Moderator: Arcturus

AbbySC

Re: Velkommen Lars Bohinen!

Legg inn av AbbySC » ons des 20, 2017 19:16:30

AaFKforEVIG skrev:
ons des 20, 2017 17:07:35

Apropos ferie i Dubai, har SMP sendt Helge Skuseth med fotograf til Dubai for å lage saken om han?
Nope. Fotograf Ånstad er der på ferie, så det var nok bare en tilfeldighet Sumpen benyttet seg av :)

jast

Legg inn av jast » ons des 20, 2017 19:30:54

Leter etter ett forum der jeg kan lese om hva Sandefjord supporterne mener om at de mister treneren til AaFK men finner ingenting. noen som kan hjelpe meg ? De må da ha ett forum .

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons des 20, 2017 19:31:39

Et godt valg, dette. Om resten (nye spillere) kjem på plass brennkvikkt, kan det bli en kjekk sesong i OBOS for oss supportere. Gratulerer med første steg, måtte det andre steget bli like bra!! Ei god jul til alle som liker Aafk!!

weasel

Legg inn av weasel » ons des 20, 2017 23:47:33

Jeg må hive meg på i køen for å ønske Lars Bohinen velkommen, nå gleder jeg meg til fortsettelsen. :D

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » ons des 20, 2017 23:50:13

Velkommen til Aafk, 11.november 2018 (eller før) vil vise om du bestod eksamen - OPPRYKK.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor des 21, 2017 11:28:32

Velkommen LB, dette blir spennende.
Jeg tror nok dessverre du kommer til å bli skuffa over klubben, hvis du mener at det er en naturlig topp-6 kandidat. Det var for 5 år siden. Klubben har blitt bygd ned stein fra stein siden da.

jast

Legg inn av jast » tor des 21, 2017 11:45:00

Arcturus skrev:
tor des 21, 2017 11:28:32
Velkommen LB, dette blir spennende.
Jeg tror nok dessverre du kommer til å bli skuffa over klubben, hvis du mener at det er en naturlig topp-6 kandidat. Det var for 5 år siden. Klubben har blitt bygd ned stein fra stein siden da.

Han sa vel at ut ifra forutsetningene burde AaFK være en topp 6 klubb og dit vil han ta klubben igjen.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor des 21, 2017 11:59:52

jast skrev:
tor des 21, 2017 11:45:00

Han sa vel at ut ifra forutsetningene burde AaFK være en topp 6 klubb og dit vil han ta klubben igjen.
Takk for presiseringen. Vi får håpe han lykkes med det. Men han må vasse i samme sirupen som Rekdal, Jönsson m.fl

vevat

Legg inn av vevat » tor des 21, 2017 12:01:27

Velkommen til Aafk skal Lars være. Hoppa ikke direkte i taket, men tiden vil vise. Dette er en person som i det minste har vert utafør fjøsdøra tidligere. I Aafk er det bare en ting som teller, og det er opprykk. Håper at han får en spillerstall som har en viss kvalitet.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » tor des 21, 2017 12:13:21

Jeg vil nok tro at hvis vi ikke rykker direkte opp så vil murringen starte, kanskje med rette. Har de sagt noe om lengden på denne kontrakten ennå?

trippelf

Legg inn av trippelf » tor des 21, 2017 12:13:41

#Arcturus, der er jeg uenig. Hoff er og gamlelars er kneblet og stuet vekk. Da er premissene endret og klubben har fått ny ledelse som nå har vist handlekraft og gjorde noe som fotballnorge applauderer. Da skal vi også være storsinnet og ha håp om at dette er starten på en ny retning fra Aafk. Ansettelsen av LB vil få stor betydning når Aafk nå skal hente spillere. Har virkelig troa på dette, så håper jeg som tidligere nevnt at klubben og TF slutter fred, slik at vi ikke får nok en personalsak. Da er endringen komplett for min del. Gleder meg til 2018 med Aafk!

