Moderator: Arcturus

Svar
Galiat

Re: Cupen 2019 - Ny tur til Ullevaal?

Legg inn av Galiat » man jun 17, 2019 11:26:00

Castro som gikk ut skada er han ikke 100 prosent, så bør han ikke spille.Han er den viktigaste spilleren Aafk har,ellers så er det jo flere av dem som var på benken.Som er gjevn gode med dem som starta mot Hamkam,så det er ikke snakk om junior spillera som spiller mot Molde.Selv om mange her snakker så mye om at dem bør spille,så har Aafk en stor og gjevn god stall.Så det jeg mener vi ikke bør spille med dem samme 11 som mot Hamkam,både Fet og Carsen Sætre og pape er jo utkvilt og klar til og slå molde.Og molde kommer også til og kvile noen,så muligheten til og slå molde er stor.Selv om Aafk aldri har slått molde på CLS

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » man jun 17, 2019 16:23:35

F.I.L. skrev:
man jun 17, 2019 10:19:58
Det jeg reagerer på er den defansive holdningen fra LB om at cupen ikke er så viktig. Jeg mente jeg leste denne uttalelsen i smp, jeg hørte andre si det samme. Jeg ser også det blir skrevet her inne.

Det er dette jeg reagerer på. En meget uklok uttalelse. Denne kampen må hauses opp, ikke snakkes ned.
Latterlige uttalelser fra Bohinen.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man jun 17, 2019 17:30:30

Galiat, det er vel det de fleste her inne mener. Bruk de 11 som ville startet om det var en seriekamp. Klart at Castro ikke kan spille. Han fikk sikkert en lyskestrekk eller noe lignende.

Det jeg og mange andre reagerer på er uttalelsene til LB om at cupen ikke er så viktig. Kan ikke tenke meg noe annet enn også du er uenig med LB i dette?

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jun 17, 2019 19:14:12

Dette feier seg godt inn i det som LB meiner, å proklamere en slik defansiv holdning, vil nok vere med på å sette standarden på denne kampen mot Molde. Ikkje lett å vinne når trener proklamerer at dette ikkje er viktig, slike påstander fra en trener er svada, og burde vere med på å stake ut veien vidare når det gjeld LB. Sjølvsagt er det kampen på onsdag mot Molde som no er viktig, alt anna må settes på vent. Blir spennade å sjå korleis vi står mot et godt ES lag. Da får vi en liten peikepinn på rikets tilstand med tanke på neste år. Men det blir vel tap, så lenge LB har den defansive holdninga som han har. Vil denne kampen vere det som endrer poengfangsten og spelet i kampane vidare? Eller får vi også vidare poeng i kamper der vi ikkje presterer spelemessig? TIME WILL SJÅ!

Øggen

Legg inn av Øggen » man jun 17, 2019 20:00:56

Enig.
Om øss læt dessa blå smurfeforbrytarane sleppe unda på lettaste måte, så e det og blir ei skandale. Vi he nok av spelera å sette inn. Å slå Mølde burde vere pri 1.
Skjerpings Bohinen😤

Galiat

Legg inn av Galiat » man jun 17, 2019 20:48:35

Cuppen er viktig men serien enda viktigere ,om vi slår molde men taper 4 runde.Så er seieren mot Molde bortkasta,da er seieren mot Raufoss mye viktigere.Castro er ute 2 til 4 uke og han er den beste spilleren vi har,så veldig viktig og ikke svekke lager vi kan stille mot Raufoss søndag.Var skader som ødelagte opprykket i fjor,Raufoss er på sitt beste veldig gode.Så et junior prega Aafk slår ikke Raufoss ,Vi har 9-2-0 så veldig viktig at Aafk tar ferie med 11-2-0.mye viktigere en At Aafk slår molde i cuppen.Jeg vil selvsakt begge deler ,så håper på seier onsdag og ingen flere skada

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jun 17, 2019 22:01:42

Heilt uenig i at det var skader som ødla opprykket i fjor. Hadde vi hatt en trener som ikkje var så STA så hadde vi vore i ES i år. At opprykket mislukkast, skuldast ENE OG ALENE LB, ikkje på grunn av skader. Det meiner i alle fall eg, så får de andre meine kva de vil...............AMEN!!!
Elles meinar eg at om en skal spare spelarar i denne peroden pga cupen, ja, da har vi egentlig ikkje noe i ES å gjere.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jun 17, 2019 22:03:07

PS. Har du en garanti på at vi slår Raufoss om vi drit opp i cupkampen mot Molde?

