Guru

Kamptråd 30 - Strømmen vs Aalesund - Søndag 11.november 13.00

Legg inn av Guru » man nov 05, 2018 14:18:58

Dette er forhåpentligvis årets siste kamptråd. Sannsynligheten er stor for at det ikkje er det.

Det er to måter å angripe dette på. Enten ved å fokusere på enkeltkampen, eller ved å sjå på spelet rundt. Vi starter med sistnevnte.

Ein del er klart i obos-ligaen, ei runde før slutt. Men samtidig er uvanlig mykje uavklart.
- Viking, Mjøndalen og Aalesund kjemper om to plassar som gir direkte opprykk. Taperen speler kvalik.
- Sogndal og Ull/Kisa tar to kvalikplassar. (Ull/Kisa har 3 poeng og 11 mål ned til 7.plass.)
- Kongsvinger, Nest-Sotra og Tromsdalen kjemper om den siste kvalikplassen.
- HamKam, Sandnes Ulf og Strømmen fortsetter i obos-ligaen. (Sjølv om HK og SU berre er 3 poeng og 12/17 mål bak Kongsvinger.)
- Jerv, Notodden og Åsane kjemper om dei to siste sikre plassane. Taperen speler kvalik om nedrykk.
- Florø og Levanger rykker ned.

Det gjer at vi har to kampar som betyr fint lite for begge laga:
Levanger vs Sandnes Ulf
HamKam vs Ull/Kisa

Tre kampar er viktige for eitt lag:
Florø vs Mjøndalen
Sogndal vs Notodden
Strømmen vs Aalesund

Og tre kampar er viktige for begge dei involverte:
Nest-Sotra vs Åsane
Jerv vs Tromsdalen
Viking vs Kongsvinger

Vi kan igjen dele dette opp i fire nivå av kor viktig kampane er for oss.

Nivå 1 er vår eigen. Dersom vi ikkje gjer jobben der, så betyr ikkje dei andre noko.
Nivå 2 er Mjøndalen og Viking sine kampar. Det er dei som avgjer om eit godt resultat for oss er godt nok.
Nivå 3 er Nest-Sotra og Tromdalen sine. Dei legg press på Kongsvinger. Dersom eitt av dei vinn, må Kongsvinger ta poeng for å berge kvalikplassen.
Nivå 4 er dei tre siste kampane. Dei betyr fint lite for oss.

Så retter vi lupa mot dei tabellsituasjonen i toppen. 2 poeng frå første- til tredjeplass. For å gjere det endå tettare er målforskjellen avklart, i motsatt retning av poenga. Det laget som ligg bakerst av dei tre per i dag, vil vinne på målforskjell dersom dei havner likt.
Viking 58 +22, Mjøndalen 57 +23, Aalesund 56 +26

Alle tre laga har eit resultat som åleine er nok til å bestemme utfallet. Dersom Viking eller Mjøndalen vinn, så rykker dei opp. Dersom Aalesund taper, så må vi spele kvalik. Men det interessante er at uavgjort kan vise seg å vere eit nyttig resultat for alle.

Uavgjort for Viking er det som gir dei opprykk dersom Mjøndalen speler uavgjort og Aalesund vinn.
Uavgjort for Mjøndalen er det som gir dei opprykk dersom Aalesund speler uavgjort og Viking tar poeng, eller dersom Aalesund vinn og Viking taper.
Uavgjort for Aalesund er det som gir oss opprykk dersom Mjøndalen taper.

Kort sagt: Ingen av laga kan kaste alt i angrep utan noko å tape. Særlig mot slutten av kampen kan dette spele inn på valga. Kva gjer vi for eksempel etter 85 minutt. Vi har nettopp utlikna til 2-2, samtidig som Florø har tatt ledelsen 2-1. Sikrer vi uavgjort og håper Florø klarer å halde unna? Eller går vi for sigeren som gjer at vi toler ei Mjøndalen-utlikning? Eit mål mot vil trass alt koste oss alt, sjølv om Florø gjer sin del. For å komplisere det ytteligere så er det ikkje sikkert Viking heller leder på dette tidspunktet. I så fall vil 3-2-målet også sende oss forbi dei. Endå ein kompliserende faktor er at vi ikkje er all verdens flinke til å legge oss bakpå og forsvare oss.

