trippelf

Aafk-Nest Sotra

Legg inn av trippelf » ons nov 21, 2018 21:56:35

Søndag 25.11 kl 16 starter det som skal bli siste reise for Aafk denne sesongen. Blir det en, to eller 4 kamper? Vi håper selvsagt på 4 med en lykkelig utgang for vår del.

Reisen starter mot Nest-Sotra, ikke Barcelona, men et lag som har imponert mange i år. Spesielt mot topplagene har NS bitt fra seg, blandt annet med 12 poeng mot Aafk og Viking. Steffen Landro er en breial og irritert trener, med klare mål og null press mot Aafk. Først må de tilbakelegge ei kveldsøkt eller to, deretter en biltur i privatbiler til Ålesund der målet er krystallklart. Aafk skal nok en gang få merke at laget fra Sotra blir en torn for et lag med helt andre ressurser på alle områder! Høstens formlag har merkelig nok fremstått sterkere etter salgene av Sæthre til oss og Furdal til Viking! De er sterke i begge ender og er laget som har sluppet inn færrest mål i OBOS denne høsten. Aafk har tirret til kamp, noe som NS bruker som ren motivasjon. De har lite å tape og har god selvtillit, men likevel skal dette gå veien - for Aafk.

Premissene er klare, formen har vært bedre og i mitt hode har Aafk endelig spilt litt engasjerende fotball etter at Pape fikk tillit i startoppstillingen. Egentlig er alt et psykologisk spill, der NS legger alt press på Aafk - som naturlig nok skal være favoritter. Likevel skal Aafk vinne 19 av 20 kamper mot NS om innstillingen er riktig. Ja, vi har tapt to ganger i år, men nå må vi vinne. Det er noe helt annet og krever 100%. Med Fet i ny rolle, Pape og Holmbert fremst har vi mye mer å komme med. Thrandarsson kommer i tillegg, selv om han har vært variabel i år. Mot NS vil han skinne..

Jeg går for samme oppstilling som mot Strømmen, men bytter gjerne inn Arnasson for Tkalcic.

MyckeMus

Re: Aafk-Nest Sotra

Legg inn av MyckeMus » ons nov 21, 2018 22:17:15

For oss som ikke får dratt på kampen: Hvilke muligheter er det for å få sett kampen på TV?

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » ons nov 21, 2018 23:21:55

MyckeMus skrev:
ons nov 21, 2018 22:17:15
For oss som ikke får dratt på kampen: Hvilke muligheter er det for å få sett kampen på TV?
Eurosport 1

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 22, 2018 08:33:38

Vi avslutta sesongen med eit antiklimaks mot Strømmen. Vi gjorde jobben, men Viking vant på slutten og øydela festen. Vår fest, i alle fall. Dermed har det blitt stille i fotball-Norge. Landslagspause, ikkje akkurat elektrisk stemning inn mot verken kvaliken eller siste eliteserierunde. Men sakte siger det inn; Det som inntil nylig var fiasko er no ein mulighet til å nå opprykksmålet. Begge alternativa er fortsatt på bordet. Opprykk eller fiasko.

Dei siste dagane har det vore sjakk-fokus. Remis på remis. Men det var dratt ei samanligning mellom denne og forrige VM-match for vår mann. Sist møtte han ein motstander som nesten ikkje var verdig. Tanken på å tape var nesten meir enn han kunne utstå. Det ville rett og slett vere flautt. Det føles litt slik for oss og. Vi er redde for å tape. Både fordi det øydelegger opprykket og fordi det er direkte flautt. Noko som er ein ekstra faktor å ta med oss i det psykologiske spelet. Vi har alt å tape. Nest-Sotra ingenting. Dei har allereie overprestert. Uansett korleis det går - om dei så taper 10-0 - så kan dei nynne lykkelig heile bilturen heim. Uansett om dei skårer eller slepper inn eit mål, så kan dei fortsette med akkurat det dei held på med. Enten så går det, eller så går det ikkje. Ferdig med den saken. Litt sånn eg føler Ranheim hadde det i finalen mot Sogndal i fjor.

Utgangspunktet vårt er annleis. Vi bør, skal, kan og må vinne. Ingenting anna er akseptabelt. VI veit at vi er det beste laget, vi veit av vi er klubben som høyrer heime i eliteserien. Vi veit også at vi har tapt begge kampane mot Nest-Sotra i år, og sliter med å forklare det. VI veit også at der som vi ikkje hadde gjort det - tapt begge kampane mot Nest-Sotra altså - så hadde sesongen vore over no. Då hadde jobben vore gjort. Ikkje til 10 i stil, men godt nok til at vi kunne legge 2018 bak oss. Så takk for den, SSS!

