Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
Fantomet_Vika

Re: Treningskamper og konkurrenter OBOS

Legg inn av Fantomet_Vika » lør mar 03, 2018 15:56:44

Synes vi heller bør bekymre oss for hvor fryktelig tannløse Aafk ser ut, enn å fokusere på kommentatorene som følger mfk. De har etter mange år med økonomisk u-hjelp fra Røkke utviklet seg til å bli et Frankenstein av et lag. La de og supporterene deres holde på. Før eller siden er det slutt på den gode økonomien og de gode tidene.

Aafk ser ut akkurat som i fjor. Tannløse, lite kreative og med en slags «metthet» blant spillerene som er urovekkende.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør mar 03, 2018 16:16:30

Kjempekommentar Av Hustad :
I e glad for at I e Trond Hustad og issje Erik Hestad 😅

Prellen

Legg inn av Prellen » lør mar 03, 2018 16:45:31

Gueye imponerer fryktelig med tanke på situasjonen hans. 18 år, vært i norge 2 dager og kan ikke språket. Framtidig superstjerne?

shoreline

Legg inn av shoreline » lør mar 03, 2018 16:59:19

Gueye viste absolutt lovende takter, kan bli en spennende kar å ha i laget. Hvis det er noe dette laget trenger, så er det noen som kan lage noe mer enn støttepasninger som slås sidelengs. Dette virker som en spiller med kvaliteter til å skape farligheter på egenhånd. Kan gjerne tenke meg å se Gueye som en kantspiss som både kommer på noen raid og som kan vake rundt Fridjonsson og ta med seg nedfallsfrukten mot mål.

Sulalenning

Legg inn av Sulalenning » lør mar 03, 2018 17:00:18

Signer! Akkurat ein slik uredd type vi trenger.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 01:03:54

Mjøndalen godset 0-5 I dag dem er ikke uslåelig dem heller altså

trippelf

Legg inn av trippelf » søn mar 04, 2018 08:31:08

Både Carlsen og Riise sier tapet mot MFK var en ok prestasjon fordi de ikke har øvd på den siste tredjedelen! Bohinen sier innleggskvaliteten må jobbes med, men totalt sett var kampen ok. I Moldeleiren "feide de over" Aafk, der Amang får mest skryt. Å tape 0-1 mot Molde er isolert sett ok, men utfordringen før sesongen er at vi mangler kreativ kraft og avsluttere. Jeg forstår at det defensive har blitt prioritert med nytt system, men vi vinner ikke kamper og rykker opp med et godt forsvar! Thrandarsson, kanskje vår viktigste spiller kreativt sett vil ikke være i form før et godt stykke ut i sesongen. Begge de nye spissene våre(regner med Sengaleseren blir signert) ser spennende ut, likevel må kampene som gjenstår vise mer kreativ kraft og målscorere om jeg skal ha troa på sesongstarten. Hva skjer med Agdestein og kommer det kreativ kraft på midten?

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 10:12:34

Spissen er jo på vei laget som var bedre en molde i 2 omgang er jo ikke i nærheten av 1 ellveren til Aafk.spissen som er på vei går rett inn på laget, molde mittstopperen som vi leier går rett inn på laget.og våres nye prøver spiller som jeg ikke husker navnet på.Er nok den spilleren vi har savna,Og som vil gi oss offansiv styrke.og det var jo et par isledninger.Som mangla i dag.1 av dem går nok inn på laget,Når forsvaret fungera er jeg ikke redd for at vi ikke får nok mål,det er jo tross alt stor forkjell på og møte tippeligalag og 1 div.Mjøndalen som kansje er våres største konkurrent tapte 5-0 mot godset,vist Aafk skaper like lite neste helg mot Florø.Så er det grunn til og være litt bekymra.Men da tror jeg vi vil vinne den kampen med mange mål,Fram til neste helg blir det spennende og se om spissen kommer og kansje en mittstopper til.Aafk har jo mer en 4 uke igjen før 1 serirunde 29 dager.

trippelf

Legg inn av trippelf » søn mar 04, 2018 12:53:56

Forskjellen mellom OBOS og elite var ikke verre enn at Ranheim tok Sogndal i kvaliken. Husk at dette året blir Aafk laget alle vil slå, heldigvis sammen med Viking og Sogndal. Greit at vi skal fikse et nytt system og sette forsvaret, men det kan bli krampaktig om vi ikke har kreativitet og målscorer i laget. Florø kampen blir spennende og ett varsel på hvordan sesongstarten vil bli.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 14:00:14

