Moderator: Arcturus

F.I.L.

Re: LB eller Pape ut?

Legg inn av F.I.L. » lør feb 23, 2019 00:10:53

Vatnebygder, styret har for lengst vist sin udugelighet. Det beviste de allerede når de gå Fredriksen en 3 års kontrakt.

Og, hva visste de om LB mtp spillestil og div når han ble ansatt? Tror svaret er skremmende nært INGENTING. De ville bare ansette en med et "stort" navn.
Sist redigert av F.I.L. den lør feb 23, 2019 00:16:18, redigert 1 gang totalt.

weasel

Legg inn av weasel » lør feb 23, 2019 00:12:21

Når enkeltspillere tror de er gud, går det gale. Nå ødelegger Pape både for seg sjøl og klubben. Han må inrette seg i likhet med alle andre. Vi trenger lagspillere, ikke egopadder. Da får vi heller bruke Agdestein .

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør feb 23, 2019 00:23:39

Hvem har ansvaret for hva som skjedde i sommerviduet i fjor? Noen som husker en B/G spiller og en Kroat? Mens Mjøndalen og Viking berget opprykket ved å kjøpe kvalitet. Det er så uendelig mye å sette fingeren på at man kan bli både sjakk og matt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør feb 23, 2019 00:26:59

Weasel, hva om klubben hadde satt seg ned med spiller og agent? Prøvd å fått til en løsning. Men staheten overskygger det aller meste. Det vises jo igjen på bana også.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør feb 23, 2019 00:35:32

Gueye føler bare manglende tillit fra LB. Det er jo det inntrykket mange sitter igjen med. Når han spilte godt så snakket LB han ned i pressa. Hva er dette for noe tull da? LB satt ofte å sturet på benken, men når Gueye gjorde en feil var det nesten ut på bana for å kritisere. Klart spilleren merker seg dette. I sum så skjønner jeg Gueye meget godt.

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » lør feb 23, 2019 01:15:52

Kinkig situasjon. I utgangspunktet skal ingen spelar være større enn klubben eller sjefen. Dette har store navn som Paul Ince, David Beckham, Roy Keane og Ruud van Nistelrooy fått merke.
Problemet er at AaFK ikkje er Manchester United. Vi har ikkje råd til å sende dei beste på dør ved første og beste anledning.
I tillegg er vi i den situasjonen at alle i Norge som har eit snev av fotballkunnskap veit at Lars Bohinen, med si manglande tilpasningsevne, kosta AaFK opprykket i fjor haust. Eg lurar også på kva Reidar Vågnes tenkjer om samarbeidet med Bohinen når han ser at en Pape, som presterar kamp etter kamp, ikkje får sjansen.
I denne situasjonen kan utfallet bli enten positivt eller negativt uansett handling, og det er umulig å seie kva som er rett å gjere for at det skal fungere best på lang sikt.
En Pape på tribuna vil gi publikumssvikt. En Pape uten konsekvensar for oppførselen sin kan fort gjere at fleire i spelargruppa vil gjere det samme, eller at spelargruppa mistar tilliten til trenerapperatet og ledelsen.
Det beste, etter mitt syn, er å sende Bohinen på dør. So må ny trener forklare Pape at klubben ønskjer å satse på han, men at han må fortjene det gjennom god innsats slik som alle andre. I tillegg må vi få inn fotballfaglig kompetanse i styret.