I likhet med oss vant Nest-Sotra siste kamp. I motsetning til oss var det eit resultat mot sjansestatistikken. Og i motsetning til for oss gjekk dei andre resultata deira veg. Derfor møter vi dei, i staden for at Viking møter Kongsvinger. Sånn er situasjonen, den får vi berre omfavne.

Selvik
Haugsdal Arrocha Nurkic
Faiqi Torset Cirak Stephensen Bjørlo
Dang Liseth

Hellevik Larsen for Bjørlo etter 65
Kjærgaard for Torset etter 68
Nergaard for Liseth etter 90
Martinsen, Songve, Sande og Rugland på benken

Dette er laget som slo Åsane. 3-5-2, som oss. Ignorante som vi er ovanfor denne divisjonen er det mykje ukjent. Vi kjenner Bendik Torset frå Hødd. Egil Selvik er på lån frå Sandnes Ulf og har plaga oss i 2x90 i år. Noterte han bak øyret som "potensiell framtidig AaFK-keeper". Alexander Dang er storskåreren med 13 seriemål i år. Mot Åsane hadde han målgivende. Sondre Liseth fekk æra av å avgjere. Samtidig fekk han årets sjette gule kort rett før slutt - Liseth altså. Det skal bety karantene, og eg går ut frå at det gjeld sjølv om det er kvalikkamp vi skal spele. Dei mista som kjent to viktige spelarar i sommer. Samtidig kom det ein flokk nye inn. Av dei kjenner eg berre til Oliver Kjærgaard. Ein dansk ungdom som blei henta til Tromsø i vinter og lånt ut til Nest etter ein halv sesong med lite eliteseriespeletid. Så har vi sjølvsagt Bjarte Haugsdal. Som på eit tidspunkt var ein framtidig Brann-helt.

Ikkje all verdens spelarar vi kjenner til eller frykter. Likevel har dei slått oss to gongar. Så vi bør ha passelig respekt for dei. Vi vant riktignok dei to siste kampane mot Levanger og Strømmen. Kjekt for sjølvtilliten, men ikkje nok til at vi bør innbille oss at vi er guds gave til eliteserien.

Heime i Ålesund har vi trena i to veker. Jens Petter Hauge og Aron Thrandarson har vore på landslagstur. Ingen skader er kjent, sjølv om Ståle har hatt litt vondt i ein fot. Ingen treningskampar for å halde konkurranseinstinktet ved like. Berre halde oss i gang. Tipper det har vore ei endå lengre ventetid for spelerane enn oss.

Andreas står i mål.
Fredrik, Aron og Sondre speler sentralt på midten.
Jørgen tar den eine kanten.
Holmbert og Pape starter på topp.

Dermed står det att alle stopperplassane og ein kant.

I forsvaret er spørsmålet om det er Kaj, Jonas, Daniel eller Oddbjørn som må på benken. Utfrå dei siste kampane ser eg for meg at Daniel speler sentralt og Oddbjørn til venstre. Dermed står høgrestopperplassen mellom Kaj og Jonas.

Jørgen er høgrefødt, men har spelt mest til venstre. Nikola og Adam er dei heitaste alternativa til å ta høgrekanten. Men heller ikkje utenkelig at Jørgen bytter side og Jernade gjer eit comeback i ein viktig kamp. Eg tipper at Jonas og Adam drar dei lange stråa.

Andreas
Jonas Daniel Oddbjørn
Adam Aron Fredrik Sondre Jørgen
Holmbert Pape

Gler meg til kampen. God tru, men ein god dose nerver. Må kjøpe billetter snart.
Nokon veit bedre enn andre

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tor nov 22, 2018 08:38:00

Vi skal nå møte formlag #1 i høst, Nest - Sotra mens vi er vel bortimot på på bunn formmessing (hvordan skjedde det, trener Bohinen?), og som attpå til har som spesiale å slå de beste...(les Viking og oss).

Sorry, det er 'over and out' kjære AaFK venner,... for i år. :oops:
Er jeg en pessimist?

Det som provoserer ultra himmelskrapende infernalsk mye, er det super urettferdig systemet til Fotballforbundet vedr. kvalifisering kamper.
I stedet for at eliteserie laget på kvalikplas møter #3 i OBOS, kan vi nå oppleve at de møter #6 i OBOS!
U r e t t f e r d i g :!:
Kun fordi media og annonsører skal tjene mer penger på lidenskapen vår; fotball.
Jeg er så inderlig forbanna på hvordan Fotballforvundet 'skalter & valter' med min kjære lidenskap, fotball.
Har vert det i alle år dette systemet har eksistert.
(gid dere roterer i gravene deres x-presidenter Flattum & Omdahl).