HotFire420Blazin

Legg inn av HotFire420Blazin » tor des 21, 2017 12:38:39

tl007 skrev:
tor des 21, 2017 12:13:21
Jeg vil nok tro at hvis vi ikke rykker direkte opp så vil murringen starte, kanskje med rette. Har de sagt noe om lengden på denne kontrakten ennå?
Mener jeg leste i en av artiklene til sumpen at det var en to-års kontrakt, men det er mulig jeg tar feil der.

Djaniban

Legg inn av Djaniban » tor des 21, 2017 12:52:37

Tror og håper dette blir veldig bra! Spennende å se ka nye spillere han kan få med også!

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor des 21, 2017 14:15:50

Hvis en ser på Sandefjord så har de veldig mange forsvarsspillere. Tydelig at det er en plass hvor han vil ha konkurranse.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tor des 21, 2017 22:10:31

trippelf skrev:
tor des 21, 2017 12:13:41
#Arcturus, der er jeg uenig. Hoff er og gamlelars er kneblet og stuet vekk. Da er premissene endret og klubben har fått ny ledelse som nå har vist handlekraft og gjorde noe som fotballnorge applauderer. Da skal vi også være storsinnet og ha håp om at dette er starten på en ny retning fra Aafk. Ansettelsen av LB vil få stor betydning når Aafk nå skal hente spillere. Har virkelig troa på dette, så håper jeg som tidligere nevnt at klubben og TF slutter fred, slik at vi ikke får nok en personalsak. Da er endringen komplett for min del. Gleder meg til 2018 med Aafk!
Ja, man kan se sånn på det også. Kudos for å være optimist :)

Wodewick

Legg inn av Wodewick » fre des 22, 2017 00:33:21

Da jeg har vært en av dem sureste grinebiterene her inne og jeg er plutselig optimist så må dette være en spennende ansettelse. Vi er absolutt ikke i mål men nå skal ledelsen få litt skryt, det værste som kunne skjedd med ansettelsen nå var om dem ansatte en trener som ikke ville ha pondus nok til å kreve av ledelsen og styret..

Dem ansatte en mann som er ærgjerrig og vil gjøre ting på sin måte, det vil også si at nå må ledelsen vise tippeligakvaliteter fremover for å spille på lag med treneren, om ledelsen tror jobben er gjort nå da dem fikk inn en profilert trener som tenner publikum så må dem nok tro om igjen.. Det er nå jobben starter, alle ledelser kan ansette en god trener men bare gode ledelser gjør jobben godt nok til å backe opp og klare å dra potensialet ut av treneren.

Så en offensiv signering som viser at ledelsen er villig til å satse, da gir jeg dem sjansen til å vise at dette ikke var et spill for galleriet men at dem virkelig har en mening med ansettelsen, at dem har en plan dem er villig til å gå all in for. Rett og slett en rød tråd som klubben har manglet i mange år..

All ære til ledelsen for en god ansettelse men det er nå den vanskelige delen av jobben starter.. Men dere klarte kunstykket å snu hodet mitt opp ned med en god avgjørelse, jeg er veldig spent på om det var et blaff eller om dere er "the real thing". Det viktige er ikke om dere kjøper dem dyreste spillerene nå men at det blir handlet fornuftig, få tak i spillere som treneren trenger til en rimeligst mulig penge. Dette krever enormt med grunnarbeid, Sarpsborg har vist at det går an med lavt budsjett. Om dere viser over tid a dere behersker spillerlogistikken, så vil både tro og publikum komme tilbake.

Selvfølgelig så vil ingen supportere legge seg ned å nekte om dere kjøper dyre spillere men jeg tror ikke det er nødvendig for å tekkes dem vi må tekkes og det er fotballfolk rundt om på sunnmøre som kan sin fotball. Får dere dem med dere så kommer ungene igjen til å gå med oransje skjerf og drakter, og vi bygger over tid et fundament.. Når en fotballtrener i vanylven, Sykkylven, Mauseidvåg, emblem eller på vigra viser engasjement ovenfor 10åringe så vil det skape ringvirkninger årevis fremover. Dem siste årene har dem samme trenerene og lederene i breddeklubbene fnyst og snakket ned klubben... Dette var en utrolig viktig signering, men det var bare det, jobben må gjøres like bra fremover...

