Moderator: Arcturus

-Ultras-

Meld dere på til molde turen!

Legg inn av -Ultras- » søn jun 01, 2003 22:41:58

Neste bortekamp er som kjent 22. juni borte mot molde.

Prisen for medlemmer blir på 100 spenn. Dette er inkludert fergebillett, men ikke kampbillett.
Pris for ikke-medlemmer:350,-

Påmelding kan gjøres på e-mail:tur@stormen.no eller på telefon: 48 23 93 54

Det vil bli ført løpende oppdatering over antall påmeldte på www.stormen.no

DET E BARE ETT LAG I NORDVEST!

Brukeravatar
speak.

Legg inn av speak. » man jun 02, 2003 01:21:26

MELD DERE PÅ SÅ DET MONNER!!! Det hadde vært sykt kewlt med mer enn to buser til Molle!

Speak.

Stauratatata

Legg inn av Stauratatata » man jun 02, 2003 02:12:39

Tror ikke det blir mange ikke-medlemmer av Stormen som slenger seg på det tilbudet. 350 kr uten kampbillett er jo meeegt dyrt. Personlig vil jeg nok bruke bil til vestnes, som er et mye rimeligere alternativ.

Binge

Legg inn av Binge » man jun 02, 2003 02:20:24

Tror ikke det blir mange ikke-medlemmer av Stormen som slenger seg på det tilbudet. 350 kr uten kampbillett er jo meeegt dyrt. Personlig vil jeg nok bruke bil til vestnes, som er et mye rimeligere alternativ.

sant, sant.. vanlig rutebuss (enveis-billett) inkl. ferge koster fra ålesund 120 kroner, da sier det seg selv at 350 kr er en håpløs pris

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » man jun 02, 2003 02:24:35

Jeg må si jeg er skuffet over at Stormen krever hele 350kr fra ikke-medlemmer.Hadde dere presentert en hyggligere pris hadde sikkert flere kastet seg på,og hvem vet,kanskje de positive erfaringene hadde ført til et senere medlemskap hos enkelte?Ved å kreve 350kroner for bussturen kan dere ha mistet flere potensielle medlemmer.Selv styrer jeg glatt unna 350kroner,og kaster meg heller på hos nærmeste personbil.

forever ultras

Legg inn av forever ultras » man jun 02, 2003 02:29:09

Sunnmøringer flest går nok heller til matchen, enn å bruke 350 spenn på turen.

Brukeravatar
speak.

Legg inn av speak. » man jun 02, 2003 02:34:44

Årets bortetur og stormen viser seg fra sin mest urutinerte side. Dette er jo en gyllen anledning til å rekruttere nye medlemmer i hopetall og dere spolerer det med en slik blunder? Uansett tror jeg noen tusen Ålesundere vil ta turen til Rosenes by på egenhånd. Personlig hadde jeg regnet med gratisbusser til Vestnes men den gang ei...

Om du melder deg inn i Stormen på glimt kampen koster det 200.- og caching har du ikke behov for å betale mer enn 100.- til molle t/r!

Melder du deg inn i Stormen ved påmelding til turen så koster turen deg med medlemskapet 300.-

Dette er samme forskjellen som er på ALLE turene! Man skall jo for pokker ha fordeler av å være medlemm i supporterklubben!

Speak.

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » man jun 02, 2003 02:36:53

Skulle tro det var en union interesse av å få flest mulig til Molde for å støtte vårt kjære bylag til seier over arve,-og erkefiende nummer 1.Dessverre ser ikke dette ut til å være tilfelle hos turarrangørene i Stormen.Resultatet blir vel bare 2 bussen til Molde...til sammenligning kan jeg nevne at Kanarifansen hadde 18 fulle busser til bortemøtet med Vålerenga....Hadde prisen vært 100kroner for også oss ikke-medlemmer, tror jeg vi lett kunne gjentatt den bedriften i Molde.Jeg ber Stormen tenke gjennom dette prisutkastet en gang til.

Stauratatata

Legg inn av Stauratatata » man jun 02, 2003 02:39:55

Jeg er rimelig sikker på at dere kunne ha fyllt utallige busser om Prisen hadde vært 150,- eller noe i den dur. Dere hadde sikkert fått flere medlemmer på denne måten også. Hva med å verve folk på bussen? Folk hadde nok fått en positiv opplevelse, og mange hadde nok blitt medlem. Synd Stormen ødelegger for seg selv på denne måten. Regner med de fleste drar med personbil.