Det er på slutten av kampen. Frå start av handler det for vår del om å ta ledelsen og vinne kampen. Kanskje med eit bittelite ekstra fokus på å ikkje havne bakpå på grunn av eit idiotmål før kampen har starta. Begynner å bli lei av slikt.

Etter vi tapte mot Sogndal kunne eg fortelle at 80 av 81 utfall i Mjøndalen og Viking sine kampar ville gi oss opprykk dersom vi vant våre. Den positive nyheten er at vi vant vår første, så den delen er på plass. Den dårlige at vi fekk det einaste feile resultatet i både HamKam-Mjøndalen og Mjøndalen-Viking. Det er mange resultat vi kan irritere oss over, i den grad det er konstruktivt å bruke fokus på det. No er talla litt mindre fine, men absolutt til å finne inspirasjon i. Dersom vi gjer jobben vår, så vil 8 av 9 mulige resultat i dei andre kampane gi oss direkte opprykk. 4 av kombinasjonane gjer oss faktisk til vinner av heile divisjonen (Viking har 3, Mjøndalen 2). Skulle vi spele uavgjort er det 3 av 9 som gir oss direkte opprykk. I så fall fordi Mjøndalen taper og vi tar andreplassen bak Viking.

Punkt 1 til oversikten over er altså at vi slår Strømmen. Det er vår jobb. Det må vi klare.
Punkt 2 er det openbare at det ikkje er like stor sannsynlighet for alle resultata. Mange regner dei allereie omtrent som avgjort, med fordel til våre konkurrenter. Og dei er openbare favorittar. Dersom kvar av dei har 70% sjanse for å vinne, så er det 50% sjanse for at ein av dei ikkje gjer det. Vår jobb er å vere i rett posisjon dersom dei feiler.

I minnebanken min har eg eit par fotballkampar som blei spelt 14.mai 1995. Det einaste som betydde noko var å vinne. Uavgjort var som tap. Blackburn klarte ikkje jobben. Dei tapte 1-2 mot Liverpool. Dermed var vegen til ligagull open for Manchester United. Dei måtte berre vinne mot West Ham. Men dei svikta. 1-1. Dei fekk hjelpa dei trengte, men klarte ikkje å benytte seg av den. Det skal vi unngå.

Så kan vi skrive litt om Strømmen og. Kunnskapen er sjølvsagt begrensa, men vi spelte ein kamp mot dei i vår. Som eg berre delvis fekk sett. Strømmen tok ledelsen etter eit kvarter. Rett før pause utligna Pape, som var bytta inn for Agdestein tidlig. Like etter pause gav Holmbert oss ledelsen, men dei utligna kort tid etterpå. Det blei 2-2, trass i at sjansestatistikken viste klar fordel oss. Den gongen va Strømmen i dårlig form. Dei hadde tapt 3 kampar på rad og hadde totalt 2-0-5. Vi hadde vunne 6 på rad. 6-1-0. Dette var den første smaken vi fekk på at det gjekk an å gi vekk poeng mot vanlige obos-lag. No er Strømmen formlag nummer 1 i divisjonen. Dei har spelt seg frå klar nedrykkskandidat til trygg plass. 7-1-1 dei siste 9. 8-1-2 dei siste 11. Totalt 12-2-15. Det seier sitt om seriestarten deira. Tap mot Jerv og uavgjort mot Notodden er ripene i lakken i det siste. Åsane, Sansnes Ulf, Florø, Levanger, HamKam, Nest-Sotra og Ull/Kisa er laga dei har slått. Men stort sett med jamne resultat. 5-0 mot Åsane sist og 4-1 mot Levanger er unntaka. Ikkje først og fremst imponerende enkeltresultat. Heller ein misunnelsesverdig stabilitet. Rett før dei nevnte 9 kampane møtte dei Viking, Mjøndalen, Sogndal og Kongsvinger. Det gav seier mot Sogndal og tap mot resten. Eg antar at det seier noko om kvar dei høyrer heime. I skiktet bak dei beste i divisjonen. Med lommene fulle av sjølvtillit. Og ei mulig utladning etter at dei berga plassen i går.