Når det er sagt vil eg tilføye at eg syns at agentar er ein uting slik det blir praktisert i dag. Det burde ligge klare restriksjonar frå FIFA om at klubbar ikkje skal betale agenthonorar til andre enn dei som representerar klubbane. Dei som representerar spelarane burde bli lønna av spelarane. Og for å hindre at agenthonoraret blir bakt inn i andre utbetalingar, som signeringsbonus og lignande, bør også dei begrensast.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 07:46:15

Det er ingen vi har snakka mer med står det i avisa,Og samme spiller som vil vekk.Skrøt i hele fjor hvor godt han ble fulgt opp.No sier han at han ikke vil spille i 1 div,da skulle han ikke skåra selvmål i fjor men heller skåra et mål rett vei mot stabæk.Da hadde han sluppet og spille i 1 div,Han fikk spille 180 minutt mot stabæk fasitten er 0 mål og et selvmål ,Han spilte dem 4 siste for Aafk.Så da er det ikke rett tid og si han ikke blir satsa på,Når oppkjøringa begynner,Men og begynne og klage i januar,Så legger han opp selv til og ikke bli satsa på.Det er jo dumt av han og agenten og synd for Aafk som trenger han for og rykke opp.og veldig utakknemlig av spiller og agent.Aafk har bare mangla 1 spiller på mittbana,for og ha en perfekt a stall.Som kan rykke opp i år,en spiller som bryter ned moralen trenger vi ikke no

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 08:53:07

Det er et faktum at det er ingen spillere trenerteamet har brukt så mye tid på som Pape. I 2019 har jeg personlig hatt fire møter med han, så har jeg og Andrea hatt et møte. I tillegg har Pape vært i møter med både Melland og Skiri, sier Bohinen.

AaFK-treneren mener han har bevist at han har stor tro på Gueye med å gi han mer og mer spilletid utover sesongen i fjor.

– Jeg føler ikke at det er Pape som er problemet her, det er agenten som gir oss store utfordringer, sier han.

– Hva tenker du om fremtiden hans i klubben?

– Jeg har hatt som mål at Pape skal ha mye spilletid i år. Men da kan han ikke komme på trening og henge med hodet, og konstant si han vil bort herfra til trenere, medspillere og klubben. Han kan ikke forvente å få spilletid når slike ting skjer. Det må Pape tydeligvis lære den harde vegen, som er gjennom konsekvenser og lite spilletid, sier Bohinen, som nekter å gi stortalentet mer spilletid enn det han har fått til nå før «situasjonen» er løst.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 08:55:02

Sportssjef Bjørn Erik Melland sier de la et utviklingsløp for Gueye da han kom, som besto i at han skulle få en rolig første sesong, så skulle senegaleseren være i en situasjon der han skulle spille mye i år.

Derfor ville Orry «hjem» til AaFKNy keeper klar for AaFK: - En perfekt overgangBekrefter Bohinens påstand

– Vi er opptatt av at Pape skal ta de riktige utviklingsstegene, som vi mener han fortsatt kan gjøre her. Pape har litt problemer med å håndtere følelsene sine rundt det etter at han kom tilbake fra ferie. Jeg har snakket mye med både Pape og agenten hans om dette, sier Melland.

Han ønsker ikke å si noe om det har vært interesse rundt stortalentet.

– Alle vil spille på et høgere nivå, og det er sånne spillere vi vil ha. Men i dette tilfellet har Pape håndtert det annerledes enn de andre spillerne gjør, sier Melland, som stiller seg bak Bohinens uttalelse om at ingen spillere har hatt så mye dialog med trenerteamet som senegalesere
Har hatt

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 08:58:48

Her bekrefter klubben at han skulle ha en rolig 1 sesong,noe som er lurt når du ikke kan engelsk og bli satsa på i år.Så all grunn til og gi trener timet full støtte her,Og trist for spiller at han har en slik agent

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » lør feb 23, 2019 09:04:38

Grattis, Galiat. Du klarte å klippe og lime en artikkel vi alle allereide har lest. Uansett kor mykje du støttar Lars Bohinen so er det alltid to sider av ei sak. Og som eg skreiv i forrige innlegg skal sjølvsagt Pape få konsekvensar for å ha holdningar der han framstår som viktigare enn klubben, uavhengig om det er agenten eller hans eiga meining. Men Lars Bohinen viser akkurat samme holdning ved å ikkje tilpasse seg klubben taktisk. Lars Bohinen er for oss det Jose Mourinho var for United, ei pest og ei plage som held på å bryte klubben ned