Guru

Legg inn av Guru » tir jun 18, 2019 00:42:05

@Lars_Bohinen på twitter:

Møter @Molde_FK i 3.runde i NM på onsdag. Stiller med sterkeste laget og har øya på ballen. Og i bakrommet. @AalesundsFK
Nokon veit bedre enn andre

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jun 18, 2019 08:18:27

Med bare juniora på.benken i en periode vi tapte 2 kamper på rad i fjor.Så betyr det jo at Aafk ikke hadde noen som kunne komme inn og snu kampen,med åres stall har Aafk mange som kan snu kampene i 2 omgang.Når det gjelder garanti for at vi slår Raufoss,så vil jeg si at om vi slår molde men taper mot Raufoss.Så er jeg ikke fornøyd,taper vi mot Molde men slår Raufoss.Så er vi fremdeles forann opprykk skjema,Og i år er det viktigaste og rykke opp.Om vi blir Norges mester men ikke rykker opp,så har denne sesongen vært misslykka.Det vet trenerane også og derfor serien klart viktigst sier dem,Og der er jeg helt enig med dem

Guru

Legg inn av Guru » tir jun 18, 2019 15:24:42

Tidlegare har Bohinen sagt at han prioriterer serien og at cupen berre er kos.
No skriv han på twitter at vi stiller med alt vi kan.
Og han strenger treningane for å ikkje gi vekk noko.

Det er klart at cupen er viktig. Det veit både han og vi. Særlig er det viktig å vinne på grunn av den illeluktende - men sportslig kvalifiserte - motstanderen. Det vil vere herlig både å vinne nettopp denne kampen og å bevise at vi har noko å fare med.

Vinne mot Molde eller vinne mot Raufoss? Eg forstår ikkje spørsmålet. Kan vi ikkje vinne begge? Samanhengen mellom det eine og det andre er uansett berre såvidt til stades. Vi har uansett 3 heile kviledagar mellom dei to kampane. Det betyr at vi er så nær 100% restituert at det knapt betyr noko. Prioriteringa er enkel. Først slår vi Molde. Så slår vi Raufoss. Om eg likevel skulle leike gud og late som om eg har den fulle oversikten over alt som skal skje, så er det viktigast å slå Molde.

Eg nevnte 3 kviledagar før Raufoss-kampen. Før cupkampen er det derimot berre 2. 2 dagar gir historisk sett ein merkbar reduksjon i resultat der 3 dagar ikkje gjer det. Det fine i dette tilfellet er at det er likt for begge lag. 3 timar lengre kvile for oss, men samtidig hadde vi ein lang tur heim. I utgangspunktet likt. Samtidig betyr det at enkeltspelarar som ikkje spelte på søndag kan ha forholdsvis meir å gi på onsdag enn dei som var involverte. Dette må vi ta med i vurderinga, samtidig som vi skal vere forsiktige med å gjere for mange endringer. Godt samanspelt lag er ein eigenverd i seg sjølv.

Niklas Castro står over. Det virker klart.
Jernade Meade, Kaj Ramsteijn og Peter Orry Larsen har vore ute ei god stund. Det kan vere at dei er meir merka av forrige kamp enn dei andre.
Izunna Uzochukwu er akkurat begynt å kome i form etter ain lang fotballferie, samtidig som Fredrik Carlsen fekk sine første minutt sidan han skada seg.
Oddbjørn Lie påstår at han blir klar etter testikkelskaden.
Og kva med Holmbert? Han har virka litt skrøpelig i det siste. Men det handler tydeligvis mest om han føler seg god når han våkner.

Grønner, Fet, Olafsson, Carlsen, Pape og Agdestein står klare som egg. Nenass og Sæthre vil ha plass. Og Omenås. Og fleire til, med meir eller mindre reelle forhåpninger.

