Moderator: Arcturus

1aafk

Re: Kamptråd 3: Sandefjord vs Aalesund - Laurdag 13.april 15.30

Legg inn av 1aafk » søn apr 14, 2019 17:41:30

Fint at også andre ser det som eg har sett og påpeika i snart et år no, er heilt på linje med det som SandMan65 skriv. Det som forundrer meg, er at det er så lite diskusjon og "klaging" rundt dette med PAPE. Hører ingen ting fra styre,( dei veit vel ikkje kva som skjer), LB, (HAN GIDD VEL IKKJE BRUKE TID PÅ DETTE), eller supportarane, stillt som i grava. Sist sesong miste vi et opprykk pga stahet og arroganse fra trener, 1 POENG!!!!!!!!!!! forlite, og dette hadde vore i boks med litt annen tankegang mellom ørene til trener LB. Er redd dette gjentar seg også i år, sjølv om dei fleste supportere reagerer på samme måte som i fjor - VI HAR DA SÅ MASSE POENG --- VI KAN IKKJE MISLUKKAST PÅ OPPRYKK!!!!!! Vi veit alle smerteleg korleis dette gjekk. Om LB ikkje vil bruke Pape, som for meg er forunderleg, ja, da får han berre selge han på billigsalg, så får heller Pape blomstre i en annen klubb. Dette er, og har i legre tid, vore ET HÅN MOT EN MEGET GOD SPILLER, som LB ikkje ønsker i klubben. At styret sit på ei grein og ikkje torer noen ting, er for meg uforståleg, men slik verker det i alle fall for meg. At også Sumpen ikkje bryr seg, forunderer meg også, ære være Nytt i UKA OG DET SOM BLIR SKREVE DER. Har enno ikkje bestemt meg om eg gidd møte opp på stadion, ønsker ikkje å oppleve E N G O N G T I L det sviande nederlaget det var å ikkje lukkast med klubben si målsetning i fjor. Dette pga en stirrig og egenrådig trener, hjelpe meg for et rot. ps!! Våger meg på den påstanden at vi hadde hatt 3 poeng i siste kamp, om PAPE hadde starta, men dette er nok berre en påstand fra mi side, som sjølvsagt ikkje kan vidare underbyggast. Påstanden kan heller ikkje tilbakevisast fra LB, så, da, såååååååååå.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn apr 14, 2019 20:19:39

AbbySC skrev:
lør apr 13, 2019 17:31:01
Resultaten er greit nok, men spillemessig skuffer AaFK stort. Treigt, upresist og et par hakk under Sandefjord.
Så sant, så sant. Hva er egentlig kampplanen til Aafk?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man apr 15, 2019 00:33:20

Aabrekk fikk sparken etter 4 kamper med 5 i forsvar. Bohinen har fått holde på i over en sesong. VG presenterte Aafk riktig for en gangs skyld før møtet med Sandefjord i 5-3-2 formasjon. Jeg så at Bohinen gjorde et grep da Fridjonson måtte gå ut og la om til enda mer defensive 5-4-1.

Jeg er sååååå glad for å slippe å se på Aafk i Eliteserien i år. Hadde rett og slett blitt for mye.

Pöhler

Legg inn av Pöhler » tir apr 16, 2019 20:11:22

Jeg for min del har ingen problemer med å skjønne hvorfor Gueye ikke alltid er beste alternativ, og hvorfor Bohinen er forsiktig i en slik kamp som borte mot SF.

Gueye er taktisk håpløs utrent og uvoren. Det håper jeg ALLE ser. At Gueye skal satses på resten av sesongen ser jeg på som en vedtatt selvfølgelighet - det som gjør at sist kamp mot SF stiller seg annerledes er at denne tross alt er en 6-poengs kamp. Og det er ikke denne kampen som avgjør hvordan sesongen til Gueye blir. La oss ikke glemme at Sæthre tross alt gjorde en VELDIG god jobb på topp. Ja, ingen mål, nei, ikke så spennende som Gueye - men det viktigste var å ikke tape.

LB bruker stallen på best mulig måte akkurat nå. Det finnes altså folk i denne tråden som samtidig mener at vi har for dårlige vingbacker, og at vi har for mange i forsvar. Disse to elementene henger direkte sammen - vi har flere midtstoppere på banen fordi både de og vingbackene er for svake og usikre når de er en mann mindre. Samtidig så har vi få vingbacker, og vi har flere midtbanespillere, og vi har ingen vinger. Hvorfor skal AaFK spille annerledes?

AaFK har overlevd den VERSTE sesongstarten (mtp motstandere) som samtlige lag i hele divisjonen har, og vi har nesten full pott. Nå må folk virkelig slutte å syte.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons apr 17, 2019 00:07:01

Somme av oss er bekymra, andre oppfatter dette som SYT, det får vi berre tole. Ved sesongslutt har vi en fasitt på korleis dette gjekk, da ser vi om bekymringa var begrunna..............

aafk abu

Legg inn av aafk abu » ons apr 17, 2019 12:01:49

Det er ikke mange som syter over resultatene. Det vi syter over er at vi heller ser Paris Robaix enn Aafk. Mye mer action i et 6 timers sykkel løp enn en Aafk kamp

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » ons apr 17, 2019 13:42:12

Enig med Pöhler her angående Sæthre og Gueye.

Sæthre jobber hardt og har en krigersk innstilling, mens Gueye har opplagte offensive kvalliteter, men er litt mer luksus-spiller alla en viss ving fra Fredriksen-epoken. Gueye er veldig god når han får rom å boltre seg i, men kan også ofte gå seg fast på solo-løp i stedet for å bruke medspillerne, noe som kan straffe seg ekstra mot bedre lag. Skulle gjerne sett Gueye med mer spilletid, men kan også skjønne at Bohinen lar han starte på benken i enkelte kamper.

At NFF satte opp AaFK med bortekamper mot både Start og Sandefjord på de 3 første kampene er jo omtrent på linje med dømminga i Viking-Bjann, altså ganske merkelig.

Ellers er det kanskje ikke helt kultur for kortpasnings-spill i 40 km/t på kryss og tvers i Ålesund og Noreg? Folk har en tendens til å synes det er gøyere med kick and run og full guffe opp og ned banelengden i 90, med mange mål på veien. Men det kan jo være behagelige med kortpasnings-spill, hvor eget lag har ballen mer enn motparten også, i alle fall om man vet at laget har spillere med gode tekniske kvaliteter. Det er vel omtrent her 3-5-2 prosjektet til Bohinen halter litt, særlig på midtbanen.

Svar