Så då er det berre å starte debatt. Ikkje om formasjon, det er avgjort 3-5-2. Muligens litt om kva vi fyller rollane med. Mot Levanger innbiller eg meg at det var ei lita justering. Kantane gjekk høgare, noko som blei kompensert med at Fredrik var litt djupare og stopperane breiare. Mulig eg berre innbilte meg det, men eg likte det i alle fall. Så har vi 11 plassar å fylle. Skal Pape og Jørgen få fortsette? Har vi ein plass til Nenass? Har vi eit alternativ til Nikola som mange vil ha ut? Er Kaj, Daniel og Oddbjørn den rette stoppertrioen også denne gongen, eller er det plass til Jonas eller Ståle?

Eg har god tru på at vi skal klare vår del av jobben.
Nokon veit bedre enn andre

kazzi

Re: Kamptråd 30 - Strømmen vs Aalesund - Søndag 11.november 13.00

Legg inn av kazzi » man nov 05, 2018 15:04:35

Godt innlegg Guru!
Men herrefred så nervøs jeg er! Har for så vidt vært det siste 5 rundene og sett matchball etter matchball skusles bort...
Likevel så har jeg et ørlite håp igjen, men tror dessverre som flere at hvis vi ikke rykker direkte opp, så blir det OBOS 2019.

Vi har nemlig dette Sogndal fenomenet (igjen) da på et viss. De har liksom vært i ingenmannsland og bare ''venter'' på kvalikrundene. I fjor sendte dem oss direkte ned pga målforskjell. grøss og gru.

OG PS: Florø har slått Viking hjemme. Selv om dem har rykket ned så har jeg tro på en siste helhjerta forestilling mot Mjøndalen før dem takker for seg i OBOS i denne omgang.

Heia Aafk!!

weasel

Legg inn av weasel » man nov 05, 2018 16:57:53

Kjempfin tråd ja, det er like kjekt hver gang! Dette blir en thriller av ei runde, tipper det blir rett opp/ kvalikplass om hverandre i løpet av tiden kampene tar, jeg tror ikke vi skal safe for mye i denne kampen. Gå ut og satse på seier. Jeg mener laget som startet sist bør starte igjen, kansje minus kroaten. I allefall kommer dette til å bli en seinpining hele uka. Søndag har vi fasiten, måtte det gå vår vei nå til slutt.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man nov 05, 2018 17:26:18

Noen som vet kvar Aafk sin kamp blir vist??

Guru

Legg inn av Guru » man nov 05, 2018 18:03:22

weasel skrev:
man nov 05, 2018 16:57:53
...Gå ut og satse på seier...
Vi starter kampen på kvalikplass. Dersom vi skårer først rykker vi opp i teten, Mjøndalen ned på den trasige tredjeplassen. Vil det sette press på dei og Viking, som gjer dei nervøse og ikkje heilt seg sjølve? Eller er det taktisk lurare å vente med ledermålet vårt for å lulle dei inn i falsk trygghet?

jast

Legg inn av jast » man nov 05, 2018 18:58:28

Kan ikke huske sist en runde i Obos ligaen endte som forventet, så hvorfor skulle det gå sånn nå ? Topp 3 ser ikke sånn ut som i dag når runde 30 er avsluttet. Fotball hadde vært kjedelig om en kunne se på papiret på forhånd hvordan det skal ende :) Vinner vi så rykker vi opp, jeg er ikke i tvil. Men når det er sagt så er det ikke så ofte jeg får rett.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man nov 05, 2018 19:12:25

Må sjølvsagt peise på fra fløyta går, og drepe kampen omgåande! Dette vil sjølvsagt sette press på Viking og Mjøndalen. Høge skuldrer, angst, frustrasjon, som går over til desperasjon og hjertebank, da har vi verkeleg overtaket. Så, peis på fra start.............

jast

Legg inn av jast » man nov 05, 2018 20:00:28

Strømmen er lettere motstand enn det vi får i en kvalifisering , så seier bør forventes .

AsE987

Legg inn av AsE987 » man nov 05, 2018 20:20:12

Dette kan utvikle seg til å bli et enormt kaos, og en emosjonell berg og dalbane. Noget spesielt at 3 lag kan vinne divisjonen, samtidig som de kan gå glipp av opprykket. Bare å stålsette seg for 90 fryktelige minutter, som kanskje ender i vill jubel. Eller stor skuffelse.
Hadde vært rått om Castro blir avgjørende med mål mot Viking.

