Brukeravatar
Nick Name

Re: Opprykksfinale: Aalesund vs Stabæk - Søndag 9.desember 18.00

Legg inn av Nick Name » søn des 09, 2018 22:16:42

Alt i alt en god kamp - i hvertfall første 60min.
Kombinasjonen tapet av Thrandarson og det at laget på et eller annet tidspunkt fikk det før seg at 1-0 var godt nok er slik jeg ser det hovedgrunnene til at det ikke gikk veien i denne kampen.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » søn des 09, 2018 22:23:12

Men altså; vi ønsker å spille oss ut bak fra, men hvis motstanderen står høyt så er vi satt sjakk matt :roll: må da for svarte gå ann å svare med et annet mottrekk enn at keeper skal hale ut tiden med å jage med- og motspillere fremover

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn des 09, 2018 22:50:21

Rett og slett utrolig trist, nok ett fotballår med ny nedtur for Aafk. Trist nok også for Gueye etter dagens selvmål, men la det være helt klart han har overhodet ikke skyld i at Aafk ikke rykket opp til Eliteserien etter årets sesong i OBOS. Det er det nok mest de som ikke er på banen og spiller, men de som er ansatt/valgt for å se til at laget har gode nok spillere i troppen som har kvaliteter til å være ett topplag. Der har det dessverre sviktet, sommerens overganger har vært tilnærmet likt en katastrofe.

trippelf

Legg inn av trippelf » søn des 09, 2018 22:54:12

Aafk gikk ned med flagget til topps, selv om vi fortsatt skal spille i samme divisjon. Feilen Aafk gjorde startet før ferien, der de som skulle styrke laget kun har bidratt på trening. Tkalcic, Grønner, Sæthre og Castro skulle forsterke oss. Castro fikk de ikke kjøpt fri og de tre andre har på ingen måte styrket Aafk. Castro vil bidra, Guaye og Hatlehol blir eldre og Fridjonsson blir ikke solgt, derfor kan Start , Sogndal og Sandefjord få det tøft i 2019. De siste 5 kampene har vært en spillmessig opptur, som vi tar med oss inn i 2019! Da blir det ennå kjekkere enn 2018. Men, send Tkalcic hjem og forsterk laget med en til spiss som kan kjempe med Guaye og Holmbert. Da blir Aafk vanskelig å slå, om de har samme innsatsen som siste 5 kampene!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn des 09, 2018 23:25:35

Når man først skal prate om ting klubben har gjort feil så startet det hele med salget av Vebjørn Hoff. Han ble solgt for under 1mill. Han ville bort, men hadde kontrakt med AaFK et år til. Han gikk rett før sesongstart, og på sedvanlig vis hadde AaFK ingen erstatter klar.

AaFK kunne sagt til Hoff at han var sårt ønsket å ha i stallen slik at han måtte fullføre kontrakten. Ingen i hele verden kunne sagt noe på dette. Hoff måtte uansett stått på for sin videre fotballframtid. Vi ser alle i dag hva Hoff har prestert i Odd.

LB må ta på seg mye av skylden for dette. Det virket, tro det eller ei, som at LB ikke ville prioritere Hoff på laget. Han ble ikke benyttet i stor grad i de siste treningskampene. Faktisk den største skandalen i år når vi tar for oss feil som ble gjort.

faani

Legg inn av faani » søn des 09, 2018 23:27:41

Tirsdag 23/10, AaFK-Viking. Alt såg så lovande ut. Seier her, ville vi vere 7 poeng foran Viking. Men det gjekk jo ikkje slik. Det såg ut som taktikken til Bohinen i kampen, først og fremst var at vi ikkje skulle tape. Søndag 28/10: Viking-Ull/Kisa 1-0, Viking skåra 4 minutt på overtid. Eg fulgte kampen på nettet. DA tenkte eg, at denne kampen, denne scoringa, kanskje ville bli det eg ville hugse meir enn det meste anna? Eg trur faktisk det er rett. Faktisk meir enn at Sogndal slo oss 2-0, 3 timar seinare.