AaFK - 001

Legg inn av AaFK - 001 » man jun 02, 2003 02:43:16

[b] Til MHead![/b]
250 kr i forskjell
Her har du vel regnet feil?

AaFK - 001

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » man jun 02, 2003 02:46:33

At Stormen verner om sine medlemmers fordeler på bekostning av hva som er det beste for laget er ytterst besynderlig.Dette reiser tvil om supporterklubbens prioriteringer, som for oss dødlige virker helt motstridende i forhold til de verdier en supporterklubb bør følge.

Binge

Legg inn av Binge » man jun 02, 2003 02:53:03

At Stormen verner om sine medlemmers fordeler på bekostning av hva som er det beste for laget er ytterst besynderlig.Dette reiser tvil om supporterklubbens prioriteringer, som for oss dødlige virker helt motstridende i forhold til de verdier en supporterklubb bør følge.

Fokus er satt, ballen ligger i styret sine hender og det er fortsatt 20 dager til kampen

Hva med å la tvilen gå Stormen til gode, anta at oppegående personer som deg og kanskje meg ser det absurde i den gjeldende prisen og gi faen i å hele tiden yppe til bråk?

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 02:54:59

Stormen skal ikke gå med maximalt underskudd fordi "alle og enhver" vil ha billig tur til molde. Det er i hovedsak en tjeneste som er satt opp til Stormens medlemmer, det er vel ikke så alt for vanskelig å skjønne..

De som ikke er interessert i medlemsskap, eller mener turen blir for dyr uten medlemsskap klarer nok å komme seg til molde på egen hånd tenker jeg..

God tur ;)

[b] |__AaFK__|---Þ[/b]
__[b] O[/b] ___[b] O[/b] _________ Jeg er en AaFK-tilhenger....

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » man jun 02, 2003 02:56:12

Slapp av Binge.Vårt mål er å gjøre vår skepsis merket,og din respons er en bekreftelse på at vi har lykkes.Vi satser på at styret snur på flisa,og ikke forskjellsbehandler ålesundere foran årets store oppgjør.

AaFK - 001

Legg inn av AaFK - 001 » man jun 02, 2003 02:56:34

[b] Til MHead! [/b]
Unnskyld - da skjønner jeg hvordan det ble 250!

Men så at [b] Binge[/b] skrev at det koster 120 for enveis m/ferge og tenkte at det blir jo 240.

Trodde du mente forskjellen 350 - 240 som da blir 110. Men det blir et annet regnestykke.

Beklager MHead - skal prøve å skjerpe meg!

Men denne gangen skal jeg på Ny-stadion i Molde for første gang!

AaFK - 001

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 03:01:33

250 kr i forskjell betyr at Stormen indirekte nekter å ha med andre på turen.

MHead: 100 kroner i forskjell.. (bare for å rette litt..)

Vanlig rutebuss fra Ålesund til Molde m/ferge koster 252 kroner tur/tetur.

[b] |__AaFK__|---Þ[/b]

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 03:18:02

Greit nok MHead, jeg tok utgangspunktet i en vanlig rutebussbillett til molde m/ferge, Mener uansett at vinklingen din blir feil, for medlemmer skal ha visse fordeler. Hvorfor skal ikke-medlemmer ha fordeler fra medlemmene sin pris?

[b] |__AaFK__|---Þ[/b]

Vandango

Legg inn av Vandango » man jun 02, 2003 03:43:36

Jeg må bare føye meg inn i rekken til de som mener det er usømmelig av Stormen å gi ikke-medlemmer et så ynkelig dårlig tilbud som 350kr for turen til Molde. Det er bare snakk om ett lokalderby på bortebane i året, og da burde vel Stormen ærlig talt vært behjelpelig med å bringe alle som ville til Molde, for en billig penge. For en parodisk supporterklubb!

coalesce

Legg inn av coalesce » man jun 02, 2003 04:31:14

Dette kan jo faktisk være snakk om ulovlig prisfiksing fra Stormen sin side. Dersom Stormen sine medlemmer hadde kuppet alle tilgjengelige turbusser i byen, satt prisen til 100 for medlemmer og 350 for ikke-medlemmer, mens prisen for medlemskap er 200 kroner og med det sikret seg en haug med nye medlemmer som solgte seg for 50 sølvpenger. Kanskje 500 er interessert i en slik busstur, og som gode Sunnmøringer vil nok 400 av disse hatt problemer med å si nei. Stormen ville dermed fått et pent overskudd og mange nye medlemmer. Jeg er faktisk ikke sikker på lovligheten av dette. Norge har et temmelig strengt regelverk når det gjelder slik pristriksing. Oppfordrer på det sterkeste at ledelsen i Stormen straks tar affære og lager istand en non-profit tur så det kan bli oransje fotballfest i rosenes by. Noe annet ville være et moralsk nederlag for Stormen.