Uansett, helt til slutt vil jeg benytte anledning til å si at trener Bohinen har brukt opp sin konto for 'goodwill'.
Hvordan han har ''frontet' denne høstens motgang, som jeg spådde i sommer ville skje pga. avgangen av midtstopper til MFK, er under all kritikk.

- HVA SA JEG :?: :!:
(dette siste punkt er et lite spark til de få, som hånte meg åpentlyst i sommer for denne påstand)!

Og Guru,
jeg har aldri tålt det sure, sjarmløse, bortskjemte, arrogante trynet og fremtoning på fysaken som spiller sjakk,
Ubegripelig at noen kan omfavne en slik fremtoning? Det får da være måte på.....

sindre2

Legg inn av sindre2 » tor nov 22, 2018 09:13:27

Virker å være utrolig laber interesse rundt denne kampen... Rundt 5-6000 ledige billetter, selv om hele østsiden er avstengt...

Guru

Legg inn av Guru » tor nov 22, 2018 09:33:04

sindre2 skrev:
tor nov 22, 2018 09:13:27
Virker å være utrolig laber interesse rundt denne kampen... Rundt 5-6000 ledige billetter, selv om hele østsiden er avstengt...
Det mangler den store draiven mot å kjøpe billetter. Men håper det er mange som meg; som skal på kamp men ikkje har makka oss til å kjøpe billetter endå. Og håper vi tar med oss mykje folk. Tipper det blir årsrekord i luka før kampstart.
Nokon veit bedre enn andre

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor nov 22, 2018 09:44:03

Det er aspekter her som taler til begge lags fordel og ulempe.
Vi må nok godta at vi er favoritter på hjemmebane, selv om vi har tapt de to andre mot N/S i år. På papiret er vi det beste laget.
De to kampene var uten Pape (jeg vil kjeppjage Bohinen naken uti Borgundfjorden med en piasavakost med kjetting rundt hodet, om han ikke bruker Pape i denne kampen - og taper),
og sannsynligvis stilte vi disse to gangene opp med en liten dose undervurdering av motstanderen.
This one is gonna be a totally different ballgame.

N/S har hatt oss på gaffelen, men plutselig er det noe som står på spill for dem også; for de kan kvalifisere seg til eliteserien. Det får vi håpe at de husker på, slik at de blir nervøse. Det er noe helt nytt for dem, men de har ca like gode muligheter til det som Ranheim hadde i fjor. Takler de presset? Nå er det vi som skal revansjere.
Kanskje vi har N/S litt på gaffelen også, for det presset er vi mye mer vant til.

Forøvrig er Ranheim eksempelet som viser at det ikke nødvendigvis er så dumt å ha disse kvalik-kampene. Ranheim har gjort det bedre i Eliteserien i år enn begge opprykkskollegaene Start og Bodø-Glimt.

weasel

Legg inn av weasel » tor nov 22, 2018 10:52:08

Her e d bare å vinne .

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tor nov 22, 2018 19:22:02

Regner med Bohinen og laget bygger videre på de bedre taktene (og laguttakene) fra de siste par-tre kampene. Det at AaFK regnes som favoritter, på tross av to av to mulige tap mot Hordalands Las Palmas, må jo passe sistnevnte bra. Vi får håpe Holmbert klinker ballen i krysset før de rekker å bli altfor komfortable.

Ellers synes jeg dessverre Nest Sotra leiren treffer bedre med uttalelsene før kamp enn hva Bohinen gjør. Om motstanderne ikke akkurat er Barcelona så er ikke vi akkurat Real Madrid heller. Skjønt Bohinen har jo forsåvidt ett poeng; å møte to OBOS-liga lag er verre enn å møte ett eliteserielag, i alle fall om det er samtidig.

Får håpe AaFK gjør det bedre i "Kvalik-cupen" enn i årets NM, ellers blir det full stopp allerede i 1.runde. Som alltid blir det første målet altfor viktig.

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tor nov 22, 2018 21:57:05

AaFK og ikke Åfk skrev:
ons nov 21, 2018 23:21:55
MyckeMus skrev:
Eurosport 1
Nei, der vises Sogndal-kampen. Finner ingen steder overhode som viser Aafk - Nest-Sotra.