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 09:32:52

På det dere skriver ser det ikke ut som dere har lest det,faktum er at det var bestemt fra begynnelsen at han skulle bruke fjorårets til og tilpasse seg norsk fotball og gå på norsk kurs.Tenk om Ole Gunnar skulle tenke som han,da har han ikke opplevd det eventyret han fikk i man und og trener eventyret han opplever i dag.Han også viste i 10 år at han burda spilt fast,og ikke 1 år som våres spiller har vært i Aafk.Men han tenkte på laget først,Og det bør også denne spilleren gjør og vise på trening at han er klar for neste skritt

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 09:41:22

Og dømme en trener etter 1 år er idiotisk,vi har en som vant 13 seriemester skap for man und dem 2 første års var fullstendig misslykka .Men en slik type som deg som leder,så hadde han fått sparken lenge før gulla strømme inn.Det tar selvsakt tid og bygge opp et nytt lag,bohien har klart mye på kort tid overraskende mye.og alt tyder på at framgangen forsetter i år.Laget er bedre en i fjor større bredde,og flere som kan ta nye steg.

trippelf

Legg inn av trippelf » lør feb 23, 2019 10:13:40

Guaye har null respekt for den jobben AaFK har lagt ned for han. Får vi en bra pris for han så selg, men hvem vil ha slike spillere?

Bruken i fjor er det eneste LB har gjort galt i denne saken. Han burde brukt Pape mer fra sommervinduet og ut! Men, Pape hadde tillit da serien var over, så her bommer spiller, sikkert med god hjelp av en idiot av en agent i bakgrunnen. Skal vi diskutere LB må det gå på andre kriterier, Guaye har bestemt seg. Håper AaFK enten selger han ASAP eller setter han på et fryselager!

Bale

Legg inn av Bale » lør feb 23, 2019 12:42:06

Dette minner mye på Murinho og Pogba hvor førstnevnte måtte gå og Pogba har siden blomstret.

Hadde LB brukt Pape mer i fjor så hadde AAfk fortsatt vært i TL. Men i denne saken sitter Aafk med alle kort og kan la Pape sitte på benken i 3 år, lønnen han har er vel ikke all verden.

Og dette burde agenten til Pape vite.

Uansett må dette løses umiddelbart, dersom noen må gå så er LB...jeg tror at han er iferd med å tape garderoben.

weasel

Legg inn av weasel » lør feb 23, 2019 12:55:28

F.I.L. skrev:
lør feb 23, 2019 00:26:59
Weasel, hva om klubben hadde satt seg ned med spiller og agent? Prøvd å fått til en løsning. Men staheten overskygger det aller meste. Det vises jo igjen på bana også.
På meg virker det som problemet er Pape.... det er jo opplest og vedtatt at den første sesongen skulle være en rolig sesong nærmest som en læretid, for så at andresesongen ville han bli brukt mer. Nå har han fått det for seg at han ikke har tillit og legger ikke ned innsats, samt viser dårlig holdning på treningene og bare vil vekk... Aafk har virkelig tatt seg godt av Pape, ordnet en vertsfamilie til han slik st han skal bli godt intigrert i lokalsamfunnet, og som det skrives, den spillerern som de har brukt mest ressurser på i fjor. Staheten er vel størst hos Pape, siden han plutselig har bestemt seg. Det er kansje best å selge han for en pen sum, men når han driver på sånn ødelegger han samtidig for sin egen verdi på markedet. Synes det virker lite takknemmelig.

Øggen

Legg inn av Øggen » lør feb 23, 2019 15:27:50

Sann mine ord, MFK kjem til å kjøpe han.....

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør feb 23, 2019 15:36:06

Jeg skulle virkelig likt å vært til stede på disse møtene. Det er så typisk når en spiller klager og er missfornøyd, da er det ikke måte på hvor mye klubben har gjort og lagt ned av resurser på spilleren. Vi klarer ikke å ta vare på de X-faktor spillerne som er her. Sist var det Gyasi.