Suede

Legg inn av Suede » man jun 02, 2003 05:00:39

Blir ei bra uke. Da er jeg endelig ferdig med alle eksamner, og reiser rett hjem til Moldekampen. På ei uke blir det både kamp mot Molde, Hødd og Stabæk. Bra timing å reise hjem til Ålesund spør du me..

Er kjempeklar for å bli med på den bussen...

www.stormenoslo.tk

Rogalending

Legg inn av Rogalending » man jun 02, 2003 07:57:45

Jeg er fra Rogaland, men har bodd i Ålesund en god del år nå..Og fulgt Ålesund fra 2.div..! Har rett og slett blitt helfrelst! Går selvfølgelig på hver kamp, og også tatt turen på et par bortekamper. Skal til Bryne i juli, og selvfølgelig til Molde nå i juni.! Har også invitert opp folk fra Rogaland for å vise dem hvor gøy det er med Ålesund og det store engasjementet. Tenkte å ta de med på buss til Molde sammen med Stormen, og kanskje også melde meg selv inn.. Men dessverre ser det ikke ut til at de ønsker nye medlemmer, med den prisen!! Tenk om vi kunne blitt "store" og fått mange felt på langsiden til neste år på "Color Line Stadion"!?!? Håper stormen setter ned prisen og at vi alle kan reise sammen til Molde for å støtte laget!!!

HEIA ÅLESUND!!!!!

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 13:17:23

Det er jo en mulighet for at det koster litt å leie inn en egen buss og sjåfør, som i tillegg til å kjøre til molde, skal være der en stund før og etter kamp. Noen av de negative som har tenkt over at stormen kansje går i underskudd på medlemsprisen på kr. 100,- for denne turen, men likevel dekker underskuddet på billettprisen til sine medlemmer?

Slik jeg ser det er ikke Stormen noe form for transportmiddel-tjeneste for alle og enhver, til slikt finnes buss-selskap som Ålesund bilruter mf.

Ledelsen i Stormen vil nok sikkert også ha litt kontroll på hvem som er med i sine busser, noe jeg synes er helt kurrant.

[b] |___AaFK___|---Þ[/b]
[b] __O____O______[/b] Jeg er en AaFK-tilhenger..

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 13:21:38

.. Det er bare snakk om ett lokalderby på bortebane i året, og da burde vel Stormen ærlig talt vært behjelpelig med å bringe alle som ville til Molde, for en billig penge. For en parodisk supporterklubb!

Normal rutebuss fra Ålesund til Molde m/ferge, tur/retur - kr. 252,-

Da har du vel fått litt hjelp? ;)

[b] |___AaFK___|---Þ[/b]

Vandango

Legg inn av Vandango » man jun 02, 2003 14:16:50

Jeg trodde altså målet til Stormen var å gi Aafk så mye støtte som mulig, men beklager så mye, jeg tok visst feil.

Fantasy: Skjønner du virkelig ikke poenget mitt?
For det første blir det formodentlig billigere til fler busser man bestiller, for det andre er det lettere hvis organisering av busser kun skjer i regi av Stormen, for det tredje er Stormen relativt rutinert med tanke på organisering av bussturer,og konstruerer lettere en billig tur.

dagoso

Legg inn av dagoso » man jun 02, 2003 14:38:05

Dette kan jo faktisk være snakk om ulovlig prisfiksing fra Stormen sin side. Dersom Stormen sine medlemmer hadde kuppet alle tilgjengelige turbusser i byen, satt prisen til 100 for medlemmer og 350 for ikke-medlemmer, mens prisen for medlemskap er 200 kroner og med det sikret seg en haug med nye medlemmer som solgte seg for 50 sølvpenger. Kanskje 500 er interessert i en slik busstur, og som gode Sunnmøringer vil nok 400 av disse hatt problemer med å si nei. Stormen ville dermed fått et pent overskudd og mange nye medlemmer. Jeg er faktisk ikke sikker på lovligheten av dette. Norge har et temmelig strengt regelverk når det gjelder slik pristriksing. Oppfordrer på det sterkeste at ledelsen i Stormen straks tar affære og lager istand en non-profit tur så det kan bli oransje fotballfest i rosenes by. Noe annet ville være et moralsk nederlag for Stormen.

