Moderator: Arcturus

vevat

Re: Kamptråd 9: Jerv vs Aalesund - Søndag 26.mai 1800

Legg inn av vevat » søn mai 26, 2019 21:09:20

Dette var en begrederlig kamp. Hva er det Bohinen tilfører dette laget. Ingen ting. Nei Aafk må se seg etter ny trener, først som sist. Ja vi leder, men den som ser bak resultatene og spillet, ser at dette ikke er bra.

weasel

Legg inn av weasel » søn mai 26, 2019 21:20:03

Så slutten av kampen, siste 15, det var nitrist.

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » søn mai 26, 2019 21:26:26

Eg støtter laget det står ikkje på det! Men slik laget opptrådte i dag individuelt og lagmessig er det ikkje i nærheita av eliteserienivå. Dei kunne heller ikkje skulde på bana som var strøken! Så er spørsmålet er vi ikkje bedre eller har vi ikkje spelera som takler det systemet Lars tviheld på!

jast

Legg inn av jast » søn mai 26, 2019 21:58:23

Bohinen ville overaske Jerv med å gå defensivt ut sier han til Sunnmørsposten, det er jo så dumt at jeg fatter det ikke ????

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Der ... 4452b.html

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn mai 26, 2019 22:28:44

Nettopp, samme inngangen som den nitriste bortekampen mot N/S i fjor. Ja hvorfor ikke bare kopiere den dårligste kampen vi hadde i 2018. Herregud, LB. Vi spilte mot Jerv, ja JERV eller Djerv. Vet faen knapt hva laget heter. Joda i dag tar vi en defensiv inngang til kampen. Suverene serieledere skal legge seg. Vet du hva, vi leder OBOS ligaen på tross av og ikke pga LB.

Det er bare heva over en hver tvil.

Telstar

Legg inn av Telstar » søn mai 26, 2019 22:31:25

"Av og til ber vi spillerne om å ta en for treneren med å være lojale mot å være mer defensive, sier Bohinen."
Ja sånn kan det også sies !!!!

Filer

Legg inn av Filer » søn mai 26, 2019 23:21:56

Jeg var tilstede på kampen og satt i 94 min og måpte. Kunne knapt tro det jeg var vitne til. Har ellers hatt tålmodighet til å se alle hjemmekamper så langt uten å bli særlig imponert, men dette tok kaka. Har inntil nå ventet på å få se potensialet i laget som LB påstår de ikke har fått vist enda. Og jeg er overbevist om at potensialet og spillermaterialet finnes der. Men, desverre har også jeg mistet troen på at trenerteamet er i stand til å få hentet ut det som skal til for at laget skal prestere.
Det dummeste med hele seansen var at 5-6 av spillerne ble beordret til å ha intervalltrening på bana umiddelbart etter kampslutt. Jeg tror ikke det er der en trenger mest innsats nå.
Håper i det lengste at grunnen til at LB ikke har fått forlenget kontrakt er fordi ledelsen ser det vi alle andre ser og at de kvitter seg med han så raskt som mulig. Og for all del. Dersom årets sesong begynner å få samme mønster som forrige sesong, må han løses fra kontrakten før den går ut. Det er et felles ledelseansvar å sørge for at målsettingen om opprykk blir innfridd. Trenerteamet er bare ei brikke. Der er ikke rom for flere svake kamper nå.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn mai 26, 2019 23:27:11

''Den 12 mann på laget'' makter ikke Bohinen å få motivert....

Hvis du, som meg, er sado / maschoist og pirres av å ane pusten i nakken allerede nå av en snikende høstdepresjon,.. .. bare lytt, eller aller helst skru av lyden og se på mimikken og kroppspråket til Bohhinen i vedlagte videoklipp under her...
Dæv*#¤% selv ikke en positiv, sprudlende intervjuer maktet ikke annet enn et snerr fra'n.

Videoklippet er helt nederst i denne linken.
Kjør gjerne videoen på 0,5 eller 0,25 fart. Da ser du ''det''(!) svært tydelig!
http://www.aafk.no/nyheter/tangotv-har- ... x7Y-eBPy3Y