Jeg prøver å se helheten i dette. For mrg virker det som LB har forsøkt å bryte ned selvtilliten hans ved flere anledninger. Da slår det meg at dette er en spiller som LB ikke har fått til klubben. Ingen kan nekte for at LB har forgudet de spillerne han selv har fått til klubben.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 18:45:10

Hadde han klage når i begynte på høst sesongen,Og han fikk spille lite på vårsesongen.Så hadde det vært forståelig at han klager,Men han klager på lite spille tid ,etter han fikk spille 92 minutt 4 kamper på rad .Og begynner på oppkjøringa til en ny sesong.Da er han fullstendig på blåbær tur Når han klager på for lite spille tid.Han er et stort talent men heller ingen Messi,Så det er opp til han og vise at han er god nok.og til dem som tror han går til Molde,Så får han ikke spille mer på molde.,der er mange spissa der så er mye bedre en han.så der blir han stall fyll og vil ikke utvikle seg i det hele tatt

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør feb 23, 2019 20:34:34

Hadde egentlig ikkje tenkt å skrive flere innlegg ang Pape og den speletida han har fått under LB. MEN........... eg greier ikkje la vere. Dette er et senario som eg har tenkt en masse på. En spiller som IKKJE har tillit hos sin trener, VIL IKKJE UTVIKLE SEG SLIK HAN ØNSKER. Det har Pape, etter mi meining, ikkje hatt under LB. Er det då så rart at han da velger å signaliesre at han vil til en klubb som verkeleg har trua på han og med det gir han spilletid, slik at han kan utvikle seg som spiller? Det har han, etter mi meining, ikkje fått i Aafk under LB. Vi såg tydleg ei endring i dei kampane Pape kom inn, skulle egentleg ikkje så mange minutta til før vi såg ei endring i positiv retning. Har sagt det før, og gjentar det enno en gang: HADDE LB BRUKT PAPE MEIR OG GITT HAN TILLIT, SÅ HADDE VI IKKJE KAVA I OBOS NO. Vi hadde nok greitt et opprykk om LB ikkje hadde vore så for... sta med tanke på bruk av Pape. Om det er slik at LB ikkje akter å bruke han fast denne sesongen, forstår eg godt PAPE. Trur nok at om du, GALIAT, hadde vore i samme situasjon, hadde nok du også valgt samme løsninga, om du hadde som målsetning å bli en bedre spiller. Det kan en som kjendt ikkje bli når en berre blir brukt til setevarmer i kampane. Nei, GALIAT, eg forstår egentlig ikkje ditt syn når det gjeld Pape, meiner du at han på dette tidspunkt IKKJE forsvarer en fast plass på laget? Klubben har fått et kjempeproblem å hanskes med, om Pape blir solgt, er laget vesentlig svekka, og et opprykk glir langt ut i det blå, og er, etter mi vurdering, ikkje sansynlig. Å få fatt i en ny spiss på samme nivå, med slik utviklingskurve, trur ikkje eg klubben finn. Kva kunne klubben tjent på å utvikle denne spilleren, for så å selge når han blir et hett salsobjekt? Kvifor skal klubben meinholde på en sta trener som i fjor viste sitt sanne "jeg", sta og lite innstillt å endre systen som laget kunne mestre.......Nei, det vil nok koste klubben DYRT om Pape forlet klubben, men eg trur i det lange løp at det koster klubben LANGT MEIR om en tviheld på en sta trener som LB. OM VI IKKJE RYKKER OPP DENNE SESONGEN, TRUR EG DET VIL GÅ LANG TID TIL DETTE KAN SKJE. KVA VIL DETTE KOSTE KLUBBEN? TRUR DE PUBLIKUM GIDD VENTE PÅ ET UNDER? Er dette starten på en undergang for Aafk? Om Pape forlet klubben, skal det bli spennende å følge med på korleis det går med han, for at det går godt, det er eg ikkje i tvil om. Ikkje sikkert vi treng reise så langt for å få sjå han i aktivitet heller, tida vil vise kva som hender, så for vi sjå..............Ei trøst oppi all elendigheita, minna om Aafk's storhetstid, den vil sitte i meg så lenge eg lever. D E T var tider, det. DA gjorde Aafk noe med meg.........