Laget bør være som det var på søndag, minus kroaten, som flere sier. Han var rett å slett mye svakere enn resten.
6 dager igjen.. Fryktelig lenge å vente. Skal vi ikke slenge inn en landslagspause til helga? ;)

Guru

Legg inn av Guru » tir nov 06, 2018 13:57:15

"Ein kamp om gongen."

Av og til er det vanskelig. I alle fall no.

Men det er kanskje ekstra viktig akkurat no og. Fullt fokus på Strømmen. På oppgaver, taktikk, innsats, speleglede. Mange ting, men alt handler om denne eine kampen.

Så veit vi at det kan oppstå forskjellige scenarier utover kampen. Som nevnt i startinnlegget kan det plutselig vise seg at uavgjort er godt nok. Då er det viktig at både trenerane og spelerane er forberedt på det. Ikkje tilfeldige kommandorop inn frå sidelinja. Det skal vere diskutert og planlagt. Det er også godt mulig at Strømmen skårer etter 4 minutt. Kva gjer vi då? Og kva om Strømmen tar ledelsen 2-0? Fullt mulig at det skjer, og fullt mulig å snu. Men nok ein gong; Det er ein fordel om det er bestemt og gjennomsnakka på førehand. Kva gjer vi om vi treng 2 mål det siste kvarteret? Kva gjer vi dersom vi vil forsvare ein eittmålsledelse eller ein uavgjort?

I går var det 20-årsjubileum sidan norsk fotballs ultimate høgdepunkt for planlegging av alle muligheter. Vålerenga hadde vunne 1-0 heime mot Besiktas i cupvinnercupen. Det var berre å hale det i land i Istabul. Men det starta slemt. Etter 8 minutt utligna Besiktas ledelsen. Det var greitt. Berre eit lite bortemål, så ville Vålerenga vere forbi igjen. Men rett før pause kom det i staden 2 nye heimemål. 3-0 til Besiktas, 3-1 samanlagt, 1 omgang att. Treneren som tidlegare trente Aalesund og gjekk under kallenavnet Drillo hadde sett på alternativa. Han hadde på spelermøta gått gjennom 0-0, 0-1, 0-2 og 0-3. Planen var klar. Spelerane kjente den. Og dei gjennomførte den. Knut Henry Haraldsen starta opphentinga etter 64, Kjell Roar Kaasa snudde kampen etter 67, og John Carew spikra kista etter 73. Dei trengte ikkje ein gong telle bortemål.

Kampen gjekk forresten på TV. I opptak, slik dei ofte gjorde på den tida. Eg såg den, men det var torsdag og mykje spennende som skjedde på Roofgarden, Garage og andre forlokkende etablissement. På 0-3 var det berre å skru av TV'en, springe ut og leve livet. Måtte berre skjekke tekst-tv først. Det var eitt av øyeblikka eg husker endå. Blei sittende tre kvarter til.

Alt det der skjedde sjølvsagt kun fordi dei var forberedt på alt som kunne skje. All verdens galne tyrkarar kunne ikkje stå mot ekte drillomagi. Drillo er ein gammal venn av både oss og treneren vår.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir nov 06, 2018 15:44:45

Det er bare å gjennomføre denne kampen uten å tenke så forbanna komplisert. Ikke noe annet enn seier skal være hovedfokus. Er det slik at det er uavgjort når vi går inn i tilleggstiden og dette resultatet viser seg å holde så ok, da er det lov å tenke taktisk. Ikke et sekund før tilleggstiden skal man begynne å tenke slik.

Selv om Mjøndalen ligger under 3-0 og det går mot slutten så vet vi hvor fort ting kan snu i denne divisjonen.

Brukeravatar
klovn

Legg inn av klovn » tir nov 06, 2018 19:39:19

Glem hvordan det går med Viking og Mjøndalen. AaFK vil ha mer enn nok med seg selv å tenke på. Slik de har fremstått i år så blir ikke Strømmen noen walkover. Vi er faktisk ikke gode nok for eliteserien per dags dato. Synes man endatil kan erkjenne at Viking og Mjøndalen fremstår som bedre lag enn AaFK, og har noe å gjøre i eliteserien. Om ikke AaFK får inn noen forsterkninger til neste sesong og et trenerteam som går i seg selv...ser det stygt ut.

jast

Legg inn av jast » tir nov 06, 2018 20:58:50

1aafk skrev:
man nov 05, 2018 17:26:18
Noen som vet kvar Aafk sin kamp blir vist??

