Moderator: Arcturus

Svar
sharp

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av sharp » tir nov 27, 2012 21:09:52

LA VÆRE Å FORNYE SESONGKORTA I REIN PROTEST... Hoff og Haagensen må gå asap !!!!

lura

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av lura » tir nov 27, 2012 21:13:10

Reagerer litt på at Rekdal hat brukt 30 millioner i spillerkjøp? Er det noen som kan nevne hvilke spillere og til hvilke priser disse ble kjøpt inn for. Er denne prisen inkludert lønninger i inntil 4 år, om så er jo dette mindre en hva konkurrenter i samme prestasjonsnivå har brukt i perioden.

Hvis dette tallet stemmer er det skremmende hvor lite vi har fått for pengene.
Jeg kommer på 3 spillere som har hevet laget mye i denne periden, det er: Anders Lindegård,Barentes og Morrison, resten som er kommet er middelmådiheter eller helt misslyket og det er faktisk ganske mange.

Javel, hørte nevnt at vi fikk totalt 42 mill for Lindegård

Monark

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Monark » tir nov 27, 2012 21:23:43

På pressekonferansen var Kjell Tennfjord klar på at det ikke var spillerne som bestemmer hvem som skal trene dem/klubben. Her er det styret som bestemmer sa han. Men klubben har et organ som står over styret, det er Årsmøtet. Hvis noen ønsker en mer grundig og redelig gjennomgang av evalueringen, kan årsmøtet kreve at styret ved leder kommer på årsmøtet å gir denne til klubbens medlemmer.
Om ikke annet MÅ dette være en del av årsmeldingen for 2012, og da kan saken diskuteres i den sammneheng.
Det er også mulig å sende inn saker til årsmøtet på forhånd, og vil man ha denne saken som årsmøtet sak, kan ingen i klubben nekte det.
Dersom sparkingen av KR er mer som en personalsak, kan man lukke årsmøtet slik at bare betalende medlemmer er tilstede.
Kan det komme noe ut av dette? Neppe i forhold til KR, han er ferdig med AaFK.
Men det kan kanskje renske lufta mellom styret, administrasjonen og medlemmene/supporterne for fremtiden.

taztepriv

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av taztepriv » tir nov 27, 2012 21:23:46

Javel, hørte nevnt at vi fikk totalt 42 mill for Lindegård

Sannhet med modifikasjoner? Vi fikk vel kun halve beløpet, så resten om han når et visst antall kamper? Dessuten så skal vel Solbakken (representerte AaFK i forhandlingene) ha omtrent 10% av kaka og investorer likeså?

Likevel, ja, vi har jo solgt for en god del og. Uryddig argumentasjon av Tennfjord, ikke på sin plass i den settingen.

Rettelse: Solbakken representerte United, ikke AaFK. Det var Aneke som representerte AaFK.

donaldduck

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av donaldduck » tir nov 27, 2012 21:24:05

Bra homer...meget bra...

Det som gnager meg er denne hersens evalueringa...
Organisert av hvem?
Fullført av hvem?
Analysert av hvem?

Og sutringa til Hoff om personangrep?

Jeg tror at alt dette er Hoff sitt verk, både medieflyginga til grinete spillere, evalueringsprossessen, styrevedtak, rot omkring kontrakter m.m. Muligens ikke helt på egenhånd vel og merke...også den godeste Henrik har vel en mann over seg...

Det er en kjent sak at man får ofte de svarene man ønsker seg ut fra hvilke spørsmål man stiller og hvordan de formuleres.Hadde vært kjemepmorro å fått sett grunnlaget for denne evalueringen. Nei dette blir for dumt - hele greia stinker på lang vei. Men om et halvt år er vel alt feid under teppet, og de samme treskafta styrer skuta...Skal skuta strigles må styrhuset reingjøres også!!

aaffkk

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av aaffkk » tir nov 27, 2012 21:27:37

Styret tåler ikke at noen går ut og forteller sannheten til supporterene.de ønsker seg en nikkedukke som ikke lager støy eller stiller spørsmål om administrasjonen sin kompetanse (dette kan jo føre til at noen mister godt betalte jobber).
av de spillerne som anonymt  vurdere Rekdal var det flere som viste at de ikke var med i Rekdals fremtidsplaner,  jeg regner med at en administrasjon fulstendig uten fotballforståelse nå kommer til og gi dem ny kontrakt.
Da slipper de STØY!!! (og ikke minst jobben!! med og skaffe kvalitet til Ålesund).
Rekdal var erke profesjonell og forlangte komptanse i alle ledd rundt seg samt spillere med profesjonelle holdninger, da må man starte med administrasjonen.

Vatnebygder

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Vatnebygder » tir nov 27, 2012 21:27:57

At Kjell Tennfjord unnlot å nevne inntektene av spillersalgene i samme setting som han sier at Rekdal kjøpte spillere for 30 millioner så er dette helt klart en taktisk "forglemmelse" fra styrelederen.
Og enda mer patetisk ble bortforklarelsen angående overføringene fra ÅFAS til Aafk og vedtaket i særmøtet til styret etter fellesmøtet mellom de to styrene. Her ble han tatt på glattisen av journalistene. Da nytter det ikke å bortforklare uttalelsen med hva han mener om interessente fag på universitetet.
Her lå nok den egentlige grunnen til den såkalte termineringen av kontrakten.

JacobScreek

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av JacobScreek » tir nov 27, 2012 21:33:25

Vi kan vel si det så enkelt som at Tennfjord og styret har i beste fall driti seg loddrett ut i denne saken...ikke tillitsvekkende i det hele tatt...tvert i mot...