At sogndal tapte har nok med at dem fikk 3 dager pause før dem spilte 2 kamper på ei uke.mens Ranheim hadde 2 uke pause før dem spilte mot sogndal.og sogndal prøvde jo heller ikke og vinne kampene

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 14:08:58

Målskårera er vel det Aafk jobber med og få no,Er vel derfor dem forhandler med agenten til odd spissen.At dem samtidlig jobber med og tette forsvaret kan jo bare være bra.når forsvaret fungera trenger dem ikke skåre mange mål for og vinne kampene

trippelf

Legg inn av trippelf » søn mar 04, 2018 17:44:46

Greit nok Galiat, men Aafk skal overleve på å underholde. Der mener e å tro angrepsspill vil være å foretrekke foran forsvarsspill😉

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 18:36:20

Enig der og derfor håper jeg bohien får dem spillerane han vil ha.For vi har iallefall en trener som har en plan, og som vet hvordan han vil laget skal spille.Det er noen år siden sist Aafk hadde en slik trener,så jeg velger og være positiv til det som skal komme

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mar 04, 2018 21:23:26

Ullsaker/Kisa Florø 2-2 I dag neste helg er det Aafk Florø får bryne seg mot blir spennende

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tir mar 06, 2018 19:30:04

Viking var ute etter Sonny Nattestad helt til vi fikk signeringen, og nå viser det seg hvorfor. Midtstopper Novak er ute det meste av sesongen med en kneskade:

http://www.viking-fk.no/nyheter/novak-skadet

Løfserøven

Legg inn av Løfserøven » tor mar 08, 2018 17:57:44

Det har vert en stund siden jeg kommenterte noe men ønsker å ytre en tanke nå.
Om jeg har forstått det korrekt så er det kun Smp som sender AaFK sine treningskamper, for å nyte godt av dette må man enten betale eller være + abbonent. Nå er jeg ikke så spesielt imponert over avisen Smp at jeg ønsker å inneha noe abonemang på denne avisen, tror flere tenker I disse baner.
Hva om f.eks AaFK sendte disse kampene selv med hjelp av medialinja på Høgskolen I Volda, måten dem dekte f.eks Alperittet på Stranda d.å også var svært proffesjonelt. Spørsmålet mitt blir egentlig om et slikt tiltak med egen gratis dekning av AaFk sine egne kamper ville vekke interessen til flere publikumere og dermed økt sesonkortsalg ??????
Kanskje mye av dette allerede blir gjort, det må for ordens skyld sies at jeg ikke har kjøpt sesongkort, kanskje det blir og kanskje ikkje..........

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 09, 2018 18:59:42

I dag viking åsane 1-1

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 09, 2018 19:08:26

Sogndal Hødd 2-2 også i dag da får vi se i morgen om Aafk er i bedre form en sogndal og viking som slettes ikke skremmer noen

Guru

Legg inn av Guru » fre mar 09, 2018 19:25:47

Viking er konkurrenten med det største navnet. Her er spelerstallen deira, slik den står på eigen heimeside:

Målmenn:
Amund Wichne
Iven Austbø

Forsvar:

Kristian Novak
Julian Ryerson
Andre Danielsen
Rasmus Martinsen
Tord Salte
Markus Nakkim
Claes Kronborg
Vilja Vevatne

Midtbane:
Zymer Bytyqi
Steffen Ernemann
Fredrik Torsteinbø
Usman Sale
Stian Michalsen
Kristian Thorstvedt
Zlatko Tripic
Tor Andre Aasheim
Tore Andre Sørås

Angrep:
Tommi Høiland
Aniekpeno Udo
Jonas Pereira
Mathias Bringaker

Litt rykter i tillegg:
Rolf Daniel Vikstøl, overgang frå Start
Leo Østigård, lån frå Molde
Jordan Hallam, lån frå Sheffield United