Kampen sendes på TV , Eurosport 1 . Kanalplass 81 på Canal Digital

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir nov 06, 2018 21:41:13

Det er vel den kanalen som ikke sendes i HD. Jeg har Viasat. Mye bedre å ta opp mobilen eller pcn å se den på Europlayer for min del.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir nov 06, 2018 22:04:01

Nei nå er jeg møkk lei av disse kamptrådene dine Guru...måtte det bli den siste i år ! :D

Tuller selvsagt delvis. Dette blir spennende håper jeg. Ser med gru frem mot en runde der Viking og Mjøndalen går til pause med komfortable resultater. Håper på neglebiting langt inn i overtiden. Og negler vil falle selv om vi skulle lede 32-0 og de to andre ligge under.
Men jeg er veldig enig med noen av de siste talerne her inne. Inngangen til denne kampen bør være som mot Levanger. Vi MÅ vinne, så enkelt er det. Å spille på U og så tape er noe vi har dummet oss ut nok på i år.

For en rar sesong det har vært. Vi har i grunn cruiset oss gjennom mesteparten av sesongen på topp uten stort sett å imponere med annet enn resultatene. Og nå mot slutten når selv ikke de har kommet tross *ironivarsel* taktiske genistreker og vanvittig innsats så har vi falt fra tronen og kronprinstittelen også. B-sluttspillet er det eneste vi er sikre på.
En kvalik vil gi oss mellom en til fire spennende kamper. Det er i alle fall noe. Vi må trolig vinne minst 3 av de og minimum de to første. Og motstanden vil bli bedre og bedre utover. Virker ikke mye trolig med den formen vi er inne i...i år :roll:
Heia Florø, Heia KIL !

Guru

Legg inn av Guru » ons nov 07, 2018 14:46:51

Venter fortsatt på oddsen frå Norsk Tipping. Utolmodig som eg er henta eg heller nokre få ein annan leverandør.

Viking: 1,70-3,80-4,60
Mjøndalen: 1,40-4,80-6,95
Aalesund: 1,77-3,85-4,10

Dette kan vi regne om til sannsynlighet for kvart enkelt resultat, i prosent:

Viking: 55-25-20
Mjøndalen: 67-20-13
Aalesund: 53-24-23

Dette kan vi mate direkte inn og få ut sannsynligheitane for kven som tar den lite ettertrakta tredjeplassen:
Viking: 18,0%
Mjøndalen: 18,6%
Aalesund: 63,3%

Det er ikkje rart at ekspertane tipper at vi skal rykke ned. Dei er eksperter fordi dei er flinke til å sjå det openbare. Ikkje fordi dei klarer sjå dei overraskende resultata.

Eg gjer som vanlig. Går ut frå at vi klarer å gjer vår del av jobben. Slår Strømmen. Det er det vi som kontrollerer. Då ser muligheitane våre straks mykje bedre ut.
Viking: 34,1%
Mjøndalen: 29,1%
Aalesund: 36,9%

Cirka 2/3 sjanse for direkte opprykk dersom vi slår Strømmen. Og om vi ikkje trur på dei nøyaktige talla, så er det openbart at sjansen er god. Om vi gjer jobben.

Uavgjort:
Viking: 0,0%
Mjøndalen: 13,5%
Aalesund: 86,5%

Taper vi er det ikkje meir å snakke om.

Bale

Legg inn av Bale » ons nov 07, 2018 23:05:17

Never change a winning team.....og det håper jeg at LB har forstått. Starter Agdestein, ja da taper vi kampen.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor nov 08, 2018 00:26:30

"Never change a winning team"-konseptet funker ikke i fotball, mener jeg.
Det er viktig å holde folk på tå-hev selv om de har vunnet en kamp eller to. Og fortsette å presse dem til å yte maks, ved at der konstant foreligger en trussel om utskiftning.
F.eks i kampen mot Levanger, kan vi plukke ut noen som var dårlige, og i uken mellom har vi hatt treninger hvor noen ikke har prestert bra; de må benkes. Andre, sultne folk må inn.
Hele poenget er å ha de mest sultne folka på bana, de som er mest gira på å vise seg frem på en god måte.
Hvis man etablerer en førsteellever som aldri blir bytta ut, fordi de har prestert, vil de etterhvert begynne å miste fokus og prestere dårligere.