Eg tipper det blir ganske likt. Tipper Meade går ut, med enten Fet eller Olafsson inn. På topp blir det minst ein mann ut. Spent på om han velger uforutsigbare Pape eller utrøytelige Agdestein. Tipper Pape.

ALie
Ramsteijn Gretarsson OLie
Hatlehol Orry Izunna Thrandarson Fet
Pape Holmbert

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tir jun 18, 2019 16:24:41

AaFK og ikke Åfk skrev:
man jun 17, 2019 16:23:35
F.I.L. skrev:
man jun 17, 2019 10:19:58
Det jeg reagerer på er den defansive holdningen fra LB om at cupen ikke er så viktig. Jeg mente jeg leste denne uttalelsen i smp, jeg hørte andre si det samme. Jeg ser også det blir skrevet her inne.

Det er dette jeg reagerer på. En meget uklok uttalelse. Denne kampen må hauses opp, ikke snakkes ned.
Latterlige uttalelser fra Bohinen.
klart signal om at'n ikke er interessert i følge klubben videre.
Så ikke la oss stå i veien for'n.
Farvel, Bohinen :!:

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tir jun 18, 2019 16:26:05

Apropos Holmbert..
Virker som om'n har blylodd søkker i skoene. Barnemat for MFK forsvaret

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jun 18, 2019 19:13:12

Med hemlig trening viser jo at trenerane har lyst og vinne ,Og troppen dem har tatt ut til kampen er jo ingen b lag.At han sier serien er viktigst,skulle i grunn bare mangle.Et opprykk er Aafk helt avhengig av?for at dem skal ha råd til og satse dem neste åra.og utgangspunktet resten av sesongen er veldig god.Det går knapt Ann og starte bedre en i år,Aafk hadde 18 seira i fjor og har 9 allerede på 11 kamper i år.For og tangere fjoråret trenger Aafk 9 seira og 3 uavgjorte og 7 tap.Men det vil ikke holde til opprykk,men til flere seira dem får .Til større sannsynlighet for at dem rykker opp,Med seier i dem 2 neste før ferien,trenger Aafk altså 7 seira 3 uavgjorte og 7 tap.Så at Raufoss kampen er nummer 1 er jeg helt enig med, og da er Raufoss 13 poeng bak Aafk

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 20:06:11

Her var det mye selvfølgeligheter og rariteter på en gang Galiat. Raufoss kommer ALDRI til å bli noen konkurrent til AaFK denne sesongen. Vil tro at de aldri kommer til å bli det heller.

Om vi ligger ørten poeng foran Raufoss med seier så betyr det ingenting. Det er andre lag vi heller skal passe på. Jeg ofrer gjerne et tap for Raufoss for en seier mot Molde. Men som Guru skriver, så har vi 3 hele dager å restituere på. Altså null problem ifht kampen mot Raufoss Galiat.

Nå skriver plutselig LB at vi skal stille det sterkeste laget og Galiat er også plutselig enig i dette også. Synes Galiat, at du snur kappa etter LB. Du kan heller på ingen måte sammenligne troppen i fjor og i år. Da holder det ikke å dra sammenligninga med troppen i fjor kontra i år heller.

Guru

Legg inn av Guru » tir jun 18, 2019 21:46:04

Henmelig trening, men troppen er tatt ut.

Det første eg legger merke til er at vår ferske A-lagspeler, Isak Dybvik, er med.

Dernest mangler Fredrik Carlsen. Så då veit vi at Izunna starter.

Meir ut av det blå er heller ikkje Jørgen Hatlehol med. Skade, kvile, ikkje veit eg. I så måte er det nesten overraskende at heller ikkje Tega George er i troppen. Vi står dermed uten høgrekant. Men Fet foretrekker kanskje høgresida, og Meade har spelt innoverkant før. For ikkje å snakke om at Nenass - som er i troppen - hadde eit svært godt innhopp der for nokre kampar sidan. Og så har vi sjølvsagt Dybvik...

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 21:49:41

Jeg er klar på å se mye mer av Dybvik! Håper han faktisk får spille i morgen. En svært spennende spiller!

