Moderator: Arcturus

Svar
1aafk

Gratulerer med opprykk til eliteserien!!

Legg inn av 1aafk » søn sep 22, 2019 21:43:52

No er det berre å innsjå at opprykket er klart, og det er på sin plass med en gratulasjon til spelarar, trener, klubben og elles ALLE som har vore involvert i jobben som det er å drive Aafk. Som sikkert dei fleste har fått med seg, har eg nok vore litt negativ og frustrert i lengre tid, faktisk heilt fra midt i forige sesong. Da fordi opprykket rauk på tampen, men eg innser no at det nok var greitt med en sesong til i OBOS. Laget i år er nok bedre rusta til å "spise kirsebær med dei store", og det var dei nok ikkje forige sesong. All ære til spelarar og ledelse. Vil også gi ros til LB, meinar å sjå ei anna side også av han denne sesongen, og det gler meg stort. Ok at det er att en del kamper, men denne gangen vil ikkje dette mislukkast, til det er forspranget i poeng for stort. SÅ folkens, neste sesong blir vi i eliten, det gler vi oss til alle sammen. På torsdag er det kamp mot Viking. Sjølv om Viking gjorde en god kamp i kveld, så starter begge lag med blanke ark. Om Aafk spelar som dei kan, vil nok det bli avansement i cupen, men da må dei ta ut sitt beste, noe eg verkeleg håper dei kan. Lykke til på torsdag............

Arcturus

Re: Gratulerer med opprykk til eliteserien!!

Legg inn av Arcturus » søn sep 22, 2019 22:27:15

Har gått hele kvelden på jobb og nynna for meg selv "det e så deeilig, sha la la laaa la laa"...

jast

Legg inn av jast » søn sep 22, 2019 23:07:22

I fotballens verden er ingenting avgjort før det er 100% sikkert. men det kan skje neste runde om AaFK vinner og start avgir poeng eller Sandefjord taper. Men frykter at AaFK får problemer med motivasjonen etter Viking kampen og taper mot Fredriksens menn. Men fortsatt 5 kamper å gjøre det på etter UllKisa. Men opprykket kan fortsatt glippe.Jeg Håper alle tre topp lagene vinner neste runde, så vi kan sikre opprykket på CLS mot Raufoss ;)

Galiat

Legg inn av Galiat » man sep 23, 2019 03:55:11

Start taper nok 5 oktober borte mot jerv,så får Aafk maks 2 poeng til så er nok opprykket sikra.Men ny obos rekord er det Aafk bør satse på no,4 seira på.dem 6 siste så har dem fått ny obos rekord.Så det bør være målet i år,pluss og vinne cuppen.1 u hitill i høst resten seira,så denne høsten ligner ikke mye på fjorårets høst.Dem har lært utrolig mye av fjorårets flause,så kansje var det bra dem misslykkes i fjor

AsE987

Legg inn av AsE987 » man sep 23, 2019 09:47:26

Om vi leverer kun halvparten så godt de siste seriekampene som vi har gjort til nå, er det uansett en fantastisk sesong vi har lagt bak oss.
Det finnes ingen sjanse for at opprykket nå glipper. Vi skal møte Tromsdalen, der får vi 3 poeng garantert. Og så vinner vi selvsagt en kamp til. Så kult det hadde vært om vi allerede neste seriekamp kan feire opprykk.

En kjempesesong av alle involverte. Jeg gratulerer! og gleder meg til ES 2020!

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » man sep 23, 2019 10:57:20

Selvfølgelig er vi der. 9/10 av tvilen og de matematiske mulighetene forsvant i går.

En imponerende poengfangst så langt og nå bør en strekke seg etter OBOS-rekord!

I kampene som står igjen må "vi" lære oss profesjonell innstilling, det å være maks skjerpet og motivert, dog uten press, hvert minutt. Det er en egenskap vinnere har.

Bohinens Aafk har hatt en fin utvikling syns jeg. Fra nesten bra nok til suverene i løpet av et år. Det tyder på at Bohinen kan løfte Aafk ende mer.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man sep 23, 2019 15:43:03

Er helt samd i at LB har hatt en fin utvikling denne sesongen, så får vi berre glemme alt anna fra tidlegare tider. Trur faktisk at han kan løfte laget videre, og sjølvsagt må en no satse på ny poengrekord i OBOS. Vi må ta med det som er mulig. Så får vi sjå på torsdag kvar vi står i forhold til ES neste sesong, sjølv om en sjølvsagt kan forsterke laget ytterligare. Eg synest det er meir motiverande og vere med no, så får berra andre kalle meg en medgangssupporter. Har verkeleg fått trua tilbake, og det gjer meget godt.

gaddag

Legg inn av gaddag » man sep 23, 2019 21:48:32

Vi trenger alle slags supportere tilbake 1aafk, også medgangssupporterne ! :)