22 mann, pluss rykta. Størrelsemessig bra. Men du verden for ei utskifting!!! Kun Iven Austbø og Andre Danielsen var etablert i laget i 2016. Kan muligens gi Mathias Bringaker litt av den same æra. Så det blir ein jobb å sy dei saman til eit lag. (Men det er jo litt nytt å lære i Aalesund og, sjølv om spelerane kjenner kvarandre bedre.)
Nokon veit bedre enn andre

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 09, 2018 19:29:16

Bare fra i fjor er 17 borte i viking troppen

Galiat

Legg inn av Galiat » fre mar 09, 2018 19:55:49

Start backen har mye erfaring men var start sitt svakeste ledd i fjor.Dem kjøper mye i viking men stort sett gratis spillera,og dem har mange som er omtrent like gode.Vi får se i morgen ,om Aafk viser seg fra en bedre siden en viking og Sogndal.Er en Florø supporter på vgd,Så skryter laget sitt opp i skyene.Så det hadde vært bra om Aafk har en god dag og knuser dem,for på hjemme bane bør Aafk vise dem er på rett vei i morgen.Vist ikke vil det være skuffende,selv om dagens resutat viser at forkjellende er liten.både Aafk viking og Sogndal har jo mista mange.Så får vi se om dem nye tilfører Aafk mye

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tor mar 15, 2018 16:17:54

I morgen blir det en skikkelig styrkeprøve . Jeg går ut fra at kampen starter kl.09.00 og slutter ved midnatt ;)

-Fredagens treningskamp mot Brattvåg spilles over 30 omganger på 30 minutter. Kampen streames på smp.no.

– Jeg ser på dette som en treningsøkt, sier Lars Bohinen

(smp)

shoreline

Legg inn av shoreline » tor mar 15, 2018 16:48:55

tl007 skrev:
tor mar 15, 2018 16:17:54
I morgen blir det en skikkelig styrkeprøve . Jeg går ut fra at kampen starter kl.09.00 og slutter ved midnatt ;)

-Fredagens treningskamp mot Brattvåg spilles over 30 omganger på 30 minutter. Kampen streames på smp.no.

– Jeg ser på dette som en treningsøkt, sier Lars Bohinen

(smp)
Med 30x30minutt blir det jammen en solid treningsøkt ;)

Guru

Legg inn av Guru » tor mar 15, 2018 17:26:08

http://www.smp.no/100Sport/fotball/Bohi ... 2049b.html

Holmbert er småskadd og står over mot Brattvåg. Dermed blir det ikkje noko forsøk med 3-5-2 denne gongen heller. For vi må visst ha både han og Agdestein klare for å prøve dette. Men er det virkelig ingen andre som kan fylle denne rollen? I det minste i 30 minutt i ein treningskamp mot Brattvåg? Skulle tru at Berisha ville bli sjeleglad for ein sjanse saman med Agdestein. Pape Gueye. Eller kanskje Sondre Fet, Anders Waagan eller Aron Thrandarson. Sjølv om ein mann mangler, så ville det bety litt korrekt trening for trioen bak. Som heilt sikkert vil fungere noko annleis i denne formasjonen enn i 3-4-3.

Galiat

Legg inn av Galiat » tor mar 15, 2018 19:14:28

Det sier han for og sette mer press på ledelsen,få dem til og tro at Aafk ikke kan spiller 3-5-2 vist en av spissene er skada.og dermed håpe flere forsterkninger komme.Bra måte og sette press på ledelsen det

Guru

Legg inn av Guru » fre mar 16, 2018 09:24:29

Kun 180 minutt treningskampar att før seriestart. Vi er ikkje heilt klare, men nærmer oss. Formasjonsmessig har vi utelukkende spelt 3-4-3 så langt, men 3-5-2 står på lista.

Enkelte posisjoner begynner å bli klare.

I mål har speletida blitt relativt likt fordelt, men Andreas Lie har sett ut som førstekeeper etter han blei speleklar.

I forsvarsrekka var det Oddbjørn Lie som måtte ut då Nattestad kom inn. Ramsteijn er den neste som lever farlig, men i så fall har vi tre stopparar med venstrefot. Det ligg an til Ramsteijn-Gretarsson-Nattestad.

På sentral midtbane har vi i utgangspunktet 4 mann til å dele på jobben. Men omtrent i kvar einaste kamp er det dei same to som har starta. Så då ligg det an til Nenass-Carlsen sentralt.