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jun 18, 2019 22:23:54

LB sier ordrett det samme som meg om.vi kommer til cupp finalen og ikke rykker opp.Så har sesongen vært misslykka,og ofre seier mot raufoss vil være lite smart.ikke fordi Raufoss er 7 poeng bak,men fordi andre lag som vi kommer til og kjempe mot nermer seg oss,men det betyr ikke at Aafk ikke skal prøve og vinne.Aafk har stor stall og mange gjevn gode spillera,når det gjelder 3 dager fri til neste kamp.Så tenker jeg mer på.skader Aafk kan få,vist samme spillera skal spille 3 kamper på 1 uke.Tror alle ønsker og slå molde og raufoss og vinne neste cupp kamp.og avsluttr med og slå ulf sandnes i siste kamp før ferien.Da har vårsesongen vært vellykka

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 22:31:29

Er ikke så overaska over at du og LB sier det samme Galiat. Slutt å snakke om Raufosskampen. Skader oppstå like gjerne på trening som i kamp. Kanskje de bare skal slutte å trene for å unngå skader? Skader er en del av fotballen. Skader kan også skje i Raufosskampen eller?

Vi skal spille kamper etter Raufoss også. Da går dette utover neste kamp osv. Vær så snill å slutte å snakke/skrive tull! Tydelig du er opptatt av Raufoss som en konkurrent om opprykket når du presiserer at vi med seier vil være 13 poeng forran dem.

salinas

Legg inn av salinas » tir jun 18, 2019 22:46:41

Skulle innom Tornekrattet og lese litt hva de mener om kampen — men hva f*** skjer der egentlig?

http://www.tornekrattet.no/forum/

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jun 18, 2019 23:02:14

Jeg vil ha alle laga langt bak Aafk,og sandefjord møter ullsaker kisa.og kan få tap der.når kampen mot Raufoss er ferdig tenker jeg på ulf sandnes.Da møter sandefjord jerv borte.Så jeg er selvsakt opptatt av disse kampene,er slettes ikke tull det liverpool bort prioterte cuppen i england dem også.For og vinne serien og CL,og dem lykkes neste med og vinne begge deler.Rykker Aafk opp så har sesongen vært vellykka,samme hvor mye tull du syntes det er og slå.raufoss.Aafk fikk null poeng mot nestsorta i fjor,dem var langt bak Aafk i fjor.Men det hadde ikke vært tull og slå dem en gang i fjor,da hadde Aafk vunnet 1 div

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jun 18, 2019 23:05:17

Galiat, I rest my case. Jeg vet det ikke går an å diskutere med deg på en fornuftig og saklig måte. Hvor i fanden har jeg noen plass skrevet at det er tull å slå Raufoss?? Liverpool??? Vær så snill Galiat.

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jun 19, 2019 07:25:29

Når du ofra heller en seier mot raufoss for og slå molde,så mener du at en seier mot Raufoss ikke er viktig.Men en seier mot Raufoss er livsviktig for Aafk,Aafk må slå dem laga fra 6 og nedover da rykker vi opp.og jeg taper heller mot molde en og tape mot Raufoss om jeg fikk velge.Aller helst vil jeg vinne begge 2 men det er ikke tull og tenke på at vi er 13 poeng forann raufoss,for da betyr det at Aafk har vunnet kampen.Og når vi vet hvordan høsten gikk i fjor.Så er dem 15 første kampene i år veldig viktig ,det gir Aafk 6 poeng forsprang i forhold til i fjor Aafk vant 12 og 13 og 14 og 15 kampen i fjor.Det må dem gjør i år også ,om dem skal ha 6 poeng mer en på samme tid i fjor.Så om vi taper mot molde i dag så har jeg glemt den kampen i morgen,taper vi mot et av dem neste seriekampene.Så kan det bli avgjørelse for resten av sesongen,en cupp kamp betyr bare noe vist du vinner cuppen og det gjør ikke Aafk i år.Selv om dem skulle overgå seg selv og slå molde

Guru

Legg inn av Guru » ons jun 19, 2019 09:43:58

Galiat skrev:
ons jun 19, 2019 07:25:29
...en cupp kamp betyr bare noe vist du vinner cuppen og det gjør ikke Aafk i år...
Pessimist.
Som dessuten tar feil.