1aafk

Legg inn av 1aafk » man mai 27, 2019 00:11:03

Ja, ja, når flaksen er borte, er resten av Aafk også borte. Slik har det egentlig vore sidan LB kom rekande på ei fjøl med systemet sitt forige sesong. Tenker tilbake på tida då Aafk verkeleg spela fotball fra øverste hylle, det var tider, det.......2 Cup gull, gode plaseringer på eliteserietabellen, godt spel i Europa, det var tider, det, Kjetil Rekdal!! Du har vore en av dei beste trenarane vi har hatt i klubben, synd at det gjekk som det gjekk. Har takka deg tidlegare for dei fine opplevingane du gav oss, takker enno en gang for dette. Heretter må vi nok greie oss med minna, dei går nok aldri bort!! Siden LB kom inn portane på stadion for første gang, har laget stagnert, og nok også gått tilbake spelemessig. Ikkje rart at publikum drit i dette laget. No ser eg også ei gryande misnøye i store deler av den harde kjerne her på SC, til dei vil eg berre seie "velkommen etter, bedre seint enn aldri". Laget er DRITDÅRLEG, og berre flaks gjer at dei leder tabellen. No har LB brukt over 1 sesong til å forbedre laget til eleiteserien, som så mange trur på at dei greier kvalifisere seg for. Dette gjekk ikkje i fjor, og takk og lov for det. Dei hadde, OG HAR ENNO, ikkje noe i eliteserien å gjere. Først må dei vise seg verdige, og det har dei nok ikkje gjort i den tida LB har vore trener. EI KATASTROFE, spør du meg. At ikkje styret ser dette, og sender karen på dør, er for meg ei gåte. Egntleg burde bjella ringe når målsetninga forige sesong gjekk i dass, men, nei, tyst som i grava. Dei økonomiske aspekta i dette er en annen ting, dette vil nok smerte klubben lang meir enn en aner, berre vent og sjå. Eg har følgt laget i tykt og tynnt fra dei var på Kråmyra, og no gidd eg faktisk ikkje meir. Beundringsverdig at så mange bruker tid og penger på å reise med laget på bortekampane, og sjå på at laget gong på gong blir pissa på. Ja, vi leder da tabellen, må vite. Det gjorde vi også i fjor, men likevel står vi i hengemyra til opp over knærne, er det dette vi ønsker? Eg berre undrar.......Også i år vil eg komme med denne påstanden: GLØYM ELITESERIEN, VI HAR DESVERRE IKKJE NOE DER Å GJERE. DER BLIR VI SPIST LEVANDE!!!

Filer

Legg inn av Filer » man mai 27, 2019 01:03:16

Jeg tror nok at der finnes mange element i laget til å hevde seg i eliteserien og fastholder at det er trenerteamet som er problemet. Hvorfor i all verden skulle vi overraske motstanderen med å gå defensivt ut i gårsdagens kamp. Jeg kan ikke se en eneste grunn til det. Tror ikke Jerv ble satt ut av den grunn. Og den evige påstanden om at vi er så solide bakover. Vi var overhode ikke solide i forsvar. Jerv er et svakt lag og med litt tøffere motstand hadde vi sluppet inn mange mål. Aafk har ikke evnen til å vinne kamper med å spille defensivt for å overraske motstanderen. Vi er ikke noe utprega kontringslag. Det var en liten vind langs banen. Når vi spilte i motvind kom det aldri noen kontringsball. Og i unnavinden suste den forbi alt og alle og endte med utspill fra femmeteren.

Superfly

Legg inn av Superfly » man mai 27, 2019 01:39:58

Jeg tror det vil bedre seg litt når vi får Carlsen og Ramstein tilbake. Izunna et nytt bomkjøp, noe jeg også advarte mot før vi hadde signerte han (desverre hører verken Bohinen eller Melland på meg :) )

gaddag

Legg inn av gaddag » man mai 27, 2019 07:52:56

Jeg mener absolutt ikke at Izunna er noe bomkjøp. Tvert om er han en av de som faktisk kan traktere en ball på en god måte.

Prellen

Legg inn av Prellen » man mai 27, 2019 08:49:02

En situasjon som irriterte meg grønn igår var etter rundt 75 minutter når jerv starta et angrep fra midtforsvaret. I stedet for å løpe i press og stresse jerv spillerne, snudde spissene våre seg og jogget med ryggen imot tilbake til egen banehalvdel før de begynte noe form for press. Det her skjer hver eneste bortekamp vi spiller. Hvorfor i helsike skal vi kun prøve å vinne igjen ballen på egen halvdel? Ender som regel med brudd rundt egen 16 meter og null vilje til å ta en kjapp kontring. Tempoet skal på død og liv være så tregt hele tiden og jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor. Hele systemet til bohinen er avhengig av fart og løpsstyrke, men virker ikke som noen er interessert i det og ei blir de bedt om å gjøre det.

Brehme

Legg inn av Brehme » man mai 27, 2019 09:10:10

1 poeng på en vanskelig bortebane er greit nok. Det var ikke i går vi "rotet bort" forspranget.

