Moderator: Arcturus

Svar
Guru

Re: Cupen 2019 - Ny tur til Ullevaal?

Legg inn av Guru » fre sep 27, 2019 13:58:36

platini skrev:
fre sep 27, 2019 12:58:35
...Det ser ut som alle her har glemt skandalekampen borte mot Tromsø nedrykksåret...
VAR DET HAN!!!!

Den kampen har eg på ingen måte gløymt! Ofte føles det som om dommeren denne kampen alltid er verre enn den forrige. Men nettopp denne kampen stikker seg ut og irriterer meg endå. Du nevner den feilaktige utvisninga (andre gule kortet) til Kirkeskov. Han trekker seg i tide, men Hans Nordbye (som var den store kjeltringen i den situasjonen og for evig er stempla som ein usympatisk fjusker) heiv seg. Dommeren lot seg lure.

Det som verre er for dommeren sin del, er situasjonen like før pause. Simen Wangberg hadde nylig fått eit gult kort, og var tydelig bestemt på at det ikkje skulle bli det siste. Like inne på deira halvdel blir han lurt og runda av ein av våre, men bråsnur, legg handa runst overkroppen hans og riv han i bakken. Joda, vi fekk frispark. Men klarare gult kort skal du leite lenge etter. Absolutt ingen mulighet til å ta ball, kun rein sabotasje. Eg meiner at den kampen og den dømminga kosta oss plassen i eliteserien. Den lange lange rekka uten å vinne kampar ville ha stoppa halvveis. Han er ikkje tilgitt den kampe, men eg hadde gløymt at det var han. Når du seier det, så husker eg det.

Ein ting skal seiast om Wangberg-situasjonen og Kai Erik Steen. Han fortsetter tydeligvis i same bana. Eg la merke til det i mange situasjonar i går. Reinspikka sabotasje. Halde igjen spelarar på vei forbi. Utan mulighet til å nå ballen. Det skjedde fleire gongar. Trur ikkje nokon av dei gav kort. Det gjekk begge vegar. Ståle Stålinho Sæthre (no forstår eg kvifor han har bytta mellomnavn) var ein av dei som skulle ha blitt ramma. Det skulle ein håndfull Viking-spelarar og. Hadde det høgst rettferdige kortet kome i desse situasjonane, så ville ikkje situasjonane ha kome. Det er ei rein belønning av sabotørane . Ei oppfordring av ufair fotball.

Det skal seiast at her treng heile dommerstanden ei oppstramming. Det er nok retningslinjene og sedvanen som er feil. Men Wangberg-situasjonen er spesiell. Den ville alle dommarar ha gitt kort på, også etter dagens retningslinjer. I alle fall dei med fnugg av ryggrad og moral.
Nokon veit bedre enn andre

jast

Legg inn av jast » fre sep 27, 2019 14:28:17

Fatter i allefall ikke at dommeren ikke tok en prat med linjedommeren før han lot situasjonen passere. Nei, dette kommer jeg ikke over. Han kunne stoppet spillet og mente de at det ikke var felling, kunne han jo gitt Thrandarsson gult for filming. For dette er jo enten filming eller straffe.

olav60

Legg inn av olav60 » fre sep 27, 2019 16:05:10

Det er tydelig at denne strilen ikke får det lett neste gang han kommer på Stadion. Men Hauge, som sikkert er en god venn, vil kanskje omplassere vedkommende ;)

urban

Legg inn av urban » fre sep 27, 2019 16:27:40

Stein skrev: Straffesituasjonen var ei stygg dommerblemme.
Han er helt opp til situasjonen og innrømmer til og med at han så det, men syns ikke det var nok felling (berøring). Hæ?????
Sorry to say: I don't believe you.
Denne sitter nok i et par dager til! Jeg har vært småkvalm i hele dag.

Det er mulig å gi dommeren kred for å innrømme at han burde vært dømt straffe, men han avslører feigheten sin ved å si at Aron går ned veldig lett. Altså så han situasjonen, men feiget ut. At noen "går ned veldig lett" var ikke en vurdering av Tripiz i resten av kampen. Hadde jeg orket, skulle jeg sett kampen på ny og sett hvor mange frispark han fikk ved å "falle lett".

Nei, det koker ned til feighet og manglende ryggrad!

Jeg orker heller ikke å kommentere forskjellsbehandlingen av keeperne under straffesparkene.

Enda mer deprimert blir jeg ved å tenke på semifinaletrekningen med AaFK i den første ballen i stedet for Viking. Da hadde det blitt hjemme mot Ranheim i semien. Jeg gremmes...

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » fre sep 27, 2019 17:11:26

Et aldri så lite moment til. Hadde Castro evt bomma på straffa vi skulle hatt så skulle vi spilt 11 mot 10 i ekstraomgangene, for fellinga var også et soleklart rødt kort. Altså 11 mot 10 i 30 min.