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man sep 23, 2019 22:21:15

Jeg skjønner deg godt. En ting er å støtte gutta i tykt og tynt.. for det gjør vi!
Men når det går år etter år med en amatørmessig ledelse som gang på gang feiler i basic spillerlogistikk, da blir det etterhvert vanskelig å motivere seg. Jeg sleit selv med å mobilisere følelsesregisteret til alle kamper.. men er nok smitta av AaFK-basillen for life. Helt umulig for meg å ikke bli revet med når jeg ser en fotballkamp, og tangotrøyene er med.
Heldigvis har vi en ny ledelse med nye strategier nå, så vi kan håpe på at den emosjonelle investeringen gir avkastning i gode opplevelser, i hvert fall på sikt, og at vi kan få følelsen av å støtte noe som har begynt å fungere. :)

Galiat

Legg inn av Galiat » man sep 23, 2019 22:42:42

Tok litt tid før Liverpool også var suveren med den nye tyske treneren sin.Men no ligner jo også.city små gutter i forhold til Liverpool.Så det var nok lurt og gi trenerane litt mer tid i Aafk også,når jeg ser brann så ser jeg hvor mye mer Aafk har i spillet sitt.Eurosport ekspertene kaller jo Aafk maskin laget i norsk fotball,det er veldig gøy og høre alt skryte dem gir Aafk.Men Aafk kan overgå seg selv,vist dem slår viking og ullsaker kisa 3 dager etter på.Da kommer dem til og få utrolig mye skryt,og slå viking vil ikke overraske meg.Men slår dem ullsaker kisa som spilte kamp lørdag,og som har 8 dager til neste kamp.Da blir jeg veldig imponert

Filer

Legg inn av Filer » man sep 23, 2019 23:24:35

gaddag skrev:
man sep 23, 2019 21:48:32
Vi trenger alle slags supportere tilbake 1aafk, også medgangssupporterne ! :)
Helt klart. Vi må være realistisk og anta at supportere som stiller i tykt og tynt ligger i underkant av 4000. Skal vi få flere på kamp, må det nødvendigvis bli medgangssupportere. Klarer vi å øke til 6000, vil altså 2000 være nettopp det. En bør kanskje være litt forsiktig med å omtale disse som noe negativt.
Vet at dette temaet egentlig hører til i en annen tråd, men det var ikke jeg som begynte :D

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir sep 24, 2019 00:56:30

Dei fleste på et fullsatt Colorline stadion er nok, uansett om en liker det, medgangssupportere, og eg er nok desverre en av disse. Likevel beundrer eg dei som står ved laget sitt i tykkt og tynt og reiser land og strand rundt for å støtte laget sitt. Dette står det respekt av, det meiner eg verkeleg. Ser den same gjengen på dei fleste bortekampane, imponerande på alle måter. No trur eg det er dags for oss kjedlige medgangssupportere, som nok har sett dei aller fleste Aafk kampane i år, men da godt forankra i sofakroken heime. No trur eg denne delen av oss supportere vil finne tilbake til stadion, eg gler meg iallefall til å vere med vidare. Synd eg ikkje får delta på torsdag, men eg får nok sjå kampen på fotballpuben i Bergen. Greitt at det også på denne staden blir vist en seerverdig kamp, Brann er nok ikkje det samme som før. Neste år slår vi dei.............

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » tir sep 24, 2019 09:21:03

Synes det er deilig å kunne være medgangssupporter etter noen år der jeg og de fleste andre opplevde å stort sett være motgangssupportere.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn okt 20, 2019 21:26:10

Ja, da er endeleg dagen komen for en gratulasjon. Vi gler oss til neste sesong, der vi skal slå RBK og Brann!! Iallefall dei, så får vi sjå etterkvart kor mange som får bank!!..

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn okt 20, 2019 21:35:28

For en deilig dag!
Vi e Aalesund
vi e Aalesuuuuun
alle lag som møte oss, må vær klare for å slåss :P :lol:

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » man okt 21, 2019 00:18:22

Aaaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeeeeeesuuuuuuuuuuuuuuuuuuund :mrgreen:

Bilde

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » man okt 21, 2019 02:57:40

Deilig & fortjent...

For oss som var på vippen mot Stabæk i desember i fjor og spiste sosakjøt og drakk overprisa vin, vi så sjølmålet til Gueye, og spiste AaFK-marsipankake i pausa - dette er plaster på såret!!!

Takk...tusen takk!!!

Aal'sund...gjør noe med deg!!!

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man okt 21, 2019 07:35:44

Gratulerer til hele apparatet Aafk og alle supportere, dette er superfortjent!
Herlig å se gleden på en iskald og nærmest folketom stadion oppe i Tromsø.
Selv Pape viste ekte glede i går, og kanskje dette gjør at han VIL bli værende i Aafk.

Viss ikke får vi prøve å overbevise han etter feiringen i neste hjemmekamp på Colorline til helga!
:-)

motorthor

Legg inn av motorthor » man okt 21, 2019 10:48:16

No blir resten av kampane dei første treningskampane te eliteserien. Håpe på full innsats og poengrekord te AaFK! E tror gutta e stolte nåkk og profesjonelle nåkk te å ta resten av sesongen me full innsats! Gled publikum enda mer! Storspill og knus Sandefjord og Start! Bevis at vi e best og at det opprykket her va fullt fortjent! Gleda me stort te neste kamp. Heia AaFK og gratulerer te alle mann!!!

Svar