Moderator: Arcturus

Svar
Bale

Helge Skuseth

Legg inn av Bale » ons mai 15, 2019 15:36:17

HS skjuler seg litt bak fakta....det er mulig at Aafk har hatt "flaks" i 7 kamper og 19 p. Alt kan bli bedre også Aafk.....men er det mulig for HS å innrømme det til liks med Per Rik Hunstad.......begge oppfostret i SIF. Om Aafk rundspiller Tromsdalen og vinner stort, ja det er det minste supporterene kan forlange...uavgjort så kommer pekefingeren og med tap så rykker Aafk ikke opp

Helge Skuseth...kom med din slutt prognose for sesongen 2019...opprykk eller nok en sesong i OBOS

Prøv å fylle CLS dvs ober 110000 betalende...klarer du det så må en vurdere en ny sokkel.

Det er lett å være kritisk, men Aafk renner ikke over av penger...og Hødd som er ditt hjertebarn....de sliter med å spille seg opp.

Men ha en fortreffelig fin 17 mai

F.I.L.

Re: Helge Skuseth

Legg inn av F.I.L. » ons mai 15, 2019 17:36:32

Vær så snill, slutt med dette tullet om "flaska opp i SIF" og at Hødd er et hjerebarn. Jeg vet at Helge Skuseth virkelig bryr seg om AaFK, og vil klubben alt vel. Det samme ønsker jeg. Ferdig snakka. Jeg er 100% enig i alt HS skriver i den artikkelen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons mai 15, 2019 19:29:04

Eg er heilt på linje med det HS hevdar, sjølv om dette nok fell en del supportere tungt for brystet. Aafk hadde forige sesong FLAKS med at dei tok så mange poeng som dei tok, og også i denne sesongen har laget hatt meir flaks enn dei fortjener ut fra spel. Dette har eg hevda i over en sesong no, og er glad for at også Hunstad i Nytt i Uka har skreve om dette. At no HS også kjem på bana, styrker nok det som er hevda i lengre tid, laget er langt fra der dei burde vere spelemessig etter at LB tok over. Med samme spelestil framover i denne sesongen veit eg jammen ikkje korleis dette vil gå. Laget har trena på denne spelestilen i over en sesong no, og eg lurer verkeleg på om dette har gitt utslag i retning godt spel..... Sjølv om vi slår Tromsdalen med 3-4 mål 16. mai, er nok ikkje dette noe argument for at Aafk har en god og fasinerende spillestil. Målet no framover trudde eg var å utvikle et godt spel som vil markere oss om vi rykker opp denne sesongen, vil påstå at med det spelet som no er trena opp etter over en sesong, så blir vi SPIST LEVANDE om vi skulle vere så heldig (med litt flaks) å rykke opp. Trudde at tida i OBOS skulle bli brukt til å utvikle et spel som slo godt fra seg ved et eventuellt opprykk, men der ser eg at eg trudde feil. Slik vi spelar i dag, har vi desverre ikkje noe i ES å gjere. Målet må ikkje vere berre å rykke opp denne sesiongen, MEN LIKE MYKJE Å UTVIKLE EN SPELESTIL SOM LAGET BEHERSKER OG KAN BITE FRA SEG MOT LAGA DEI DA MØTER. Dette trur eg faktisk Aafk vil få vansker med, om ikkje laget bruker en spelestil som dei blir trygg på. Elles synest eg at en burde vere for god til å sende "skit" til HS, han bryr seg nok like mykje om Aafk som alle oss andre her på SC.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre mai 17, 2019 08:54:14

Etter opprykket har Viking og Mjøndalen klart seg rimelig bra. En kan vel håpe at AaFK klarer det samme. Nivået i ES er ikke skremmende for å si det meget forsiktig

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mai 17, 2019 10:37:17

Når kristansund uten en god spiller i stallen ligger på 5 plass 3 poeng bak Molde..så er ikke nivåer i elite serien skremmende,Aafk bør med dagens stall hevde seg høyt opp

1aafk

Legg inn av 1aafk » fre mai 17, 2019 17:31:51

Nå, ja, dei får no greie målsetninga med å rykke opp først..............