aafk abu

Legg inn av aafk abu » lør feb 23, 2019 21:17:22

Jeg forstår Pape meget godt. Han kom inn i kamper i fjor vår og skaffet klubben mange poeng. Det eneste LB klarte å lire av seg i offentligheten var at han hadde så forferdelig mange svakheter og at vi ikke måtte glemme at Pape hadde gjort mye rart i kampene han avgjorde også. Pape presterte hele tiden i fjor. LB har sikkert lagt Pape for hat pga selvmålet. Jeg tviler sterkt på at denne saken er så belyst som det SMP vil ha det til. Bare fordi Pape har en agent som tar vare på hans interesser så betyr det ikke at agenten er idiot. Det har ikke vært noen antydning fra LB om at Pape er en spiller han vil satse på. Det har han aldri nevnt, heller tvert i mot så har han snakket om alle grunner til ikke å bruke Pape. En kan nok regne med at Papes bedrede forståelse for forholdene rundt seg har gjort han svæææært misfornøyd.

Jeg mener LB er den dårligste treneren Aafk har hatt i nyere tid, dvs fra og med Normark. Og det har blitt sparket en del trenere i klubben. Bare saken rundt Pape burde bety at LB får sparken. Bedre å betale han et par million i kompensasjon enn å tape 20 mill på Pape. For ikke å snakke om pubikum som ikke gidder se Aafk med LB ved roret, eller stor fare for at det ikke blir opprykk i 2019 også.

Få fyren vekk omgående. Og få vekk reservetreneren også. Det eneste som ville vært værre enn å ha LB her er å ha reservetreneren som ny hovedtrener.

Det er mass ledige trenere i markedet, og til og med folk innad i klubben som kunne tatt over. Håper at det er noen nikkedukker på generalforsamlingen som faktisk tør å si hva de mener.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » lør feb 23, 2019 21:50:56

Det er trist å lese mange av desse innlegga! Eg vil tru at dokke vil klubben vel men om dokke meiner at en ung speler og agenten skal styre dagsorden i Aafk då lurer eg verkeleg!

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør feb 23, 2019 21:55:13

Da trur eg ikkje du forstår heilt det som iallefall eg har skreve. Eg vil nok klubben det beste, som eg også gjorde i fjor. Likevel ser vi korleis dette gjekk. Om 5 månader ser vi konturane om dette blir vellukka denne gangen, noe eg desverre er skeptisk til. Så får det, for noen, berre vere trisst lesing.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 22:06:40

Vist vi skal la agent og spiller styre Aafk så slipper du lure på hvordan det går om 5 månader.Det er mange spillera i stallen til Aafk som er mye bedre og viktigere en Pape,alle må vise seg frem på trening og yte maks.Og komme tilbake fra ferie og forsurne miljøet;etter han selv sørga for at Aafk ikke rykka opp.Er helt feil tidspunkt og gjøre det på,pape kunna godt få spilt mer.Men det er mange talent som ikke får spille så mye som han fikk 1 året,Dem har litt mer tålmodighet.og han bør huske at han fikk spille dem 4 siste.Hva er det han klager på da ?

gaddag

Legg inn av gaddag » lør feb 23, 2019 22:19:00

Det er katterlig at Aafk nok en gang får konflikt med spillerefra utlandet med uortodokse spillemønster og ferdigheter.
Her i klubben er det middelmådigheten og kjedsomheten som skal utfoldes !
Hamdallah, Gyasi, Gueye ergode eksemple men der er mange flere