Konseptet bygger på tesen om at "den antatt nest beste spilleren er bedre enn den antatt beste, hvis han er mer sulten"

Misforstå meg rett: vi skal selvfølgelig ikke skifte ut hele laget. Det er viktig å beholde en grunnstamme, en rød tråd, for å ha kontinuitet. Men å rotere inn én til tre nye fra kamp til kamp er bare sunt.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 08, 2018 08:03:11

Enig med Arcturus, over en hel sesong må man bruke den stallen man har og utnytte styrkene og formen til hver enkelt spiller. Det vil uansett være naturlige utskiftninger i form av skader og karantener, så spillerne må være «varm i trøya» til enhver tid.

Ingen blir bedre av å bare sitte på benken, på samme tid har vi sett at f.eks. både Holmbert og Agdestein har vært totalt ute av form og burde fått hvile i enkelte kamper. Hoombert har hatt to skadeperioder denne sesongen, og det er i de periodene laget virkelig har slitt. Det er da en god trener er i forkant og klarer å plukke ut det riktige laget til akkurat de kampene. Der har LB bommet.

trippelf

Legg inn av trippelf » tor nov 08, 2018 12:27:21

Ut med Tkalcic og inn med Meade som er fit for fight igjen. Alle bortsett fra Sandnes er klar, Sæthre trente ikke i dag men er usikker på hva det er?
Guaye og Holmbert på topp burde ha startet for lenge siden, og SKAL starte siste mot Strømmen. Alt annet vil være idiotisk, når det er en kamp vi skal vinne. Endelig var det gøy å se Aafk spille igjen, endelig slapp de ikke inn mål første 20 og endelig vant de en komfortabel seier. Ja - det var mot Levanger, men Strømmen har vært i samme sumpa i hele år, bortsett fra siste 7 kampene.
Florø slo Viking 30.9 og kan gjerne gjenta bedriften på sin ugne matte i vest kommende helg mot Mjøndalen. Viking skal opp mot Castro's Kongsvinger, heller ikke en bankers seier til Viking, så alt ligger til rette for at Aafk kan klare dette om bare ikke Bohinen skal bevise noe borte mot Strømmen. Guaye og Holmbert er nøkkelen, for vinner vi kampen kan alt skje. Det er det eneste Aafk kan gjøre noe med, da kåles ikke det til med Agdestein inn igjen og vipps så har Aafk bare en trussel på topp!

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 08, 2018 12:57:57

Då er Norsk Tipping på plass med sine odds.

Viking: 1,60-3,85-4,40
Mjøndalen: 1,37-4,40-5,85
Aalesund: 1,70-3,70-3,60

Prosentforskjellen er ikkje all verden:

Viking: 56-23-20 (55-25-20)
Mjøndalen: 65-20-15 (67-20-13)
Aalesund: 52-24-24 (53-24-23)

For vår del er talla nesten identiske.

63,5% sjanse for nedrykk i staden for 63,3, dersom alt er tilfeldig.
36,4% sjanse for nedrykk i staden for 36,9, dersom vi sjølve fikser sigeren.

Det er vel der vi får sette innsatsen. På å fikse sigeren.

jast

Legg inn av jast » tor nov 08, 2018 13:56:22

-Og skulle alle tre topp lagene vinne og vi går inn i kvalikken med selvtillit igjen så er det også veldig positivt. Men nå roter du ikke til lag uttaket igjen Lars. Du har rota nok nå.Vi har Obos beste lag om de riktige spillerne spiller.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 08, 2018 14:09:03

jast skrev:
tor nov 08, 2018 13:56:22
Vi har Obos beste lag om de riktige spillerne spiller.
Det har vi jo ikke. Mjøndalen har f.eks. en mye bedre keeper og ingen på Aafk er i nærheten av matche Gauseth på midtbanen.
Den beste spissen i Obos er Høiland på Viking, han lekte jo seg på CLS med våre midtstoppere.

Osv. ...

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 08, 2018 14:29:24

Brehme skrev:
tor nov 08, 2018 14:09:03
...Mjøndalen har f.eks. en mye bedre keeper...
Han er vel strengt tatt kneskada til neste sommer. For alt eg veit kunne han ha berga poeng mot Viking...

