Moderator: Arcturus

Øggen

Re: LB eller Pape ut?

Legg inn av Øggen » søn feb 24, 2019 18:28:27

Enig Prellen....
Hvilken framgang e et jævlig bra spørsmål.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn feb 24, 2019 22:14:09

Fremgangen får vi vel svar på mot sogndal da møter vi et lag vi skal spille mot i år.Så resutate mot sogndal vil vise om.vi har fremgang eller ikke

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn feb 24, 2019 22:30:00

Joda Galiat, men LB har sagt at han er fornøyd med framgangen. Da stiller en del supportere spørsmålet, hvilken framgang? Så forsvarer du LB med å si at framgangen får vi evt se mot Sogndal? Det er jo ikke det LB har sagt, at framgangen får vi se mot Sogndal.

Han er fornøyd med framgangen allerede, altså før vi har spilt mot Sogndal.

Vi bare lurer på hvilken framgang?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » søn feb 24, 2019 23:39:51

En trener som får gode spillere til å se ut som dårlige spiller blir vel aldri populær. BHRiise var vel den første som fikk nok av Bohinen. Og BHR spilte jo langt under det nivået vi hadde sett fra han tidligere. Thrandarson har ikke vært på nivå. Carlsen ser jo ut som en hjelpeløs fjott. Det er ikke så rart at Ramsteijn, Fridjonsson, Thrandarson, Gueye osv har fått nok av å bli fremstilt som dårlige spillere. Denne drepende defensive spillestilen kommer til å ta livet av klubben. Tror LB rett og slett gir faen så lenge han får holde på med sitt. Han skal uansett videre til neste klubb om en stund.

trippelf

Legg inn av trippelf » man feb 25, 2019 09:23:55

Kritikken ang LB-spillestil-fremgang er lett å støtte. Mange har mistet troa på prosjektet Bohinen, ikke bare fordi opprykket gikk i vasken, men pga i mitt tilfelle dørgende kjedelig fotball der vi i liten grad klarer å styre kamper selv mot klart svakere motstand. Det vil gi seg utslag på tribunene, folk gidder ikke bruke penger på slik fotball i lengden. Likevel brukes Papesaken slik jeg ser det synonymt med mistilliten til trenerteamet? Det er det jeg er uenig i, dette er agentkynisme og kun det! Pape hadde fått mye spilletid i år dersom han ikke hadde holdt på med dette tullet som må være utelukkende agentstyrt!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man feb 25, 2019 10:44:54

Jeg har, helt siden Gueye som til klubben, hatt en snikende følelse på at LB ikke liker han. Om det er kjemien som ikke stemmer eller noe annet, det aner jeg ikke.

LB har hele tiden brukt vikarierende motiv for å la være å bruke Gueye. Som svak taktisk, språk etc. Greit nok, alle så jo at dette til en hvis grad stemte, men likevel var Gueye overlegen feks Agdestein. LB snakket hele tiden om den gode kjemien mellom Fridjonsson og Agdestein. Gueye fikk ikke muligheten til å vise at også han kunne ha kjemien sammen med Fridjonsson.

Hele tiden sneik det seg inn en følelse på at LB for en hver anledning benyttet spillere som han selv hadde fått til klubben. Vi så det også med den totalt ubrukelige Kroaten som ble benyttet alt for mye tross forferdelige prestasjoner. Den gutten hadde ingenting på en fotballbane å gjøre der nivået er høyere enn 4 div.

Så hvorfor brukte LB denne spilleren? Jo svaret må være at det var LB som fikk han til klubben. Noe annet svar finner jeg ikke.

Nå er klubben altså midt i en strid med Gueye, og LB svarer med å knapt gi han spilletid. Er det bare jeg som har en snikende følelse på at dette egentlig er helt ok situasjon for LB? At han har nok et motiv for å la være å bruke han?

Legger man sammen alt dette + spillestilen og systemet som blir benyttet, så er det vel ikke rart at folk begynner å bli mektig lei og dritt lei LB? Jeg kunne også skrevet om manglende utstråling og kjemi mot publikum, men det gidder jeg ikke. Jeg er bare dritt lei.

Øggen

Legg inn av Øggen » man feb 25, 2019 14:11:35

Enig med siste taler her.
Nokken som he hørt eller veit Vågnes sine tanka rundt denne saken??
Da vi snakka med han under "blamasjen" mot Stabæk, virka han ikkje heilt imponert. Der va det jo brukt en merkelig formasjon vi ikkje hadde sett tidligere og blei diskutert både trener og Pape.
Men, det va MITT inntrykk og mine ord. Påstår IKKJE at det e slik, men derfor ej spør.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man feb 25, 2019 16:18:21

Hadde vært fint å få et innspill om det ja. Det jeg virkelig savner er å høre fra andre enn oss her inne på SC. Innad i AaFK systemet er jo alle enig 24/7, iallefall utad. Sporsjef, styret, hjelpetrener kan jo inngå ekteskap med LB.