Galiat

Legg inn av Galiat » lør feb 23, 2019 23:10:42

Hamdallah var vel så god at han ble solgt med en gang,var ikke mangel på spille tid som var hannes problem.Men at han var for god for elite serien,pape har nettopp kommet burda fått spille mer.Men ærlig talt han var jo i ferd med og spille seg til fast plass,hatlehol og Fet burda også fått spille mer.Men hører ikke at dem syter av den grunn,Dem forstår at dem må.vise seg frem på trening?for og spille seg til fast plass.Selv om du er stjerne på Liverpool,Så kan du ikke oppføre deg som pape ,Så noen tror dem er bedre en dem er slik pape tror

trippelf

Legg inn av trippelf » søn feb 24, 2019 09:01:36

Gaddag, vi vil vel alle ha spillere som Guaye, Gyasi og Allah i klubben. Men, hva skal Aafk gjøre når idiotien råder? Gyasi hadde tillit men ville vekk, Guaye sto frem etter sesongslutt og skulle trene mens andre ferierte - for så å starte sesongen etter en svipptur hjemme med å ville vekk? Det er mye jeg er kritisk til rundt Aafk - spillestil mm, men her ser jeg ikke hva Aafk kan ha endret på? Agenten må ha sett muligheten til mer penger, andre tilbud eller ett eller annet som gjør at han beordrer Pape til å ta feilvalg. Trist som faen for alle som ser et bleikt, kjedelig, forsvarende, midtstopperpreget Aafk som har en lang vei tilbake til Eliten. Dette var det siste Aafk trengte, men jeg legger 99% ansvar på Pape og agenten hans inntil noen overbeviser meg om noe annet!

Galiat

Legg inn av Galiat » søn feb 24, 2019 12:08:26

No er det hellevis Aafk som bestemmer og ikke pape eller agenten.Vist Aafk vil selge han så vil dem kreve mye penger,som dem kan bruke på en ferdig utvikla spiller og ikke en ung og uerfaren spiller som bare har 1 div og vise til.Han skrev under 4 års kontrakt i fjor,Så han gir dem ikke bort.Mest sansynlig blir han på benken til fornuften råder,Og vi får mer glede av han i år en i fjor

gaddag

Legg inn av gaddag » søn feb 24, 2019 14:27:45

Trippelf, en må av og til spørre seg hvem idioten virkelig er når det gjentar seg gang på gang.
Spillere med spesielle egenskaper virker uønsket i klubben, og dette legges merke til. Det blir ikke enkelt å få inn spennende typer fremover.

Jeg kjenner ikke detaljene i denne nye saken men som sagt..
Vi går på stadion for underholdning først og fremst. Og all ære til alle som er en del av laget men det er de typene som kan gjøre spennende ting offensivt som er de som de fleste vil se utfolde seg. Gueye var en fargeklatt i et litt grått og kjedelig lag.

Prellen

Legg inn av Prellen » søn feb 24, 2019 16:03:44

Helt enig gaddag.

Vi husker alle hvor gøy det var å se på kamp når Barrantes spilte. Lagets stjerne og supporternes favoritt som ble behandlet deretter. Han hadde ferdighetene til å snu en kamp med en pasning, et skudd eller en finte. Per dags dato er det ingen på laget som klarer det.

Bortsett fra Gueye.

Forstår godt at LB vil at hele laget skal være et velsmurt maskineri der alle er like store stjerner, men han ser opp til Juventus der du har verdensklassespillere i samtlige posisjoner. Det funker ikke med AaFK som til tider spiller som et bedriftslag etter et julebord. Helt patetisk hvor dårlig vi var i enkelte kamper ifjor, og treningskampene så langt gir ikke mye håp for noe bedre i sesongen som kommer. Det som gjør meg virkelig bekymra er når LB går ut i media og sier han er fornøyd med framgangen. Hvilken framgang?!

Svar