Må innrømme at kampane våre mot dei to nevnte - matchballane våre - irriterer meg.

Mot Mjøndalen fortjente vi bedre. Der var vi bra, hadde eventyrsjanser men endte opp med å gi vekk billige mål på slutten. Stor dose uflaks.

Kampen mot Viking var ein reinspikka skuffelse. Vi tok ikkje sjansen vi hadde. Blei vi cocky mot ein motstander som knapt nok klarte å stille lag? Vi hadde i alle fall to veker å lulle oss inn i dette-er-lett. Vi tok aldri tak i kampen, vi hadde fint lite å svare med då Viking tok ledelsen, og då vi reduserte og dei var på gyngende grunn, så gav vi dei eit tredje mål. 100% udyktighet.

Men det var gamle dager. Strømmen. Søndag. Merker at det nærmer. Merker eg blir glad kvar gong nokon seier at det går bra. Deprimert når eg høyrer det motsatte.

jast

Legg inn av jast » tor nov 08, 2018 14:34:33

Brehme skrev:
tor nov 08, 2018 14:09:03
jast skrev:
tor nov 08, 2018 13:56:22
Vi har Obos beste lag om de riktige spillerne spiller.
Det har vi jo ikke. Mjøndalen har f.eks. en mye bedre keeper og ingen på Aafk er i nærheten av matche Gauseth på midtbanen.
Den beste spissen i Obos er Høiland på Viking, han lekte jo seg på CLS med våre midtstoppere.

Osv. ...
Det har du helt rett i Brehme, men det var ikke det jeg skrev. :roll:

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 08, 2018 14:53:36

Aaah ser den kan tolkes ja ... uansett så viser tabellen, og resultatene siste halvdel av sesongen, at vi er langt unna de beste lagene i Obos.

jast

Legg inn av jast » tor nov 08, 2018 15:03:15

Brehme skrev:
tor nov 08, 2018 14:53:36
Aaah ser den kan tolkes ja ... uansett så viser tabellen, og resultatene siste halvdel av sesongen, at vi er langt unna de beste lagene i Obos.
Hehe :lol: Dårlig tid i dag Brehme, føler du ikke leser før du svarer ;) Men det kan jo være jeg som skriver på en knotette måte. Jeg mener , dersom Bohinen hadde brukt de spillerne som var best til en hver tid hadde vi vært det beste laget i OBOS.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor nov 08, 2018 15:13:01

Men Bohinen har nok tatt ut det laget han mener er best, og han er kanskje den viktigste brikken her. Vi må gjerne tro at prestasjonene og tabellen ville sett veldig annerledes ut om f.eks. Pape hadde fått mere spilletid, men det er også greit å stikke fingeren i jorda og innse at årets Aafk-lag er noe av det svakeste vi har hatt de siste 15 årene. Det er flere spillere jeg ville byttet ut, enn de som sitter på benken og burde blitt byttet inn, for å si det på den måten.

Jeg håper ikke at de som bestemmer i Aafk også har en oppfatning av at vi kanskje har det beste laget på papiret, det har vi ikke.

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 08, 2018 15:17:26

Brehme skrev:
tor nov 08, 2018 14:53:36
...siste halvdel av sesongen, at vi er langt unna de beste lagene i Obos.
Ikkje så veldig langt unna, faktisk. Også då ville kampen vår mot Strømmen avgjere om det blei kvalik. Også då ville vi vere avhengig av hjelp.

Mjøndalen +15 31
Viking +11 30
Strømmen +7 25
Kongsvinger +15 22
Sogndal +7 22
HamKam +2 22
Nest-Sotra +2 22
Aalesund +5 21
Ull/Kisa +1 18
Tromsdalen -3 18
Sandnes Ulf -7 17
Åsane -9 17
Florø -10 16
Jerv -7 15

Notodden -3 13
Levanger -26 3

jast

Legg inn av jast » tor nov 08, 2018 15:20:29

Jeg mener at Bohinen har vært redd for å vise at han har bommet med spillerkjøp og lag uttak og at han derfor ikke har endret noe. Nå hadde han ikke noe valg etter all kritikken som har kommet. Jeg hørte bare hvordan han snakket ned innsatsen til Pape etter Levanger kampen. Han har virkelig tabba seg ut i år. Stoltheten hans har ødelagt sesongen.

Svar