På meg virker det som at LB har en taktikk og spillestil uavhengig av hvilke lag og nivå vi spiller på. Han vil være best mulig rustet til å møte topp 4 lag i ES, og det er dette vi trener på. Fikk litt samme inntrykk da han var i Sandefjord, han gjorde det på sin måte, uavhengig av motstandere og tabellsituasjon. Greit nok at han legger lista der, men når hverdagen er noe helt annet, så lider vi av at vi fremstår slik vi gjorde spesielt i går.

Vi må heller ikke glemme at det er en drøy uke siden laget presterte og fremstod meget bra hjemme på Colorline!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man mai 27, 2019 09:17:06

Noe som ofte kjennetegner AaFK på bortebane under LB er passitivitet. Lavt press nærmest uansett motstander. Det som er litt av greia er da at man blir passiv i hodet. Det gjennomsyrer AaFK på bortebane, med bare noen hederlige unntak.

Det er dørgende kjedelig å se AaFK på bortebane, noe som igjen fører til lite publikumsoppslutning påfølgende kamp på hjemmebane.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man mai 27, 2019 09:27:25

Helt riktig Brehme, det er det jeg også prøver å si.

jast

Legg inn av jast » man mai 27, 2019 10:05:33

AaFK med sine ambisjoner bør gå rett i strupen på enhver motstander uansett om det er hjemme eller borte. Når AaFK legger seg lavt gir det motstanderen mulighet til å spille på seg selvtillit og motstanderen blir dermed bedre. Fullstendig taktikk bom av Bohinen. Bohinen er ikke rett mann for AaFK, han dreper all entusiasme fra publikum. Har forresten Stormen noen gang sunget navnet hans? Jeg kan ikke huske det.Og det beste spillerne SKAL alltid starte.

sindre2

Legg inn av sindre2 » man mai 27, 2019 10:10:55

F.I.L. skrev:
søn mai 26, 2019 20:23:56
Hvor blir det av Thrandarson forresten. Er han skadet siden han ikke spilte (joda jeg vet han spilte, men fullstendig usynlig).
Der er jeg uenig. Thrandarson var den eneste som prøvde før Gueye kom innpå... Sier ikke Thrandarson var god, men han var den minst svake i mine øyne

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man mai 27, 2019 10:15:04

Thrandarson prøvde ja. Det er jo dette fenomenet vi ser så altfor ofte med han. Han prøver og prøver men feiler og feiler. Dette er mannen som vil ut i den store verden. Jeg forventer meg så uendelig mye mer av han. Altfor usynlig!

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » man mai 27, 2019 11:38:03

Skuffende kamp i går. Jerv vant dueller og virka mer aggressive og innstilt på å prøve å faktisk vinne kampen, noe som jo sjelden er feil i fotball. Jeg skjønner at Bohinen ikke ønsker å undervurdere Jerv (de har knepne tap mot topplagene, er vanskelige å slå, og har en hengekamp mot dumpekandidat TUIL), men å "overrasske" de med å ligge lavt og ikke kontre er vel ikke en suksessoppskrift. Synes Izunna spilte på for høy risiko og tapte ballen for mye i går, Gretarsson (og Fet, ved en anledning) redda oss antageligvis fra tap. Agdestein ble løpende mest i mellom, når Fet og Gueye kom inn ble det mer fart framover.

Det blei jo prata om at man skulle lære av fjoråret, da man ble for defensiv og redd for å tape, men gårsdagens kamp var vel bare en reprise av mye av det som skjedde i fjor, og som ofte skjer med AaFK på bortebane under Bohinen. Isolert sett er det ikke krise med uavgjort borte mot Jerv, men ikke la det bli begynnelsen på en repetisjon av fjoråret, please.

Bale

Legg inn av Bale » man mai 27, 2019 11:56:36

Hvorfor ikke bare begynn å spill fotball, vis spilleglede, gå på løp og drit i om motparten har en angriper som kan være noe god av og til

Å legge seg lavt mot Jerv og satse på kontringer er jo helt helt sykt....på sikt vil det spre seg en usikkerhet i laget og de vil tørre mindre og mindre.

Agdestein kan selges straks sommervinduet er åpent, han er totalt ufarlig. Hadde Gaye fått starte kampen så hadde Aafk vunnet. Fet var frisk da han kom inn.

Nei dette var antifotball så det rekker.

