weasel

Re: Aafk-Nest Sotra

Legg inn av weasel » søn nov 25, 2018 20:28:30

Bare utrolig deilig seier i dag. Så kommer Sogndal på torsdag, ny kamp, annen kamp. Det gledes!

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » søn nov 25, 2018 20:45:28

Så klippet på vg.no og det er da ren takling på ball av Fet ved situsasjonen som førte til tumultene og utvisningene. Nest-spilleren kikker opp etter noen sekunder for å få med seg hva som skjer, før han legger seg ned og er tydeligvis ikke mye skadet.

https://www.vgtv.no/167926

gaddag

Legg inn av gaddag » søn nov 25, 2018 20:56:55

Synes ikke Aafk imponerte eller skremte noen i dag. Om vi teller sjanser og ikke minst ser på farligheten av disse så hadde vel nesten NS fortjent seieren ?
Jeg husker skudd fra Fridjonsson og Fet som de eneste utenom målet (som i tillegg var av det litt heldige slaget)
At vi spilte NS trill rundt er vel å ta i litt kjære Trippelf ? ;)

Men det var spennende der ute i dag, det er helt sikkert. Og nervene skal opp noen hakk til torsdagen.
Håper inderlig vi får sjansen mot Stabæk til slutt. Den baugen tror jeg blir for drøy men vi må uansett komme oss dit først.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn nov 25, 2018 21:19:27

Arcturus skrev:
søn nov 25, 2018 15:23:53
Dommer Tommy Skjerven. Håper han har en god dag :)
Dessverre hadde han nok ikke det. Støtter trener Bohinen i at dommeren var banens svakeste aktør.

Svenskeknugen

Legg inn av Svenskeknugen » søn nov 25, 2018 22:19:29

Vatnebygder skrev:
søn nov 25, 2018 21:19:27
Arcturus skrev:
søn nov 25, 2018 15:23:53
Dommer Tommy Skjerven. Håper han har en god dag :)
Dessverre hadde han nok ikke det. Støtter trener Bohinen i at dommeren var banens svakeste aktør.
Var jævlig mye pirking på han. Flytter frispark halvannen meter og kast tre meter støtt og stadig. Jævla piss.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man nov 26, 2018 05:25:18

NS var opplest og vedtatt som høstsesongens formlag; altså ett av de aller beste lagene i ligaen i høst. Og likevel har vi full kontroll på dem i mesteparten av kampen. Helt til scoringen vår faktisk. Synes dette var en bra prestasjon jeg, og ser masse positivt å ta med.

Brehme

Legg inn av Brehme » man nov 26, 2018 08:46:29

Første hinder er passert, og det var egentlig det viktigste og ikke noe poeng å være for negativ etter denne kampen. Jeg synes vi går ut og styrer kampen fra start, det er vi som har ballen og som produserer noe. For Nest er det mere en forsvarskamp, der de satser på å utnytte de få sjansene de får. De er farlig frempå et par ganger, men spillemessig er det vi som er best. Vi er allikevel litt inne i det samme sporet vi har vært hele sesongen, de offensive samhandlingene mangler, vi spiller veldig omstendelig på midtbanene og det er lite underholdning.

Jeg skjønner heller ikke valget om å legge seg bakpå på slutten når vi har en mann mere og i tillegg kan sette innpå flere friske ben. Vi inviterer Nest inn i kampen og gir de masse muligheter til å flytte opp mye folk og slå langt. Helt unødvendig!

Men, Sogndal på torsdag er det eneste som betyr noe nå. Det blir en knalltøff kamp der vi må levere en max-prestasjon for å gå videre. Veldig positivt at Aafk åpner portene og slipper sesongkortinnehvaverne inn gratis! :D

trippelf

Legg inn av trippelf » man nov 26, 2018 09:44:50

Gaddag, frem til vi fikk målet må Aafk hatt et ballen 83% av tiden. Vi eide ballen og manglet bare en målfarlig midtbanespiller som kunne utnytte ale de fantastiske posisjonene som ble satt opp uten at noen løsnet annet enn løskrutt. Kan fire på at vi ikke dominerte enormt, men med denne sesongen i bakhånd var dette en opptur. Har vært skråsikker i min sak lenge, en Castro på midten som lager/setter opp til mål samt en keeper med pondus bakerst så slår vi Ranheim gang etter gang..

gaddag

Legg inn av gaddag » man nov 26, 2018 13:32:33

Jeg er ikke direkte negativ trippelf, som du sier var det mye bra og spesielt at vi tok tak i kampen fra start. Det jeg først og fremst ville påpeke var mangelen på sjanser tross ballinnehavet. Og at vi ikke evnet å bruke overgangene etter utvisningen men fikk de helt inn i boksen.
Men: Første hinder er klatret, nå blir det enda tøffere på torsdag. Håper Thrandarsson ikke er ute til den kampen.

Stein

Legg inn av Stein » man nov 26, 2018 15:43:48

1. Første 15-20 minutter av hver omgang var stort sett veldig gode.
Burde ha puttet 2-0 det første kvarteret etter 1-0.
2. De 15 siste minuttene av kampen var et mareritt.
3. Flere ganger når AaFK hadde store overgangsmuligheter ble Gueye klipt ned eller revet ned uten noen konsekvenser.
Samtidig la man seg så tungt bakpå at det måtte gi sjanser til Nest på slutten av kampen.
4. Det som forundrer meg mest er at man ikke i større grad satser på å komme ned til dødlinja for innlegg til så hodesterke spillere som vi har fremme.
Det var kanskje bare et godt innlegg fra kant i hele kampen og det endte i scoring.
5. Forbauset over at man ikke spiller mer direkte i angrep, men skusler bort overgangsmuligheter i støttepasninger på kryss og tvers.
6. Til dels god, til dels merkelig dømming. Her ble vel begge lag snytt for litt av hvert.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » man nov 26, 2018 19:48:29

Mye enig med Steins oppsummering her.

Mulig Gueye blei hindra en del usportslig, men han virka sliten og skusla bort ballen mye utover mot slutten i 2.omgang også, kunne kanskje vært bytta med Agdestein? (oh, the irony). Vi var egentlig ganske gode fram til Thrandarsson måtte ut, derfra og ut blei det bare verre og verre. Siste 10 minuttene er noe av det verste jeg har vært med på som AaFK-supporter, fantastisk redning av A.Lie.

Skjerven får prisen som kveldens Drama Queen...skjønner ikke bæret av at to rolige trenere trenger å bli bortvist fra bana. Hadde vært interessant å høre hva som var årsaken. I en sånn type kamp bør jo dommeren ha litt ekstra møkk i øra, men dagens dommere har tydeligvis veldig, veldig rene ører.

Svar