Herman Ekeberg

Legg inn av Herman Ekeberg » tor nov 22, 2018 22:07:29

MyckeMus skrev:
tor nov 22, 2018 21:57:05
AaFK og ikke Åfk skrev:
MyckeMus skrev:
Eurosport 1
Nei, der vises Sogndal-kampen. Finner ingen steder overhode som viser Aafk - Nest-Sotra.
Kampen vises på Eurosport Norge.

Herman Ekeberg

Legg inn av Herman Ekeberg » tor nov 22, 2018 22:23:32

MyckeMus skrev:
tor nov 22, 2018 21:57:05
AaFK og ikke Åfk skrev:
MyckeMus skrev:
Eurosport 1
Kampen vises på Eurosport Norge.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tor nov 22, 2018 22:38:03

Ifølge tv-programmet på Eurosport sine nettsider så skal det vises OBOS-ligaen før kampstart klokka 16 og eliteserien etter kampstart fram til 18, på både Eurosport1 og Eurosport Noreg. Siden det ikke går noen eliteseriekamper på det tidspunktet, og VGLive f.eks. har kategorisert de to kvalik-kampene som eliteserie, så regner jeg med det betyr at AaFK-kampen går på Eurosport Noreg, men har ikke fått verifisert det fra andre hold. Uvisst om det også betyr at alle de 4 OBOS-lagene er eliteserieklare...

Alltid spennende in this time and age å finne ut når kampen går, og om eller hvor den vises.

jast

Legg inn av jast » tor nov 22, 2018 23:53:39

Mange som lurer, så her er sendeplanen :)

https://www.eurosport.no/fotball/slik-s ... tory.shtml

sindre2

Legg inn av sindre2 » fre nov 23, 2018 00:36:32

Noen som har oversikt over hvor mange plasser som ikke blir lagt ut for salg?

På billettoversikten er det 5003 ledige nå, så med VIPen er det vel kanskje 5500

Edit: Svaret kom i sumpen... De melder at det er solgt 1800 billetter. Betyr vel at det er rundt 3-4000 plasser som ikke er til salgs?

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre nov 23, 2018 10:08:13

Burde egentlig sleppe stadion åpen og få inn så mange som råd, viktig kamp, viktigare for Aafk enn dei pengane dei ev ville tape på dette. Med et tap for NS VIL NOK DET ØKONOMISKE TAPET BLI STØRRE FOR KLUBBEN I DET LANGE LØP. KVA VIL EN TAPE PÅ Å IKKJE GREIE ET OPPRYKK I ÅR? DET ER HELLER IKKJE NOE AUTOMATIKK I AT VI TAR ET OPPRYKK NESTE ÅR, BLIR NOK VANSKELIGARE DA.................DET ER NO ELLER IKKJE PÅ LENGE,,,,,,,,, ELLER IKKJE MEIR I DET HEILE TATT.?????

gaddag

Legg inn av gaddag » fre nov 23, 2018 12:37:45

Har kjøpt billett og skal selvsagt på kampen. Men forstår godt laber interesse da utfallet er enten katastrofe eller "ok da gled vi ikke på det bananskallet". Ingen premier å få etter denne kampen.
Even Beinløs forstår ikke hvorfor vi liker å følge med Magnus Carlsen i hans tittelkamp mot Caruana. Vel uten at jeg er noe særlig til sjakkspiller så elsker jeg disse kampene. Gleder meg mye mer til lørdagens parti enn søndagens kvalik. Carlsen er nok bortskjemt og sær på en del punkt, men det er det han gjør ved brettet som virkelig betyr noe. Slik er det i fotball også og mange av stjernene der. Drittsekker er spiselige om de er gode nok.. ;)

Bale

Legg inn av Bale » fre nov 23, 2018 20:33:57

Jeg har kjøpt billetter og møter opp, men dersom Agdestein starter og Pape sitter på benken......vel da vil jeg vurdere å reise hjem. Hadde Pape spilt mer i høst så hadde vi hatt dette poenget vi nå ikke har.

Superfly

Legg inn av Superfly » fre nov 23, 2018 23:58:36

Vet ikke hva oddsen sier, men kan ikke tenke meg at Åfk er store favoritten. Men leser (hoderystende) at Åfk selv uttaler at de er favoritt, og at de ikke akkurat møter Barca. Når man samtig vet at spillerene er livredde for å tape. Så er dette en dårlig taktisk inngang til kampen. Skal på stadion, men har stålsatt meg for tap.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør nov 24, 2018 00:45:05

Norsk tipping har oss på 1,52 - 3,80 - 4,90
Så klare favoritter ja..
Litt merkelig, for ved utregning 100/odds, får jeg mer enn 100% til sammen. Er det norsk tipping som spanderer 12,5%?