Heisann. Jeg kan si det slik at på den måten stormen per i dag er organisert på er ikke dette en ulovlig ordning. Stormen blir regnet for en organisasjon og de har den fulle rett til selv sette sine priser og regler for sine turer. Så er det opp til den enkelte og takke ja eller nei til tilbudet.. Sikker i min sak.. jusstud.

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 15:29:38

Jeg trodde altså målet til Stormen var å gi Aafk så mye støtte som mulig, men beklager så mye, jeg tok visst feil.
Neida, du tok ikke feil..

Fantasy: Skjønner du virkelig ikke poenget mitt?
For det første blir det formodentlig billigere til fler busser man bestiller, for det andre er det lettere hvis organisering av busser kun skjer i regi av Stormen, for det tredje er Stormen relativt rutinert med tanke på organisering av bussturer,og konstruerer lettere en billig tur.
Joda, skjønner poenget ditt. Men du skjønner ikke helt mitt..?

Jeg tror, at de som vil på kampen reiser på kampen, med organisert buss eller ikke, med bil eller til fots.. Røkkeløkka blir fylt opp skal du se..
Hvorfor skal Stormen sette opp busser i fleng, med bortimot null i inntekter, masse administrativt arbeid med påmeldinger/navneliste, innbetalinger/forhåndsbetalinger etc. når ikke de personene som ønsker å sitte på denne type "gratisbuss" engang gidder/vil være medlem(er) av Stormen?

Leier Stormen buss, går jeg utifra at også Stormen har ansvaret generelt sett på måten folk oppfører seg i og utenfor bussen(e). Ser ikke bortifra at prisen er satt i forhold til klientellet man ønsker å ha med/ha kontroll på.

Er man ikke medlem av Stormen, sorry, da koster det mer, slik er det bare, som med alt annet. Vil du kjøpe en mobil for 1,- så må du binde deg for 12mnd., vil du ha den uten abonemang koster den 1990,-

[b] |___AaFK___|---Þ[/b]

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man jun 02, 2003 16:15:35

[b] SETT NED PRISENE! [/b]

[b] FLEST MULIG FOLK TIL MOLDE![/b]

Vandango

Legg inn av Vandango » man jun 02, 2003 16:26:14

Fantasy:

-Det er jo en selvfølge at vi ser fler Aafk supportere i Molde om det dukker opp et godt tilbud. Det kan se ut som om Aafk trenger den støtten de kan få
-Dette er ikke noe barnehageutflukt, og selv den mest evneveike begriper at Stormen såvisst ikke har ansvaret for måten folk oppfører seg på.
-Stormen ble vel opprettet for å støtte laget, ikke for å tjene penger. Sjønt de hadde vel tjent en del på å organisere tur for alle som ville, til Molde. F.eks: 10kr i pluss pr. person: 500stk reiser blir 5000. Blir det for lite for pengegriske Stormen?

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jun 02, 2003 16:47:28

Gidder ikke diskutere dette.. Stort sett bare syt som noen nevnte over..

Stormen gikk 7000 kroner i minus på turen til lyn-kampen..

Bussturen er i hovedsak en tjeneste satt opp til medlemmer, punktum..

Om dere tror det koster 3000 kroner kan dere jo gå sammen 30 stykker og leie en buss, da blir prisen 100 kroner for dere også, om dere får med 50stykker er prisen nede i vanvittige 60 kroner.. Noe som selvfølgelig ikke er et faktum, da buss m/sjåfør er vanvittig dyrt..

[b] |___AaFK___|---Þ[/b]

-Ultras-

Legg inn av -Ultras- » man jun 02, 2003 17:29:10

Medlemskap i Stormen er jo seff inkludert i prisen...
Om dere melder dere inn i stormen + turen til molde får dere hele pakka for 300spenn. Å det er ikke så ille...

Svar