Jeg savner at noen, litt høyere opp i systemet, tør å si sin mening. For alle kan jo ikke være enig i det som skjer? Synes SMP også er veldig avventende med kritikk vedr LB. De er vel livredde etter oppvaskmøtet for noen år siden. SMP må jo også ha noen kritiske spørsmål rundt spillestil, disponeringer og mangel på framgang.

Jeg kan bare se at det er Hunstad i NiU som tør å si sin mening. Skal bli interessant å se hvilke betraktninger som kommer i morgen.

Galiat

Legg inn av Galiat » man feb 25, 2019 17:56:28

Hadde vi spilt 4-3-3 og ikke 3-5-2 som lett blir 5-3-2 Så hadde nok laget spilt bedre.Men det er ledelsen som har valgt trener og dem viste hvordan bohien spiller.Så fram til kontrakta går ut Så er det nok slik Aafk vil spille,med laget Aafk har no så burde dem ikke være dårligere en kristansund.Hoff var ikke redd for og sparke treneren,mens dem som leder klubben no har ingen besluttnings evne.Vi har Skiri i klubben,Han kunna trent klubben om bohien fikk sparken ,Han er allerede lønna i klubben,Han kjenner klubben slik solskjær kjenner ManU,Og jeg tror det ville gi Aafk samme løft spillemessig ,Og dem hadde fått folk tilbake på stadion

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man feb 25, 2019 18:19:06

Nettopp Galiat

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir feb 26, 2019 00:01:02

Våger meg på den påstanden at om LB går kontrakta ut, så er klubben ødelagt, dei fleste som i dag er gode, er borte, og klubben slit både økonomisk og sportsleg på et lavere nivå enn vi er no. Harde ord, men frykter at noe i den retninga faktisk vil skje. At eg har, og er, svært skeptisk til LB trur eg no at alle her inne har fått med seg, men eg føler at det er en gryende misnøye også fra svært mange andre her på forumet den siste tida. Trur faktisk at Skiri hadde gjort en bedre jobb enn LB, som nok har utspillt si rolle i klubben. Har han garderoba enno? Eg berre undrar..............

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » tir feb 26, 2019 22:18:20

Nå skjedde det som jeg fryktet. Papes agent går ut i sumpen og raser over Aafks artikkel om at Pape er fornøyd og vil bli værende. Det oset «hysjhysj» av Aafk.no sin artikkel.

Denne saken er velkjent, vi har sett det før. Det er en sak med to sider.

1: Nok en utlending i stallen tror han er det jeg vil kalle «faen til flyndre». Han har en agent som kun tenker penger penger penger.. Han driter i hvor Pape er om to til 5 år, bare han kan melkes for penger. Jeg begynner å bli bra drittlei av uproffesjonelle «stjerner» som ikke gir en dritt tilbake til en klubb som har satset på de. Han har fått lære engelsk (noe som er alfa omega om han skal spille i en av de store ligaene i Europa) og klubben virker interessert i at han skal trives og vokse jevnt som spiller. Jeg vil tørre å påstå at han hadde fått det MYE hardere i mange andre klubber. Dette er nok en situasjon som har blitt fremprovosert av agenten

2: Aafk og LB viser nok en gang sine sanne ansikter. Aafk fremstår uproff og fabrikkerer historier om at spilleren er fornøyd, basert på et kort møte etter trening. Det er ikke noe bombe at Aafk nok en gang viser svak dømmekraft og mangel på proffesjonalitet. Lars Bohinen bekrefter bare det synet jeg har på han, sidrompa, defensiv og baserer sine laguttak på trynefaktoren.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir feb 26, 2019 22:33:42

Det er vel Aafk som eier pape og ikke agenten ? Vist Aafk vil selge han så kontakter dem agenten.Frem til da må han gi alt for Aafk,hva agenten mener bør Aafk bare drite i.Pape har nok vært enig i at han må gi alt i Aafk fram til han blir solgt,hvem er det som vil kjøpe en spiller som ikke yter alt frem til han blir solgt ?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tir feb 26, 2019 22:58:07

Aafk sin saksfremstilling på aafk.no samt agentens reaksjon styrker bare versjonen som går ut på at LB ikke har likt Gueye og at guttens ønske om å forlate klubben bunner i dette. At Gueye nå plutselig er fornøyd i Aafk er ikke troverdig. Saken sammenfaller kun med Castros skade og at LB plutselig har fått behov for gutten.

