffeskytter er det faktisk eit heilt reelt valg. Ganske cocky å skyte akkurat der målmannen står. Statistikken seier at det er lurt, men det føles feil. Og så ser eg så forunderlig dum ut om målmannen blir stående...

jast

Legg inn av jast » fre nov 02, 2018 09:15:36

Ifølge sunnmørsposten så starter hatlehol som vingback på søndag. Endelig sier jeg. Men pape habib gueye nevnes ikke.

Guru

Legg inn av Guru » fre nov 02, 2018 09:22:56

No leste eg ein plass noko eg registrerte men ikkje har festa meg ved før no. Nenass fekk sitt fjerde gule mot Sogndal og må stå over mot Levanger. Han har starta dei siste kampane, men er ikkje bankers på laget. Det betyr uansett at valget av midtbanespelarar blir enklare. Ein trio vil nesten heilt sikkert bestå av Fredrik, Sondre og Aron.

I Sunnmørsposten i dag er det Jørgen som er hovedoppslaget. Han ligg an til å få starte, etter knapt å ha vore på bana heile hausten. Kun ein gong sidan våren har han starta, og det var som midtstopper ein gong det var krise der. No er det venstrekant han er aktuell som, og det virker som om han har trua på at han skal spele sjølv. Bohinen seier at han har hatt positive treninger i det siste, og at han er offensiv i valga sine. Akkurat slik treneren har etterlyst.

Den einaste andre endringa dei nevner ved navn er at Kaj ser ut til å ta tilbake plassen frå Ståle. I går var det snakk om at Pape var nærare laget enn før, noko som i så fall sannsynligvis vil vere på bekostning av Torbjørn. Så er spørsmålet kven som skal spele høgrekant. Tipper det er Adam som må ha blitt frisk. Dersom det var tanken at det skulle vere Nikola, så trur eg han ville tatt venstre og Jørgen høgre. Men kven veit. Jørgen spelte sine beste kampar i vår på feil side. Den siste plassen eg lurer på er om Daniel får starte. Føler at han burde det, og i så fall er det Oddbjørn som ligg i faresonen. Men med fersk unge i hus er det ikkje sikkert fotballfokuset hans er høgare enn 99,4%, og det er kanskje akkurat nok til å halde han ute. Andreas var ikkje heilt heldig på måla mot Sogndal, men kan uansett ikkje tenke meg at Tarjei blir satt inn no.

Sidan alt tyder på 3-5-2, så kan vi foreslå/tippe laget i den formasjonen:

Andreas
Kaj Jonas Daniel
Adam Aron Fredrik Sondre Jørgen
Holmbert Pape

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre nov 02, 2018 10:34:57

Måtte det berre bli slik som du set opp laget, har tru på Holbert og Pape. Kjekkt om Hatlehol også får starte, har sakna han.

Svar