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn des 09, 2018 23:02:11

Vatnebygder skrev:
ons des 20, 2017 23:50:13
Velkommen til Aafk, 11.november 2018 (eller før) vil vise om du bestod eksamen - OPPRYKK.
9.desember 2018 skrives inn i historiebøkene om Aafk at trener Lars Bohinen strøk til eksamen.
En dyrekjøpt erfaring for klubben som viste at 3-5-2 ikke ble som forventet.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn des 09, 2018 23:17:04

Dyrekjøpt erfaring, men er det forsvarleg at han for fornya tillit et år til? Hadde LB brukt PAPE tidlegare, og ikkje vore så bastant på at han ikkje kunne språket og systemet, hadde vi nok ikkje vore nødd til å spele fotball 14 dager FØR julaften. Meiner at om Pape hadde fått tillit tidlegare, hadde dei få poenga vi trong for å rykke opp på direkten, vore på plass. Viser berre til kva som skjedde med laget etter at han fekk meir tillit (etter press frå oss supportere???????). Eg har siste 6 mnd skreve mange ganger at laget ikkje var godt nok, sjølv med ledelse og god poengfangst, dette viser seg no å stemme. Et år til i OBOS blir en lidelse, når en innerst inne meinar sjølv at dette kunne vore unngått. Bør LB FORTSATT VERE HOVEDTRENER FOR AAFK ????????? Eg berre undrar............Har klubben råd til å la han bli????

badboy78

Legg inn av badboy78 » tir des 11, 2018 19:53:32

Har dei råa å sparke han?? Aafk styret vil som vanlig aldri innrømme feil så regner med kostnadskuttene blir på andre steder enn med LB.
Blir iallfall ikke nytt sesongkort med han fortsatt bak roret..

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir des 11, 2018 20:29:12

Spørs heller om klubben verkeleg har råd til å ha han med vidare. Fiaskoen i år kostar enorme summar, kva om det ikkje blir opprykk neste år heller, da ruller pengane fort ut på TAPTE INNTEKTER. Nei, han har hatt sin sjange, som han totalt har mislukkast med, mest fordi han er for sta til å endre filosofi, og endre innstilling til spelarar, som nemnt i tidlegare innlegg. Om han hadde vore meir felksibel, trur eg bastant at vi hadde vore i ES no. Kven har ansvaret for dette, eg berre spør. Om en bedriftsleder hadde misslukkast så til de grader i det private, hadde han nok fått fyken omgåande. Er det verkeleg tenkeleg at han no endrar sitt syn på desse tinga, eller vil han forfekte sitt syn også neste sesong? Den som lever får sjå kva enden på dette mølet blir, i allefall ble det en svart og trisst endelykt på dette, som underteikna, og truleg også andre supportere, hadde frykta, og skreve om, over lengre tid. God jul!

kazzi

Legg inn av kazzi » ons des 12, 2018 11:00:38

Jeg synes Lars skal få et år til og kjempe om opprykk i 2019.
Tross negativt resultat i år så var det så UFATTELIG nære (igjen) at det blir som å krangle om at det er 1054gram eller 1054,1 gram i et ketsjup flaske.
Holmbert - Suksess 19 mål
Agdestein - Delvis suksess 12 mål (og da er vi kravstore)
Pape - 9 mål på 3 starter - Suksess, men burde absolutt spilt mer. mann for fremtiden!
Thrandarson/carlsen: aldri hatt flere assists - Suksess

For all del, det er også forbedringspotensialet i hele laget.
Men jeg synes over hele fjøla at Lars & Co har gjort en god jobb i år. 59 poeng, normalt sett opprykk men mager trøst nå.
Orry og Castro klar. Mister kanskje 1/2 stjerne spillere som erstattes med noe nytt spennende.
Jeg har troa! :D

weasel

Legg inn av weasel » ons des 12, 2018 11:22:47

Etter å ha døyvet skuffelsen over å snuble på målstreken nærmest er jeg igjen positiv til Bohinen. Neste år da... men MÅ få inn noen bedre spillere på vingback og midten. Samt beholde spissene våre. Jeg hadde gledet meg til å se hvordan de ville klare seg i eliteserien, men må visst vente til 2020.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons des 12, 2018 11:24:36

Kazzi, kjenner jeg blir skikkelig fyra opp når du sier at du synes LB har gjort en god jobb i år. Har han virkelig gjort en god jobb?? Jeg vil du skal begrunne dette skikkelig. Saken er den Kazzi at LB har gjort en altfor dårlig jobb når han ikke klarte å rykke opp med dette laget.