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre mai 17, 2019 22:17:52

En kamp om gangen.
Det er det også i eliten; hver kamp lever sitt eget liv, og det er en motstander som må overvinnes. I eliten er hver eneste motstander litt bedre enn de vi møter i år. Noen av dem er ganske mye bedre, og da må vi også heve oss. Fotball er ikke lineær matematikk, så selv om Viking og Mjøndalen gjør det bra i år, betyr det ikke at vi automatisk også vil gjøre det bra etter et evt opprykk. Hele spillet er ekstremt dynamisk, det er det som gjør fotball til det det er.
Innsatsvilje har mye å si i norsk fotball.. Alt for mye kanskje, for du vinner ikke bare fordi du "normalt er bedre enn dagens motstander". Du er veldig ofte best fordi du vil det mest, når ferdighetsnivået er relativt jevnt.
Så trenerens jobb er mye psykologi: Få gutta til å blø for drakta.

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mai 17, 2019 22:28:32

Beste starten noen 1 div lag har klart på 19 år,sist et lag hadde 7 seira og 1 U på dem 8 første i 1 div var lyn i 2000.Sogndal kan vi glemme i år,Sandefjord og Start henger med enda,fra lag 4 og nedover er avstanden 9 poeng.Aafk har 3 av dem neste 4 borte,så om det blir 3 eller flere som vil kjempe om direkte opprykk.Avgjøres dem neste kampene,i fjor vant Aafk 9 hjemme og 9 borte,det var ikke nok og er ikke nok i år heller.Både Start og sandefjord kan vinne mange kamper i år,Dem andre laga vi kjemper mot er ikke stabile nok.Jeg trodde at ullsaker kisa ble farlig i år,Men dem har tapt 3 av dem 5 siste kampene,og må vinne resten av vår kampene for og henge med.og dem har ikke møtt noen topp lag enda

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør mai 18, 2019 16:04:11

Galiat, du var like bastant i fjor. Jeg vet at vi i år har et bedre lag og tropp men det er altfor tidlig å fastslå altfor mye ennå. Det kommer til å bli et rotterace om opprykket. Det er jeg rimelig sikker på. At AaFK rykker opp både håper og tror jeg selvsagt.

Men Kr.sund Galiat, har mange gode enkeltspillere. De har også en trener som vet hva han holder på med.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør mai 18, 2019 18:44:30

Kristansund viser at det går ann og lykkes uten masse klasse spillera.Dem har mista mange spillera dem siste åra,og kjøpt billig og gode spillera.Som passer inn på laget veldig godt,og dem har en meget dyktig trener.Aafk må forsette som i dag ,og vinne mot dem mindre gode laga.i fjor ødelagte dem for opprykket med og spille 2-2 mot strømmen i 8 serirunde.Og tapte mot Hamkam hjemme og Nest sorta borte i 10 og 11 serirunde.Det var 8 poeng dem spilte bort,etter den gode åpninga dem hadde i fjor Derfor blir dem 3 neste veldig viktig,Dem vil vise om Aafk har lært av i fjor,eller om flaksen er brukt opp.For borte har Aafk veldig mye og forbedre,der har Aafk hatt litt flaks.Og Jerv er ikke lett og slå,Vist dem får lov til og spille sitt spill.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør mai 18, 2019 19:56:31

Dette innlegget må jo ha bli forfattet nokså brisen?

Det jeg savner med Helge Skuseth er at han ikke gjemmer seg bak fakta. Mye old-school synsing.

Men både jeg, Helge og Lars Bohinen har rett når vi sier at vi har hatt flaks hittil. Som i første del av forrige sesong.

Men poengene er våre, flaks eller ei. Ingen kan ta de fra oss.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » lør mai 18, 2019 22:55:54

De en må sammenligne seg med er jo Viking og Mjøndalen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn mai 19, 2019 01:44:42

Som eg har skreve i over en sesong no, vi kan komme langt med flaks og lette poeng, men dette er nok ikkje nok for å bli et godt lag. Før eller siden er flaksen oppbrukt, og da vil en sjå kva som er att. Vi må få i gang spillet vårt, slik som vi hadde tidlegare, ( før LB si tid) da kan vi også bite fra oss om vi skulle greie rykke opp. Greitt at laget har hatt beste starten i 1. divisjon på 19 år, det er bra det, men likevel kan vi ikkje benekte for at noen av kampane har gitt flaksepoeng. Vi må for all del ikkje la oss blende over denne statistikken, kvar kamp har nok sitt eige liv, så vi må for all del ikkje inbille oss at vi er verdensmestere. Kampane no framover er viktige, og om spelet sit, kan det bli svært så hyggeleg i tida som kjem. Men vi må ikkje inbille oss at vi er verdensmestere (enno). De e fali, det........

Svar