Vi slår Molde.
Vi fortsetter å vinne.

Det minner om den første opprykkssesongen.

6-0 borte mot VRF i første runde.
2-0 borte mot Nest-Sotra i andre. Dei var nok lavare i systemet då.

Deretter begynte eliteserielaga å yppe seg mot oss.
Sogndal var dei første som skulle få prøve seg. Som Molde i år. 5-0, adios!

Så reiste vi til Bergen for å ta Brann. Det gjorde vi, etter både ekstraomganger og straffe.

I kvartfinalen nøyde vi oss med ekstraomganger. 2-0 mot divisjonskollega Tromsø.

Vi kom til Ullevål, men ikkje til finalen. 0-2 i semifinalen mot Vålerenga. I år stopper det ikkje. Det går heile vegen til Ullevål og opp for å hente pokelen. Neste sommer på denne tida svinger vi oss i eliteserien og får tildelt ecup-motstanderane våre. No går eg over til den delen av framtidshistoria eg ikkje er heilt sikker på. Men mest sannsynlig vinn vi heile greia. Noko som kvalifiserer oss til Champions League. Det kunne vi i og for seg også nøyd oss med å gjere via seriegullet vårt, men det ville ha gitt nokre irriterende kvalifiseringsrunder. Det er i dag det begynner. Vegen mot å vinne Champions League i mai 2022.

Tilbake til bakkenivå:
Det er viktig å vere skikkelig fokuserte. Påskrudd. Fulle av innsats. Ikkje vere redde for smerte. Molde si smerte. VI er nødt til å vere heilt på plass. Vi møter trass alt eit lag som kan straffe oss dersom vi ikkje er på topp. Det skal vi ikkje ha noko av. Gå ut, gjer jobben, nyt det!!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jun 19, 2019 10:02:00

Ofra en seier Galiat? For en merkelig diskusjon hehe. Jeg mener med hånden på hjertet at vi ikke ofrer noe som helst om vi stiller det beste laget mot Molde. Du er redd for skader. Jeg har skrevet til deg lengre oppe hvordan situasjonen er ifht skader og fotball. Går det inn det ene øret og rett ut igjen? Du må prøve Galiat å se hva andre skriver til deg. Prøv å svare på en seriøs måte å svar på det jeg faktisk skriver.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 10:05:05

I fotball er det neste tellende kamp som gjelder. Og i dag er det Molde.
Jeg tror Aafk og Bohinen tar denne 100% på alvor og vi vil sikkert se enda bedre innsats i kveld enn i en kjedelig bortekamp i OBOS med 863 slappe tilskuere på tribuna.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jun 19, 2019 11:14:50

Det er jeg også temmelig overbevist om Gaddag. Det var bare noen hodeløse uttalelser for ca 1 uke siden som ødelegger litt. Brannslukkingen er dog på gang.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jun 19, 2019 12:42:29

Sant nok. Tror (eller i alle fall håper) han angrer litt på de. Tipper på de kostet en god del billetter.. ;)

Guru

Legg inn av Guru » ons jun 19, 2019 15:30:08

Lenge å vente heilt til åtte.

I intervjuet i dag seier Bohinen at Castro og Carlsen som kjent er uaktuelle.
Han bekrefter også langt på veg at det blir fleire endringer. "Det er ikke alle som toler å spele tre kampar på ei veke".
Samtidig seier han at laget vi stiller er det laget som per i dag er best egna til å vinne.

Så er sjølvsagt det store spørsmålet kvifor vi stengte treninga.
Er det formasjonsendring på gang? 3-4-3?
Er det valg av spelarar som er hemmeligheten?
Nokre nye frisparkvariantar?

Dersom vi trur vi skal ligge langt bak på bana litt meir enn vanlig....
Kven er best å ha framme då? Holmbert? Pape? Agdestein? Her har eg faktisk ikkje svaret.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons jun 19, 2019 17:15:13

Med Castro ute må det bli Fridjonsson og Gueye på topp. Men midtbanen kan det jo bli endringer på, prioritering av defensivt solide ballvinnere. Lar en Molde vinne midtbanen så spiller de seg lett gjennom, så Molde må stoppes alleredw på midtbanen.

Svar