Men likevel MEST, korsen kunne vi klare å rote til dette. «Ingen ting er så gale at det ikkje er godt for nokke»? Haha.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn des 09, 2018 23:41:08

Denne sesongen ble ei dyrekjøpt erfaring, men er det forsvarleg at LB for fornya tillit et år til? Hadde LB brukt PAPE tidlegare, og ikkje vore så bastant på at han ikkje kunne språket og systemet, hadde vi nok ikkje vore nødd til å spele fotball 14 dager FØR julaften. Meiner at om Pape hadde fått tillit tidlegare, hadde dei få poenga vi trong for å rykke opp på direkten, vore på plass. Viser berre til kva som skjedde med laget etter at han fekk meir tillit (etter press frå oss supportere???????). Eg har siste 6 mnd skreve mange ganger at laget ikkje var godt nok, sjølv med ledelse og god poengfangst, dette viser seg no å stemme. Et år til i OBOS blir en lidelse, når en innerst inne meinar sjølv at dette kunne vore unngått. Bør LB FORTSATT VERE HOVEDTRENER FOR AAFK ????????? Eg berre undrar............Har klubben råd til å la han bli???? Pape bør ikkje klandres for baklengsmålet, det er nok ikkje han si skuld at dette ikkje gjekk bra. Han har bidratt godt den lille tida han har fått tillit. Etter mi meining har LB HOVEDANSVARET for dette, BÅDE PÅ BRUK AV SPELARAR OG SYSTEM, når SJEFEN i ei millionbedrift ikkje gjer jobben sin, OG IKKJE OPPFYLLER MÅLSETNNGA, veit vi alle kva som skjer. Men er det slik i denne klubben, evner alle verkeleg å sjå kva som har hendt? Vi rykka ikkje opp!!!!!!! Med mest og best økonomi av alle laga i OBOS ligaen??? Kven er ansvarleg for dette? Blir spennande og sjå om dei rette personar verkeleg forstår dette, og har BALLAR til å ta tak...........Maken til dyrekjøpt ærfaring..............Meiner derfor at LB har utspillt si rolle i Aafk, og må ta sin hatt og gå. Dette sjølv om det svir økonomisk for klubben, har klubben verkeleg råd til å la vere.....??

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » man des 10, 2018 00:02:09

Drit & dra!!!

Ser vi sannheten i øynene...og tar for oss stallen spiller for spiller så er OBOS riktig sted for AaK i dag og neste sesong - dessverre!
Men vona er at vi kan gjøre det bedre neste sesong...

Hadde vi løst ut Castro til høstkampene hadde vi muligens...ja dere veit hva jeg meiner...
Spare...spare...spare...

Inkompetanse!!!

Neste år blir det opprykk..stolt oransje-og-blå!!!

gaddag

Legg inn av gaddag » man des 10, 2018 00:16:24

JacobScreek skrev:
man des 10, 2018 00:02:09
Jepp, både Leeds og Aafk neste år ! 8-)

Willy

Legg inn av Willy » man des 10, 2018 00:35:11

gaddag skrev:
man des 10, 2018 00:16:24
JacobScreek skrev:
man des 10, 2018 00:02:09
Jepp, både Leeds og Aafk neste år ! 8-)
Leeds før sommeren heldigvis. :) Phillips, Klich, Hernandez, Forsaw, Roofe og resten av gjengen spiller som en drøm! Skulle gjerne hatt like mye trening på Aafk spillerne, så kanskje vi hadde klart opprykk.
A fool gives full vent to his anger, but a wise man keeps himself under control.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man des 10, 2018 12:34:19

Det er godt å se at internjustisen blant fotballsupporterne er så sterk, selv i tider med stor skuffelse. Jeg lot skuffelsen ta overhånd, og for det beklager jeg, og legger meg flat. Pape er en kjernekar, og kommer sterkt tilbake!

For de som har fulgt med, har jeg vært blant de som har ønsket mer spilletid til Pape lenge, og som er enig med de som sier at det har vært en miss av Bohinen å ikke gi ham det. Det er synd om det langvarige engasjementet for Pape skal bli overskygget av ett enkelt innlegg skrevet i skuffelsens tegn.

Nå er innlegget slettet, og jeg håper vi kan se fremover.

weasel

Legg inn av weasel » man des 10, 2018 16:30:40

Spørsmålet er vel om de har råd til å avskjedige han... vi får ta et år til og se om ikke vi ryker opp da. En kollega som sier at de som liker fotball må like å være depirimert...tror jaggu han har rett.

gaddag

Legg inn av gaddag » man des 10, 2018 17:53:02

Ikke noe problem Arcturus, vi har alle kjent på følelsen ! ;)

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man des 10, 2018 18:54:01

Ei ulykke kommer sjelden alene:
https://www.tv2.no/nyheter/10274667/
Det neste blir at Sunnmøre ramler sammen som et korthus

Svar