At vi kom til kvalik var også i seg selv katastrofalt dårlig. Det er absolutt ikke å diskutere vekta på ei ketchupflaske. Det som er heva over en hver tvil Kazzi, AaFK skulle ha rykka opp med klar margin. Blir bare helt håpløst å snakke om hvor nære vi var.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons des 12, 2018 11:26:47

Hvorfor er du igjen positiv til LB weasel?

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » ons des 12, 2018 12:22:02

Det å mislykkes med opprykket er oppsigelsesgrunn, men som om det ikke er nok så er jo spillet (les:underholdningen) som har vi har blitt presentert i år oppsigelsesgrunn i seg selv. På slutten når laget fikk kniven på strupen - eller, når strupen var halvveis skåret av, så så vi noen positive tendenser.
Kanskje er det bare et overgangsvindu og noen justeringer som skal til??? Om Lars får fortsette til neste år så bør ledelsen ha klar en plan-B om vi blir servert den samme rævafotballen de første kampene neste år.
I Obos så forventer jeg at 3 av 4 motstandere feies av banen når man spiller på hjemmebane
Er oddsen god for at jeg kan dra fra stadion med en god følelse så kommer jeg dit ofte, hvis ikke så gjør jeg som i årog nøyer meg stort sett med å se kampen på tv (uavhengig av hva treneren heter)

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons des 12, 2018 16:46:40

Forstår ikkje alle at om Pape hadde fått meir spilletid, hadde vi no vore i ES.? Kva skjedde etter at laget( LB) hadde kniven på strupa, eller kniven halveis inne? Laget spealte betre fotball med Pape på laget. HADDE PAPE FÅTT MEIR SPILLETID, hadde vi vore i ES no!!!!!!!! Kven har ansvaret? Kven må ta skulda for et år til i OBOS? Kva har klubben tapt økonomisk på at målsetninga ikkje ble oppfyllt? Noe den burde med en trener som kunne innsjå og endre på sine prinsipp? Nei, her skulle vi kjøre på, koste kva det koste ville..........Han bør ikkje ha flere muligheter i Aafk! Send han heim i skam!!!!!!!!

Galiat

Legg inn av Galiat » fre des 28, 2018 11:21:58

Tenk om liverpool tenkte som deg og sente treneren hjem etter 1 misslykka sesongen.liverpool var faktisk dårligere etter 1 sesongen med dagen trener en dem var året før han kom.Aafk blir ikke bedre av og bytte trener like ofte som du bytter underbokse.og kansje var det lurt og gi pape litt tid før han ble brukt.og bygge opp et nytt lag tar tid.økonomien til Aafk er faktisk bedre en på samme tid i fjor mye bedre.Mye bedre og rykke opp når vi er gode nok.en og rykke opp og ned

weasel

Legg inn av weasel » lør des 29, 2018 11:25:04

Enig med Galiat her. Tenker vi klarer opprykk neste sesong, da laget blir forsterket, de som er der blir bedre, og nye spillere som ennå ikke har kommet blir en hit, og spollestilen vår sitter bedre. Jeg var forbannet på Bohinen ved slutten av sesongen i år , men har roet meg ned igjen og tror det blir enda bedre i 19😉 . Evig optimist.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør des 29, 2018 12:12:08

Optimist jeg og. Tror det blir opprykk. Og tror Galiat har rett :)

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør des 29, 2018 20:31:41

Det er for så vidt greit å ta ett år til I OBOS, selv om intensjonen var å rykke rett opp igjen.
Men det virker som Bohinen ikke makter å motivere spillerne i kamper som ikke er selvmotiverende

Svar