Jeg tror det ligger mye personlig bak...

taztepriv

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av taztepriv » tir nov 27, 2012 21:36:20

At Kjell Tennfjord unnlot å nevne inntektene av spillersalgene i samme setting som han sier at Rekdal kjøpte spillere for 30 millioner så er dette helt klart en taktisk "forglemmelse" fra styrelederen.
Og enda mer patetisk ble bortforklarelsen angående overføringene fra ÅFAS til Aafk og vedtaket i særmøtet til styret etter fellesmøtet mellom de to styrene. Her ble han tatt på glattisen av journalistene. Da nytter det ikke å bortforklare uttalelsen med hva han mener om interessente fag på universitetet.
Her lå nok den egentlige grunnen til den såkalte termineringen av kontrakten.

Her er jeg faktisk uenig og du faller i samme fella som Pål Bakke. "Forglemmelsen" tror jeg faktisk var en dårlig vurdering der og da. Ikke en planlagt taktisk vending - heller dårlig dømmekraft.  Så kan man jo lure på hvorfor han har hentet fram summer på spillere inn og ikke samtidig spillere ut. I det andre tilfellet har Tennfjord sitt på det tørre. Det var ingen bortforklarelse - det var en presisering for de som misforsto.

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Å-Eff-Kå » tir nov 27, 2012 23:25:33

Bjarne Haagensen, dette lukter spy lang vei!!
Ordet fotballidiot får ny betydning når man tenker på denne mannen.
Send ham til Nord-Korea til et system der han passer inn!
Der lederens følelse av makt er viktigere enn kompetansen til hans medarbeidere.
Akkurat som hos brødrene Jangaard!
Alle skal nikke til det han sier, hvis ikke er det UT!

For noen gjøker.
For noen usympatiske drittsekker!!
Man trenger ikke å reise landet rundt for å bli pissa på i Aalesund , det ordner klubbens eget styre!

En periode er over.
AAFK er ute.
En takk til Kjetil Rekdal som ga oss noen fine år med mange positive og fantastiske øyeblikk!

victory9

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av victory9 » tir nov 27, 2012 23:28:06

Bra homer...meget bra...

Det som gnager meg er denne hersens evalueringa...
Organisert av hvem?
Fullført av hvem?
Analysert av hvem?

Jeg tror at alt dette er Hoff sitt verk, både medieflyginga til grinete spillere, evalueringsprossessen, styrevedtak, rot omkring kontrakter m.m. Muligens ikke helt på egenhånd vel og merke...også den godeste Henrik har vel en mann over seg...

Det er en kjent sak at man får ofte de svarene man ønsker seg ut fra hvilke spørsmål man stiller og hvordan de formuleres.
Hadde vært kjemepmorro å fått sett grunnlaget for denne evalueringen.

Nei dette blir for dumt - hele greia stinker på lang vei.

Men om et halvt år er vel alt feid under teppet, og de samme treskafta styrer skuta...
Skal skuta strigles må styrhuset reingjøres også!!

Noe må skje! Vi Elsker denne klubben....den skal de ikke få ødelegge! men de er på god vei! Det hele er så rått og ullent-det stinker! De har vel brent alle svarene fra spillerne allerede.Steik for en gjeng!

Slankebrusmannen

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Slankebrusmannen » tir nov 27, 2012 23:51:41

Syns forsåvidt det er verd å merke seg at han i en eller annen avis var sitert på at disse måtte leses mellom linjene. Det er i så fall i overkant hårsårt og dessuten en god indikasjon på at personangrep ikke foreligger.

The Patriot

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av The Patriot » ons nov 28, 2012 00:56:06

Har endelig fått sett pressekonferansen i sin helhet, og det var pisspreik uten sidestykke. Det som faktisk skuffet meg mest er at Arnefjord sitter der å forteller løgner. Arnefjord jeg har hatt så stor respekt for, sitter der på en stol og sier at det var enstemmig fra spillergruppen.

Tollås er den eneste som har stått frem og sagt annet, men ingen tvil om at det er fler, og kanskje mange fler som har Tollås sitt synspunkt. Tollås hadde ballene til å stille opp i media og motsi det vi fikk vite var kanskje hovedårsaken til at Rekdal fikk sparken. Makan til jallaklubb. JEg er så skuffet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre kommende sesong. JEg har mistet noe av gnisten og lidenskapen jeg hadde for klubben.

kalleK

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av kalleK » ons nov 28, 2012 01:08:01

Det som kom fra Hoff og Tennfjord under pressekonferansen var som forventa. Hva Hoff klarer å lire ut av kjeften vet vi så inderlig vel fra før - det er piss ! Nå fikk vi demonstrert (ikke uventa) at Tennfjord bruker samme organet. 
Så kom han pissredde svensken - svenskehunden som slikker sin herre.
Pinlig, flaut, skammelig fra tre pingler.
FEI MØKKA PÅ HAVET !!

Brukeravatar
grrowl

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av grrowl » ons nov 28, 2012 08:48:43

Syns forsåvidt det er verd å merke seg at han i en eller annen avis var sitert på at disse måtte leses mellom linjene. Det er i så fall i overkant hårsårt og dessuten en god indikasjon på at personangrep ikke foreligger.

Enig. Mannen sa vel også "personal-angrep", uten at jeg vet hva dét betyr.

tomsing

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av tomsing » ons nov 28, 2012 09:48:42

Trenerforeningen: – Det er helt umulig å holde en spillergruppe fornøyd

Phil Thompson: – Spillerne har mye makt

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/trenerforeningen-det-er-helt-umulig-aa-holde-en-spillergruppe-fornoeyd-3934398.html

Kunne ikke sagt meg mer enig. Det er helt feil at en spillergruppe skal sparke en trener.

Svar