At et ungt stort talent vil bort når hans aktuelle klubb ikke ønsker å benytte seg av han sier seg selv. Galiat er vel sin egen sjef så han trenger ikke å forholde seg til å føle seg uønsket på jobb uansett.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir feb 26, 2019 23:08:00

Helt klart, dette er noe jeg har hevdet siden Pape kom til klubben. LB liker ikke gutten. Hvorfor? Jeg aner ikke, men det er bare å legge sammen alle summene av ting som har skjedd i fjor og fram til nå. Dette er nok ene og alene grunnen til at Pape vil bort. Jeg tror Pape lett hadde tolerert spilletiden han fikk i fjor med lovnader om mye mer spilletid i år.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir feb 26, 2019 23:24:41

Aafk har brukt mye tid på han,når det gjelder spille tid så spilte han jo dem 4 siste i fjor og i 90.minutt.han kommer tilbake fra ferie og forlanger og bli solgt,på grunn av lite spille tid og det før treningskampene har begynt.Når han avslutter sesongen i fjor med og spille dem 4 viktigaste kampene.pluss kvaliken mot stabæk.Så er det litt rart at han klager på mangel på tillit,det så jo ut som bohien endelig forstod at han måtte få spille.Hvor mye han hadde fått spille vist holdningen og fokusen på.trening hadde vært bedre.Vet ikke jeg men mest sansynlig hadde han fått spille like mye som dem andre.Ellers så kan jo verken spiller eller agent forlange at han blir solgt,han har 3 år igjen av sin kontrakt ,Og vil ha spille i en bedre liga.Så må han opptre mye mer proff en dette,det er 100 spillera i Norge som er bedre en han.Så først må han vise at han er god,Og det gjør han ikke med og oppføre seg u proff som dette

gaddag

Legg inn av gaddag » tir feb 26, 2019 23:26:51

Jeeez...for et rot.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons feb 27, 2019 00:55:14

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons feb 27, 2019 06:08:12

Hvorfor vente med å bruke Pape når han er vår desidert beste offensive spiller?

jast

Legg inn av jast » ons feb 27, 2019 10:55:30

Er redd dette bare er toppen av isfjellet, lurer på hvordan stemningen i troppen egentlig er. AaFK har spilt uten gnist siden i fjor sommer. Jeg personlig synes at Lars Bohinen bare er grå,trist og kjedelig. Ingenting med han som gjør at jeg gleder meg til å gå på kamp. AaFK ledelsen var på god veg til å bli folkelig, nå er de inneslutta og hemmelighetsfulle igjen. Har fornya sesongkortene, men blir bare trist og lei når jeg tenker på AaFK. Noe må gjøres og det er ikke små justeringer. Tror nok at dess raskere ledelsen innser at Bohinen var en tabbe til bedre er det. Kommer nok til å koste, men er redd AaFK sin tid som topp klubb er over om ikke noe gjøres.Pape,Hatlehol og Fet skal jo spille, da er laget best, Fatter ikke hvorfor Bohinen ikke ser dette ??? Mitt råd til AaFK er ut med Bohinen og inn med Frode Fagermo og Amund Skiri. Dette er personer som kan klare å heve interessen igjen. Det er like viktig at en god trener klarer å engasjere Sunnmøre og få med folket som at han er en god trener.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » ons feb 27, 2019 16:04:40

Fasinerende å se hvor mange som tror at 3-5-2 er en mer offensiv oppstilling enn 4-4-2. 3-5-2 vil si å ha en midtstopper mer på banen. Dvs 2 backer og 3 midtstoppere. Jeg lærte allerede i første klasse på skolen at 3 er 1 mer enn 2.

Kun i de tilfellene hvor filosofien er angrep hele tiden er 3-5-2 en offensiv oppstilling. Men det er jo ikke Bohinens filosofi.

Aabrekk fikk sparken etter få kamper for å spille med 5 bak. Bohinen er nå inne i sin andre sesong med 5 bak!!!!!!!!!!!!!!

Galiat

Legg inn av Galiat » ons feb 27, 2019 19:48:00

Bra og se at ikke bare Aafk som sliter med spillera som vil vekk også opprykk favoritt start sliter med det samme
Kevin Kabran nekta og bli med dem til Spania i dag han er avbilda i Haugesund avis sammen med Sandberg der det står vi knuste start han vil spille sammen med Sandberg i Haugesund dette er altså start sin beste spiller i fjor.Start må kjøpe spillera snart dem er veldig svekka ellers så imponera ullsaker kisa vant 4-0 Og har 2 store seira mot 1 div lag no

jast

Legg inn av jast » fre mar 01, 2019 09:24:06

Pape starter iallefall mot Sogndal i dag :)

sindre2

Legg inn av sindre2 » fre mar 01, 2019 15:38:12

jast skrev:
fre mar 01, 2019 09:24:06
Pape starter iallefall mot Sogndal i dag :)
Er vel kanskje for å vise et tegn på forsoning?

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 01, 2019 20:33:21

Men mål fikk han ikke

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre mar 01, 2019 20:36:07

Galiat skrev:
fre mar 01, 2019 20:33:21
Men mål fikk han ikke
Nei heller ikke hans største konkurrent om spissplassen Agdestein heller.

Øggen

Legg inn av Øggen » fre mar 01, 2019 22:24:46

Dei he vel greid å kue guten såppass at trua på seg sjøl reise. Da e det gjort.......

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 01, 2019 22:28:33

Agdesten går heller ikke ut i avisa og klager,Han lar ikke en agent som vil kjene penger styre seg.og han gir alt på trening .Har fokus på klubben og ikke som pape,Som tenker på en større klubb mens han er lønna i Aafk.Håper pape fremover fokusere på Aafk,slik at han rekker komme i form til sesongen begynner om 4 uke

Svar