To mann har veksla på høgrekanten. Syns ikkje treningskampane har vist klart at den eine er bedre enn den andre. Tipper Arnarson er nærast plassen.

På venstrekanten er Robert Sandnes uten konkurranse. Med mindre vi omskolerer ein høgrekant eller ein sentral midtbanespeler. Eller henter inn ein konkurrent. Sandnes starter.

Angrepsrekka er det mest usikre. Holmbert tar ein plass sentralt. Men duo eller trio? Agdestein tar heilt klart den andre plassen om vi velger 3-5-2. Men vil han bli ein slags kamtspeler i 3-4-3? Der er det mange med gode kort på handa som kjemper om ein plass. Riise-Hoff for eksempel. Eller Fet-Thrandarson om vi prioriterer dei mest offensivt retta spelerane.

ALie
Ramsteijn Gretarsson Nattestad
Arnarson Nenass Carlsen Sandnes
Riise Fridjonsson Hoff

Slik trur eg vi ville ha stilt dersom det var serieopning i dag. Om alle var friske. Men i dag har vi fem mann på pause i følge Sunnmørsposten. Fridjonsson og Gretarsson kunne visst ha vore med dersom det var viktig. Sandnes er (har vore) sjuk. Medan Arnarson og Berisha er reelt ute. Men tydeligvis snart klare. Så då justerer vi lagoppstillinga for anledninga:

ALie
Ramsteijn OLie Nattestad
Riise Nenass Carlsen Hatlehol
Fet Agdestein Hoff

Øggen

Legg inn av Øggen » fre mar 16, 2018 09:50:16

Får berre håpe Brattvåg he skjønnt at dei ikkje skal drepe motstander`n på bana i ordets rette forstand. Vi treng alle spillerane vi he til seriestart.
http://www.smp.no/fotball/2018/03/13/He ... 273724.ece

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre mar 16, 2018 09:59:26

Hoff sutrer litt i sumpen over kantrollen i 3-4-3.

Det bør han ikke, han bør heller innse at han ikke er en komplett midtbanespiller og at han må lære seg å beherske flere rom på banen om han skal bli en virkelig god midtbanespiller. Nå har han muligheten til å utvikle deler av spillet sitt mot OBOS-motstand og bidra mer i den siste 1/3 av banen. Karrieremessig er det bra for han, men synd han ikke forstår det helt selv.

Om han skal utvikle seg til å bli en fullblods boks til boks midtbanespiller må han også beherske spillet ut mot kant og i kanalen mellom kant og 16-meter og kombinasjoner med de andre offensive som fører ballen inn i boksen med kvalitet.

Liker ikke slik sutring.

Håper han skorer mot Brattvåg i dag og får mer påfyll av motivasjon:

"– – Jeg hater det ikke, men jeg kan ikke legge skjul på at det ikke er drømmerollen min. Men posisjonen byr på både utfordringer og muligheter, sier Vebjørn Hoff...

...Jeg er positiv til å utvikle andre ferdigheter, men samtidig vil jeg ikke glemme bort det jeg kan. Det er midtbanespiller jeg er og vil være på sikt. Jeg ønsker i alle fall ikke å ende opp som en potet uten en fast rolle i laget, sier Vebjørn Hoff

http://www.smp.no/100Sport/fotball/AaFK ... 2078b.html

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre mar 16, 2018 10:06:49

Beste måten å unngå å bli potet, er å bli jævlig god i den posisjonen treneren setter deg.

OrangeDiablo

Legg inn av OrangeDiablo » fre mar 16, 2018 10:36:51

Jeg sliter med å kalle det Vebjørn Hoff sier for syting Krå Myra, han sier jo at det ikke er favorittplasser hans, men at det både byr på utfordringer og muligheter. Han sier at han er positiv til å utvikle nye/andre ferdigheter enn det han allerede har, men at han på sikt ønsker å være sentral midtbanespiller og ikke en potet.

Jeg ser ikke på dette som syting, men en spiller som er klar på hva han ønsker, samtidig som han godtar trenerens ønske om å bruke han i andre posisjoner for å utvikle han som spiller.

Synes vi generelt i fotballen har for mange spillere som kommer med selvfølgeligheter og svada som de ønsker at publikum og presse skal like, i stedet for å si det de mener. Bohinen var/er jo selv en som var frittalende og sto for det han mente.

Svar