Say no more

gaddag

Legg inn av gaddag » fre sep 27, 2019 20:41:42

Godt poeng !

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » lør sep 28, 2019 11:21:39

Sony skrev:
fre sep 27, 2019 10:11:29
sitat fra vg.no:

"– Jeg ser ikke en dytt eller kontakt med beina, jeg synes Aalesund-spilleren faller lett - men så får jeg se situasjonen om igjen, og selv om jeg fortsatt syns han faller lett, så er det kontakt, og jeg hadde definitivt kommet best ut av det ved å dømme straffe, sier dommer Kai Erik Steen til VG."
"Jeg hadde definitivt kommet best ut av det ved å dømme straffe" :roll:

Det er jo både hånd på ryggen og krokfot innenfor 16-meteren, men den skjønnsmessige vurderingen til dommeren var at Thrandarsson hjalp til for mye selv? Mens Tripic, det vandrende gule kortet, slapp unna med alle rugbytaklingene og fristil-fallene sine!?! Det er jo akkurat slik selektiv inkonsekvens som er helt hinsides.

Da episoden skjedde forventa jeg dessverre ikke straffe i det hele tatt, mest fordi vi allerede hadde fått straffe, pluss tidspunkt og motstander. Dommere gir jo nesten aldri 2 straffer til samme lag, uavhengig av hva som skjer innenfor 16-meteren. Hadde det samme skjedd mot Bossekop i 2.runde, så kanskje.

Gløsa litt på en kamp fra Premier League, og jaggu; da en spiller blei hekta opp bakfra blei det frispark og gult kort, gitt! Hvem skulle f¤#n meg trodd?

Føler vi blei bortdømt i denne kampen, selv om det selvsagt var tett og jevnt etc.
Sånn er det jo ofte i fotball; tett og jevnt og en dæsj bortdømming i blant.

gaddag

Legg inn av gaddag » lør sep 28, 2019 13:37:29

Dommerne burde helt klart brukt "VAR-light" i denne situasjonen. Blåst, tatt en prat og dømt utifra dette.
Mente han det ikke var straffe så skulle det vel i så fall vært filming ?
Er dette en ES dommer som vi skal ha neste år så må han kunne dømme oss eller legge opp. Kan da ikke være slik at visse dommere ikke kan dømme enkelte lag.
En ting er i alle fall sikkert. Kommer denne fyren på CLS igjen så skal han bli minnet klart på hva vi synes om hans tidligere "bragder"..

jast

Legg inn av jast » ons okt 30, 2019 17:12:32

Håper Viking ryker på trynet ut av cupen i kveld :( Kjenner jeg ikke har kommet over dette enda ........

rogerlima

Legg inn av rogerlima » ons okt 30, 2019 18:00:56

Hehe det sitter fortsatt i dette tapet, men Viking hadde neppe skyld i det. Dommeren derimot, kan vi ønske at kun får dømme breddefotball. Likevel heier jeg på Ranheim i kveld😬

AsE987

Legg inn av AsE987 » ons okt 30, 2019 20:43:04

Tilgir aldri den forbanna pipeblåseren som mest sannsynlig tok fra oss semifinalen.

Og, den samme Pipeblåseren som mente at "Wangberg holdt for lite"
Pipeblåseren som viste ut Mikkel Kirkeskov i samme kamp etter filming av motspiller

AsE987

Legg inn av AsE987 » ons okt 30, 2019 20:58:32

Se der ja. Pausen viser at vikings mål nr 1 er offisde. Mer dommerhjelp, hele veien opp til podiet med pokalen tenker jeg

weasel

Legg inn av weasel » lør nov 02, 2019 22:15:13

Dette blir en cupfinale jeg ikke gidder se ,merker jeg. Jævla Viking med dommerhjelp ,usportelig fremferd , norges verste klyse av en spiller og en trener med karisma som en hoggestabb. Jeg unner de virkelig ikke cupgull.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør nov 02, 2019 23:14:06

Jeg tok til orde for å huske at dommern er menneske og jadijadijaa etter kvartfinalen. Men må innrømme at dette irriterer meg noe jævlig enda. Den cupfinaleplassen skulle vært vår. Heia Haugesund...

Kjetil AndrE Hulsker

Legg inn av Kjetil AndrE Hulsker » lør nov 09, 2019 21:29:59

Neste år tar vi gøllet

Galiat

Legg inn av Galiat » søn nov 10, 2019 11:19:36

Haugesund vinner gullet dem mye bedre på natur gress en viking.Og gress bana er heller ikke perfekt i desember.viking har hatt flaks vant på.dommer tabbe mot Aafk.og spilte hjemme mot bunnlaget nummer 1 i eliteserien hjemme i semifinalen.mens Haugesund slo beste hjemmelag borte i semifinalen.og i går slo dem viking forkjent hjemme.haugesund er også best borte.så vi får heie på Haugesund.vinner dem så vil det føles veldig bra,,også ta hevn neste år mot dem

Svar