Guru

Legg inn av Guru » man mai 27, 2019 13:41:11

Guru skrev:
fre mai 24, 2019 10:05:40
Borte mot Jerv er ikkje den openbare kampen der vi kan forvente sjampanjefotball og fyrverkeri for en prestasjon av ei anna verd. Men kvifor ikkje? Bortebane? Gras? Ikkje vår jobb å underholde? Fotball er fotball. Vi skal vere bedre enn Jerv. Kan hende det kan vere lurt å sleppe seg laus, spele med endå meir glede og entusiasme, auke risikoen for mål i begge ender. Dette vil gi større sjanser for ein sjåverdig kamp å fryde seg over. Større sjanse for ein brakseier. Og mindre sjanse for å vinne. Det er vel det risiko handler om. I eit rotterace der både vi, Start og Sandefjord har prikka inn ei seiersrekke er det lett å tenke seg redd. Og sidan vi er fremst med fire poengs tabbekvote er det vi som er mest utsatt for å bli passive i tankegangen. Ei utfordring det der.
Ikkje det, nei...

Om det stemmer at taktikken var å "overraske ved å legge seg bakpå", så er det overraskende. ("Overraskende" er høflig for "sjokkerende", "sjokkerende" er høflig for noko endå mindre høflig.) Det fungerte i alle fall ikkje, bortsett frå at vi ikkje tapte. Det kan vi legge på treneren. Treneren sitt valg, treneren sitt ansvar, treneren si ære.

"Adding insult to injury" seier dei, dei som kan engelsk. For når klubben legger ut ein sak med tittelen "stolpen hindret AaFK-seier" og oppsummerer på twitter med "vi var centimetre unna seier i Grimstad", så føler eg meg undervurdert. Og dermed fornærma. Er det nokon som trur at eg er så dum at eg skal tru på det? Er det meininga å seie at vi hadde uflaks? Er det som er konklusjonen etter kampen? Vi var uheldige? Tviler på at det er mange her inne som deler oppfatninga. Sjølvsagt kunne den nevnte ballen ha gått inn, eller returen kunne ha gått i beina til Pape Gueye, eller nevnte Pape kunne ha treft riktig på pasninga til Holmbert umiddelbart før. Sjansen kunne ha blitt mål, burde ha blitt det. Men er det dei 5 sekunda som definerer kampen? Kva fekk vi til dei andre 5700? Ei heading over mål og ein gong dommeren gløymde fordelsparagrafen. Det er tynt. Det er elendig å ikkje få til meir. Det er ei skandale å ikkje prøve. Og det er ein fornærmelse å påstå at vi hadde uflaks.

No gløymer eg denne kampen. Forventer at vi aldri meir ser noko så feigt i oransj.
Nokon veit bedre enn andre

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » man mai 27, 2019 16:20:52

Eg er så hjartans enig Guru! Håper inderlig dei les det dei som har ansvaret! Du skulle egentlig sendt det på email til dei!

Superfly

Legg inn av Superfly » man mai 27, 2019 17:12:50

Bohinen kan ikke ha mye tro på eget lag... Nesten skremmende dette - nå ble jeg alvorlig bekymret. Tipper for øvrig av OBOS ligaen kommer til å bli avgjort (som i fjor) i overgangsvinduet i sommer. IK Start kommer til å handle stort. Så spørs det om Sandefjord/AaFK greier å holde unna for den gule fare som kommer bakfra.

gaddag

Legg inn av gaddag » man mai 27, 2019 20:04:35

Fantastisk bra skrevet Guru ! :D

Filer

Legg inn av Filer » man mai 27, 2019 20:28:55

jast skrev:
man mai 27, 2019 10:05:33
Bohinen er ikke rett mann for AaFK, han dreper all entusiasme fra publikum.
Fra spillerene også ser det ut til.
Sist redigert av Filer den man mai 27, 2019 22:23:42, redigert 1 gang totalt.

Pöhler

Legg inn av Pöhler » man mai 27, 2019 21:32:46

Dette blir for feigt, Bohinen. Unødvendig og destruktivt for lagets selvtillit. Med en slik kamp tar laget steg bakover. Dette skubber meg over på en negativ side av det hele.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tir mai 28, 2019 15:27:05

Det er vel ikke uten grunn at styret nøler med å forlenge kontrakten?
Jeg er ikke i tvil om at Bohinen kan mye fotball, men det er ikke dermed sagt at han er en god trener. Spillerne vil neppe gå i mot ham, til det har han en altfor god spiller-CV. Rykker ikke laget opp i år burde saken være lett for styret. Noe verre hvis det motsatte skjer.
Hvis laget spiller mot bedre motstand er Bohinens opplegg sikkert brukbart

Svar