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » lør nov 24, 2018 01:12:08

Bor 65 mil unna CLS..

Skipper Nest-Sotra...
Skipper Sogndal or whoever...

Men har ordna meg hjemreise og er klar for CLS søndag 9.desember kl.18:00
Opprykkskampen!

WeAllLoveAalesundsFK!!!
#stoltoransjeogblå

trippelf

Legg inn av trippelf » lør nov 24, 2018 01:57:20

Blir spennende å se det #Bale nevner lenger oppe her. Starter Aafk med Agdestein eller Guaye ved siden av Holmbert? Skal uansett på kampen, men må innrømme at å starte med Agdestein blir tungt å svelge. Da føler jeg det i større grad kan gå galt.. vi har to av to med Agdestein på benken, og nesten like viktig med Fet i en ny rolle. Virker som Fet og Guaye har en link som er spennende. Vil også se Hatlehol på kant, der han var i store deler av vårsesongen. Han er lokal og god nok, i tillegg til at han er 100% mer kreativ enn Tkalcic. Stiller Aafk rett lag spiller det ingen rolle hva Nest Sotra kommer med, de skal ikke være gode nok!
Bohinen er Aafk sin trener, men det viktigste (tror jeg) for LB er LB selv. Om det går til helsike med Aafk drar han videre, slik er fotballen. Håper han har sett det alle andre ser, at Aafk har vært tafatte fremover som en konsekvens av kjip fotball. Det tar tid å forme et lag, men Bohinen har tross alt sammen med Melis hentet et betydelig antall spillere før denne sesongen. Det er ikke pga OBOS det utelukkende har frekventert færre og færre til stadion, min mening er at dette har skjedd fordi vi spiller en dørgendes kjedelig fotball. Mjøndalen, Viking og også NSotra styrket seg i sommer, som har gitt resultater. Aafk hentet det som for meg ser ut som to like midtstoppere og to andre som har gitt null positiv påvirkning på annet enn i beste fall treningshverdagen. Grønner må bidra søndag, resten blir å bruke de som var her i vår. Helt ærlig ser jeg ikke hvordan Aafk skal surre på en heltent dag mot NSotra, bare Bohinen plukker rett mannskap til jobben. Så spørs det, hvor sta han skal være denne gangen? Mye spenning både før og i denne kampen..

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse » lør nov 24, 2018 17:01:21

Pape fikk sitt fjerde gule mot Strømmen. Men ingen karantene i kvaliken?
Hey hey, my my

Telstar

Legg inn av Telstar » lør nov 24, 2018 20:16:33

Ser at Sumpen melder at det er sansynlig at Pape og Grønner skal starte på benken. Skrekk og gru !

weasel

Legg inn av weasel » lør nov 24, 2018 21:43:13

Håper at LB vet hva han gjør på, å benke Pape virker som en dårlig strategi... men samtidig vet vi at Agdestein kan gjøre det bra også. Huff og huff, blir nervøs av dette.

sindre2

Legg inn av sindre2 » lør nov 24, 2018 21:49:43

weasel skrev:
lør nov 24, 2018 21:43:13
Håper at LB vet hva han gjør på, å benke Pape virker som en dårlig strategi... men samtidig vet vi at Agdestein kan gjøre det bra også. Huff og huff, blir nervøs av dette.
Enig... Er ikke negativ til at Agdestein skal spille, men til at Gueye ikke spiller

trippelf

Legg inn av trippelf » lør nov 24, 2018 22:45:19

Ord blir fattige....

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør nov 24, 2018 22:58:03

Nei fy fa... altså.. Håper jeg tar feil..
Er det virkelig mulig?

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør nov 24, 2018 23:50:15

Om LB benker PAPE, da går atter rullgardina ned for min del. Prestisjen sit langt utpå huda, det er vel vanskeleg å svelge (og vise for oss andre) at han har bomma med laguttak. Vi veit alle, med unnatak av LB ???, KVA SOM HAR SKJEDD MED LAGET NÅR PAPE HAR FÅTT SPELETID. Laget har heva seg betrakteleg, og mange har levert. Fet og Hatlehol MÅ OGSÅ VERE AKTUELLE, dette er den viktigste kampen i år til denne tid. Med et tap her, blir vi verande i OBOS i lang tid framover, er det dette en ønsker? Ser at det er delte meiningar om en bør frede LB ved et tap i morra. Der er eg for min del klinkande klar: Aafk må da ta tapet det medfører å sette han på dør, dei har egentleg ikkje råd til noe anna.

Svar